Sari la conținut

2T sau 4T pentru motociclete cross ?


camarro29
 Share

Postări Recomandate

2T clar....usor, simplu, puternic si nervos :) ......consumul si fiabilitatea nu ne intereseaza la asa ceva :love:

Depinde si de ce buget are pentru cross. Daca bani nu sunt problema, iei 2t, dar daca stai mai rau, poti sa incerci si cu un 4t, care sunt mai fiabile, dar mai rare... da un ochi in semnatura pentru o bestie daca te intereseaza crossera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde si de ce buget are pentru cross. Daca bani nu sunt problema, iei 2t, dar daca stai mai rau, poti sa incerci si cu un 4t, care sunt mai fiabile, dar mai rare... da un ochi in semnatura pentru o bestie daca te intereseaza crossera.

 

Daca nu ai bani de cross 2T, eu cred ca pt cross 4T sigur nu ai; mai ales ca-s mai noi, si se stie ca-s mai fiabile, si e multa tehnologie in a le face usoare.Cat despre costurile de intretinere...daca vrei sa ai ambele motoare in parametrii maximi, eu cred ca sunt cam la fel de costisitoare...poate un pic mai ieftin 4T

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca nu ai bani de cross 2T, eu cred ca pt cross 4T sigur nu ai; mai ales ca-s mai noi, si se stie ca-s mai fiabile, si e multa tehnologie in a le face usoare.Cat despre costurile de intretinere...daca vrei sa ai ambele motoare in parametrii maximi, eu cred ca sunt cam la fel de costisitoare...poate un pic mai ieftin 4T

 

OK, sa zicem ca nu e vb de bani (desi e un aspect f important)ci strict de fiabilitate, cam care ar fi problemele tehnice , cam cat te tine un motor, cam cat timp te tine un ambreiaj ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiind vorba despre motocross, automat vorbim de competitii. Din cate stiu, regulamentul prevede 4T 450cc impreuna cu 2T 250 cc pt MX1 si 4T 250cc impreuna cu 2T 125cc pt MX2. Se incurajeaza folosirea motoarelor 4T. La ora actuala motoarele 4T au devenit foarte performante incat toata lumea le prefera in ciuda greutatii lor mai mari. In America sunt interzise total motoarele 2T. Doar in freestyle mai sunt acceptate. Dar si acolo au aparut motoare 4T. Honda nu mai fabrica nici un motor 2T iar la Kawasaki doar capacitatile sub 100 cc sunt 2T. Deci, pt motocross, trebuie sa te gandesti neaparat la un motor 4T. Cat despre costuri, parerea mea e ca sunt la fel: 2T mai ieftin dar mai des, 4T mai scump dar mai rar.

Un singur avantaj pt 2T: fiind mai simple, mai vechi si pt ca toata lumea vrea sa scape de ele ai sanse sa le gasesti mult mai ieftine decat cele 4T. Dar nu vei fi competitiv. Cel mai bine motocrossistii te pot indruma.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poftim?! Un 250 2t calarit bine ( nu orice merge pe un 2t, la nivel de curse ma refer) cam rupe 450 in 4t.

Intr-adevar, exista o tendinta spre motoarele in 4 timpi, care au evoluat enorm in ultimii ani (spre deosebire de cele in 2t).

Ca intretinere sunt cam la fel, dar asta conteaza si de stilul tau de a merge. La 2t schimbi mai repede piese insa nu necesita in rest o intretinere foarte mare. In schimb un 4t , intretinut bine(ulei schimbat des, etc) tine destul de mult.(daca esti tipul care ti motorul numai in limitare atunci alege 2t).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

OK, sa zicem ca nu e vb de bani (desi e un aspect f important)ci strict de fiabilitate, cam care ar fi problemele tehnice , cam cat te tine un motor, cam cat timp te tine un ambreiaj ?

 

Pai gandeste-te ca la 2T schimbi cam la 10mii km sau echival in ore de functionare pe teren segmenti si eventual semeringuri....ambielajul la un motor de marca tratat cu ulei 2T de calitate NU se strica la fct normala.

La 4T daca faci cross extrem tot cam la atatea ore de fct schimbide 3-4 ori uleiul si filtrul, mai reglezi o supapa sau poate o schimbi, sau toata distributia, de obicei se schimba toata distributia; si cam la 2-3 schimburi de segmenti la 2T faci un set motor si la 4T. Asta nu e o regula, dar in principiu cam asa se intampla....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Update: Am avut ocazia sa testez la evenimentul organizat acum 2 sapt la Cluj de Paniq Squad si Adventure spirit cateva modele noi de la KTM, si anume 250Exc (2T) si 400Exc si 450Exc.

Concluzie, Exc-ul in 2T: fantastic de turbat: rupe aderenta si face si weelie si in 3-a :laugh: si cel mai manevrabil dintre modele; totusi si celelalte m-au impresionat, in sensul ca ma asteptam sa fie mult mai greoaie, pe cand nu e diferenta mare intre 450 in 4T si 250-ul in 2T, la fel si la putere si cuplu de treapta, si da, si cele 4T tuna din ture mici si fac usor weelie. La toate modelele suspensiile si asezarea pe orice fel de "drum" nota 10 :D .....totusi un pic nu mi-a placut inaltimea seii care la o persoana si de 1.75 si 77kg a pos un pic de probleme pana m-am obisnuit, dar oricum asta se poate regla din telescoape, dar asa mai inalta macar nu freaca jos in unele zone de vf de damburi cu scutul...

Dar totusi pana la urma daca ar fi sa iau una din ele as prefera 250-u 2T care e si cel mai violent intr-adevar, dar si cel mai putin costisitor din cate am vb cu organizatorii in sensul ca nu tre schimb de filtru de ulei ca si la 4T si o boala ktm de curse: reglatul tachetilor tot la 25-30 ore de functionare, pe cand la 2T cam la 32ore de mers race faci numai segmentare.....plus e si cel mai ieftin :laugh:

Editat de RaceTuning
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Salut! Poate sa imi spuna si mie cineva cam care ar fi raportul corect de amestec ulei/benzina pt o Yamaha yz 250 din 2005???Si eventual daca ar potrivi pe ea un rezervor mai mare de wr???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

pai depinde de calitatea uleiului care-l bagi.

Daca-i ulei bun cam 20-25 ml la 1 litru de benzina, deci aprox 250 ml la 10 litrii.

Cu cat este mai slab uleiul, maresti cantitatea / litru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Salutari !:)

 

Daca tot e vorba de 2t :) am si eu un yz de 250 din 2003 .Va rog sami spuneti cat de tare ar trebui sa se incalzeasca.... mie mii se pare ca se incalzeste prea tare .... adica daca fac cateva urcari prin padure mai tare si apoi pun mana pe cilindru uneori ma arde ....... Este normal asa ceva ?? Astept sfaturi :)

 

 

 

 

Multumesc anticipat :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai stiu.............. ca daca merg cu el ............. la viteza nu se incalzeste .... dar in padure la o urcare..mai patineaza mai o incercare mai inca una si uite asa motorul sta cam pe loc si plus de asta e si putin turat .............. dar oare il afecteaza invreun fel?? Sau doar daca se incinge tare de tot?

 

 

Multumesc pt sfaturi :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Are radiator? Are supapa de suprapresiune? Are ventilator? Eu nu prea stiu despre YZ-uri; decat lucruri generale.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...