Sari la conținut

Sfaturi Tehnice


Postări Recomandate

Bine zis, CU RABDARE. Si nervi de fier as adauga eu. Oricum, in zona la mine (Suceava) mai degraba gasesc piese noi pt. IJ-uri, asa proaste cum sunt ele (mai depinde si de noroc zic eu) decat sa stau sa fac improvizatii. Din experienta pot sa zic k improvizatiile in 90% din cazuri nu duc la ceva bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

simsonul ar fi o alegere buna pentru incepatori.. 4T, usor de reparat si intretinut.. Merg facute adaptari care chiar tin! nu toate improvizatiile duc la ceva rau.. Depinde de natura lor! Daca chopperesti de ex atunci lungind cardanul si bascula risti.. sau furca! nu mai stiu cine mi-a povestit ca a dat cu furca intr-o groapa dupa ce-a lungit-o si i s-a frant!

Mai sunt si adaptari bune cum ar fi la sist. electric. Cu alea nu ai probleme.. daca torni pistoane sau modifici de skoda, etc.. nu-s probleme! adaptarea unei alte furci cu frana pe disc.. iarasi, de ce ar fi probleme!? din contra!!!

Doar ca simsonache e cam mic si nu are forta.. duce bine si rotund la drum lung insa fara viteze supersonice : )))

Alt motor in 4T care poate fi gasit la pretul unei planete sau jupiter, daca nu si mai ieftin e niprul!

Multi se plang si vb despre cat de jaf ar fi.. Nu e chiar asa! Necesita intradevar interventii dar la fel de des ca celelalte.. Daca ai grija de el poate sa te tina fara probleme! eventual sa gasesti si niste piese mai bune cand schimbi.. Orice motor iti rezista mai mult daca e ingrijit.. Trebuie doar sa retii ca piesele nu sunt de calitate si atunci il menajezi si tu un pic..

Se spune ca la nipru consumul e mare! Da, adevarat! Dar poate fi reglat! Cumperi carburatoare noi sau de japoneza si se rezolva.. Alea de japoneza te tin si te tin si te tin.. (ca bateriile energizer!!) Merita investitia.. Atunci ai putere la un consum decent! Multi au niprele reglate sa le consume 4.5-5%! se poate!

Daca reusesti sa te strangi la buzunare si sa-i cumperi si o furca cu frana pe disc te-ai scos!!!

Ma mai oftic si eu din cand in cand si injur comunistele insa pana la urma e preferabil sa mergi pe motor decat sa astepti ani si ani pana cand poti sa-ti iei vreo japoneza.. acum nu moare nimeni daca mai repara un pic.. face parte din farmecul lor.. :( daca rami in drum in principiu poti repara pe loc.... e un avantaj mare!! daca doamne fereste te mai zgaltaie vreo conserva sau dai cu motoru pe jos nu te costa o mie de para sa-ti repari stricaciunile! In plus astea merg si-asa!!

Dupa mine 4T e mai fiabil si mai simplu decat un 2T.. Dar e o parere subiectiva! Imi plac cum suna, faptul ca nu stau zilnic sa frec lantul ala ca sa verific cat s-a intins si daca e prea murdar, daca trb schimbat, etc..etc.. nu scot fum cat sa acopar intersectia si nu bag ulei in benzina!! In plus mi se par mai simple reglajele la aprindere..

fiecare ce ce-l doare!

totusi nu recomand un nipru unui incepator!! decat daca are 100 de kg sau peste :) tot o planeta ar fi mai potrivita... sau preferabil un ETZ. ala e in capul listei! dintre motoarele estice e cel mai fiabil.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bine zici tu Demostene, dar vezi, mie Simson nu prea-mi place, doi la mana, de voie de nevoie am ajuns la concluzia k nici rusii nu fac lucruri atat de proaste (cel putin pe partea de electronica unde lucrez eu). Mai din topor, mai nefinisate, nu prea precise, dar nu te lasa, oricat de barbar le-ai utiliza. Stiu k motoarele rusesti, fie ele de auto sau moto au fost facute pe principiul "las' k pe Volga curge benzina, nu apa", k au multe hibe, dar cum zicea si Axa, cele mai multe motoare oprite vara pe margine drumului erau Simson. Ori eu vreau un motor care sa ma tina la drumuri lungi. K dupa aia o sa am de schimbat jumate din el, asta-i alta poveste. Cat despre Nipru, nu ma incanta. La cele 58 de kg ale mele ma ia vantu pe sus si asa. Si oricum, merg pe principiul "cu cat mai putine piese in miscare, cu atat mai multe sanse sa functioneze"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu tot electronist is!

cred ca a fost o bucatica din colivie care o fi iesit din cilindru pe tobe ca n-am gasit-o dupa ce am desfacut motorul

categoric esti electronist... :(

nu are cum sa iasa ceva din carter pe toba de esapament ,doar gaze...in cel mai rau caz lichide....dar o bucata de metal sigur nu avea cum sa ajung in toba.

cat despre rusesti..ar trebui sa stai in camin cu mine si cred ca iti vei lua gandul de la orice ruseasca...muncesc de vreo luna la taraboantza mea..tot timpul o sa ma avezi murdar de ulei sau vaselina sau cu cate o bucata de motocicleta in geanta :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

categoric esti electronist...

nu are cum sa iasa ceva din carter pe toba de esapament ,doar gaze...in cel mai rau caz lichide....dar o bucata de metal sigur nu avea cum sa ajung in toba.

 

 

Din moment ce amestecul trece din carter in cilindru cred ca a putut sa treaca si o bucatica din camasa rulmentului printr-o camera de transfer si din cilindru a iesit prin porturile de evacuare. Oricum din camasa rulmentului lipseste o bucatica pe care nu am gasit-o cand am desfacut motorul.

Asta-i singura explicatie pe care am gasit-o la zanganitul care se auzea in interiorul cilindrului si care dupa o perioada a disparut

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am citit cu rabdare toata conversatia voastra si mi-am adus aminte de acele vremurii cind si eu ma chinuiam cu acele monstri care poarta numele de IJ si DNEPR.Va dau un sfat:cumparati ceva mai de calitate care se cheama MZ-ETZ .Eu am acum o japoneza dar am avut comuniste de toate felurile incepind de la IJ,JAWA ,DNEPR,CZ,SIMSON si MZ si astea am testat timp de 25 de ani,asa ca pot sa va spun cu fermitate ca sovieticele-s cele mai proaste din punct de vedere calitativ,dupa care urmeaza JAWA si SIMSON.CZ-ul este singurul care ar merita putina atentie dar nu prea mai gasesti.Cosmarul meu insa e DNEPR-ul pe care am vindut acum 3 ani si nu recomand nimanui.Avea 9000km pe bord si la prima vedere era in stare excelenta dar abia avea compresie.Primul lucru ce am facut era sa pun motorul la punct.Dupa asta sa refac intalatia electrica,nu c-ar fi fost stricat dar nu arata deloc bine.Rusi astia folosesc niste fire care nu-s deloc flexibile,in plus releul de incarcare e catastrofal,dar partea cea mai proasta e suspensia.Telescoapele din fata am schimbat dar pe alea din spate nu am putut.Odata am fost cu ea la Sibiu,si mergeam in grup.Eu fiind cel mai incet mergeam in fata grupului si dupa aproximativ 150 km am facut un popas.Cind m-am dat jos de pe motor am vazut ca sunt plin de ulei,ba mai mult si ala care venea dupa mine avea pete de ulei pe el,asa ca restul drumului am facut singur cu o viteza de 50 la ora fiindca daca mergeam mai repede aparea fenomenul sus amintit.Nu m-a lasat niciodata pe drum dar asta multumit faptului ca ma pricep la motoare si am avut mereu grija de el.Cu MZ-ul numai amintiri placute am avut si pot sa va recomand tuturor care vreti sa cumparati un motor fiabil si ieftin.Pretul la aceste motoare varieaza intre 450-650 de euro si gasesti orice la comercianti de piese,.In plus gama de accesorii e foarte larga in plus arata bine.Un alezaj rezista cam 40000 km parcursi dar e bine sa fie facut la 30000,si costa cam 2500000 lei. Asadar ginditi va :vreti sa mergeti cu motorul ,sau va place aventura ,dar nu uitati:IJ-ul si DNEPR sint blestemul lui GORBACIOV.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut!

 

Nobloody, daca ai 500-600 euroi, hai ia-ti un MZ-ETZ, n-o sa-ti para rau de alegerea asta.

Piese se gasesc f. usor, si piese noi.

ETZ-ul are 5 trepte de viteze (toate!), cele rusesti si cehoslovace 4.

Jentile la ETZ sunt din aluminiu....nu se ruginesc.

Ai frana fata pe disc!

Daca iei una cu motor de 250 cmc, te duce lejer cu 90 la ora, una de 150 cmc cu 70, astea-s nu sunt vitezele maxime!

Si doar sunt germane...nu rusesti, sau cehoslovace....

Mai gandeste-te si tu.

:(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi de sfat Miki, dar vezi tu, 1. Deja mi-am luat (ij jupiter 5); 2. La mine in zona (Suceava) gasesc ff usor piese noi pt rabla asta; 3. Voiam un motor ceva mai puternic; 4. N-am prea vazut MZ etz de vanzare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...