Sari la conținut

Jawa 350


alecs
 Share

Postări Recomandate

Salutare, am fost azi cu un prieten de am vazut o Jawa care era de vanzare. Nu am vb cu propietarul iar cel care ne-a aratat-o nu cunostea foarte multe. Intrebare: are o bataie in cilindrul drept.....??!! ce poate fi???

si inca ceva dupa ce mergi cu ea ceva timp deodata nu mai tine ralanti-ul si moare motorul, ii scade puterea...!!!!!??? eu am zis ca ar trebui curatate si tobele.... in fine voi ce ziceti?

in rest la o Jawa la ce ar mai trebui sa ne uitam, dupa "bube" ascunse

Salutari cu faru' si multumiri anticipate! :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca bataia e numai la rece si inceteaza la cald, inseamna ca bate un piston. Daca nu, treaba e cam naspa, e ambielajul. Dak dupa ce se incalzeste numai are putere e posibil sa fie obosite simiringurile din carter. (atat timp cat motoru e rece, uleiul din cutie e gros si mai etanseaza oleak, cand se incalzeste devine mai subtire si incepe sa piarda compresia in carter). Jawa de regula are bube la aprindere si ambreiaj. Cand ti-e lumea mai draga, ori se deregleaza avansul, ori se impusca vreo platina si alte prostii de astea. Iar la ambreiaj, ori nu decupleaza complet si tinde sa plece de sub tine, ori agata cand il ridici si smuceste. Nu ai sa gasesti Jawa care sa iasa din treapta 1 pe liber de pe loc. In rest alte probleme mari nu prea face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mda

am si io o jawa iar problemele cu ambreiaju si aprindera le pot confirma

asa se intampla la toate

iar cu bataia de la motorar pute afi mai multe cauze

dar cred ca varianta de a zis-oauxois3550

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum sa va spun... dupa ce am mers cu ea ceva azi... bataia intr-adevar este mai puternica la inceput dupa care nu se mai distinge foarte bine... ma gandeam ca ar putea fi dereglata aprinderea, avansul...??? poate este pistonul... acum nu stiu ... dar daca tobele sunt infundate, dupa ce se incalzeste calamina aia de pe toba nu se opreste motorul sau cel putin nu mai trace asa bine....stiu ca am patit la Mobra asa...

Multam oricum pt parerile voastre

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ambielajul e aproape sigur... la 2 jawe am gasit acelasi lucru... bataie, care dupa incalzire se mai domoleste...

daca e ieftina, atunci ia-o... sa ii faci ambielajul te costa vreo 1,5-2mil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu e mult daca electrica e in stare buna. Jawa se invarte pe la 400eur... ai mai putea mere cu ea si asa, dar oricand poate ceda ambielajul si e grav... ca distrugi chiar tot motorul... dupa aia iti trebe si segmenti si pistoane, biele, bolturi, colivii, cilindri alezati... si ajungi sa dai vreo 5 mil minim ca sa o repari. asa ca, daca o iei, mai bine te mai dai putin cu mobra, pana o repari...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ar fi vreo 7-8 milioane as mai zice ca se face cu tot cu reparatie capitala vreo 12, ceea ce e convenabil.

Jawe oricum sunt o gramada si sunt ocazii de Jawe bune si de Jawe proaste la aceasi bani.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare, am fost azi cu un prieten de am vazut o Jawa care era de vanzare. Nu am vb cu propietarul iar cel care ne-a aratat-o nu cunostea foarte multe. Intrebare: are o bataie in cilindrul drept.....??!! ce poate fi???

si inca ceva dupa ce mergi cu ea ceva timp deodata nu mai tine ralanti-ul si moare motorul, ii scade puterea...!!!!!??? eu am zis ca ar trebui curatate si tobele.... in fine voi ce ziceti?

in rest la o Jawa la ce ar mai trebui sa ne uitam, dupa "bube" ascunse

Salutari cu faru' si multumiri anticipate! :goodposting:

o intrebare...

bielele sus sunt pe role sau pe bucsii?

daca e pe role e clar ca de acolo vine bataia :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

MAi ales daca e Jawa TS bataia poate fi de la :

Ambielaj si /sau separatorul de cartere( grav ! )

Bolturi de piston/piston - se rezolva cu colivii si bolturi noi sau si pistoane noi, cu sau fara alezat cilindri.

 

 

In rest, puncte slabe:

Ambreiaj ( bate, smuceste)

Aprindere (poate face orice figura)

Carbunii de la alternator, mai exact suportul in care stau se topeste/sparge

Cutia de viteze ( sare din viteza -furci, distantieri, cartere deformate - sau se sparge colivia cu role din capatul axului secundar)

 

Jawa e o motocicleta foarte buna si sportiva NUMAI daca o faci brici cap-coada pana la ultima saiba, de-abia atunci poti pune baza in ea. Si asa, ocazional daca materialul pistoanelor e prost, mai caleaza cand ii dai in gura vara .

 

Bafta !

:goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam pentru sfaturile voastre, azi am mai gasit pe la cineva un Ij Jupiter 5 inmatriculat cu nr. vechi dar motorul e brici... :angryfire: omu' vrea vreo 5 bulioane si nu stiu ce sa ma fac... imi cam face cu ochiul Ij-ul asta...

 

Voi ce ziceti e prea putin/prea mult.... se gasesc piese de Ij usor, e un motor fiabil...

Salutari voua!

 

 

P.S. tare rau imi pare ca trebuie sa ma despart de Mobrasaki :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca iti iei Jupiter, atunci sigur vei merge cu comparatorul si manunchiul de platini in buzunar. Jupiterul e mai pervers ca Jawa la capitolul aprindere. In rest stiu sigur ca ambreiajul la ij e de 1000 de ori mai fiabil ca cel de Jawa. Daca vrei IJ, ia-ti Planeta, ca e mult mai fiabil, chiar daca e mai puturos, dar bate la fiabilitate si Jawa si Jupiterul. Eu am avut un Festival (predecesoul Planetei) si 2 ani nu i-am facut nimic decat sa-i pun benzina si ulei. Baiatul care l-a luat merge si acum cu el tot fara sa fi umblat in motor. I-a schimbat doar releul de incarcare ca a capitulat.

 

P.S. Pentru consolare, si eu la Jawa am o bataie in motor, se aude doar cand ramane intr-un piston, daca merg ambele, nu se mai aude nimic => sunt mai mult decat sigur ca e din ambielaj

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

asa e, tre' sa ai comparatoru' in dotare si la 500 de km sa te uiti la avans, eventual reglat! de obicei tine cam 1000 de km un reglaj de avans! :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea este sa uiti de ij

e de (cuvant urat)

io am si jawa si ij

in prmul rand nu mai gasesti piese bune pt ij

in al 2 lea rand ai zis ca are numere vechi

nu til mai inscrie nimeni

si stiu asa sigur

acuma depinde si de relatiile pe care le ai la r.a.r.

parerea mea este sa iei jawa pune-o la punct si nu o sa ai treaba cu ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

sa uite de ij din ce punct de vedere? doar a fiabilitatii ca in rest face jawa din toate pozitiile! si eu am avut si jupi si jawa si jawa mi se pare atat! mai fiabila si in rest sucks! frane, manevrabilitate, ambreiaj, elasticitatea motorului, tinuta de drum...

 

iar cu numerele vechi nu e nici o problema! daca actele sunt in regula, proprietarul in viata si motoru' n-a fost radiat ca si dezmembrat se inmatriculeaza la fel de usor ca si unul cu nr. noi cu singura mentiune ca tre' sa platesti numerele noi neaparat, chestie pe care o faceai si in cazul unei moto cu nr. noi daca nu vroiai sa pastrezi numarul vechi sau stateai in alt oras si trebuia neaparat sa schimbi numerele! atat! :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:angryfire: Amandoua sunt la fel de perverse :blbl: comparatorul&multimertrul RULEZ :goodposting:

 

De curiozitate si din interes intreb. Are cineva vreun comparator de vanzare? M-am saturat sa le tot imprumut, iar in comert nici urma, sau poata nu stiu eu unde sa caut. Ce stiti in comert exista? Daca da, unde?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Saptamana asta sunt extrem de ocupat poate sambata sau duminica sa ma duc sa vad mai bine Ij-ul... dar ce ziceti voi acolo chiar asa de problematice sunt .... cum sa reglez aprinderea la 1000 de km? la Mobra nu am reglat aprinderea de 3000 km si nu are nici pe naiba, porneste la prima pedala, am schimbat doar bujia...iar cu inmatricularea eu zic ac nu sunt probleme, a fost inmatriculata cu nr vechi, are actele toate ....asa am procedat si la Mobra...am facut identificare RAR, am platit certificatul si numerele si am inmatriculat-o...

Mai discutam, totusi m-ati cam dezamagit cu IJ-ul ... mai vedem....

Toate cele bune voua si

Salutari cu faru'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

ij-ul este mai putin fiabil ca jawa! asta nu pot sa neg! dar totusi daca e facut bine un jupiter 20.000 de km nu ai nico o treaba in afara de mici reglaje si curatari de calamina la 2000 de km! ma rog, curatarea nu e obligatorie dar eu sunt maniac! tre' sa imi mearga perfect! :goodposting: cu avansul asta e la amandoua! chiar si la mobra se deregleaza usor dar fiind intr-un piston nu necesita reglaje asa de fine! :angryfire: la bicilindrii trebuie sa traga la fel ambii cilindrii altfel se duce ambielajul! nu imediat, in timp dar se duce mult mai repede decat in mod normal! pornirea in conditii normale (peste 5-6 grade celsius) nu este prea afectata de avans, doar extrem de putin! pornirea este mult mai mult afectata de intensitatea scanteii, temperatura de afara si de reglajul carburatorului! culmea, iarna motorul porneste ceva mai usor cu avansul mare (numai la temperaturi extreme) avansul are treaba cel mai mult si mai mult cu puterea motorului si cu temperatura sa! de altfel, daca cilindrii nu au aceeasi compresie trebuie sa te joci cu avansul! cel care are compresia mai mica are nevoie de un avans mai mare si invers! amestecul arde mai greu in conditii de comprimare joasa.... intelegi tu! :blbl: ma rog, sunt obosit nu mai am chef sa explic la ora asta! termin maine! :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In rest stiu sigur ca ambreiajul la ij e de 1000 de ori mai fiabil ca cel de Jawa.

 

 

Ce ai zis tu nu e valabil deloc la Jupiter,care are ambielejul varza . La Jawa mea am peste 10.000 de km si singurul lucru cu probleme sunt bolturile.Pana si ambreiajul l-am facut sa mearga ok,fara sa mai agate,totu e sa stii cum :goodposting:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P

Ce ai zis tu nu e valabil deloc la Jupiter,care are ambielejul varza . La Jawa mea am peste 10.000 de km si singurul lucru cu probleme sunt bolturile.Pana si ambreiajul l-am facut sa mearga ok,fara sa mai agate,totu e sa stii cum :goodposting:

 

 

nu e deloc varza, trece de 30.000 daca stii cum sa imbini motorul si sa reglezi o amarata de aprindere si sa incalzesti motoru' inainte sa pleci! :angryfire:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...