Africanu Postat Februarie 13, 2015 Share Postat Februarie 13, 2015 Daca vrei sa nu mai ai probleme cu releul, il montezi FARA conectori, cositoresti firele si le izolezi, clar. Conectorii sunt problema in cazul ca se distruge releul, creste rezistenta de contact. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 13, 2015 Share Postat Februarie 13, 2015 Problema mea nu vine de la releu, este vorba de magnetii cam obositi ai alternatorului. Umblu cam de 5 ani cu xenoane si indiferent de releu cu ele cuplate tensiunea scade pe la 13 v. Anul trecut mi-am ranforsat toata instalatia electrica ca se stie ca-i cam slaba, la mufele alea arhaice am renuntat de mult dar pana la urma atata poate alternatorul cam batran si probabil cam demagnetizat. Ok, merci de sfaturi, am sa comand si am sa experimentez. Ideea e ca releele cu mosfet-uri au pierderi mai mici la comutatie, asa dar randament mai bun, nu se pierde multa putere pe releu. Am sa va spun ce-a iesit. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Februarie 13, 2015 Share Postat Februarie 13, 2015 . Xenoanele consuma 35W / bec. + 8W / balast. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 (editat) + 8W / balast. N-am masurat niciodata exact consumul total la xenoane, e foarte dificil datorita consumului initial enorm(prajeste instrumentul), dar am s-o fac cat de curand. Africana a fost proiectata original sa mearga cu maximum 60w "la bot" iar xenoanele consuma la real in jur de 100w. Japonezii sunt ultrasecretosi privind performantele alternatorului (ar fi grozav sa am un grafic turatie/putere). Ca orice alternator incepe sa bage de pe la 800, nominala pe la 2500 si are puterea maxima undeva pe la 3000 ture la motor dupa care plafoneaza. De fapt puterea (in curent continuu) scade dramatic dupa 3000 ture. Vad asta de cand mi-am pus voltmetru digital la bord. Cand bag 140 noaptea pe autostrada (5-6k ture) tensiunea la bord scade inspre 12,6 si aproape nu mai am apoi baterie sa dau bumb. Mai consuma pozitiile, semnalizarile si aprinderea in medie cam 50-60w. Din cate stiu alternatorul este creditat pe la 250w. Doar ca in mod sigur este vb de putere alternativa. Iar daca a mai si trecut timpul peste magneti... Veriga slaba este releul care functioneaza prost la ture mai mari de 3000, ceea ce inseamna frecvente mai mari si comutatie mai defectuoasa. La sarcina maxima se pierd si pe releu in mod sigur vre-o 50w transformati in caldura, de aceea cu doua lampi (indiferent de care) trebuie montat musai cooler ca sa nu se arda. Asa ca situatia bilantului energetic e cam "albastra". Ma ocup de mult de problema si am incercat si la mine si la altii diverse variante inclusiv montarea a doua relee (de-o lampa) in paralel. Concluzia a fost in toate cazurile ca atata poate alternatorul cu releu pe triace. Indiferent ca au fost becuri 2X55 w sau xenoane, la viteze mari se descarca bateria. Cu un singur bec (sau xenon) pe faza mica in schimb nu sunt probleme si asa umblu iarna. Interesant, mi-au mai spus si altii ca releele ignitech merg mai bine. Dar eu sunt decis acum sa experimentez unul mosfet. Editat Februarie 16, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
George M. Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 Cam asa am ratat Valeniul :-( » Post actualizat in 06 Feb 2015 20:59 Pe langa Saint Moritz » Post actualizat in 06 Feb 2015 21:04 Prin Alpi » Post actualizat in 06 Feb 2015 21:06 . Ce pas e asta mai exact, de unde pleaca si unde duce? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Mihutz77 Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 (editat) prima poza este facuta in Pasul Stelvio - Italia iar a doua este facuta in Furka Pass - Elvetia. Editat Februarie 16, 2015 de Mihutz77 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andry Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 Cam aşa este, se mai consumă şi-n balast vreo 8W, deci ajungi pe la ~ 43W per bec xenon. Galen de ce spui că e proiectată pentru a consuma numai 60W ? Te referi la faza scurtă pentru RD03/RD04 ? Pentru că la faza lungă se aprind ambele becuri la toate modelele, din ce-mi aduc aminte... Iar consumul xenonului îl poţi măsura dupa cum urmează: şuntezi alimetarea balastului cu un conductor ce poate transporta curentul mare, după care îl înlocuieşti cu sondele ampermetrului, fără a întrerupe alimentarea. ( de exemplu, după ce a pornit xenonul, pui o sondă a ampermetrului pe borna bateriei şi a doua sondă pe capătul conductorului, după care înlături capătul conductorului de pe borna acumulatorului ). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 Cam aşa este, se mai consumă şi-n balast vreo 8W, deci ajungi pe la ~ 43W per bec xenon. Galen de ce spui că e proiectată pentru a consuma numai 60W ? Te referi la faza scurtă pentru RD03/RD04 ? Pentru că la faza lungă se aprind ambele becuri la toate modelele, din ce-mi aduc aminte... Iar consumul xenonului îl poţi măsura dupa cum urmează: şuntezi alimetarea balastului cu un conductor ce poate transporta curentul mare, după care îl înlocuieşti cu sondele ampermetrului, fără a întrerupe alimentarea. ( de exemplu, după ce a pornit xenonul, pui o sondă a ampermetrului pe borna bateriei şi a doua sondă pe capătul conductorului, după care înlături capătul conductorului de pe borna acumulatorului ). Ideea e ca aia cu ochii oblici au presupus ca timpul de utilizare a fazei lungi e minor si are timp bateria sa se reancarce. In mod clar n-au rezolvat ca lumea problema luminilor la AT. Si nici a incarcarii (releu original foarte slab). Normal ca merge cu shuntul dar daca n-ai un interes clar anume tot nu-ti risti aparatul de masura digital. Iar eu stiu ca pe acolo consuma 100w si ca alternatorul da puterea asta dar ca nu mai incarca bateria ca lumea. Releul mosfet s-ar putea sa rezolve problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 Eu stiam de 350 W la 5000 rpm (RD07/A) Sau Haynes minte... Si eu inclin sa cred ca alternatorul lui Galen are nevoie de viagra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 noh...yo nu ma stiu asa cu electronii de la anod la catod sau cum ii zice la excitatia lor da poate va intere http://www.instructables.com/id/How-to-make-a-reliable-motorcycle-voltage-regulato/?ALLSTEPS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 Alternatorul are 310W/5000rpm -- cel putin la RD03 si cred ca si la RD04 e la fel http://www.xrv650story.eu/images/XRVData/MANUAL.pdf Cred ca Ignitech are si ceva statoare de putere mare -- dar pot la fel de bine sa ma insel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 Galen are probleme cu rotorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 si eu cu imaginatia cred.. Nu e asta componenta ce se demagnetizeaza.... statorul? http://accel-motorcycle.com/media/catalog/product/cache/9/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/5/152113.jpg Rotorul din ce stiu e doar o componenta metalica -- flyweel daca nu ma insel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 Poi...cum e stator, rotor...si eu curentul cel indus toydeauna m-am opus cauzei ce m-a produs. Profesoreee...sa treci pe lista workshopu ului de la Ncity si o lectie de fizica » Post actualizat in 17 Feb 2015 15:45 Ca eu ma.pierd in faze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 Rotorul din ce stiu e doar o componenta metalica -- flyweel daca nu ma insel Aoleeeeu Marusica nici acum nu le-ai invatat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 si eu cu imaginatia cred.. Nu e asta componenta ce se demagnetizeaza.... statorul? http://accel-motorcycle.com/media/catalog/product/cache/9/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/5/152113.jpg Rotorul din ce stiu e doar o componenta metalica -- flyweel daca nu ma insel Rotorul generatorului (denumit magnetou la Africa Twin si in general la motociclete) are rol si de flywheel (denumita si volanta in romana). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 noh...yo nu ma stiu asa cu electronii de la anod la catod sau cum ii zice la excitatia lor da poate va intere http://www.instructables.com/id/How-to-make-a-reliable-motorcycle-voltage-regulato/?ALLSTEPS Ok, scula de scula! Dar dupa cum vezi o cam taraste dupa motor. Nu merita din simplul motiv ca facut cu piese discrete iti iese dublu ca dimensiune decat unul "compactizat" cu microcomponente. » Post actualizat in 17 Feb 2015 19:40 Alternatorul are 310W/5000rpm -- cel putin la RD03 si cred ca si la RD04 e la fel http://www.xrv650story.eu/images/XRVData/MANUAL.pdf Cred ca Ignitech are si ceva statoare de putere mare -- dar pot la fel de bine sa ma insel Da, e slabut! Un generator modern duce cam la 500w. In plus aia 300w ii atinge pe la 5000 ture unde nu prea folosesti motorul si mai ales cum am explicat releul obisnuit merge prost peste 3500 ture. Punand la socoteala si oboseala magnetilor (1991) sunt constient ca generatorul meu scoate pe medie putere redresata si stabilizata la 14 V cam 200w. Ceea ce asa cum am aratat e la limita. Daca montez un releu mosfet din cate am inteles am doua avantaje. Pierderile interne mult reduse datorita comutatiei mai bune si rezistentei interne mai mici a tranzistorilor mosfet si deasemenea lucreaza mai bine la frecvente/turatii mari. Nu am probleme serioase cu incarcarea, doar ca sunt cam la limita, mai ales in al 4-lea an de utilizare a bateriei, cand energia stocata se diminueaza. Se pare ca la RD04 problema e comuna pentru toti cei care utilizeaza doua becuri la faza de intalnire fie ele 55-uri sau xenoane. Am sa experimentez releul mosfet. » Post actualizat in 17 Feb 2015 19:43 Aoleeeeu Marusica nici acum nu le-ai invatat? Da stimabile, ala e "rotorul". La generatoarele astea statorul e in mijloc si rotorul la periferie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Februarie 18, 2015 Share Postat Februarie 18, 2015 Pedros din ce stiam 2 se invarte 3 sta pe loc prins in capacul motorului 2 -- are rol si de rotor si de volanta din ce stiu 3 -- e stator. Nu zic musai ca asa e -- asta stiam eu! @Galen: daca e asa...nu poti sa cumperi un stator aftermarket si un un releu mosfet -- in cazul asta ar fii un real upgrade la sistemul de incarcare. PS: la releu -- de unde il cumperi tu il iei cu tot cu conectori? Eu l am cumparat pe al meu, doar releu si nu am conectori la el, motiv pt care inca sta in cutie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Februarie 18, 2015 Share Postat Februarie 18, 2015 nu am conectori la el, motiv pt care inca sta in cutie! Cositoresti firele si basta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 18, 2015 Share Postat Februarie 18, 2015 Galen, cum zici tu ca nu prea folosesti motorul la 5000 rpm? Acolo merge cel mai bine Acum, stand stramb si judecand drept, eu cred ca alternatorul e OK, si de fapt releul da rateuri Poti verifica a la Haynes: La manual scrie ca daca scoti mufa de trifazic si masori tensiunea generata in gol intre faze, tensiunea ar trebui sa fie pe la 75-80 volti Daca nu e asa, e bai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 18, 2015 Share Postat Februarie 18, 2015 Q? Toti electricienii, fizicienii au afrikane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 Da. Dar nu toti afrikanistii sunt fizicieni, electricieni.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 Cositoresti firele si basta mai mult decat atat , daca vrei sa tina mai mult releul (ceea ce nu e cazul in situatia unora din noi , nu montezi tot felul de giumbuslucuri , zenoane ,si alte magarii care pe langa faptul ca , nu sant omologate iti mai aduc si vorbe de dulce din partea altor particcipanti la trafic , da in fine fiecare face cum il taie capu) revenind la subiect pot sa va spun cum am facut eu si ma tine releul mult si bine(cu 2 halogene 55w ) cred ca are mai mult de 5 ani (tourmax), repozitionati releul putin mai in jos pe cadrul tubular din spatele coditei , puneti un radiator de procesor (de calculator ) cu pasta pe ambele parti si releu si radiator si lasati-l asa .merge foarte bine . si intradevar cum zicea si colegul cstelia cositoriti toate firele si pace bune , restul sant povesti cu pesti si variatiuni pe aceeasi tema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 (editat) Galen, cum zici tu ca nu prea folosesti motorul la 5000 rpm? Acolo merge cel mai bine Acum, stand stramb si judecand drept, eu cred ca alternatorul e OK, si de fapt releul da rateuri Poti verifica a la Haynes: La manual scrie ca daca scoti mufa de trifazic si masori tensiunea generata in gol intre faze, tensiunea ar trebui sa fie pe la 75-80 volti Daca nu e asa, e bai Tot asa stand drept, daca alternatorul asigura "zeama" destula baietii lasau si pe faza scurta doua 55-uri active. Nu stiu cati dintre voi au voltmetre de bord, dar cei care merg pe doua becuri in bot au au constatat ca la ture mari scade tensiunea. Stai linistit tensiunea "Haynes" e cat trebuie. Tensiunea si curentul sunt marimi frumoase dar ca efect conteaza energia care e produsul primelor. Degeaba ai tensiune de 70 volti pe faza cand sub sarcina (cu toate alea in functiune) din releu mai ies doar 13V, restul cad pe rezistenta interna a generatorului si releului. Bine sesizat, dincolo de oboseala magnetilor principala problema e releul, mai precis randamentul relativ slab al releului cu triace. De aceea a aparut o generatie noua de relee cu mosfet-uri care nu se incalzesc. De ce nu se incalzesc? Poi simplu, pentru ca au pierderi mici respectiv consumul propriu al releului este mic. l-am comandat deja, am sa va tin la curent cu experimentul. ps. 1.Anterior am incercat la o africana cu probleme similare (2x55w in bot) sa-i pun doua relee in paralel tocmai ca sa scada pierderile. A contat dar nu destul.De indata ce se uza putin bateria ramanea fara curent de pornire dupa ture la viteze mari. (ii cam place omului viteza). Pierderi sunt pe puntea trifazata si mai ales pe triace, dar si in cuprul infasurarilor si in intrefier . » Post actualizat in 19 Feb 2015 07:50 @Galen: daca e asa...nu poti sa cumperi un stator aftermarket si un un releu mosfet -- in cazul asta ar fii un real upgrade la sistemul de incarcare. PS: la releu -- de unde il cumperi tu il iei cu tot cu conectori? Eu l am cumparat pe al meu, doar releu si nu am conectori la el, motiv pt care inca sta in cutie! Asta voi si face. In primul rand montez un releu mosfet nou, apoi daca nu ajunge schimb si rotorul cu magneti. Editat Februarie 19, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 Anul trecut mi-am luat o AT veche din 1992. Pare ca are releul original. Auzind de problemele cu releul, i-am schimbat locul. L-am pus sub faruri, prins cu ajutorul unei table de aluminiu care are rol si de radiator pt releu. Lungindu-se firele, ca sa compensez eventuale cresteri de rezistenta, le-am confectionat din fire mai groase, supradimensionate. Prin spatiul dintre faruri si carena se creeaza suficient curent de aer. Problema e la viteze mici sau la relanti, ca bate caldura de la motor/radiatoare. Dar mie mi se pare o imbunatatire fata de vechea pozitie a releului la RD04 unde, prin fanta aia din carena laterala spate nu prea mai intra aer cand se merge cu pasager, plus caldura radiata de toba.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.