B.B. Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 In sfarsit, dupa un an de Mobra, am reusit sa-mi cumpar un Minsk125 din 92. Ieri am reusit sa o pornesc impreuna cu proprietarul, care mi-a adus-o acasa dupa aceea. I-am cumparat si montat cilindru, piston, segmenti noi. Dupa ce am adus-o acasa, aseara am probat-o si eu putin pe o strada laturalnica. Functioneaza toate pe ea, lumini, claxon, comenzi, arata bine, ingrijita. Surpriza neplacuta pe care am avut-o aseara a fost ca sare din viteza a II-a. . Vreau sa va intreb si va rog sa-mi raspundeti cei care se pricep. E grav? Se poate repara usor? Ce trebuie schimbat? Trebuie dat motorul in doua? Motorul de Mobra il stiu pe de rost, de la pinioane pana la ultima saiba, stiu exact cum functioneaza, dar la Minsk nu ma pricep. Help. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
circel Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 In sfarsit, dupa un an de Mobra, am reusit sa-mi cumpar un Minsk125 din 92. Ieri am reusit sa o pornesc impreuna cu proprietarul, care mi-a adus-o acasa dupa aceea. I-am cumparat si montat cilindru, piston, segmenti noi. Dupa ce am adus-o acasa, aseara am probat-o si eu putin pe o strada laturalnica. Functioneaza toate pe ea, lumini, claxon, comenzi, arata bine, ingrijita. Surpriza neplacuta pe care am avut-o aseara a fost ca sare din viteza a II-a. . Vreau sa va intreb si va rog sa-mi raspundeti cei care se pricep. E grav? Se poate repara usor? Ce trebuie schimbat? Trebuie dat motorul in doua? descrie mai exact... sa re in neutral? la gropi, sau singura? Ii dai gaz si sare , sau cum? Motorul de Mobra il stiu pe de rost, de la pinioane pana la ultima saiba, stiu exact cum functioneaza, dar la Minsk nu ma pricep. Help. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 il dai in doua... trebuie sa vezi ce are.. craboti uzati, furci, etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
circel Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 descrie mai exact... sare in neutral? la gropi, sau singura? Ii dai gaz si sare , sau cum? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 5, 2006 Autor Share Postat Iunie 5, 2006 Iese la neutral cand dau gaz. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 probabil crabotii daca sare in gaz Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 5, 2006 Autor Share Postat Iunie 5, 2006 Ce sunt aia "craboti"? . Se poate repara? Gasesc piese de genu' asta la rusi? Poate sa fie numai o problema de reglaj aiurea? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 crabotii sunt niste dinti de pe pinioane care se uzeaza in timp! se pot reface la flex ca solutie temporara pana iti schimbi pinionul! de reglaj nu prea cred! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
motanel Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 nu te speria ma nu tre sa dai motoru in doua are o fereastra pe unde dai jos toata cutia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 5, 2006 Autor Share Postat Iunie 5, 2006 Azi, dupa ce plec de la munca, voi studia problema mai in detaliu. Poate sunt eu prost si nu stiu sa schimb vitezele cum trebuie. Motanel, tu vorbesti serios? Chiar are asa ceva sau faci misto? Pe mine mai mult ma interesa daca se poate repara si cat de grav este. Ce trebuie sa schimb, cat costa? Gasesc pinioanele din cutie de cumparat separat? Adica ma duc la rus si-i spun: vreau pinionul X, poti sa mi-l aduci? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
wrongname Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 dupa cate stiu eu, asta e o problema a Minskurilor, cel pe care am dat eu examenul la fel patea... deci e din cutie, nu stiu exact ce crapa acolo, bafta la reparatii Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topi Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Si la Ij si la Carpati am probleme cu a-2-a Parca toate cutiile de motociclete 2T rusesti au ceva cu treapta a 2-a Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 5, 2006 Share Postat Iunie 5, 2006 Ca sa ai acces la cutie nu trebuie sa dai motorul in doua, se scoate uleiul, se scoate capacul din dreapta ala in care e prins cablul de ambreiaj, se scoate lantul si apoi capacul cu tot cu pinion; ca sa poti sa scoti cam tot ce e in cutie mai trebuie sa desfaci si pedala cu care se schimba vitezele. Pentru aceste operatii nu e necesar nici sa desfaci motorul de pe cadru macar, dupa ce i-ai scos uleiul il culci pe stanga pt a lucra mai usor. Dupa ce ai demontat si capacul cutiei ( cel ce iese odata cu pinionul) poti scoate axele cu pinioane si vezi ce ai tocit pe acolo. Exista si un manal pe undeva pe forum dar nu prea da multe explicatii referitoare la cutie( din cate imi amintesc eu) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 5, 2006 Autor Share Postat Iunie 5, 2006 Multumesc pentru sfaturi. Pentru a scoate tot ce este in cutie am nevoie de vreo presa speciala sau vreo unealta pe care este posibil sa nu o am in mod obisnuit? Daca scot totul cu atentie mai reusesc sa pun totul la loc cum era? Sau cand scot capacul sar vreo 3 arcuri si 30 de bile? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
topi Postat Iunie 6, 2006 Share Postat Iunie 6, 2006 Sigur o sa ai nevoie de o surubelnita solida ( eventual bormasina ) si suruburi noi, multa rabdare si Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Porcu Postat Iunie 6, 2006 Share Postat Iunie 6, 2006 Azi, dupa ce plec de la munca, voi studia problema mai in detaliu. Poate sunt eu prost si nu stiu sa schimb vitezele cum trebuie. Motanel, tu vorbesti serios? Chiar are asa ceva sau faci misto? Pe mine mai mult ma interesa daca se poate repara si cat de grav este. Ce trebuie sa schimb, cat costa? Gasesc pinioanele din cutie de cumparat separat? Adica ma duc la rus si-i spun: vreau pinionul X, poti sa mi-l aduci? man,ce ai de esti desperado asa?e minsck in the gods name!nu vreo jappo din "92>>>>gasesti orice.si eftin pe deasupra! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 6, 2006 Autor Share Postat Iunie 6, 2006 Nu sunt disperat, dar ma oftic ca abia am luat-o si nu merge cum trebuie! Vreau sa o repar cat mai repede. Acum am alta intrebare. Carburatorul pe care il are nu prea seamana cu cel pe care l-am vazut in manual. Pe asta scrie "PACCO" in stanga si are numai un surub de reglaj, cel care impinge subarul de acceleratie in sus. Mai are o clapeta de shoc care se apasa si se ridica. Asa este carburatorul original de Minsk? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 6, 2006 Share Postat Iunie 6, 2006 Pentru a scoate tot ce este in cutie am nevoie de vreo presa speciala sau vreo unealta pe care este posibil sa nu o am in mod obisnuit? Daca scot totul cu atentie mai reusesc sa pun totul la loc cum era? Sau cand scot capacul sar vreo 3 arcuri si 30 de bile? Nu-ti trebuie nici o presa, la minskul pe care l-am desfacut eu suruburile erau cu imbus de 5 parca, deci nici macar o surubelnita solida nu-ti trebuie, doar un imbus de 5 bun Daca ai mai vazut cutii de viteza de la comuniste si te pricepi un pic nu cred ca o sa ai probleme in a remonta cutia. Nu prea are ce sa sara acolo, doar eventual arcul de la pedala schimbatorului iar bile banuiesc ca are la pinionul din cutie care angreneaza pinionul de lantz, dar cum poti sa scoti capacul cu tot cu pinionul de lant si pinionlu din cutie nu vei avea treaba cu bilele Totusi atentie mare la demontare ca sa stii cum sa le pui la loc. Eu am desfacut o singura data o cutie de minsk, si in juma de ora am rezolvat problema si am si remontat-o. ( dar am ceva experienta cu cutiile de ij) De carburator nu stiu ce sa-ti zic, stiu doar ca la carburile originale de minsk socul e direct pe carb, cu o maneta exact cum ai zis tu. La minskul la care am mai mesterit are alt carb care nu are soc deloc si e naspa rau mai ales iarna Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 6, 2006 Autor Share Postat Iunie 6, 2006 ok, multam. Gata, o desfac. Va spun mai apoi ce are. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 7, 2006 Autor Share Postat Iunie 7, 2006 (editat) Ieri am desfacut cutia, intr-adevar se desface usor. La prima vedere parea totul in perfecta stare, dar aparentele insala. Nu era nici un pinion spart asa cum ma temeam eu. Totul curat, frumos. In schimb pinionul plimbaret de pe axul primar avea crabotii de pe o parte tociti (cu marginile rotunjite). Exact cei care se imbina cu pinionul care face transmisia pentru treapta a II-a. I-am luat la pilit usor usor (crabotii) pana le-am dat o forma cat de cat asemanatoare cu cea normala (adica cu muchiile drepte) am fixat harta, care juca in cele trei suruburi de fixare slabite, si cam asta a fost tot. Acum merge! (nu stiu pentru cat timp). Ce-am mai observat pe-acolo in neregula: stifturile de pe furci cu care sunt plimbate de harta sunt cam tocite si ele. In rest totul e ok. Thank you @Binox & @Stress. Altceva: Toba face un zgomot infernal si ma deranjeaza. Tot ieri am desfacut-o si am remarcat ca teava din interior (cea cu gaurele si palnii) era pusa invers. Am pus-o normal in speranta ca am rezolvat problema dar degeaba, tot ca dracu' face. In manual spun rusii ca ar trebui sa aiba vata de sticla infasurata pe teava aia. Daca pun vata, n-o sa mai faca asa zgomot? Sau ce dracu' sa-i fac, ca sperii lumea pe strada si-mi arunca vecinii cu borcane in cap cand o pornesc. Any suggestions? Editat Iunie 7, 2006 de Belbody Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 9, 2006 Autor Share Postat Iunie 9, 2006 Caut partea din interior a tobei de Minsk! Atenuatorul de zgomot! Are cineva? Unde gasesc? Please help! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 9, 2006 Share Postat Iunie 9, 2006 Ieri am desfacut cutia, intr-adevar se desface usor. La prima vedere parea totul in perfecta stare, dar aparentele insala. Nu era nici un pinion spart asa cum ma temeam eu. Totul curat, frumos. In schimb pinionul plimbaret de pe axul primar avea crabotii de pe o parte tociti (cu marginile rotunjite). Exact cei care se imbina cu pinionul care face transmisia pentru treapta a II-a. I-am luat la pilit usor usor (crabotii) pana le-am dat o forma cat de cat asemanatoare cu cea normala (adica cu muchiile drepte) am fixat harta, care juca in cele trei suruburi de fixare slabite, si cam asta a fost tot. Acum merge! (nu stiu pentru cat timp). Ce-am mai observat pe-acolo in neregula: stifturile de pe furci cu care sunt plimbate de harta sunt cam tocite si ele. In rest totul e ok. Thank you @Binox & @Stress. Altceva: Toba face un zgomot infernal si ma deranjeaza. Tot ieri am desfacut-o si am remarcat ca teava din interior (cea cu gaurele si palnii) era pusa invers. Am pus-o normal in speranta ca am rezolvat problema dar degeaba, tot ca dracu' face. In manual spun rusii ca ar trebui sa aiba vata de sticla infasurata pe teava aia. Daca pun vata, n-o sa mai faca asa zgomot? Sau ce dracu' sa-i fac, ca sperii lumea pe strada si-mi arunca vecinii cu borcane in cap cand o pornesc. Any suggestions? cumpara-ti pinion nou! pinioanele alea sunt tratate la suprafata si cand l-ai pilit ai luat tratamentul de pe el! de asta am spus eu ca il poti pili ca solutie temporara, nu o sa tina mult! iar de cutie... nu stiam ca are fereastra ca la planeta! deh... omu' cat traieste invata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iunie 9, 2006 Autor Share Postat Iunie 9, 2006 Azi ma duc (adica vin) la Galati sa caut pinion la rusi. Imi trebuie si un cauciuc nou cu tot cu camera . Ala vechi e varza! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iunie 9, 2006 Share Postat Iunie 9, 2006 ia-ti vreo 400-500 de mii la tine pt pinion! nu e atata dar ia ca sa fii sigur Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
csman Postat Iunie 10, 2006 Share Postat Iunie 10, 2006 deci asa cu cutia la minsk ... hmm mie imi sare din cand in cand dintr-a 1 , 2 ,4 .... tre sa ma apuc si eu de a mea , @belbody posteaza si tu te rog cat ai dat pe pinionu respectiv Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.