Sari la conținut

Zzr600 Imi Moare Bateria In Oras, Ventilator Aiurea ?


Dro
 Share

Postări Recomandate

Salut, am un zzr600 si merge beton mai putin in Bucuresti. Am plecat cu bateria descarcata (pornita cu un acumulator extern) am turat-o un pic (~7-10min) am alimentat si a pornit. Am mers in Pitesti si imprejurimi - drum intins, oprit peste noapte, a 2-a zi pornit super de cateva ori la rand (am scapat socul si apoi ambreiaju :angryfire: ), intors in Bucuresti si mers o ora prin oras. Oprit motorul si incercat sa il pornesc -> nici nu misca. Prin Bucuresti am observat ca in momentul in care a pornit ventilatorul indicatorul de liber a scazut vizibil din intensitate. Va rog pe cei mai experimentati sa-mi ziceti unde ar putea fi problema, de unde sa incep ca in forma asta e cam naspa in oras. E comportament normal pentru vitezane de 600cc ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu , e tipic pt ZZR din pacate.

Am patit la fel, dar nu conteaza ventilatorul, orice consumator mare face la fel. Releul de incarcare nu baga destul. Acum o saptamana am venit seara vreo 40 -50 km fara nici un pic de lumina, chiar si pozitia imi taia scanteia.....nasol...

Singura solutie este inlocuirea releului.Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Si eu am avut aceeasi problema ca si tine, numai ca am ramas in drum cu ea si am impins de m-a luat ameteala...

 

Schimbat releul regulator si merge brici( in cazul meu).

 

Cam de aici trebuie sa pleci si tu, sa masori daca iti incarca cat trebuie la relanti....

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se pare ca e boala comuna la motoare de turatie.

Eu am yamaha xj 600, motorul este de turatie, urca pana pe la 10-11 mii de ture.

La mine curentul este dat de alternator. Alternatorul lucreaza cu o punte de diode si un releu regulator, ca la masina. La mine nu-s defecte nici diodele, nici releul, problema este conceptia motorului in sine sau mai degraba transmiterea cuplului la alternator. La ralanti alternatorul este facut in asa fel incat sa bage la limita curent in baterie, in conditiile fara consumatori mari (gen far sau ventilator). Daca raportul de invartire a alternatorului relativ la motor ar fi mai mare, atunci asta ar insemna ca la turatii de peste 8-9000 de rpm alternatorul sa fie muuult prea turat, ceea ce l-ar distruge prematur.

 

Asadar tot ce poti face este sa ai grija ca motorul sa stea cat mai putin la ralanti, iar daca totusi trebuie sa stea la ralanti, sa te asiguri ca nu ai consumatori mari ( sa stingi farul cat stai la stop si sa ai grija sa-l pornesti cand pleci). Daca iti pleaca ventilatorul si esti la semafor, pe asta tot asa.. nu poti sa-l opresti, insa ai grija sa compensezi consumul asta turand motorul putin - pe la 2000 - 2500 de ture, pana vezi ca martorul de neutral lumineaza cat de cat normal, ideea este ca motocicleta sa nu traga curent din baterie, ci din alternator.

 

Treaba cu aprinsul/ stinsului farului la semafor e destul de obositoare si aici s-ar putea face ceva, de genul conjunctor/disjunctor pe far, care sa nu mai dea drumul la curent in far cand tensiunea de la bornele farului este sub 13V. Nu se poate pune conjunctorul pe baterie, ca asta ar insemna intreruperea alimentarii bujiilor si implicit scaderea turatiei alternatorului si oprirea motorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci fain de sfat, merg sa-mi iau multimetru si ma apuc de masuratori

 

Ca sa stii ce sa masori:

post-76-1145347637_thumb.jpg

 

Prima valoare este curent continuu si o poti lua direct de pe borne. Masoara atat pe bornele bateriei cat si pe fire. Daca ai diferente de voltaj intre cele doua masuratori, e vorba d econcatct imperfect la borne, le desfaci, le cureti, le pui la loc si masori din nou.

Daca nu ai valoarea care trebe masoara alternatorul. Alternatorul este sub capacul rotund mare de pe partea stanga a motorului. De sub capac pleaca un cablu de ~ 30 cm care se leaga cu o mufa in instalatia electrica. In mufa asta ai 3 conectori. Valorile (si voltajul scos si rezistenta bobinei) se masoara intre cei 3 conectori luati cate 2. La al meu rezistenta este ~ 0.7ohm si voltajul ~ 48V si din ce-am gasit pe net cam asa e pe la majoritatea deci nu-i problema. ATENTIE! alternatorul scoate curent alternativ, nu continuu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

SAlut acum am si eu aceeasi problema,vreau sa stiu cat coasta releul asta de incarcare si unde gasesc.Va multumesc :moto:

 

Salut!

Daca esti sigur ca este releul, incerca la Milu de pe forum, pe mine m-a servit super OK.

 

Bafta!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...