Sari la conținut

Oala De Ambreiaj


cip
 Share

Postări Recomandate

Am desfacut ambreiajul la GPZ-ul meu, si am o veste buna si una rea :friends: .

 

Vestea buna e ca atit arcurile, cit si placile sunt ok.

 

Vestea rea e ca oala de ambreiaj are un mic joc lateral, cam 0,5mm . Jocul apare atit cu placile montate ( si strinse) cit si fara.

 

Cineva mi-a zis ca e ok sa aiba un mic joc, altcineva mi-a zis ca nu e ok.

 

La voi cum e ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@XCS911 nu inteleg ce-ai scris, si despre ce motor e vorba?

 

Daca are jocul asta axial de 0,5 mm nu cred sa fie ceva anormal, ca doar si lantul pe oala are un mic joc. Sa nu aiba joc din cauza rulmentului uzat (banuiesc ca oala la GPZ sta pe rulment).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@XCS911 nu inteleg ce-ai scris, si despre ce motor e vorba?

 

Daca are jocul asta axial de 0,5 mm nu cred sa fie ceva anormal, ca doar si lantul pe oala are un mic joc. Sa nu aiba joc din cauza rulmentului uzat (banuiesc ca oala la GPZ sta pe rulment).

 

 

Jocul nu este axial, este radial. Sper sa nu confund termenii, jocul este in planul perpendicular pe axul de rotatie.

 

Si eu ma tem sa nu fie o problema legata de rulmetul pe care sta oala (nu am desfacut oala).

 

Credeam ca s-au mai lovit si altii de aceeasi problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica daca apuci cu ambele maini oala si incerci sa misti se balangane oala? daca da atunci tre sa schimbi rulmentul, nu e mare lucru si gasesti ( rulment radial simplu ).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Adica daca apuci cu ambele maini oala si incerci sa misti se balangane oala? daca da atunci tre sa schimbi rulmentul, nu e mare lucru si gasesti ( rulment radial simplu ).

 

 

Ok, o sa ma uit in manual ce rulment a pus japonezu' acolo.

 

Ce ma intriga este ca si pe google parerile sunt impartite, multa lume spune ca e normal sa existe un pic de joc radial, altii zic ca nu trebuie sa fie joc.

 

Ciudat...

 

Merci pt. sfaturi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu poti sa-ti dai seama cu ochiul liber daca arcurile sunt bune. In timp is pierd din calitatile elastice. E bine sa le schimbi de fiecare data cand schimbi placile.

 

Am cumparat manualul de la haynes si am dimensiunile minime/maxime admise. Arcurile si discurile le-am masurat cu sublerul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca nu exista rulment care sa plece din fabrica cu joc.

Si joc in transmisie inseamna un risc, cat de mic, sa paradesti cutia. Daca tot ai demontat-o, mi se pare de bun simt sa schimbi rulmentul.

 

In alta ordine de idei, s-au vazut si jocuri mai mari. Eu am mers cateva mii de km cu un joc de 1mm la pinion (pe un GSX) si nu am patit nimic. Dar mai bine cumperi un rulment la specificatii si dormi linistit.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si joc in transmisie inseamna un risc, cat de mic, sa paradesti cutia. Daca tot ai demontat-o, mi se pare de bun simt sa schimbi rulmentul.

 

Bafta!

 

 

Oala este angrenata de motor, afaik, asa ca nu cred ca stric cutia. Pe de alta parte din cind in cind imi agata ambreiajul iar asta ar putea fi cauza.

 

Din desen rezulta ca oala sta pe un rulment cu ace care e destul ieftin. Cred ca o sa il schimb ca sa nu ma mai doara capul.

 

Multumesc de sfaturi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect, schimba-l. Vezi in manualul ala daca zice ceva si de jocul oalei.

 

 

Nu zice nimic :friends:

Mai am un manual kawa de service in germana, o sa incerc sa vad acolo.

Ma sperie un pic faptul ca nu dau in manualul haynes procedura de schimbat rulmentul ala, chestie care imi sugereaza ca e complicata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Parerea mea e ca nu exista rulment care sa plece din fabrica cu joc.

 

Gresit,exista rulmenti cu "joc" sau mai bine zis cu cota de dilatare C1,C2 sau C3 se folosesc la turatii mari sau in locuri unde angrenajele ajung la temperaturi mari. Are trebui sa tinem cu totii cont ca mai ales la axele rotilor unde cel mai fregvent se schimba rulmentii,trebuie montati rulmenti cu cota de dilatare si nu fara.

Editat de robog
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...