Sari la conținut

Lantul topaie


Postări Recomandate

http://www.vimeo.com/3790166

 

Viteza intai la ralanti. E normal sa topaie asa? Trebuie intins?

 

Pinioanele nu par a fi uzate. post-39658-1237651800_thumb.jpg

 

Initial cautam motivele pentru care se aud batai atunci cand accelerez in viteza si am vazut ca topaie lantul.

 

Pareri?

Editat de jcdenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pareri...lantul ala trebuie degresat si apoi uns. Daca topaie la fel...ALTUL!

Exact.

Am impresia ca deja l-ai curatat, daca inca face asa inseamna ca are zale intepenite (se poate verifica usor cu mina) si/sau portiuni cu uzura inegala. Oricum, ar cam fi cazul sa iei unul nou, sa stii ca "defectele" lantului se simt si-n mers, cind mergeam cu lantul vechi trageam ambreiajul pe un drum perfect neted si simteam cum se zdruncina ritmic motorul. Treaba care a disparut odata cu schimbarea kitului de lant. Nu mai spun ca un lant bulit iti uzeaza treburi prin cutia de viteze.

Daca nu vrei sa scoti un ban in plus pe de-alde DID, eu de exemplu mi-am pus kit Tsubaki (parca a fost 4,5 mil anul trecut). L-am luat de la reprezentanta Honda.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.vimeo.com/3790166

 

Viteza intai la ralanti. E normal sa topaie asa? Trebuie intins?

 

Pinioanele nu par a fi uzate. post-39658-1237651800_thumb.jpg

 

Initial cautam motivele pentru care se aud batai atunci cand accelerez in viteza si am vazut ca topaie lantul.

 

Pareri?

 

Pareri:cred ca lantul asta a vazut intretinere doar de cateva ori.Dupa cum vad lantul e si ruginit,necuratat dar dat cu un strat de VASELINA.Nu te supara dar e cel mai criminal tratament pentru un lant,datul cu vaselina.Asta nu rezolva nimic,dimpotriva accentueaza starea lui,mizeria si particulele de nisip,praf se prind mai usor de el.Lantul trebuie degresat,curatat si gresat in profunzime,adica in interior,pe la O ringuri si intre zale.Pentru a face si a sti ce trebuie sa faci viziteaza topicurile de service si intretinere.Gasesti acolo toate indrumarile necesare,curatire,ungere si reglajul de intindere.Fii mai grijuliu cu aceast angrenaj si nu vei avea probleme zeci de mii de km daca respecti procedurile de intretinere. Si nu mai folosi vaselina...

Editat de kato_arad
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pareri:cred ca lantul asta a vazut intretinere doar de cateva ori.Dupa cum vad lantul e si ruginit,necuratat dar dat cu un strat de VASELINA.Nu te supara dar e cel mai criminal tratament pentru un lant,datul cu vaselina.Asta nu rezolva nimic,dimpotriva accentueaza starea lui,mizeria si particulele de nisip,praf se prind mai usor de el.Lantul trebuie degresat,curatat si gresat in profunzime,adica in interior,pe la O ringuri si intre zale.Pentru a face si a sti ce trebuie sa faci viziteaza topicurile de service si intretinere.Gasesti acolo toate indrumarile necesare,curatire,ungere si reglajul de intindere.Fii mai grijuliu cu aceast angrenaj si nu vei avea probleme zeci de mii de km daca respecti procedurile de intretinere. Si nu mai folosi vaselina...

 

Am facut 220 km pe aceasta motocicleta si am curatat lantul la 100 km. Atunci l-am curatat cu periuta imbibata in motorina si am dat cu un spray de lant care e anti-rugina si care lubrifica lantul. Maine ma pun mai serios cu tehnica de curatare.

 

Stiu ca la prima vedere esti tentat sa spui ca am dat eu cu vaselina, dar nu este asa.

 

Multumesc de sfaturi.

Editat de jcdenton
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista sprayuri de curatat lanturi .. motorina atrage foarte usor praf!!

 

Cumpara 2 sprayuri: unul de curatat, altul de uns. Daca faci operatiunea 3-4 ungeri la o curatare, te tin ambele 3000 de km (cu aproximatie).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand mi-am luat DeRe-ul, in primele drumuri am constatat aceeasi problema suparatoare: la turatii / viteze de deplasare mici motocicleta smucea de ziceai ca mergi pe cal; in plus de asta demara cam greu de pe loc, ceea ce un DeReu nu are voie. :)

Am dat lantul jos, l-am curatat tot cu motorina (asa curat lanturile mereu si n-au nici o treaba), l-am uscat bine si am constatat ca peste 1/3 din zale sunt intepenite (unele usor, altele bine de tot). Am stat 2 ore sa le destepenesc pe toate, am dat apoi cu putin spray de lant si l-am pus la loc.

A mers foarte bine doar doua zile - pleca foarte misto de pe loc si puteam sa merg chiar si aproape de relanti fara cea mai mica smucitura. Ei bine dupa o mica endureala prin noroaie destul de "proeminente" + o spalare + o zi ploioasa, face cam la fel cum facea inainte sa muncesc la el sa il curat si sa-l deblochez.

Lantul nu este uzat (sa aiba maxim 5000 de km - daca il trag de pe pinionul spate abia daca se deplaseaza 1 mm), dar totusi ce ma-sa pe gheatza, atat sa fi fost viata lui? Sa-l fi intretinut prost aia inainte si din cauza asta s-a dus dreaq chiar daca nu e uzat?

 

:blink: ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un lant care se trage de pe foaie 1 mm este 75% dus. In foarte scurt timp uzura creste. Mai mult ca sigur are destui km, nu a fost bine intretinut si oricat te-ai chinui sa-l deblochezi se va gripa la loc. Solutia este una singura. Schimba lantul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tot asa imi tremura si mie lantul dar sub bascula. am mai vazut aceasi chestie pe un xt 125 din 2007.

am observat ca nu tremura ritmat ci dupa cum baraie motorul. in mers nu am simtit nimic ciudat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://www.vimeo.com/3790166

 

Viteza intai la ralanti. E normal sa topaie asa? Trebuie intins?

 

Pinioanele nu par a fi uzate. post-39658-1237651800_thumb.jpg

 

Initial cautam motivele pentru care se aud batai atunci cand accelerez in viteza si am vazut ca topaie lantul.

 

Pareri?

Cand motoreta este pe stander,mi se pare normal sa topaie.

Cand te asezi pe ea,si motoreta nu mai este pe stander,lantul se intinde,si ruleaza normal.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi am urcat motorul pe stander si l-am pornit.

topaie lantul dar mult mai rar de cat cel din filmare. sub bascula oscileaza destul de tare, din cauza ca e uzat inegal.

in treaptele 2,3,4 nu mai topaia aproape deloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi am urcat motorul pe stander si l-am pornit.

topaie lantul dar mult mai rar de cat cel din filmare. sub bascula oscileaza destul de tare, din cauza ca e uzat inegal.

in treaptele 2,3,4 nu mai topaia aproape deloc.

Probabil ai relanti-ul mai mare decat cel din imagine,sau lantul este putin mai strans.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

lantul tau este destul de uzat. daca doresti sa il mai folosesti trebuie(asa cum s-a mentionat si mai sus) sa il intinzi, sa il cureti si sa il gresezi.

sa ai grija cand il intinzi ca locul unde masori intinderea lantului(miscare jos sus - de sub lant) sa fie cea mai tensionata parte din tot lantul.

(daca intinzi lantul acolo unde este cel mai larg va fi foarte tensionat in partea opusa sau in alte locuri din toata lungimea lui)

in general atunci cand este intins ok, miscarea jos-sus a lantului nu trebuie sa fie mai mare de 3,5 - 4,5 cm in functie de tipul motocicletei(aceasta informatie este mentionata pe partea din st a basculei)

 

bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...