Sari la conținut

Mers subturat


Postări Recomandate

Sub nici o forma nu cred in invatatul motorului sa mearga babeste. E o aberatie mare cat China; Am mers pe destule motoare ...

 

Este perfect adevarat insa doar pentru motoarele "clasice", de generatie mai veche...

 

Noile sisteme de management electronic al unor autoturisme (nu motociclete) sunt prevazute si cu o anumita functie de "invatare" a stilului de condus al soferului si de a se adapta acestuia. Sistemul va monitoriza interfata cu soferul si, dupa o anumita perioada de timp, va "intelege" ce stil este preferat - economia de combustibil sau mersul sportiv - si va raspunde la comenzi ca atare.

 

Este posibil asadar sa se spuna despre un motor (modern) care a fost condus intr'o maniera lejera o bucata mai mare de timp ca s'a "babit". Pentru ca acesta sa "intinereasca", va trebui sa'i acordam o anumita perioada de timp de mers sportiv in care acesta sa se "invete" cu noul stil de condus.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 101
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Este perfect adevarat insa doar pentru motoarele "clasice", de generatie mai veche...

 

Noile sisteme de management electronic al unor autoturisme (nu motociclete) sunt prevazute si cu o anumita functie de "invatare" a stilului de condus al soferului si de a se adapta acestuia. Sistemul va monitoriza interfata cu soferul si, dupa o anumita perioada de timp, va "intelege" ce stil este preferat - economia de combustibil sau mersul sportiv - si va raspunde la comenzi ca atare.

 

Este posibil asadar sa se spuna despre un motor (modern) care a fost condus intr'o maniera lejera o bucata mai mare de timp ca s'a "babit". Pentru ca acesta sa "intinereasca", va trebui sa'i acordam o anumita perioada de timp de mers sportiv in care acesta sa se "invete" cu noul stil de condus.

 

Ride Safe!

Ezact... de asta uitasem, dar e perfect adevarat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Calin, la mine daca merg in 4000 rpm, lucrurile sunt bune. Daca scad, am grija sa nu accelerez brusc, ci cam pana pe la 4000 sa trag foarte grijuliu de acceleratie, dupa care sa ii dau goarna!

Ceea ce va recomand si voua. Ceea ce a scris Macke echivaleaza cu o sarcina mica/moderata aplicata motorului care inca nu e in zona de cuplu, iar cand ajunge acolo i se poate cere "totul".

 

Pentru ca acesta sa "intinereasca", va trebui sa'i acordam o anumita perioada de timp de mers sportiv in care acesta sa se "invete" cu noul stil de condus.

SAU un mic reset, prin scoaterea sigurantei lu' nea' ECU sau a bornei de la baterie. Unele masini, dupa acest reset, necesita o procedura de IDLE learn. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Optim pentru un motoru meu e undeva intre 7000-9000 - Mentionez ca am facut pus DynoJet pe carburatoare si filtru de aer mai permisiv.

 

Am mers si mai putin de atat - undeva la 5000-7000...motoru s-a puturosit intr-o saptamana...abia mai tragea, asta pana am fost la o tura afara si l-am curatat mergand peste 10.000...undeva 12.000-13.000 - am avut a doua zi alt motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mwoaaaaaaa, un an de mithbusters se face din topicu asta. :D :P :)

 

In primul rand ca notiunea de "mers subturat" este prost inteleasa si generalizata.

 

Este vorba defapt de neadaptarea turatiei la conditiile de drum respective.

- 2000 rpm cand cobori o panta poate sa fie OK

- 6000 rpm cand urci un deal abrupt poate sa nu fie OK

- 5000 rpm in treapta a 6-a poate sa nu fie OK

- 5000 rpm in treapta a 3-a in oras poate sa fie OK

 

Ideea e ca nu trebuie sa mergi mult timp cu maneta de acceleratie mult mai deschisa decat ar fi nevoie sa o deschizi la neutral pentru a obtine aceeasi turatie.

Asta pentru ca mergi cu un amestec imbogatit in conditiile in care motorul nu se poate tura si reveni astfel la un amestec apropiat de cel stoechiometric.

 

Cele 3 probleme ale unei turatii prea mici sunt:

- calamina datorita amestecului prea bogat (ceea ce in timp fura din compresie respectiv putere, deci da motorul se babeste)

- consum crescut (deschizi acceleratia mai mult decat ai deschide-o intr-o treapta mai mare, pentru a compensa lipsa cuplului)

- probleme mecanice datorate vibratiilor (variaza de la motor la motor).

 

 

 

 

 

P.S. Aaaa, si zicea cineva de crossplane-ul de la Yamaha. Ce impartire a volantei fraticule??? E vorba de manetoane care sunt dispuse la 90 grade in loc de 180, astfel incat exploziile nu se succed la intervale egale ci doua cate doua oarecum similar twinului, ceea ce reduce forta giroscopica favorizand comportamentul in viraje, si permite cauciucului sa recapete mai usor aderenta daca gresesti cu gazul (daca ne luam dupa marketingul celor de la Yamaha).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

P.S. Aaaa, si zicea cineva de crossplane-ul de la Yamaha. Ce impartire a volantei fraticule??? E vorba de manetoane care sunt dispuse la 90 grade in loc de 180, astfel incat exploziile nu se succed la intervale egale ci doua cate doua oarecum similar twinului, ceea ce reduce forta giroscopica favorizand comportamentul in viraje, si permite cauciucului sa recapete mai usor aderenta daca gresesti cu gazul (daca ne luam dupa marketingul celor de la Yamaha).

 

Vorbesti din auzite... "fraticule"!

 

http://www.yamaha-motor.it/products/Motoci...source=oysbps7m

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vorbesti din auzite... "fraticule"!

 

http://www.yamaha-motor.it/products/Motoci...source=oysbps7m

 

Ride Safe!

Fraticule vorbesc din auzite, deoarece nu cred ca suntem foarte multi pe forum care sa fi demontat motoare de R1 2009.

 

Diferenta intre mine si tine e ca eu am demontat (si montat la loc) totusi niste motoare, si inteleg ce zic oamenii aia acolo.

 

Tu in schimb vorbesti din auzite punct, si habar nu ai ce e aia volanta fara sa te uiti pe google.

 

Nu am spus nimic gresit, mai ia-o odata de la capat, poate te lamuresti si cu filmul asta:

in special ce se petrece la 0:25 si dupa.

 

Hai ca parca am mai facut odata greseala sa discut cu tine si-mi amintesc ca mi-am consumat timpul degeaba, am plecat.

 

"Ride Safe!"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- mergand subturat in timp motorul "se babeste" devine puturos, asta nu o pot explica dar asa e. se zice ca motorul asa cum mergi cu el asa "se invata"....

 

Explicatia este foarte simpla. La turatii mari momentul de inertie este mai mare. Uzura optima in functionare pe care o vor forma segmetii pe camasi va fi mai sus si va rezulta in primul rand o compresie marita. Un motor folosit numai in "ture joase" este format, pistoanele nemaiputand inainta spre chiuloasa in acel moment de inertie maxim sau alungire (spuneti-i cum vreti)

 

 

"babitul" asta se datoreaza calaminei care se depune. daca o forjezi din cand in cand se curata, n-ai probleme.

 

si tocmai de aceea un astfel de motor invatat subturat si dovedit din cauza asta puturos risca sa fie facut tandari daca i se vor aplica tratamente de ture multe la batranete

 

in orice carte tehnica scrie mare: nu subturati motorul.

 

Pe de alta parte, mai mare, in orice carte tehnica scrie si ........"mersul sportiv va imbatrani mult mai repede motorul"

 

Dupa cum spunea cineva, chiar aici pe topic, nu ne-ar ajunge tot forumul sa discutam pur tehnic despre asta, doar despre asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri, am aflat multe lucruri interesante, dar singurul care a fost 100% on topic si care a dat un raspuns complet e dani13.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fraticule vorbesc din auzite, deoarece nu cred ca suntem foarte multi pe forum care sa fi demontat motoare de R1 2009.

 

 

Fraticule...daca tu chiar ai desfacut un motor R1 2009, eu imi mananc palaria (figurativ)!!!

 

Poti demonstra afirmatia de mai sus?

 

Ride Safe! (eu chiar pun siguranta pe primul loc, te rog ca macar aici sa te abtii de la gargara)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yo4hgx: Nu am desfacut fraticule nici un motor de R1 2009, si ca atare am recunoscut ca vorbesc din auzite. Cred ca asta am spus, nu?

 

Discutiile astea chiar nu'si au rostul, hai sa ne limitam la subiectul topicului.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator corleone
Discutiile astea chiar nu'si au rostul, hai sa ne limitam la subiectul topicului.

 

Ride Safe!

 

Nea Yogo, esti tare-n tastatura dar ai uitat ca nu esti in stare sa deosebesti un carbelitor de broasca (n.r. VW Beetle) fata de un carbelitor de moto BMW R65.

 

Hint: pune mana si desfa niste fiare dar incepe cu spalatul pieselor ca oricum de mai mult nu esti capabil :D :P :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc tuturor pentru raspunsuri, am aflat multe lucruri interesante, dar singurul care a fost 100% on topic si care a dat un raspuns complet e dani13.

Bravo Gogule, eu iti raspund promt din primul post si ia dani locuntai... bravo... bravo... :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Partial corect!! La turatii mici, ungerea turbinei este defectuoasa!! Gandeste-e ca o turbina se invarte si la 100 mii de rotatii pe minut, iar la relanti presiunea uleiului este foarte mica (unii producatori spun, spre exemplu, ca aprinderea intermitenta a becului la ulei la relanti nu este o problema, deci presiunea uleiului este atat de mica incat scade pana la limita inferioara masurarii senzorului). Este demonstrat stiintific si mai si scrie prin manual ca, spre exemplu, mersul pe o durata mai lunga la relanti este daunatoare turbinei. Mai mult sau mai putin intamplator am asistat la o asemenea belea, dupa ce un coleg forumist a tinut juma de noapte motorul pornit ca sa ascultam muzica la cass :) deh, plecasem fara muzica acasa.

 

Acum, eu stiu asa: orice motor trebuie sa mearga astfel incat turatia lui de lucru sa fie in jurul valorii in care obtine CUPLUL maxim! Daca obtin cuplul la 5000, aceea este o valoare de referinta, peste care sau sub care se mai poate creste/scadea cam 10 %. Exista si feelingul, insa acela depinde foarte mult de reglajele motorului, calitatea benzinei, uneori si aerul (umiditate scazuta, ridicata, excesiv de cald, etc).

 

Calin, la mine daca merg in 4000 rpm, lucrurile sunt bune. Daca scad, am grija sa nu accelerez brusc, ci cam pana pe la 4000 sa trag foarte grijuliu de acceleratie, dupa care sa ii dau goarna!

Am avut suprize neplacute cand am schimbat defectuos treapta si in loc de 2 am dat 3, intrucat eram deja in curba, am lasat trei, am accelerato usurel pana pe la 4000, dupa care i-am dat normal.

 

Bafta

Aprinderea becului de presiune scăzută de ulei NU este "normală" la nici un regim de turatie. Uzual, sondele pentru presiune scăzută a uleiului sunt tarate la valori cuprinse între 0,4 Âşi 0,8atm, presiune care este suficientă ca să asigure ungerea atât organelor interne ale motorului cât Âşi a celor externe (turbina, compresorul de aer, etc.). La ralanti, turbina este astfel proiectată ca să se învârtă cu câteva zeci de ture pe minut sau chiar deloc, soluția tehnică pentru aceasta fiind realizată cu ajutorul unor jaluzele-fuste comandate de o membrană actionată de presiunea din secțiunea de admisie a turbinei. Eu nu pot înțelege cum îți poți da cu parerea doar din auzite, după spusele altora! :P

 

http://www.youtube.com/watch?v=jOGYIsAizQU...feature=related

 

Dacă schimbi treptele de viteză, la absolut orice motor ar fi, atunci cand te afli in zona punctului de maxim al curbei cuplului (unde ai aproximativ două treimi din puterea maximă), vei obține maximul de performanță pe care îl poate da motorul respectiv, ceea ce nu este un mers prea "sănătos" pentru el.

Oricum, logica ta îmi place la nebunie pentru că, surpriză, nu are nici o logică. :D

Editat de mariion
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aprinderea becului de presiune scăzută de ulei NU este "normală" la nici un regim de turatie. Uzual, sondele pentru presiune scăzută a uleiului sunt tarate la valori cuprinse între 0,4 Âşi 0,8atm, presiune care este suficientă ca să asigure ungerea atât organelor interne ale motorului cât Âşi a celor externe (turbina, compresorul de aer, etc.). La ralanti, turbina este astfel proiectată ca să se învârtă cu câteva zeci de ture pe minut sau chiar deloc, soluția tehnică pentru aceasta fiind realizată cu ajutorul unor jaluzele-fuste comandate de o membrană actionată de presiunea din secțiunea de admisie a turbinei. Eu nu pot înțelege cum îți poți da cu parerea doar din auzite, după spusele altora! :P

 

http://www.youtube.com/watch?v=jOGYIsAizQU...feature=related

 

Dacă schimbi treptele de viteză, la absolut orice motor ar fi, atunci cand te afli in zona punctului de maxim al curbei cuplului (unde ai aproximativ două treimi din puterea maximă), vei obține maximul de performanță pe care îl poate da motorul respectiv, ceea ce nu este un mers prea "sănătos" pentru el.

Oricum, logica ta îmi place la nebunie pentru că, surpriză, nu are nici o logică. :D

 

 

Am sa iti raspund o singura data, pentru ca eu spre deosebire de alti colegi nu am chef sa ma cert cu tine pe timpul meu. Eu spun APRINDERE INTERMITENTA, tu intelegi ce vrei.

Turbina nu se invarte cu zeci de rute pe minut in veci, cauta si te vei edifica. Jaluzele fusta nu sunt comandate de presiunea din sectiunea de admisie pentru ca daca ar fi asa, nu ai mai avea control asupra turbinei. Celel mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic!

 

cat priveste faptul ca nici unul de pe forum nu are logica si tu incerci sa demontezi orice afirmatie, cu argumente care mai decare mai haioase, este in continuare opinia ta, nu trebuie sa fiu de acord cu ea.

 

 

PS: Urmaresc indeaproape posturile de tine, si din cele cateva sute pe care le ai, jumatate sunt certuri, iar cealalta absolut nefondate, gratuite, si fara suport. Logica ta, treaba ta.

Editat de Macke
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

În cazul motorului diesel, asta ca o mică paranteză cu care încep cu nesimțire, turbina nu are nici pe dracu' în cazul unui mers permanent în regim de turație scăzută. Turație mică înseamnă presiune mai mică a gazelor de evacuare Âşi, prin urmare, turație mică la axul turbinei. Ori, în cazul turbinei, funcționarea la turații scăzute înseamnă uzură mai mică.

La motorul diesel, un regim permanent de turație scăzută nu face altceva decât să provoace depuneri mari de calamină in camerele de ardere Âşi pe orificiile injectoarelor, înfundându-le pe acestea din urmă.

 

cine ti-a spus ca se infunda injectoarele din cauza calaminei ? din cauza mizeriei dim motorina da , dar nu di ncauza calaminei , jetul de motorina are peste 200 atmosfere cand pulverizeaza

 

nu este normala in nici un caz aprinderea intermitenta a becului la ulei la nici un motor !!!

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine ti-a spus ca se infunda injectoarele din cauza calaminei ? din cauza mizeriei dim motorina da , dar nu di ncauza calaminei , jetul de motorina are peste 200 atmosfere cand pulverizeaza

 

nu este normala in nici un caz aprinderea intermitenta a becului la ulei la nici un motor !!!

Presiunea aia o are la intrare injectorul, adica inainte de duza (orificiu, etc) ... jetul injectat nu are o mie de ani 200atm...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cine ti-a spus ca se infunda injectoarele din cauza calaminei ? din cauza mizeriei dim motorina da , dar nu di ncauza calaminei , jetul de motorina are peste 200 atmosfere cand pulverizeaza

 

nu este normala in nici un caz aprinderea intermitenta a becului la ulei la nici un motor !!!

surpriza, dar se infunda...

peste 200 atm e presiunea la pompele clasice de injectie, rotative sau in linie, unde daca ai sub 125 atm, nu-ti mai porneste. la common rail, presiunea depaseste 1200 atm.

 

Presiunea aia o are la intrare injectorul, adica inainte de duza (orificiu, etc) ... jetul injectat nu are o mie de ani 200atm...

ba sa stii ca te inseli rau. la sistemele de injectie clasice, presiunea pe care o da pompa spre injector este mai mica decat presiunea de la iesire. presiunea mare se formeaza in interiorul injectorului, cu ajutorul acelui cui cu care punctai tu cablajele pe vremea cand erai tanar.

 

Am sa iti raspund o singura data, pentru ca eu spre deosebire de alti colegi nu am chef sa ma cert cu tine pe timpul meu. Eu spun APRINDERE INTERMITENTA, tu intelegi ce vrei.

Turbina nu se invarte cu zeci de rute pe minut in veci, cauta si te vei edifica. Jaluzele fusta nu sunt comandate de presiunea din sectiunea de admisie pentru ca daca ar fi asa, nu ai mai avea control asupra turbinei. Celel mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic!

 

cat priveste faptul ca nici unul de pe forum nu are logica si tu incerci sa demontezi orice afirmatie, cu argumente care mai decare mai haioase, este in continuare opinia ta, nu trebuie sa fiu de acord cu ea.

 

 

PS: Urmaresc indeaproape posturile de tine, si din cele cateva sute pe care le ai, jumatate sunt certuri, iar cealalta absolut nefondate, gratuite, si fara suport. Logica ta, treaba ta.

ce meserias esti!

e misto cu vacuumul la turbina!

ai dracu', ce idioti, de ce dracu' au pus ei pompe de vacuum pe toate motoarele diesel supraalimentate, nu stiu!

 

referitor la becul de la presiunea de ulei, daca vezi ca palpaie, mai bine il scoti, sa nu cumva sa te orbeasca! :D

 

am o intrebare, tu ai invatat ceva notiuni de mecanica de la femeia de serviciu? :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunea aia o are la intrare injectorul, adica inainte de duza (orificiu, etc) ... jetul injectat nu are o mie de ani 200atm...

 

Si la motorul de 3000 de cobra, golf 1 de 1.6 si tractor e putin peste 200bari presiunea maxima....

 

Ia vezi la generatia a 3-a de commonrail cat e: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail

 

Chestia cu jetul e fff relativa....se masoara presiunea exact la iesirea din injector ......acolo depaseste 1000bari, iar la maxim 1-2 mm are cum zici tu maxim 200 :D

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la motorul de 3000 de cobra, golf 1 de 1.6 si tractor e putin peste 200bari presiunea maxima....

 

Ia vezi la generatia a 3-a de commonrail cat e: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail

 

Chestia cu jetul e fff relativa....se masoara presiunea exact la iesirea din injector ......acolo depaseste 1000bari, iar la maxim 1-2 mm are cum zici tu maxim 200 :P

atentie, se reinventeaza fizica! :D

motorul de 1,6L de pe golf 1 este pe benzina, cu carburatie.........

Editat de marinesku73
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie, se reinventeaza fizica! :D

motorul de 1,6L de pe golf 1 este pe benzina, cu carburatie.........

 

Ce prosta esti........vb de 1.6d !!!!!!!!! Informeaza-te inainte de a scrie cum te taie capu, ca numa te faci de ras :P

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul de 1,6L de pe golf 1 este pe benzina, cu carburatie.........

a existat si 1.6d pe Golf 1.. Uite chiar unul de vanzare..

 

PS: oricum, parca vorbeam pe aici de motoare de motocicleta, vad ca ati ajuns la turbine si presiuni in injectoare de diesel. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

atentie, se reinventeaza fizica! :P

motorul de 1,6L de pe golf 1 este pe benzina, cu carburatie.........

 

Adeca daca tu zici ca presiunea este de peste 1000 bari e bine si oricine altcineva zice LA FEL e rau nu???!!!!! ......ipocriziaaaaa!!!! ipocriziaaaa!!!! :D

Daca vrei numa sa te bagi in seama ca nu stii nimik exista alt subforum pt asa ceva...

Daca habar nu ai de orice cum se vede de la o posta mai bine nu mai scrie nimik, macar asa nu te afla nimeni si ramai filozof :)

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...