Sari la conținut

Releul De Incarcare E Prea Fierbinte!


Postări Recomandate

Am schimbat releul de pe motor. Asta care l-am pus, se infierbanta destul de tare. Temperatura scade cand opresc motorul. Am incercat sa merg si fara far aprins, dar tot cam aceeasi treaba se intampla. Am masurat tensiunea, si de incarcat, incarca cat trebuie. Chestia e ca nu s-a potrivit din prima la mufe, si a trebuit sa fac niste prelungiri.

 

Mi s-a spus ca trebuie sa faca contact bine cu cadrul, ca sa poata sa preia si ala din caldura. (la un moment m-am gandit sa pun pasta termoconductoare, de la procesor de la comp) :))

 

Am mai pus mana si pe alte relee, dar nu se infierbanta atata.

 

Motorul meu eu Yamaha FZR 600.

Mersi!

Editat de Dl_Doctor
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pune-i un ventilator de procesor, ca tot la 12 v se alimenteaza si scapi de griji.

Pentru 200.000 lei nu te mai doare capul pt. un releu de 200 Euro.

Acum sunt la servici. Cum ajung acasa pun o poza sa vezi exact cum arata montata dracia.

Mie mi-a legat ventilatorul tot la releu, asa ca viteza de rotatie creste in functie de acceleratie! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Coooool. Super ideea. Sa fi convins ca o sa o pun in practica. Oricum, sunt sigur ca pot sa il fixez ca la comp, ca bag holt-suruburi printre tolele de la radiator! Dar ai avut si tu problema asta? Ce moto?

Sa pun oare si pasta termoconductoare sub releu? [Era sa zic procesor! :)) ]

mersi inca odata de idee.

Oare cooler de sursa e bun? Ca din acela am! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fii atent:

 

curata bine suprafetele de contact (cadru si releu) astfel incat sa fie foarte plane. Transferul de caldura se face pe acolo. Foloseste pasta de transfer termic (gasesti la coolere PC). Sunt foarte bune.

 

Un cooler de 12 volti ajuta. Gasesti in sursele AT/ATX.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ala de sursa nu-i maricel?Are loc sub carena?

Daca incape, e bun, ca tot la 12 v se alimenteaza. Cred ca ar fi mai bun un cooler de procesor decat unul de sursa. Ca au viteza mai mare de rotatie... Parerea mea...

Uite si poza: post-5869-1146145392_thumb.jpg

Ca solutie de prindere temporara (desi pare foarte trainica si asta) s-au folosit colierele din plastic. Principiul e acelasi ca la catusele din plastic folosite la americani.

O sa imi faca la strung o piesa metalica, dar pana atunci... merge si asta.

A trebuit decupat putin capacul de la trusa de scule sa pot avea acces la ea. Acum, la tine nu stiu cum e pozitionat si cat loc ai, dar te descurci tu cumva !

Spor !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releele, asa cum zice Misha se incalzesc mai tare cand nu ai sarcina in sistemul electric. Sunt construite cu tiristoare care scurtcircuiteaza la masa cate o bobina a alternatorului ca sa scada tensiunea la iesire. Cu cat ai turatie mai mare si consumatori mai putini cu atat se incalzeste mai tare.

Ideea cu ventilatorul e buna dar si contactul termic cu cadrul trebuie sa fie bun.

Atentie, de cele mai multe ori releul e pus peste vopsea si asta n-ajuta la racire deloc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Loc nu am, ca e pus pe partea din exterior a cadrului, exact sub carena. Probabil ca trebuie sa ii schimb cumva pozitia... definitiv. Releul tau pt ce moto e?

Releul meu e pt VFR, ca de-asta am.

Daca nu ai loc schimba-i pozitia undeva unde sa aiba o ventilatie mai buna, sau macar unde ai loc sa poti monta ventilatorul.

Bafta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca ti-ai rezolvat problema ,dar sugestia mea este sa nu faci improvizatii la solutiile constructive ale producatorului de motor.Le gandesc destul de bine.Eu iti sugerez sa verifici contactele "prelungirilor" si sa verifici inca odata contactul releului cu partea metalica de care este prins, sa fie perfect plan.In rest ,releele astea sunt facute sa se incinga iar la un control tactil o temperatura care tie iti pare foarte mare sa fie ceva de genul 60-70 grade ,temperatura care pentru piese electronice nu este mare.Bineinteles ca este de preferat sa se incinga cat mai putin, dar mai degraba verifica conexiunea prelungirilor sa fie perfecta si sper ca le-ai cositorit si nu rasucit pur si simplu inainte de izolare.Apropo.Ai folosit fire de aceeasi grosime ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca ti-ai rezolvat problema ,dar sugestia mea este sa nu faci improvizatii la solutiile constructive ale producatorului de motor.Le gandesc destul de bine.Eu iti sugerez sa verifici contactele "prelungirilor" si sa verifici inca odata contactul releului cu partea metalica de care este prins, sa fie perfect plan.In rest ,releele astea sunt facute sa se incinga iar la un control tactil o temperatura care tie iti pare foarte mare sa fie ceva de genul 60-70 grade ,temperatura care pentru piese electronice nu este mare.Bineinteles ca este de preferat sa se incinga cat mai putin, dar mai degraba verifica conexiunea prelungirilor sa fie perfecta si sper ca le-ai cositorit si nu rasucit pur si simplu inainte de izolare.Apropo.Ai folosit fire de aceeasi grosime ?

 

 

 

 

Firele sunt de grosime buna, papucii cositoriti. Dar o sa dau releul jos si o sa ii tai mufa si o sa pun papuci sa mi se potriveasca la firele care vin din motor.

 

o informatie noua e ca releul e de kawasaki zzr600. (iar eu am yamaha fzr 600). nu am facut precizarea asta de la inceput pt ca vroiam pareri care sa nu fie influentate de acest detaliu. Din pacate nu am idee ce tensiune scoate magnetoul de la kawa. yamaha scoate in ture 70-80 V, alternativ intre oricare din firele galbene. Deci, daca stie cineva, va rog sa imi spuneti ceva tensiune la iesirea de la alternator de kawa!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am facut up-grade la motor, cu o Primola! Am folosit staniolul pt contactul mai bun cu cadrul (dupa ce am curatat vopseaua de pe suport). Si acum am prins releul in 2 suruburi (inainte era doar intr-unul singur). Se simte diferenta... dar nu sunt 100% multumit. O sa ii pun si Cooler-ul zilele astea! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am masurat tensiunea, si de incarcat, incarca cat trebuie.

 

 

te rog sa-mi explici si mie cum ai masurat si verificat daca incarca

cred ca am ceva probleme cu incarcarea bateriei su nu stiu cum sa verific

daca incerc sa scot borna de la baterie - se opreste brusc motorul

am un intruder

merci tare mult

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...