Sari la conținut

Detinatori de Yamaha FZR


ray
 Share

Postări Recomandate

...in poza cu roata am incercuit un fel de nituri(nu stiu exact cum se numesc)...mecanicul mi-a spus ca se pot inlocui(sunt slabite si joaca cam mult discul.Aveti idee unde gasesc asa ceva?

 

 

 

 

"Niturile" alea nu pot fi inlocuite, sunt parte componenta a discurilor in sine. In plus, este normal sa aiba un vizibil joc lateral (si chiar si intr'o oarecare masura radial), pentru o mai buna aliniere in plan trasversal pe etriere... si tocmai de aceea se numesc "floating discs".

 

Verifica grosimea discurilor si daca este in normala, niturile nu au cum sa se fi "slabit".

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 3,3k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

yo4hgx imi poti explica si mie te rog cum ai reglat tu jocul la supape ,ca vreau sa le reglez si eu.ms

 

Cred ca am mai descris odata procedura pe undeva... desi nu e foarte complicata nu e chiar o treaba pentru incepatori.

 

 

Se demonteaza rezervorul, cutia filtrului de aer, carburatoarele, bobinele de inductie si capacul chiulasei.

 

Pentru a verifica jocul, se aduce pe rand fiecare piston in PMS (punctul mort superior) pe perioada de compresie (toate supapele inchise). Pe evacuare jocul trebuie sa fie 0.21-0.3mm pe admisie 0.11-0.2mm. Darita uzurii "florii" supapei (si nu a cozii), in general jocurile tind sa se micsoreze (in special pe admisie).

 

Se noteaza fiecare valoare gasita intr'un tabel si functie de rezultate, pastilele de sub supapele cu valori in afara celor normale se inlocuiesc cu altele mai groase sau mai subtiri dupa necesitati. Daca jocurile sunt mai mici decat cele normale se poate folosi si metoda mai neortodoxa a grinduirii lor.

 

Pentru inlocuirea pastilelor se demonteaza capacele lagarelor axelor cu came (mare atentie ca fiecare sa fie montat inapoi exact pe pozitia originala) se demonteaza intinzatorul lantului de distributie si se scot axele cu came. Apoi, cu un magnet se ridica cilindrii din cozile supapelor sub care se gasesc pastilele buclucase. Pe ele (daca nu au mai fost grinduite) se afla marcata grosimea lor.

 

La remontarea capacelor lagarelor axelor cu came, in lipsa unei chei dinamometrice suruburile se pot strange cam trei sferturi de tura (sau pana se rupe o foita de aluminiu).

 

Mare atentie ca distributia sa fie pusa la punct.

 

Eu ti'as recomanda totusi sa lucrezi dupa "manualul de service" ( il poti descarca de A I C I ) si nu dupa "sfaturi" pe forum. Orice greseala la punerea la punct a distributiei poate duce la distrugerea motorului...

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc yo4hgx am rezolvat treaba ,am gasit la sectiunea service unde ai mai explica treaba asta,eu am mai reglat dar numai la cele ce se regleaza cu surub , ma pus pistoanele la PMS, desi nu am vazut nici un semn de punere la punct a distributiei mam orientat dupa pozitia camelor ,jocurile erau aproximativ admisie 0,05 ,evacuare 0,20 pe pastile erau trecute valorile 172 ,175,178 pe mine ma interesat mai mult cum grinduiesc ,leam f acut cum ai explicat l a sectiunea service ,am rezolvat treaba si motorul mere ceas :rolleyes:

 

Multumesc yo4hgx am rezolvat treaba ,am gasit la sectiunea service unde ai mai explica treaba asta,eu am mai reglat dar numai la cele ce se regleaza cu surub , ma pus pistoanele la PMS, desi nu am vazut nici un semn de punere la punct a distributiei mam orientat dupa pozitia camelor ,jocurile erau aproximativ admisie 0,05 ,evacuare 0,20 pe pastile erau trecute valorile 172 ,175,178 pe mine ma interesat mai mult cum grinduiesc ,leam f acut cum ai explicat l a sectiunea service ,am rezolvat treaba si motorul mere ceas :drink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

:) :) Inseamna ca mecanicul meu s-a cam facut de ras la faza asta.Oricum...fostul proprietar mi-a spus clar sa nu ma sperii si,in nici un caz sa nu umblu la discuri pt ca asa sunt facute ele dar...Multumesc din nou Yo4hgx(esti un adevarat oracol) :)

O alta intrebare pentru cei din Buc:ce placute ati luat la fzr 1000 pt spate(model,marca,pret si locatie)Eu am gasit la cineva de pe forum niste SBS sinterizate la 30 de euro dar nu sunt recomandate pt discul motocicletei mele si vreu organice.Numai bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-40717-1245768952_thumb.jpgpost-40717-1245768975_thumb.jpgInca ceva: Yo4hgx ce parere ai?...tocmai am vb cu baiatul de la cre trebuie sa iau placutele si mi-a spus ca in catalogul sbs este recomandat sa pun placute sinterizate,insa eu stiu ca se pun sinterizate doar daca discul este facut pt asa ceva.Ce parere ai?Daca iti pun o poza cu placutele vechi iti dai seama daca sunt organice sau sinterizate?
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

post-40717-1245768952_thumb.jpgpost-40717-1245768975_thumb.jpgInca ceva: Yo4hgx ce parere ai?...tocmai am vb cu baiatul de la cre trebuie sa iau placutele si mi-a spus ca in catalogul sbs este recomandat sa pun placute sinterizate,insa eu stiu ca se pun sinterizate doar daca discul este facut pt asa ceva.Ce parere ai?Daca iti pun o poza cu placutele vechi iti dai seama daca sunt organice sau sinterizate?

 

Ai avut sinterizate si poate ca e bine de mentionat ca fabrica doteaza standard (OEM) tot cu placute sinterizate.

 

Discutia "sinterizate Vs. organice" depaseste cu mult cadrul acestui topic insa e bine de mentionat ca printre alte caracteristici specifice, placutele sinterizate raspund mai rapid la actionarea franelor ("muscatura" initiala) si dezvolta puteri superioare de franare. Dozarea si "feedback'ul" insa sunt inferioare celor organice. In plus, sinterizatele lucreaza mai bine in conditii de ploaie.

 

Ideea e ca se pot pune fara probleme sinterizate pe spate insa numai daca si pe fatza sunt acelasi tip. Altfel riscul blocarii rotii spate creste considerabil. Din acest motiv multi prefera sinterizate pe fatza si organice pe spate.

 

Daca ai timp si chef poti citi materialul A S T A , sunt sigur ca vei gasi multe informatii interesante. Functie de timp si dispozitie poate voi incerca si o parte a IIa, dedicata doar placutelor de frana.

 

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles!Daca pun pe spate niste SBS Sintered Metal e ok?Iar pe fata nu gasesc placute.Sistemul de franare este brembo si inca mai caut.Ca idee:mai pot folosi placutele acestea pana gasesc altele?Stiu ca pun f multe intrebari si sunt enervant da chiar nu am la cine sa apelez.Multumesc!post-40717-1245828705_thumb.jpgpost-40717-1245828720_thumb.jpgpost-40717-1245828733_thumb.jpgpost-40717-1245828746_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am inteles!Daca pun pe spate niste SBS Sintered Metal e ok?Iar pe fata nu gasesc placute.Sistemul de franare este brembo si inca mai caut.Ca idee:mai pot folosi placutele acestea pana gasesc altele?Stiu ca pun f multe intrebari si sunt enervant da chiar nu am la cine sa apelez.Multumesc!post-40717-1245828705_thumb.jpgpost-40717-1245828720_thumb.jpgpost-40717-1245828733_thumb.jpgpost-40717-1245828746_thumb.jpg

 

Da, daca tii neaparat poti pune pe spate "sintered metal"... pe strada nu vei ajunge asa usor sa uzezi discul.

 

Placutele din poze mai au viata lunga, abia cand nu vei mai vedea shantzul de pe centru te poti gandi sa le schimbi.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cei care dintr'un motiv sau altul vor sa renunte la EXUP, e bine de stiut ca la scoaterea servomotorului din circuit (sau defectarea sa) CDI'ul va semnaliza "eroarea 7000rpm" (functie de model si/sau problema acul turometrului va indica numai 7000rpm sau va juca intre zero-7000rpm-rpm real).

 

CDI'ul poate fi "pacalit" prin inlocuirea servomotorului (si a feedback'ului) cu unul dintre montajele de mai jos.

 

Sper sa va foloseasca informatia.

 

post-11356-1246284316_thumb.jpg

post-11356-1246284385_thumb.jpg

post-11356-1246284494_thumb.jpg

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am scos valva din evacuare si am lasat cablurile si servomotorul la locul lor si merge foarte bine

 

Primele 2 scheme (ultima e pt R6) elimina eroarea "7000rpm" la scoaterea servomotorului din circuit. Daca tot ai renuntat la EXUP si nu vrei sa te complici cu montaje suplimentare ca sa anulezi servomotorul, scoate macar cablurile. Daca nu le intretii, in timp se pot bloca si distruge reductorul (rotile dintate sunt din plastic).

 

Pe de alta parte, desi FZR1000 are suficient cuplu sa para ca "merge foarte bine" si fara EXUP, cu siguranta ca prin eliminarea sa ai pierdut ceva din cuplu la turatii mici/medii. Am testat personal si cel putin in cazul meu pot afirma cu certitudine ca desi diferenta nu e uriasa, e totusi sesizabila.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu cred ca am pierdut ,ca de la 3000 la 6000 de ture accelereaza foarte tare fata de inainte asa am sesizat la modelul meu :D

 

 

Nu vreau sa alunecam intr'o polemica inutila insa daca motorul tau merge mai bine fara inseamna ca ori aveai probleme la EXUP ori amestecul este prea bogat si EXUP'ul in loc sa ajute mai mult strica. Daca ar fi fost inutil, HONDA n'ar mai fi platit o caciula de bani sa cumpere patentul de la YAMAHA sau mai tarziu, cand acesta a expirat, n'ar mai fi fost preluat de celelalte firme pe modele gen GSXR1000, ZX10R... etc.

 

Renuntarea la EXUP se face de obicei cand motorul se pregateste de pista, prin inlocuirea integrala a sistemului de evacuare si cand pierderea de cuplu de la ture mici/medii este compensata de aportul de putere de la ture mari.

 

Pentru strada insa, EXUP'ul ramane inca un "gadget" imbatabil.

 

Ride SAfe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare, de putin timp am o bataie la motor care vine din zona chiuloasei (nu e zornaiala ca la distributie ci mai degraba un tac-tac tac-tac) care se manifesta doar cand motorul este rece; am impresie ca se tot accentueaza cu trecerea timpului...

 

are cineva idee de vreun service de incredere care sa-mi dea un diagnostic si sa nu fie foarte departe de orasul meu? (gen-ploiesti, bucuresti) si care sa nu-mi ia pielea de pe mine??

 

motorul trage la fel de bine, dar ma nelinisteste acest zgomot care nu este foarte puternic, dar care nu ar trebui sa fie

 

astazi i-am schimbat placile de ambreiaj ca erau uzate si acum trage ca o nebuna :D

Editat de guy.til
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare !

 

Stiu ca nu e topic de vanzari,dar m-am hotarat sa vand FZR-ul.Daca exista doritori sunt deschis oricarei discutii.

O vand pt ca vreau sa trec pe altceva.

 

http://www.bikeshop.ro/handler.php?src=db&...m&ID=211294

 

Numai bine si ochii cat cepele !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salutare, de putin timp am o bataie la motor care vine din zona chiuloasei (nu e zornaiala ca la distributie ci mai degraba un tac-tac tac-tac) care se manifesta doar cand motorul este rece; am impresie ca se tot accentueaza cu trecerea timpului...

 

are cineva idee de vreun service de incredere care sa-mi dea un diagnostic si sa nu fie foarte departe de orasul meu? (gen-ploiesti, bucuresti) si care sa nu-mi ia pielea de pe mine??

 

motorul trage la fel de bine, dar ma nelinisteste acest zgomot care nu este foarte puternic, dar care nu ar trebui sa fie

 

astazi i-am schimbat placile de ambreiaj ca erau uzate si acum trage ca o nebuna :)

 

vorbind cu cateva persoane ce au ceva cunostinte de mecanica, mi s-a spus ca cel mai probabil zgomotul este de la distributie; distributia la fzr este pe mijloc, iar zona din care se aude zgomotul ar corespunde cu distributia;

 

mi s-a spus sa umblu la intinzatorul de lant; sa mai strang surubul ca sa mai intind putin lantul; am atasat imaginea cu intinzatorul luata din manualul de service;

 

poate sa imi spuna si mie cineva cum se face, ca sa nu fac vreo tampenie, cum si cat trebuie sa strang surubul?

post-43369-1246822043_thumb.png

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

vorbind cu cateva persoane ce au ceva cunostinte de mecanica, mi s-a spus ca cel mai probabil zgomotul este de la distributie; distributia la fzr este pe mijloc, iar zona din care se aude zgomotul ar corespunde cu distributia;

 

mi s-a spus sa umblu la intinzatorul de lant; sa mai strang surubul ca sa mai intind putin lantul; am atasat imaginea cu intinzatorul luata din manualul de service;

 

poate sa imi spuna si mie cineva cum se face, ca sa nu fac vreo tampenie, cum si cat trebuie sa strang surubul?

 

Nu ai cum sa "mai strangi" lantul de distributie, la FZR intinzatorul este de tip "automat", pe baza de clicket. Ca sa strangi lantul peste tensiunea arcului original ar trebui sa inlocuiesti tot sistemul cu unul de tip "manual".

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiti cunva cum as putea sa mai reduc din amestecul de carburant ,acul de dozaj este la prima treapta si suruburile pilot sunt desfacute 3,4 ture

 

De unde stii ca ai nevoie sa mai reduci amestecul ? (la care "prima treapta" este acul de dozaj, prima de sus sau prima de jos?)

 

Amestecul la relanti, ture mici/medii si respectiv reprizele de la cca 3000rpm sunt influentate de pozitia suruburilor pilot si a nivelului. Nivelul se regleaza din inaltimea plutitoarelor, cea mai comuna valoare fiind de 14mm desi, functie de uzura tuburilor emulsoare si/sau acelor de dozaj se poate creste la 15-16mm.

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La prima trapta ,prima de sus ,iar bujiile sunt a fumate si papa cam mult de aia spun ca este amest ecul cam mult ,imi pti spune si mie cum reglez in inaltimea plutitoarelor.

 

pai daca bujiile sunt afumate .... nu cred ca este amestecul prea bogat .... sau gresesc ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La prima trapta ,prima de sus ,iar bujiile sunt a fumate si papa cam mult de aia spun ca este amest ecul cam mult ,imi pti spune si mie cum reglez in inaltimea plutitoarelor.

 

 

Dai jos rezevorul, dai jos filtru de aer si apoi demontezi bateria de carburatoare. Scoti capacele inferioare si ajungi sa vezi plutitoarele. Intorci bateria invers si o inclini la cca 45 grade astfel incat plutitoarele sa nu forteze cu toata greutatea in cuiele pontou si prin indoirea tablitei care apasa pe cuiele pontou reglezi inaltimea plutitoarelor la 14-15mm (cel mai ridicat flotor). Operatiunea in sine nu e complicata insa iti trebuie un pic de indemanare pentru a determina pozitia in care flotoarele apasa suficient pe cuie incat acestea sa inchida, insa fara ca greutatea lor proprie sa forteze tablita si astfel sa gresesti reglajul. Aici ar mai fi ceva de mentionat, capacele inferioare au o buza care preseaza pe suportul plutitoarelor. Cand acestea sunt libere, pot juca in oringul de cauciuc si da peste cap reglajul.

 

Cu nivelul reglat ca lumea, pentru cuiele de dozaj e bine sa incepi de la treapta de mijloc si functie de rezultate sa le mai ridici sau cobori ulterior.

 

Tot pentru inceput, suruburile pilot deschise 3 ture complete dupa care, functie de rezultate, mai pot fi stranse sau deschise in trepte de 1/4 tura (nu mai mult de o tura).

 

Setarile de mai sus sunt valabile pentru jiglerele originale (122.5/125), filtru de aer/evacuare standard.

post-11356-1247133197_thumb.jpg

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...