gabimaty Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 [...]cind ziceam ca discutiile astea pe marginea accidentelor sint inutile ma refeream la faptul ca invariabil evolueaza la fel: se ajunge la certuri gen ca nu stia sa frineze, va invat eu cum sa frinati, altu' vine si zice ca nu-i adevarat, nu asa se frineaza, va zic eu cum, etc. you get the idea. si in general certurile sint derivate din accidente a caror cauza nu este lipsa tehnicii, nici macar lipsa experientei, ci prostia. oricit ai citi pe net cum sa te dai cu motoru', atita timp cit nu realizezi ca motociclismul se invata cu pasi mici si crezi ca o sa fii primul care o sa reuseasca sa sara peste capitole si o sa ramina-ntreg, e degeaba. [...] corect, nu e nici primul si nici ultimul care ajunge in sant la o sedinta "de filmari", asa ca nu vad nici un motiv de zarva Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 AAA.... ma scuzi ca te deranjez.... da in cazul in care citesc si astia mai mici pe aici explica un pic cum frana spate modifica ampatamentul reducandu-l ?? . Frana fata inteleg ca ar putea sa faca asta (si nu in curba) da spatele nu prea vad cum. http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=192&Set= Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator moshnegutzu Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 (editat) Eu un circuit la Bacau ... nu stiu cat de "decent" e, insa multi prefera sa vina sa se "dea" pe el! Multa bafta! este vorba de circuitul de karting SELENA Bacau ala e de karting. e ca si cum ai vrea sa te dai cu barca cu motor de viteza pe lacul cismigiu. mda ai dreptate, acolo doar tehnica poti sa faci, gaz nu ai unde sa ii dai uite detalii despre circuit SELENA . cel putin iti poti face reflexele inaintea unei curbe. nu inteleg ce a vrut sa faca de a culcat motorul inainte de curba, frana spate se vede, daca se credea bun frana cu fata, vorba cuiva de mai sus, e 75% eficienta Editat Septembrie 25, 2009 de moshnegutzu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Claw Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 http://www.msgroup.org/Tip.aspx?Num=192&Set= Eu zic sa gandesti un pic situatia ... e de bun simt.... in acceleratie coada motocicletei (fundul) nu se va ridica niciodata iar suspensia se va comprima.... nu cum zic ei acolo (decomprima) (in acceleratie toata greutatea se muta catre roata spate) gandeste-te la wheelie. Atata timp cat ambele roti ating solul si acceleratia e constanta ampatamentul va tinde sa se mareasca. Iar pe franare lucrurile se schimba daca folosesti preponderent frana fata toata greutatea se va muta spre fata si numai atunci spatele va tinde sa se ridice (stoppie) .... bascula se va extide suspensia se decomprima si ampatamentul se micsoreaza. Ce explica ei acolo e un alt fenomen si nu ma convinge deloc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fan rossi Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 In primul rand, sanatate riderului si recuperare cat mai rapida... In al doilea... nu-mi pare plauzibil ce zici tu mai sus... Eu, dupa ce am terminat scoala (unde esti invatat sa folosesti numai frana spate ca altfel blochezi fata si pici), am uitat aproape complet de frana spate. Totusi, poate fi valabil ce zici tu in cazul unora. Insa... nu prea e instinctual sa mergi pe o roata, cu viteze destul de mari, etc (tind sa cred ca omul avea cat decat un pic de experienta). ...zic! Inseamna ca te`a invatzat ff rau...se foloseste aproape numai frana fatza...frana spate si cand o folosesti tre sa o folosesti ff usor nu sa o blochezi...ca baiatu ce a avut accident,care cu sigurantza sa speriat si a blocat frana spate:|...in fine...eu zic ca nu e prea bine sa mergi asa in grupuri de ghostrideri ca tot timpu o sa exista unu care vrea sa demonstreze ca e mai bun ca altu.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 Inseamna ca te`a invatzat ff rau...se foloseste aproape numai frana fatza...frana spate si cand o folosesti tre sa o folosesti ff usor nu sa o blochezi...ca baiatu ce a avut accident,care cu sigurantza sa speriat si a blocat frana spate:|...in fine...eu zic ca nu e prea bine sa mergi asa in grupuri de ghostrideri ca tot timpu o sa exista unu care vrea sa demonstreze ca e mai bun ca altu.. hmm, tu la scoala numai cu frana de fata ai incetinit, si eu sunt popa anglican. frana spate o folosesti in functie de motor, de incarcatura si de drum. daca spui unuia cu cruiser mare ca frana spate nu conteaza se sparge de ras. la touring e cam la fel. doar la speeduri e altceva. dupa 5mii de km daca te rupi in figuri cu motoru esti carne de tun. auzi, se filmau ... fara cuvinte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nick28 Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 (editat) Mie imi pare sincer rau pentru ca la varsta aia chiar nu prea ai minte. Daca Doamne fereste, ramane saracul intr-un carucior cu rotile, oare cum va gandi perioada asta peste 10 ani sau 20. Iti footi o viata intreaga din cauza unor copilarii. Naspa Editat Septembrie 25, 2009 de nick28 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 Si cu dovada inlocuitoare te dai cu 200 la ora? Or fi alte restrictii pentru dovezi. Minunat! Bine ca nu a dat peste careva, in rest sanatate si poate ne vine mintea la cap/ Normal ca nu are voie cu 200 cu dovada inlocuitoare, insa avea voie sa circule. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 Eu zic sa gandesti un pic situatia ... e de bun simt.... in acceleratie coada motocicletei (fundul) nu se va ridica niciodata iar suspensia se va comprima.... nu cum zic ei acolo (decomprima) (in acceleratie toata greutatea se muta catre roata spate) gandeste-te la wheelie. Atata timp cat ambele roti ating solul si acceleratia e constanta ampatamentul va tinde sa se mareasca. Iar pe franare lucrurile se schimba daca folosesti preponderent frana fata toata greutatea se va muta spre fata si numai atunci spatele va tinde sa se ridice (stoppie) .... bascula se va extide suspensia se decomprima si ampatamentul se micsoreaza. Ce explica ei acolo e un alt fenomen si nu ma convinge deloc. Cred ca nu ai inteles nimic. Daca telescopul din fata ti se comprima distanta dintre roti (ampatamentul) scade, dar daca bascula baculeaza (ca sa ma exprim asa poetic) distanta aia creste. Teoria spune ca o franare bune se face actionant intai frana din spate ca sa se lase bascula si intr-o anumita masura telescopul din fata (asta se numeste "sa incarci motocicleta") si dupa aia sa folosesti si frana de fata ca oricum eficienta aleia de spate scade drastic dat fiind ca motocicleta tinde sa se ridice pe roate din fata chiar daca ai franat numai cu spatele. Daca franezi numai cu fata vei incerca sa faci un stoppie inainte ca motocicleta sa fie in pozitie optima asa ca ai mai mari sanse de esec, dar asta nu exclude posibilitatea ca pe asfalt pe anumite motociclete cu roata din fata supra-dimensionata si cu distanta mica intre roti (in speta anumite modele de SS) sa-ti iasa manevra. Daca insa faci chestia asta pe ceva de genul unui cruiser cu centrul de greutate mai in spate, cu distanta mare intre roti si roata din fata un pic mai lata ca aia de bicicleta in timp ce aia din spate e macar ca aia de pe Matiz e clar ca ti-au dorit mult sa cazi. Sa ne intelegem bine, pe cruiser se franeaza de urgenta pana guitza spatele dupa care ne concentram sa-l tinem drept si folosim cu multa mila fata, pe SS e bine sa punem o frana spate inainte de a folosi fata ca obtinem o frana mai eficienta cu macar 20% dar daca te-ai invatat fara spate si nu mergi prea tare merge si fara, iar pe enduro-touring treaba e cam la jumatate intre astea doua. Cat despre franatul in noroi cu Enduro din ala cu crampoane, e o chestie de maiestrie si de noroc, pentru ca uneori nici campionilor nu le iese cum trebuie, ca acolo de cele multe ori se iau franele in derapaj si incepe sa depinda de tipul de pamant, de umiditatea solului si de cat de bine ti s-au pozitionat astrele... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gabimaty Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 e la razna treaba daca s-a ajuns sa se discute de cum se modifica ampartamentul la franare (care oricum se modifica cu cativa milimetri) la un topic cu accident facut de un incepator care alerga bezmetic la impresii si filmari. btw: omul avea asa un motor preparat, ultima fita de curse? ca am vazut ca era in blugi. in realitate banuiesc ca avea un motor ca cele mai multe speeduri, luat la sh, rupt in gura, cu discurile subtiate, la care isi schimba singur uleiul cand isi aducea aminte si placutele cu "cele mai ieftine de pe raft", nici macar de origine. sa nu uit, avea toba de carbon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Claw Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 (editat) Pai eu ce am zis??? Eu zic sa gandesti un pic situatia ... e de bun simt.... in acceleratie coada motocicletei (fundul) nu se va ridica niciodata iar suspensia se va comprima.... nu cum zic ei acolo (decomprima) (in acceleratie toata greutatea se muta catre roata spate) gandeste-te la wheelie. Atata timp cat ambele roti ating solul si acceleratia e constanta ampatamentul va tinde sa se mareasca. Iar pe franare lucrurile se schimba daca folosesti preponderent frana fata toata greutatea se va muta spre fata si numai atunci spatele va tinde sa se ridice (stoppie) .... bascula se va extide suspensia se decomprima (later edit: SPATELE) si ampatamentul se micsoreaza. Ce explica ei acolo e un alt fenomen si nu ma convinge deloc. S-a afirmat faptul ca in curba frana spate micsoreaza ampatamentul... lucru cu care nu sant de acord si mi se pare o mare prostie. Nu contest faptul ca la alt tip de motocicleta enduro/cruiser lucrurile se schimba ... dar nu cu mult, tehnica de franare va fi alta. Eu argumentam strict pentru SS, aici stiu si aici imi dau cu parerea. Editat Septembrie 25, 2009 de Claw Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vasile Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 (editat) Daca franarea masini a devenit ceva instinctual cu siguranta vei avea aceasta problema. daca ai undeva putin peste 1000 km pe masina sunt sigur ca in caz de pericol strangi din buci si inchizi ochii in loc sa franezi... Editat Septembrie 25, 2009 de Vasile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
WickedAssHell Postat Septembrie 25, 2009 Share Postat Septembrie 25, 2009 :) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
barirulz Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 Cred ca parintii ar trebui sa se gandeasca de 100 de ori daca odrasla lor e in stare sa conduca o motocicleta. Insanatosire grabnica ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Puc Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 de ce zic asta? cunosc un baiat in iasi care a facut dauna totala la un R6 si un 600 RR. la fel in ambele situatii: s-a dus in curba dindu-se talentos. odata la 100, a doua oara la 150. prima oara scapat cu contuzie minora, a doua oara oase-n gips. vroia sa roada cauciucu' pina-n margine, cu toate ca multi i-au zis ca mai sigur e cu smirghel. a, am uitat sa mentionez ca asta in nici 5000 de km facuti pe motor. inca ceva: are 30 de ani, nu 18, nu 22. dupa al doilea accident a zis ca-si ia motor mai linistit, daca-si ia. ia ghiciti ce are acuma? R6. m-am intilnit cu el la un semafor acuma citeva zile. a demarat ca racheta si pina a disparut din raza mea vizuala cred ca trecuse de 100. asta intr-o zona foarte circulata a iasului.in lumina celor scrise mai sus, vin eu si va-ntreb: ce rost au toate discutiile astea pe marginea unor accidente? [...] iaca de asta nu merg eu niciodata la "ture cu baietii". apropos de asta, baietul de mai sus, ala pasionat de stricat R6-uri si RR-uri, tot asa si-a luat-o prima data. s-a dus pe sculeni (pt. ieseni) nu niste forjatori care stiu sa se dea si a ramas in urma. i-a dat tare sa-i ajunga, da' a uitat ca inainte de curba mai tre' sa si frinezi. s-a speriat si a frinat in curba. Maestre CalinD, fii capitanul nostru si incrimineaza-i pe toti. Zi-le de Alex ca si cum ai sti. Sa-ti dau un newsflash: a stricat un RR si un R6 da' a cazut de mai putine ori decat tine. Ti-a fost cumva vreo jena sa vorbesti si despre RZV, n-ai informatiile sau doar nu vrei sa te pui rau cu amicii lui? Hai sa nu ne defecam pe noi, au cazut si altii pe Sculeni si nu numai. Si apropo, baietii nu te iau la ture ca mergi prea incet. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rzv28 Postat Septembrie 27, 2009 Share Postat Septembrie 27, 2009 :| cam groaznic accidentul . La 200 la ora cam slabe sanse , se vede ca omul a avut noroc mare mai ales ca a intrat in borna si se spune pe aici pe forum ca e spre bine. Ma bucur pentru el , asta ar trebui sa fie un semn nu numai pentru el ci pentru toti teribilistii "reisari de uichend" si asa mai departe. Ride Safe!! Numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 (editat) Maestre CalinD, fii capitanul nostru si incrimineaza-i pe toti. Zi-le de Alex ca si cum ai sti. Sa-ti dau un newsflash: a stricat un RR si un R6 da' a cazut de mai putine ori decat tine. Ti-a fost cumva vreo jena sa vorbesti si despre RZV, n-ai informatiile sau doar nu vrei sa te pui rau cu amicii lui? Hai sa nu ne defecam pe noi, au cazut si altii pe Sculeni si nu numai. Si apropo, baietii nu te iau la ture ca mergi prea incet. Puc-ule, sincer iti zic ca nici nu stiu cine-i Rzv, interesul meu fata de figurile proeminente ale motociclismului iesean e la minim. Una la mina. Doi la mina: n-am incriminat pe nimeni, am dat un exemplu, deloc aleator, chiar pe subiect. Ia mai consulta un DEX. Am vazut cum merge Alex si parerea mea ca la numarul lui de kilometri se intinde mai mult decit i-e plapuma. Dar e dreptul lui sa mearga cum vrea. Trei la mina: nu stiu cum ti-a iesit la calcul ca Alex a cazut mai mult ca mine. Nu ca ar avea vreo relevanta. Dar pentru linistea ta, sa ramina asa. Patru la mina: ca fapt divers, treaba cu luatul la ture ai inteles-o total gresit. Am fost chemat de destule ori si pur si simplu nu am vrut sa merg. Iar cind lumea a vazut ca nu vrea sa merg, nu m-a mai sunat. Daca tu iti imaginezi ca vreodata am chemat pe cineva la tura si m-a refuzat, imagineaza-ti in continuare Spor la birfa in Fundatie Scuze de OT. PS: ce stiu de Alex, stiu de la el Editat Septembrie 28, 2009 de CalinD Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
haidenn Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 a postat cineva mai sus http://stiri.botosani.ro/stire/8673/Tanar+...cleta!.html da nimeni nu cred ca a vazut ce a zis 'moto' "am fost la fata accidentului...deci faza a fost ca i-a dat inferioara si i-a fugit spatele...d-zeu sa-l ajute sa scape" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gn77b Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 da nimeni nu cred ca a vazut ce a zis 'moto' "am fost la fata accidentului...deci faza a fost ca i-a dat inferioara si i-a fugit spatele...d-zeu sa-l ajute sa scape" mda. si? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
skvj Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Deci sa nu se mai comenteze ca a franat stramb. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Petru Moldovan Postat Septembrie 28, 2009 Share Postat Septembrie 28, 2009 Deci sa nu se mai comenteze ca a franat stramb. Ce sa inteleg eu de aici? Ca i-a dat inferioara (fara sa foloseasca ambreiaj sau macar sa-l foloseasca cu mila), i-a fugit spatele si dupa aia a franat drept? Eu as zice mai degraba ca i-a fugit spatele si s-a infipt in frana fata in loc sa continue "jocul" si sa incerce sa stabilizeze motocicleta cu spatele blocat, ca de obicei poti sa opresti si asa dar lasi o linie neagra pe asfalt si trebuie sa-ti schimbi mai des guma spate... Nu zic ca nu am cazut si eu din asa ceva, dar pretind ca nu am mai cazut in situatii similare dupa 10-15,000km facuti efectiv pe motocicleta si nu pe alte chestii pe 2 roti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.