Sari la conținut

Papa becuri de pozitie spate pe banda


Postări Recomandate

Si uite ca am si eu o intrebare intrebatoare: motorishca mea care a mers bine-mersi o buna bucata de timp a ramas acu vreo 2 luni fara pozitie pe spate. E vorba e un bec cu filament dublu: 5W pozitie si 21W frana. De atunci am mers fara sa schimb becul (ba am uitat, ba mi-a fost lene), doar cu frana pe spate.

 

Recent am schimbat becul. Mergea pozitia, mergea frana. Dupa 2-3 drumuri, constat ca IAR nu am pozitie. Schimbat bec iar. Mers 150km. Constatat plin de draci ca iar nu se este lumina pe pozitie spate. Frana merge perfect la toate cele trei becuri.

 

Acu buba e alta: becurile (ambele de pana acum, asta ultimu nu l-am dat jos) nu par sa aiba filamentele arse :)

 

Ah, uitasem sa zic: am bateria cam varza la mobra, in sensul ca incarcata "full" (cre ca-i veche de cand lumea da asta e altceva), am o singura sansa sa imi pornesc mobra, altfel tre' impinsa.

 

 

 

 

Deci: mobra cu baterie prastie dar regulator si alternator bun, arde becuri de pozitie spate pe banda (doar filamentul de pozitie!).

 

 

 

 

Vreo idee? Multam fain de ajutor! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acu buba e alta: becurile (ambele de pana acum, asta ultimu nu l-am dat jos) nu par sa aiba filamentele arse moron.gif

Pai ori sunt arse ori nu sunt?

Daca sunt arse ar putea fi mai multe cauze posibile:

-stopul sau doar fasungul nu sunt prinse bine si din cauza vibratiilor sau gropilor se arde filamentul de pozitie care este mai subtire decat cel de frana

- tensiune de incarcare prea mare datorata unui regulator cu probleme

- bateria daca e moarta rau poate fi si ea o cauza, am patit si eu cu o baterie moarta sa mi se arda vreo 2 becuri din bord dupa ce am pornit motorul impins , dar la mine bateria era terminata de tot, chiar daca am reusit sa pornesc impins la relanti se oprea imediat.

Daca nu sunt arse ai un contact imperfect pe undeva si atunci cand umbli si schimbi becul isi revine pt un timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Verifica contactul pe faza de pozitie,poate sa nu faca contact bine si sa arda filamentul.

Cel vechi (cam prin anu trecut) facea figuri. Asta nou e ok.

 

 

Pai ori sunt arse ori nu sunt?

Daca sunt arse ar putea fi mai multe cauze posibile:

-stopul sau doar fasungul nu sunt prinse bine si din cauza vibratiilor sau gropilor se arde filamentul de pozitie care este mai subtire decat cel de frana

- tensiune de incarcare prea mare datorata unui regulator cu probleme

- bateria daca e moarta rau poate fi si ea o cauza, am patit si eu cu o baterie moarta sa mi se arda vreo 2 becuri din bord dupa ce am pornit motorul impins , dar la mine bateria era terminata de tot, chiar daca am reusit sa pornesc impins la relanti se oprea imediat.

Daca nu sunt arse ai un contact imperfect pe undeva si atunci cand umbli si schimbi becul isi revine pt un timp.

Am reverificat becurile - sunt arse filamentele de pozitie, insa nu in mod vizibil (daca te uiti la bec el pare intreg, dar nu exista conductivitate intre contactul de pozitie si cel de masa).

 

Tensiunea nu sare de 14.5V nici in sarcina mare, fara consumatori. Din punctul asta de vedere nu cred sa fie probleme.

 

Ce-i drept, acu ultima data am pornit mobra impinsa. Sa fi fost prima data o coincidenta iar acum sa se fi ars de la impins :) Totusi, ce treaba are impinsu cu tensiunea pe bec.

 

 

 

 

Cred ca ma voi risca sa mai schimb niste becuri. Poate am avut ghinion.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Impinsul nu are nici o legatura cu tensiunea din circuit dar o baterie terminata are pt ca "zapaceste" releul de incarcare care nu mai lucreaza cum ar trebui iar in anumite momente e posibil sa dea tensiune mai mare.

Am vazut destul de recent pe firebladeul unui prieten cat de aiurea se comporta toata instalatia electrica singurul motiv fiind bateria terminata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am schimbat iar becu. Vedem ce-o fi...

 

 

 

Intre timp am verificat instalatia electrica din spate - totul pare sa fie ok, camasa intreaga, firele curate sub camasa. Nu am verificat contactul de la stop (acces dificil).

 

 

 

Am pus mana si pe un voltmetru si iata ce am obtinut:

 

Bateria dupa un drum sta undeva intre 12.2V si 12.4V (masurat la 5 min dupa ce am oprit motorul). Imediat dupa ce il opresc insa, daca nu am consumatori scade de la 14.6V catre 12.x foarte incet (decurs de cateva minute as zice).

 

In mers, indiferent de turatie, tensiunea e de 14.6V fara consumatori si vreo 13.8V cu consumatori (far, pozitii, becuri bord). Vreo 13.4-13.6 cu frana si semnalizare (adica tot ce se poate). Asta la vreo 2000 de ture; de 14.6 nu trece nici impuscat (a se citi: 5000-5500 ture; mai mult nu ii dau noaptea intre blocuri ca si asa turbeaza vecinii cand trec aproape la relanti).

 

 

 

 

Bateria insa are o mica... galma in dreptul unuia dintre elementi. Nu e normal, nu-i asa? :laugh: Cred ca-i nevoie sa trec pe la Varta zilele astea...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca tu mai degreaba ai o problema din cauza vibratiilor care defapt iti scutura becul, daca ai carcasa stopului prinsa direct de motor, fara "seibile" alea de guma care amortizeaza din vibratiile motorului iti arde becurile destul de des ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cred ca tu mai degreaba ai o problema din cauza vibratiilor care defapt iti scutura becul, daca ai carcasa stopului prinsa direct de motor, fara "seibile" alea de guma care amortizeaza din vibratiile motorului iti arde becurile destul de des ...

Prinderi standard cu care nu se arde becu de obicei (am itnrebat la alti posesori de astfel de modele + similare).

 

Hm teoria becului :) daca vrei sa te tina pune pe led sau cumpara bec de calitate (Philips,bosh,etc)iar inainte de asta curata un pic contactele si gata,1000 de ore.

La asta ma gandeam si eu :laugh:

 

 

 

 

Per total nu cred ca voi afla prea curand cauza; am schimbat bateria. Si nu pt k ardea becuri, ci pentru ca dupa 4-5 ore de stat in frig nu mai avea curent sa porneasca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ATV-ul meu, a trebuit sa anulez siguranta !Automat mi-a prajit pozitia care era tot de 5w!Celelalte becuri nu au avut nimic!

Nu ma pricep la electrica dar cred ca ai o supratensiune care este destul de puternica sa prajeasca 5w dar si

destul de slaba sa nu arda 21w!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...