yo4hgx Postat Decembrie 8, 2008 Share Postat Decembrie 8, 2008 salut!mad.alin, in multe privintze asculta de yo4hgx, eu am obs ca stie cam totul despre fzr, ( de ex: a fost singuru care mia dat o explicatzie clara ce inseamna exup, si de ce papa ulei!) sezonu asta am facut 11000 de km cu anvelopa pe 180 si 190!!! nu am simtzit nimic diferit, sa trag de ea mai greu sau stiu eu alte efecte negative, pune o anvelopa de 190 si daca ai probleme itzi decontez plata la vulcanizare, si mai e ceva, pe serpentine o sa izti doresti o guma racing, (aderentza). daca am deranjat pe cineva cu ce am scris mai sus ( vezi doamne am 21 si nu am experintza) imi cer scuze, iar daca am scris tampenii spunetzi-mi si nu o sa mai intru vreodata pe forum. v-am salutat. Nu vad cu ce ai putea deranja pe cineva atata timp cat iti exprimi impresiile, fie ele chiar si foarte subiective... si nu, nu ai gresit prea tare, 180 si probabil chiar si 190 nu va avea neaparat efecte negative dezastruoase asupra cilcisticii. Aici ar fi de discutat si despre altceva decat latimea in sine a anvelopei spate... Personal, cand am schimbat 170/60/17 cu 180/55/17 ("55" insemnand inaltimea balonului proportionala cu latimea, asadar relativ egala cu cea originala) nu am sesizat neaparat atenuarea manevrabilitatii ci mai degraba a agilitatii si probabil un mic plus de stabilitate la viteze ridicate (pe drept). FZR1000 insa are oricum tendinte usor subviratoare iar inlocuirea gumei de spate cu marimi cu mult mai mari decat cea originala nu pot decat sa inrautateasca lucrurile. Relativa pierdere de agilitate cu 180 (nu am incercat cu 190) poate fi oarecum compensata prin ingustarea gumei pe fata, combinatia de "compromis ideal" fiind de comun acord acceptata ca 180/55/17 si 120/70/17. Vara trecuta am facut peste 10.000km cu o combinatie de gume MICHELIN, Pilot Power pe fatza si Pilot Road pe spate cu masurile mentionate mai devreme si pot sa afirm ca asigura rularea in siguranta la limita constructiva a FZR'ului atat pe drept cat mai ales pe curbe. Cu siguranta ca sunt si alte variante sau combinatii, depinde acum si de stilul de condus a fiecaruia... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Decembrie 17, 2008 Share Postat Decembrie 17, 2008 Motorul meu e pe bara, dupa spusele unui electrician este vorba de CDI cine are de vanzare un cdi de Yamaha FZR 600 model: DIGITAL INGNITOR TID14-73 ; 3HE-00 sa ma contacteze, am nevoie! am gasit cdi de fzr, dar alta serie, stie cineva daca merge sau trebuie sa pun exact la fel? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Decembrie 22, 2008 Share Postat Decembrie 22, 2008 (editat) Motorul meu e pe bara, dupa spusele unui electrician este vorba de CDI cine are de vanzare un cdi de Yamaha FZR 600 model: DIGITAL INGNITOR TID14-73 ; 3HE-00 sa ma contacteze, am nevoie! am gasit cdi de fzr, dar alta serie, stie cineva daca merge sau trebuie sa pun exact la fel? Daca se potriveste la conectori ar trebui sa mearga(teoretic) , dar cel mai bine te uiti pe schema electrica !!! Daca ti s-a ars CDI-ul ai grija sa verifici si releul de tensiune, e posibil sa se fi ars din cauza releului (tensiune prea mare) . Mai du-l si la alt mecanic , mecanicii sunt ca doctorii ,fieacare gaseste alt defect )) Editat Decembrie 22, 2008 de vinkator Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mad.alin Postat Decembrie 25, 2008 Share Postat Decembrie 25, 2008 Craciun fericit tuturor!!!!!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Decembrie 25, 2008 Share Postat Decembrie 25, 2008 Craciun fericit tuturor!!!!!!! Si un nou an cu "astfalt uscat" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Ianuarie 12, 2009 Share Postat Ianuarie 12, 2009 Daca se potriveste la conectori ar trebui sa mearga(teoretic) , dar cel mai bine te uiti pe schema electrica !!! Daca ti s-a ars CDI-ul ai grija sa verifici si releul de tensiune, e posibil sa se fi ars din cauza releului (tensiune prea mare) . Mai du-l si la alt mecanic , mecanicii sunt ca doctorii ,fieacare gaseste alt defect )) cum se numeste releul de tensiune in engleza? ai idee unde este situata piesa asta si ce valori trebuie sa indice cand o masori cu aparatul? p.s: cine vrea sa ma ajute si pe mine il rog sa ma lase sa probez cdi-ul meu la motocicleta lui (pt cine are modelul TID14-73 ; 3HE-00 ) dau o bere, 2-3 VA ROG MULT, NU STIU CE SA-I MAI FAC CA NU MERGE Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Ianuarie 13, 2009 Share Postat Ianuarie 13, 2009 cum se numeste releul de tensiune in engleza? ai idee unde este situata piesa asta si ce valori trebuie sa indice cand o masori cu aparatul? p.s: cine vrea sa ma ajute si pe mine il rog sa ma lase sa probez cdi-ul meu la motocicleta lui (pt cine are modelul TID14-73 ; 3HE-00 ) dau o bere, 2-3 VA ROG MULT, NU STIU CE SA-I MAI FAC CA NU MERGE Se numeste Rectifier/Regulator , il poti intalnii in ambele forme . Dar ce anume simtome are de nu porneste ? Daca bateria e incarcata nu are de ce sa nu porneasca doar din cauza releului de tensiune . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Ianuarie 13, 2009 Share Postat Ianuarie 13, 2009 nu stiu ce naiba are, nu da scanteie la buji, am pus alt cdi si tot asa face, bobinele le-a masurat un nene si a zis ca sunt bune, nu stiu ce sa-i mai fac, ma gandesc ca nu sunt bune cdi-urile (cel vechi si asta nou) si vreau sa le probez la cineva, in rest am verifict sigurante, cabluri... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 13, 2009 Share Postat Ianuarie 13, 2009 nu stiu ce naiba are, nu da scanteie la buji, am pus alt cdi si tot asa face, bobinele le-a masurat un nene si a zis ca sunt bune, nu stiu ce sa-i mai fac, ma gandesc ca nu sunt bune cdi-urile (cel vechi si asta nou) si vreau sa le probez la cineva, in rest am verifict sigurante, cabluri... Deci pana la urma ai luat un CDI "nou" fara sa ai garantia ca e functional ?!?! FZR'urile (si multe motoare japoneze) au un sistem de protectie care in anumite conditii blocheaza electromotorul sau, prin intermediul CDI'ului, sistemul de aprindere (comanda bobinelor). Presupun ca electromotorul se invarte, asa ca nu o sa insist pe primul caz. CDI'ul taie comanda aprinderii in cazul in care ambele contacte, ale "neutral"-ului si cricului sunt pe pozitia "deschis" (cricul lasat, cutia de viteze nu este "pe liber" - indiferent de pozitia ambreajului). Exista doua circuite a caror separatie se face prin 2 diode. Daca una dintre ele este intrerupta, cu cricul coborat (contactul deschis), exista posibilitatea ca CDI'ul sa "creada" ca motorul este in viteza si sa nu actioneze aprinderea (ruptorul electronic) chiar daca electromotorul invarte . Practic, cum ai verificat absenta scateilor la bujii? Pe loc, cu cricul coborat si cutia de viteze "pe liber"? Daca da, iti sugerez sa mai faci o proba, verifica scanteia dand la automat cu cricul ridicat (contactul "inchis") si/sau ambreajul actionat (contactul "inchis"). Probabil stii deja ca secundarul bobinelor este circuit comun pe bujiile pereche, asadar scanteia va fi prezenta pe o bujie numai daca "sora geamana" este pe pozitie. Ride Safe! P.S. Senzorul de turatie ("pick-up coil") l'ai verificat? Static (decuplat din circuit) trebuie sa aiba 80~120ohms iar dinamic (in circuit, cu motorul pornit sau dand la automat) ar trebui sa genereze un fel de curent A/C cu forma semi-patrata (mai greu de verificat fara un osciloscop). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 FZR'urile (si multe motoare japoneze) au un sistem de protectie care in anumite conditii blocheaza electromotorul sau, prin intermediul CDI'ului, sistemul de aprindere (comanda bobinelor). Foarte buna explicatia de mai sus La Fzr-ul vechi de 400cc mai pateam chestia asta cu blocatul sistemului de protectie aleator . Nu stiam pana acum de asa ceva, si ma tot intrebam ce are ? Ca sa il deblochez puneam,luam contactul,ridicam cricul,scoteam bagam in viteza si pana la urma pleca . Care este conditia pentru care intra sistemul de protectie si ce scop are ? ce protejeaza? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 Foarte buna explicatia de mai sus La Fzr-ul vechi de 400cc mai pateam chestia asta cu blocatul sistemului de protectie aleator . Nu stiam pana acum de asa ceva, si ma tot intrebam ce are ? Ca sa il deblochez puneam,luam contactul,ridicam cricul,scoteam bagam in viteza si pana la urma pleca . Care este conditia pentru care intra sistemul de protectie si ce scop are ? ce protejeaza? Sitemul de protectie este constituit dintr'o serie de contacte pe cric, ambreaj, "neutral", modulul de "inhibare a pornirii", functie de anumite conditii CDI'ul poate bloca aprinderea sau pompa de benzina si actioneaza in 3 moduri: 1. Blocarea electromotorului - dpdv electric, circuitul de pornire este constituit din: electromotor, releu de pornire si modulul de protectie. Cu contactul principal pus si "engine stop" inchis, starterul poate cupla numai daca: - cutia de viteze este pe liber sau - ambreajul este actionat si cricul ridicat 2. Intreruperea aprinderii motorului - prin intermediul aceluiasi modul de protectie, "CDI'ul monitorizeaza pozitia celor doua contacte ale cricului si "neutral"-ului cutiei de viteze si va intrerupe aprinderea daca ambele contacte sunt deschise in acelasi timp. Pentru ca motorul sa primeasca scanteie trebuie ori cricul sa fie ridicat, ori cutia de viteze pe liber (indiferent de pozitia manetei de ambreaj). 3. Intreruperea pompei de benzina - alimentarea pompei de benzina este realizata cu ajutorul unui releu comandat de CDI. Cu contactul principal pus, "engine stop" inchis pompa va primi tensiune cca 5-6 secunde dupa care, daca motorul nu este pornit CDI'ul o va taia (chiar daca carburatoarele sunt pline si pompa in repaos). Aceasta protectie este destinata prevenirii incendiilor in caz de accident. Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Ianuarie 14, 2009 Share Postat Ianuarie 14, 2009 am incercat cu cricul ridicat, cu ambreiajul tras, am verificat fisele iarasi, am impins-o de mi-au iesit ochii din cap, am apasat pe start engine de cateva ori la rand pana mi s-a terminat bateria (invarte dar degeaba), benzina da, ca miroase, deci pompa de benzina nu se blocheaza sunt hotarat s-o duc la service, dar in buzau n-am gasit unul...ma gandesc s-o duc la ploiesti sau la bucuresti... inainte s-o duc la service as vrea totusi sa probez cele 2 cdi-uri ale mele la alta motocicleta (nu exista nici un risc sa va stric motocicleta) va rog inca odata, cine are fzr sa ma lase sa incerc la motocicleta lui daca imi sunt bune cdi-urile ajutati un motociclist la nevoie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Ianuarie 15, 2009 Share Postat Ianuarie 15, 2009 Ms de explicatie yo4hgx , nu stiam chestia cu sistemul de protectie. Daca vi in Buc le poti testa pe FZR meu . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Ianuarie 15, 2009 Share Postat Ianuarie 15, 2009 pai nu stiu daca merge eu am model 3he 600 b, tu ai 600 r maine ajung prin bucuresti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Ianuarie 15, 2009 Share Postat Ianuarie 15, 2009 pai nu stiu daca merge eu am model 3he 600 b, tu ai 600 r maine ajung prin bucuresti uite aici id-ul meu VINKATOR...si vb... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 18, 2009 Share Postat Ianuarie 18, 2009 Daca va intereseaza si DE CE, AICI gasiti articolul "(aproape) Totul despre Teoria Franarii"... Ride Safe! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Ianuarie 19, 2009 Share Postat Ianuarie 19, 2009 Foarte util , mi-a placut ca are si recapitalure la termenii din fizica folositi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebanna Postat Ianuarie 21, 2009 Share Postat Ianuarie 21, 2009 Daca va intereseaza si DE CE, AICI gasiti articolul "(aproape) Totul despre Teoria Franarii"... Ride Safe! chestii utile, noroc ca te avem prin prejma, asa invatam si noi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Profile Deleted Postat Ianuarie 23, 2009 Share Postat Ianuarie 23, 2009 Salutare, am si eu o intrebare, m-am urcat acum cateva zile de m-am plimbat cu un FZR 600 model 90, eu mi'am pus pata pe un model 92, oricum cam acelasi lucru, eu sunt genu caruia ii place sa calatoreasca mult, evident ca nu mi-am putut da seama cat de comoda este pozitia pe motocicleta intr-o suta de metri cat am mers, deci intrebarea este, cat de comoda este pozitia la drum lung pe acest model ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 Salutare, am si eu o intrebare, m-am urcat acum cateva zile de m-am plimbat cu un FZR 600 model 90, eu mi'am pus pata pe un model 92, oricum cam acelasi lucru, eu sunt genu caruia ii place sa calatoreasca mult, evident ca nu mi-am putut da seama cat de comoda este pozitia pe motocicleta intr-o suta de metri cat am mers, deci intrebarea este, cat de comoda este pozitia la drum lung pe acest model ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Rossi_jr Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 Tara faza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tiptil1 Postat Ianuarie 24, 2009 Share Postat Ianuarie 24, 2009 Salutare, am si eu o intrebare, m-am urcat acum cateva zile de m-am plimbat cu un FZR 600 model 90, eu mi'am pus pata pe un model 92, oricum cam acelasi lucru, eu sunt genu caruia ii place sa calatoreasca mult, evident ca nu mi-am putut da seama cat de comoda este pozitia pe motocicleta intr-o suta de metri cat am mers, deci intrebarea este, cat de comoda este pozitia la drum lung pe acest model ? Pentru mine daca merg mai mult de 250km cu ea mi se pare un chin. Nu cred că e o motocicletă comodă la drum lung. Sunt Âşi înalt (1,95m) Âşi asta s-ar putea să fie un factor de disconfort !!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuzzy Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 (editat) Pentru mine daca merg mai mult de 250km cu ea mi se pare un chin. Nu cred că e o motocicletă comodă la drum lung. Sunt Âşi înalt (1,95m) Âşi asta s-ar putea să fie un factor de disconfort !!! Tin sa te contrazic... dupa putin peste 300km calare pe ea, dupa o noapte nedormita, ma simteam excelent... disconfortul era din cauza noptii nedormite si nu din cauza pozitiei din sa... acuma probabil ca depinde de fiecare... iar eu sunt doar cu cativa cm mai scund decat tine.... p.s.: mi-am adus aminte ca si eu la inceput aveam disconfort la pozitie... incearca sa iti dai manerele mai in fata... la mine a mers Editat Ianuarie 25, 2009 de fuzzy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
vinkator Postat Ianuarie 25, 2009 Share Postat Ianuarie 25, 2009 Eu ma simt incomod doar daca am pasager sau e drumul prost , altfel nu am probleme . Poate ma ajuta si inaltimea (doar 1.76 ) @guy.til ... ai rezolvat problema cu aprinderea ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yo4hgx Postat Ianuarie 26, 2009 Share Postat Ianuarie 26, 2009 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.