cristi 57 Postat Aprilie 3, 2009 Share Postat Aprilie 3, 2009 ...ca nu am gasit nik pe net... nu sti sa cauti! ..citez: "Durafix Easyweld are o temperatura de lucru scazuta de 393'C (732'F)." http://www.durafix.ro/ Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
lucyfire_legion Postat Aprilie 8, 2009 Share Postat Aprilie 8, 2009 salut! Sudura-imbinare nedemontabila a doua sau mai multe corpuri solide prin stabilirea in anumite conditii de temperatura si presiune a unor forte de legatura intre atomii marginali. Probleme sudura aluminiu:afinitate mare de oxigen ce implica formarea oxidului de aluminiu (punct de topire 2050 gr.C) in conditiile in care aluminiul se topeste la 658 gr.C,si la 1600 incepe sa fiarba(oxizii se scufunda in metal inrautatind sudarea.Mai sunt si dilatarile liniare si volumetrice ce produc fisuri/crapaturi.-ASADAR CE SE PREZINTA NU ESTE SUDURA! Ce realizeaza acest material este o lipire tare(nu foloseste flacara oxiacetilenica ci oxipropan pentru a proteja metalul de mediu-a se citi oxigen.Materialul de adaos are la baza floruri si cloruri active. Procedeul este destul de vechi si iti recomand oricand sa il inlocuiesti cu sudura WIG. 99% nu cred ca este aluminiu pur ce vrei tu sa sudezi/lipesti,asa ca daca poti afla compozitia exacta ar fi ideal(de ex.AlMg-fisureaza la cald,AlMgSi si AlCuMg deasupra/sub linia de solidificare). In ultima instanta tipul de imbinare depinde de solicitarile la care e supusa piesa. numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dimethylmercury Postat Aprilie 8, 2009 Share Postat Aprilie 8, 2009 Asa crezi sau sti sigur? Comerciantul spune altceva(ba mai mult, da si niste filmulete):..."Acest produs revolutionar,conceput special pentru sudarea aluminiului,nu utilizeaza flux, facandu-l simplu de utilizat si prietenos cu mediul"...Nu poti dezvolta putin concluzia ta, si de unde sti compozitia? Eu sunt curios daca transmite bine caldura, as putea astfel sa maresc aripioarele de racire pe cilindrii! Nu trebuie folosit flux pt ca electrodul mai mult ca sigur ca are flux in mijloc. Vrand sa ma apuc si eu de restaurat un atas Stoye, m-am documentat temeinic despre cositorirea aluminiului. Eu am si facut un fel de "pasta" decapanta pt aluminu cu care am reusit sa cositoresc fara probleme botul unui atas Duna. Rezistenta mecanica depinde de aliajul de lipit folosit. Rezistenta mecanica a unui aliaj Zn/Sn este relativ mica, dar care contine aluminiu poate avea rezitenta mecanica mare si in aceeasi timp punct de topire scazut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
CS 99 BIG Postat Iunie 22, 2009 Share Postat Iunie 22, 2009 -salutare prieteni , am urmarit mai toate video-urile despre durafix si este ceva super ! -am gasit si in ebay ceva pe la 50 "ieuro" -20 de baghete. (sau 30 de euro -5 ) aprox. nedumerirea care o am este ca nu am vazut nimic despre acest tip de sudura in plan vertical !!! -oare functioneaza si asa , pot suda si pe dedesubt ? nu de alta dar nu pot intoarce camionul cu rotile in sus !! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sorinavram Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 Stie cineva exact ce contine aliajul si cam pe unde are pct de topire ca nu am gasit nik pe net. Poate ca materialul e secret industrial, de aia nu ai gasit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi 57 Postat Iunie 23, 2009 Share Postat Iunie 23, 2009 ....Ce realizeaza acest material este o lipire tare... Cred ca ai dreptate in tot ce-ai scris ..mai mult ca sigur ca are flux in mijloc... Vrand sa ma apuc si eu de restaurat un atas Stoye, m-am documentat temeinic despre cositorirea aluminiului. Eu am si facut un fel de "pasta" decapanta pt aluminu cu care am reusit sa cositoresc fara probleme botul unui atas Duna. Rezistenta mecanica depinde de aliajul de lipit folosit. Rezistenta mecanica a unui aliaj Zn/Sn este relativ mica, dar care contine aluminiu poate avea rezitenta mecanica mare si in aceeasi timp punct de topire scazut. ..una este ce crezi si alta ce stii!! Importatorul care este totusi un specialist (am ajuns la acesta concluzie stand de vorba cu el), spune tocmai invers fata de afirmatia ta! Mi-a explicat cu lux de amanunte modul in care se poate executa lipirea cu acest aliaj si toate conditiile ce trebuiesc indeplinite. Eu am cumparat acest produs si am lipit o conducta retezata din aluminiu, de la instalatia AC al unui auto. Lipitura tine si acum, cu toate ca presiunea in conducta ajunge si la 17 bari si au trecut 2-3 luni. Mai bine scrie mai multe detalii la pasta acea si ce tip de aliaj folosesti la lipire, de unde se poate procura, etc. ...pot suda si pe dedesubt ? nu de alta dar nu pot intoarce camionul cu rotile in sus !! lipirea in sine(eu nu o consider sudura), este asemanatoare lipirii cu cositor, doar ca temperaturile de lucru sunt mai mari. Este dificil aproape imposibil sa executi o lipire verticala, totusi un "meserias doxa" cu "mana buna" poate incerca. Poate ca materialul e secret industrial, de aia nu ai gasit. "secret industrial" nu este, dar orice producator i-si protejaza oarecum retele! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mougli Postat Mai 6, 2010 Share Postat Mai 6, 2010 Super. Merci mult de idee. Am o Jawa la care mi s-a rupt un picior de sustinere a mecanismului de antrenare a ambreiajului (partea dreapta a motorului) si chiar ramasesem fara idei. Am comandat un kit de 5 electrozi, sper sa ma si descurc. Bafta multa si cat mai putine incidente neplacute. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
robert bk350 Postat Mai 6, 2010 Share Postat Mai 6, 2010 daca piesa e mai mare,mai bine brazezi cu autogen.eu am patit cu capacul ambreaj la aprilia pegaso.nu s-a incalzit suficient.in rest e o soluti buna de a suda acasa rapid.bafta la suduit Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mougli Postat Mai 9, 2010 Share Postat Mai 9, 2010 Hmmm, daca tot faci prostii, macar sa le zici si altora sa nu repete. Piesa ce a ridicat probleme la mine este un cilindru cu diametru de 1cm si lungime de 5cm. Posesorii de Jawe/CZ vor recunoaste una din cele 3 prinderi ale farfuriei de ambreiaj din partea dreapta a motorului. Piesa face parte directa din carter, deci in mod ideal, pentru lipirea ei trebuie desfacut motorul complet. Eu nu am avut rabdarea/experienta/increderea in abilitatile mele suficienta sa fac acest pas, asa ca am ales sa incerc lipirea direct. Doar am indepartat tot ce am putut in materie de piese din zona, inclusiv carburator si rezervor (nu prea vrei sa tii surse de benzina in zona). Continui cu concluziile: 1: Aluminiul are o conductivitate termica enorma, ceea ce m-a dus la concluzia (neacademica, adica nu am facut masuratori clare) ca pentru a incalzi o zona restransa la 400grC vei ajunge sa incalzesti tot restul motorului(nu motocicleta) la cel putin 250grC. 2: Oarecum intuind pt.1 am umplut motorul cu ulei, pentru a proteja cat de cat piesele interne. Prezenta uleiului a facut, pe de alta parte, munca si mai grea. Unul din scopurile uleiului este, pana la urma, sa nu lase motorul sa se supraincinga prea usor. Deci, un arzator de mana pentru asa ceva nu face fata, trebe autogen. 3: Aluminiul are capacitatea de racire foarte mare, probabil asta fiind unul din motivele pentru care este si folosit la constructia motoarelor. In consecinta trebuie lucrat repede si cu dexteritate odata ce este adus la temperatura ideala pt lipire. 4: Piesele mici de aluminiu se incing foarte repede, ceea ce ridica o problema chimica foarte importanta, chiar CRITICA: Electorzii de lipit DURAFIX au o temperatura de topire pe la 400grC. Aluminiul are punctul de topire la 600grC. Nu stiu daca puteti sa va dati seama cat de mica este marja de eroare la incalzirea pieselor mici. Pentru a va forma o imagine: cu arzator de mana tine de 2 minute de incalzire in plus, iar la autogen, probabil undeva pe la 30 de secunde. Daca ajungeti sa aduceti aluminiul la 600grC, riscul sa distrugeti piesa este foarte mare. Concluzie generala: Lipirea pieselor de motor de aluminiu cu DURAFIX este foarte eficienta, dar trebuie facuta in conditii ideale, piesele pe care se face lipitura sa fie izolate, astfel incat dispersia de caldura sa fie pe o suprafata cat mai mica. Chiar daca necesita o atentie sporita, cu riscuri de distrugere a pieselor f mari, recomand autogenul pentru incalzirea pieselor/suprafetelor de lipit. Paqna la urma eu am rezolvat problema prin alte metode, prea stupide ca sa le adaug aici. Ar fi frumos sa nu recurgem niciodata la improvizatii cand vine vorba de fierul de sub fund, dar... Va urez bafta, drum intins, si cat mai putine incidente. Ma duc sa o scot la o tura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.