Sari la conținut

Motocicleta Vazuta Din Conserva


stilgar
 Share

Postări Recomandate

Acum va intreb pe voi,conservarilor,daca un motociclist asteapta la semafor aproape de trotuar si tu ai loc langa el,ce faci,astepti in spatele lui sau te bagi langa el?Normal ca o sa va bagati.

 

In nici un caz! Din doua motive: ca el ocupa un spatiu plan egal cu latimea bandei si lungimea motocicletei, din punctul meu de vedere - parca asa scrie si la regulament, si, pentru ca nu sunt dispus sa incalc regula asta, ca daca se dezechilibreaza, daca il calc pe picior cand trec pe langa el etc...

Nu, paralelipiped imaginar in jurul motocicletei si gata, fie ca e in mers fie ca sta pe loc.

Ba mai mult, las distanta mult mai mare in mers decat la o masina: daca pica din varii motive, n-as vrea sa trec peste el ca nu m-am putut opri sau evita.

 

De-asta sunt deranjati conservarii cand treceti printre benzi, printre ei, in mers. Ca nu se uita nici naiba pe magheru, cand are masina in stanga, masina in dreapta, daca nu cumva se baga cineva sa depaseasca. Majoritatea gandesc in suprafete de 3mx2m. La semafor puteti sa va bagati cat vreti printre, atata timp ca nu se lasa cu oglinzi sparte sau portiere zgaraiate.

 

Citesc forumul asta de foarte multa vreme, si contrar celor care posteaza plin de indignare ca asta e zona de accidente si aici se posteaza numai RIP, am inteles multe dintre problemele celor cu 2 roti din aceste topicuri. Cred ca ar trebui despartite zonele in care se analizeaza accidentul si cele in care se exprima regretele pentru cei decedati, ca toata lumea sa fie ok.

Unele au mai fost discutate cu Ares666 pe alte forumuri, sau cu lizuka, incepusera niste chestii constructive dar din cauza unor... excitati nervosi, plini de adrenalina, discutiile s-au balarit iremediabil.

 

Printre cele discutate atunci, "conservarii" s-au plans de urmatoarele lucruri, sper sa mi le aduc aminte corect:

 

- Considera banda ca fiind a lor, si considera ca nu e necesar sa se asigure pentru a evita o groapa, DACA nu depasesc banda.

- Nu pot vedea motocicletele din punctul mort, cateodata traficul nu permite o asigurare temeinica in zona aia, etc...

- Nu agreeaza motociclistii care merg pe marginea trotuarului: ce sa faca, "sa-l ingesuie" si sa-si asume riscul sa pateasca ceva sau sa schimbe banda ? Taximetristul din spate preseaza, flashuri, claxoane. Mai bine sa mearga motociclistii pe mijlocul bandei, in felul asta este clar ce au de facut.

(Aici am o poveste interesanta: un scuterist pe margine, ma trezesc in dilema de mai sus, franez puternic petru a schimba banda, in secunda doi, in timp ce ma mutam pe cealalta banda, evita asta, fara sa se asigure, fara sa intoarca capul, un mare gropan. Daca nu franam si nu degajam spre stanga, ala ferea groapa pe capota mea.)

- Nu sunt incantati de motociclistii care circula prea aproape de ei (nu pastreaza distanta)

- Viteza relativa la coloana nu trebuie sa fie mare. (cand schimba banda se uita doar o data in oglinda, deci nu poate aprecia relevant viteza. Daca e foarte mare, se intampla neintamplatul)

- Cum a spus si AxaCuScame ieri, traficul in localitati se desfasoara la viteze <90kmh. Ce e peste, iese din schema, mai ales daca e ingust si cu 2 roti. Cateodata conformatia geografica a locatiei te pune in imposibilitatea de a te asigura pe o distanta > 100m.

 

Nu ma intereseaza aspectul legal al problemelor de mai sus: eu le prezint, si au fost prezentate, ca situatii "dubioase" care pot provoca accidente.

 

Cat am stat eu si am citit pe aici am mai identificat niste probleme comune in traficul urban, o sa le prezint impreuna cu modul in care le abordez eu, ca si "conservar", poate folosesc cuiva:

 

- Scos botul pentru asigurare:

E o practica frecventa. Va intrebati de ce in conditii de blocaj banda 1 e cea mai libera? Din cauza masinilor stationate ilegal si a celor care scot botul sa se asigure. De ce scot botul? Din cauza nesimtitilor parcati ilegal fix pe colt. Daca mai e si o duba, cand iesi e la "*tui ma-sa". Nu poti sa vezi nimic. Nimic. Si atunci scoti incet incet botul, in timp ce mototolesti tapiteria, pana se opreste unul si te lasa sa treci. D-asta nu vrea nimeni sa se bage pe acolo. Sunt destul trozneli intre masini la faza asta, si vad ca majoritatea celor cu scutere asa si-o fura.

- Intors sau viraj la stanga, peste banda continua sau nu:

Cand o masina incetineste fata de viteza coloanei, sau fata de viteza legala, e clara intentia, fie ca a semnalizat sau nu. Daca circuli spre axul drumului si ala din fata incetineste, daca nu e stop, atunci va intoarce sau va vira la stanga. Eu franez, schimb banda, dar in NICI un caz nu ma bag prin stanga lui. Unii nu semnalizeaza, altii isi mai iau si putin avant, facand mai intai dreapta si apoi viraj stanga sau intoarcere. Dar intodeauna criteriul este viteza cu care se deplaseaza.

In cel mai rau caz prefer sa-l troznesc in spate, decat sa incerc o evitare prin lateral si sa ricosez pe contrasens sau in vreun stalp.

- Acordarea de prioritate:

Daca ala care trebuie sa cedeze nu incetineste, incetinesc eu. Nu ma intereseaza ca io am prioritate, n-am chef de asigurari, traume sau rani. Nu conteaza ca o sa intarzii 10 secunde la destinatie, ca o sa consume mai mult masina, ca se uzeaza placutele si discul de frana etc... Daca ala nu arata a fi hotarat ca o sa opreasca, opresc eu.

- Ciudatii

Orice masina care nu respecta tiparul de trafic, care circula mai incet, mai tare, mai nehotarat, care schimba benzi aiurea, pentru mine e un potential pericol si trebuie tratat ca atare. Il ocolesc mai pe la distanta, franez, merg in spatele lui etc...

 

Ce am postat mai sus reprezinta abrodarea mea. Nu inseamna ca o bag pe gat cuiva, nici macar ca o recomand. Sa judece fiecare pentru el daca ar trebui sa se inspire sau nu din ce am scris mai sus.

 

Si ca sa inchei apoteotic un post plin de idei amestecate, contrar obiceiului meu de a-mi structura textul: ma deranjeaza teribil ideea conform careia un motociclist poate sa faca ce vrea pe sosele ca nu-si risca decat viata proprie, atitudine foarte des intalnita pe aici.

Parca pe 1 mai a fost cazul ala cu taranul omorat in mijlocul campului.

Eram prima masina la stop la Romana, cand a venit unul cu o vitezana si era sa culce o doamna la pamant, in graba lui de a se posta primul, dupa trecere. Ce conta ca e trecere de pietoni? Zic ca un motociclist, un motor, reprezinta o arma, la fel ca orice masina.

 

Imi cer scuze inca o data pentru structurarea defectuasa a mesajului, din pacate nu am timp sa-l bibilesc.

Editat de cosmin_m
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 61
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Am tot circulat in ultima vreme si observ o impartire in doua tabere, atat in randul automobilistilor, pe care incep sa evit a-i mai numi "conservari", cat si in randul motociclistilor.

Automobilistii nu mai sunt cei de acum 5-6 ani, absolut impasibili si pentru care motociclistii nu constituie nimic. O tabara este formata din cei care ii desconsidera pe motociclisti si au un comportament aproape dusmanos ("te blochez fir'ai al dreacu', sa stai si tu la coada ca mine, sa nu te bagi in fata") iar cealalta tabara este cea a "simpatizantilor": cei care iti fac loc in coloana, se asigura si au prezenta pe creier imaginea motociclistului pe care il cauta foarte des in oglinda retrovizoare.

Cei care au mai ramas si nu fac parte din niciuna din aceste "tabere" sunt "indiferentii", dar eu consider ca pe masura ce numarul nostru va creste, automobilistii vor alege sa treaca intr-una din cele doua "tabere".

 

Depinde insa foarte mult de noi si ma refer aici in special la comportamentul nostru in trafic, ce parte vor alege acesti soferi.

 

Pe de alta parte motociclistii s-au cam separat si ei: sunt cei care merg regulamentar, poarta echipament, au o atitudine pasnica in trafic si incearca sa fie intelegatori cu soferii. Acestia sunt in general incepatorii, sau motociclistii de Duminica care au dat cu nasul de curand de mersul pe motor sau merg foarte rar si inca sunt preocupati de alte probleme cat sa nu puna la suflet faptul ca sunt inghesuiti, blocati, neobservati la timp (mai mult sau mai putin intentionat), sicanati si asa mai departe.

O alta categorie sunt cei care merg foarte agresiv, raspund foarte dur oricarei provocari din trafic (provocare mai mult sau mai putin intentionata) sicaneaza ei masinile pe principiul celui mai rapid si mai agil si au convingerea ca atata timp cat esti mai rapid decat masinile de pe sosea nimic nu te poate atinge.

Cei care nu se inscriu in aceste doua modele au de obicei tendinta sa se apropie mai mult de al doilea sau sa derive spre ceva asemanator.

 

Ce am incercat sa fac aici este o analiza cat de cat obiectiva a situatiei soferilor si a motociclistilor, obligati in mod implacabil sa imparta zilnic aceeasi bucata de asfalt, cu partile lui bune si rele.

 

Am evitat sa includ in analiza mea extremele, indiferent de care parte s-ar situa ele. Sigur ca exista manelisti cu rable de la 1900 toamna care se uita in trafic la cat de frumos luceste ghiulul la soare la fel de bine cum exista motociclisti care nu au nici o jena sa mearga pe o roata cu privirea catre cer de parca le-ar mai lipsi doar aripile ca sa ajunga acolo sus.

 

Poate am exagerat in unele puncte si anume in cele esentiale, dar mi se pare important sa putem sa intelegem ca daca nu suntem un pic toleranti cu totii, nu vom reusi sa progresam si sa ajungem ca in orasele de care se pomenea mai sus: Milano, Paris, Atena si asa mai departe unde exista o ordine in haosul aparent din circulatia aia infernala. In aceste orase motocicleta este in primul rand o necesitate, o solutie la traficul care ne sufoca in fiecare zi, iar motociclistii sunt niste soferi care s-au saturat sa stea in loc sa se deplaseze. Si cum mare parte din cei care conduc automobile au si un scuter sau o motocicleta acasa ii respecta pe cei cu doua roti in primul rand pentru ca stiu cum e sa mergi pe asa ceva.

La noi probabil va mai dura pana cand se va ajunge la asa ceva, insa drumul progresului e presarat cu morti. Motociclisti morti.

 

Ry.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai ca este un topic interesant. ca si altii, simteam nevoia de asa ceva.

 

cateva observatii din perspectiva mea... un conservar cu experienta de 2 ani si ceva... care in 2 saptamani incepe si scoala moto.

 

1. ar prinde bine o campanie de constientizare a publicului larg. am constatat pe propria mea piele, ca de cand citesc toate ororile de pe aici sunt mai atent in trafic. nici inainte nu eram animal sa nu acord prioritate sau sa nu fac loc daca se poate, dar acum pur si simplu ma asigur mai mult. sunt convins ca multi daca ar stii cate se intampla din cauza neacordarii de prioritate si in general a neatentiei la volan, s-ar mai uita inca o data in oglinda... chestie care probabil ar salva ceva vieti de motociclisti responsabili. am adaugat "responsabili" pt ca cei care considera normal mersul cu peste 100km/h in oras, in zone unde vizibilitatea este de 100-200 in cel mai bun caz... si-o cauta grav. incercati numai sa va ganditi cum este sa iesi de pe o strada laterala si sa dai de o situatie foarte des intalnita pe la noi - o masina parcata fix pe sau la 2 metri de colt (cu putin noroc o duba sau un camion). nu zic ca nu este vina celui care se baga, dar daca sunteti trantiti pe jos nu stiu daca va incalzeste cu ceva.

 

2. in acelasi timp trebuie sa recunoasteti din start ca sunteti mai greu de vazut in trafic si sa actionati si voi in consecinta. faruri, zgomot, claxon daca este cazul... si mai ales prudenta. cu toate precautiile tot mai reusesc sa-i ratez pe unii dintre voi. cu largul lor concurs, pt ca eu daca sunt in coloana si ma deplasez cu viteza de 10 metri pe minut, ajung in dreptul strazii pe care vreau sa fac dreapta, semnalizez, bag in viteza, dau sa plec de pe loc... si ma trezesc cu un moped care ma depaseste prin dreapta cu ceva viteza... ma apuca nebunia. daca nu era forumul asta nu stiu daca ma gandeam sa ma uit in oglinda, pt ca nu credeam ca ar putea sa vina ceva din spate, prin dreapta mea... cand eram la doar ceva mai mult de jumatate de metru de masinile parcate pe dreapta. de auzit nu puteam sa-l aud pt ca aveam geamurile inchise pt ca era foarte cald si mai ascultam si muzica.

 

3. pe mine personal ma ajuta tobele mai galagioase sa reperez mai repede motociclistii. din cauza asta am si renuntat la mersul cu muzica la volum dat spre maxim, constient fiind ca uneori nu imi ajung oglinzile

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum va intreb pe voi,conservarilor,daca un motociclist asteapta la semafor aproape de trotuar si tu ai loc langa el,ce faci,astepti in spatele lui sau te bagi langa el?Normal ca o sa va bagati.[...]

 

Incorect. Cand sunt la volan, intotdeauna stau in spatele lui, ca si cum ar fi o masina normala. Si in trafic, cand il depasesc, o fac normal, ca pe o alta masina. De altfel daca vedeti un BMW albastru in trafic, vezi sesiza... ;) V-as da si numarul, dar nici n-o sa-l tina mine minte nimeni si nici nu vreau sa-mi dezvalui prea mult din identitate.

 

Desi nu sunt de acord cu motociclistii care fac slalom, fac si loc si cand traficul e stationar si cand pot in mers. Si sunt multi ca mine.

Editat de big_ipaq
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai pus in fund cu atata corectitudine. In principiu si eu fac cam la fel. Dar ce se intampla in cei 1% or less in care esti nervos, nu esti atent sau mai stiu eu ce? Shit happens ;)

 

PS Ma refer la postul lui cosmin_m

Editat de serbancuhonda
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dar apropos, nu-i cereti acelasi lucru sotiei mele... :lol: Ce sa fac, sa nu o las sa conduca? Veti avea si voi un copil de gradinita, si nu va mai fi asa usoara decizia...

 

 

M-ai pus in fund cu atata corectitudine. In principiu si eu fac cam la fel. Dar ce se intampla in cei 1% or less in care esti nervos, nu esti atent sau mai stiu eu ce? Shit happens ;)

 

N-am prea inteles. Sigur ca sunt si eu nervos, sigur ca am si eu pasaricile mele... Toti le avem. Cand sunt la volan, incerc sa le evit. Daca nu reusesc, nu am sa cer mila nimanui. Si cand nu sunt atent? Se intampla oricui. De aia se cheama culpa si nu omor. Imi asum si acest lucru si minimizez probabilitatea sa fiu pus intr-o asa situatie. Nu exclud niciodata ca as putea fi neatent, nu cred c-ar trebui sa se creada nimeni asa...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la fel faceam si eu inainte de a avea carnet de A. dupa aceea am devenit mai stresat la volan decat la ghidon. ma uit in oglinzi ca girofarul cand sunt cu masina, iar asta ptr a nu cauza vreun accident din neatentia mea sau din prostia vreunui motociclist.

 

deci: ASA CUM MOTOCICLISTII CU CAPUL PE UMERI SE COMPORTA IN TRAFIC CA SI CUM NU AR FI VAZUTI (INCEARCA SA SE FACA VAZUTI), ASA AR TREBUI SA SE COMPORTE SI SOFERII, CA SI CUM NU AR VEDEA MOTOCICLISTII (SA SE ASIGURE IN PERMANENTA)

 

 

 

Bravo baiete,ai pus punctul pe I ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci eu nu inteleg de ce trebuie sa ma asigur mereu cand merg pe banda mea in oglizi?Am vre-o obligatie ca sofer?Poate doar morala ca dau in vre-un ciumeg care trece in mare goana pe langa mine cand eu ocolesc pe banda mea un canal.Chiar nu se poate depasi in zig-zag?Adica la fel ca masinile?

Ma intreb cati dintre cei care injura pe soferi au masina?Eu cred ca sunt putini sau cei care au sunt subiectivi.Ii intreb pe soferii de aici cate "incidente" au cu alti soferi in fiecare zi de condus,e deja o banalitate,nu te apuci sa iesi cu bata(pe care o au toti taranii langa usa ;) ) sau sa povestesti pe toate forumurile auto ce ai patit,e deja penibil ce se intampla...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci eu nu inteleg de ce trebuie sa ma asigur mereu cand merg pe banda mea in oglizi?Am vre-o obligatie ca sofer?Poate doar morala ca dau in vre-un ciumeg care trece in mare goana pe langa mine cand eu ocolesc pe banda mea un canal.Chiar nu se poate depasi in zig-zag?Adica la fel ca masinile?

Ma intreb cati dintre cei care injura pe soferi au masina?Eu cred ca sunt putini sau cei care au sunt subiectivi.Ii intreb pe soferii de aici cate "incidente" au cu alti soferi in fiecare zi de condus,e deja o banalitate,nu te apuci sa iesi cu bata(pe care o au toti taranii langa usa ;) ) sau sa povestesti pe toate forumurile auto ce ai patit,e deja penibil ce se intampla...

 

Pentru simplu fapt ca trebuie sa conduci "preventiv" si legea permite trecerea pe aceeasi banda a mai multor vehicule daca nu depasesc linia, deci nu schimba banda.

 

Apropos, oare cati dintre cei de pe forum indiferent daca sunt in conserva sau pe moto se uita in oglinzi cand trec prin giratoriu? Ma refer la faptul ca se mai incaleca benzile si se mai scurteaza curba fara asigurare prealabila de parca am fi la Grand Prix.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru simplu fapt ca trebuie sa conduci "preventiv" si legea permite trecerea pe aceeasi banda a mai multor vehicule daca nu depasesc linia, deci nu schimba banda.

 

Preventiv trebuie sa conduci mereu dar jur daca stiu eu de vre-un articol in lege care permite conducerea paralela sau depasirea pe aceeasi banda a 2 autovehicule/motorete/trotinete

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ceva ciudat dar in acelasi timp imbucurator legat de soferi. In ultima vreme iar am inceput sa ma bag printre benzi la stop si de multe ori cand coloana se pune in miscare ma prinde intre benzi. Cand se intampla asta incep sa ma uit in jur sa vad unde sa ma bag, soferii care de obicei incercau sa se strecoare pe langa mine acum pun frana lasandu-mi loc sa ma bag pe banda. Mi s-a intamplat de multe ori sa ma bag pe o banda in fata unei masini si apoi sa ma uit in oglinda si sa observ ca masina aia sta cam la 2 lungimi de masina in spatele meu. Parca si ei au aflat de numarul mare de accidente, nu stiu ce sa spun, doar ca incet incet afla si lumea de noi.

Si eu sunt sofer si pot spune ca nu ma simt prea bine cand stau cu masina la coada la semafor si trec motoare pe langa mine. Si cand nu au loc ei tot incearca sa se strecoare chiar daca iti ating oglinda, sau vin cu viteza printre benzi si cand ajung in dreptul tau pun frana brusc si dau flashuri, claxoane, ambalari ca le blochezi drumul.

Cateodata imi vine sa ies sa-l iau de cap, cu ocazia asta sa-i dau si un genunchi in casca sa-l bulversez un pic si apoi sa-l arunc in masina si sa ma urc eu pe motor si sa stea si el la stop cateva minute sa vada cum e inchis in cusca aia nenorocita si transpirat din cap pana in picioare. ;) :lol:

Respectul reciproc conteaza foarte mult, eu cand vad ca nu am loc sa ma bag stau linistit si astept, si asa ma simt prost cand ma bag cu motorul pe langa ceilalti, ca stiu cum se simt si stiu ca se gandesc, "ca imi zgarie asta masina si apoi fuge, ca motociclistii astia sunt ai dracu rau", " sa-l las sa treaca ca poate il calc pe picior si se da jos si imi sparge parbrizu cu casca".

Si noi ar trebui sa intelegem de ce unii soferi se enerveaza cand te bagi printre benzi, pentru ca tu in primul rand ii incomodezi intrand pe acolo, si asa sunt sictiriti de situatia in care se afla acum mai trebuie sa-ti poarte si tie de grija sa nu ajunga vreun criminal de motociclisti, si cu atat mai mult AR TREBUI RESPECTATI CEI CARE NE MAI FAC SI LOC. Ganditi-va sa fiti transpirati, sa fiti la acelasi stop de 5 minute intr-o coloana infinita de masini, sa stiti ca iar veti intarzia la munca, sa va uitati in oglinda si sa vedeti undeva departe in spate, intre benzi un motor apropiindu-se. I-ati face loc sa treaca? Multi vor spune DA ca deh sunteti motociclisti dar va spun eu ca daca ati fi acolo, in masina aceea, v-ati gandi de 2 ori, si numai pentru faptul ca e in natura omului treaba cu "daca sufar eu sa suferi si tu" sau "nu mi-e de ajuns ca stau aici de nu stiu cat timp acum sa mai am si grija lu asta, ia lasa mai bine sa stea el in spatele meu si sa aibe el grija mea".

 

P.S. urasc zilele in care sunt nevoit sa iau masina, atunci ajung sa-i inteleg si eu pe soferii de zi cu zi din Bucurestiul mult iubit.

Editat de crisluca1985
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru simplu fapt ca trebuie sa conduci "preventiv" si legea permite trecerea pe aceeasi banda a mai multor vehicule daca nu depasesc linia, deci nu schimba banda.

 

Deci esti de acord cu unul care vine cu masina peste tine si te inghesuie in dreapta (/stinga). Lamureste-ma, vrei sa fii privit ca o masina "intreaga" si atunci n-ai ce cauta in paralel (in timpul mersului, nu la semafor) sau vrei sa fii motoreta, sa mergi in paralel dar sa vina si altii in paralel cu tine?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am observat ceva ciudat dar in acelasi timp imbucurator legat de soferi. In ultima vreme iar am inceput sa ma bag printre benzi la stop si de multe ori cand coloana se pune in miscare ma prinde intre benzi. Cand se intampla asta incep sa ma uit in jur sa vad unde sa ma bag, soferii care de obicei incercau sa se strecoare pe langa mine acum pun frana lasandu-mi loc sa ma bag pe banda. Mi s-a intamplat de multe ori sa ma bag pe o banda in fata unei masini si apoi sa ma uit in oglinda si sa observ ca masina aia sta cam la 2 lungimi de masina in spatele meu. Parca si ei au aflat de numarul mare de accidente, nu stiu ce sa spun, doar ca incet incet afla si lumea de noi.

 

 

In mod sigur se intampla asta, trebuie sensibilizati si facuti atenti, dar nu cu oglinzi trosnite. Aaaa, manelistii care in prostia lor fac sicane, trebuie faultati, dar eu cred ca-i inraim asa, ei oricum nu au minte si recurg la razbunari. "Nu incerca sa-i spui unui prost ca-i prost, ca oricum e prea prost ca sa priceapa aluzia".

 

Hai sa ne simtim bine si in siguranta pe strada, pe 2 sau 4 roti ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum va intreb pe voi,conservarilor,daca un motociclist asteapta la semafor aproape de trotuar si tu ai loc langa el,ce faci,astepti in spatele lui sau te bagi langa el?Normal ca o sa va bagati.

Nu nu ma bag. Stau foarte mult pe forumul asta si am invatat ca cel putin jumatate de aici au A-ul luat pe banda (culmea, ei zic ca B-ul se ia asa dar tot ei povestesc in alta parte ca scoala moto e practic inexistenta. Nu cunosc, asa ca ma bazez pe afirmatiile lor).

 

Repet: NU MA BAG. Chiar daca am loc langa el, prefer sa las omu linistit, ca , cine stie, poate nimeresc un paranoic care daca stau langa el ma scoate ca am iesit la vanatoare ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

la fel faceam si eu inainte de a avea carnet de A. dupa aceea am devenit mai stresat la volan decat la ghidon. ma uit in oglinzi ca girofarul cand sunt cu masina, iar asta ptr a nu cauza vreun accident din neatentia mea sau din prostia vreunui motociclist.

 

deci: ASA CUM MOTOCICLISTII CU CAPUL PE UMERI SE COMPORTA IN TRAFIC CA SI CUM NU AR FI VAZUTI (INCEARCA SA SE FACA VAZUTI), ASA AR TREBUI SA SE COMPORTE SI SOFERII, CA SI CUM NU AR VEDEA MOTOCICLISTII (SA SE ASIGURE IN PERMANENTA)

 

Da' de ce nu ar fi invers... ;)

 

Nu ca ar fi cazu' tau ... nu de alta da' te stiu ... (dai o bere... si zi-le la aia de geam cu autografele sa plece) ... da' e situatia cea mai des intalnita de mine in trafic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-ai pus in fund cu atata corectitudine. In principiu si eu fac cam la fel. Dar ce se intampla in cei 1% or less in care esti nervos, nu esti atent sau mai stiu eu ce? Shit happens ;)

PS Ma refer la postul lui cosmin_m

 

Absolut ca shit happens. Dar incercand sa ai niste abordari sistematice, incercand sa indentifici rational situatiile "dubioase", si sa-ti structurezi raspunsul la ele, minimalizezi riscurile.

Insa, e adevarat: de fiecare data cand te sui la volan (sau ghidon) poti omora pe cineva, sau, poti fi omorat. Cu dreptatea de partea ta sau nu, ce mai conteaza ?

 

Deci esti de acord cu unul care vine cu masina peste tine si te inghesuie in dreapta (/stinga). Lamureste-ma, vrei sa fii privit ca o masina "intreaga" si atunci n-ai ce cauta in paralel (in timpul mersului, nu la semafor) sau vrei sa fii motoreta, sa mergi in paralel dar sa vina si altii in paralel cu tine?

 

Din nou vrajitorul a surprins esentialul. Credeti-ma, soferii - majoritatea va privesc ca o masina "intreaga" in mers. Cum astia is mai multi, eu unul m-as modela pe perceptia lor, nu as incerca sa o impun pe a mea asumandu-mi riscurile de rigoare.

La stop eu nu prea am mai vazut masini care sa nu faca loc motocicletelor daca au cum. Am vazut inclusiv taximetristi care au miscat masina ca sa deblocheze "culoarul". Dar in mers, se schimba treaba.

Insa recunosc, in afara de cativa cu vitezane, la costum de sort si ochelari de soare, majoritatea motociclistilor pe care i-am vazut circulau frumos, pe banda, cu viteza traficului sau usor peste. Bravo lor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In vremuri demult apuse , coana mare (bunica) a castigat se pare cupa Casa Scanteii pe un triumph de 125.

Moshu avea pe atunci un DKW si mai avea si unul din cele mai tari garaje din braila.

Eu am permis de conservar doar de 15 ani iar cat.A este pe tzeava si, din fericire, doar un singur accident (masca sparta si aripa indoita intr-un carlig de dacie cu nr da calarasi ;)

Amandoi batraneii mi-au povestit o gramada de pe vremurile alea. dar un lucru mi-a ramas adanc in capatzana:

 

" Bai baiete, atata vreme cat TU si utilaju cu care te deplasezi nu aveti nici o zgarietura din vina ta si reusesti sa ai grija si de idiotu de langa tine ESTI CEL MAI BUN CONDUCATOR DE VEHICUL DIN LUME".

 

Oameni buni , este pur si simplu vorba de RESPECT si BUN SIMT, indiferent ca aste vorba de conservari sau motociclisti.

 

Pentru conservari:

 

Am si eu o curiozitate - cum va impacati cu iubitii pietoni care trec printre masini?Pe aia apucati sa ii vedeti?

 

Pentru motociclisti:

 

Aceeasi intrebare cu adaugiri - pe astia cum reusiti sa ii feriti atata vreme cat trebuie sa fiti cu ochii la conserve, gropi, canale, fuste, apa, praf?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aussie.. vad ca ai fost educat foarte bine.

insa pietonii vin din fata sau trec prin fata, deci sunt mult mai usor de vazut..

motoarele vin din spate, si oglinzile nu suplinesc inca atat de mult ochiul din ceafa ce lipseste

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te rog sa ma ierti.

Diferenta intre 25km/h si 40 km/h si distanta de un metru intre botul masinii si pustiul de clasa a patra care a fugit prin fata autobuzului face ca eu sa pot scrie acum aici.

Inca o data repet, paziti-va pielea cat puteti de mult, toti.

Timpul in care poti alege intre 4 scanduri / dosar penal si trei metri mai in fata la stop este mult mai mic de 1s

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Insa, e adevarat: de fiecare data cand te sui la volan (sau ghidon) poti omora pe cineva, sau, poti fi omorat. Cu dreptatea de partea ta sau nu, ce mai conteaza ?

De acord. Mai mult, eu aplic si logica inversa: mi-am luat masina mare pentru ca vinovat sau nu, macar nu mor eu. Si greseli in trafic nu am mai facut de multa vreme. Vorbesc de greseli adevarate, nu rahaturi gen 180 pe autostrada goala ( si asta pe 4 roti)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...

Pe de alta parte motociclistii s-au cam separat si ei: sunt cei care merg regulamentar, poarta echipament, au o atitudine pasnica in trafic si incearca sa fie intelegatori cu soferii. Acestia sunt in general incepatorii, sau motociclistii de Duminica...

 

Ry.

 

Sa ma consider deci incepator la 52 de ani dupa cateva sute de mii de kilometri in sa pentru ca de mers merg zilnic circa 50 km in trafic dar numai sase luni pe an ca restul e iarna aici... :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

astazi din conserva mea am vazut o faza facut de 2 motociclisti. :cheers:

 

ora 14 aglomeratie, pe dreapta masini parcate diagonal (cu fata la bordura. pt cei din timisoara, e vorba de Gh Lazar) si bineinteles pe sensul de mers, coloana de masini aflata in miscare. acestia 2 se baga intre coloana si masinile parcate, dar nu oricum, ci in gaz maxim si viteza destul de mare.

ziceti voi e ok? era destul sa se sperie vro femeie, sau sa iasa o masina parcata putzin cat sa poata vedea, sau sa iasa o batranica dintre masini. si as fi putut asista la un dezastru. probabil ca daca mergeau putin mai repede ca si coloana nu as fii avut nimik, dar in viteza mare prin loc asa mic... :ok: parerea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai mult, eu aplic si logica inversa: mi-am luat masina mare pentru ca vinovat sau nu, macar nu mor eu.

 

Bleah....stii care e efectul de baza: intr-un accident in care daca aveati masini mici scapati amindoi cu o spitalizare de o saptamina, acum o sa omori un om, 2, 3, 5 si tu nu o sa ai nici o zgirietura.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ora 14 aglomeratie, pe dreapta masini parcate diagonal (cu fata la bordura. pt cei din timisoara, e vorba de Gh Lazar) si bineinteles pe sensul de mers, coloana de masini aflata in miscare. acestia 2 se baga intre coloana si masinile parcate, dar nu oricum, ci in gaz maxim si viteza destul de mare.

ziceti voi e ok? era destul sa se sperie vro femeie, sau sa iasa o masina parcata putzin cat sa poata vedea, sau sa iasa o batranica dintre masini. si as fi putut asista la un dezastru. probabil ca daca mergeau putin mai repede ca si coloana nu as fii avut nimik, dar in viteza mare prin loc asa mic... parerea mea

 

Eu zic ca nu trebuie sa ne facem griji in legatura cu oameni ca aia, nu au zile multe.

De neiertat este sa mergi intr-o vineri noapte pe la ora 10, cand sunt pline terasele, cu 200 la ora + pasager pe la Drumul Taberei 34 si normal sa treci si pe rosu ca doar nu are rost sa incerci sa opresti la viteza aia in 50 m.

Mai ganditi-va si la pasager !

Mai bine ma corectez singur . . . Gandeste-te de 2 ori inainte sa te sui pe motocicleta cuiva pentru "o tura" ,poate fi ultima, daca omu ala este ca cel pe care l-am vazut noaptea trecuta.

 

R.I.P. :cheers: :ok: in avans pentru inconstientii de zi cu zi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...