Sari la conținut

rateuri intentionate in mers


Postări Recomandate

presupun ca detonatia avand loc in toba si saxofon , suflul acesteia poate forta supapele de evacuare sa se deschida atunci cand ele trebuie sa fie inchise, eu unul nu prea cred ca ar avea putere asa mare incat sa se deschida supapele fortat decat daca ar fi toba infundata

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 86
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

presupun ca detonatia avand loc in toba si saxofon , suflul acesteia poate forta supapele de evacuare sa se deschida atunci cand ele trebuie sa fie inchise, eu unul nu prea cred ca ar avea putere asa mare incat sa se deschida supapele fortat decat daca ar fi toba infundata

Cum naiba sa le forteze sa se deschida? Trece supapa prin culbutor?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu detonatiile afecteaza..dupa cum am mai zis...benzina nearsa spala camasa cilindrului ....rezulta ca nu mai ai ungere klumea....

de aici rezulta ca unele "stuff" :D de prin motor se vor supraincalzi si se vor uza prematur..de aici rezulta restul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu detonatiile afecteaza..dupa cum am mai zis...benzina nearsa spala camasa cilindrului ....rezulta ca nu mai ai ungere klumea....

de aici rezulta ca unele "stuff" :cheers: de prin motor se vor supraincalzi si se vor uza prematur..de aici rezulta restul

Cel mai pertinent post de pana acuma,pe bune.

La mine motorul da rateuri in frana de motor de rupe si vad ca nu mi-a pocnit nici biela nici piston nici nu mi-au sarit sigurantele de la supape.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 T este tot ansamblu motor,adica piston,biela,etc.deci riscul este tot ala.

 

PS:ar fi bun topicul cu "criminalii"de motoare :cheers: care se vand apoi ca impecabile.

2t face el singur pacanele =))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam la asta ma refeream , dar nu stiu daca si cum se poate intampla , tocmai asta vreau sa stiu

da dar supapa este deschisa sau inchisa de catre camshaft (in imagine) care este destul de solid :cheers:post-24927-1245339184_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da dar supapa este deschisa sau inchisa de catre camshaft (in imagine) care este destul de solid :cheers:post-24927-1245339184_thumb.jpg

Doar ca "camshaftul" (arborele cu came pe franceza) la motociclete e de ceva vreme deasupra, de aici denumirea DOHC care era scrisa pe la aparitia minunii cu litere de-o schioapa pe toate japonezele - Dual OverHead (deasupra) Camshaft.

 

LE: m-a luat gura pe dinainte (de fapt m-am luat dupa Maria lu' Ion) si am scris prostii.

Detonarea la poc-poc se produce in sistemul de evacuare, nu in cilindru (sau nu complet in cilindru), deci cel putin teoretic e posibil sa fie impinsa supapa inauntru, spre capul pistonului.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cam la asta ma refeream , dar nu stiu daca si cum se poate intampla , tocmai asta vreau sa stiu

De cind ti-am vazut primul post m-am gindit ca aici bati. Eu CRED ca e posibil. Nu stiu sigur, nu-s in stare sa fac calulculele, dar:

1. Cind eram mai mic, dupa vreo citeva pedale in gol la un etz250, a dat un rateu in toba si i-a zburat capatul tobei vreo 10 m si s-a lovit de un stilp de s-a facut muci. Cita benzina si cite pedale puteam sa-i fii dat, ca totusi, era la pedala...

2. Motoarele mai noi au si exup sau ma rog, valva in toba. Ideea e ca daca e cu injectie, s-ar putea sa-i taie si ceva din alimentare, s-ar putea sa nu fie suficienta benzina dar la unul mai vechi, cu carburi, daca apuca sa bage suficienta benzina si ajunge sa se inchida valva, si explozia e intre supapa si valva, gazul ala are 2 directii: O gaura mica sa iasa si o supapa relativ mare pe care sa apese. Fiind si supapele relativ mari, s-ar putea sa nu aibe nevoie de o presiune chiar asa de mare ca sa genereze suficienta forta s-o deschida.Acuma daca are suficienta incit s-o deschida cit s-o agate si pistonul e greu de zis, dar dupa mine cred ca e o sansa buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar ca "camshaftul" (arborele cu came pe franceza) la motociclete e de ceva vreme deasupra, de aici denumirea DOHC care era scrisa pe la aparitia minunii cu litere de-o schioapa pe toate japonezele - Dual OverHead (deasupra) Camshaft.

 

LE: m-a luat gura pe dinainte (de fapt m-am luat dupa Maria lu' Ion) si am scris prostii.

Detonarea la poc-poc se produce in sistemul de evacuare, nu in cilindru (sau nu complet in cilindru), deci cel putin teoretic e posibil sa fie impinsa supapa inauntru, spre capul pistonului.

Nu cred deoare ce are un arc care exact asta face, dar eu am o vaga banuiala ca il freaca la timpi si in loc sa inchida evacuarea si sa dea scanteie deschide evacuarea si da scanteie

 

POZA CU DOHC chiar se poate discuta pe poza asta

 

post-24927-1245341861_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandeam ca poate suflul exploziei sa fie asa de mare incat forta sa fie suficienta pentru a comprima arcul supepei si a apasa supapa/ele de evacuare chiar daca se mai descarca din forta si prin orificiul evacuarii

eu ma gandescca o toba sport ar trebui sa aiba deschiderea suficienta pentru a nu pernite asa ceva in cazut detonatiilor in toba, adica au pe unde iesi gazele sub presiune produse astfel , pe cand tobele originala fiind mai putin permisive ar putea orienta parte din explozie catre supapa !

gandesc bine sau nu ?

 

da dar supapa este deschisa sau inchisa de catre camshaft (in imagine) care este destul de solid :cheers: post-24927-1245339184_thumb.jpg

 

asa este la motoarele mai vechi ,dacia etc, la motociclete nu cred ca se mai practica asa ceva , cel putin la mine sunt 2 axe cu came , sunt deasupra supapelor , nu au culbutori , iar camele actioneaza direct pe supape prin intermediul unor pastile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai aberati dume :cheers: , detonatiile care au loc sunt in toba gazele nefiin comprimate ca sa aiba putere sa sparga ceva pe acolo, ele ies pur si simplu afara impinse de cele care vin din urma......daca ar avea putere in nici un caz nu imping supapele inapoi :banana: eventual va poate crapa toba, galerii, etc,

cum am mai zis, daca opriti motorul din contact 1....2 secunde veti lua curentul de la bujie, asta din urma nu va mai da scanteie, in interiorul pistonului vine amestecul benzina-aer(intr-o anumita cantitate), datorita depresiunii formate de piston(se cheama admisie) si nu va lua foc dupa ce va fi comprimata si vor fi evacuati vaporii, care se vor aprinde in toba de la gazele arse care rezulta atunci cand puneti contactul si motorul va functiona "normal"...

atunci cand vaporii de benzina nu sunt arsi ei vor "spala" camasa cilindrului de pelicula de ulei ventual daca ajung si pe semeringuri la supape vor "spala" si acolo pelicula de ulei.....automat frictiunea fiind foarte mare cateva secunde daca o componenta ramane pe "uscat", "semiuscat" e posibil sa cedeze datorita supraincalzirii locale....la care nu a picat pana acum ceva de la rateuri sa le multumeasca japonakilor, jermanilor ca au facut motoare superfiabile si fac fata cu brio celor care le chinuiesc :lol: .....dar nu e o regula

pot da exemplu un transalp supus la asemenea torturi si i s-a rup o supapa sau doua...solutia....reparatiile cam scumpe...a luat un motor second si gata... :lol: bixce ..over and out

bafta

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da dar supapa este deschisa sau inchisa de catre camshaft (in imagine) care este destul de solid :cheers:post-24927-1245339184_thumb.jpg

poza e gresita, asta nu e un sistem OHC pentru ca nu ar trebui sa aiba "pushrod"

 

legat de spalarea cilindrilor si uzuri...eu cred ca sunt fictiuni, pentru ca am mers intr-un cilindru din doi( nevoit fiind) si nu mi-a crapat motorul. si am mers cam 100 de km.

Editat de pogor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poza e gresita, asta nu e un sistem OHC pentru ca nu ar trebui sa aiba "pushrod"

 

legat de spalarea cilindrilor si uzuri...eu cred ca sunt fictiuni, pentru ca am mers intr-un cilindru din doi( nevoit fiind) si nu mi-a crapat motorul. si am mers cam 100 de km.

 

stiu dar e bine sa mergi cat mai putin...faza e ca bujia mai da scanteie...poate sa nu lucreze in anumite ture...si nu tii motoru in limitare

sau aproape de rosu..si nu e obligatoriu sa se rupa ceva, poti da rateuri pana te plictisesti .....dar cu siguranta motorul va avea o viata mai scurta...am incercat sa explic cat mai simplu ce se intampla acolo

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu mai aberati dume :cheers: , detonatiile care au loc sunt in toba gazele nefiin comprimate ca sa aiba putere sa sparga ceva pe acolo, ele ies pur si simplu afara impinse de cele care vin din urma......daca ar avea putere in nici un caz nu imping supapele inapoi :banana: eventual va poate crapa toba, galerii, etc,

Nu stiu ce te face sa fii asa de convins ca o explozie care sparge otelul din care-s facute galeriile nu ar putea comprima arcul ala. Eu nu zic ca poate, dar pina la niste calcule mai e drum lung, si ma indoiesc ca cineva si-ar bate capul sa calculeze asa ceva.

Oricum subiectul in sine e imbecil, nu pricep de ce-ai face asa ceva cu motorul. Cei care au nevoie de senzatii deosebite mai bine-ar pocni niste petarde, parerea mea.

Editat de CalinD
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce te face sa fii asa de convins ca o explozie care sparge otelul din care-s facute galeriile nu ar putea comprima arcul ala. Eu nu zic ca poate, dar pina la niste calcule mai e drum lung, si ma indoiesc ca cineva si-ar bate capul sa calculeze asa ceva.

Oricum subiectul in sine e imbecil, nu pricep de ce-ai face asa ceva cu motorul. Cei care au nevoie de senzatii deosebite mai bine-ar pocni niste petarde, parerea mea.

 

man ..ai inteles gresit..nu sunt convins ca se va sparge ceva, cu siguranta nu se va sparge ceva din galerii sau toba,

am presupus.....puterea unui motor este data de detonatie, calitatea amestecului, si alte mii de parametri, dar daca amestecul de combustibil nu e comprimat cat de putin, la un motor nu vei obtine nici 0,5 CP (EXAGEREZ, DESIGUR :banana: ), pentru ca amestecul de comb este prea mic, in cantitate, ca sa obtii tu putere in piston fara comprimare, sau eventual vei avea un motor cu cel mai slab randament, adik un fass mai puternic...unii confunda mersul pe motor cu modul de functionare al unui motor....asta ca off topic

 

on topic, daca omul se simte bine ca da rateuri...problema lui, nu ma intereseaza; ideea e ca nu face bine asa ceva si intradevar e un topic aiurea....si nu o sa mai comentez de acum incolo.....bafta :cheers:

Editat de cata_30
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E treaba de Mythbusters asta :cheers:

deci

avand in vedere interesul crescut al publicului pt acest topic propun ca cei interesati de ce se intimpla cu motorul in timp ce dai rateuri in mers,sa achizitioneze de la mine una bucata de zzr 600 la modica suma de 1300 de epuroi, si o comisie formata din ilustrii mecanici forumisti sa disece problema(motorul) si sa ne zica 9 ce sa spart,rupt sau indoit in urma pacanelelor!

succesuri multe!

in prostia mea credeam ca "SERVICE" este un loc unde poti sa afli informatii despre cum si unde poti sa repari motorete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci

avand in vedere interesul crescut al publicului pt acest topic propun ca cei interesati de ce se intimpla cu motorul in timp ce dai rateuri in mers,sa achizitioneze de la mine una bucata de zzr 600 la modica suma de 1300 de epuroi, si o comisie formata din ilustrii mecanici forumisti sa disece problema(motorul) si sa ne zica 9 ce sa spart,rupt sau indoit in urma pacanelelor!

succesuri multe!

in prostia mea credeam ca "SERVICE" este un loc unde poti sa afli informatii despre cum si unde poti sa repari motorete

Pai, ca sa ai ce repara la el trebuie ca intii sa se strice. Iar daca nu se strica singur, incapatinatu' dreq, nu tre' sa-l strici tu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce te face sa fii asa de convins ca o explozie care sparge otelul din care-s facute galeriile nu ar putea comprima arcul ala. Eu nu zic ca poate, dar pina la niste calcule mai e drum lung, si ma indoiesc ca cineva si-ar bate capul sa calculeze asa ceva.

Oricum subiectul in sine e imbecil, nu pricep de ce-ai face asa ceva cu motorul. Cei care au nevoie de senzatii deosebite mai bine-ar pocni niste petarde, parerea mea.

 

 

 

Caline..... la capatul celalalt al supapei se afla un culbutor,... ceva.... cum sa comprime explozia arcul supapei..?oricum amestecul se aprinde de la scanteie... deci piston sus.... supape inchise.deci rateu` e pe toba...unde s-au acumulat gaze nearse de la cateva cicluri..nu zic ca e bun lucru` asta.... desi eu il practic cu placere.... (mai ales in pasaj............)eu fac de vreo 2 ani asa... si nare nik.....

in fine fiecare face ce vrea (daca stie....) :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce celalalt capat al supapei? Unde-i culbutorul, in cilindru, sau linga vilbrochen? Culbutorul apasa de sus in jos (dinspre evacuare spre cilindru). Da, explozia nu e intr-o incinta etansa (toba), si amestecul nici nu e comprimat, dar... cine stie? Repet: nu inteleg cit de oligofren trebuie sa fii sa-ti placa pocnitura aia. Asa cum nu ii inteleg pe aia care arunca petarde linga cite un om pe strada, ca sa se hlizeasca apoi dupa. Aia au maxim 14 ani, tu citi ai? Pune-ti mai bine o toba care suna ca lumea, aia macar huruie frumos si nu neaparat excesiv de tare.

Si, zi asa, cit de tare se uda pixdele cind aud pocneala? Se vede coloana de parasute fugind dupa tine dupa ce dai un pirtz din ala?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...