bavareze Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Salutare, Am plecat acum ~45 de zile din Los Angeles cu intentia de a ajunge in Patagonia, de acolo in Rio de Janeiro. Acum suntem (eu si sotia, Laura) in Quito. Am vrut sa mergem pe peninsula California dar din pacate o ploaie foarte puternica a distrus niste poduri. Afland asta, ne-am intors si am continuat pe continent, prin statele Baja California, Sonora, Sinaloa, Nayarit, Jalisco, Guadalajara, Queretaro, Mexico. Am ajuns in Districtul federeal dupa ~ o saptamana de ploaie aprope continua. Atat eu cat si Laura am fost de acord ca niciodata in viata nu am mai avut de indurat mai multa suferinta ca in ultimii 300km pana in Mexico City. Noapte, foarte frig, ploaie puternica. Echipamentul incalzit si impermeabil abia cumparat nu a putut face fata. Am stat in Mexico City vreo 4-5 zile la un prieten pe care il vazusem ultima data in Cismigiu, Bucuresti. Cu aceasta ocazie am mai reparat cate ceva la motocicleta. De acolo am continuat prin statele Guerrero, Oaxaca si Chiapas. Apoi a urmat Guatemala. Probleme cu racirea (electroventilator stricat) tocmai inaintea unui urcus de la 200 la 2800m... reparatii din nou. Vizitat vulcani, parcuri nationale etc. Prin El Salvador am schimbat uleiul, placutele pe spate si gumele si am reparat ABS-ul care nu mai mersese de prin Guadalajara si bine am facut pentru ca altfel as fi picat la o faza destul de naspa (un copil care a traversat in fuga fara sa se asigure, de dupa un autobuz, iar eu aveam 70-80)... Prin Honduras nu am stat prea mult, am zis ca din cauza recentelor evenimente politice e mai bine sa evit pe cat posibil. In Nicaragua nu au fost incidente. Am vizitat, printre altele, Leon Viejo, un oras colonial conservat ca urmare a unei eruptii vulcanice. Prin Costa Rica a fost foarte frumos dar din pacate totul parea foarte comercial, la fiecare paz cineva incerca sa iti vanda ceva... se vede ca s-au obisnuit cu turistii. Mare surpriza in Panama, capitala mult mai bine dezvoltata decat restul Americii Centrale. Apoi a trebuit sa imbarcam motocicleta pe un catamaran cu destinatia Capurgana (Intre Panama si Columbia exista asa numita Zona Darien, unde nu exista nici un drum pur si simplu, este numai jungla) Din Capurgana am luat mai apoi un fel de salupa ("launcher boat") care ne-a dus pana in Turbo, primul oras deservit de drum. Mare surpriza iarasi si in Columbia. Tot ce stiam despre Columbia pana sa ajung aici era: Pablo Escobar, gherile, traficanti. De fapt am intalnit o tara fff frumoasa, oameni prietenosi, veseli si saritori. Medellin - un oras in care m-as muta!!! A urmat Bogota, Cali si apoi Ecuador. Acum ne aflam in Quito. Vor urma Peru, Bolivia, Chile, Argentina, Uruguay si Brazilia. Din pacate dureaza o vesnicie sa uploadez poze din Ecuador pe serverul motociclism.ro, asa ca am uploadat cateva poze pe http://picasaweb.google.com/bavareze/BreviarAmericaDeSud# Povestea completa, mai pe larg dar in limba engleza, poate fi vazuta pe www.b66ama.com - blogul personal pe care il updatez cand si cum pot. Numai bine, AMA Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hoflix Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 haha! te-am prins! sunteti in viata! bravo bai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sailordana8 Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Drum bun. PS: Chiar mi-era dor de un topic de genul asta, tocmai de urmarit live aproape. Imi aduce aminte de topicul cu Mongolia de anul trecut. PS2: Tare poza cu Dacia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Martie 11, 2010 Autor Share Postat Martie 11, 2010 Drum bun. PS: Chiar mi-era dor de un topic de genul asta, tocmai de urmarit live aproape. Imi aduce aminte de topicul cu Mongolia de anul trecut. PS2: Tare poza cu Dacia cred ca singura tara din lume unde in prezent sunt mai multe dacii decat in Romania este Columbia. Le vezi peste tot, 1300, 1310, berline, break si double cab. plus IMS, ARO si Cielo, toate made in Ro! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
otravel Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 Dupa ce ai dat moto la crocodili ai continuat cu calul. Bravo. Sa ajunge-ti sanatosi acasa din aceasta aventura. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Poison Postat Martie 11, 2010 Share Postat Martie 11, 2010 te invidiez pentru locurile pe care le vezi. Dar lasa , ca o veni si vremea mea. pana una alta, am bagat la favorites blogul tau, keep'it updated ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Martie 16, 2010 Autor Share Postat Martie 16, 2010 Azi am avut poate cea mai proasta zi de cand a inceput calatoria. Lucrurile rele s-au anuntat de dimineata. In orasul Macara din Sudul Ecuadorului intru intr-o frizerie sa ma tund. O baba obosita imi da cu masina de tuns prin cap de parca dadea cu grebla prin gradina. Indur cu greu si ma aleg cu iritatii pe tot capul si durere pe masura. Apoi zice ca nu vrea sa tunda si barba asa ca practic am pierdut timpul degeaba. Intru in alt magazin sa caut un deodorant si aparat de ras. Din primele 5 spray-uri nici unul nu merge. Magazinul vindea numai rebuturi. Iau o lama de ras si plec enervat. Lama de 2 lei, iar nervi, iar probleme. Ies sa caut benzina. Din 4 benzinarii, 2 erau inchise si 2 vindeau numai benzina Regular. Nimeni nu avea Premium, iar Regularul lor e atat de prost incat nu pot sa deschid gazul mai mult de 50% sub 5000rpm fara ca sa aud detonatii. Dupa toate astea nu vroiam altceva decat sa ies cat mai repede din acest oras. La 1km se afla granita cu Peru. Cum stateam si asteptam sa completeze vamesii hartiile constat cu stupoare ca pompa de apa curge iar eu nu am piesa la mine. Din fericire abia picura asa ca ma gandesc ca pot continua pana in Lima, verificand periodic nivelul lichidului. Continui vreo 80km pe un drum plin de gropi, praf, oi, capre, caini, rate, vaci, cai, magari. La un moment dat ies fara sa imi dau seama de pe Panamericana si ajung intr-un sat. Ma uit pe GPS si vad ca daca o tai spre Sud cam in 15 km ajung din nou la Panamericana. Ma gandesc ca nu are cum sa fie prea greu asa ca aleg aceasta varianta in loc sa ma intorc. Dupa ~3km drumul devine extrem de prost. Motocicleta puternic incarcata se descurca destul de greu pe sleauri din noroi uscat. Dupa ce cadem de vreo 3 ori, plini de noroi si transpiratie ne hotaram sa ne intoarcem. La fiecare oprire, niste tantari extrem de lacomi se infruptau cu pofta din noi. Pe drumul de intoarcere se repeta problema cu lantul pe care am avut-o si in Quito. Probabil din cauza ca nu am reusit sa cumpar spray de lant si l-am tot uns numai cu ulei, lantul isi face joc foarte repede si din cauza jocului sare de pe foaie si se strange tot langa pinion. Camp, soare, nu avem apa, nici scule pentru remedierea unei probleme de acest tip, dar din fericire o multime de triciclete cu motor se deplaseaza prin zona. Opresc cativa oameni, incercam sa rezolvam problema. Intre timp, cum trageam de lant, motocicleta se rastoarna si se sparge semnalizarea. Inlcouiesc semnalizarea, continuam incercarile. Vazand ca nu reusim cu ce scule aveam noi + trecatorii, in lipsa de alta solutie hotaram sa tractam motocicleta pana in primul sat. Eu in tricou, laura cu castile si gecile in tricicleta motorizata care tracta. Eram convins ca o sa cad dar totusi am zis sa incerc. Dupa nici 1 km, cel care remorca prinde viteza, pierd controlul pe praf si cad. Ma ridic plin de sange, noroi, praf, ulei etc si constat ca semnalizarea abia montata s-a spart, plus s-a rupt un hand-guard, s-a spart si al doilea proiector, s-a strambat ghidonul etc. Ma ridic, ridicam motocicleta si culmea, tocmai atunci trece prin zona o tricicleta cu 2 mecanici, alertati de alti trecatori care ne vazusera reparand mai devreme. Incercam sa taiem lantul ca sa deblocam pinionul, pana la urma taiem aparatoarea de lant, se desface lantul, punem totul la loc, indreptam ghidonul, ii platesc pe cei doi pentru munca prestata (~ 4 dolari de persoana) si plecam mai departe. Ne indica un drum mai bun catre Panamericana. Ei il numeau "autopista". Autopista era insa un drum care desi traversa mai multe cursuri de apa nu era prevazut cu poduri, asa ca a trebut sa trecem de cateva ori prin vad. Intr-un final ajungem la un sat unde gasim hotel cu $11 pe noapte. Intru pe net si aflu ca autoritatile din California mi-au suspendat permisul de conducere din cauza ca nu am platit o amenda de centura de acum 5 luni. )) iata cateva poze si un film: Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Falco Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 Frumoasa aventura. Fara diverse incidente n-ar mai fi aventura ci doar o plimbare lunga Glumesc, evident! Drum bun in continuare si keep us updated. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 Bavareze uite asa ai intrat in gasca mare a aventurierilor fara incidente parca nu ar mai fi la fel imi place ca prietena ta e zambareata in continuare chiar si dupa necazurile astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Martie 17, 2010 Share Postat Martie 17, 2010 bafta multa.. timp este, nervi sa nu fie, in rest umor si ... nu de asta ai plecat ? te asteptai sa mearga totul bine? mai sunt si episoade de genul asta, imporant e ca nu te oftici prea tare si sa te enervezi:D.. in rest, cand lucrurile chiar se imput, o cazare, o masa buna, un somn, si totul e mai vesel cand esti odihnit... drum bun si povesti mai multe Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Martie 19, 2010 Autor Share Postat Martie 19, 2010 am ajuns cu bine in Lima. in nici un alt oras nu se gasesc piese pentru motociclete mai mari de 250cmc si in plus trebuie sa demontezi orice piesa pe care o vrei ca sa o compare cu cele din raft deoarece nu exista cataloage sau part numbers. aici speram sa gasim la dealerul bmw cele necesare: pompa apa, simering la axul pinionului, placute fata+spate, kit lant si eventual simeringuri furca. pe drum am mers vreo 400km printr-un desert destul de dragut, mai ales ca era pe malul oceanului. din pacate peru pana aici nu a fost la nivelul celorlalte tari viziate: cam multe gunoaie si mirosuri neplacute, saracie, claxoane si poluare. probabil va fi mai bine in partea de sud si mai la munte. pana acum de departe cel mai bine a fost prin columbia. din Lima, Ama. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdan_harea Postat Martie 21, 2010 Share Postat Martie 21, 2010 Bravo voua! Drum bun si aveti grija de voi! Bagati poze la greu, sa vada si ochiul nostru, Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
psy Postat Martie 21, 2010 Share Postat Martie 21, 2010 Cam cat ati cheltuit pana acum si cat estimati sa cheltuiti in total ? ca planuiesc sa fac si eu ceva de genu in viitor Drum bun in continuare si fara probleme Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cria_p Postat Martie 21, 2010 Share Postat Martie 21, 2010 * am parcurs acum albumele tale din Picassa si am citit dintr-o suflare "cronicile" de aici si nu pot sa spun decat ca ...mai rar sau deloc am vazut un cuplu ca voi! mare lucru sa ai cu cine impartasi pasiunile astea doua, ...de fapt 3, deodata. (motociclismul, calatoriile si off-road-ul). felicitari! si la mai multe! am notat si blogul, acum astept noutatile respect! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Martie 22, 2010 Autor Share Postat Martie 22, 2010 merci de incurajari! acum suntem in Lima, am dat o raita pe aici si am schimbat la motocicleta o garnitura, lantul si placutele de frane... cateva cuvinte despre asta. la dealerul bmw din Lima nu aveau NICI O PIESA din toata lista pe stoc si cel mai repede le puteau aduce in ~20 zile. in schimb ne-au dat sa testam noul F800GS... apoi la cel mai mare si mai cunoscut magazin moto din Lima, Barbacci Motors (la fel ca si la alte ~10 magazine unde am intrebat) nu exista nici un catalog, singura metoda de a cumpara o piesa fiind sa o dai jos pe a ta de pe motocicleta si sa o compare cu ce aveau prin magazie. Am gasit lant, au confectionat o garnitura si au incarcat placutele cu ferodo dupa ce au incercat sa ma convinga sa cumpar un set de placute "asemanatoare" cu ale mele (mai mult sau mai putin...). ca sa obtin modelul nu am avut incotro si a trebuit sa pun motocicleta pe o parte in fata magazinului si sa scot pinioanele, franele si capacul de la alternator (pe unde pierdeam ceva ulei)! caterinca cu budinca ) noroc ca vis-a-vis se faceau niste sucuri naturale foarte bune si ieftine asa ca a fost ok! despre bani: benzina e f ieftina aici. in ecuador, de exemplu, am platit cam $1.45 per galon. aici ceva mai mult. hotelul costa intre 6 si 15 dolari pe noapte dar conditiile sunt oarecum nu chiar de lux. o masa in oras intre 2 si 7 dolari de persoana, cu tot cu bautura. asa ca in general scapi cu $50 pe zi cu totul. a mai costat $1400 sa ajungem din panama in columbia, vreo $1000 in diverse cu motocicleta, cateva sute ici si colo pe la muzee si parcuri nationale. in total nu am nici cea mai vaga idee dar in orice caz mult mai putin decat in america de nord sau europa. am mai uploadat niste poze aici si cateva posturi pe blog... maine plecam, dupa cum am zis, spre machu pichu. numai bine! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
gaxel Postat Martie 22, 2010 Share Postat Martie 22, 2010 drum bun garniturile in general, cand am fost in mare necaz, le-am facut singur. cauti un magazin care are dosare/coperti etc si de aici numai inventivitatea ta are limite. dupa aceea pus putin silicon pe garnitura si asta a fost. nu mi s-a intamplat niciodata sa nu tina (asa am ajuns sa merg peste 20000km cu garnitura de alternator facuta de mine). poti incerca sa comanzi in avans piesele la reprezentanta bmw si sa te astepte undeva (daca sunt piese ce stii ca le vei schimba) sau sa ti le expedieze cineva din US. nu iesi mai ieftin dar e mult mai rapid. frumoasa aventura..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Martie 23, 2010 Autor Share Postat Martie 23, 2010 drum bun garniturile in general, cand am fost in mare necaz, le-am facut singur. cauti un magazin care are dosare/coperti etc si de aici numai inventivitatea ta are limite. dupa aceea pus putin silicon pe garnitura si asta a fost. nu mi s-a intamplat niciodata sa nu tina (asa am ajuns sa merg peste 20000km cu garnitura de alternator facuta de mine). poti incerca sa comanzi in avans piesele la reprezentanta bmw si sa te astepte undeva (daca sunt piese ce stii ca le vei schimba) sau sa ti le expedieze cineva din US. nu iesi mai ieftin dar e mult mai rapid. frumoasa aventura..... haha chiar asa am si facut. Am cumparat ulei Castrol de la dealerul BMW din Lima dar cand am cerut si un "engine flush" nu aveau pe stoc (suspectam contaminare apa-ulei pe la presetupa) si m-au trimis la un alt magazin. Discutand despre problema cu pompa de apa am intrat in vorba cu un domn care m-a invitat sa il urmez (pe motocicleta). Era chiar managerul importatorului KTM si Lifan. Am mers la ei la service si acolo m-au ajutat cu ce am avut nevoie... spray-uri, aer comprimat, ba chiar si preducele si carton mi-au dat ca sa imi refac garniturile (intre timp am cumparat un tub de silicon) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
hoflix Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 beton faza cu KTM-ul. respect pt nenea ala! te remonteaza bine de tot cate o faza d'asta n-ai zis nimic de politie.... amenzi, radare, urmariri? nimic nimic palpitant? ar fi "caterinca cu budinca" sa te bage la arest ca umbli cu permisul suspendat mai stii ce tehnologii au aia pe acolo, se leaga instant la baza de date a DMV-ului apropos, cica le trebuie cam 1000$ sa ti-l dea inapoi .... adauga la cheltuieli de calatorie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yuk Postat Martie 23, 2010 Share Postat Martie 23, 2010 haha chiar asa am si facut. Am cumparat ulei Castrol de la dealerul BMW din Lima dar cand am cerut si un "engine flush" nu aveau pe stoc (suspectam contaminare apa-ulei pe la presetupa) si m-au trimis la un alt magazin. Discutand despre problema cu pompa de apa am intrat in vorba cu un domn care m-a invitat sa il urmez (pe motocicleta). Era chiar managerul importatorului KTM si Lifan. Am mers la ei la service si acolo m-au ajutat cu ce am avut nevoie... spray-uri, aer comprimat, ba chiar si preducele si carton mi-au dat ca sa imi refac garniturile (intre timp am cumparat un tub de silicon) cati km ai rulat pana au aparut problemele alea? ...presupun ca, la plecare motoreta avea revizia la zi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Spirit Honda Postat Martie 24, 2010 Share Postat Martie 24, 2010 Frumoasa si complexa calatorie! Va invidiez un pic! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Martie 27, 2010 Autor Share Postat Martie 27, 2010 cati km ai rulat pana au aparut problemele alea? ...presupun ca, la plecare motoreta avea revizia la zi... am mers vreo 13k. Dupa ce am schimbat lantul in Lima am putut sa continuam, dar in continuare sunt probleme cu pompa de apa. Asa ca am comandat in SUA un pachet cu vreo 10 piese care ar trebui sa ajunga aici in vreo 4 zile. Acum asteptam pachetul in Nasca. Intre timp am facut o scurta excursie in insulele Paracas sa vedem pasari si alte animale marine si apoi o mica tura cu un dune buggy prin desert. Ceea ce nu stiam este ca se poate sa te dai cu placa si pe nisip. In cele din urma am incercat sa sar de pe buggy si mi-am scrantit un picior si acum stau cuminte la hotel si ma uit la filme asteptand sa ma insanatosesc. cateva poze aici si mai multe la http://picasaweb.google.com/bavareze/ParacasDune02# in plus am mai postat si pe blog www.b66ama.com cy! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Derek Postat Martie 30, 2010 Share Postat Martie 30, 2010 Dude, what's with the skulls ? O.o Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Martie 31, 2010 Autor Share Postat Martie 31, 2010 Dude, what's with the skulls ? O.o din cand in cand prin desert mai erau si scheleti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Derek Postat Martie 31, 2010 Share Postat Martie 31, 2010 din cand in cand prin desert mai erau si scheleti. "Atractii turistice" ? sau ati dat voi de vreun "loc de veci" ? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bavareze Postat Martie 31, 2010 Autor Share Postat Martie 31, 2010 "Atractii turistice" ? sau ati dat voi de vreun "loc de veci" ? ala in particular era un cimitir al indienilor nazca (cei care au fost inainte de inca) de acum 4000 de ani (dupa spusele ghidului). din cauza ca nu prea bate vantul pe acolo s-au pastrat asa, in plus s-au pastrat si desenele de pe nisip din aceeasi perioada, pe care le-am vazut insa din avion deoarece erau foarte mari (o sa postez dupa ce sortez pozele) mai erau si diversi scheleti de animale pe langa oaze. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.