Sari la conținut

transalp vs dominator


motoristu66
 Share

Postări Recomandate

pentru ca nu-mi permit ambele modele,sunt nevoit sa fac o alegere mai dificila,ori una ori alta,exclus orice altceva!

asadar,am nevoie si de parerile/sfaturile voastre,fiind interesat ,de altfel, de urmatoarele aspecte:

- consum

- cuplu

- fiabilitate

- comportament la drum [on/of] bagaje/pasager

- viteza de croaziera

- interetinere

 

am 1,76,90 kg. experienta aprox 3 ani [ xt - 600]irelevant,dar pentru a evita intrebari de genu pe parcurs.

as fi pe deplin recunoscator,daca mi-ar raspunde doar actuali/fosti posesori referitor la problemele cunoscute ce apar pe parcurs la respectivele modele,intretinere,reparatie,costuri chiar si feeling'ul la ghidon!

va rog,nu-mi dati date de pe google sau 'io stiu de pe unde.. chiar nu ma intereseaza absolut deloc aspectele astea!

brainwash for beginners!

multumiri anticipate pentru viitoarele voastre raspunsuri [pro & contra] cu privire la dilema mea.

bafta si numai bine! :kiss:

 

 

ps. generatie '90-'95 .

Editat de motoristu66
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil va urma un topic interminabil cu informatii pe care dealtfel le ai gasi pe forum daca ai cauta putin

ca sa simplific,chestiunile pe care tu vrei sa le stii au o relevanta mai mica,ce e important este la ce vei folosi mobra

daca vrei mai mult off road si oras plus drumuri scurte,dominatorul e de tine

daca vrei mai mult asfalt si ture scurte si medii(si chiar lungi,depinde de accesorii) atunci transalpul

in principiu,2 v bate monocilindrul la capitolul confort si poate si fiabilitate

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din punctul meu de vedere, e diferenta maricica intre cele doua.

 

Sa optezi pentru Dominator nu-i vad sensul, venind de pe un xt. Fata de xt , Dominatorul are cca. 10 kg in plus, in rest e cam aceeasi Marie, mult prea mici diferentele.

 

Transalp-ul e deja altceva...

 

1. Ce te face sa renunti la xt?

2. Ce vrei de la urmatoarea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

xt-ul se da pe bucati! :P l-am omorat de tot,urmeaza sa-l trec in semnatura. :P

vreau ceva pentru distante mai lungi,insa si feeling-ul de la ghidon ma ispiteste!

...si pentru ca sa ma hotarasc,fara a-mi face prea mult sange rau,am nevoie si de parerile voastre pro & contra!

va multumesc! :kiss:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mers cu amandoua

dominatorul e mai vioaie,monocilindrul ala te da pe o roata imediat

e mai incomoda,saua e mai ingusta,protectia la vant mai slaba

la transalp ai un motor parca electric,asa de lin trage,tureaza mai mult,e mult mai elastic(schimbi vitezele mai rar),consuma o idee mai mult,duce o viteza de croaziera mai mare si suporta mai bine pasager si bagaje,sta mai bine pe sosea si pe curbe(e adevarat ca asta depinde mult de cauciucuri)

eu as zice transalp fara discutie,la anul pe care il doresti sunt modelele fabricate in japonia,nu ar trebui sa treaca de 2.000 de euro cu tot cu ceva dotari si inmatriculare

ca dotari e bun un cric central si ceva crush bar uri

totusi,eu as opta pentru una din 97-99.are 2 discuri de frana si alte upgrade uri.dar costa ceva mai mult

succes

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am un model din 92 , acuma are 100.000 km si merge foarte bine din toate punctele de vedere.

Se comporta bine in orice situatie. Cuplu are , nu duce lipsa ... isi face motorul in V treaba ! Daca esti obisnuit cu offroad si ai experienta te duce pe multe drumuri pe care ai zice ca nu se poate.

Viteza de croaziera ii pe la 100-110 sa te simti bine. Cu doua persoane si impachetat cu lazi laterale iti iese un consum de 5,5L % km ... la viteza asta! 100-110 km/h. Daca incepi sa o fugaresti pe la 120-130-140 km/h consumul iti va creste undeva la 7L % km si confortul scade. In schimb daca mergi singur si fara bagaje scoti consum si de la 4,5 - 4,8L %km. Eu in oras media o am la 5,2L % km.

 

Intretinerea:

Schimb de ulei/filtru = 180-200 lei ( Asta la un 8000 km) 10W40 Semisintetic de preferat.

Setu de placute - de la 65 lei la 120 lei. ( fata cam 25.000 km , spatele 20.000 ) asta depinde de la om la om

Filtru de aer - 70 lei ( odata la mult timp - 20 - 25 mii km , il mai sufli din cand in cand )

Kit de lant/pinioane - daca prinzi oferta 100-110 euro , daca nu vreo 140 euro - cam la 20-25 mii km

Cauciucuri - tot asa ca si la placute, ca si km.

Bujii - cand vrei tu le schimbi , cel putin 30.000 km merge lejer

 

Ii un motor intr`adevar foarte fiabil ! Rar te lasa ceva la ea ... daca chiar ii sa pice ceva is maruntisuri . Melc de kilometraj ( un afurisit de plastic ) In nici un caz nu pica ceva ce te-ar putea impiedica sa poti merge cu motoru maideparte. Doar foarte rar un CDI . Asta am auzit de la altii , eu inca nu am patit in aproape 40.000 km. Eu cred ca conteaza si fiecare ce piscale la motor si ce " imbunatatiri " ii auce. EX: far xenon , halogene suplimentare , tot felu de improvizatii etc. Toate astea ar putea duce la nefunctioanarea normala a lucrurilor... in timp ! Eu is de parere ca Japonezu nu o fost prost , daca asa l-a proiectat ... atunci pe cat posibil sa ramana asa !

 

Te obisnuiesti foarte repede cu motoru , te atasezi de el si prinzi incredere.

Nu iti pui niciodata problema cand pleci undeva ca " ba daca ma lasa "... nu pleci stresat niciunde !

 

Ca si scule ii bine sa ai la tine un spray de pana , de roata ! Chiar doua ... in rest nu vad ce! :kiss: Poate un spray de lant daca mergi mai multi km ... nu de alta dar face urat daca nu-i uns .

 

Eu iti recomand TransALP`u , mie personal mi se pare motorul ideal pentru un motociclist care merge mixt. Oras , offroad , touring , singur , cu pasager cu bagaj ... cu ce mai vrei tu ! Daca il echipezi corespunzator ii foarte incapator si te obisnuiesti cu el asa impachetat repede.

 

Toata treaba ii sa nu te grabesti cu achizitionarea lui si sa vezi de la cine cumperi ! Nu inseamna daca ii TransALP ca ii si indistructibil ! Daca ii pe mana unui bou care nu stie nici sa schimbe vitezele , sau toata ziua lucra numai din ambreaj, atunci ii clar ca ar putea avea probleme!

 

Partea cu anul motocicletei nu mi se pare asa de importanta... nu cred ca te face o forma a farului sau inca un disc pe fata. Ideea ii sa fie intretinut si daca se poate sa fie deja echipat cat de cat de touring. Sa aibe macar suporti de lazi laterale , chiar si lazile , top case , crash bar , crick central , plexic semiinalt sau chiar inalt ...

 

Daca chiar vrei sa afli mai multe, iti trebuie doar timp si sa te pui pe citit. Sigur gasesti raspuns la intrebarile tale.

Despre TransALP ai AICI si Aici pe TransALP.ro

Despre Dominator - AICI

 

Deocamdata atat ... Bafta in continuare!

Editat de Lutzifer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-au sintetizat baietii...mai mult decat ai avea nevoie dar, ideal ar fi sa ,,birjaresti'' nitel ambele.

Asta-i cel mai important lucru.

 

E diferenta maricica in tot si toate intre xt si Transalp(my parere).

De tinzi catre enduro-touring, musai Transalp, iar pentru un enduro ,,hard'' , asemanator oarecum celui cu xt-ul, Dominator.

 

Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bun comentariul lui Lutzi, confirm tot ce a zis. Am TA din 1991 cu 92.000km de vreo 3 ani si sunt super multumit. Am avut inainte DR600 si nu se compara... Bine, monocilindrul mare are feelingul lui inconfundabil pe care nu il gasesti nicaieri, dar la toate celelalte capitole TA-ul bate detasat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am "batut" ambele motoare

ba chiar si detin cate ceva :kiss:

 

daca vrei pasager, bagaje, turing..un 600 nu prea e suficient

 

eu am ales Varadero

un 10000 cmc e ok pentru asta.

 

stiu ca nu sunt bani insa un "all in one " nu prea se poate

 

am calarit transalp ( atat modele mai vechite cat si cele noi)

difernete ENORME - cele noi sunt touring rau , cele vechi au valenete de coclauri

 

singurul "sfat " pe care l dau , ca la femei - urca te pe fiecare si vezi care ti se lipeste de suflet

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...baietii vor sa te ,,inregimenteze'' in al lor club... :kiss:

 

Nu reuseste un Transalp sa ,,calce'' in off-road pe urmele unui Dominator...

 

nu vreau sa-mi sara dominatoristi in cap, dar vreau sa fac cateva precizari, dominatoru' are furca fata cu doar 5 cm mai inalta, dar este la fel de moale si nu este reglabila, daca te incanta poti pune furca de domi pe transalp si invers sau te invat eu cum s-o inalti, amortizorul spate este IDENTIC, stiu pe cineva care si-a pus pe domi amortizoru de transalp, nici o diferenta, aceleasi roti, aceasi bascula, etc, etc, pana si farul e de transalp :P... din punctul meu de vedere este un transalp low budget, in afara de cele 20 kile in minus datorate rezervorului mai mic, lipsa plasticelor si motorului nu vad de ce n-ar face fata transalpu dominatorului, daca te descurci cu cu kilogramele in plus faci aceleasi lucruri si pe off.

daca ai experienta pe off road o sa fie floare la ureche cu transalpu crede-ma!

iar despre confort, fiabilitate, manevrabiliate, consum si alte chestii ti-a raspuns lutzifer mai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

xt-ul se da pe bucati! :P l-am omorat de tot,urmeaza sa-l trec in semnatura. :P

vreau ceva pentru distante mai lungi,

cauta o africa 650 :P :kiss: sau africa 750

domi e prea mic avand in vedere ca ai coborat de pe xt

transalp e prea jos si scut de plastic

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu vreau sa-mi sara dominatoristi in cap, dar vreau sa fac cateva precizari, dominatoru' are furca fata cu doar 5 cm mai inalta, dar este la fel de moale si nu este reglabila, daca te incanta poti pune furca de domi pe transalp si invers sau te invat eu cum s-o inalti, amortizorul spate este IDENTIC, stiu pe cineva care si-a pus pe domi amortizoru de transalp, nici o diferenta, aceleasi roti, aceasi bascula, etc, etc, pana si farul e de transalp :P... din punctul meu de vedere este un transalp low budget, in afara de cele 20 kile in minus datorate rezervorului mai mic, lipsa plasticelor si motorului nu vad de ce n-ar face fata transalpu dominatorului, daca te descurci cu cu kilogramele in plus faci aceleasi lucruri si pe off.

daca ai experienta pe off road o sa fie floare la ureche cu transalpu crede-ma!

iar despre confort, fiabilitate, manevrabiliate, consum si alte chestii ti-a raspuns lutzifer mai bine

 

...iar de reusesti a suplini ceva mai multe kile, pentru off-road nu-ti mai trebuie nici KTM... :kiss:

 

Glumesc.

 

Desi nu par, diferentele dintre Dominator si Transalp sunt maricele, cu plusuri si minusuri de fiecare parte.

 

Deci, trebuie sa stii pentru ce vrei urmatoarea mobra si-i foarte important sa mergi cu ambele, fiindca poate ajungi la Africa sau Varadero... :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci, trebuie sa stii pentru ce vrei urmatoarea mobra

Asta ii ceea mai inteleapta vorba ! " Trebuie sa sti ce vrei sa faci cu acea " mobra " ...

 

Eu fac din fiecare cate un pic , si is foarte multumit de ce imi ofera TransALP-ul ! Fiind din Arad, sa ajung in locuri faine din tara trebuie sa bag cel putin 150-200 de km inainte pentru a ajunge in munti. Kilometrii astia 99% ii fac pe asfalt ... nu-s un vitezoman , deci 100-110 km la ora imi este suficient pe orice portiune de drum... chiar si autostrada ! Pentru ca stiu ce poate TransALP-u si ce asteptari am eu de la el... ma impac cu gandul ca atata ii viteza la care ma simt bine eu si motorul.

Odata facuti acei 200 km , sau cat or fi ei pe asfalt de obicei caut un 20-40-60 km de offroad. Daca nu prinzi noroaie foarte mari mergi foarte lejer cu TransALP-ul chiar si cu pasager si bagaje. Daca esti obisnuit cu TransALP`ul mai tot timpu impachetat ... cand dai de greu pe portiuni offroad si te pui sa dai jos lazile laterale , pasagera ... vei zburda cu el ! In plus de asta iti face placere !

 

Numai bine in continuarea la toata lumea in privinta achizitionarii motoarelor !

Editat de Lutzifer
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Subscriu ce zic baietii ,dar cine zice ca diferentele intre cele 2 fiare este mica, cam greseste,,,, eu vin de la DR 650, am incercat si domi si transul cel din urma mi-sa parut total diferit, 2 in v e alta mincare de peste dar am nimerit la ceva mai mare Africana. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... cam putine reply-uri pentru un topic de genu de la care ma astepatm la cel putin 4-5 pagini intr-o saptamana,desigur.. cu balacareala inclusa! :laugh:

in fine,se pare ca majoritatea reply-urilor inclina in favoarea trans-ului.

up!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... cam putine reply-uri pentru un topic de genu de la care ma astepatm la cel putin 4-5 pagini intr-o saptamana,desigur.. cu balacareala inclusa! :laugh:

in fine,se pare ca majoritatea reply-urilor inclina in favoarea trans-ului.

up!

Ca ce?

 

Transalpul e mai greu, mai lenes, mai masiv, mai putin manevrabil si nu prea protejat la cazaturi. Pentru mers prin oras nu mi se pare cu nimic mai bun trans-ul; dimpotriva. Da. Am mers cu ambele.

 

Oras? Dominator. Drum lung singur? Transalp sau dominator daca nu ai pretentii de viteza sau lux. Drum lung cu pasager si bagaje? Transalp. Offroad = drum de tara in stare buna? Oricare. Offroad = teren accidentat? Dominator.

 

Nu prea e discutabila treaba, de asta si sunt putine replyuri.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ambele sunt motociclete foarte bune si reusite dar diferentele sunt notabile. Chiar daca la prima vedere zici ca fac acelasi lucru [versatilitate fara prea mari batai de cap] pana la urma iti dai seama ca una e mai buna decat alta la ceva iar ailalta la altceva si tot asa.

Nu depinde de ele, nu depinde de noi, depinde numai de tine si de ceea ce vrei sa faci in mod practic.

 

Un sfat pot sa dau, daca tot e sa treci la categoria "vacutze" barem orienteaza-te catre un AT 750 si macar stii o treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

va e frica de balacareala? :) ...sincer,ma asteptam la mai multe reply-uri.. oricum va multumesc,dar inca sunt in ceata,inca astept date/detalii,+'uri,-'uri etc,defecte specifice ambelor modele,intretinere ,etc.. :crack:

 

S-a tot discutat pe tema asta. Sunt n-spe topicuri cu intrebarea asta. Plus de asta, vezi si la topicurile dedicate fiecarui model. Este destula informatie. Ah si cel mai important: cauta sa te dai cu amandoua ca sa vezi ce si cum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a tot discutat pe tema asta. Sunt n-spe topicuri cu intrebarea asta. Plus de asta, vezi si la topicurile dedicate fiecarui model. Este destula informatie. Ah si cel mai important: cauta sa te dai cu amandoua ca sa vezi ce si cum.

Sau ia-ti un Dr..:bow:)) :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...sau vezi de-un XT? Sau poate ceva BMW?

da' parca-mi amintesc cum ca's fi amintit de xt si dr,am avut si le-am omorat de tot.

de bmw nu sunt bani de aceea sunt nevoit sa aleg intre dominator si transalp,d'aia tot insist la sfaturi si pareri din partea voastra,se pare insa ca nu vreti sa va inghesuiti cu argumente care mai de care... pro & contra..

oricum,va multumesc pentru reply-urile voastre! :alcy:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...