mariusspuneceva Postat Iunie 17, 2009 Autor Share Postat Iunie 17, 2009 presupun ca detonatia avand loc in toba si saxofon , suflul acesteia poate forta supapele de evacuare sa se deschida atunci cand ele trebuie sa fie inchise, eu unul nu prea cred ca ar avea putere asa mare incat sa se deschida supapele fortat decat daca ar fi toba infundata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 presupun ca detonatia avand loc in toba si saxofon , suflul acesteia poate forta supapele de evacuare sa se deschida atunci cand ele trebuie sa fie inchise, eu unul nu prea cred ca ar avea putere asa mare incat sa se deschida supapele fortat decat daca ar fi toba infundata Cum naiba sa le forteze sa se deschida? Trece supapa prin culbutor? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vane Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 Pe vremea mea ne jucam cu tub de spray, carbid si chibrituri. N-am vazut nici un tub spart de forta exploziei dar e adevarat ca nu dadeam foc de 100 de ori pe secunda ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 nu detonatiile afecteaza..dupa cum am mai zis...benzina nearsa spala camasa cilindrului ....rezulta ca nu mai ai ungere klumea.... de aici rezulta ca unele "stuff" de prin motor se vor supraincalzi si se vor uza prematur..de aici rezulta restul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Iunie 17, 2009 Share Postat Iunie 17, 2009 nu detonatiile afecteaza..dupa cum am mai zis...benzina nearsa spala camasa cilindrului ....rezulta ca nu mai ai ungere klumea....de aici rezulta ca unele "stuff" de prin motor se vor supraincalzi si se vor uza prematur..de aici rezulta restul Cel mai pertinent post de pana acuma,pe bune. La mine motorul da rateuri in frana de motor de rupe si vad ca nu mi-a pocnit nici biela nici piston nici nu mi-au sarit sigurantele de la supape. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 17, 2009 Autor Share Postat Iunie 17, 2009 cam la asta ma refeream , dar nu stiu daca si cum se poate intampla , tocmai asta vreau sa stiu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) ...sparg eu gheata..... tipul asta are moto de ceva vreme...si numai asa o arde.....app, cred ca e si de vanzare Editat Iunie 18, 2009 de BodoR1redline Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 2 T este tot ansamblu motor,adica piston,biela,etc.deci riscul este tot ala. PS:ar fi bun topicul cu "criminalii"de motoare care se vand apoi ca impecabile. 2t face el singur pacanele =)) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 cam la asta ma refeream , dar nu stiu daca si cum se poate intampla , tocmai asta vreau sa stiu da dar supapa este deschisa sau inchisa de catre camshaft (in imagine) care este destul de solid Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) da dar supapa este deschisa sau inchisa de catre camshaft (in imagine) care este destul de solid Doar ca "camshaftul" (arborele cu came pe franceza) la motociclete e de ceva vreme deasupra, de aici denumirea DOHC care era scrisa pe la aparitia minunii cu litere de-o schioapa pe toate japonezele - Dual OverHead (deasupra) Camshaft. LE: m-a luat gura pe dinainte (de fapt m-am luat dupa Maria lu' Ion) si am scris prostii. Detonarea la poc-poc se produce in sistemul de evacuare, nu in cilindru (sau nu complet in cilindru), deci cel putin teoretic e posibil sa fie impinsa supapa inauntru, spre capul pistonului. Editat Iunie 18, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mig Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 cam la asta ma refeream , dar nu stiu daca si cum se poate intampla , tocmai asta vreau sa stiu De cind ti-am vazut primul post m-am gindit ca aici bati. Eu CRED ca e posibil. Nu stiu sigur, nu-s in stare sa fac calulculele, dar: 1. Cind eram mai mic, dupa vreo citeva pedale in gol la un etz250, a dat un rateu in toba si i-a zburat capatul tobei vreo 10 m si s-a lovit de un stilp de s-a facut muci. Cita benzina si cite pedale puteam sa-i fii dat, ca totusi, era la pedala... 2. Motoarele mai noi au si exup sau ma rog, valva in toba. Ideea e ca daca e cu injectie, s-ar putea sa-i taie si ceva din alimentare, s-ar putea sa nu fie suficienta benzina dar la unul mai vechi, cu carburi, daca apuca sa bage suficienta benzina si ajunge sa se inchida valva, si explozia e intre supapa si valva, gazul ala are 2 directii: O gaura mica sa iasa si o supapa relativ mare pe care sa apese. Fiind si supapele relativ mari, s-ar putea sa nu aibe nevoie de o presiune chiar asa de mare ca sa genereze suficienta forta s-o deschida.Acuma daca are suficienta incit s-o deschida cit s-o agate si pistonul e greu de zis, dar dupa mine cred ca e o sansa buna. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
drc Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Doar ca "camshaftul" (arborele cu came pe franceza) la motociclete e de ceva vreme deasupra, de aici denumirea DOHC care era scrisa pe la aparitia minunii cu litere de-o schioapa pe toate japonezele - Dual OverHead (deasupra) Camshaft. LE: m-a luat gura pe dinainte (de fapt m-am luat dupa Maria lu' Ion) si am scris prostii. Detonarea la poc-poc se produce in sistemul de evacuare, nu in cilindru (sau nu complet in cilindru), deci cel putin teoretic e posibil sa fie impinsa supapa inauntru, spre capul pistonului. Nu cred deoare ce are un arc care exact asta face, dar eu am o vaga banuiala ca il freaca la timpi si in loc sa inchida evacuarea si sa dea scanteie deschide evacuarea si da scanteie POZA CU DOHC chiar se poate discuta pe poza asta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 ma gandeam ca poate suflul exploziei sa fie asa de mare incat forta sa fie suficienta pentru a comprima arcul supepei si a apasa supapa/ele de evacuare chiar daca se mai descarca din forta si prin orificiul evacuarii eu ma gandescca o toba sport ar trebui sa aiba deschiderea suficienta pentru a nu pernite asa ceva in cazut detonatiilor in toba, adica au pe unde iesi gazele sub presiune produse astfel , pe cand tobele originala fiind mai putin permisive ar putea orienta parte din explozie catre supapa ! gandesc bine sau nu ? da dar supapa este deschisa sau inchisa de catre camshaft (in imagine) care este destul de solid asa este la motoarele mai vechi ,dacia etc, la motociclete nu cred ca se mai practica asa ceva , cel putin la mine sunt 2 axe cu came , sunt deasupra supapelor , nu au culbutori , iar camele actioneaza direct pe supape prin intermediul unor pastile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ZLD_moto Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 Cand ajungeti la un consens sa postati si voi bolduit, mersi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) nu mai aberati dume , detonatiile care au loc sunt in toba gazele nefiin comprimate ca sa aiba putere sa sparga ceva pe acolo, ele ies pur si simplu afara impinse de cele care vin din urma......daca ar avea putere in nici un caz nu imping supapele inapoi eventual va poate crapa toba, galerii, etc, cum am mai zis, daca opriti motorul din contact 1....2 secunde veti lua curentul de la bujie, asta din urma nu va mai da scanteie, in interiorul pistonului vine amestecul benzina-aer(intr-o anumita cantitate), datorita depresiunii formate de piston(se cheama admisie) si nu va lua foc dupa ce va fi comprimata si vor fi evacuati vaporii, care se vor aprinde in toba de la gazele arse care rezulta atunci cand puneti contactul si motorul va functiona "normal"... atunci cand vaporii de benzina nu sunt arsi ei vor "spala" camasa cilindrului de pelicula de ulei ventual daca ajung si pe semeringuri la supape vor "spala" si acolo pelicula de ulei.....automat frictiunea fiind foarte mare cateva secunde daca o componenta ramane pe "uscat", "semiuscat" e posibil sa cedeze datorita supraincalzirii locale....la care nu a picat pana acum ceva de la rateuri sa le multumeasca japonakilor, jermanilor ca au facut motoare superfiabile si fac fata cu brio celor care le chinuiesc .....dar nu e o regula pot da exemplu un transalp supus la asemenea torturi si i s-a rup o supapa sau doua...solutia....reparatiile cam scumpe...a luat un motor second si gata... bixce ..over and out bafta Editat Iunie 18, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pogor Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) da dar supapa este deschisa sau inchisa de catre camshaft (in imagine) care este destul de solid poza e gresita, asta nu e un sistem OHC pentru ca nu ar trebui sa aiba "pushrod" legat de spalarea cilindrilor si uzuri...eu cred ca sunt fictiuni, pentru ca am mers intr-un cilindru din doi( nevoit fiind) si nu mi-a crapat motorul. si am mers cam 100 de km. Editat Iunie 18, 2009 de pogor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) poza e gresita, asta nu e un sistem OHC pentru ca nu ar trebui sa aiba "pushrod" legat de spalarea cilindrilor si uzuri...eu cred ca sunt fictiuni, pentru ca am mers intr-un cilindru din doi( nevoit fiind) si nu mi-a crapat motorul. si am mers cam 100 de km. stiu dar e bine sa mergi cat mai putin...faza e ca bujia mai da scanteie...poate sa nu lucreze in anumite ture...si nu tii motoru in limitare sau aproape de rosu..si nu e obligatoriu sa se rupa ceva, poti da rateuri pana te plictisesti .....dar cu siguranta motorul va avea o viata mai scurta...am incercat sa explic cat mai simplu ce se intampla acolo Editat Iunie 18, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 18, 2009 Share Postat Iunie 18, 2009 (editat) nu mai aberati dume , detonatiile care au loc sunt in toba gazele nefiin comprimate ca sa aiba putere sa sparga ceva pe acolo, ele ies pur si simplu afara impinse de cele care vin din urma......daca ar avea putere in nici un caz nu imping supapele inapoi eventual va poate crapa toba, galerii, etc, Nu stiu ce te face sa fii asa de convins ca o explozie care sparge otelul din care-s facute galeriile nu ar putea comprima arcul ala. Eu nu zic ca poate, dar pina la niste calcule mai e drum lung, si ma indoiesc ca cineva si-ar bate capul sa calculeze asa ceva. Oricum subiectul in sine e imbecil, nu pricep de ce-ai face asa ceva cu motorul. Cei care au nevoie de senzatii deosebite mai bine-ar pocni niste petarde, parerea mea. Editat Iunie 18, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mariusspuneceva Postat Iunie 18, 2009 Autor Share Postat Iunie 18, 2009 stiu un choperist care a mers intr-un piston , de i s-a decolorat si toba pe exterior de la rateurile care presupun ca nu se auzeau ( are toba stok) si motorul lui merge brici si acum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 (editat) Nu stiu ce te face sa fii asa de convins ca o explozie care sparge otelul din care-s facute galeriile nu ar putea comprima arcul ala. Eu nu zic ca poate, dar pina la niste calcule mai e drum lung, si ma indoiesc ca cineva si-ar bate capul sa calculeze asa ceva.Oricum subiectul in sine e imbecil, nu pricep de ce-ai face asa ceva cu motorul. Cei care au nevoie de senzatii deosebite mai bine-ar pocni niste petarde, parerea mea. man ..ai inteles gresit..nu sunt convins ca se va sparge ceva, cu siguranta nu se va sparge ceva din galerii sau toba, am presupus.....puterea unui motor este data de detonatie, calitatea amestecului, si alte mii de parametri, dar daca amestecul de combustibil nu e comprimat cat de putin, la un motor nu vei obtine nici 0,5 CP (EXAGEREZ, DESIGUR ), pentru ca amestecul de comb este prea mic, in cantitate, ca sa obtii tu putere in piston fara comprimare, sau eventual vei avea un motor cu cel mai slab randament, adik un fass mai puternic...unii confunda mersul pe motor cu modul de functionare al unui motor....asta ca off topic on topic, daca omul se simte bine ca da rateuri...problema lui, nu ma intereseaza; ideea e ca nu face bine asa ceva si intradevar e un topic aiurea....si nu o sa mai comentez de acum incolo.....bafta Editat Iunie 19, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ThunderByte Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 (editat) E treaba de Mythbusters asta Editat Iunie 19, 2009 de ThunderByte Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Black_wolf Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 E treaba de Mythbusters asta deci avand in vedere interesul crescut al publicului pt acest topic propun ca cei interesati de ce se intimpla cu motorul in timp ce dai rateuri in mers,sa achizitioneze de la mine una bucata de zzr 600 la modica suma de 1300 de epuroi, si o comisie formata din ilustrii mecanici forumisti sa disece problema(motorul) si sa ne zica 9 ce sa spart,rupt sau indoit in urma pacanelelor! succesuri multe! in prostia mea credeam ca "SERVICE" este un loc unde poti sa afli informatii despre cum si unde poti sa repari motorete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 deciavand in vedere interesul crescut al publicului pt acest topic propun ca cei interesati de ce se intimpla cu motorul in timp ce dai rateuri in mers,sa achizitioneze de la mine una bucata de zzr 600 la modica suma de 1300 de epuroi, si o comisie formata din ilustrii mecanici forumisti sa disece problema(motorul) si sa ne zica 9 ce sa spart,rupt sau indoit in urma pacanelelor! succesuri multe! in prostia mea credeam ca "SERVICE" este un loc unde poti sa afli informatii despre cum si unde poti sa repari motorete Pai, ca sa ai ce repara la el trebuie ca intii sa se strice. Iar daca nu se strica singur, incapatinatu' dreq, nu tre' sa-l strici tu? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
testos Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Nu stiu ce te face sa fii asa de convins ca o explozie care sparge otelul din care-s facute galeriile nu ar putea comprima arcul ala. Eu nu zic ca poate, dar pina la niste calcule mai e drum lung, si ma indoiesc ca cineva si-ar bate capul sa calculeze asa ceva.Oricum subiectul in sine e imbecil, nu pricep de ce-ai face asa ceva cu motorul. Cei care au nevoie de senzatii deosebite mai bine-ar pocni niste petarde, parerea mea. Caline..... la capatul celalalt al supapei se afla un culbutor,... ceva.... cum sa comprime explozia arcul supapei..?oricum amestecul se aprinde de la scanteie... deci piston sus.... supape inchise.deci rateu` e pe toba...unde s-au acumulat gaze nearse de la cateva cicluri..nu zic ca e bun lucru` asta.... desi eu il practic cu placere.... (mai ales in pasaj............)eu fac de vreo 2 ani asa... si nare nik..... in fine fiecare face ce vrea (daca stie....) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Ce celalalt capat al supapei? Unde-i culbutorul, in cilindru, sau linga vilbrochen? Culbutorul apasa de sus in jos (dinspre evacuare spre cilindru). Da, explozia nu e intr-o incinta etansa (toba), si amestecul nici nu e comprimat, dar... cine stie? Repet: nu inteleg cit de oligofren trebuie sa fii sa-ti placa pocnitura aia. Asa cum nu ii inteleg pe aia care arunca petarde linga cite un om pe strada, ca sa se hlizeasca apoi dupa. Aia au maxim 14 ani, tu citi ai? Pune-ti mai bine o toba care suna ca lumea, aia macar huruie frumos si nu neaparat excesiv de tare. Si, zi asa, cit de tare se uda pixdele cind aud pocneala? Se vede coloana de parasute fugind dupa tine dupa ce dai un pirtz din ala? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.