Galen Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 Cam aşa este, se mai consumă şi-n balast vreo 8W, deci ajungi pe la ~ 43W per bec xenon. Galen de ce spui că e proiectată pentru a consuma numai 60W ? Te referi la faza scurtă pentru RD03/RD04 ? Pentru că la faza lungă se aprind ambele becuri la toate modelele, din ce-mi aduc aminte... Iar consumul xenonului îl poţi măsura dupa cum urmează: şuntezi alimetarea balastului cu un conductor ce poate transporta curentul mare, după care îl înlocuieşti cu sondele ampermetrului, fără a întrerupe alimentarea. ( de exemplu, după ce a pornit xenonul, pui o sondă a ampermetrului pe borna bateriei şi a doua sondă pe capătul conductorului, după care înlături capătul conductorului de pe borna acumulatorului ). Ideea e ca aia cu ochii oblici au presupus ca timpul de utilizare a fazei lungi e minor si are timp bateria sa se reancarce. In mod clar n-au rezolvat ca lumea problema luminilor la AT. Si nici a incarcarii (releu original foarte slab). Normal ca merge cu shuntul dar daca n-ai un interes clar anume tot nu-ti risti aparatul de masura digital. Iar eu stiu ca pe acolo consuma 100w si ca alternatorul da puterea asta dar ca nu mai incarca bateria ca lumea. Releul mosfet s-ar putea sa rezolve problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 Eu stiam de 350 W la 5000 rpm (RD07/A) Sau Haynes minte... Si eu inclin sa cred ca alternatorul lui Galen are nevoie de viagra Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 16, 2015 Share Postat Februarie 16, 2015 noh...yo nu ma stiu asa cu electronii de la anod la catod sau cum ii zice la excitatia lor da poate va intere http://www.instructables.com/id/How-to-make-a-reliable-motorcycle-voltage-regulato/?ALLSTEPS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 Alternatorul are 310W/5000rpm -- cel putin la RD03 si cred ca si la RD04 e la fel http://www.xrv650story.eu/images/XRVData/MANUAL.pdf Cred ca Ignitech are si ceva statoare de putere mare -- dar pot la fel de bine sa ma insel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 Galen are probleme cu rotorul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 si eu cu imaginatia cred.. Nu e asta componenta ce se demagnetizeaza.... statorul? http://accel-motorcycle.com/media/catalog/product/cache/9/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/5/152113.jpg Rotorul din ce stiu e doar o componenta metalica -- flyweel daca nu ma insel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 Poi...cum e stator, rotor...si eu curentul cel indus toydeauna m-am opus cauzei ce m-a produs. Profesoreee...sa treci pe lista workshopu ului de la Ncity si o lectie de fizica » Post actualizat in 17 Feb 2015 15:45 Ca eu ma.pierd in faze Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pedros Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 Rotorul din ce stiu e doar o componenta metalica -- flyweel daca nu ma insel Aoleeeeu Marusica nici acum nu le-ai invatat? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 si eu cu imaginatia cred.. Nu e asta componenta ce se demagnetizeaza.... statorul? http://accel-motorcycle.com/media/catalog/product/cache/9/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/5/152113.jpg Rotorul din ce stiu e doar o componenta metalica -- flyweel daca nu ma insel Rotorul generatorului (denumit magnetou la Africa Twin si in general la motociclete) are rol si de flywheel (denumita si volanta in romana). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 17, 2015 Share Postat Februarie 17, 2015 noh...yo nu ma stiu asa cu electronii de la anod la catod sau cum ii zice la excitatia lor da poate va intere http://www.instructables.com/id/How-to-make-a-reliable-motorcycle-voltage-regulato/?ALLSTEPS Ok, scula de scula! Dar dupa cum vezi o cam taraste dupa motor. Nu merita din simplul motiv ca facut cu piese discrete iti iese dublu ca dimensiune decat unul "compactizat" cu microcomponente. » Post actualizat in 17 Feb 2015 19:40 Alternatorul are 310W/5000rpm -- cel putin la RD03 si cred ca si la RD04 e la fel http://www.xrv650story.eu/images/XRVData/MANUAL.pdf Cred ca Ignitech are si ceva statoare de putere mare -- dar pot la fel de bine sa ma insel Da, e slabut! Un generator modern duce cam la 500w. In plus aia 300w ii atinge pe la 5000 ture unde nu prea folosesti motorul si mai ales cum am explicat releul obisnuit merge prost peste 3500 ture. Punand la socoteala si oboseala magnetilor (1991) sunt constient ca generatorul meu scoate pe medie putere redresata si stabilizata la 14 V cam 200w. Ceea ce asa cum am aratat e la limita. Daca montez un releu mosfet din cate am inteles am doua avantaje. Pierderile interne mult reduse datorita comutatiei mai bune si rezistentei interne mai mici a tranzistorilor mosfet si deasemenea lucreaza mai bine la frecvente/turatii mari. Nu am probleme serioase cu incarcarea, doar ca sunt cam la limita, mai ales in al 4-lea an de utilizare a bateriei, cand energia stocata se diminueaza. Se pare ca la RD04 problema e comuna pentru toti cei care utilizeaza doua becuri la faza de intalnire fie ele 55-uri sau xenoane. Am sa experimentez releul mosfet. » Post actualizat in 17 Feb 2015 19:43 Aoleeeeu Marusica nici acum nu le-ai invatat? Da stimabile, ala e "rotorul". La generatoarele astea statorul e in mijloc si rotorul la periferie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Februarie 18, 2015 Share Postat Februarie 18, 2015 Pedros din ce stiam 2 se invarte 3 sta pe loc prins in capacul motorului 2 -- are rol si de rotor si de volanta din ce stiu 3 -- e stator. Nu zic musai ca asa e -- asta stiam eu! @Galen: daca e asa...nu poti sa cumperi un stator aftermarket si un un releu mosfet -- in cazul asta ar fii un real upgrade la sistemul de incarcare. PS: la releu -- de unde il cumperi tu il iei cu tot cu conectori? Eu l am cumparat pe al meu, doar releu si nu am conectori la el, motiv pt care inca sta in cutie! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Februarie 18, 2015 Share Postat Februarie 18, 2015 nu am conectori la el, motiv pt care inca sta in cutie! Cositoresti firele si basta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 18, 2015 Share Postat Februarie 18, 2015 Galen, cum zici tu ca nu prea folosesti motorul la 5000 rpm? Acolo merge cel mai bine Acum, stand stramb si judecand drept, eu cred ca alternatorul e OK, si de fapt releul da rateuri Poti verifica a la Haynes: La manual scrie ca daca scoti mufa de trifazic si masori tensiunea generata in gol intre faze, tensiunea ar trebui sa fie pe la 75-80 volti Daca nu e asa, e bai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 18, 2015 Share Postat Februarie 18, 2015 Q? Toti electricienii, fizicienii au afrikane? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 Da. Dar nu toti afrikanistii sunt fizicieni, electricieni.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 Cositoresti firele si basta mai mult decat atat , daca vrei sa tina mai mult releul (ceea ce nu e cazul in situatia unora din noi , nu montezi tot felul de giumbuslucuri , zenoane ,si alte magarii care pe langa faptul ca , nu sant omologate iti mai aduc si vorbe de dulce din partea altor particcipanti la trafic , da in fine fiecare face cum il taie capu) revenind la subiect pot sa va spun cum am facut eu si ma tine releul mult si bine(cu 2 halogene 55w ) cred ca are mai mult de 5 ani (tourmax), repozitionati releul putin mai in jos pe cadrul tubular din spatele coditei , puneti un radiator de procesor (de calculator ) cu pasta pe ambele parti si releu si radiator si lasati-l asa .merge foarte bine . si intradevar cum zicea si colegul cstelia cositoriti toate firele si pace bune , restul sant povesti cu pesti si variatiuni pe aceeasi tema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 (editat) Galen, cum zici tu ca nu prea folosesti motorul la 5000 rpm? Acolo merge cel mai bine Acum, stand stramb si judecand drept, eu cred ca alternatorul e OK, si de fapt releul da rateuri Poti verifica a la Haynes: La manual scrie ca daca scoti mufa de trifazic si masori tensiunea generata in gol intre faze, tensiunea ar trebui sa fie pe la 75-80 volti Daca nu e asa, e bai Tot asa stand drept, daca alternatorul asigura "zeama" destula baietii lasau si pe faza scurta doua 55-uri active. Nu stiu cati dintre voi au voltmetre de bord, dar cei care merg pe doua becuri in bot au au constatat ca la ture mari scade tensiunea. Stai linistit tensiunea "Haynes" e cat trebuie. Tensiunea si curentul sunt marimi frumoase dar ca efect conteaza energia care e produsul primelor. Degeaba ai tensiune de 70 volti pe faza cand sub sarcina (cu toate alea in functiune) din releu mai ies doar 13V, restul cad pe rezistenta interna a generatorului si releului. Bine sesizat, dincolo de oboseala magnetilor principala problema e releul, mai precis randamentul relativ slab al releului cu triace. De aceea a aparut o generatie noua de relee cu mosfet-uri care nu se incalzesc. De ce nu se incalzesc? Poi simplu, pentru ca au pierderi mici respectiv consumul propriu al releului este mic. l-am comandat deja, am sa va tin la curent cu experimentul. ps. 1.Anterior am incercat la o africana cu probleme similare (2x55w in bot) sa-i pun doua relee in paralel tocmai ca sa scada pierderile. A contat dar nu destul.De indata ce se uza putin bateria ramanea fara curent de pornire dupa ture la viteze mari. (ii cam place omului viteza). Pierderi sunt pe puntea trifazata si mai ales pe triace, dar si in cuprul infasurarilor si in intrefier . » Post actualizat in 19 Feb 2015 07:50 @Galen: daca e asa...nu poti sa cumperi un stator aftermarket si un un releu mosfet -- in cazul asta ar fii un real upgrade la sistemul de incarcare. PS: la releu -- de unde il cumperi tu il iei cu tot cu conectori? Eu l am cumparat pe al meu, doar releu si nu am conectori la el, motiv pt care inca sta in cutie! Asta voi si face. In primul rand montez un releu mosfet nou, apoi daca nu ajunge schimb si rotorul cu magneti. Editat Februarie 19, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 Anul trecut mi-am luat o AT veche din 1992. Pare ca are releul original. Auzind de problemele cu releul, i-am schimbat locul. L-am pus sub faruri, prins cu ajutorul unei table de aluminiu care are rol si de radiator pt releu. Lungindu-se firele, ca sa compensez eventuale cresteri de rezistenta, le-am confectionat din fire mai groase, supradimensionate. Prin spatiul dintre faruri si carena se creeaza suficient curent de aer. Problema e la viteze mici sau la relanti, ca bate caldura de la motor/radiatoare. Dar mie mi se pare o imbunatatire fata de vechea pozitie a releului la RD04 unde, prin fanta aia din carena laterala spate nu prea mai intra aer cand se merge cu pasager, plus caldura radiata de toba.... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 Totul e permis in cazul bastlerei Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 19, 2015 Share Postat Februarie 19, 2015 aia ce-o mai fi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Galen Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 (editat) Anul trecut mi-am luat o AT veche din 1992. Pare ca are releul original. Auzind de problemele cu releul, i-am schimbat locul. L-am pus sub faruri, prins cu ajutorul unei table de aluminiu care are rol si de radiator pt releu. Lungindu-se firele, ca sa compensez eventuale cresteri de rezistenta, le-am confectionat din fire mai groase, supradimensionate. Prin spatiul dintre faruri si carena se creeaza suficient curent de aer. Problema e la viteze mici sau la relanti, ca bate caldura de la motor/radiatoare. Dar mie mi se pare o imbunatatire fata de vechea pozitie a releului la RD04 unde, prin fanta aia din carena laterala spate nu prea mai intra aer cand se merge cu pasager, plus caldura radiata de toba.... La RD04 releul original era calculat sa duca la limita 55w in bot sau 2x35W (lumanarile alea penibile la modelele pentru Italia). Orice consumatori in plus pui (2x55w in bot spre exemplu) releul crapa in scurt timp daca n-are montat cooler. Si crapa in oras unde stai la stopuri. Desi i-am pus cooler, dupa ce am montat xenoanele s-a parlit in 2 ani. Apoi indiferent ce releu i-am pus, bilantul energetic devine deficitar cand se invecheste bateria si nu mai constituie un tampon eficient. Gen ajungi sa aprinzi de doua ori ca sa porneasca ambele xenoane, ramai fara bumb a doua zi daca umbli mult noaptea sau pe autostrada, orice oxidare de contact te lasa fara incarcare suficienta, etc.Se vede din avion ca esti la limita. In mod normal o instalatie electrica e ok cand dupa pornirea motorului bateria are doar rol decorativ si cel mult de filtraj, adica toti consumatorii merg integral si la orice turatie pe generator.Si in conditiile astea mai are cel putin o rezerva de 30%. Deasemenea firele si mufele sunt dimensionate sa reziste in timp la oxidare si incalzire. Aici cei de la BMW au rezolvat superdecent problema atat la F650 cit mai ales la GS. Alternator de minim 500w si comandat clasic prin excitatie nu prin "releu de scurt". Nu am auzit ca vre-un GS sa aiba probleme cu incarcarea sau de fiabilitate indiferent cati consumatori suplimentari are montati. Nu bag de vina, tehnologia alternatoarelor cu magneti permanenti era inca verde prin 90 cand a fost proiectata africana. Si nu numai africana avea probleme electrice (lumini slabe, releu slab, instalatie slaba) cam toate marcile au acelelasi probleme, mai ales daca s-au pus lumini mai tari. Intre timp am eliminat si eu mufele, am ranforsat instalatia electrica (pus fire mai groase) acuma urmeaza releu mosfet si sper ca problemutele permanente si sacaitoare la "electrica" sa se diminueze. http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=mosfet+rectifier+for+honda&_from=R40&_osacat=0&_from=R40&_trksid=m570.l1313&_nkw=universal+mosfet+rectifier+regulator++&_sacat=0 Editat Februarie 20, 2015 de Galen Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Marius R Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Galen tu ai rezolvat problema transmisiei, elimiand mufe si cabluri deficitare etc, releul cu unul cu eficienta mare. Dar daca tu vorbesti de problemele astea -- in general, nu crezi ca problema va fii rezolvata abea cand inlocuiesti statorul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raoulserban Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 @Galen, pe advrider e un nene care si-a tras un stator reparat care zice el...era jumate ars dar de asta tot functiona. poate ai si tu asa ceva Bastlerei=mestereala Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cstelia Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 Infasurarile de la alternator se pot masura daca sunt in parametrii. Nu ma intelegeti gresit, dar eu chiar nu va inteleg cu paranoia asta cu luminile si consumul.... Prima Africana am luat-o din Germania dar avea faruri cu becuri de 35W. Nu mi s-a parut niciodata ca nu am lumina suficienta si am umblat suficient noaptea ce ea. La RD07 am 2 X H4 de 55 cu 55W. Ambele faruri pe scurta. Am inlocuit releul original care nu avea nici un fel de probleme cu unul MOTEK (www.motek.de). Releul original a fost pus pe fostul BMW F650 a lui Raoul (cel original si destept crapase). La RD04 (prototiptil) am un singur bec de 35 cu 35 W. Mie mi se pare ca imi ajunge si atat, adica am circulat si pe timp de noapte si m-am descurcat. Acum... fiecare cu parerile lui si nebuniile lui. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Korben Postat Februarie 20, 2015 Share Postat Februarie 20, 2015 (editat) Cristi, nu te supara, dar ceea ce ai tu la prototiptil nu se poate numi lumina A te descurca si a avea lumini bune nu e acelasi lucru Farul tau se vede si atat, pe drumul nostru de anul trecut la si de la Valeni chiar ma intrebam cum te descurci noaptea cu lumanarea aia, ca eu nu sunt multumit nici cu doua H4 de 55W Mai ales ca am avut si xenoane, dar le-am dat jos ca ma injurau toti soferii Editat Februarie 20, 2015 de Korben Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.