_popa_ Postat Mai 21, 2009 Share Postat Mai 21, 2009 Mers cu (in) grup, la nici 500 de km facuti?Asta se cheama sa ti-o cauti... Mergi singurica pina cind se mai atenueaza frica de curbe, si incepi sa controlezi si sa simti fierul ala de sub tine, ca altfel nu te vad prea bine. In rest, bine ca nu a fost mai rau, concluziile le-ai tras singura. I opinia mea - FALSA treaba cu mersul in grup la <500km efectuati. Cu subiectivismul de rigoare declar urmatoarele: am B-ul de ceva ani (=> nu am frica de TRAFIC, indiferent cat de intens este), nu am pe mobra decat 5000km (cinci MII) dar am mers cu grupuri fara absolut nicio problema, fara ca ei sa stie sau sa-si dea macar seama ca n-am nici 1/2 ani de mobrism. Eu cred ca problema se poate pune altfel: ti-e frica de fier? nu te sui! ti-e frica de trafic? nu te sui! Eu asa simplific treaba. Dar daca te sui pe mobra, n-o faci intr-un mod inconstient, adica nu ghispesti beuturici cu grade, nu te dai in slapi+"bermude"+maieu, eventual chiar si fara casca, nu faci pe eroul, belesti ochii ORIUNDE pentru ca nu stii de unde sare idiotu' cu o conserva/caruta/etc/etc/etc (ma refer chiar si la trotuar - multii copii fara discernamant alearga repede sa prinda mingea de pe partea celalalta a drumului - letal atat pt copil cat si pt mobrist, tiganii borâti arunca INTANTIONAT cu fel si fel de tampenii ca sa te dea jos, etc. Exemplele pot continua in mintea fiecaruia in functie de experientele de pe mobra. Si ca sa nu o dau in barci, sa va spun si eu cum am cazut eu cu ciopãru' meu ca prostu': eram in cox cu a 2-a, aproape la blana (~40km/h), am ocolit o groapa si in acelasi timp am avut impresia ca imi sare ceva in fata din stanga, am piscat frana pe fata usor si in fractiunea de secunda urmatoare eram pe jos Poti cadea lejer daca ai slick-uri si nu mai ai multa carnita pe ele. Mi-am dat si eu cu parerea. dupa ce si cum mi s-o intamplat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jaman Postat Mai 21, 2009 Share Postat Mai 21, 2009 Alt invidios. Înțeleg că nu eÂşti tu însuți dacă nu eÂşti în straiele cu franjuri, dar cred că poți să pui franjuri Âşi vulturaÂşi Âşi pe o geacă cu protecții, altfel sigur ne întâlnim la hotel smurd. Nu fii supărat ca la mobra ta se uită doar moÂşii, o să ai Âşi tu la un moment dat experiența "necesară" să te urci pe o motocicletă, până atunci succes la liniuțele cu autobuze Âşi autocamioane si spor la poliÂş! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jaman Postat Mai 21, 2009 Share Postat Mai 21, 2009 Alt invidios. Înțeleg că nu eÂşti tu însuți dacă nu eÂşti în straiele cu franjuri, dar cred că poți să pui franjuri Âşi vulturaÂşi Âşi pe o geacă cu protecții, altfel sigur ne întâlnim la hotel smurd. Nu fii supărat ca la mobra ta se uită doar moÂşii, o să ai Âşi tu la un moment dat experiența "necesară" să te urci pe o motocicletă, până atunci succes la liniuțele cu autobuze Âşi autocamioane si spor la poliÂş! si eu am cazut dar nu am scris pe forum,m-am ridicat singur , dar am putut merge singur si singura "lovitura" mai serioasa a fost la sufletul meu ca nu m-am putut abtine sa nu ii dau gaz si moto era lovit.asa ca daca aveti echipament purtati-l si daca nu aveti cumparati , ca nu a fost inventat degeaba .eu citesc pe forum despre diverse cazaturi in speranta ca invat una alta dar si practica e 90% necesara-nu ma refer la cazatura-doar experimentarea diverselor situatii.iti urez bafta in continuare si ai grija data viitoare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
virgil Postat Mai 21, 2009 Share Postat Mai 21, 2009 Bine-ai venit in randul motociclistilor.Asta a fost botezul tau de incepator.Toti ne-am luat-o.Asfalt uscat(si fara gropi) ,prudenta si zeci de mii de km fara probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DDU Postat Mai 28, 2009 Share Postat Mai 28, 2009 (editat) Nu stiu daca era cazul sa deschid un topic, dar cum forum de "cazaturi din prostie" n-am gasit...In primul rand, nu stiu daca am mers 500 de km de cand am permis. Dar am prima cazatura. Se facea ca azi, 17 mai, am plecat din Bucuresti spre Tirgoviste. La dus a fost ok, la intors s-a lasat cu mine pe jos. Foarte pe scurt, am luat o curba teribil de aiurea, am vazut ca soseaua era plina de cratere si n-am crezut ca pot sa le evit, am iesit pe pietris, unde era un copil pe o bicicleta asa ca am franat si am cazut. Daune: moto are scarita dreapta rupta si coarnele strambe. In rest, nici macar o zgarietura, ca a picat pe cob si pe ghidon. Eu: julituri cam aiurea la genunchiul drept si palma dreapta. Morala: 1. vi s-a mai spus sa purtati echipament? Si? Purtati? Eu sunt prea cool sa port genunchiere pe chopper, desi habar n-am (evident) sa merg si mi-e prea cald sa port manusi. Ca doar am chopper. Nu sunt prea cool sa ma dau cu bepanthen si sa imi afisez bubele, ca o doamna ce sunt. 2. incepator+viteza+curba+pietris (si enumeratia poate continua)=buba 3.incepator+lipsa de minte=buba (trageam tare sa ajung grupul din urma, eram si obosita) Si lista poate continua... Mi s-a zis la un momentdat ca motoru' e prea mare pentru mine, dar, sincer, nici acum nu-l percep ca fiind nepotrivit. Daca aveam mai multa minte si reflexe acum nu as fi avut motiv sa deschid topicul asta. Cred ca si pe o bicicleta as fi picat la cat de aiurea am reacionat. As mai vrea sa adaug pentru incepatorii ca mine care citesc toate tutoriale dar nu pun in practica nici jumatate din ce invata ca depasirea limitelor e un concept care nu cred ca se aplica eficient in motociclism. Sau cel putin nu in cazul meu. Mi-e frica de curbe, mi-e frica sa merg cu mai mult de 70km/h, dar am zis ca trebuie sa imi inving temerile si sa arat ce talentata sunt. Si am aratat, cand s-a intors grupul sa imi panseze ranile. Dupa cum bine mi-a zis azi un amic, am primit destul de ieftin o lectie foarte importanta despre importanta echipamentului. Putea sa fie mult mai rau. 1.ok, ai concluzionat singura ceea ce a depins de tine ... se numeste deja experienta si ma bucur ptr tine ca poti sa-mi citesti randurile mele si ale altora 2.aici observ o proasta organizare a grupului....adica un incepator nu avea ce cauta ultimul ...!!! 3. ai de grijai pe viitor in curbe , in grup, calare pe chopper ...are alta ciclistica prin definitia modelului; 4. daca iti este frica de "fier" sa stii ca e de bine ..inseamna ca esti cat se poate de constienta de ceea ce ti se poate intampla daca "fierul" te stapaaneste si nu tu pe el. Recomandarea mea este sa continui sa mergi chiar daca ai cazut ...urmatoarele curbe te vor satisface pe deplin tocmai ptr. ca vei avea constienta necesara sa o faci asa cum trebuie. 5. cred ca "fierul" tau merita deja un nume si sa o respecti ceva mai mult pana scapi de povara vinovatiei Ca sa te consolez sa stii ca ai scapat super-usor din toata intamplarea...si mai ales bicilistul Editat Mai 28, 2009 de DDU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DDU Postat Mai 28, 2009 Share Postat Mai 28, 2009 Tu zici multe adevaruri in posturile tale, dar faci si cateva greseli elementare. Nu sunt suficiente topicuri care sa vorbeasca despre importanta echipamentului. Nu sunt suficiente pozele care arata ce patesti daca nu porti echipament. In drumurile mele zilnice vad in medie 20 de motociclisti. Daca din astia 20, 5 poarta echipament, sunt indulgenta. Eu mi-am invatat lectia. Am strigat in gura mare? Nu asta a fost intentia. Am vrut sa subliniez o serie de greseli pe care le-am facut si din care am considerat ca alti incepatori ar putea sa retina ceva. Apoi, te-ai luat de subtitlul despre chopper. Pe langa faptul ca era ironic, avea rostul sa atraga atentia chopperistilor, pentru ca aveam mare nevoie de sfaturile si de parerile lor. Am citit cu atentie si am bagat la cap toate mesajele, dar continui sa cred ca mersul pe chopper nu se compara cu mersul pe sport/naked. Un prim argument se refera la viteza. Nu mi-a placut si nici nu ma va tenta prea curand "sa dau gaz". Daca imi placea viteza, imi luam alt motor. Apoi, sunt destul de paranoica in ceea ce priveste viteza legala. Nu inteleg cum unii intra in localitati cu + 100km/h. Daca iti iese o vaca (animal cu 4 picioare) in drum, sau un copil, sau un betiv... Eu nu vreau sa am pe constiinta pe nimeni. E o campanie englezeasca "it's 30 for a reason" (se refera la mile/h). Da un search pe youtube. Plus ca nu ma simt in siguranta. Un al doilea argument se refera la manevrabilitatea motorului. Un al treilea argument se refera iar la echipament - destul de multi chopperisti pleaca cu braincap-ul si atat. Eu fara echipament complet nu mai ies. Etc.. In final, tot ce pot sa mai adaug e ca ma bucur sa constat ca tu nu faci greseli, ca mergi tot timpul ca la carte, ca ai posibilitatea de a judeca cine trebuie sa conduca motor si cine masina si, nu in ultimul rand, ca ai capacitati de stabili ce e important si ce nu in deschiderea unui topic. In nici un caz nu mi-am dorit sa dau nastere la polemici si la scantei cand am deschis topicul. Am vrut doar sa subliniez cateva idei care sunt sigura ca nu sunt unice. Sunt sigura ca mai exista incepatori pe strazi care au manusile in coburi si care se avanta la drumetii cu grupul fara sa stie in ce se baga. foarte bine subliniat faptul: ..."Nu sunt suficiente topicuri care sa vorbeasca despre importanta echipamentului. Nu sunt suficiente pozele care arata ce patesti daca nu porti echipament. "... asta a si fost mesajul de la bun inceput, nu inteleg de ce nu s-a inteles!? of-of-mai,mai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 31, 2009 Share Postat Mai 31, 2009 (editat) eu cred ca iti este frica sa mergi mai mult de 70 deoarece chopperele in general , cel putin mie, mi se par mai instabile ca sa spun asa ,( desi cred ca nu exprima corect parerea mea acest cuvant) pe motorul meu ma simt in siguranta chiar si la 150 fara maini pe ghidon , am incercat sa iau o curba usoara si cu 60 fara maini si nu am reusit sa il virez suficient deoarece ghidonul se intareste foarte tare cu cat creste viteza si sta teapan si drept cel putin atata vreme cat roata fata e pe sol si jnu in aer ,din cauza gazului sau a vreunei denivelari , obstacol etc despre echipament eu zic ca degeaba il detii daca nu il porti , nu se stie Doamne fereste cand ai nevoie de el , situatiile naspa nu pot fi prevazute Editat Mai 31, 2009 de mariusspuneceva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MotoRocker Postat Mai 31, 2009 Share Postat Mai 31, 2009 ba sa stii ca-s foarte manevrabile cruiserele dupa ce inveti bine sa mergi pe ele (experienta si mers mai....tare)...mai ales cruiserele cu aspect de chopper (roata mare si subtire pe fata, mai usoare, mai subtirele) PS: Cand m-am urcat prima data pe-un naked (GS 500) era sa cad la primul viraj, a intrat roata sub mine... deci, tine de obisnuinta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Mai 31, 2009 Share Postat Mai 31, 2009 asta este parerea mea Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinell_mc Postat Septembrie 19, 2009 Share Postat Septembrie 19, 2009 Exista genunchere pe care le poti purta sub blugi, nici nu se vad. Se pun si se scot doar ridicand partea de jos. Am o pereche de dat gratis, sunt ca noi. Cum arata genunchierele de purtat pe sub blugi? Le pot vedea undeva? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.