Sari la conținut

tic tic sunet in motor motor


Marius R
 Share

Postări Recomandate

motorul merge foarte bine, numai ca la pornirea la rece se aude un sunet pe partea stanga a motorului gen tic tic tic. Fregventa e de cca 1 tic pe secunda. dc accelerezi parca incepe sa dispara (poate acoperita de sunetul motorului) iar cand motorul se incalzeste dispare. Aveti idee ce ar fii

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul merge foarte bine, numai ca la pornirea la rece se aude un sunet pe partea stanga a motorului gen tic tic tic. Fregventa e de cca 1 tic pe secunda. dc accelerezi parca incepe sa dispara (poate acoperita de sunetul motorului) iar cand motorul se incalzeste dispare. Aveti idee ce ar fii

 

Dacă Âştim că un anumit fenomen se repetă la un interval de timp T, putem calcula frecvența lui prin simpla inversie matematică:

f = 1\T

Cred ca un variator de frecventa ar rezolva bataile de la tic tic tic .. in tictic tictic.

 

Sau ai putea sa mergi pana la cel mai apropiat service de motoare care te rezolva in 30 minute.

Editat de hicea_mihai
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul merge foarte bine, numai ca la pornirea la rece se aude un sunet pe partea stanga a motorului gen tic tic tic. Fregventa e de cca 1 tic pe secunda. dc accelerezi parca incepe sa dispara (poate acoperita de sunetul motorului) iar cand motorul se incalzeste dispare. Aveti idee ce ar fii

daca zici ca frecventa e de un tic pe secunda rezulta clar ca motorul tau s-a transformat in ceas.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

motorul merge foarte bine, numai ca la pornirea la rece se aude un sunet pe partea stanga a motorului gen tic tic tic. Fregventa e de cca 1 tic pe secunda. dc accelerezi parca incepe sa dispara (poate acoperita de sunetul motorului) iar cand motorul se incalzeste dispare. Aveti idee ce ar fii

Turatia unui motor in v la ralenti este de circa 800-1200 ture/min. (asa se masoara turatia - in ture/min) . Turatia arborelui cu came(de distributie) este pe jumate (ramine in urma fata de turatia motorului in mod bine intentionat din constructie :) ) Asta inseamna ca daca o impartim la 60 secunde cit are un minut obtinem turatia arborelui de distributie in ture/secunda (sau tic-ticuri/secunda :) ). Asa dar considerind o turatie minima de ralenti de 800 ture pe minut al motorului rece, ceea ce inseamna 400 ture la arborele de distributie, rezulta ca frcventa tic-tic-urilor este de 400/60= cam de 6, 6 tic - tic-uri/s, hai sa zicem ca motorul se invirte mai incet fiind inecat cu socul dar tot sint vre-o 4 tic-tic-uri pe secunda.

 

Dar tu fiind cam speriat si stresat pentru tine timpul trece mai repede, asa ca auzi numai un tic-tic pe secunda. Arborele de distributie are niste came puse cu buna intentie de producator pe arbore (chiar daca prin asta devine cam bubos) pentru a comanda prin intermediul unor pirghii articulate la mijloc numite "tacheti" supapele care comanda la rindul lor circulatia gazelor prin motor. Tic-ticul ala vine de la tacheti care exact asta fac (tic - tic) cind exista un joc la actionarea lor. Din fericire toti producatorii au fost inca din timpuri imemoriale baieti destepti si au prevazut la fiecare tachet cite un surub de reglaj care controleaza acest joc tocmai ca sa nu ajunga sa faca "tic-tic"sesizabil nici macar la rece.

 

Din pacate insa accesul la acesti tacheti este dificil si in plus ai nevoie de niste etaloane de reglaj la care le zice lere si de know how, asa ca v-a trebui sa duci motorul pentru trebusoara asta la un mecanic, dar eu iti spun ca nu e grav si se rezolva fara probleme si bani prea multi prin operatiunea numita 'reglajul tachetilor". Noah, acuma poate sa fie si problema mai mare sa se fi uzat vre-o cama de pe arbore sau tachetul respectiv, dar noah, putin probabil :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Turatia unui motor in v la ralenti este de circa 800-1200 ture/min. (asa se masoara turatia - in ture/min) . Turatia arborelui cu came(de distributie) este pe jumate (ramine in urma fata de turatia motorului in mod bine intentionat din constructie :) ) Asta inseamna ca daca o impartim la 60 secunde cit are un minut obtinem turatia arborelui de distributie in ture/secunda (sau tic-ticuri/secunda :) ). Asa dar considerind o turatie minima de ralenti de 800 ture pe minut al motorului rece, ceea ce inseamna 400 ture la arborele de distributie, rezulta ca frcventa tic-tic-urilor este de 400/60= cam de 6, 6 tic - tic-uri/s, hai sa zicem ca motorul se invirte mai incet fiind inecat cu socul dar tot sint vre-o 4 tic-tic-uri pe secunda.

"tic-tic"sesizabil nici macar la rece.

 

Din pacate insa accesul la acesti tacheti este dificil si in plus ai nevoie de niste etaloane de reglaj la care le zice lere si de know how, asa ca v-a trebui sa duci motorul pentru trebusoara asta la un mecanic, dar eu iti spun ca nu e grav si se rezolva fara probleme si bani prea multi prin operatiunea numita 'reglajul tachetilor". Noah, acuma poate sa fie si problema mai mare sa se fi uzat vre-o cama de pe arbore sau tachetul respectiv, dar noah, putin probabil :)

Super tare postul tau, insa din cunostintele mele de biologie motoristica acei "tacheti" se numesc "culbutori" sau in engleza "rocker arms".

Tachetii exista la masini.

 

Sau daca stie cineva sa lamureasca odata pentru totdeauna definitiile pentru tacheti si culbutori.

 

Ba nu, sunt sigur ca aceia sunt CULBUTORI. Am cautat in dictionarul tehnic roman englez si invers, in toate manualele sunt date piesel drept "rocker arm" sau "rocker" care are traducerea "culbutor". Tachet e altceva, si din ce stiu eu, este piesa intermediara dintre culbutor si coada supapei, dar la motoarele de moto nu exista, asa cum la motoarele speed nu exista culburoti sau tacheti deloc, camele apasa direct pe pastile care apasa pe supape.

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super tare postul tau, insa din cunostintele mele de biologie motoristica acei "tacheti" se numesc "culbutori" sau in engleza "rocker arms".

Tachetii exista la masini.

 

Sau daca stie cineva sa lamureasca odata pentru totdeauna definitiile pentru tacheti si culbutori.

 

Ba nu, sunt sigur ca aceia sunt CULBUTORI. Am cautat in dictionarul tehnic roman englez si invers, in toate manualele sunt date piesel drept "rocker arm" sau "rocker" care are traducerea "culbutor". Tachet e altceva, si din ce stiu eu, este piesa intermediara dintre culbutor si coada supapei, dar la motoarele de moto nu exista, asa cum la motoarele speed nu exista culburoti sau tacheti deloc, camele apasa direct pe pastile care apasa pe supape.

aici is doua minuni diferite. Tachetul e tachet, culbutorul e culbutor. Vorbim de 2 solutii constructive diferite

 

1) Distributia pe : axa cu came , tacheti , tija impingatoare , culbutori , supapa ( dacia 1300) sa zicem si dnepr si unele HD in general motoare 2 in v

2) Distributia pe : axa cu came , pastila pneumatica ( pahar) supapa. (fiat ducato 14 d) sa zicem si marea majoritate a motoarelor 4 in linie

 

desenez?? sau e clar?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici is doua minuni diferite. Tachetul e tachet, culbutorul e culbutor. Vorbim de 2 solutii constructive diferite

 

1) Distributia pe : axa cu came , tacheti , tija impingatoare , culbutori , supapa ( dacia 1300) sa zicem si dnepr si unele HD in general motoare 2 in v

2) Distributia pe : axa cu came , pastila pneumatica ( pahar) supapa. (fiat ducato 14 d) sa zicem si marea majoritate a motoarelor 4 in linie

 

desenez?? sau e clar?

 

Nu, nu e clar.

 

La majoritatea motocicletelor exista:

 

Ax cu came - culbutor - surub de reglaj - supapa.

 

ATAT.

Unde vezi tu tacheti, tija impingatoare, etc.

 

Motocicletele nu au nici un TACHET (ce-o fi ala pana la urma.. ?? )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aici is doua minuni diferite. Tachetul e tachet, culbutorul e culbutor. Vorbim de 2 solutii constructive diferite

 

1) Distributia pe : axa cu came , tacheti , tija impingatoare , culbutori , supapa ( dacia 1300) sa zicem si dnepr si unele HD in general motoare 2 in v

2) Distributia pe : axa cu came , pastila pneumatica ( pahar) supapa. (fiat ducato 14 d) sa zicem si marea majoritate a motoarelor 4 in linie

 

desenez?? sau e clar?

iaca la mine e altfel: nu e o tija, nici pastila, e un brat care pivoteaza la una din extremitati iar la cealalta extremitate e supapa. cama apasa acel brat undeva pe la mijloc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu e clar.

 

La majoritatea motocicletelor exista:

 

Ax cu came - culbutor - surub de reglaj - supapa.

 

ATAT.

Unde vezi tu tacheti, tija impingatoare, etc.

 

Motocicletele nu au nici un TACHET (ce-o fi ala pana la urma.. ?? )

knucle head de la harley parca au si tije impingatoare, si etc

 

tachetul e piesa aia mica de vine intre arborele cu came si tija impingatoare :)

Mesaj completat

iaca la mine e altfel: nu e o tija, nici pastila, e un brat care pivoteaza la una din extremitati iar la cealalta extremitate e supapa. cama apasa acel brat undeva pe la mijloc.

ce motor ai tu?

Mesaj completat

knucle head de la harley parca au si tije impingatoare, si etc

 

tachetul e piesa aia mica de vine intre arborele cu came si tija impingatoare :)

Mesaj completat

 

ce motor ai tu?

 

Mesaj completat

knucle head de la harley parca au si tije impingatoare, si etc

 

tachetul e piesa aia mica de vine intre arborele cu came si tija impingatoare :)

Mesaj completat

 

ce motor ai tu?

 

Mesaj completat

knucle head de la harley parca au si tije impingatoare, si etc

 

tachetul e piesa aia mica de vine intre arborele cu came si tija impingatoare :)

Mesaj completat

 

ce motor ai tu?

Mesaj completat

 

 

Mesaj completat

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ro/8...ustang_1954.jpg si se vad si tachetii

Mesaj completat

knucle head de la harley parca au si tije impingatoare, si etc asta ca sa nu uit de nipru ,

 

tachetul e piesa aia mica de vine intre arborele cu came si tija impingatoare :D

Mesaj completat

 

ce motor ai tu?

Mesaj completat

 

 

Mesaj completat

 

 

Mesaj completat

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ro/8...ustang_1954.jpg si se vad si tachetii

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

suzuki bandit 600 model 1996.

adica asa ceva?

este o varianta tranzitorie intre arbore cu came coborat la jumatea carterului superior ( tije culbutori TACHETI) si varianta arbore cu came in capul supapelor+ impingator pneumatic

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu banditul are culbutori, piesa aia montata pe un ax care este actionata la un capat de cama iar cu celalalt capat actioneaza supapa se numeste culbutor.

Tachetii se vad foarte bine in poza aia cu motorul albastru dar la motociclete nu se mai folosesc, poate doar pe la unele modele de harley si daca nu ma insel parca si nepra are asa ceva .....

Referitor la "perna pneumatica" si "impingator pneumatic" cred ca ai vrut sa spui hidraulic pt ca nu-i nimic pneumatic pe acolo.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

iaca la mine e altfel: nu e o tija, nici pastila, e un brat care pivoteaza la una din extremitati iar la cealalta extremitate e supapa. cama apasa acel brat undeva pe la mijloc.

ei bratu ala se cheama culbutor. sau Rocker arm.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu banditul are culbutori, piesa aia montata pe un ax care este actionata la un capat de cama iar cu celalalt capat actioneaza supapa se numeste culbutor.

Tachetii se vad foarte bine in poza aia cu motorul albastru dar la motociclete nu se mai folosesc, poate doar pe la unele modele de harley si daca nu ma insel parca si nepra are asa ceva .....

Referitor la "perna pneumatica" si "impingator pneumatic" cred ca ai vrut sa spui hidraulic pt ca nu-i nimic pneumatic pe acolo.

din cate am desfacut eu ... nu am gasit nimic hidraulic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate am desfacut eu ... nu am gasit nimic hidraulic

Asa e :disappointed: mai gresesti la viteza, sint culbutori nu tacheti. Tachetii sau(tijele impingatoare ) se folosesc doar la motoarele care au axele cu came in bloc si e distanta pina la culbutori. Datorita inertiei lor si a faptului ca lungind lantul cinematic se mai adunau si alte posibile jocuri si batai, tendinta in evolutia motoarelor a fost sa se faca asa numitele( motoare cu axe in cap) adica in chiulasa. Acolo axul de distributie (cu came) actioneaza prin came aproape direct supapele prin inversorii de miscare numiti culbutori, asa dar nu tacheti. S-a incetatenit insa terminologia (jocul la tacheti) nus de ce suna mai bine, dar corect este sa se spuna reglajul jocului la supape. Nu se spune asa dar nici reglajul culbutorilor, deoarece nici aia de fapt nu se regleaza.

 

Jocul "se scoate" de fapt prin reglarea unor suruburi aflate in capatul impingator de tije de supapa al culbutorilor, prin introducerea intre coada supapei si surub a unor lere calibrate. Exista intradevar si tachetii hidraulici care inlocuiesc sistemul de reglaj prin suruburi. Acestia permit autoreglarea jocurilor, dar au dezavantajul ca introduc mase suplimentare in lantul cinematic. Deasemenea suruburile pot fi inlocuite cu pastile calibrate, caz in care jocul se scoate prin inlocuirea pastilelor cu altele calibrate pentru jocul respectiv. Ceea ce este destul de complicat asa ca si asta e un sistem mai rar folosit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1)Din cate stiu eu banditul are culbutori, piesa aia montata pe un ax care este actionata la un capat de cama iar cu celalalt capat actioneaza supapa se numeste culbutor.

2)Tachetii se vad foarte bine in poza aia cu motorul albastru dar la motociclete nu se mai folosesc, poate doar pe la unele modele de harley si daca nu ma insel parca si nepra are asa ceva .....

1) poi da .... vezi desenul

 

 

2)iar de tacheti eu ce spuneam.... unele harley si la nepra iar poza am plantat-o acolo sa se vada ce cum unde e plantat si in ce fe;l arata un tachet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din cate am desfacut eu ... nu am gasit nimic hidraulic

Ciudat , pt ca eu tot ce am desfacut in zona aia avea ulei care parca e lichid....., n-am gasit nici un compresor sau vreo butelie ceva care sa creeze o perna pneumatica.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat , pt ca eu tot ce am desfacut in zona aia avea ulei care parca e lichid....., n-am gasit nici un compresor sau vreo butelie ceva care sa creeze o perna pneumatica.....

ulei da ... pt ca mai trebuie si ungere....

 

 

paralela intre paharele din capul supapelor si un ciocan rotopercutor. perna de aer e la fel.... ( daca ai avut curiozitatea sa desfaci asa ceva) si nici in cazul rotopercutorului nu am vazut nici compresor nici butelie

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ciudat , pt ca eu tot ce am desfacut in zona aia avea ulei care parca e lichid....., n-am gasit nici un compresor sau vreo butelie ceva care sa creeze o perna pneumatica.....

Haideti ca le incurcam de-a binelea. Ok, Comanda deschiderii supapelor se da de la axul cu came. Acesta era situat la motoarele vechi gen simson sau harley ca de altfel si la motoarele auto vechi gen Dacia in blocul motor. De ce? Din doua motive:

1- Erau usor de comandat. Pentru a realiza corect distributia ele trebuie sa se roteasca cu o turatie pe jumatate din turatia motorului. Simsonul era un motor foarte fiabil deoarece reducerea de turatie si angrenarea axului cu came se face prin doua pinioane aflate ca numar de dinti in raport de 1/2. Cel mic este situat la capatul axului principal (ambielajului) si se angreneaza cu cel mare aflat in capatul axului cu came. Lipseste deci celebrul lant de distributie care creeaza atitea probleme la motoarele moderne, sau cureaua de distributie folosita la mai toate autoturismele moderne si chiar la unele motoare gen Cagiva Elephant de exemplu. De ce nu se mai foloseste sistemul de angrenare directa a arborelui cu came?

Pai tocmai pentru ca el reclama existenta tachetilor si a tijelor impingatoare, care sint de fapt niste prelungitoare care transmit miscarea "sus -jos" preluata de tacheti de la axul cu came la culbutorii (inversorii de sens ai miscarii) care actioneaza supapele. Cama de la axa cu came impinge in sus tachetul care la rindul lui impinge prin tija impingatoare unul dintre bratele pirghiei numita culbutor in sus, iar celalalt brat impinge pe principiul hintei din parcuri supapa in jos deschizind-o. Cam complicat nu? Sistemul aduna jocurile de la tacheti cu cele de la tijele impingatoare si culbutori, astfel incit acest joc trebuia reglat des, iar tachetii isi faceau si ei cu timpul joc in bloc si apareau batai si de acolo. In plus tacvhetii mai generau si ei frecari suplimentare iar masele in miscare (tacheti, tije, culbutori) insumate duceau si la inertii care limitau turatia maxima care se putea obtine , deci si performantele motorului.

 

2-Al doilea motiv pentru montarea axei cu came in bloc era usurinta de ungere a axei. Aceasta fiind in bloc impreuna cu tachetii se ungeau prin barbotare, doar lagarele axei cu came necesitau presiune. Fiind aproape de pompa axa se ungea imediat . Prin montarea axei "in cap" adica in chiulasa, o data necesita lanturi lungi de distributie care intinzindu-se necesita intinzatoare si in al doilea rind ungerea este mult mai dificila, uleiul trebuind adus sus in chiulasa, motiv pentru care motoarele moderne au in general probleme cu axa cu came. iar daca se rupe lantul sau cureaua de distributie e bai mare de tot situatie inexistenta la motoarele vechi.

 

Avantajul urmarit cu "axa in cap" insa a fost simplificarea sistemului cinematic fiind eliminati tachetii si tijele impingatoare. Aceasta a permis cresterea la dublu cel putin a turatiei maxime posibile si deci ridicarea performantelor. S-a platit insa prin scaderea fiabilitatii, de aceea la un moment dat motorul necesita rectificarea sau inlocuirea axei cu came si inlocuirea lantului de distributie.

 

Tachetii hidraulici sint de fapt niste cilindri cu pistoane inglobate care inlocuiesc tachetii si prin autotensionare hidraulica permit autoanularea jocului la supape . Totul e bine si frumos pina nu se strica vreunul caz cind motorul bate ca un clopot si nu ai ce regla, trebuie demontat si inlocuit tachetul respectiv. Personal nu prea am auzit de tacheti hidraulici sau nu la motoarele moderne ci eventual de pastile care simplifica constructia distributiei nu reglajul jocului (din contra-trebuie sa ai pastile calibrate) ci elimina suruburile de reglaj, contrapiulitele, filetele

 

Probabil ca exista si pastile pneumatice facute din doua jumatati culisante iar in interior presiune, dar eu sint motociclist nu mecanic si nu am auzit de asa ceva.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haideti ca le incurcam de-a binelea. Ok, Comanda deschiderii supapelor se da de la axul cu came. Acesta era situat la motoarele vechi gen simson sau harley ca de altfel si la motoarele auto vechi gen Dacia in blocul motor. De ce? Din doua motive:

1- Erau usor de comandat. Pentru a realiza corect distributia ele trebuie sa se roteasca cu o turatie pe jumatate din turatia motorului. Simsonul era un motor foarte fiabil deoarece reducerea de turatie si angrenarea axului cu came se face prin doua pinioane aflate ca numar de dinti in raport de 1/2. Cel mic este situat la capatul axului principal (ambielajului) si se angreneaza cu cel mare aflat in capatul axului cu came. Lipseste deci celebrul lant de distributie care creeaza atitea probleme la motoarele moderne, sau cureaua de distributie folosita la mai toate autoturismele moderne si chiar la unele motoare gen Cagiva Elephant de exemplu. De ce nu se mai foloseste sistemul de angrenare directa a arborelui cu came?

Pai tocmai pentru ca el reclama existenta tachetilor si a tijelor impingatoare, care sint de fapt niste prelungitoare care transmit miscarea "sus -jos" preluata de tacheti de la axul cu came la culbutorii (inversorii de sens ai miscarii) care actioneaza supapele. Cama de la axa cu came impinge in sus tachetul care la rindul lui impinge unul dintre bratele pirghiei numita culbutor in sus, iar celalalt brat impinge pe principiul hintei din parcuri supapa in jos deschizind-o. cam complicat nu? Sistemul aduna jocurile de la tacheti cu cele de la tijele impingatoare si culbutori, astfel incit acest joc trebuia reglat des, iar tachetii isi faceau si ei cu timpul joc in bloc si apareau batai si de acolo. In plus tacvhetii mai generau si ei frecari suplimentare iar masele in miscare (tacheti, tije, culbutori) insumate duceau si la inertii care limitau turatia maxima care se putea obtine , deci si performantele motorului.

 

2-Al doilea motiv pentru montarea axei cu came in bloc era usurinta de ungere a axei. Aceasta fiind in bloc impreuna cu tachetii se ungeau prin barbotare, doar lagarele axei cu came necesitau presiune. Fiind aproape de pompa axa se ungea imediat . Prin montarea axei "in cap" adica in chiulasa, o data necesita lanturi lungi de distributie care intinzindu-se necesita intinzatoare si in al doilea rind ungerea este mult mai dificila motiv pentru care motoarele moderne au in general probleme cu axa cu came.

 

Avantajul urmarit cu "axa in cap" insa a fost simplificarea sistemului cinematic fiind eliminati tachetii si tijele impingatoare. Aceasta a permis cresterea la dublu cel putin a turatiei maxime posibile si deci ridicarea performantelor. S-a platit insa prin scaderea fiabilitatii, de aceea la un moment dat motorul necesita rectificarea sau inlocuirea axei cu came si inlocuirea lantului de distributie.

 

Tachetii hidraulici sint de fapt niste cilindri cu pistoane inglobate care inlocuiesc tachetii si prin autotensionare hidraulica permit autoanularea jocului la supape . Totul e bine si frumos pina nu se strica vreunul caz cind motorul bate ca un clopot si nu ai ce regla, trebuie demontat si inlocuit tachetul respectiv. Personal nu prea am auzit de tacheti hidraulici sau nu la motoarele moderne ci eventual de pastile care simplifica constructia distributiei nu reglajul jocului (din contra-trebuie sa ai pastile calibrate) ci elimina suruburile de reglaj, contrapiulitele, filetele

 

Probabil ca exista si pastile pneumatice facute din doua jumatati culisante iar in interior presiune, dar eu sint motociclist nu mecanic si nu am auzit de asa ceva.

iote cubutoru :cheers:

:disappointed: :D

Mesaj completat

Probabil ca exista si pastile pneumatice facute din doua jumatati culisante iar in interior presiune, dar eu sint motociclist nu mecanic si nu am auzit de asa ceva.

in mare masura pmeumatismul din toata povestea este pentru a aduce pistonasul( paharul) in contact permanent cu camele de pe axul cu came. intre coada supapei si pahar( pistonas) exista o toleranta mica ( similara cu grosimea lerei de reglaj la tacheti) . nu se foloseste lichid pentru ca lichidul nu se comprima. in momentul in care cama coboara , apasa pe pistonas, acesta atinge coada supapei si coboara apoi impreuna cu ea.in momentul revenirii supapa este "urcata" de arcul supapei iar pistonasul de presiunea pneumatica . de ce exista acea toleranta intre interiorul paharului si coda supapei cred ca nu e cazul sa povestesc

Editat de tiranspider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in mare masura pmeumatismul din toata povestea este pentru a aduce pistonasul( paharul) in contact permanent cu camele de pe axul cu came. intre coada supapei si pahar( pistonas) exista o toleranta mica ( similara cu grosimea lerei de reglaj la tacheti) . nu se foloseste lichid pentru ca lichidul nu se comprima. in momentul in care cama coboara , apasa pe pistonas, acesta atinge coada supapei si coboara apoi impreuna cu ea.in momentul revenirii supapa este "urcata" de arcul supapei iar pistonasul de presiunea pneumatica . de ce exista acea toleranta intre interiorul paharului si coda supapei cred ca nu e cazul sa povestesc

 

Daca ar fi cum spui tu asta ar insemna ca paharul ar trebui sa etanseze perfect cu peretii canalului in care culiseaza pentru ca astfel sa se creeze sub el o presiune , o perna de aer astfel incat sa se ridice atunci cand nu este actionat de cama. Din experienta ta , ai intalnit vreun astfel de motor?

Astfel de sisteme pneumatice nu s-au folosit niciodata in serie(nici macar nu cred ca s-a experimentat prea mult) , insa "paharele" ridicate hidraulic pt a compensa jocul termic lasat intre cama si pahar s-au folosit pe scara larga la auto si inca probabil se mai folosesc (din ce stiu eu motoarele de BMW seria 3 mai vechiute foloseau acest sistem). La moto n-am intalnit un astfel de sistem, tot ce am vazut sau citit aveau ori culbutori ori pahar+pastile. Daca nu ma crezi citeste un pic aici : http://en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_tappet

Astept sa-mi trimiti si tu un link asemanator, eventual vreun model de motor/auto care foloseste sistemul pneumatic de care spui

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ar fi cum spui tu asta ar insemna ca paharul ar trebui sa etanseze perfect cu peretii canalului in care culiseaza pentru ca astfel sa se creeze sub el o presiune , o perna de aer astfel incat sa se ridice atunci cand nu este actionat de cama. Din experienta ta , ai intalnit vreun astfel de motor?

Astfel de sisteme pneumatice nu s-au folosit niciodata in serie(nici macar nu cred ca s-a experimentat prea mult) , insa "paharele" ridicate hidraulic pt a compensa jocul termic lasat intre cama si pahar s-au folosit pe scara larga la auto si inca probabil se mai folosesc (din ce stiu eu motoarele de BMW seria 3 mai vechiute foloseau acest sistem). La moto n-am intalnit un astfel de sistem, tot ce am vazut sau citit aveau ori culbutori ori pahar+pastile. Daca nu ma crezi citeste un pic aici : http://en.wikipedia.org/wiki/Hydraulic_tappet

Astept sa-mi trimiti si tu un link asemanator, eventual vreun model de motor/auto care foloseste sistemul pneumatic de care spui

desfa o chiulasa de fiat ..

si vei vedea

eu am desfacut asa ceva

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...