alex_en Postat Februarie 13, 2010 Autor Share Postat Februarie 13, 2010 (editat) Alte informatii folositoare: - pasaportul poate fi facut in doua variante: electronic (carnet cu cip) sau temporar (fara cip) - pasaportul electronic este valabil 5 ani si costa in jur de 270 lei iar cel temporar este valabil 1 an si costa un jur de 100 lei; - ca sa puteti intra in Turcia pasaportul trebuie sa aiba valabilitate inca CEL PUTIN 6 LUNI; - RCA-ul de la BCR ESTE valabila si in Turcia (chiar in Istanbul exista a agentie partenera BCR), va rog sa va uitati bine cand o sa va faceti asigurare daca acopera si Turcia (pe verso exista un tabel cu tarile care le acopera); Pentru cei care doresc sa ni se alature i-as ruga sa aiba in vedere urmatoarele lucruri: - cazarea in Istambul si la Vama Veche este responsabilitatea fiecaruia, eu am propus varianta cu couchsurfing (pentru Istanbul) pentru ca este gratis dar asta nu inseamna ca eu va fac rezervari la toti (cu exceptia celor pe care-i cunosc personal); - in Vama Veche - aceeasi poveste cu cazarea; - nu exista plan de vizite sau ceva de genul, fiecare face ce-l taie capul, adica asta presupune putin aport din partea voastra sa va faceti un mic plan. Daca doriti sa veniti cu mine sa exploram Istanbulul inseamna ca imi acceptati toate naravurile si toanele (treaba voastra, sa nu ziceti ca nu v-am zis); - drumul pana acolo il vom face IMPREUNA in GRUP ceea ce presupune o anumita experienta din partea voastra. Daca nu sunteti capabili sa mergeti in grup IESITI DIN GRUP si mergeti in ritmul vostru si noi o sa va asteptam/sau voi o sa ne asteptati unde consideram/considerati de cuviinta; - viteza de deplasare nu o sa depaseasca 130 km/h dar nici nu o sa scada sub 60 in localitati; Ma mai gandesc si va mai spun pe parcurs... Editat Februarie 13, 2010 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Februarie 14, 2010 Share Postat Februarie 14, 2010 am facut un traseu pe via michellin... varianta 1: ziua 1: bucuresti - ruse - sumen - varna - nessebar - burgas --> 408 km ziua 2: burgas - carevo - malko tarnovo (vama Bg-Tr) - kirklareli - instambul ---> 390 km ziua 3: leneveala si plimbari prin instambul!!! ziua 4: instambul - malko tarnovo - burgas (fara carevo) - varna - vama veche ---> 572 km ziua 5: bere, dans, bere, dans, bere, sex! ziua 6: acasa, din pacate! varianta 2: ziua 1: bucuresti - ruse - veliko tarnovo - stara zagora - silvengrad (vama Bg-Tr) - Endirne ---> 465 km ziua 2: Endirne - instambul ---> 243 km (dimineata plecam ca sa avem timp de vizitare la instambul etc etc ) (ajungem cam 3-4 ore) ziua 3: instambul - malko tarnovo - burgas - varna - vama veche ---> 572 km ziua 4: betie, dans, betie, sex!! ziua 5: acasa, din pacate! varianta 3: (e cam timpita ca e cel mai lung) ziua 1: bucuresti - sumen - edirne - carnakkale ---> 663 km ( asta e singura problema.. e prea lung) (la ecebat si carnakkale sunt multe locuri de vizitat care merita) ziua 2: carnakkale - bursa - instambul ---> 514 km ziua 3: leneveala si vizitare la instambul ziua 4: instambul - vama veche (traseul e cel varianta 1 sau 2) ---> 572 km ziua 5: idem cel de sus ziua 6: ma deprima cand sunt acasa! varianta 4: (pt cei nebuni si nervii de otel si multa forta fizica si psihica) ziua 1: bucuresti - ruse - sumen - burgas (fara varna) - instambul (fara ednire) ---> 690 km ziua 2: leneveala si vizitare ziua 3: instambul - vama veche (ca varianta 1 sau 2) ziua 4: idem cel de sus! betie si dans ziua 5: chiar ma deprima cu bucurestiu!!!!! 4 zile nu prea exista..... acceptabil e 5 zile! (as fi vrut mai putin dehhh) o sa fac calcul upic mai incolo fiecare varianta... km in total si banuti pt benzina alex... ideea e ca noi tre sa fim uniti nu imprastiati, ba unu sta la cineva, ba altu sta la cort, ba sta la alt hotel (e cam aiurea, nu-i asa?) . tre sa facem un PLAN CA TOTI SA FIE DE ACORD! (in afara de vama veche) in legatura cu traseu.... tot tre sa fim uniti... daca suntem cam 12 motoare.. tre sa facem 2 grupuri (un grup de 6 motoare) la fiecare 60-100 km facem pauza de 5-10 min (pipilica, baut apa sau suc, fumat o tigara, exercitii) cine are corturi? cate persoane incap la fiecare cort? io am un cort mare care incap lejer 4 persoane. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Februarie 14, 2010 Share Postat Februarie 14, 2010 (editat) am facut un traseu pe via michellin... varianta 1: ziua 1: bucuresti - ruse - sumen - varna - nessebar - burgas --> 408 km ziua 2: burgas - carevo - malko tarnovo (vama Bg-Tr) - kirklareli - instambul ---> 390 km ziua 3: leneveala si plimbari prin instambul!!! ziua 4: instambul - malko tarnovo - burgas (fara carevo) - varna - vama veche ---> 572 km ziua 5: bere, dans, bere, dans, bere, sex! ziua 6: acasa, din pacate! varianta 2: ziua 1: bucuresti - ruse - veliko tarnovo - stara zagora - silvengrad (vama Bg-Tr) - Endirne ---> 465 km ziua 2: Endirne - instambul ---> 243 km (dimineata plecam ca sa avem timp de vizitare la instambul etc etc ) (ajungem cam 3-4 ore) ziua 3: instambul - malko tarnovo - burgas - varna - vama veche ---> 572 km ziua 4: betie, dans, betie, sex!! ziua 5: acasa, din pacate! varianta 3: (e cam timpita ca e cel mai lung) ziua 1: bucuresti - sumen - edirne - carnakkale ---> 663 km ( asta e singura problema.. e prea lung) (la ecebat si carnakkale sunt multe locuri de vizitat care merita) ziua 2: carnakkale - bursa - instambul ---> 514 km ziua 3: leneveala si vizitare la instambul ziua 4: instambul - vama veche (traseul e cel varianta 1 sau 2) ---> 572 km ziua 5: idem cel de sus ziua 6: ma deprima cand sunt acasa! varianta 4: (pt cei nebuni si nervii de otel si multa forta fizica si psihica) ziua 1: bucuresti - ruse - sumen - burgas (fara varna) - instambul (fara ednire) ---> 690 km ziua 2: leneveala si vizitare ziua 3: instambul - vama veche (ca varianta 1 sau 2) ziua 4: idem cel de sus! betie si dans ziua 5: chiar ma deprima cu bucurestiu!!!!! 4 zile nu prea exista..... acceptabil e 5 zile! (as fi vrut mai putin dehhh) o sa fac calcul upic mai incolo fiecare varianta... km in total si banuti pt benzina alex... ideea e ca noi tre sa fim uniti nu imprastiati, ba unu sta la cineva, ba altu sta la cort, ba sta la alt hotel (e cam aiurea, nu-i asa?) . tre sa facem un PLAN CA TOTI SA FIE DE ACORD! (in afara de vama veche) in legatura cu traseu.... tot tre sa fim uniti... daca suntem cam 12 motoare.. tre sa facem 2 grupuri (un grup de 6 motoare) la fiecare 60-100 km facem pauza de 5-10 min (pipilica, baut apa sau suc, fumat o tigara, exercitii) cine are corturi? cate persoane incap la fiecare cort? io am un cort mare care incap lejer 4 persoane. Eu as merge pe varianta 1 cu mentiunea ca trebuie cel putin 2 zile pt vizitat istanbul, deci ne putem gandi si la varianta de 6-7 zile daca vrem sa mai hoinarim prin imprejurimi; chiar azi-noapte (deh, ce face un motociclist inainte sa adoarma?) ma gandeam ca ar fi frumos sa ajungem si la stramtoarea Dardanele, si sa strabatem tarmul de sud al Marii Marmara, adica la Cannakale (sunt convins ca e superb cum ai zis si tu) dar ne indepartam de Vama prea mult (la intoarcere facem o singura zi); ramane sa hotaram si asta; in ceea ce priveste grupul, normal ca vom face un plan de vizitare a orasului si ca vom incerca sa stam cat mai mult impreuna; cu cazarea incercam la fel, vedem ce putem face; aici e vorba si de preferinte si de ce oportunitati gaseste fiecare; eu de exemplu sunt mare amator de cort si cand am vazut campingul de aici http://www.camping-bourgas.com/index.html gasit de old steed (mersi inca o data) am inceput sa balesc (ce poate fi mai frumos ca un gratar si o bere rece in jurul focului?); dar poate ca unii au probleme cu spatele sau nu le place pur si simplu la cort; in cazul asta vorbim, vedem, negociem. Dupa ce stabilim grupul vom face cel putin o intalnire pe viu (pt cei din bucale sau din apropiere) ca sa ne cunoastem si sa hotaram totul in detaliu Editat Februarie 14, 2010 de Filosofull Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Februarie 16, 2010 Share Postat Februarie 16, 2010 - Bucuresti - Istambul se face in 10-12 ore, depinde de aglomeratie in Bulgaria si la granita bulgaro-turca. - de la 9 ianuarie 2010 nu mai este nevoie de viza pt Turcia, viza care oricum se lua din vama si costa vreo 10E) - benzina in Turcia e infiorator de scumpa (aproape 2.5E/litru). Daca aveti rezervor de 500km, alimentati la ultima benzinarie din Bulgaria - limitele de viteza pt motociclete sunt cu 10km/h mai mici in Bulgaria fata de cele postate/stiute in afara orasului, in timp ce in Turcia abia te tarasti (70km/h pe drum national, 80km/h pe autostrada). Din experienta mea greceasca, atat timp cat nu intinzi coarda, n-or sa te opreasca. http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country - traficul in Istambul e absolut infernal. - eu planuiesc sa fac un dus-intors la sfarsitul lui martie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
raducu. Postat Februarie 17, 2010 Share Postat Februarie 17, 2010 (editat) vara trecuta benzina era 1,6 euro maxim..asa mult sa se fii scumpit?? ..iar daca mergi cu vitezele alea cu care zici tu,te bat turcii...inclusiv politistii. traficul in istanbul e ok atata timp cat faci ca ei,dar nu e ok sa incercati sa mergeti in grup...fiecare cu gps-ul lui pana la hotel. Editat Februarie 17, 2010 de raducu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy Angel Postat Februarie 17, 2010 Share Postat Februarie 17, 2010 salutare.... am facut calcul ..... cu ajutorul lu via michelin ziua 1 : Bucuresti - Ruse - Sumen --> 187 km, timp: 3:00, cost: 12-14 euro/benzina, 7 euro/taxa vama (nu stiu daca percepe la motoare) Sumen - Varna - Nessebar - Burgas --> 226 km, timp: 3:25, cost: 20 euro/benzina, total:--> 413 km, timp: 6:25 cost: 40 euro (aproximativ) ziua 2 : Burgas - Sozopol - Carevo - Malko Tarnovo ---> 130 km, timp: 2:15, cost: 11 euro/benzina Malko Tarnovo - Kirklareli - Silivri ---> 195 km, timp: 2:20, cost: 16 euro/benzina, 10 euro/viza/taxa Silviri - Buyukcekmece - Instambul ---> 87 km, timp: 1:44, cost: 17 euro/benzina total:---> 412 km, timp: 6-7h, cost: 54 euro (aprox) ziua 3 : Orasul Instambul ---> max 50 km, timp: nepretuit cost: max 10 euro ziua 4 : Instambul - Vize - Kirklareli - M. Tarnovo ---> 250 km, timp: 3:35, cost: 45 euro/benzina, (inca 10 euro taxa sau viza??) M. Tarnovo - Burgas - Varna ---> 204 km, timp: 3:10, cost: 16 euro/benzina Varna - Vama Veche ---> 105 km, timp: 1:45, cost: 8,5 euro/benzina total:---> 559 km, timp: 7-8h, cost: 70 euro (aprox, dar fara 10 euro taxa) ziua 5 : Sat Vama Veche ---> 0 km, timp: nepretuit ca mastercard, cost 0 euro ziua 6 : Vama Veche - Bucuresti ---> 300 km, timp: 4h, cost: 20 euro per total 1740 km (aprox), timp: 24h (aprox), cost: 185 - 190 euro , atentie... toate astea este la viteza legala!!! si bifat ca motocicleta, nu masina traseu Sopozol - Carevo -> coasta marii negre traseu Silviri - Instambul -> coasta marii marmarei eu prefer sa opresc la fiecare 230 km max la fiecare benzinarie din cauza rezervorului meu, are 15 litri si motor de 1500 cmc deci in total ca chetuiala e 400-500 euro pe motociclist, iar ca pasager cam in jur de 150-200 euro ( e cel mai convenabil pt o calatorie lunga, adica modest) mancare, bautura, obiecte, cazare astept parerile voastre numai bine Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iulianminzu Postat Februarie 17, 2010 Share Postat Februarie 17, 2010 (editat) La Ruse este taxa de trecere pod (25 lei la autoturisme), plus vigneta bulgaria 7 zile 5euro. La turci nu se mai plateste viza incat s-a anulat necesitatea vizei, si ar putea sa ceara si cartea de identitate la vama. La Giurgiu, la autoturisme cere si chitanta pentru vigneta de romania. Si daca dai de unul care stie ce prevede legislatie va cere si pentru motoare vigneta, ca este autovehicul. R O M Ă N I A MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR DIRECĂIA GENERALĂ DE POLIĂIE A MUNICIPIULUI BUCUREÂŞTI BRIGADA DE POLIĂIE RUTIERĂ Număr de operator de date cu caracter personal 3223/2006 NESECRET BucureÂşti Nr : 411.905 / 24.06.2009 Domnului IULIAN MINZU Urmare petiției dumneavoastră înaintată prin e-mail Brigăzii de Poliție Rutieră Âşi înregistrată sub nr. 411905, vă comunicăm următoarele: Utilizatorii infrastructurii de transport rutier cu autovehicule înmatriculate în România sunt obligați să achite tariful de utilizare a infrastructurii de transport rutier, respectiv rovinieta, conform prevederilor din Ordonanța nr. 15 din 24 ianuarie 2002, privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier. În ceea ce priveÂşte utilizarea unui motociclu, dacă viteza maximă prin construcție a acestui vehicul nu depăÂşeÂşte 45 km/h Âşi este echipat cu un motor cu ardere internă, cu aprindere prin scânteie, cu o capacitate cilindrică ce nu depăÂşeÂşte 50 cm3 sau cu un alt motor cu ardere internă ori, după caz, electric, a cărui putere nominală este de cel mult 4 kw, acesta nu este considerat autovehicul, prin urmare nu este necesară achitarea tarifului prevăzut de Ordonanța nr. 15 din 24 ianuarie 2002, privind introducerea unor tarife de utilizare a infrastructurii de transport rutier. În situația în care vehiculul este echipat cu un motor care are o capacitate cilindrică mai mare de 50 cm3 Âşi/sau a cărui viteză maximă prin construcție, depăÂşeÂşte 45 km/h, acesta constituie un autovehicul, iar utilizarea infrastructurii de transport rutier cu un autovehicul este condiționată de achitarea rovinietei. Cu stima, Imputernicit Sef Brigada de Politie Rutiera Comisar sef de Politie, Dragomir Alina Bucuresti, Str. Logofat Udriste 9-15, Sector 3, Tel. 021/323.30.30; 021/323.75.60, fax 021/323.45.95 e-mail: bpr@b.politiaromana.ro Editat Februarie 17, 2010 de iulianminzu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tashulina Postat Februarie 17, 2010 Share Postat Februarie 17, 2010 Din considerente de natura pecuniara , iar pe de alta parte, din spirit de aventura, m-am orientat la cazarea in campinguri.O solutie, pentru Istambul, aveti si la: MISTIK CAMPING > http://www.mistikcamping.com/sitebuilder/home.aspx MISTIK CAMPING se deschide pe 1 aprilie si acestea sunt preturile pentru 2010> http://www.mistikcamping.com/sitebuilder/page2.aspx Am cautat cazare prin Istambul si am dat de pensiuni dragute unde pretul de persoana era 10 euro/noapte. La campingul prezentat de tine mi se pare putin cam scump, pentru ca: -5 euro/adult X 2 adulti = 10 euro -5 euro - cort -3 euro - masina/motocicleta Un total minim, fara electricitate sau altceva ar fi 18 euro/noapte, iar la pensiune era 20 euro/2 persoane, la pensiune unde ai parcare gratuita, apa calda, plus alte conditii. Acum ceva timp am fost in Grecia la un camping si am dat 13 euro/zi (tarif 2 oameni+cort+motor/masina) si se gaseau si cu preturi mai mici... Parca cu criza asta ar fi trebuit sa scada preturile... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Doctor X Postat Februarie 17, 2010 Share Postat Februarie 17, 2010 (editat) La Ruse este taxa de trecere pod (25 lei la autoturisme), plus vigneta bulgaria 7 zile 5euro. La turci nu se mai plateste viza incat s-a anulat necesitatea vizei, si ar putea sa ceara si cartea de identitate la vama. La Giurgiu, la autoturisme cere si chitanta pentru vigneta de romania. Si daca dai de unul care stie ce prevede legislatie va cere si pentru motoare vigneta, ca este autovehicul. În situația în care vehiculul este echipat cu un motor care are o capacitate cilindrică mai mare de 50 cm3 Âşi/sau a cărui viteză maximă prin construcție, depăÂşeÂşte 45 km/h, acesta constituie un autovehicul, iar utilizarea infrastructurii de transport rutier cu un autovehicul este condiționată de achitarea rovinietei. Trebuia sa intrebi si cat costa rovinieta pentru motociclete, pentru ca in ordonanta respectiva nu e prevazut. Tarifele incep de la autoturisme in sus. La fel se intampla si cu taxa de pod. Singura data cand am fost in Bulgaria cu mobra am trecut ca prin branza prin ambele vami fara sa-mi ceara cineva sa platesc ceva. Editat Februarie 17, 2010 de Doctor X Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Februarie 17, 2010 Share Postat Februarie 17, 2010 am trecut de cel putin 5 ori din giurgiu spre ruse si niciodata nu am platit nimic; din cate stiu doar masinile platesc taxa de pod si vigneta; la fel din vama am trecut spre bulgaria de vreo 10 ori si nu am platit niciodata vigneta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 18, 2010 Autor Share Postat Februarie 18, 2010 (editat) La Ruse este taxa de trecere pod (25 lei la autoturisme), plus vigneta bulgaria 7 zile 5euro. La turci nu se mai plateste viza incat s-a anulat necesitatea vizei, si ar putea sa ceara si cartea de identitate la vama. La Giurgiu, la autoturisme cere si chitanta pentru vigneta de romania. Si daca dai de unul care stie ce prevede legislatie va cere si pentru motoare vigneta, ca este autovehicul. NU SE PLATESTE VINIETA LA MOTOCICLETE IN ROMANIA!!!!! Nici in Bulgaria nu se cere asa ceva si nici in Turcia. Editat Februarie 18, 2010 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DLA Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 (editat) NU SE PLATESTE VINIETA LA MOTOCICLETE IN ROMANIA!!!!!Nici in Bulgaria nu se cere asa ceva si nici in Turcia. absolut corect! ...ba mai mult, e posibil sa nu iti ceara nici actele, dar totusi e bine sa le ai la tine. Editat Februarie 18, 2010 de otto.tun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 (editat) La o bere (de fapt mai multe) am stabilit cu alex urmatoarele: vom pleca din Bucuresti sambata dimineata, pe 24 aprilie si vom fi in Vama Veche vineri seara, pe 30; la dus vom face sigur 2 zile, la intoarcere mai vedem, asta putem hotara si la Istanbul in functie de ce ne ofera orasul; prima noapte vom dormi in zona Burgas dupa ce vizitam Nessebar. A doua zi vom urma drumul de coasta prin Bulgaria pana la granita cu Turcia. Cei care vor sa vina cu noi trebuie sa aiba o saptamana libera. Multumim celor care ne-au ajutat pana acum si asteptam in continuare informatii legate de Istanbul si imprejurimi din partea celor care au trecut pe acolo. Editat Februarie 18, 2010 de Filosofull Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 (editat) De pura curiozitate, de ce nu faceti Buc - Istambul intr-o zi? ViaMichelin da 9 ore jumate de drum, is doar 700km prin Veliko Tarnovo. Puteti sa va intoarceti mai degraba prin Burgas. La mers relaxat ar fi imposibil sa faceti mai mult de 12 ore. Va strica o zi in plus in Istambul? Nici nu prea aveti ce vedea pe drum pana acolo, sa merite o oprire de o noapte. Personal am facut un Serres - Bucuresti (600km) in ~7 ore cu trei opriri de 15 minute, si, desi recunosc ca am mers destul de tare (peste suta most of the time) pentru ca ma grabeam, nici nu era nimic de vazut. Parerea mea anyway. Editat Februarie 18, 2010 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 18, 2010 Autor Share Postat Februarie 18, 2010 (editat) De pura curiozitate, de ce nu faceti Buc - Istambul intr-o zi? ViaMichelin da 9 ore jumate de drum, is doar 700km prin Veliko Tarnovo. Puteti sa va intoarceti mai degraba prin Burgas. La mers relaxat ar fi imposibil sa faceti mai mult de 12 ore. Va strica o zi in plus in Istambul? Nici nu prea aveti ce vedea pe drum pana acolo, sa merite o oprire de o noapte. Personal am facut un Serres - Bucuresti (600km) in ~7 ore cu trei opriri de 15 minute, si, desi recunosc ca am mers destul de tare (peste suta most of the time) pentru ca ma grabeam, nici nu era nimic de vazut. Parerea mea anyway. Pentru ca: - nu ne grabim, suntem oameni relaxati; - nu cunoastem drumul pana acolo; - nu am mai mers impreuna in grup ca sa stim cum ne iasa calculele; - avem bagaje, pasageri si o sa facem opriri dese; - oboseala ar fi prea mare (condus peste 10 ore) si riscul de a se intampla chestii nasoale creste exponential; - motive medicale (la mine cel putin spatele dicteaza); - avem ce vedea in Burgas si Nessebar; - berea bulgareasca (Kamenitza si Zagorca pentru cine nu stie) e chiar buna si intra la fix dupa 500 km de sosea: Mai sunt si altele, momentan astea imi vin... Editat Februarie 18, 2010 de alex_en Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 si eu zic la fel ca cel ami bine faceti bucuresti istambul dintr-o bucata si eventual ziua castigata o petreceti in burgas si imprejurimi. din cate am vazut merita alocat mai mult timp. oricum e un traseu bun care merita alocata o saptamana de concediu oricand. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Februarie 18, 2010 Share Postat Februarie 18, 2010 of of of aici e mai complicat; daca va spun ca mergeam cu motorul si am ajuns in zone cand poate timpul spunea sa ma grabesc si eu am ridicat viziera si am lasat-o pe la 50 doar asa ca sa simt mirosul de padure si aerul ala deosebit, sau ca am oprit de 5 ori pe distanta de 10 km pentru ca era superba zona si aveam chef sa fac poze, voi o a spuneti ca am ratat excursia si ca nu am ajuns la timp in locul x; dar eu va spun: abia astept sa plec la drum, nici nu ma intereseaza cand si unde ajung; Istanbul e un pretext, acolo nu e nimic; voi astia, mancatorii de asfalt, ce ati aflat acolo unde ati ajuns? ati trecut prin tot si toate ca si cum nu ar fi fost, credeti ca daca faceti 1000 km pe zi veti primi aplauzele cuiva? de ce nu va luati avion in loc de motocicleta? de ce sa ne grabim cand toate sunt si vor fi la locul lor? spuneti ca drumul e plicticos? eu cred ca fiecare centimetru de drum are talcul lui si fiecare ocolire inseamna un castig; cand ne vom intoarce, mai murdari, mai osteniti si mai saraci, poate va vom spune si voua ce comori am adunat pe drum Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 (editat) Nu vreau sa incep o polemica pe topicul asta, dar, din experienta mea, exista trei tipuri de ture: cea de relaxare si explorare, pentru care ai timp nelimitat, o vaga sau chiar nicio idee asupra destinatiei sau a drumului, unde iti permiti sa mergi cu 80-90 si sa respiri aerul de primavara, cea de obiectiv, pentru care planuiesti minutios fiecare detaliu, mergi pe un drum pe care ti l-ai ales din anumite motive (fie este virajat, fie cel mai scurt) si iti rezervi seara si zilele de dupa pentru a explora acest obiectiv, si tura de off-road, din care vrei sa ajungi acasa cu namol in zone pe care nici nu stiai ca le ai. Istambulul este tura de obiectiv deoarece este aproape, nu vrei neaparat sa faci o bucla si ai o groaza de lucruri de vazut acolo. Bulgaria, exceptand Veliko Tarnovo si Balcic, este anosta din punctul meu de vedere. Ca apropos, ziua mea medie de calarit are 600km. O singura data am facut 1050km/24h din motive obiective. Editat Februarie 19, 2010 de uzunu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 19, 2010 Autor Share Postat Februarie 19, 2010 Nu vreau sa incep o polemica pe topicul asta, dar, din experienta mea, exista trei tipuri de ture: cea de relaxare si explorare, pentru care ai timp nelimitat, o vaga sau chiar nicio idee asupra destinatiei sau a drumului, unde iti permiti sa mergi cu 80-90 si sa respiri aerul de primavara, cea de obiectiv, pentru care planuiesti minutios fiecare detaliu, mergi pe un drum pe care ti l-ai ales din anumite motive (fie este virajat, fie cel mai scurt) si iti rezervi seara si zilele de dupa pentru a explora acest obiectiv, si tura de off-road, din care vrei sa ajungi acasa cu namol in zone pe care nici nu stiai ca le ai. Istambulul este tura de obiectiv deoarece este aproape, nu vrei neaparat sa faci o bucla si ai o groaza de lucruri de vazut acolo. Bulgaria, exceptand Veliko Tarnovo si Balcic, este anosta din punctul meu de vedere. Ca apropos, ziua mea medie de calarit are 600km. O singura data am facut 1050km/24h din motive obiective. Decat sa fac 600 km si sa ajung la destinatie cu spasme musculare si tremurat si tzeapan de spate mai bine o las mai moale si merg mai putin. Parerea mea, nu doresc sa te influentez pe tine cum sa mergi. Eu nu am BMW sau mai stiu eu ce turing misto, eu am un cioparas care are ritmul lui si nu pot sa-l birjalesc aiurea. So, v-as ruga sa nu va mai bateti capul cu Bucuresti Istanbul dintr-o bucata pe topicul asta ca nu va ascula nici dracu, ok? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
uzunu Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Relax, 600km/zi faceam si cu DR-ul de 350, motocicleta fara parbriz, cu o sa insuportabila, cu rezervor de 8 litri. Cum altfel i-am pus pe odometru 16.000km in 6 luni? Eu nu incercam sa conving pe nimeni de nimic, doar imi exprimam parerea. Imi pare rau ca v-ati ofensat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florin_bgdn Postat Februarie 19, 2010 Share Postat Februarie 19, 2010 Intra omul pe forum dupa cateva zile, gaseste un topic pentru perioada in care are concediu, si, pana sa ajung la pagina 5, v-ati si suparat. Faceti oameni buni grupe mai mici de moto (3-4 e idealul din punctul meu de vedere) in functie de stilurile de conducere. Eu, daca voi merge, merg in grupa cea mai lenta. Chiar daca o sa plecam cu o zi mai devreme Pace voua ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 19, 2010 Autor Share Postat Februarie 19, 2010 Intra omul pe forum dupa cateva zile, gaseste un topic pentru perioada in care are concediu, si, pana sa ajung la pagina 5, v-ati si suparat. Faceti oameni buni grupe mai mici de moto (3-4 e idealul din punctul meu de vedere) in functie de stilurile de conducere. Eu, daca voi merge, merg in grupa cea mai lenta. Chiar daca o sa plecam cu o zi mai devreme Pace voua ! Nu se pune problema de grupuri deoarece deocamdata suntem numai 3, ceilalti ar vrea sa vina dar nimic sigur. De suparat inca nu suntem suparati doar discutam, unora li se pare ca ar trebui sa mergem ca ei si noi ne incapatanam sa mergem ca noi adica prost, incet si cu pauze inadimisibil de lungi. Una peste alta, lasand gluma la o parte vreau sa va spun ca in martie ar fi bine sa va faceti pasapoartele sa nu va treziti in aprilie ca nu aveti pasaport. Eu unu am de mers pana la Cluj de vreo doua ori...apropo, stie cineva daca as putea sa-mi fac pasaport aici in Bucuresti chiar daca nu am domiciliul aici? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Februarie 20, 2010 Share Postat Februarie 20, 2010 Eu nu am atacat pe cineva, mai degraba ceva, anume mentalitatea (pe care o avem cu totii mai mult sau mai putin) de a echivala motociclismul cu ideea de performanta: cu cat te-ai dat maxim, cat ai facut maxim intr-o zi, la cate grade sub 0 ai mers etc. Mai ramane sa intrebe unul: de la ce inaltime maxima ai sarit cu parasuta pe motor. Revenind la subiectul acestui topic: este vorba de o plimbare pana la Istanbul, in care drumul conteaza foarte mult (am exagerat si eu cand am zis ca destinatia nu conteaza deloc); deci mergem si de dragul de a merge, nu doar pentru a ajunge acolo; asta inseamna sa ai timp pe drum de a vedea ce e in jurul tau, nu doar sa fii atent la asfalt, de a opri mai des pentru un peisaj, pentru o tigara; in plus unii dintre noi vin si cu jumatatile in spate si intelegeti ca asta inseamna automat viteza mai mica; deci nu ne grabim sa ajungem la Istanbul sau in Vama, asta e idea de baza; eu am facut keramoti - bucuresti in 12 ore cu bagaj pentru 9 zile de stat la cort plus pasager si stiu ca e prea mult pentru mine si mai ales pentru prietena mea; nu doar fizic ci si din punctul de vedere al placerii de a merge pe motor; deci este o iesire la care sunt invitati toti cei care gandesc si merg in felul nostru, fara a pretinde ca cei care merg altfel gresesc; oice parere este binevenita in continuare si asteptam inscrieri de la cei interesati. Mesaj completat Si mai e o treaba: as vrea cu ocazia acestei iesiri sa ne strangem un grup de motociclisti care merg in acelasi ritm pentru o excurisie mai mare, pana la Ierusalim; e deocamdata un vis al meu, sper sa se implineasca intr-o zi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
alex_en Postat Februarie 22, 2010 Autor Share Postat Februarie 22, 2010 Fuck! SMAEB-ul e pe 23-25 aprilie , asta inseamna ca se suprapune peste plecarea noastra... Eu propun sa plecam pe 25 ca sa prindem si talciocul asta Ce ziceti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Filosofull Postat Februarie 22, 2010 Share Postat Februarie 22, 2010 Fuck!SMAEB-ul e pe 23-25 aprilie , asta inseamna ca se suprapune peste plecarea noastra... Eu propun sa plecam pe 25 ca sa prindem si talciocul asta Ce ziceti? e ok sa plecam si pe 25 din partea mea dar pierdem o zi de istanbul, unde e talciocul la mama lui; chiar asa, cine stie cum sunt preturile la echipament/accesorii moto acolo la turcaleti? referitor la pretul benzinei am gasit tabelul asta, nu stiu cat de actualizat http://www.e-transport.ro/Pret_carburanti_...t_motorina.html cum lira turceasca e cat o leva aproximativ, adica 2 lei sau 0,5 euro, rezulta ca e destul de scumpa benzina acolo; oricum cu purcelusa mea nu trec de 5,5 la suta chiar cu bagaje si pasager Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.