Sari la conținut

rectificare arbore cotit


Postări Recomandate

Pana la urma motorul a fost nasol a fost schimbat cu unul tot nasol!

Poti sa faci o incercare sa-l rectifici daca :

1.dupa rectificare mai ai strat tratat si exista cuzinet bun calitativ care sa se aseze frumos atat pe biela cat si pe vilbrochen

2.daca gasesti meserias sa-l rectifice bine si la un cost rezonabil

3.daca costurile totale nu sunt prea mari

Daca nu se merita vinde-l piese si cu asta basta!

 

 

Foarte de acord!

 

mai analizez in plus si optiunea de a achzitiona un motor aproape complet de gs 450s care l-am gasit la un tip din ploiesti,la exterior pare 99% identic,inca ma documentez, am cautat pe net si in manualul haynes (pe care-l am) al suzuki modelele gsx 400 si gs 400 /450 par sa imparta corp comun exceptand pistoane mai mari la 450 ...dar fara sa masor vb prostii poate...este acelasi manual pt gsx/gs 400/450.....au si acelasi cursa a pistonului cele doua modele: 56,6mm...in rest..mister total..

 

maine seara iau in camera toate jucariile la examinare

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai : eu l-am luat de la un tip eduard,din fieni targoviste...daca iti zice ceva

livius_:

livius_: ala e

Mihai : ups....

livius_: mda

livius_: futul in gura

Mihai : ce coincidenta tare

Mihai eh,eu am atunci motoru ala luat de voi lol

livius_: buna treaba.. acu mi pare si mai rau ca l am ajutat pe rahatul ala de om

livius_: de atunci mi am jurat ca nu mai dau bani la nimeni de pe forum...

 

 

deci am dat 500e pe un motor de 200e facut din dezmembrari ....MARFA :)

care eduard din fieni?eddy_neversleep?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care eduard din fieni?eddy_neversleep?

 

da el in persoana :angry:

 

 

intre timp au aparut sperante de reinviere a arborelui,cusinetii noi sunt de cota de reparatie cea mai mare din cate exista,am masurat deja si dupa cateva aproximari se poate rectifica din maneton suficient fiindca noii cusineti au inca 2 zecimi in plus fata de cota 1 la care e acum .. iar manetonul este mancat doar cate 1,5 zecimi fata de cota 1 pe fiecare parte rezultand ovalizarea......un coleg de la munca zice ca tatal lui se ocupa de motoare de barci inclusiv reparatii de genul...si luni duc arborele ca sa incerce sa-l rezolve

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mihai : eu l-am luat de la un tip eduard,din fieni targoviste...daca iti zice ceva

livius_:

livius_: ala e

Mihai : ups....

livius_: mda

livius_: futul in gura

Mihai : ce coincidenta tare

Mihai eh,eu am atunci motoru ala luat de voi lol

livius_: buna treaba.. acu mi pare si mai rau ca l am ajutat pe rahatul ala de om

livius_: de atunci mi am jurat ca nu mai dau bani la nimeni de pe forum...

 

 

deci am dat 500e pe un motor de 200e facut din dezmembrari ....MARFA :angry:

 

care eduard din fieni?eddy_neversleep?

 

NU e chiar asa Mihai. Ala si l- o luat cu 700 de euro de la cineva si prostu a uitat sa i mai completeze nivelul de ulei. Dupa ce si a calat motoru a cautat unul second, dupa cum faci tu acum. Problema e ca a gasit unul pe duca(nu ne am dat seama cand l am luat, insa apoi mia zis ca se auzea o bataie la el). Desi trebuia sa fie sincer cu tine si sa ti zica ce probleme are, el a ales sa scada din bani (mai mult ca sigur nimeni nu i dadea 700 cat a cerut pe el). In alta ordine de idei, cu 500 de euro iti iei un scuter sau un enduro vechi, insa nu gasesti mobra de strada in regula la banii astia. Iti gasesti un motor SH, si poti sa zici ca la 800 de euro ai o motocicleta functionala.

 

NU-i tin partea la nenorocitul ala, ba chiar propun sa-l treci pe lista teparilor, daca exista vreuna pe forum. O sa subscriu si eu acolo ca inca mai am bani de luat de individul ala. Si probabil ca n o sa i mai vad niciodata...

 

Sfatul meu e sa upgradezi la un motor de 450 sh.. Mergi cu cineva care stie (iti recomand pe Dragos de la Dambla Motors, e mecanic si are gs de 450 ) si el o sa ti zica cat de functional e.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai aruncati cu pietre in om degeaba, el a cumparat motorul si l-a montat, daca avea bataia aia, cum se face ca domnu florea nu a auzit bataia cand l-a cumparat, din cate stiu eu de la edy a facut multi km cu motorul ala, toata treaba s-a intamplat dupa ce tu ai umblat in motor, din cate am inteles de la tine veneai de la constanta la bucuresti si aproape de bucuresti ai avut probleme, ei bine daca tu ai etansat cu silicon si pe undeva ai exagerat ala posibil sa iti fi blocat vreun traseu pe unde trecea ulei, motoru a tinut dupa ce l-ai montat, la drumuri scurte, dar la drum mai lung poc ... Cam aceeasi treaba am patit-o si eu acum 2 ani, am luat un GPz de 550 din 86 de la un amic, ciar lpam luat cu foarte multa incredere stiind ca ii facuse motorul (cuzineti si segmenti) la un nene,dar mai papa ceva ulei. Dupa ce am mers cu el vreo 3 luni fara nici o problema, (prin oras, drumuri scurte, max 20-25 de km fara oprire) s-a calat motorul, cum sa calat, am mers la bunici, drum de 47 de km, pe la al patruzecilea km s-a oprit si neam nu a mai vrut sa porneasca, pana la urma am pornito trasa, ca dupa 3 km sa se caleze motorul, tin sa specific ca ii completasem uleiul cand am plecat de acasa, iar de papat uleiul in timp asa de scurt nu avea cum, lua cam 100-150 de grame la 500-600 km. Cand am desfacut motorul cuzinetii erau praf. Tu ce ai fi facut in situatia mea? Ei bine eu mi-am cautat motor, si cu ajutorul lui @4bike(sa ii dea dumnezeu sanatate) am gasit, defapt el mi l-a adus din germania. De atunci nu am mai avut probleme ... motocicleta am dato si merge si acu, dar ultima oara cand am vb cu tipul se plangea ca i s-a stricat ambreiajul de pornire, urmeaza sa ii dau motorul vechi sa isi ia ambreiaul din el, asta e se strica, is fiare. Ce ar fi trebuit sa fac prima oara sa ma duc la tipul de la care l-am cumparat sa ii cer banii inapoi(si acum platesc la creditul pentru motorul ala) sau sa ma fi dus la mosul care a facut motorul sa i-l dau in cap? Oare acu ar trebui sa ma simt vinovat ca i s-a stricat ambreiajul de pornire tipului carui i l-am vandut?

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai aruncati cu pietre in om degeaba, el a cumparat motorul si l-a montat, daca avea bataia aia, cum se face ca domnu florea nu a auzit bataia cand l-a cumparat, din cate stiu eu de la edy a facut multi km cu motorul ala, toata treaba s-a intamplat dupa ce tu ai umblat in motor, din cate am inteles de la tine veneai de la constanta la bucuresti si aproape de bucuresti ai avut probleme, ei bine daca tu ai etansat cu silicon si pe undeva ai exagerat ala posibil sa iti fi blocat vreun traseu pe unde trecea ulei, motoru a tinut dupa ce l-ai montat, la drumuri scurte, dar la drum mai lung poc ... Cam aceeasi treaba am patit-o si eu acum 2 ani, am luat un GPz de 550 din 86 de la un amic, ciar lpam luat cu foarte multa incredere stiind ca ii facuse motorul (cuzineti si segmenti) la un nene,dar mai papa ceva ulei. Dupa ce am mers cu el vreo 3 luni fara nici o problema, (prin oras, drumuri scurte, max 20-25 de km fara oprire) s-a calat motorul, cum sa calat, am mers la bunici, drum de 47 de km, pe la al patruzecilea km s-a oprit si neam nu a mai vrut sa porneasca, pana la urma am pornito trasa, ca dupa 3 km sa se caleze motorul, tin sa specific ca ii completasem uleiul cand am plecat de acasa, iar de papat uleiul in timp asa de scurt nu avea cum, lua cam 100-150 de grame la 500-600 km. Cand am desfacut motorul cuzinetii erau praf. Tu ce ai fi facut in situatia mea? Ei bine eu mi-am cautat motor, si cu ajutorul lui @4bike(sa ii dea dumnezeu sanatate) am gasit, defapt el mi l-a adus din germania. De atunci nu am mai avut probleme ... motocicleta am dato si merge si acu, dar ultima oara cand am vb cu tipul se plangea ca i s-a stricat ambreiajul de pornire, urmeaza sa ii dau motorul vechi sa isi ia ambreiaul din el, asta e se strica, is fiare. Ce ar fi trebuit sa fac prima oara sa ma duc la tipul de la care l-am cumparat sa ii cer banii inapoi(si acum platesc la creditul pentru motorul ala) sau sa ma fi dus la mosul care a facut motorul sa i-l dau in cap? Oare acu ar trebui sa ma simt vinovat ca i s-a stricat ambreiajul de pornire tipului carui i l-am vandut?

salut. si eu am cumparat un motor si a crapat imediat dupa cumparare. problema nu este ca se strica fierul,ca e uzat,e sh,e normal sa mai pice cate ceva, ci ca atunci cand il cumperi sau il vinzi sa-i spui cumparatorului ce problema ai avut sau are in continuare sa stie omul la ce sa se astepte,cum sa procedeze pe viitor. nu e etic sa-i spui ca e impecabil,ca nu are nici o problema, apoi sa-l lase pe drum...

in cazul tau cuzinetii erau praf nu pt ca a consumat ulei,ci pt ca nu au fost cuzineti originali,tratati special, cine stie ce o fi pus....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. si eu am cumparat un motor si a crapat imediat dupa cumparare. problema nu este ca se strica fierul,ca e uzat,e sh,e normal sa mai pice cate ceva, ci ca atunci cand il cumperi sau il vinzi sa-i spui cumparatorului ce problema ai avut sau are in continuare sa stie omul la ce sa se astepte,cum sa procedeze pe viitor. nu e etic sa-i spui ca e impecabil,ca nu are nici o problema, apoi sa-l lase pe drum...

in cazul tau cuzinetii erau praf nu pt ca a consumat ulei,ci pt ca nu au fost cuzineti originali,tratati special, cine stie ce o fi pus....

Una e sa umbli intr-un motor si sa stii ca e sticata aia si totusi sa il vinzi asa si alta e sa il vinzi si punct. In cazul meu spre exemplu tipul de la care am luat motorul a ramas la fel de uimit ca si mine cand a aflat ca s-a calat si ce am gasit in el. De precizat ca si dupa incident am ramas prieteni, chiar buni prieteni.

In cazul de fata tind sa cred ca a fost o situatie similara ... Omu a schimbat motorul ca cel vechi se calase, din vina lui sau nu, nu stiu cat de mult conteaza, asa ca a luat unul sh pe care l-a montat, motor care avea "o bataie" culmea cumparatorul ori nu a auzito ori a ignorato ... dupa 6-8 luni cat or fi de cand a cumparat el motorul, timp in care motorul a mers ok, omu desface motorul sa ii schimbe nu stiu ce capac si la primul drum lung se strica, tu ce concluzie tragi din asta ?

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

una peste alta acum 2 saptamani am ajuns si la ploiesti prin recomandarea lui Liviu,si am cumparat aproape toata motocicleta gs450 (mai putin cadrul ca nu incapea in masina)..

 

am stat acolo in frig cand dadea sa ninga sa demontez motorul sa ma asigur ca arborele e identic cu cel de pe gsx400....intre timp am aflat ca e identic si cu gs500...(deci blocul motor de gsx400=gs450=gs500,garnituri identice,capace identice,cutie identica,arbore identic,difera doar latimea pistoanelor si alezarea cilindrilor si camera de ardere)...

 

motorul de pe gs450 are arborele f ok,nu are joc in biela,bielele merg foarte bine,cusinetii de pe el par originali de prima cota (toti au inscriptia 1A04),din cate mi-am dat seama compresia era cam mica ca se invartea arborele cam usor,dar nu retin sa fi avut vreun joc pe cusinetii de carcasa

 

ieri ca n-am avut ce face m-am apucat sa montez noul arbore de pe gs450 pe blocul de gsx400....insa a aparut alta cretina problema...am mutat toti cuzinetii exact cum erau localizati din carcasa de gs450 in ailalta dar la montaj (strans inclusiv cam 70% din suruburi motor) stupoare..am un joc frumusel in arbore cat si pe contragreutate din cauza cuzinetilor de carcasa....in manual scrie ca jocul maxim permis ar fi de 0,5 zecimi...dar ochiul meu vede clar ca jocul se invarte in jur de 1 zecime fiindca daca trag de arbore da sa faca acel cloncanit scurt cand trag sus-jos...

 

am luat motorul la bloc sa pierd timpu sa problez si cu cusinetii anteriori..cam aceasi problema din nou...mai schimbam unul sau doua seturi si parca in unele zone jocul era mai mic,dar nu disparea...momentan am un se complet de 12 cuzineti cod 1A04 (din gs450), 10 cusineti 3A2AT , 2 cuzineti 2C5D, 2 tip 2A2AT si 6 tip 2B1AT....

 

i-am permutat si combinat pe toti in toate modurile posibile,intr-un final am reusit sa elimin jocul pe partea stanga a motorului ( partea cu alternatorul) in schimb pe partea cu ambreiajul nici de-al draq n-a mers...cel mult am gasit o pereche care sa ofere un joc hmm...rezonabil??

 

sincer chiar daca am o gramda de cote diferite toti au cam aceeasi uzura cel putin din simtite si vizibil...cam jumatate dintrei ei au devenit asa..murdari..adica pe zona de rulare au aparut multe pete de culoarea cuprului,si pe aceia i-am evitat,i-am lasat montati doar pe cei care au suprafata cat mai arginitie si fina...

 

nu am lasat carcasa originala a motorului de gs450 pt ca cea inferioara are o busitura urata si smulsa o ureche...cred ca ar pierde ulei (la simeringul de sub pinionul de atac) ,iar din motorul de gsx400 de la fiare vechi tre sa pun musai carcasa inferioara fiindca e singura disponibila si intreaga. din fostul motor original,pe acte tre musai carcasa superioara cu seriile din talon....deci la naiba,din 3 motoare tre sa fac unu,si asta ar fi singura combinatie posibila.

 

nu as vrea sa repet vreo prostie sa las cusineti cu joc oricat de nesimnificativ ,dar momentan sunt iar intr-un blocaj fiindca nu am cusineti de carcasa de cota mai mare....arborele si contragreutatea din gs450 se vede de la o posta ca au uzura mult mai mica decat anteriorul arbore belit...probabil setul de 12 cusineti merge ok pe carcasa de gs450 in combiatie cu arborele lui ( cam toate cele 3 motoare aveau in jur de 70000 km pe ceas) dar pe gsx400 parca nu vine ca manusa

 

deci,ce pana mea fac?

 

exista cumva si varianta folosirii unui tratament de motor gen Metabond ? stiu ce zic ei ca reface si astupa cu particulele de polipropilena si teflon gaurile de uzura din mecanisme si reduce frecarea.....dar esenta probemei nu rezolva

 

Sau,sa gasesc un set nou de cuzineti de gs500 cota mare??? daca da,Unde si cine aduce asa ceva?

 

cred ca v-am pliktisit deja :love:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut. metabondul e marketing, nu repari un motor cu aditiv de ulei. de ce nu incerci sa pui motorul luat bun pe cadru,apoi sa rezolvi la R.A.R. problema ca ai schimbat motorul? dai declaratie la notariat ca l-ai cumparat din targ...te chinui cu niste cuzineti...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu am lasat acel motor cu totul fiindca si carcasa inferioara a acelui motor este busita intr-un loc si greu sa se poata repara fiindca nu mai am bucata lipsa.... :drink: ....in plus,cand am fost sa-l iau l-am demontat ca sa ma conving cum e inauntru daca se potriveste arborele daca bielel sutn ok si cam ce uzura are,si am venit cu el in portbagaj bucatele cu tot cu mare parte din motocicleta donatoare . si nici nu am absolut nici un act pe restul pieselor si mi-am jurat ca nu dau spaga la rar asa de-al draq orice ar fi.

 

in alta ordine de idei,am cam reusit....cu amabilitatea lui tnq care m-a indrumat pe net cum sa potrivesc cusinetii in functie de codificarile existente pe arbore/carcasa pt fiecare palier in parte si tabelul din manalul haynes de reparatie am resuit din a 2-a incercare sa vina numai bine cusinetii pe arbore....din prima incercare am pus cuzientii cum au iesit din schema tabelului,dar fiind deja uzati aveam inca un joc ce zic eu ca era inca prea mare,asa ca in locurile unde de exemplu unde aveam cod B combinat cu A (din cauza la carcase diferite B sus A jos) am lasat B ,iar unde perechea rezultanta era de o valoare am folosit-o pe urmatoarea C in zonele cu prea multe perechi B si am last B in zona AB. .bineninteles am ales cuzinetii in starea cea mai buna . mi-au ajuns la fix cuzinetii pt combinatia asta,nu sunt nici fixi sa stranga tare si sa am frecare de sa se invarta greu dar nici sa aibe joc cu cloncanit,e numai bine cat daca pun si ulei sa ruleze ok... sper. :)

 

ieri seara am lipit cele doua carcase definitiv,iar azi am terminat de asamblat complet motorul.stiind ca motoarele de compresie mai mare solicita arborele mai mult( gsx 400e are compresie 10,5 din fabrica) am preferat sa montez cilindrul+cele aferente motorului de gs450(compresie 9,0) mai ales ca arborele este perechea lui :love:

 

setul motor de 450 inca pare acceptabil am verificat pistoanele si segmetii cum vin pe cilindru si deschiderea pare a fi cam de 1mm..ramane de vazut cum se va sesiza diferenta intre cele doua ,teoretic 450-ul scoate 41 cai iar 400ele cu compresie 10,5 scoate 44.insesizabil .....

 

maine mai am de schimbat discul de frana fata,placutele de frana fata,bucsile de la bratul spate , de pus motorul pe cadru, de cumparat 3 litri ulei,probabil ca va fi un castrol magnatec 10w40 fiind motor vechi....

daca totul decurge ok maine si de anul nou voi avea motor functional,cred ca voi pune si un aditiv in ulei cat timp se va realiza rodajul ( cam 1500km)

 

.asa ca FINGERS CROSSED :)

Editat de Mihai Florea
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revelionul tot cu motorul in brate il faci?? :love:

 

Eu am facut un revelion asa... m-am suparat pe toata lumea ca eram disperat cu motorul si nu aveam nici un chef de petreceri, la 12 noaptea am dat noroc cu pistonul... :)

Editat de Belbody
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...
Revelionul tot cu motorul in brate il faci?? :lol:

 

Eu am facut un revelion asa... m-am suparat pe toata lumea ca eram disperat cu motorul si nu aveam nici un chef de petreceri, la 12 noaptea am dat noroc cu pistonul... :lol:

 

 

DAAAAAAA ....am stat pana in ultima zi de revelion si dupa urmataorele 2 zile...nu mi-am permis totusi de anul nou ca am avut invitati pe masura acasa la mincul party :lol:

 

 

 

Mesaj completat

cum ai lipit cele doua carcase? adica,cu ce? garnitura de silicon?

da,d-aia rosie la tub

Mesaj completat

Felicitari asteptam vesti bune! :D

 

 

mersi......intre timp am mai vorbit una alta cu liviu dar nu si pe aici....ideea e ca tot la vechea configuratie de cilindru pplus piston si chiuloasa m-am intors ( originala gsx-ului de 400 cu compresie 10) fiindca cu cilindrul de gs 450 mergea cam aiurea motorul.....

 

vestile bune acuma incep sa curga,dupa alte zile in care am batut pasul pe loc si am iesit odata cu ea in oras dar timid .....am decis sa schimb setul de carburatoare....pe ale ei nu am prea reusit sa le mai reglez asa bine si dupa o tura de foc cu 2 zile inainte sa dea zapada cand am icnercat sa-i dau cox in mamaia sa vad cat duce ( adica 140) ( un fel de configuratie provizorie ) am bagat-o iar la garaj.

 

neplacandu-mi cum se si tureaza motorul ( dadea sa se sufoce la turatii de peste 7mii) m-am enervat si am curatat carburatoarele de gs450...mai simple,nedereglate,dar al draq de mizerabile in interior, aveau o pasta asa zici ca era paine inmuiata in apa de la atatea depuneri vechi...

 

alte zile am stat sa reglez cu lera jocul la supape,dar cum am o lera vai de steaua ei si imprumutata nu am certitudinea unei masuratori extrem de corecte

 

azi am montat reglat si pus pe pozitie definitiv carbelitoarele de pe gs450...si dupa vreo ora montat tevaraia si de reglaje ca sa nu mai am rateuri din cauza reglajului la aer ....motorul merge brici,relanti klumea si cand trag nitel de accelelratie se infige imediat,dupa ce l-am lasat cateva zeci de minute pornit ca nu aveam pe unde sa ies de zapada ... i-am dat turatie pe loc sa vad unde se duce...11000rpm....adica evident ce ar fi trebuit sa fie de la bun inceput...

 

mai am de rezolvat :

 

lacrmari intense de ulei la capacul chiluloasei fiindca am demontat-o de asa multe ori ca saracu silicon de etansare s-a dus draq....si cand stau pe loc ma trezesc ca se prelinge pe tot motorulcateva picaturi care-l jegoseste pe tot...foarte neplacut

 

sa revad tachetii de pe partea dreapta fiindca parca tacane oarecum sesizabil,pe partea stanga nu prea face...nu se distinge...

 

sa vad cum fac din doua vitezometre unul ca cel original al motocicletei indica prea putin iar cel original al motorului indica prea mult

 

gresat lantz + alte kestii aferente tren rulare

 

de skimbat uleiul hidraulic din telescoapele fata

 

concuzia e ca una peste alta ea momentan functioneaza,deci pot spune ca problema topicului s-a cam rezolvat...,am facut 100 km batraneste si vreo 10 de cox dupa ca sa imi dau seama de mersul lui... naiba stie cat o tine...

 

maine ca tot am zi libera ma apuc sa resiliconez chiuloasa si sa revad tachetii...ca restu raman mizilicuri...

 

:disappointed: o doamne ce experienta ..................................... :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...