Sari la conținut

Probleme mari cu carburatorul


Postări Recomandate

Scuze daca s-a mai discutat aceasta problema si daca nu am pus topic-ul unde trebuie . (Sunt incepator pe forum-uri ... e primul topic publicat de mine . Problema sta in felul urmator... de cateva ore caut pe net ceva despre reglarea carburatorului , insa nu am gasit ce imi trebue mie . Sunt foarte grabit cu un raspuns concret , deoarece am scuterul la tara si in cateva zile va trebui sa ma duc acolo . Eu am avut pe scuter montat un filtru de aer sport ... doar ca mi-a zburat in timp ce mergeam si nu lam mai gasit ... lam montat pe cel standar insa nu sau potrivit reglajele la carburator . am incercat sa il reglez de la cele 2 surubele ... respectiv aerul si relantiul . Problema a fost ca atunci cand mi-a zburat filtru sport ... am mers aproximativ 10 km cu el fara filtru si carburatorul s-a infundat foarte tare... a trebuit sa il desfac ... Si am umblat in interior.. am desfacut tot din el ... le-am montat din nou .. si nu se mai accelera deloc ... am mai incercat sa il reglez de la aer etc... acum il pornesc si se accelereaza singur pana la 30 km/h .... As dori si eu daca stie cineva cum trebuie reglate suruburile din interiorul carburatorului ... Motorul este in 2T iar scuterul este Yamaha Booster Sprit . VA MULTUMESC !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca ai mers fara filtrul tot ce se poate sa se fi infundat. Dar daca tot stii chestia asta, l-ai mai si curatat? L-ai si desfundat? Degeaba l-ai desfacut si l-ai pus la loc daca nu ai si curatat tot ce trebuia.

La cum spui ca se accelereaza singur ori i-ai dat relantiul la tavan ori ai umblat si i-ai reglat amestecul foarte bogat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre deosebire de credinta generala, la carburatoare nu se regleaza mare lucru din exterior.

 

Acele 2 surubele regleaza regimul de mers la relanti. Unul e de "idle" si care modifica cursa de inceput a acceleratiei si unul e de reglaj amestec la relanti, si are legatura cu circuitul de relanti al carbului, il inchide sau deschide mai mult sau mai putin, depinde cum rotesti. Dar astea 2 nu au nici o legatura cu mersul in sarcina.

 

Legat de mersul la turatii mai mari, singura chestie care se poate regla la unele carburoatoare, este pozitita acului de dozaj. Dar la aia nu umbli decat daca e diferenta mare de presiune atmosferica sau temperatura.

 

Asa ca bulibaselile tale sunt de ordinul - nu ai pus piesele unde trebuie, ai jicloare infundate, ai umblat la pozitia plutitorului, trage aer fals.. filtrul infundat... etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre deosebire de credinta generala, la carburatoare nu se regleaza mare lucru din exterior.

 

Acele 2 surubele regleaza regimul de mers la relanti. Unul e de "idle" si care modifica cursa de inceput a acceleratiei si unul e de reglaj amestec la relanti, si are legatura cu circuitul de relanti al carbului, il inchide sau deschide mai mult sau mai putin, depinde cum rotesti. Dar astea 2 nu au nici o legatura cu mersul in sarcina.

 

Legat de mersul la turatii mai mari, singura chestie care se poate regla la unele carburoatoare, este pozitita acului de dozaj. Dar la aia nu umbli decat daca e diferenta mare de presiune atmosferica sau temperatura.

 

Asa ca bulibaselile tale sunt de ordinul - nu ai pus piesele unde trebuie, ai jicloare infundate, ai umblat la pozitia plutitorului, trage aer fals.. filtrul infundat... etc

 

 

Am curatat carburatorul toate jicloarele ... si filtrul de aer ... dar cred ca nu am montat corect piesele in el . Are in interior 2 suruburi unul mai mare si unul mai mic ... banuiesc ca si acolo trebuie reglat ceva... deoarece eu le-am desfacut de tot ... si le-am pus la loc cum am stiut eu .. :D adica anapoda am infiletat maxim si am dat inapoi aprox 2 ture... :P si as dori sa stiu daca este din caza asta si care ar fi reglajul ideeal pentru ele . Sigur este si plutitorul pus aiurea... cum trebuie montat corect ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu mai bine nu te apucai sa umbli la ele daca tot nu te pricepi? Sau le faceai si tu o poza...notai pe ceva ce unde vine, cate ture avea surubul etc etc. Acum ce sa mai, du-l la service sau cheama pe careva care se pricepe, daca tu nu ai fost in stare sa pui toate piesele cum trebuie la loc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu mai bine nu te apucai sa umbli la ele daca tot nu te pricepi? Sau le faceai si tu o poza...notai pe ceva ce unde vine, cate ture avea surubul etc etc. Acum ce sa mai, du-l la service sau cheama pe careva care se pricepe, daca tu nu ai fost in stare sa pui toate piesele cum trebuie la loc!

 

Pai ... problema cea mai mare este ca am scuterul la tara... si nu am mecanici pe acolo :D) si nu stiu pe nimeni care se pricepe ... nu am cu ce la il transport la un service ... ma gandeam ca are cineva vre o idee cu reglajul din interior la cele 2 surubele ... :)MS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La cum spui ca se accelereaza singur ori i-ai dat relantiul la tavan ori ai umblat si i-ai reglat amestecul foarte bogat.

 

Cu amestec foarte bogat nu o sa se tureze niciodata in draci, ci o sa dea sa moara. Poate vroiai sa spui foarte sarac.

Si mai probabil e sa nu ii fi montat bine carburatorul in flansa de prindere de la admisie si sa traga aer fals, iar de-acolo sa provina turatia aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatorul sigur este montat bine ... nu este singura data cand l-m dat jos ... de cate ori lam dat jos sa il curat am desfacut plutitorul am curatat bine in interior .. Doar ca de data asta am desfacut si acele 2 surubele din interiorul carburatorului .. este unul mai gros si unul mai subtire .. au o mica gaura pe mijloc ... si de atunci au inceput problemele .. l-am dat jos de 4-5 ori am incercat sa le mai infiletez .. desfiletez etc... dar degeaba ... daca nu umblu la cele 2 surubele din afara carburatorului .. cand accelerez nu se tureaza deloc ... daca mai desfac surubelul de aer din afara carburatorului sta singur accelerat pana la aproximativ 30 km/h ... dar cand dau de acceleratie nu mai are niciun efect ... adica accelerez degeaba ca el nu se tureaza... As dori sa stiu doar daca exista un anumit reglaj la cele 2 surubele din interior .. daca exista o anumita regula de ex .. infiletezi la maxim .. dai 2-3 ture inapoi .. etc .. pentru fiecare surub din interiorul carburatorului ... cu plutitorul si restu ma descurc... VA MULTUMESC.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Carburatorul sigur este montat bine ... nu este singura data cand l-m dat jos ... de cate ori lam dat jos sa il curat am desfacut plutitorul am curatat bine in interior .. Doar ca de data asta am desfacut si acele 2 surubele din interiorul carburatorului .. este unul mai gros si unul mai subtire .. au o mica gaura pe mijloc ... si de atunci au inceput problemele .. l-am dat jos de 4-5 ori am incercat sa le mai infiletez .. desfiletez etc... dar degeaba ... daca nu umblu la cele 2 surubele din afara carburatorului .. cand accelerez nu se tureaza deloc ... daca mai desfac surubelul de aer din afara carburatorului sta singur accelerat pana la aproximativ 30 km/h ... dar cand dau de acceleratie nu mai are niciun efect ... adica accelerez degeaba ca el nu se tureaza... As dori sa stiu doar daca exista un anumit reglaj la cele 2 surubele din interior .. daca exista o anumita regula de ex .. infiletezi la maxim .. dai 2-3 ture inapoi .. etc .. pentru fiecare surub din interiorul carburatorului ... cu plutitorul si restu ma descurc... VA MULTUMESC.

Man acelea doua sunt jiclere - si nu se desurubeaza deloc. Trebuie sa le insurubezi la MAXIM si sa le lasi asa. Desfa si pune-le calumea.

 

ALa mare e pentru circuitul principal - pe acolo suge benzina in mers normal si ala mic este pentru relanti.

Normal ca nu merge daca pe alea le-ai lasat desurubate.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi mult Belbody ! Citi intr un topic ca exista o regula si pentru montarea plutitorului ... ? hmm trebuie strans la maxim ... ? plutitorul este prins intr un surub in carburator... trebuie strans acolo la maxim .. sau lasat mai liber... ? Mersi :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, nu stiu, depinde unde e prins cu surubul ala. Eu cate carburi am vazut plutitorul era pu sintr-o balama cu un bolt care iesea pur si simplu, nu stiu nimic de nici un surub. Plutitorul se regleaza de obicei cu o lamela care ridica/coboara cuiul pontou.

 

Daca ai pune o poza ar fi 10xxxx.

 

Sau, incearca sa intelegi cum functioneaza si ce face surubul ala... Sistemul e ca la vasul de la WC. Cand se umple inchide, pe masura ce se goleste plutitorul coboara odata cu nivelul de benzina si deschide cuiul pontou tragandu-l si pe el in jos. Vezi ce face surubul ala, sau daca e numai de fixare.

 

In orice caz, plutitorul trebuie sa se miste liber in balamaua lui, nu trebuie strans in nici un fel. Dar nici nu e posibil, nu stiu ce carb ai tu... :D

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm, nu stiu, depinde unde e prins cu surubul ala. Eu cate carburi am vazut plutitorul era pu sintr-o balama cu un bolt care iesea pur si simplu, nu stiu nimic de nici un surub. Plutitorul se regleaza de obicei cu o lamela care ridica/coboara cuiul pontou.

 

Daca ai pune o poza ar fi 10xxxx.

 

Sau, incearca sa intelegi cum functioneaza si ce face surubul ala... Sistemul e ca la vasul de la WC. Cand se umple inchide, pe masura ce se goleste plutitorul coboara odata cu nivelul de benzina si deschide cuiul pontou tragandu-l si pe el in jos. Vezi ce face surubul ala, sau daca e numai de fixare.

 

In orice caz, plutitorul trebuie sa se miste liber in balamaua lui, nu trebuie strans in nici un fel. Dar nici nu e posibil, nu stiu ce carb ai tu... :D

Hmm .. Surubul este doar pentru fixare... dar daca il strangi plutitorul se misca mai greu .. iar daca il lasi la jumatate se misca foarte usor ... :P eu de obicei il strang cat sa se miste plutitorul foarte usor :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hmm .. Surubul este doar pentru fixare... dar daca il strangi plutitorul se misca mai greu .. iar daca il lasi la jumatate se misca foarte usor ... :D eu de obicei il strang cat sa se miste plutitorul foarte usor :P

dar te joci cu el in fiecare zi?

 

lasa-l sa se miste foarte usor, gandeste-te ca el trebuie sa pluteasca liber iar miscarea lui sus/jos e foarte fina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dar te joci cu el in fiecare zi?

 

lasa-l sa se miste foarte usor, gandeste-te ca el trebuie sa pluteasca liber iar miscarea lui sus/jos e foarte fina.

 

Man m-am uitat putin pe forum si intr-un topic scria ca se fac anumite reglaje la acceleratie ... Adica la acel cui ( ponton ) daca nu ma insel sau cum se numeste... acela care se ridica atunci cand acelerezi .. si este legat in carburator de cablul de acceleratie ... Am vazut ca este pe 4 nivele sau ceva de genul ... iar eu nu am vazut la mine sa se poata regla .. sau nu am stiut eu cum ... Este posibil sa il reglez de acolo ? ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) :)

Alaa de care tragi cand accelerezi se numeste AC de DOZAJ si daca nu ai umblat la el nu are nici o legatura cu problema ta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@kpeburn - sef, nu poti sa rezolvi problemele de carburatie doar la modul teoretic pe forum. Apeleaza la un cunoscator cu care sa faci treaba acum, si pe viitor vei sti si tu. Belbody e cam departe - el fiind unul dintre cunoscatori - dar sunt convins ca gasesti si pe cineva mai aproape de tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pune totul la loc in carburator poate si singur.

 

- insurubeaza bine jiglerele la loc.

- plutitorul sa se miste liber si sa inchida/deschida.

- acul de dozaj daca nu mai stii unde era il pui pe pozitia din mijloc.

 

Nu e nici o mare filozofie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ottoman nu am scuterul cu mine il am undeva la tara si nu gasesc mecanici pe acolo ... Nu vreau performante de la scuter ... vreau doar sa il fac ... cat sa imi fac treaba cu el ... sa mearga cat de cat bine ... Stiu ca sunt sacaitor cu problema asta ... dar chiar as dori sa il fac cat de cat :) Inainte sa il "stric" Prindea 75 km/h - 80 km/h pe drum drept cu filtru sport ... Acum as dori sa il fac sa prinda macar 50 Km/h cat sa ma pot deplasa... Cand am desfacut carburatorul mi-a sarit si acel cui ... intre acel cui si cablu de acceleratie este un arc... :D si nu stiu daca lam mai pus corect dar eu credeam ca nu se regleaza nimic de acolo :D eu am un surub pe cablu de acceleratie ... este la aproximativ 5-7 cm de carburator ... acolo daca strang de o piulita ai dau turatie .. si se intinde cablu de acceleratie .. iar daca slabesc acea piultita manerul de acceleratie este foarte slabit si are putin joc ... daca strang la maxim acea piulita nu pot misca manerul decat foarte putin . Ce voiam eu sa intreb ... Are legatura una cu alta ? Adica cuiul acela cu piulita de pe cablu de acceleratie ? Adica e posibil sa nu mai fie acolo pe nivele sa il pun la mijloc etc.. si sa fie doar acea piulita cu surub pe cablu de acceleratie ? :box: Va multumesc . ( Scuze daca sunt asa sacaitor :) dar chiar imi doresc sa il fac )

 

Am uitat sa precizez ca am un carburator cu Soc manualn , (daca are vre-o importanta ) ... si se baga o chestie exact langa acul de dozaj ... si are cablu exact ca acceleratia ms

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre deosebire de credinta generala, la carburatoare nu se regleaza mare lucru din exterior.

 

Acele 2 surubele regleaza regimul de mers la relanti. Unul e de "idle" si care modifica cursa de inceput a acceleratiei si unul e de reglaj amestec la relanti, si are legatura cu circuitul de relanti al carbului, il inchide sau deschide mai mult sau mai putin, depinde cum rotesti. Dar astea 2 nu au nici o legatura cu mersul in sarcina.

 

Legat de mersul la turatii mai mari, singura chestie care se poate regla la unele carburoatoare, este pozitita acului de dozaj. Dar la aia nu umbli decat daca e diferenta mare de presiune atmosferica sau temperatura.

Asa ca bulibaselile tale sunt de ordinul - nu ai pus piesele unde trebuie, ai jicloare infundate, ai umblat la pozitia plutitorului, trage aer fals.. filtrul infundat... etc

eu sunt de parere ca pozitia acului trebuie schimbata, adica sa fie la jumate cu filtru de aer standard... probabil acul era reglat sa deschida mai mult daca avea filtru "sport" adica o strecuratoarea cu ochiuri mai mari - mai mult aer - mai multa benzina... :)

Mai multa benzina si mai putin aer nu inseamna mai multa putere ci inseamna fum negru si innec

Mai mult aer inseamna consum mai mic, putere pana la un punct, temperatura si uzura mai mari

 

Daca pune totul la loc in carburator poate si singur.

 

- insurubeaza bine jiglerele la loc.

- plutitorul sa se miste liber si sa inchida/deschida.

- acul de dozaj daca nu mai stii unde era il pui pe pozitia din mijloc.

 

Nu e nici o mare filozofie.

 

de acord... nu e mare smescherie dar daca nu stii cum functioneaza un carb si mai ales parametrii care trenuie masurati/reglati atunci plateste-l pe ala care stie :D

 

http://www.drpiston.com/Cvcarbs.html

 

nu poti regla un carburator dupa ureche ca lautarii, trebuie sa stii cum "canta" pe note :)

Editat de yuk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ottoman nu am scuterul cu mine il am undeva la tara si nu gasesc mecanici pe acolo ... Nu vreau performante de la scuter ... vreau doar sa il fac ... cat sa imi fac treaba cu el ... sa mearga cat de cat bine ... Stiu ca sunt sacaitor cu problema asta ... dar chiar as dori sa il fac cat de cat :) Inainte sa il "stric" Prindea 75 km/h - 80 km/h pe drum drept cu filtru sport ... Acum as dori sa il fac sa prinda macar 50 Km/h cat sa ma pot deplasa... Cand am desfacut carburatorul mi-a sarit si acel cui ... intre acel cui si cablu de acceleratie este un arc... :D si nu stiu daca lam mai pus corect dar eu credeam ca nu se regleaza nimic de acolo :D eu am un surub pe cablu de acceleratie ... este la aproximativ 5-7 cm de carburator ... acolo daca strang de o piulita ai dau turatie .. si se intinde cablu de acceleratie .. iar daca slabesc acea piultita manerul de acceleratie este foarte slabit si are putin joc ... daca strang la maxim acea piulita nu pot misca manerul decat foarte putin . Ce voiam eu sa intreb ... Are legatura una cu alta ? Adica cuiul acela cu piulita de pe cablu de acceleratie ? Adica e posibil sa nu mai fie acolo pe nivele sa il pun la mijloc etc.. si sa fie doar acea piulita cu surub pe cablu de acceleratie ? :box: Va multumesc . ( Scuze daca sunt asa sacaitor :) dar chiar imi doresc sa il fac )

 

Am uitat sa precizez ca am un carburator cu Soc manualn , (daca are vre-o importanta ) ... si se baga o chestie exact langa acul de dozaj ... si are cablu exact ca acceleratia ms

deja e tuu maci pt mine, nu mai inteleg nimic.

 

De obicei cand desfaci un obiect te uiti cu atentie si tii minte sau notezi unde veneau toate si cum erau asezate.

 

Exact, daca nu stii cum functioneaza si ce ar trebui sa faca pot sa explic pana maine.

 

Sfatul meu, adu-l acasa in portbagaj si du-l la cineva care a mai vazut carburatoare, sau un mecanic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...