B.B. Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 Este perfect adevarat insa doar pentru motoarele "clasice", de generatie mai veche... Noile sisteme de management electronic al unor autoturisme (nu motociclete) sunt prevazute si cu o anumita functie de "invatare" a stilului de condus al soferului si de a se adapta acestuia. Sistemul va monitoriza interfata cu soferul si, dupa o anumita perioada de timp, va "intelege" ce stil este preferat - economia de combustibil sau mersul sportiv - si va raspunde la comenzi ca atare. Este posibil asadar sa se spuna despre un motor (modern) care a fost condus intr'o maniera lejera o bucata mai mare de timp ca s'a "babit". Pentru ca acesta sa "intinereasca", va trebui sa'i acordam o anumita perioada de timp de mers sportiv in care acesta sa se "invete" cu noul stil de condus. Ride Safe! Ezact... de asta uitasem, dar e perfect adevarat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 Optim pentru un motoru meu e undeva intre 7000-9000 - Mentionez ca am facut pus DynoJet pe carburatoare si filtru de aer mai permisiv. Am mers si mai putin de atat - undeva la 5000-7000...motoru s-a puturosit intr-o saptamana...abia mai tragea, asta pana am fost la o tura afara si l-am curatat mergand peste 10.000...undeva 12.000-13.000 - am avut a doua zi alt motor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 Mwoaaaaaaa, un an de mithbusters se face din topicu asta. In primul rand ca notiunea de "mers subturat" este prost inteleasa si generalizata. Este vorba defapt de neadaptarea turatiei la conditiile de drum respective. - 2000 rpm cand cobori o panta poate sa fie OK - 6000 rpm cand urci un deal abrupt poate sa nu fie OK - 5000 rpm in treapta a 6-a poate sa nu fie OK - 5000 rpm in treapta a 3-a in oras poate sa fie OK Ideea e ca nu trebuie sa mergi mult timp cu maneta de acceleratie mult mai deschisa decat ar fi nevoie sa o deschizi la neutral pentru a obtine aceeasi turatie. Asta pentru ca mergi cu un amestec imbogatit in conditiile in care motorul nu se poate tura si reveni astfel la un amestec apropiat de cel stoechiometric. Cele 3 probleme ale unei turatii prea mici sunt: - calamina datorita amestecului prea bogat (ceea ce in timp fura din compresie respectiv putere, deci da motorul se babeste) - consum crescut (deschizi acceleratia mai mult decat ai deschide-o intr-o treapta mai mare, pentru a compensa lipsa cuplului) - probleme mecanice datorate vibratiilor (variaza de la motor la motor). P.S. Aaaa, si zicea cineva de crossplane-ul de la Yamaha. Ce impartire a volantei fraticule??? E vorba de manetoane care sunt dispuse la 90 grade in loc de 180, astfel incat exploziile nu se succed la intervale egale ci doua cate doua oarecum similar twinului, ceea ce reduce forta giroscopica favorizand comportamentul in viraje, si permite cauciucului sa recapete mai usor aderenta daca gresesti cu gazul (daca ne luam dupa marketingul celor de la Yamaha). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 P.S. Aaaa, si zicea cineva de crossplane-ul de la Yamaha. Ce impartire a volantei fraticule??? E vorba de manetoane care sunt dispuse la 90 grade in loc de 180, astfel incat exploziile nu se succed la intervale egale ci doua cate doua oarecum similar twinului, ceea ce reduce forta giroscopica favorizand comportamentul in viraje, si permite cauciucului sa recapete mai usor aderenta daca gresesti cu gazul (daca ne luam dupa marketingul celor de la Yamaha). Vorbesti din auzite... "fraticule"! http://www.yamaha-motor.it/products/Motoci...source=oysbps7m Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 Vorbesti din auzite... "fraticule"! http://www.yamaha-motor.it/products/Motoci...source=oysbps7m Ride Safe! Fraticule vorbesc din auzite, deoarece nu cred ca suntem foarte multi pe forum care sa fi demontat motoare de R1 2009. Diferenta intre mine si tine e ca eu am demontat (si montat la loc) totusi niste motoare, si inteleg ce zic oamenii aia acolo. Tu in schimb vorbesti din auzite punct, si habar nu ai ce e aia volanta fara sa te uiti pe google. Nu am spus nimic gresit, mai ia-o odata de la capat, poate te lamuresti si cu filmul asta: in special ce se petrece la 0:25 si dupa. Hai ca parca am mai facut odata greseala sa discut cu tine si-mi amintesc ca mi-am consumat timpul degeaba, am plecat. "Ride Safe!" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ChaosBorn Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 - mergand subturat in timp motorul "se babeste" devine puturos, asta nu o pot explica dar asa e. se zice ca motorul asa cum mergi cu el asa "se invata".... Explicatia este foarte simpla. La turatii mari momentul de inertie este mai mare. Uzura optima in functionare pe care o vor forma segmetii pe camasi va fi mai sus si va rezulta in primul rand o compresie marita. Un motor folosit numai in "ture joase" este format, pistoanele nemaiputand inainta spre chiuloasa in acel moment de inertie maxim sau alungire (spuneti-i cum vreti) "babitul" asta se datoreaza calaminei care se depune. daca o forjezi din cand in cand se curata, n-ai probleme. si tocmai de aceea un astfel de motor invatat subturat si dovedit din cauza asta puturos risca sa fie facut tandari daca i se vor aplica tratamente de ture multe la batranete in orice carte tehnica scrie mare: nu subturati motorul. Pe de alta parte, mai mare, in orice carte tehnica scrie si ........"mersul sportiv va imbatrani mult mai repede motorul" Dupa cum spunea cineva, chiar aici pe topic, nu ne-ar ajunge tot forumul sa discutam pur tehnic despre asta, doar despre asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Mai 18, 2009 Autor Share Postat Mai 18, 2009 Multumesc tuturor pentru raspunsuri, am aflat multe lucruri interesante, dar singurul care a fost 100% on topic si care a dat un raspuns complet e dani13. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 Fraticule vorbesc din auzite, deoarece nu cred ca suntem foarte multi pe forum care sa fi demontat motoare de R1 2009. Fraticule...daca tu chiar ai desfacut un motor R1 2009, eu imi mananc palaria (figurativ)!!! Poti demonstra afirmatia de mai sus? Ride Safe! (eu chiar pun siguranta pe primul loc, te rog ca macar aici sa te abtii de la gargara) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dani31 Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 @CalinD: just my 2 cents @yo4hgx: Nu am desfacut fraticule nici un motor de R1 2009, si ca atare am recunoscut ca vorbesc din auzite. Cred ca asta am spus, nu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 @yo4hgx: Nu am desfacut fraticule nici un motor de R1 2009, si ca atare am recunoscut ca vorbesc din auzite. Cred ca asta am spus, nu? Discutiile astea chiar nu'si au rostul, hai sa ne limitam la subiectul topicului. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator corleone Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 Discutiile astea chiar nu'si au rostul, hai sa ne limitam la subiectul topicului. Ride Safe! Nea Yogo, esti tare-n tastatura dar ai uitat ca nu esti in stare sa deosebesti un carbelitor de broasca (n.r. VW Beetle) fata de un carbelitor de moto BMW R65. Hint: pune mana si desfa niste fiare dar incepe cu spalatul pieselor ca oricum de mai mult nu esti capabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doru1900 Postat Mai 18, 2009 Share Postat Mai 18, 2009 dani 31 succes ! scuze adica intelegi un motor de ce e asa si nu altfel Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Multumesc tuturor pentru raspunsuri, am aflat multe lucruri interesante, dar singurul care a fost 100% on topic si care a dat un raspuns complet e dani13. Bravo Gogule, eu iti raspund promt din primul post si ia dani locuntai... bravo... bravo... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) Partial corect!! La turatii mici, ungerea turbinei este defectuoasa!! Gandeste-e ca o turbina se invarte si la 100 mii de rotatii pe minut, iar la relanti presiunea uleiului este foarte mica (unii producatori spun, spre exemplu, ca aprinderea intermitenta a becului la ulei la relanti nu este o problema, deci presiunea uleiului este atat de mica incat scade pana la limita inferioara masurarii senzorului). Este demonstrat stiintific si mai si scrie prin manual ca, spre exemplu, mersul pe o durata mai lunga la relanti este daunatoare turbinei. Mai mult sau mai putin intamplator am asistat la o asemenea belea, dupa ce un coleg forumist a tinut juma de noapte motorul pornit ca sa ascultam muzica la cass deh, plecasem fara muzica acasa. Acum, eu stiu asa: orice motor trebuie sa mearga astfel incat turatia lui de lucru sa fie in jurul valorii in care obtine CUPLUL maxim! Daca obtin cuplul la 5000, aceea este o valoare de referinta, peste care sau sub care se mai poate creste/scadea cam 10 %. Exista si feelingul, insa acela depinde foarte mult de reglajele motorului, calitatea benzinei, uneori si aerul (umiditate scazuta, ridicata, excesiv de cald, etc). Calin, la mine daca merg in 4000 rpm, lucrurile sunt bune. Daca scad, am grija sa nu accelerez brusc, ci cam pana pe la 4000 sa trag foarte grijuliu de acceleratie, dupa care sa ii dau goarna! Am avut suprize neplacute cand am schimbat defectuos treapta si in loc de 2 am dat 3, intrucat eram deja in curba, am lasat trei, am accelerato usurel pana pe la 4000, dupa care i-am dat normal. Bafta Aprinderea becului de presiune scăzută de ulei NU este "normală" la nici un regim de turatie. Uzual, sondele pentru presiune scăzută a uleiului sunt tarate la valori cuprinse între 0,4 Âşi 0,8atm, presiune care este suficientă ca să asigure ungerea atât organelor interne ale motorului cât Âşi a celor externe (turbina, compresorul de aer, etc.). La ralanti, turbina este astfel proiectată ca să se învârtă cu câteva zeci de ture pe minut sau chiar deloc, soluția tehnică pentru aceasta fiind realizată cu ajutorul unor jaluzele-fuste comandate de o membrană actionată de presiunea din secțiunea de admisie a turbinei. Eu nu pot înțelege cum îți poți da cu parerea doar din auzite, după spusele altora! http://www.youtube.com/watch?v=jOGYIsAizQU...feature=related Dacă schimbi treptele de viteză, la absolut orice motor ar fi, atunci cand te afli in zona punctului de maxim al curbei cuplului (unde ai aproximativ două treimi din puterea maximă), vei obține maximul de performanță pe care îl poate da motorul respectiv, ceea ce nu este un mers prea "sănătos" pentru el. Oricum, logica ta îmi place la nebunie pentru că, surpriză, nu are nici o logică. Editat Mai 19, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) Aprinderea becului de presiune scăzută de ulei NU este "normală" la nici un regim de turatie. Uzual, sondele pentru presiune scăzută a uleiului sunt tarate la valori cuprinse între 0,4 Âşi 0,8atm, presiune care este suficientă ca să asigure ungerea atât organelor interne ale motorului cât Âşi a celor externe (turbina, compresorul de aer, etc.). La ralanti, turbina este astfel proiectată ca să se învârtă cu câteva zeci de ture pe minut sau chiar deloc, soluția tehnică pentru aceasta fiind realizată cu ajutorul unor jaluzele-fuste comandate de o membrană actionată de presiunea din secțiunea de admisie a turbinei. Eu nu pot înțelege cum îți poți da cu parerea doar din auzite, după spusele altora! http://www.youtube.com/watch?v=jOGYIsAizQU...feature=related Dacă schimbi treptele de viteză, la absolut orice motor ar fi, atunci cand te afli in zona punctului de maxim al curbei cuplului (unde ai aproximativ două treimi din puterea maximă), vei obține maximul de performanță pe care îl poate da motorul respectiv, ceea ce nu este un mers prea "sănătos" pentru el. Oricum, logica ta îmi place la nebunie pentru că, surpriză, nu are nici o logică. Am sa iti raspund o singura data, pentru ca eu spre deosebire de alti colegi nu am chef sa ma cert cu tine pe timpul meu. Eu spun APRINDERE INTERMITENTA, tu intelegi ce vrei. Turbina nu se invarte cu zeci de rute pe minut in veci, cauta si te vei edifica. Jaluzele fusta nu sunt comandate de presiunea din sectiunea de admisie pentru ca daca ar fi asa, nu ai mai avea control asupra turbinei. Celel mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic! cat priveste faptul ca nici unul de pe forum nu are logica si tu incerci sa demontezi orice afirmatie, cu argumente care mai decare mai haioase, este in continuare opinia ta, nu trebuie sa fiu de acord cu ea. PS: Urmaresc indeaproape posturile de tine, si din cele cateva sute pe care le ai, jumatate sunt certuri, iar cealalta absolut nefondate, gratuite, si fara suport. Logica ta, treaba ta. Editat Mai 19, 2009 de Macke Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) În cazul motorului diesel, asta ca o mică paranteză cu care încep cu nesimțire, turbina nu are nici pe dracu' în cazul unui mers permanent în regim de turație scăzută. Turație mică înseamnă presiune mai mică a gazelor de evacuare Âşi, prin urmare, turație mică la axul turbinei. Ori, în cazul turbinei, funcționarea la turații scăzute înseamnă uzură mai mică. La motorul diesel, un regim permanent de turație scăzută nu face altceva decât să provoace depuneri mari de calamină in camerele de ardere Âşi pe orificiile injectoarelor, înfundându-le pe acestea din urmă. cine ti-a spus ca se infunda injectoarele din cauza calaminei ? din cauza mizeriei dim motorina da , dar nu di ncauza calaminei , jetul de motorina are peste 200 atmosfere cand pulverizeaza nu este normala in nici un caz aprinderea intermitenta a becului la ulei la nici un motor !!! Editat Mai 19, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 cine ti-a spus ca se infunda injectoarele din cauza calaminei ? din cauza mizeriei dim motorina da , dar nu di ncauza calaminei , jetul de motorina are peste 200 atmosfere cand pulverizeaza nu este normala in nici un caz aprinderea intermitenta a becului la ulei la nici un motor !!! Presiunea aia o are la intrare injectorul, adica inainte de duza (orificiu, etc) ... jetul injectat nu are o mie de ani 200atm... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 cine ti-a spus ca se infunda injectoarele din cauza calaminei ? din cauza mizeriei dim motorina da , dar nu di ncauza calaminei , jetul de motorina are peste 200 atmosfere cand pulverizeaza nu este normala in nici un caz aprinderea intermitenta a becului la ulei la nici un motor !!! surpriza, dar se infunda... peste 200 atm e presiunea la pompele clasice de injectie, rotative sau in linie, unde daca ai sub 125 atm, nu-ti mai porneste. la common rail, presiunea depaseste 1200 atm. Presiunea aia o are la intrare injectorul, adica inainte de duza (orificiu, etc) ... jetul injectat nu are o mie de ani 200atm... ba sa stii ca te inseli rau. la sistemele de injectie clasice, presiunea pe care o da pompa spre injector este mai mica decat presiunea de la iesire. presiunea mare se formeaza in interiorul injectorului, cu ajutorul acelui cui cu care punctai tu cablajele pe vremea cand erai tanar. Am sa iti raspund o singura data, pentru ca eu spre deosebire de alti colegi nu am chef sa ma cert cu tine pe timpul meu. Eu spun APRINDERE INTERMITENTA, tu intelegi ce vrei.Turbina nu se invarte cu zeci de rute pe minut in veci, cauta si te vei edifica. Jaluzele fusta nu sunt comandate de presiunea din sectiunea de admisie pentru ca daca ar fi asa, nu ai mai avea control asupra turbinei. Celel mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic! cat priveste faptul ca nici unul de pe forum nu are logica si tu incerci sa demontezi orice afirmatie, cu argumente care mai decare mai haioase, este in continuare opinia ta, nu trebuie sa fiu de acord cu ea. PS: Urmaresc indeaproape posturile de tine, si din cele cateva sute pe care le ai, jumatate sunt certuri, iar cealalta absolut nefondate, gratuite, si fara suport. Logica ta, treaba ta. ce meserias esti! e misto cu vacuumul la turbina! ai dracu', ce idioti, de ce dracu' au pus ei pompe de vacuum pe toate motoarele diesel supraalimentate, nu stiu! referitor la becul de la presiunea de ulei, daca vezi ca palpaie, mai bine il scoti, sa nu cumva sa te orbeasca! am o intrebare, tu ai invatat ceva notiuni de mecanica de la femeia de serviciu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) Presiunea aia o are la intrare injectorul, adica inainte de duza (orificiu, etc) ... jetul injectat nu are o mie de ani 200atm... Si la motorul de 3000 de cobra, golf 1 de 1.6 si tractor e putin peste 200bari presiunea maxima.... Ia vezi la generatia a 3-a de commonrail cat e: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail Chestia cu jetul e fff relativa....se masoara presiunea exact la iesirea din injector ......acolo depaseste 1000bari, iar la maxim 1-2 mm are cum zici tu maxim 200 Editat Mai 19, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) Si la motorul de 3000 de cobra, golf 1 de 1.6 si tractor e putin peste 200bari presiunea maxima.... Ia vezi la generatia a 3-a de commonrail cat e: http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail Chestia cu jetul e fff relativa....se masoara presiunea exact la iesirea din injector ......acolo depaseste 1000bari, iar la maxim 1-2 mm are cum zici tu maxim 200 atentie, se reinventeaza fizica! motorul de 1,6L de pe golf 1 este pe benzina, cu carburatie......... Editat Mai 19, 2009 de marinesku73 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) atentie, se reinventeaza fizica! motorul de 1,6L de pe golf 1 este pe benzina, cu carburatie......... Ce prosta esti........vb de 1.6d !!!!!!!!! Informeaza-te inainte de a scrie cum te taie capu, ca numa te faci de ras Editat Mai 19, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 (editat) atentie, se reinventeaza fizica! motorul de 1,6L de pe golf 1 este pe benzina, cu carburatie......... Adeca daca tu zici ca presiunea este de peste 1000 bari e bine si oricine altcineva zice LA FEL e rau nu???!!!!! ......ipocriziaaaaa!!!! ipocriziaaaa!!!! Daca vrei numa sa te bagi in seama ca nu stii nimik exista alt subforum pt asa ceva... Daca habar nu ai de orice cum se vede de la o posta mai bine nu mai scrie nimik, macar asa nu te afla nimeni si ramai filozof Editat Mai 19, 2009 de RaceTuning Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
marinesku73 Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 Ce prosta esti........vb de 1.6d !!!!!!!!! Informeaza-te inainte de a scrie cum te taie capu, ca numa te faci de ras da, ma, dar cine te crede? te-ai mai luat tu in gura cu cineva de pe aici si ti-a facut topic, mariion parca era. vrei sa pici de prost si in fata mea? nu ca nu ai fi, dar, incearca sa vorbesti despre ce stii, nu despre ce presupui sau, mai rau, nu stii. ia explica tu cum e chestia cu presinea la 1 maxim 2 mm de orificiile injectorului? a existat si 1.6d pe Golf 1.. Uite chiar unul de vanzare.. PS: oricum, parca vorbeam pe aici de motoare de motocicleta, vad ca ati ajuns la turbine si presiuni in injectoare de diesel. mda, se pare ca a existat... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Macke Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 e misto cu vacuumul la turbina!ai dracu', ce idioti, de ce dracu' au pus ei pompe de vacuum pe toate motoarele diesel supraalimentate, nu stiu! referitor la becul de la presiunea de ulei, daca vezi ca palpaie, mai bine il scoti, sa nu cumva sa te orbeasca! am o intrebare, tu ai invatat ceva notiuni de mecanica de la femeia de serviciu? Citeste manuale tinere, apoi vorbim. Deschide si tu o carte, lasa play-station-urile ..... Cat priveste faptul ca esti un pic chior, asta e altceva. Eu am scris: "Cele mai multe turbine actuale de diesel sunt comandate vacuumatic!" tu citesti ce vrei! Verifica marii producatori de motoare diesel si ai sa te convingi. In plus, FRAZA E LUATA DIN CONTEXT, eu ma refeream la controlul turbinei legat de acele "jaluzele-fuste comandate" .. iarasi...tu citesti ca la Caracal! Citeste bine, rumega, apoi deschide gura! PS: Vezi ca dormi, ai inceput sa citesti toate posturile dupa cum iti convin ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Mai 19, 2009 Share Postat Mai 19, 2009 da, ma, dar cine te crede?te-ai mai luat tu in gura cu cineva de pe aici si ti-a facut topic, mariion parca era. vrei sa pici de prost si in fata mea? nu ca nu ai fi, dar, incearca sa vorbesti despre ce stii, nu despre ce presupui sau, mai rau, nu stii. ia explica tu cum e chestia cu presinea la 1 maxim 2 mm de orificiile injectorului? mda, se pare ca a existat... Deocamdata tu ai picat de FOARTE PROST!!!!!! Sa nu sti tu proprietar de Vw vechi ca a exzistat si Golf 1 cu motor de 1.6 diesel??? Ce blana esti Si deocamdata "maria lu ion" o cazut al mai prost dintre toti, mai ales la cati "prieteni" si-o facut pe-acilea.....vrei sa-l intreci tu se pare Ti-as explica, dar dupa cum am vazut pe-aici SIGUR n-ai pricepe nici daca ti-ar explica un profesor de la Oxford... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.