Eol Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 (editat) Salut, Vreau sa imi cumpar un Ural MT16 din 85 si trebuie sa il trec prin RAR pentru conformitatea in vederea obtinerii cartii de identitate si ulterior a inmatricularii. Motorul este foarte bine intretinut, merge brici, dar nu stiu daca pot sa trec cu el testele tehnice ale RAR-ului. Am sunat la informatii si de acolo mi-au zis ca se pot inatricula, dar trebuie sa treaca testele tehnice ale Registrului Auto, sa ii faca carte tehnica etc. Pe mine ma intereseaza sa stiu daca mai sunt pe aici posesori de asemenea motorete, care au trecut prin inspectiile lor tehnice si au "promovat" sau nu testele. Regards Editat August 21, 2009 de Eol Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dorucioby Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Am inmatriculat recent o Jawa 350 1990 foarte buna dpdv tehnic . La RAR m am prezentat in vederea obtinerii certificatului de autenticitate avand ITP valabil. Am impins motorul in hala si s au verificat seriile/pozat motoreta. Atata tot. Nu i intereseaza cum merge capra. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat August 21, 2009 Autor Share Postat August 21, 2009 Am inmatriculat recent o Jawa 350 1990 foarte buna dpdv tehnic . La RAR m am prezentat in vederea obtinerii certificatului de autenticitate avand ITP valabil. Am impins motorul in hala si s au verificat seriile/pozat motoreta. Atata tot. Nu i intereseaza cum merge capra. Eu o aduc din afara UE, neinmatriculata in Romania si sigur o vor trece pe la aparate. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ubord Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 (editat) ...sa-i verrifice ce?Convergentza la rotile de directie?Cum ii bat farurile?Distantza la platina?Compresia la picior? Sau poate dimensiunile de gabarit...si sa treaca in talon "lungime 2m, latime 2m, inaltime 2m, locuri in fatza/1 locuri in spate/2 locuri in picioare/0 ...total locuri/3" Ca frane nu are din fabricatie, norme euro nu are treaba , ca e dupa norme sovietice...ce naiba ar putea testa la ea ?Ca-s foarte curios! ..."specialistii" de la ARR, RAR...care stiu ei ca nu e bun anul din talon "bă!" ca asta-i din filmele cu nemti! Editat August 21, 2009 de drobu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 RAR nu are nicaieri ""banc de testare"" a motocicletelor. efectiv Dinicutu se urca pe ea si da o tura, la bucuresti. si in alte parti probabil nici macar atat. are actele toate, frane, lumini, anvelopele din acte, seriile originale, cadru fara suduri, nu scoate fum? perfect, poftiti itp-ul, la revedere si asfalt uscat. problema ta este importul din afara mU iE, verifica cat iti fura statul din buzunar din cauza asta, nu te surmena pt rar, aia e ultima grija. been there, done that.... Mesaj completat p.s. nu exista ural mt16. ori vorbesti despre ural ranger sau altceva, ori despre NIPRU mt16. oricum ar fi, daca ai bilete, rabdare si cunostinte tehnice te poti distra de minune cu un astfel de agregat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Eol Postat August 21, 2009 Autor Share Postat August 21, 2009 RAR nu are nicaieri ""banc de testare"" a motocicletelor. efectiv Dinicutu se urca pe ea si da o tura, la bucuresti. si in alte parti probabil nici macar atat. are actele toate, frane, lumini, anvelopele din acte, seriile originale, cadru fara suduri, nu scoate fum? perfect, poftiti itp-ul, la revedere si asfalt uscat. problema ta este importul din afara mU iE, verifica cat iti fura statul din buzunar din cauza asta, nu te surmena pt rar, aia e ultima grija. been there, done that.... Mesaj completat p.s. nu exista ural mt16. ori vorbesti despre ural ranger sau altceva, ori despre NIPRU mt16. oricum ar fi, daca ai bilete, rabdare si cunostinte tehnice te poti distra de minune cu un astfel de agregat. Ai dreptate pentru curectie si iti multumesc. Nu este Ural ci DNEPR MT16 sau Nipru MT16 asa cum m-ai corectat. Mesaj completat Corectie am vrut sa scriu sau mai bine zis corectura !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aleko Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 (editat) Pai bai frate ce rost are sa-ti iei asa ceva daca nu stiai ca e Dnepr. Ai calcat vreodata pe la RAR cu moto? La fel ca la o Suzuki Virago de-asta, la fel si la comunista. Promoveaza comunistele mai greu la Bucuresti, daca nu din prima, o sa-ti gaseasca o chichita-2 si revii si apoi iti da voie. In rest exact ca valicaddy, macar daca a fost inmatriculata de unde vrei sa o iei, Moldova sau Ucraina. Pentru Dnepr cu atas originale si bune ia legatura cu danny. Editat August 21, 2009 de Aleko Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai_prd Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Uite aici, ia-ti MT16 din Romania si scapi de griji. aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
jerry_mcrie Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 sper să aveți dreptate... în maxim 3 săptămîni ajung Âşi eu la rar.... sper să fie uÂşor... că de încep să o ia la puricat... ciaooooooo rar..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falkenberg Postat August 21, 2009 Share Postat August 21, 2009 Am fost si eu la rar azi pentru CIV + ITP cu mobrita din '87, nici nu au pus contact, s-au uitat decat la serii de cadru si de motor, si la actele nemtesti. Si eu m-am facut griji ca poate fac probleme ca nu merge sistem de siguranta la pornire cand e in viteza, si am un cauciuc pe spate mai lat decat trebuie. Despre origine, nu cred ca la RAR se face diferenta in functie de tara de origine, asta mi se pare treaba pentru vama..? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ss_mihai Postat August 22, 2009 Share Postat August 22, 2009 Iti citeste seriile, masoara dimensiunile, verifica faza mica, faza mare, stop frana, semnalizari si eventual te pune sa o pornesti sa nu cumva sa ai tobe cu zgomot mare (asta a cerut chiar directorul de la RAR Ploiesti ...a zis ca vrem sa impresionam fetele...hm... cu Dnepr ! Apoi astepti sa iti dea un numar de omologare vreo 3 zile! S-au schimbat! Sunt oameni normali! Nu mai sunt jego! Cel putin la Ploiesti RAR-ul este superOK! Adica nu sunt pusi sa te respinga, dimpotriva... te ajuta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 suna bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cernobal Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Iti citeste seriile, masoara dimensiunile, verifica faza mica, faza mare, stop frana, semnalizari si eventual te pune sa o pornesti sa nu cumva sa ai tobe cu zgomot mare (asta a cerut chiar directorul de la RAR Ploiesti ...a zis ca vrem sa impresionam fetele...hm... cu Dnepr ! Apoi astepti sa iti dea un numar de omologare vreo 3 zile! S-au schimbat! Sunt oameni normali! Nu mai sunt jego! Cel putin la Ploiesti RAR-ul este superOK! Adica nu sunt pusi sa te respinga, dimpotriva... te ajuta! Salutare..o intrebare am si eu...dar daca mobrina mea este din 1960 ....si nu exista pe ea sistem de semnalizare...acum daca incerc sa o inscriu(tinand cont ca a fost inscrisa in tara si are numere vechi)......trec RAR-ul sau sunt nevoit sa pun sistem de semnalizare? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bach Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 Salutare..o intrebare am si eu...dar daca mobrina mea este din 1960 ....si nu exista pe ea sistem de semnalizare...acum daca incerc sa o inscriu(tinand cont ca a fost inscrisa in tara si are numere vechi)......trec RAR-ul sau sunt nevoit sa pun sistem de semnalizare? din cate stiu sunt niste legii in privinta asta.....poate is doar mituri....dar am auzit de la cineva ca daca au o anumita vechime (nu stiu exact cati ani) nu e obligatorie treaba cu semnalizatoarele Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
harciogu Postat Octombrie 6, 2009 Share Postat Octombrie 6, 2009 orice mobra trebuie sa aiba semnale. si scuterele au. si chiar daca nu ai avea obligatia asta nu ti-ai pune niste semnale pentru siguranta ta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cernobal Postat Noiembrie 4, 2009 Share Postat Noiembrie 4, 2009 (editat) Am auzit mai nou ca daca ele au iesit din fabrica fara semnalizare nu sunt obligat sa pun eu , raman fara, acum nu am verificat sa vad daca asa este si legea! Si nu, nu i-as pune semnalizari pentru ca ii stric frumusetea ei(in viziunea mea) dar ai si tu dreptate.... Editat Noiembrie 4, 2009 de Cernobal Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ioneld Postat Noiembrie 4, 2009 Share Postat Noiembrie 4, 2009 Am auzit mai nou ca daca ele au iesit din fabrica fara semnalizare nu sunt obligat sa pun eu , raman fara, acum nu am verificat sa vad daca asa este si legea! Si nu, nu i-as pune semnalizari pentru ca ii stric frumusetea ei(in viziunea mea) dar ai si tu dreptate.... Mai baieti am mai spus intrun topic undeva pe aici Eu detin un MZ Rt 125 din 1960 inscris in circulatie cu ITP si asigurare valabile si la care nu am semnale ca asa aiesit el din fabrica si nu este obligatoriu sa ii pui . Dar ..........aici este o problema de interpretare a celui la care te duci sa i-ti faca ITPul pt. ca nu toti i-ti dau itpul fara semnale pt. ca traim in Romania si fiecare face legea dupa cum a inteles el sau dupa cum vrea el , asa ca din 20 de statii itp poate doar 2 sunt bine informate si binevoitoare sa i-ti dea itpul fara semnale . Sfatul meu pt. voi este ; mergerti innainte si cautati statia care va face itpul conform datelor tehnice date de fabrica la vremea respectiva . Pentru Bucuresteni recomand statia ITP de la Mogosoaia acolo am facut si eu iar cel de acolo este si el la rindul lui motociclist [ are si scoala auto - moto ] Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
el_nynios Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 Am inmatriculat recent o Jawa 350 1990 foarte buna dpdv tehnic . La RAR m am prezentat in vederea obtinerii certificatului de autenticitate avand ITP valabil. Am impins motorul in hala si s au verificat seriile/pozat motoreta. Atata tot. Nu i intereseaza cum merge capra. eu vreau sa cumpar de la un mos o jawa ts .problema este ca are certificat vechi si numere noi ..asta presupune RAR..itp nu mai este valabil ..ma puteti informa cam cum decurge RAR-ul asta in cazul meu ..va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator SEKTU Postat Mai 28, 2010 Share Postat Mai 28, 2010 (editat) Cam multe confuzii cu RAR-ul asta. In primul rind , la RAR te duci cu ITP-ul VALABIL. Nu ai ITP , nu te primeste. Te programezi telefonic , te intreaba unde vrei sa faci RAR-ul , normal ca nu esti nebun sa zici in Voluntari (sa intri pe mina lu' Dinicutu) , zici ca vrei pe Grivita. Ajungi la data cutare , ora cutare , bagi in parcare , cauti injineru' , omu' zice sa bagi inauntru , se uita la serii si acte si pina platesti o taxa , el e gata. Daca vrei , o bagi impinsa si tot la fel o si scoti. Nu se suie nici dreacu' pe ea (e si ilegal , daca nu are A-ul) , plus ca ai deja ITP-ul valabil. Stai cam 1 ora si o stergi bine mersi , cu certificatul in buzunar. E greu ? La RAR se face IDENTIFICARE. Cea ce inseamna ca tre' sa corespunda seriile cu ce acte are clientu' la mobra. Sa nu fie ciordeala , cu serii minarite. Presupun ca daca te duci cu nus' ce bazaconie iesita din comun de dementa , ceva care nu mai seamana cu nimica existent pe piata , da' cu acte de IJ , cam bate la ochi si se autosesizeaza injinerii. In rest , e doar un control de rutina al identitatii vehicolului. Asta am patit eu si asa am procedat. Fuck Dinicutu , daca nu va suparati. Editat Mai 28, 2010 de SEKTU Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
master_alexut Postat Mai 29, 2010 Share Postat Mai 29, 2010 daca ai itp valabil , inscrierea motocicletei este doar o formalitate...daca nu il ai sau ai acte vechi atunci ....ai cam incurcat-o , e ceva de alergat.Cel mai bine cei care cumpara o moto cu acte noi dar fara itp sa isi caute pe cineva cu relatii si sa ii faca itp ( intai ar trebui insistat sa il faca propietarul) si deabia dupa sa o cumpere, este de 10 ori mai usor asa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
donici Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Am o mica mare problema ! la cz-ul meu de 175 sport, am numere noi si talon vechi ! bunn ! in cartea de identitate scrie ca am roti pe 16 wtf ? iar el are pe 18 (din fabrica cred)! cum fac cu asta ? in afara de schimbatul rotilor care ar fii evidenta ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Syllo Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 o intrebare de incepator : detin o minimobra si nu am nici un act la ea decat actul de vanzare/cumparare si am urmatoarea nelamurire: m-am uitat pe mai multe forumuri si parerile sunt impartite si anume ca trebuie sa ajung cu ea la rar + itp dupa care sa ajung cu ea la primarie pentru inscriere este adevarat? daca da cu ce ma duc eu la rar doar cu mainile in buzunar si contracul de vanzare/cuparare? sau pentru cele sub 50 cmc nu mai este cazul sa ajunga la rar/itp si se rezolva doar cu contractul de vanzare/cumparare la primarie dupa achitarea celor 3 taxe specifice inmatricularii? va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuli-voshod Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 Cam multe confuzii cu RAR-ul asta. In primul rind , la RAR te duci cu ITP-ul VALABIL. Nu ai ITP , nu te primeste. Te programezi telefonic , te intreaba unde vrei sa faci RAR-ul , normal ca nu esti nebun sa zici in Voluntari (sa intri pe mina lu' Dinicutu) , zici ca vrei pe Grivita. Ajungi la data cutare , ora cutare , bagi in parcare , cauti injineru' , omu' zice sa bagi inauntru , se uita la serii si acte si pina platesti o taxa , el e gata. Daca vrei , o bagi impinsa si tot la fel o si scoti. Nu se suie nici dreacu' pe ea (e si ilegal , daca nu are A-ul) , plus ca ai deja ITP-ul valabil. Stai cam 1 ora si o stergi bine mersi , cu certificatul in buzunar. E greu ?La RAR se face IDENTIFICARE. Cea ce inseamna ca tre' sa corespunda seriile cu ce acte are clientu' la mobra. Sa nu fie ciordeala , cu serii minarite. Presupun ca daca te duci cu nus' ce bazaconie iesita din comun de dementa , ceva care nu mai seamana cu nimica existent pe piata , da' cu acte de IJ , cam bate la ochi si se autosesizeaza injinerii. In rest , e doar un control de rutina al identitatii vehicolului. Asta am patit eu si asa am procedat. Fuck Dinicutu , daca nu va suparati. imi permit sa te contrazic pretenas... in primul rand RAR=registrul auto roman; pe cine auzi ca se duce sa faca rar-ul e paralel cu ce inseamna masina/moto etc...si ei fac atat IDENTIFICARI atunci cand cumperi fierul si vrei sa-l inscrii;dar fac si INSPECTII TEHNICE PERIODICE...(pe timpuri singurele locuri unde puteai face itp-ul era la rar sau la regiile autonome de transport,la autobuze camioane etc)... ITP=inspectie tehnica periodica...deci verifica frane lumini directie etc... tu confunzi cu IDENTIFICARE,care este exact ce ai spus tu...se uitale serii ii face poze si pa...nu iti trebuie itp...le poti duce si pe platforma...fratemiu a facut identificare la un ij doar cadru cu roti si ghidon...si cu carterele ptr seria de la motor...in rest nu avea nimic montat pe el... si unde scrie ca daca nu am itp-ul valabil nu ma primeste...te primeste pretenas ca mergi pe langa fier,pe mine m-a primit si fara asigurare...dat fiind faptul ca nu am mers pe ea in trafic, ci pe trotuar... ce faci daca iei fier de 20 de ani,nemers de 10 cu toate taxele expirate...o arunci?!? Mesaj completat o intrebare de incepator : detin o minimobra si nu am nici un act la ea decat actul de vanzare/cumparare si am urmatoarea nelamurire: m-am uitat pe mai multe forumuri si parerile sunt impartite si anume ca trebuie sa ajung cu ea la rar + itp dupa care sa ajung cu ea la primarie pentru inscriere este adevarat? daca da cu ce ma duc eu la rar doar cu mainile in buzunar si contracul de vanzare/cuparare? sau pentru cele sub 50 cmc nu mai este cazul sa ajunga la rar/itp si se rezolva doar cu contractul de vanzare/cumparare la primarie dupa achitarea celor 3 taxe specifice inmatricularii? va multumesc minimobra doar o inregistrezi la primarie precum scuterele...nu ai nevoie nici de asigurare nici de itp...intra in categoria scutere/mopede... Mesaj completat Am o mica mare problema ! la cz-ul meu de 175 sport, am numere noi si talon vechi ! bunn ! in cartea de identitate scrie ca am roti pe 16 wtf ? iar el are pe 18 (din fabrica cred)! cum fac cu asta ? in afara de schimbatul rotilor care ar fii evidenta ! din cate stiu eu cz-ul de 175 are roti pe 16...sper sa nu gresesc... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Masa Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 minimobra doar o inregistrezi la primarie precum scuterele...nu ai nevoie nici de asigurare nici de itp...intra in categoria scutere/mopede... Mopedele trebuie să aibă asigurare obligatorie pentru răspundere civilă în caz de pagube produse terților prin accidente de circulație, conform legii..."pretenas". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
schumydan Postat Septembrie 30, 2010 Share Postat Septembrie 30, 2010 da corect, la scutece e musai asigurarea si este la fel ca la comunistele noastre de scumpa, astia ar fi in stare sa bage asigurare si la bicicleta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.