cosmyn Postat Noiembrie 19, 2009 Share Postat Noiembrie 19, 2009 nu de multa vreme am auzit o inginerie foarte ingenioasa si intersanta in acelasi timp de la un grup de baieti din franta vechi rideri de trial care s au apucat mai recent de enduro..mergand mai toti pe 300 2t i am intrebat cum isi regleaza motocicleta pentru a ii avantaja cat mai mult in padure si mi au zis foarte clar...in primul rand power vale-ul anulat! si aici am ridicat putin din spranceana si i am intrebat mirat cum asa?! eu stiind k 2t fara powervalve=0 bineinteles ca nu m au lasat asa si mi au explicat tainele acestui truc...in sepecial 300 avanda o cilindree destul de mare nu mai are nevoie de power valve si te descurci destul de bine din cuplu lui, eu tot nu m am lasat convins si m am gandit sa va intreb si pe voi draci prieteni motorizati ce pareri aveti despre treaba aceasta daca ati incercat si care a fost diferenta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Str33TwuSS Postat Noiembrie 19, 2009 Share Postat Noiembrie 19, 2009 nu de multa vreme am auzit o inginerie foarte ingenioasa si intersanta in acelasi timp de la un grup de baieti din franta vechi rideri de trial care s au apucat mai recent de enduro..mergand mai toti pe 300 2t i am intrebat cum isi regleaza motocicleta pentru a ii avantaja cat mai mult in padure si mi au zis foarte clar...in primul rand power vale-ul anulat! si aici am ridicat putin din spranceana si i am intrebat mirat cum asa?! eu stiind k 2t fara powervalve=0 bineinteles ca nu m au lasat asa si mi au explicat tainele acestui truc...in sepecial 300 avanda o cilindree destul de mare nu mai are nevoie de power valve si te descurci destul de bine din cuplu lui, eu tot nu m am lasat convins si m am gandit sa va intreb si pe voi draci prieteni motorizati ce pareri aveti despre treaba aceasta daca ati incercat si care a fost diferenta? Eu unul pot sa zic ca am incercat sa merg o zi intreaga fara sa imi intre powervalve-ul pt ca am mers mai mult pe trasee mai tehnice cu aderenta spre zero si chiar este posibil.Ideea e ca daca mergi mult timp fara sa iti intre powervalve-ul risti sa cam ancrasezi bujia din cauza ca nu mai se arde uleiul si se depune pe electrod. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cata M Postat Noiembrie 20, 2009 Share Postat Noiembrie 20, 2009 (editat) power valve e facut exclusiv sa tureze mai repede motorul in mom in care cand se deschid ( si aici intervin reglajele personale). prima oara cand m-am suit pe 250-ul meu nu stiam de ce se ridica instant pe-o roata la orice urcare. am descoperit ulterior ca surubul de la PW (astea mai noi nu mai au surub, se schimba doar arcul) era desfacut/slabit la maxim si de pe la jumatea turelor(nu stiu cat ca n-am turometru ) se criza instant ceea ce nu e folositor la enduro, asa ca am bagat surubelnita in el si l-am mai stans fo 3 ture si acu e mult mai domoala sus in ture. puterea in turele joase nu a fost afectata. povestea butonului magic la 300 cum ca te joci la el si te loveste cuplu' in c.ur nu e adevarata, in fapt face acelasi lucru: dozeaza puterea doar la turele mari. cuplu mai mare la ture joase obtii doar din alt cimpoi + toba finala. concluzia e ca stiu bine baietii aia ce fac.... Editat Noiembrie 20, 2009 de Cata M Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmyn Postat Noiembrie 20, 2009 Autor Share Postat Noiembrie 20, 2009 da este vorba de reglaje foarte fine si depinde de la motor la motor dupa cum zice si cataM nu la toate poti regla powerul de ex am desfacut un gas gas ec300 din 2002 si nu ai ce regla este doar o parghie care deschide si inchide valvele deci nu ai ce regla iar baietii astia am vazut eu cu ochii mei cum desfaceau capacul si tragea parghia afara dupa cum se poate observa aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_tmt Postat Decembrie 11, 2009 Share Postat Decembrie 11, 2009 A incercat cineva treaba asta intre timp? daca se merge turat dar cu pw anulat se mai ancraseaza bujia? cam cat la suta din putere se pierde? inseamna ca se va tura rectiliniu, ca un 4t? ce alte dezavantaje ar mai fi, in afara de portiunile gen mx unde explozia de putere ajuta? am mai cautat informatii despre smecheria asta pe internet, dar nu am gasit, nu pare sa fie ceva des utilizat. eu unu sunt foarte interesat de treaba asta, deoarece pentru zonele prin care ma dau eu s-ar putea sa fie exact setarea si motocicleta potrivita.(oscilez intre 200, la care mi se pare cuplu prea mic si 300 la care ma sperie puterea). multumiri pt topic, interesant si util in acelasi timp! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmyn Postat Decembrie 12, 2009 Autor Share Postat Decembrie 12, 2009 m am mai interesat de aceasta treaba si s a ajuns la aceasta concluzie sunt doua variante mari si late una incercate de mine si a dat roade.....dar a nu se face abuz foarte important! deci treaba sta in felul urmator.1 exista un device care se poate comanda la FMF si la mai multe firme dar costa cam 200 eur este un reglaj extern al powerului si asta consta in : nu mai deschide motorul la acea turatie valvele ci le reglezi tu dintr un buton extern cat de mult sa fie deschis asta este o varianta.2. incercarea facuta de mine..dar numai in zonele HARD unde gripul este esential se procedeaza in felul urmator...se anuleaza powerul depinde de model la mine am scos un simplu surub de la parghie montat capacul si cam atat...dar aici pt a nu termina bujia am pus ulei 15% dar repet nu poti merge mult cu setarea asta maxim cativa km pe zonele HARD in rest nu se merita Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Narko Postat Aprilie 21, 2010 Share Postat Aprilie 21, 2010 m am mai interesat de aceasta treaba si s a ajuns la aceasta concluzie sunt doua variante mari si late una incercate de mine si a dat roade.....dar a nu se face abuz foarte important! deci treaba sta in felul urmator.1 exista un device care se poate comanda la FMF si la mai multe firme dar costa cam 200 eur este un reglaj extern al powerului si asta consta in : nu mai deschide motorul la acea turatie valvele ci le reglezi tu dintr un buton extern cat de mult sa fie deschis asta este o varianta.2. incercarea facuta de mine..dar numai in zonele HARD unde gripul este esential se procedeaza in felul urmator...se anuleaza powerul depinde de model la mine am scos un simplu surub de la parghie montat capacul si cam atat...dar aici pt a nu termina bujia am pus ulei 15% dar repet nu poti merge mult cu setarea asta maxim cativa km pe zonele HARD in rest nu se merita Ia-ti ma 4t si scapi de toate problemele. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Aprilie 22, 2010 Share Postat Aprilie 22, 2010 Uite aici reglajul de power valve pe gas gas ec. Super eleganta treaba! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cosmyn Postat Aprilie 23, 2010 Autor Share Postat Aprilie 23, 2010 Ia-ti ma 4t si scapi de toate problemele. si de preferat TM RACING(J'TEME) ai uitat sa completezi tavarasu te partid narcomanu-golanu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Narko Postat Aprilie 23, 2010 Share Postat Aprilie 23, 2010 si de preferat TM RACING(J'TEME) ai uitat sa completezi tavarasu te partid narcomanu-golanu Je T'aiMe tovarase ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_tmt Postat Septembrie 6, 2010 Share Postat Septembrie 6, 2010 Uite aici reglajul de power valve pe gas gas ec. Super eleganta treaba! asta apare doar la modelele noi sau si la cele mai vechi 2002-2004?si practic face acelasi lucru ca si arcurile alea 3 (verde ,galben si rosu) de la ktm, nu? e fain ca se poate regla in timpul cursei nu mai trebuie surubarit nimic. se poate oare monta si ulterior pe un gas gas care nu are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 asta apare doar la modelele noi sau si la cele mai vechi 2002-2004?si practic face acelasi lucru ca si arcurile alea 3 (verde ,galben si rosu) de la ktm, nu? e fain ca se poate regla in timpul cursei nu mai trebuie surubarit nimic. se poate oare monta si ulterior pe un gas gas care nu are? Se potriveste pentru gas gas ec din 2001 pana in 2010. Nu stiu ce fac arcurile respective pentru KTM dar iti spun sigur ce face acest buton(de radio cum i se mai spune): de la -3 la +6 este "plaja" de functionare a reglajului de pw. Cu cat valoarea este mai mica, cu atat motorul devine mai aprig. Ervin Kovacs merge pe 0 in mod normal, pe portiuni rapide pe -2 si pe extreme test +2. Deja pe -3 ai impresia ca te dai pe un crosser dpdv al vitezei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_tmt Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 la ktm arcurile fac sa se deschida power-valve-ul la diferite turatii. rosu e pt trasee gen mx, verde pt hard (face sa se deschida mai tarziu, adica la o turatie mai mare). asa am inteles eu cel putin ca actioneaza, daca ma insel, rog sa ma corecteze careva. deci la gasgas se poate cumpara chestia si se poate monta. ca vroiam sa iau un 300 din 2002 si nu tin minte sa fi avut. si la +6 sa inteleg ca merge ca un tractoras? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos_lz Postat Septembrie 7, 2010 Share Postat Septembrie 7, 2010 la ktm arcurile fac sa se deschida power-valve-ul la diferite turatii. rosu e pt trasee gen mx, verde pt hard (face sa se deschida mai tarziu, adica la o turatie mai mare). asa am inteles eu cel putin ca actioneaza, daca ma insel, rog sa ma corecteze careva. deci la gasgas se poate cumpara chestia si se poate monta. ca vroiam sa iau un 300 din 2002 si nu tin minte sa fi avut. si la +6 sa inteleg ca merge ca un tractoras? Nu stiu exact, nu am ajuns in situatia sa il probez, doar am scris despre el. Butonul asta pentru PW costa 260 de euro. Daca iti cumperi Gas Gas si decizi sa il montezi da'mi un semn pe PM si poate iti obtin o reducere cat de cat la el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cristi T Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 O solutie mai simpla ar fi montarea unei manete de schimbator de la un mountain-bike asa cum se vede in poza la acest Kawasaki KX 250 din'97 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rufusz Postat Septembrie 8, 2010 Share Postat Septembrie 8, 2010 La KTM sunt 3 arcuri : rosu, galben si verde. Cu rosu PV-ul deschide cel mai repede, cu verde cel mai tarziu. Simplu ca buna ziua. In plus poti sa-l mai ajustezi si cu surubul (cel putin la 250-300). Cele 3 arcuri costa in total cam 30 euro si poti sa experimentezi ce-ti place sau le pastrezi si poti sa le schimbi daca vrei neaparat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
secbiker Postat Septembrie 9, 2010 Share Postat Septembrie 9, 2010 De mers merge si fara pw, am reparat un exc de prin 96 care nu mai intra-n ture, in prima faza am vrut sa comand componente noi pt. pw dar nu se mai fabrica (eventual daca a ramas undeva pe stoc). Componentele erau asa de uzate incat am hotarat sa le sudez pe pozitia deschis, dar am incercat si altfel sa blochez valva pe deschis dar din cauza vibratiilor puternice se inchide dinou. Dupa sudura tot au cedat unele filete din pw, asa ca l-am desfacut si am taiat clapeta. De atunci motorul merge ca si cum nu a mers niciodata, in concluzie functioneaza si fara, iar bujia e curata mereu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
RaceTuning Postat Octombrie 18, 2010 Share Postat Octombrie 18, 2010 Ia-ti ma 4t si scapi de toate problemele. Numai ca sa dai de altele mult mai mari Mesaj completat Francezii aia s-au luat dupa romani.....in loc sa-si ia un 200cc daca tot 250 si 300-urile cu PV sunt prea violente in anumite turatii pt ei, au ales un 300 la care i-au scos PV.....un fel de scarpinat la urechea dreapta cu mana stanga Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
rogerxtreme34 Postat Ianuarie 12, 2011 Share Postat Ianuarie 12, 2011 nu de multa vreme am auzit o inginerie foarte ingenioasa si intersanta in acelasi timp de la un grup de baieti din franta vechi rideri de trial care s au apucat mai recent de enduro..mergand mai toti pe 300 2t i am intrebat cum isi regleaza motocicleta pentru a ii avantaja cat mai mult in padure si mi au zis foarte clar...in primul rand power vale-ul anulat! si aici am ridicat putin din spranceana si i am intrebat mirat cum asa?! eu stiind k 2t fara powervalve=0 bineinteles ca nu m au lasat asa si mi au explicat tainele acestui truc...in sepecial 300 avanda o cilindree destul de mare nu mai are nevoie de power valve si te descurci destul de bine din cuplu lui, eu tot nu m am lasat convins si m am gandit sa va intreb si pe voi draci prieteni motorizati ce pareri aveti despre treaba aceasta daca ati incercat si care a fost diferenta? /index.php?showtopic=618288 Mesaj completat O solutie mai simpla ar fi montarea unei manete de schimbator de la un mountain-bike asa cum se vede in poza la acest Kawasaki KX 250 din'97 /index.php?showtopic=618288 aici e un link,intra pe el ,poate ai nevoie de piese,multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.