Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

ai face bine sa faci un update la locatie sa stim si noi daca te putem ajuta live.

Mesaj completat

Mariussss. Help!!!! Azi am pornit motorul lui Milica. Bunnnn.... Scanteie pe toate bujiile, carburatoare curatate, reglate cu setarile date de tine lui, cu exceptia ca am lasat acele de dozaj asa cum erau (coborate la penultimul nivel adica siguranta la al patrulea nivel de la varful ascutit spre varful gros) si suruburile de amestec sunt setate la 2,5 ture.

Motorul porneste numai cu socul tras, galerile pistoanelor 3 si 4 se incalzesc insa foarte putin, pe furtunul de supraplin dintre carburatoarele 3 si 4 iese benzina. In momentul cand accelerez, nu mai iese benzina pe acel furtun. Deasemeni cand este la relanti, benzina balteste pe fluturasii din carburatoare (ma refer la cei actionati de acceleratie). Ce se intampla? Are vreo legatura cu supapele?

 

Nu e de la supape, ati dat peste cap nivelul sau cuiele pontou raman blocate sau au sarit garniturile de la cuie. Daca ati dat afara plutitoarele din carburatoare, asigurati'va ca atunci cand le puneti la loc gura de benzina intra pana la capat in gauri, o-ringurile de etansare au tendinta uneori de a tine plutitoarele un pic in afara, uneori suficient ca nivelul sa fie compromis. Mai desfaceti odata carburatoarele si verificati cu atentie setarile. Inaltimea plutitoarelor (marginea superioara) sa fie se ridice cca 14-14.5mm masurat de la buza capacelor, dar fara sa forteze prin greutatea proprie in lamelele cuielor pontou (bateria trebuie tinuta inclinata cam la 45 grade fata de verticala). In aceasta pozitie, suflati pe furtunul de alimentare cu benzina ca sa va asigurati ca inchid complet, ridicand pe rand cate un plutitor. La revenire, prin greutatea proprie, forta cu care suflati nu ar trebui sa treaca de ele.

 

Un pic de benzina sprayata la fluturasi nu e ceva anormal, insa daca "balteste" e clar ca nivelul este grosolan peste normal.

 

Inapoi la carburatoare.

 

Bafta!

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Omule, nu am nimic cu nimeni, insa singurul lucru modificat la motorul ala care sa imi placa este bascula, in rest........ :wacko: !!!!!

 

In fine. Ce ulei se pune in furca de fzr 1000 1992 si ce cantitate pentru fiecare furca, sau care este nivelul din fiecare tub?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles, in acest caz, daca bobinele sunt in regula si nu ai comanda la aprindere, mai ramane sa verifici bobina "pick-up" (senzorul). Daca si acesta e bun... probabil s'a dus procesorul. Cel mai bine ar fi daca ai avea posibilitatea sa probezi cu alt TCI.

 

Ride Safe!

Vad maine ce si cum , oare din ce cauza ar pica procesorul daca sursa de 5V cea care mentine tensiunea pe procesor e buna , tranzistori prefinali si finali buni idem rezistente diode , ce am avut picat a fost tranzistorul care e comandat de sursa de 5V . Eu suspectez legatura proasta dintre picup si TCI .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Azi am terminat releul "home made" . Pana acum functioneaza peste asteptari(13,5 - 14,5 V). Singurul inamic e tempratura ridicata. Se cam inginge puntea de "dacie", tiristoarele sunt ok termic(pot sa tin mana pe ele fara probleme) .

 

Mai fac maine ceva teste, ma gandeam sa ii pun un cooler mic .

 

Pics:

post-13253-1272142181_thumb.jpg post-13253-1272142203_thumb.jpg post-13253-1272142244_thumb.jpg

 

Arata cam "romensc" , dar ma bucur ca functioneaza :rolleyes:)

 

Rezistenta inlocuita in turometru de mine cu valoarea de 670 ohmi nu e ok.O voi schimba maine cu valoarea lui maniakmoto de 7,5k sa vad cum se comporta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu i-am dat de cap dar cu o alta aprindere tid70 , i-am schimbat un singur fir cel de minus de la senzorul de la volanta si a pornit . Originala are procesorul defect fiindca nici pompa de benzina nu porneste .

Urmeaza sa scot semnal pentru turometru sa vad de pe care pin de la tid70.

Vinkator de ce nu faci rost de o pune tot de dacie dar cu diode de 50A de la alternatorul de 50A cu siguranta o sa functioneze la rece . Costa in jur de 30 de lei puntea.

Editat de adrian82
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut baieti, am si eu o nedumeriere incepator fiind , cand pornesc motorul nu sta la relanti decat cu socul tras , este ceva grav sau este din cauza ca motorul este batranel (fzr 1991) , dupa ce se incalzeste un pic porneste imediat fara probleme .

post-55772-1272215410_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu i-am dat de cap dar cu o alta aprindere tid70 , i-am schimbat un singur fir cel de minus de la senzorul de la volanta si a pornit . Originala are procesorul defect fiindca nici pompa de benzina nu porneste .

Urmeaza sa scot semnal pentru turometru sa vad de pe care pin de la tid70.

Vinkator de ce nu faci rost de o pune tot de dacie dar cu diode de 50A de la alternatorul de 50A cu siguranta o sa functioneze la rece . Costa in jur de 30 de lei puntea.

 

Pai 30 de lei am dat si eu pe ea, cea de care spui tu era 60 de lei la Vitan in targ. Daca merg nu prea se mai incalzeste, pana una alta o sa ii pun si un cooler mic pentru mers in oras :rolleyes:.

Mai am doar de sincronizat carburile si o pun pe picioare, adica pe roti :laugh:

Legat de aprindere, in procesorul de care spui tu e definita si curba de avans, daca pui alt tip ma gandesc ca poate are alta curba.

 

@bolog: Pai las-o cu socul tras cateva minute in care tot il mai slabesti pana sta la ralanti. E normal sa se comporte asa, ca nu ai nici soc automat si nici injectie.

 

@maniakmoto : Rezistenta de la turometru se pare ca este valoarea pe care o ai tu : cea subtire(de 0,5W cred) are 7,7k , iar cea groasa(de 1W cred) are 50 ohmi. le-am schimbat si eu si acum e ok.

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vad maine ce si cum , oare din ce cauza ar pica procesorul daca sursa de 5V cea care mentine tensiunea pe procesor e buna , tranzistori prefinali si finali buni idem rezistente diode , ce am avut picat a fost tranzistorul care e comandat de sursa de 5V . Eu suspectez legatura proasta dintre picup si TCI .

 

Chiar daca nu sunt probleme de alimentare, procesorul poate pica dintr'o mie alte de motive, asa ca uneori nu are rost nici macar sa incerci sa te intrebi de ce. Totul e sa fii sigur ca nu s'a ars vre'o alta componenta pasiva (inlocuibila).

Mesaj completat

mere motorul si trage foarte bine si cu tid70 , avansul se sincronieaza automat din cate stiu la cele eletronice . Ramane turometru sa-l leg.

 

 

Ce e "tid70"?

 

Avansul nu se sincronizeaza automat ci este pre-programat functie de turatie si eventual alti parametri. De multe ori, chiar in cazul aceluiasi tip de motor, exista diferente intre programe functie de tara de comercializare.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat de sincronizat si carburatoarele (probabil ca vor urma si ceva reglaje la suruburile pilot,acele de dozaj,etc), dar nu mai am rabdare si vreau sa ma plimb . Am facut rost de un frecventmetru ca sa calibrez turometrul, dar cand am vrut sa masor din neatentie am facut scurt la bobina de inductie(intre firul de comanda si masa).Ca urmare mi s-a ars o siguranta de 10A, am schimbat-o toate bune si frumoase timp de 10 min dupa care a inceput sa mearga in 2 cilindrii. Mi s-a ars BU806 la bobina la care am facut scurt :peace: . Am schimbat bobinele intre ele si am scanteie, bobina pare ok. Ma tot intreb de ce s-a ars BU-ul : din cauza ca am facut eu scurt sau am stricat bobina lucru care a dus la arderea BU-ului?. Sau tensiunea de auto-inductie a depasit cei 200V suportati de BU?

Ma gandesc sa cumpar maine BU808 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am terminat de sincronizat si carburatoarele (probabil ca vor urma si ceva reglaje la suruburile pilot,acele de dozaj,etc), dar nu mai am rabdare si vreau sa ma plimb . Am facut rost de un frecventmetru ca sa calibrez turometrul, dar cand am vrut sa masor din neatentie am facut scurt la bobina de inductie(intre firul de comanda si masa).Ca urmare mi s-a ars o siguranta de 10A, am schimbat-o toate bune si frumoase timp de 10 min dupa care a inceput sa mearga in 2 cilindrii. Mi s-a ars BU806 la bobina la care am facut scurt :peace: . Am schimbat bobinele intre ele si am scanteie, bobina pare ok. Ma tot intreb de ce s-a ars BU-ul : din cauza ca am facut eu scurt sau am stricat bobina lucru care a dus la arderea BU-ului?. Sau tensiunea de auto-inductie a depasit cei 200V suportati de BU?

Ma gandesc sa cumpar maine BU808 .

 

Prin "scurtul" la primarul bobinei de fapt ai pus in scurt jonctiunea emiter-colector a ultiumului tranzistor din capsula BU (asa zisii tranzistori darlington sunt de fapt 2 tranzistori). Nu e de mirare ca sa prajit, in aceste conditii curentul, nu tensiunea este cea care face ravagii, asa ca nici BU808 (cu o tensiune Vec mai mare) nu cred ca ar fi rezistat. Un pic mai multa atentie la montaj si vor merge foarte bine si BU806.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prin "scurtul" la primarul bobinei de fapt ai pus in scurt jonctiunea emiter-colector a ultiumului tranzistor din capsula BU (asa zisii tranzistori darlington sunt de fapt 2 tranzistori). Nu e de mirare ca sa prajit, in aceste conditii curentul, nu tensiunea este cea care face ravagii, asa ca nici BU808 (cu o tensiune Vec mai mare) nu cred ca ar fi rezistat. Un pic mai multa atentie la montaj si vor merge foarte bine si BU806.

 

Ride Safe!

 

Atunci imi iau tot un BU806 , am masurat cu aparatul pe pozitia dioda iar intre colector si emitor am o valoare de 45, pe cand la celalat BU aceeasi masuratoare imi indica 650. BU808 am vazut ca are si alt tip de capsula.

Merci pt raspuns. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci imi iau tot un BU806 , am masurat cu aparatul pe pozitia dioda iar intre colector si emitor am o valoare de 45, pe cand la celalat BU aceeasi masuratoare imi indica 650. BU808 am vazut ca are si alt tip de capsula.

Merci pt raspuns. :peace:

 

Am rezolvat in sfarsit(BU806), toate bune si frumoase, am montat si carenele . Multumesc pentru ajutor.

Totusi am observat ca bujiile sunt cam albicioase(nu electrodul, ci lamela de anod).Asta ar insemna un amestec cam sarac din ce stiu eu , trebuie sa mai reglez din suruburile pilot,care in mod normal ar trebui sa fie la 2 si 1/2 ture in afara,nu? De mentionat ca motorul functioneaza ok, nu da in nas,revine la ralanti,se tureaza bine,porneste la sfert.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am rezolvat in sfarsit(BU806), toate bune si frumoase, am montat si carenele . Multumesc pentru ajutor.

Totusi am observat ca bujiile sunt cam albicioase(nu electrodul, ci lamela de anod).Asta ar insemna un amestec cam sarac din ce stiu eu , trebuie sa mai reglez din suruburile pilot,care in mod normal ar trebui sa fie la 2 si 1/2 ture in afara,nu? De mentionat ca motorul functioneaza ok, nu da in nas,revine la ralanti,se tureaza bine,porneste la sfert.

 

Suruburile pilot regleaza amestecul doar la relanti si primul sfert de tura (impreuna cu nivelul). Oricum, culoarea bujiei reprezinta amestecul tocmai in aceasta zona, pentru a'l verifica la ture medii-mari ar trebuit taiata aprinderea in timpul functionarii in situatiile specifice si verificata culoarea bujiei atunci, pe loc. Cam greu de realizat practic.

 

Suruburile pilot trebuie sa poata regla un amestec optim intre 2.5-3.5 ture out. La mine (FZR1000'95) cele mai bune rezultate le'am obtinut o fractiune sub 3 ture. Setarile insa difera de la motor la motor, functie de mai multe variabile printre care si gradul de uzura al tuburilor emulsoare si acelor de dozaj.

 

Eu intentionez sa comand un set de tuburi emulsoare si un kit de jiglere, ace si arcuri pt membranele vacuumatice de la "Factory Pro" sa vad cum s'ar comporta cu setarile standard.

 

Bafta si sa te bucuri de noul sezon din plin, fara evenimente.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am revenit si eu in Buc, din pacate nu am avut timp de releul "home made", ma apuc acum in weekend de el :)

.Am un prieten care tocmai si-a luat permisul si are 1000 de euroi pentru un FZR din Buc. Cineva ?

 

Prietenul asta al meu si-a facut rost de un FZR '92 3HE (mai batranel asa) , are electrica buna, releu upgradat de la un zx6R,CDI ok, insa are alte bube :laugh: .

 

Cand l-a cumparat pornea destul de ok, dar mustea benzina peste tot pe la carburatoare. Pana si furtunul de prea-plin de la carburi avea pus un dop de fostul proprietar sa nu curga pe acolo. Ne-am apucat frumos si am desfacut si curatat carburile, cele 3 jicloare(main jet,pilot jet si nu mai stiu cum jet) am suflat cu aer cu presiune, am reglat nivelul benzinei in dreptul liniei de pe capac, acele de dozaj la pozitia 2 si suruburile pilot la 3 ture. Am pus carburile la loc, am scos dopul respectiv pus pe furtunul de prea-plin si pare ok nu mai musteste benzina deloc. Am scos bujiile(3xCR9E si una era CR9EX Iridium), le-am ars si curatat si le-am pus la loc. Si acum nu mai vrea sa porneasca de nici un fel. Am verificat si e scanteie, benzina in carburi ajunge,dar nu porneste. Si nu porneste in sensul ca nici macar ca ar da un semn(parca nu ar venii benzina deloc). Am incercat si cu soc si fara, nimic.

 

O sa mai verific si maine, poate s-a inecat. Ma gandesc sa nu cumva sa fie compresia slaba. E posibil ca asta sa fie motivul supra-alimentarii cu benzina, sa contracareze efectul slabei compresii ?

 

Nici nu stiu cu ce sa incep. Ma gandesc mai intai sa incep sa mai ridic putin nivelul??

 

 

Si a doua mare problema : semeringul de la tija de ambreaj este impins afara de presiunea uleiului. Pe unde s-ar gasii semeringuri ?

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Prietenul asta al meu si-a facut rost de un FZR '92 3HE (mai batranel asa) , are electrica buna, releu upgradat de la un zx6R,CDI ok, insa are alte bube :laugh: .

 

Cand l-a cumparat pornea destul de ok, dar mustea benzina peste tot pe la carburatoare. Pana si furtunul de prea-plin de la carburi avea pus un dop de fostul proprietar sa nu curga pe acolo. Ne-am apucat frumos si am desfacut si curatat carburile, cele 3 jicloare(main jet,pilot jet si nu mai stiu cum jet) am suflat cu aer cu presiune, am reglat nivelul benzinei in dreptul liniei de pe capac, acele de dozaj la pozitia 2 si suruburile pilot la 3 ture. Am pus carburile la loc, am scos dopul respectiv pus pe furtunul de prea-plin si pare ok nu mai musteste benzina deloc. Am scos bujiile(3xCR9E si una era CR9EX Iridium), le-am ars si curatat si le-am pus la loc. Si acum nu mai vrea sa porneasca de nici un fel. Am verificat si e scanteie, benzina in carburi ajunge,dar nu porneste. Si nu porneste in sensul ca nici macar ca ar da un semn(parca nu ar venii benzina deloc). Am incercat si cu soc si fara, nimic.

 

O sa mai verific si maine, poate s-a inecat. Ma gandesc sa nu cumva sa fie compresia slaba. E posibil ca asta sa fie motivul supra-alimentarii cu benzina, sa contracareze efectul slabei compresii ?

 

Nici nu stiu cu ce sa incep. Ma gandesc mai intai sa incep sa mai ridic putin nivelul??

 

 

Si a doua mare problema : semeringul de la tija de ambreaj este impins afara de presiunea uleiului. Pe unde s-ar gasii semeringuri ?

 

Din cate stiu eu linia de pe capac nu este de nivel, ci de referinta. Nu stiu la 600 cum e, dar sigur scrie pe undeva in manualul de intretinere nivelul benzinei FATA de liniuta de referinta. Cred ca asta e principala problema pentru care nu porneste.

 

Inainte de toate insa verifica daca nu cumva carburatoarele sunt schimbate, daca sunt cele originale ale motocicletei si respectiv marimea jiglerelor. Altfel... probabil ca vei gasi un nivel sau setare cu care sa porneasca, insa de mers o n'o sa mearga niciodata bine.

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cate stiu eu linia de pe capac nu este de nivel, ci de referinta. Nu stiu la 600 cum e, dar sigur scrie pe undeva in manualul de intretinere nivelul benzinei FATA de liniuta de referinta. Cred ca asta e principala problema pentru care nu porneste.

 

Inainte de toate insa verifica daca nu cumva carburatoarele sunt schimbate, daca sunt cele originale ale motocicletei si respectiv marimea jiglerelor. Altfel... probabil ca vei gasi un nivel sau setare cu care sa porneasca, insa de mers o n'o sa mearga niciodata bine.

 

 

Ride Safe!

 

Poza din manual , se pare ca nu m-am uitat eu destul de bine. Nivelul ar trebui sa fie intre 3,8~4,8 peste linia de referinta, nu? Acum mi-a picat fisa, si la mobra mea probabil de asta am bujiile putin albe, ca am pus nivelul in dreptul linie(dar la mine porneste la sfert si asa). Carburile par originale sunt MIKUNI.

 

post-13253-1272872241_thumb.jpg

 

Merci.

Editat de vinkator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poza din manual , se pare ca nu m-am uitat eu destul de bine. Nivelul ar trebui sa fie intre 3,8~4,8 peste linia de referinta, nu? Acum mi-a picat fisa, si la mobra mea probabil de asta am bujiile putin albe, ca am pus nivelul in dreptul linie(dar la mine porneste la sfert si asa). Carburile par originale sunt MIKUNI.

 

post-13253-1272872241_thumb.jpg

 

Merci.

 

Probabil asta este explicatia si pentru faptul ca ai nevoie sa ridici acele de dozaj o treapta peste cea standard.

 

Oricum, la amicul cu motorul "nou" ar fi bine sa puneti bujii noi inainte de a mai incerca s'o porniti apoi, functie de comportament, sa va jucati cu setarile.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Probabil asta este explicatia si pentru faptul ca ai nevoie sa ridici acele de dozaj o treapta peste cea standard.

 

Oricum, la amicul cu motorul "nou" ar fi bine sa puneti bujii noi inainte de a mai incerca s'o porniti apoi, functie de comportament, sa va jucati cu setarile.

 

Ride Safe!

 

I-am pus bujii noi si am ridicat nivelul inca 4mm peste referinta(adica 22 mm) si a pornit. Merge frumusel, mai trebuie o sincronizare si mici reglaje.

 

Totusi bujiile vechi cred ca erau posedate. Daca le scoteam si le bagam in pipa si faceam proba in aer, dadeau scanteia si am presupus ca sunt ok, dar probabil la presiune nu mai functionau cum trebuie . Acum a pornit motorul, dar nu mai merge turometrul care inainte mergea : :huh: . Dar cu electrica se rezolva (trebuie sa recunosc ca am invatzat de la yo4hgx si maniakmoto). :cheers:

 

Si inca o chestie...daca a mai patit cineva ca sa nu stau sa iau la puricat toata instalatie elctrica : Cand dau start din buton mi se arde siguranta de 20A . Daca pun firul de la releu la masa electromotorul se invarte ok. Chiar si cu firul scos de la releu, cand apas pe start sare instant siguranta de 20A . Ma gandesc ca e un scurt in blocul de comanda :D .

Mesaj completat

Daca este cineva interesat de piese pt YAMAHA FZR 1000 EXUP (90) sa imi dati un tarr.0765433789.Asfalt uscat!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Termocontactul pentru ventilatorul de la radiator il ai ?

 

Stie cineva daca se potriveste si la FZR 600 ? (ma gandesc sa nu aiba diametrul la furtune mai mare, in rest temperatura de prag nu cred ca difera).

 

Merci.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...