Dro Postat Aprilie 17, 2006 Share Postat Aprilie 17, 2006 Salut, am un zzr600 si merge beton mai putin in Bucuresti. Am plecat cu bateria descarcata (pornita cu un acumulator extern) am turat-o un pic (~7-10min) am alimentat si a pornit. Am mers in Pitesti si imprejurimi - drum intins, oprit peste noapte, a 2-a zi pornit super de cateva ori la rand (am scapat socul si apoi ambreiaju ), intors in Bucuresti si mers o ora prin oras. Oprit motorul si incercat sa il pornesc -> nici nu misca. Prin Bucuresti am observat ca in momentul in care a pornit ventilatorul indicatorul de liber a scazut vizibil din intensitate. Va rog pe cei mai experimentati sa-mi ziceti unde ar putea fi problema, de unde sa incep ca in forma asta e cam naspa in oras. E comportament normal pentru vitezane de 600cc ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Aprilie 17, 2006 Share Postat Aprilie 17, 2006 nu , e tipic pt ZZR din pacate. Am patit la fel, dar nu conteaza ventilatorul, orice consumator mare face la fel. Releul de incarcare nu baga destul. Acum o saptamana am venit seara vreo 40 -50 km fara nici un pic de lumina, chiar si pozitia imi taia scanteia.....nasol... Singura solutie este inlocuirea releului.Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bombitza Postat Aprilie 17, 2006 Share Postat Aprilie 17, 2006 Salut! Si eu am avut aceeasi problema ca si tine, numai ca am ramas in drum cu ea si am impins de m-a luat ameteala... Schimbat releul regulator si merge brici( in cazul meu). Cam de aici trebuie sa pleci si tu, sa masori daca iti incarca cat trebuie la relanti.... Bafta! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dro Postat Aprilie 18, 2006 Autor Share Postat Aprilie 18, 2006 Merci fain de sfat, merg sa-mi iau multimetru si ma apuc de masuratori Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
moshulik Postat Aprilie 18, 2006 Share Postat Aprilie 18, 2006 Se pare ca e boala comuna la motoare de turatie. Eu am yamaha xj 600, motorul este de turatie, urca pana pe la 10-11 mii de ture. La mine curentul este dat de alternator. Alternatorul lucreaza cu o punte de diode si un releu regulator, ca la masina. La mine nu-s defecte nici diodele, nici releul, problema este conceptia motorului in sine sau mai degraba transmiterea cuplului la alternator. La ralanti alternatorul este facut in asa fel incat sa bage la limita curent in baterie, in conditiile fara consumatori mari (gen far sau ventilator). Daca raportul de invartire a alternatorului relativ la motor ar fi mai mare, atunci asta ar insemna ca la turatii de peste 8-9000 de rpm alternatorul sa fie muuult prea turat, ceea ce l-ar distruge prematur. Asadar tot ce poti face este sa ai grija ca motorul sa stea cat mai putin la ralanti, iar daca totusi trebuie sa stea la ralanti, sa te asiguri ca nu ai consumatori mari ( sa stingi farul cat stai la stop si sa ai grija sa-l pornesti cand pleci). Daca iti pleaca ventilatorul si esti la semafor, pe asta tot asa.. nu poti sa-l opresti, insa ai grija sa compensezi consumul asta turand motorul putin - pe la 2000 - 2500 de ture, pana vezi ca martorul de neutral lumineaza cat de cat normal, ideea este ca motocicleta sa nu traga curent din baterie, ci din alternator. Treaba cu aprinsul/ stinsului farului la semafor e destul de obositoare si aici s-ar putea face ceva, de genul conjunctor/disjunctor pe far, care sa nu mai dea drumul la curent in far cand tensiunea de la bornele farului este sub 13V. Nu se poate pune conjunctorul pe baterie, ca asta ar insemna intreruperea alimentarii bujiilor si implicit scaderea turatiei alternatorului si oprirea motorului. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Aprilie 18, 2006 Share Postat Aprilie 18, 2006 Merci fain de sfat, merg sa-mi iau multimetru si ma apuc de masuratori Ca sa stii ce sa masori: Prima valoare este curent continuu si o poti lua direct de pe borne. Masoara atat pe bornele bateriei cat si pe fire. Daca ai diferente de voltaj intre cele doua masuratori, e vorba d econcatct imperfect la borne, le desfaci, le cureti, le pui la loc si masori din nou. Daca nu ai valoarea care trebe masoara alternatorul. Alternatorul este sub capacul rotund mare de pe partea stanga a motorului. De sub capac pleaca un cablu de ~ 30 cm care se leaga cu o mufa in instalatia electrica. In mufa asta ai 3 conectori. Valorile (si voltajul scos si rezistenta bobinei) se masoara intre cei 3 conectori luati cate 2. La al meu rezistenta este ~ 0.7ohm si voltajul ~ 48V si din ce-am gasit pe net cam asa e pe la majoritatea deci nu-i problema. ATENTIE! alternatorul scoate curent alternativ, nu continuu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ray Postat Aprilie 18, 2006 Share Postat Aprilie 18, 2006 Yep...pana si eu am patit-o pe ZZR. Cred ca e pandemie de gripa a releului de incarcare Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bulinu' Postat Aprilie 19, 2006 Share Postat Aprilie 19, 2006 la al meu a fost bobina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gianni_83 Postat Mai 5, 2006 Share Postat Mai 5, 2006 SAlut acum am si eu aceeasi problema,vreau sa stiu cat coasta releul asta de incarcare si unde gasesc.Va multumesc Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bombitza Postat Mai 5, 2006 Share Postat Mai 5, 2006 SAlut acum am si eu aceeasi problema,vreau sa stiu cat coasta releul asta de incarcare si unde gasesc.Va multumesc Salut! Daca esti sigur ca este releul, incerca la Milu de pe forum, pe mine m-a servit super OK. Bafta!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Skywalker Postat Mai 5, 2006 Share Postat Mai 5, 2006 nu mai are milu, ca as fi vrut eu. Am mai gasit pe la el unul singur, pe care l-am luat eu, dar din pacate incarca prea mult asta..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gianni_83 Postat Mai 5, 2006 Share Postat Mai 5, 2006 si cat a costat dracia?? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.