Sari la conținut

Incarcare Alternator Jawa Ts


nomad
 Share

Postări Recomandate

Am facut o mare tampenie.Dupa ce am schimbat segmentii si alte cateva chestii la motor am montat in graba o baterie de masina la borne ca sa pornesc.A pornit la 3-a pedala dar, pe urma, pentru ca nu era legat bine, cablul de plus a sarit si a atins la masa.Urmari: izolatia de la cablul cu minus de la moto s-a topit, iar alternatoru nu mai incarca.Motorul porneste si merge bine dar becu de baterie ramane aprins.Cablurile cred ca sint ok.Toate celelalte comenzi(claxon,semnalizari etc) merg.Cred ca problema este ccu una din cutiutele alea misterioase de sub capacu din dreapta.Stiu ca trebuie sa existe un releu de incarcare dar nu stiu care e.Ce se arde prima data intr-o situatie din asta?Daca stie cineva si eventual are si piesa respectiva...A venit caldura si io stau cu motoreta in garaj.Imi vine sa-mi zmulg parul din cap :yikes: :yikes: :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 - de unde esti?

2 - stii sa folosesti un aparat de masura? (asta inainte sa te apuci sa cumperi piese aiurea)

3 - e pe 12? (nu stiu pe dinafara toate natiiile de jawa)

 

Sint din Bucuresti dar motoreta nu e inca in buc fiindca acum ma pregatesc sa o inscriu.Aparat de masura oricum n-am.Instalatia e pe 12(model 638).Aseara am incarcat bateria si am dat o tura dar dupa vreo 2 km s-a oprit.Am schimbat si carbunii inainte si m-am gandit ca nu s-au asezat ca lumea.Dar cred ca e ceva ars.O sa incerc sa fac rost de un releu sa vad daca mere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aseara am incarcat bateria si am dat o tura dar dupa vreo 2 km s-a oprit

 

Inseamna ca ti s-a prajit releul de incarcare. Daca aveai o siguranta fuzibila inseriata pe firul +, cred ca erau sanse sa nu se intimple nimic :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca o baterie incarcata s-a descarcat dupa 2km ori bateria e varza ori ai ceva care-ti papa curent aiurea

Normal la un 2T 2cil o baterie tine cam 100km daca e bunicica, si nu mergi cu far.

Mai degraba cred ca s-a ars puntea de diode, sau chiar statorul alternatorului decat releul ( daca scurtul s-a produs asa cum ai zis tu) ; daca esti norocos poate ai vreo siguranta ascunsa pe undeva si o fi doar aia arsa

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai un scurt in instalatie se poate arde rotorul, se poate arde una sau mai multe infasurari, se pot arde diodele, se poate busi firul de masa, releul de incarcare, etc. Nu stii ce iti cedeaza prima data. Fara aparat de masura nu faci decat sa dai cu presupusul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotorul Si statorul par in regula.Pe toata instalatia e o singura siguranta legata la firul de plus si e intreaga(din pacate).Vreau sa incerc un releu de incarcare de la altceva dar ma gandesc ca trebuie sa fie adaptat la cati Ah are Bateria.Intr-adevar bateria e varza.De aia am legat una de masina ca sa pornesc.L-am sunat pe Cristi Tunaru pt releu si a zis ca e 550 de mii unu.ce de cacao!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am vrut sa o pornesc pe redresor odata si tot asa am patit o faza, numai ca la mine s-au topit litzele care ies din carbuni, si avea exact aceeasi manifestare....becul rosu aprins, si in rest totul mergea normal.Verifica si carbunii in ce stare sunt. Acum am si eu o intrebare, sper ca nu te deranjeaza dak o postez in topicul deschis de tine! Cand aveam carbunii vechi, si scoteam borna + (parca, dar nu mai sunt sigur) a bateritei mergea motorul in continuare. Daca scoteam cealalta borna motorul se oprea. Acum dupa ce am pus carbunii noi, pot sa scot ambele borne si motorul merge in continuare ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Cum trebuie sa fie? Carbunii dak sunt montati invers, cum se manifesta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am vrut sa o pornesc pe redresor odata si tot asa am patit o faza, numai ca la mine s-au topit litzele care ies din carbuni, si avea exact aceeasi manifestare....becul rosu aprins, si in rest totul mergea normal.Verifica si carbunii in ce stare sunt. Acum am si eu o intrebare, sper ca nu te deranjeaza dak o postez in topicul deschis de tine! Cand aveam carbunii vechi, si scoteam borna + (parca, dar nu mai sunt sigur) a bateritei mergea motorul in continuare. Daca scoteam cealalta borna motorul se oprea. Acum dupa ce am pus carbunii noi, pot sa scot ambele borne si motorul merge in continuare ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Cum trebuie sa fie? Carbunii dak sunt montati invers, cum se manifesta?

Si io ma intreb ce se intampla daca pui contactale invers.cre ca nu e bine.Oricum m-am uitat inainte sa-i scot si sint corect pusi(cred) :yikes: .O sa incerc releu de dacie pana la urma.Iau unu maine.Urati-mi noroc...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Rotorul Si statorul par in regula.Pe toata instalatia e o singura siguranta legata la firul de plus si e intreaga(din pacate).Vreau sa incerc un releu de incarcare de la altceva dar ma gandesc ca trebuie sa fie adaptat la cati Ah are Bateria.Intr-adevar bateria e varza.De aia am legat una de masina ca sa pornesc.L-am sunat pe Cristi Tunaru pt releu si a zis ca e 550 de mii unu.ce de cacao!!!

releul merge de la dacia, are treaba cu tensiunea, nu cu amperii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte sa dai banii pe releu pune-i excitatia pe direct (nu stiu cum e la a ta, la mine la Planeta era + permanent si - prin releu si cand i-am pus electronic de Dacie a trebuit sa pun - permanent si + prin releu) si vezi daca asa incarca. Eu raman la parerea mea ca nu releul e bulit !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Eu am vrut sa o pornesc pe redresor odata si tot asa am patit o faza, numai ca la mine s-au topit litzele care ies din carbuni, si avea exact aceeasi manifestare....becul rosu aprins, si in rest totul mergea normal.Verifica si carbunii in ce stare sunt. Acum am si eu o intrebare, sper ca nu te deranjeaza dak o postez in topicul deschis de tine! Cand aveam carbunii vechi, si scoteam borna + (parca, dar nu mai sunt sigur) a bateritei mergea motorul in continuare. Daca scoteam cealalta borna motorul se oprea. Acum dupa ce am pus carbunii noi, pot sa scot ambele borne si motorul merge in continuare ca si cum nu s-ar fi intamplat nimic. Cum trebuie sa fie? Carbunii dak sunt montati invers, cum se manifesta?

 

 

carbunii n-au treaba, poti sa-i pui cum vrei :yikes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

S-a rezolvat cu releul de dacia.Parca merge mai bine ca inainte!Multzumesc tuturor pt raspunsuri.Fac rodaju vreo saptamana si dupa aia va astept la liniutze :cheers: Io stau in rahova(zona mai buna a rahovei).Jawa 350 ts rulz :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

aha! ma gandesc ca si asta o ajuta la ceva, pana mea tensiune mai buna la baterie decat panarama asta originala de la jawa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit releu electronic.Am dat vreo 200 de mii pe el.Incarca super bine,sper sa reziste bateria.Pe langa asta a aparut si o chestie interesanta:Inainte becul se stingea numa dupa ce pornea motorul.Adica daca era bateria moarta stateam si fluieram.Acum daca dau la pedala se stinge becu imediat.Cred ca porneste si fara curent in baterie.Inca nu am incercat.Am umblat insa si la bobina aia de langa releu care e un fel de intrerupator am impresia

 

Ce specificatii are ij jupiter?Jawa ts are 27 hp, 36Nm si 10.5 de la zero la 100 km/h.Din cate stiu io.Pana pe la 70 cred ca ajung cam in 6-7 sec.Dupa aia schimb a 4-a si cam moare.Bineinteles schimb fara ambreiaj.Banui ca asa face toata lumea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

daca ai schimba a 4-a la 100 ai vedea ca ajunge repede la suta :cheers: si nu schimbi fara ambreiaj, are ambreiaj semiautomat dar banuiesc ca nu stiai asta! si jupi are la fel! :baldy:

 

ij jupiter are doar 24 de cai si cuplul nu mai stiu, dreq sa-l ia! dar are cutia de viteze mai bine etajata si ambreiajul mult mai fain! :baldy: si ajung mai multi cai la roata! am de amandoua, si ij si jawa, bune amandoua, stiu ce e in ele si nu-s paralel deloc cu mecanica si jupi merge mai tare! e si mai stabil si are si franele mult mai bune si este si mai jos si poti sa abordezi curbele cu viteza mai mare decat cu jawa! :D

 

in schimb jawa e ceva mai fiabila! :baldy:

 

p.s. l-ai luat sh, nu? la releu ma refer!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...