mishutz Postat August 1, 2009 Share Postat August 1, 2009 Salutare tuturor. Am o mica "buba". La unele franari se aude ca o trosnitura in ghidon. Tin sa zic ca motorul vireaza normal, se apleaca pe ambele amortizoare in mod egal, doar ca uneori trosneste usor, scurt. Motorul este o Honda CBR 600F (F3) din 1996. Astept pareri. Cine ma poate ajuta in Bucuresti cu lipitul unor crapaturi in carena, langa semnalizare? Ofer pret ok pentru calitate maxima. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat August 1, 2009 Share Postat August 1, 2009 Nu sunt slabiti rulmentii de la jug? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat August 1, 2009 Autor Share Postat August 1, 2009 Nu sunt slabiti rulmentii de la jug? Nu prea le am cu mecanica moto. Daca la masina ma mai pricep, aici inca sunt novice. Cam in vreo 10 zile vreau sa ii fac si schimbu de ulei si o sa rog pe cei de acolo sa verifice. Mersi de sfat Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat August 1, 2009 Share Postat August 1, 2009 si la mine se intampla eact acelasi lucru...trozneste uneori, mai des la franari bruste....tot cbr f3..... e problema din rulmentii din jug, nu am apucat sa desfac dar mai mult ca sigur acolo este buba Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 100% rulmentii de jug Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Salutare tuturor. Am o mica "buba". La unele franari se aude ca o trosnitura in ghidon. Tin sa zic ca motorul vireaza normal, se apleaca pe ambele amortizoare in mod egal, doar ca uneori trosneste usor, scurt. Daca ar fi din cauza rulmentilor de la jug sau bascula ar trebui ca "trosnetul" sa apara si in mers, in special la acceleratii bruste dupa frana de motor si vice-versa. Pentru siguranta insa ar trebui sa faci o verificare la un service, operatiunea in sine e simpla insa necesita suspendarea motorului in cadru. Pe mine ma duce mai degraba gandul la ceva probleme la sistemul de franare: pistonase etrier blocate, lichid contaminat, aer in instalatie, depuneri (sau formari) de cementita pe discuri... etc. Apropo, ce placute de frana ai? Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FanFane Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Si eu aveam zgomote din astea la franari si accelerari bruste. Mai nou a inceput sa zdrongane mai des, cam la orice denivelare pe care o iau. Am fost in Bulgaria saptamana trecuta si pe asfaltul lor cu pietricele multe facea zgomot non-stop. Maine ajung la service. O sa revin cu diagnosticul... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi cbr Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Pe mine ma duce mai degraba gandul la ceva probleme la sistemul de franare: pistonase etrier blocate, lichid contaminat, aer in instalatie, depuneri (sau formari) de cementita pe discuri... etc. esti departe tare..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Survolaj Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Du-te la un service... Crede-ma ca sunt mult mai multe necunoscute acolo. Ca sa-ti dau un exemplu : Unui amic de-al meu ii pacanea cand se comprima furca. Deci pe franare. Am dat tot jos - nimic - nici o problema. Am pus totul la loc, la fel. Am stat vreo 3-4 ore sa ne dam seama ca de fapt era de la crashpad, datorita vibratiilor s-a desfacut putin si cand franai sau comprimai furca se auzea ca si cum ar fi fost de la furca, jug, etrieri...etc. S-a rezolvar doar prin strangerea surubului. Deci... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 esti departe tare..... Foarte posibil, in lipsa "pacientului" e greu de pus un "diagnostic" precis... totusi, daca erai atent ai fi observat ca am recomandat si verificarea prealabila a jocului la rulmenti (jug/bascula). Era doar o opinie personala, bazata mai mult pe instinct, asadar foarte probabil eronata insa nu cred ca e cazul sa o combati atat de categoric... mai ales fara argumente practice. Intr'un final, incercam sa ajut un "coleg", mai bine sau mai prost, atat cat ma duce mintea. Ride Safe! Mesaj completat Crede-ma ca sunt mult mai multe necunoscute acolo. Foarte adevarat, socurile "suspecte" pot proveni din diverse surse si, pentru ca se propaga prin cadru, de cele mai multe ori sunt plasate in zona de contact direct, coarne respectiv furca fatza. Depinde foarte mult de experienta fiecaruia sau talentul "mecanic". Spre exemplu, stiu un caz cand cineva acuza probleme la frane (pentru ca zgomotele suspecte apareau doar pe perioada de franare) insa la o verificare la service s'au gasit jocuri foarte mari la bascula spate. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Pe mine ma duce mai degraba gandul la ceva probleme la sistemul de franare: pistonase etrier blocate, lichid contaminat, aer in instalatie, depuneri (sau formari) de cementita pe discuri... etc. Cum poate trosni ceva la motocicleta din cauza aerului sau a impuritatilor din instalatia de franare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Cum poate trosni ceva la motocicleta din cauza aerului sau a impuritatilor din instalatia de franare? Eu parca am zis asa "pistonase etrier blocate, lichid contaminat, aer in instalatie, depuneri (sau formari) de cementita pe discuri... etc." Aerul sau mizeria din instalatia de franare erau doar complementare primului fenomen - blocarea (temporara) a pistonaselor etrierelor. Apropo, ai idee ce este aia "cementita" si cam cum se manifesta formarea ei?... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 Eu parca am zis asa "pistonase etrier blocate, lichid contaminat, aer in instalatie, depuneri (sau formari) de cementita pe discuri... etc." Aerul sau mizeria din instalatia de franare erau doar complementare primului fenomen - blocarea (temporara) a pistonaselor etrierelor. Apropo, ai idee ce este aia "cementita" si cam cum se manifesta formarea ei?... Ride Safe! E bine că nu a făcut cistită. Era mult mai grav. Bă, lasă dracului fenomenele NASA Âşi revin-o pe pământ. PluteÂşti mult prea sus. Ai grijă la nori, căci sunt cam înÂşelători. Acum îi iei în gură, acum îi scapi Âşi dai cu bărbia de pământ. Vezi cu cistita aia, poate te înÂşeli Âşi e de la prostată. La vârsta ta, am auzit că poate da Âşi efecte halucinogene. Vezi carburatoarele alea. Ptiu, drace, încă un idiot perseverent! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 2, 2009 Share Postat August 2, 2009 E bine că nu a făcut cistită. Era mult mai grav. Bă, lasă dracului fenomenele NASA Âşi revin-o pe pământ. PluteÂşti mult prea sus. Ai grijă la nori, căci sunt cam înÂşelători. Acum îi iei în gură, acum îi scapi Âşi dai cu bărbia de pământ. Vezi cu cistita aia, poate te înÂşeli Âşi e de la prostată. La vârsta ta, am auzit că poate da Âşi efecte halucinogene. Vezi carburatoarele alea.Ptiu, drace, încă un idiot perseverent! "Acesta poate fi inceputul unui foarte neplacut fenomen. Fonta este un aliaj de fier si solutie de siliciu in mediu bogat in particule de carbon. La temperaturi ridicate, incluziuni de carbura de fier incep sa se formeze in matrice. In cazul discurilor, orice depozit de material ce formeaza mici protuberante va deveni mai fierbinte decat metalul inconjurator. De fiecare data cand o astfel de protuberanta intra in contact cu placuta de frana, temperatura locala creste. Cand aceasta temperatura atinge 600-700 grade Celsius, metalul de sub depozite incepe sa se transforme in cementita (o carbura de fier in care trei atomi de fier se combina cu unul de carbon). Cementita este foarte grea, foarte abraziva si nu disipa caldura. Daca conditiile de exploatare severa persista, sistemul poate intra in vrie, cementita poate genera mai multa caldura, caldura care la randul ei va produce mai multa cementita… o spirala din care nu mai exista scapare."... Materialul complet il poti lectura (daca stii sa citesti) A I C I (nu am facut decat sa conspectez si sa traduc). O sa ignor insultele... (citeste semnatura mea). Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 (editat) acelasi fenomen l-am avut eu si ca rezulat am schimbat rulmentii la jug....cu altii noi..ca prin minune...mult detaliatul fenomen, de catre unii, care se plictisesc pe acasa....a disparut..... miraculosul fenomen de trosnitura apare de la uzura(sau asa zisul "piting") numai intr-o parte a coliviei rulmentului si firesc are joc numai intr-o anumita pozitie, ca masura provizorie...ca initial nici eu nu stiam ce are....rotisem colivia cu 180 de grade..si al draq joc si pocnituri ale ghidonului au disparut si cum nu imi place sa tin ceva "improvizat" am luat rulmenti noi...se poate verifica simplu..fara sa te pierzi in teorii pe care unii se rezuma la a conspecta si traduce ..partea naspa e ca unii nu inteleg principiul de functionare(al unor teorii)...si o ard aiurea pe aici bafta Editat August 3, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 Eu parca am zis asa "pistonase etrier blocate, lichid contaminat, aer in instalatie, depuneri (sau formari) de cementita pe discuri... etc." Aerul sau mizeria din instalatia de franare erau doar complementare primului fenomen - blocarea (temporara) a pistonaselor etrierelor. Apropo, ai idee ce este aia "cementita" si cam cum se manifesta formarea ei?... Ride Safe! Articolul ala il citisem mai demult, dar tot nu inteleg ce legatura are aerul sau mizeria din instalatie cu trosneala din momentul franarii. Aceste fenomene nu e neaparat sa fie complementare blocarii pistoanaselor, pot aparea si fara blocarea lor, precum si blocarea pistonaselor poate aparea fara sa fie aer sau impuritati in lichidul de frana. Chiar daca ar avea pistonase blocate sansa ca sa se auda trosnituri din acest motiv este f mica spre inexistenta iar in loc de trosnituri in primul rand ar fi remarcat alt fenomen suparator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 Mai oameni buni, voi chiar vreti sa ajutati pe cineva sau va place doar sa combateti opiniile altora? Pentru ultima data! Am spus ca DACA la verificarea trenului de rulaj nu sunt probleme (cel mai probabil), sa verifice si sistemul de franare. Cu sau fara bule de aer sau mizerie, complementare sau nu cu blocarea pistonaselor, cu sanse mici spre "inexistente"... in anumite conditii pot totusi produce sunete ciudate. Ce e asa de tragic in a face o verificare la sistemul de franare? Astfel de "trosnituri" pot avea o mie de surse, cum a fi si un lantz uzat neuniform... chiar trebuie acum sa incepem teoria chibritului pentru orice nimic? Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 Cu sau fara bule de aer sau mizerie, complementare sau nu cu blocarea pistonaselor, cu sanse mici spre "inexistente"... in anumite conditii pot totusi produce sunete ciudate. Eu exact asta vroiam sa aflu cum poate produce aerul din instalatie sau mizeria din lichid zgomote ciudate. M-am gandit ca daca tot ai stat si ai tradus articolele alea despre franare poate ai mai aflat chestii pe care eu nu le stiam. Daca nu stii vreun fenomen din asta mai ciudat legat de aerul si mizeriile din lichid care pot genera zgomote atunci cred ca mai bine i-ai fi recomandat sa verifice ca nu cumva sa aiba infipt ceva in cauciuc ca ar fi fost sanse mai mari sa-l ajuti asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 Eu exact asta vroiam sa aflu cum poate produce aerul din instalatie sau mizeria din lichid zgomote ciudate. M-am gandit ca daca tot ai stat si ai tradus articolele alea despre franare poate ai mai aflat chestii pe care eu nu le stiam. Daca nu stii vreun fenomen din asta mai ciudat legat de aerul si mizeriile din lichid care pot genera zgomote atunci cred ca mai bine i-ai fi recomandat sa verifice ca nu cumva sa aiba infipt ceva in cauciuc ca ar fi fost sanse mai mari sa-l ajuti asa. Am un amic (departe de a putea fi considerat incepator) cu un R1'05 care la un moment dat reclama exact acelasi gen de problema ca in cazul de fata, adica mici trosnituri pe perioada de franare, "fenomenul" aparand cu intermitente si numai in mers. Bineinteles, primul lucru pe care l'a facut a fost sa schimbe rulmentii de la jug. "Fenomenul" insa nu a disparut indiferent cat de bine ar fi fost "stransi" rulmentii... Problema era insa mult mai simpla, datorita contaminarii lichidului de racire (aer, apa, mizerie... etc.) pistonasele etrierelor nu mai lucrau uniform astfel ca o singura placuta se uzase foarte mult in comparatie cu celelalte si ajunsese sa atinga discul cu una dintre "urechile" metalice si, in anumite conditii (viteza/frana) sa genereze zgomotele suspecte. Demontarea si curatarea etrierelor/pistonaselor, impreuna cu inlocuirea lichidului de frana si a placutelor a rezolvat problema. E doar un exemplu care nu se vrea neaparat o explicatie universal valabila... si sper ca e destul de practica pentru tine sau ceilalti care au ceva impotriva celor ce citesc, "conspecteaza si traduc". Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata_30 Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 (editat) la jug se pot verifica rulm astfel...salti roata fata la mobra, sa fie in aer, te asezi in fata ei prinzi de amortizoare, unde e axul rotii, cu stg un amortizor si cu dreapta altul si misti in fata si spate...o varianta, alta poti face vizual, prin inspectarea rulmentului, de cineva priceput, simplu, daca nu e acolo mergi mai departe cu "searchu"....nu tre sa cumperi pe bajbaite piese sa le schimbi Editat August 3, 2009 de cata_30 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat August 3, 2009 Share Postat August 3, 2009 (editat) Am un amic (departe de a putea fi considerat incepator) cu un R1'05 care la un moment dat reclama exact acelasi gen de problema ca in cazul de fata, adica mici trosnituri pe perioada de franare, "fenomenul" aparand cu intermitente si numai in mers. Bineinteles, primul lucru pe care l'a facut a fost sa schimbe rulmentii de la jug. "Fenomenul" insa nu a disparut indiferent cat de bine ar fi fost "stransi" rulmentii... Problema era insa mult mai simpla, datorita contaminarii lichidului de racire (aer, apa, mizerie... etc.) pistonasele etrierelor nu mai lucrau uniform astfel ca o singura placuta se uzase foarte mult in comparatie cu celelalte si ajunsese sa atinga discul cu una dintre "urechile" metalice si, in anumite conditii (viteza/frana) sa genereze zgomotele suspecte. Demontarea si curatarea etrierelor/pistonaselor, impreuna cu inlocuirea lichidului de frana si a placutelor a rezolvat problema. E doar un exemplu care nu se vrea neaparat o explicatie universal valabila... si sper ca e destul de practica pentru tine sau ceilalti care au ceva impotriva celor ce citesc, "conspecteaza si traduc". Ride Safe! Yoggi, lasă amicii, că e grav cu tine cu cistita aia! Du-te repede la doctor, poate scapi doar cu un coi extirpat.. ÂŞi să fii atent că albăstreala ouălelor poate fi si de la blugi! Să nu-ti mai iei blugi din talcioc, de la țigani, că le iese rapid culoarea.. Âşi, cum tu nu porți chiloți.. L.E. Să nu cumva să uit: Raid seif! Editat August 3, 2009 de mariion Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mishutz Postat August 4, 2009 Autor Share Postat August 4, 2009 Ideea e ca trosniturile se aud in ghidon, sus. O sa fac si aerisirea franelor, dar nu prea cred ca e de la asta. Tot rolmentul il banuiesc. In alta problema: Cu ce pot lipi niste crapaturi in carena pentru ca am lipit cu pistolul de lipit si e casanta lipirea.Exista vreun lipici, adeziv care sa fie si elastic dupa aplicare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Jorj Postat August 5, 2009 Share Postat August 5, 2009 Cu ce pot lipi niste crapaturi in carena pentru ca am lipit cu pistolul de lipit si e casanta lipirea.Exista vreun lipici, adeziv care sa fie si elastic dupa aplicare? Eu am lipit cu rasina epoxy pe dedesubt; deasupra am pus un strat f. subtire de chit (sa nu sara), am vopsit si la 6 luni vad ca tine fara probleme iar estetic e foarte ok. Deasemenea sa nu uiti de primerul pt. plastic care sa faca adeziunea intre vopsea si plastic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
FanFane Postat August 5, 2009 Share Postat August 5, 2009 (editat) Vin cu un update. Cica la mine e crapat rulmentul superior de la jug. Acuma tot ce imi doresc e sa fac rost cat mai repede de rulment nou, ca voiam sa plec sambata pe Transalpina... Care stiti pe unde gasesc rulment ? Editat August 5, 2009 de FanFane Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator mariion Postat August 30, 2009 Share Postat August 30, 2009 Am un amic (departe de a putea fi considerat incepator) cu un R1'05 care la un moment dat reclama exact acelasi gen de problema ca in cazul de fata, adica mici trosnituri pe perioada de franare, "fenomenul" aparand cu intermitente si numai in mers. Bineinteles, primul lucru pe care l'a facut a fost sa schimbe rulmentii de la jug. "Fenomenul" insa nu a disparut indiferent cat de bine ar fi fost "stransi" rulmentii... Problema era insa mult mai simpla, datorita contaminarii lichidului de racire (aer, apa, mizerie... etc.) pistonasele etrierelor nu mai lucrau uniform astfel ca o singura placuta se uzase foarte mult in comparatie cu celelalte si ajunsese sa atinga discul cu una dintre "urechile" metalice si, in anumite conditii (viteza/frana) sa genereze zgomotele suspecte. Demontarea si curatarea etrierelor/pistonaselor, impreuna cu inlocuirea lichidului de frana si a placutelor a rezolvat problema. E doar un exemplu care nu se vrea neaparat o explicatie universal valabila... si sper ca e destul de practica pentru tine sau ceilalti care au ceva impotriva celor ce citesc, "conspecteaza si traduc". Ride Safe! Tu pui antigel în loc de lichid de frână?!? Ăi-am zis să o laÂşi mai moale cu copy-paste-urile! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.