Sari la conținut

AJUTOR ! Problema delicata, cine are dreptate ? Voteaza!


  

50 membri au votat

Nu ai permisiunea să votezi în acest sondaj, sau să vezi rezultate sondaj. Te rog autentifică-te sau înregistrează-te pentru a vota în acest sondaj.

Postări Recomandate

Am un motor cumparat recent (2 cilindri, 500cc, 2002). Mergea super ok, fara probleme, am facut aprox 800km in 2 saptamani. L-am dus sa-i curatat carburatoarele+sincronizat (nu stiam daca trebuie sau nu, am mers ca sa fiu sigur ca totul merge "ceas"). Zis si facut. Dupa interventie, motorul merge mai bine (raspunde mai bine la acceleratie si "acul cade" mai repede pe turometru cand las acceleratia), trage cu mai multa forta fata de cum tragea inainte. Opresc motorul, stau 1h si vreau sa plec iar. Motorul nu mai porneste, dau soc - nu se intampla nimic, accelerez in impulsuri si abia abia o ia dupa vreo 5-10 sec.

Dupa ce reusesc cu greu sa-l pornesc, totul e normal, merge impecabil. Dupa inca o noapte in parcare, motorul nu mai porneste .....electromotorul nu mai invarte (se aude doar releul care comanda - ticaie). Carburatoarele sunt ude de benzina dedesubt, am benzina in cilindri (presupun ca de-aia nu mai invarte electromotorul ca nu mai poate face compresie ----asa mi-a zis si mecanicul la telefon dupa ce i-am explicat problema) ...am benzina chiar si in ulei ! Un plin de benzina a ajuns sa se transforme in sfert , peste noapte.....benzina se scurge in voie prin carburatoare, motor, pana in baia de ulei si in plus picura printr-un furtun ce vine de la cutia filtrului de aer.... E un furtun ce atarna cu un capat pe langa pedala de frana (colecteaza ceva surplus....).

 

Robinetul cu 3 pozitii (ON / RES / PRI) nu e 100% functional in sensul ca nu inchide bine cand se face comutatia. Tot timpul l-am tinut pe ON si nu am stiut asta pana in momentul in care mi-a fost dat jos rezervorul - mi s-a spus ca va trebui schimbat ca "are cadere libera", benzina e pe direct.... Desi asta nu m-a afectat in nici un fel pana acum, indiferent ca motorul a stat la minus 5C afara si l-am pornit a doua zi la +2 C si am dat ture cu el....

 

Acum problema e : cine e vinovat ? mecanicul sau ghinionul meu ? Cum se poate sa se intample asa ceva ? Nu vreau sa ma cert cu omu` doar ca sa plateasca el inca un schimb de ulei (costa si ala ceva bani), dar nici nu vreau sa fiu tras in teapa pentru greseala lui, daca e vina lui. Ce parere aveti ?

 

Daca votati, ar prinde bine sa nu va uitati inainte la rezultate, pentru ca votul va fi nul sad.gif

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca zici ca nu are cum sa curga benzina daca plutitoarele sunt reglate corect, atunci.....la ce fapte faci referire ? Ca doar l-a desfacut pana la ultimul surub si l-a montat la loc....inclusiv plutitoarele.

Editat de SubInfluentza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da. Pare a fi de pe la plutitor. Robinetul saracu nu are treaba. Deci, daca mecanicul a umblat la carburator, poate fi de la mecanic. :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai lasat robinetul pe PRI... s-ar putea sa-ti bage. PRI nu e OFF pe PRI iti umple camera de nivel fara a tine cont de plutitoare. (il pui pe PRI cand ramai fara benzina in carburator, sa nu trebuiasca sa sufli in buson)

Poate a pus invers furtunele ce vin de la robinet la carburator.(PRI-ul cu ON-ul) ( ca RES-ul e pe acelasi furtun cu ON-ul)

Editat de TM06UFO
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, asa stiam si eu despre PRI. La mine absolut tot timpul a stat pe ON, inainte de problema si dupa. Dar acuza lui e ciudata. Adica robinetul meu e defect = adica functioneaza ca si cum ar fi pe PRI.....Dar asta de ce n-a facut sa se strice treaba inainte sa umble el la carburatoare ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai lasat robinetul pe PRI... s-ar putea sa-ti bage. PRI nu e OFF pe PRI iti umple camera de nivel fara a tine cont de plutitoare. (il pui pe PRI cand ramai fara benzina in carburator, sa nu trebuiasca sa sufli in buson)

Poate a pus invers furtunele ce vin de la robinet la carburator.(PRI-ul cu ON-ul) ( ca RES-ul e pe acelasi furtun cu ON-ul)

 

Ce face ma ? :rose: Tu iti dai seama ca prostia pe care o spui e mai mare decat capul tau nu ????????????

Defapt PRI-ul ala e un bypass fata de membrana vacuumatica, care in mod normal (ON si RES) da voie benzinei sa treaca numai cand e vacuum => ca e motorul pornit.

 

SubInfluentza

Daca zici ca s-au vazut imbunatatiri considerabile inseamna ca a fost ceva mizerie in carburatoare si ca au fost desincronizate rau ...

E posibil sa nu fie vina nici a mecanicului, nici a robinetului. Daca ai gunoaie in rezervor automat ele iti pot bloca cumva inchiderea etansa a robinetului cat si a plutitorului/plutitoarelor si de aici mizeria cauzata de benzina cursa, dar nu cred ca ti-a mai facut problema asta, altfel presupun ca ai fi specificat. Cel mai bine ar fi sa rogi mecanicul sa iti desfaca capacele de jos de la carburatoare, daca se poate cu carburile pe moto, astfel incat sa poti vedea daca ai sau nu mizerie in ele ... daca e mizerie asta e, el si-a facut treaba, dar mizeria din rezervor a actionat "impotriva" lui ca sa zic asa, deci nu il poti trage la raspundere; daca nu e mizerie in paharul carburilor atunci il poti pune lejer sa iti faca un schimb de ulei, cand iti bagi nasul in carburatoare si chestii de genu iti asumi raspunderea, practic tu ai plecat cu problema asta de la el din service, nu s-a intamplat ulterior. In cazul in care ai mizerie e recomandat sa ii pui un filtru undeva pe traseu intre rezervor si carburatoare.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

.electromotorul nu mai invarte (se aude doar releul care comanda - ticaie). Carburatoarele sunt ude de benzina dedesubt, am benzina in cilindri (presupun ca de-aia nu mai invarte electromotorul ca nu mai poate face compresie

 

 

Am sa ma leg numai de propozitiile din QUOTE.

 

1. Daca auzi numai releul tick-aind, bateria ta e goala.

 

2. Electromotorul invarte cu compresie si fara compresie. Nu are legatura. Chiar invarte mai bine daca nu ai compresie :rose:

 

 

Acum daca tu gasesti benzina in cilindrii, poate fi de la faptul ca acele cuie de la carb nu etanseaza bine si dau pe la supraplin.

 

Daca mecanicul a zis ca electromotorul nu se mai invarte daca nu ai compresie, SCHIMBA-L. (PE MECANIC nu pe electromotor)

 

 

Tu ai de rezolvat 2 probleme:

 

1. reglaj la nivelul de benzina al carburilor

2. incarcat bateria si verificat eventual incarcarea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am sa ma leg numai de propozitiile din QUOTE

1. Daca auzi numai releul tick-aind, bateria ta e goala.

2. Electromotorul invarte cu compresie si fara compresie. Nu are legatura. Chiar invarte mai bine daca nu ai compresie :rose:

Acum daca tu gasesti benzina in cilindrii, poate fi de la faptul ca acele cuie de la carb nu etanseaza bine si dau pe la supraplin.

Daca mecanicul a zis ca electromotorul nu se mai invarte daca nu ai compresie, SCHIMBA-L. (PE MECANIC nu pe electromotor)

 

Tu ai de rezolvat 2 probleme:

1. reglaj la nivelul de benzina al carburilor

2. incarcat bateria si verificat eventual incarcarea

 

Si tu tot 2 :rose:

 

1: Daca gaseste benzina in cilindri cum zici tu, nu are nici o treaba cu supraplinul, supraplinul e cel care cauzeaza balta de sub motor, nu cea din motor, ca de aia e supraplin, ca surplusul de benzina sa il dea in afara si nu in interiorul motorului;

2: Ce sa regleze, ca nu e nimic de reglat, e un mecanism cat se poate de simplu si destul de sensibil la mizerie. Culmea e ca NU se poate regla, de unde scoate-ti perlele astea cu reglatul nivelului de benzina in carburatoare nu stiu ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci:

 

1) Bateria e buna (are 12.8V), am pus si bateria unui prieten si tot nu invarte. Incarcarea e buna (verificata in primele zile cand am luat mobra)

2) Electromotorul face un "tic" si atat, in momentul in care apas butonul. Nu invarte ci doar pare ca vrea sa invarta dar ceva il retine.....

3) Am filtru de benzina nou (schimbat odata cu mestereala de la carburatoare) pe traseul de la rezervor la carburatoare.

4) La fraza cu compresia cred ca m-am exprimat gresit. Am inteles ca electromotorul nu invarte deoarece nu poate comprima un volum de benzina lichida ca si acelasi volum de aer + putina benzina vaporizata......si atunci se chinuie.....face cate un "tic" in momentul in care apas butonul.

 

 

Inca nu stiu 100% daca cilindrii sunt plini cu benzina.....maine merg din nou la service.

Editat de SubInfluentza
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si tu tot 2 :rose:

 

1: Daca gaseste benzina in cilindri cum zici tu, nu are nici o treaba cu supraplinul, supraplinul e cel care cauzeaza balta de sub motor, nu cea din motor, ca de aia e supraplin, ca surplusul de benzina sa il dea in afara si nu in interiorul motorului;

2: Ce sa regleze, ca nu e nimic de reglat, e un mecanism cat se poate de simplu si destul de sensibil la mizerie. Culmea e ca NU se poate regla, de unde scoate-ti perlele astea cu reglatul nivelului de benzina in carburatoare nu stiu ...

 

 

Am fost intr-adevar cam scurt in explicatii. Respectivul a vazut balta SUB carburatoare, si a constatat si benzina in motor. Eu am raspuns din repezeala gandindu-ma la balta sub carb.

 

Acum, Pentru punctul 2, TE CONTRAZIC! Am reglat zeci de baterii de carburatoare. La cele vechi, anii 90 se poate regla NIVELUL!!!! La cele mai noi, este FIX.

 

 

Mesaj completat

Deci:

 

1) Bateria e buna (are 12.8V), am pus si bateria unui prieten si tot nu invarte. Incarcarea e buna (verificata in primele zile cand am luat mobra)

2) Electromotorul face un "tic" si atat, in momentul in care apas butonul. Nu invarte ci doar pare ca vrea sa invarta dar ceva il retine.....

 

 

In acest caz pot sa fie mai multe cauze, inclusiv MASA proasta la electromotor.

 

Daca motorul nu este gripat, ar trebui sa in invarta rapid.

 

La teoria cu benzina in cilindri si compresia nu ma pronunt ca nu stiu, nu am dovezi ...

 

Daca vrei sa verifici, scoate bujiile si da-i la demaror.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci:

 

1) Bateria e buna (are 12.8V), am pus si bateria unui prieten si tot nu invarte. Incarcarea e buna (verificata in primele zile cand am luat mobra)

2) Electromotorul face un "tic" si atat, in momentul in care apas butonul. Nu invarte ci doar pare ca vrea sa invarta dar ceva il retine.....

3) Am filtru de benzina nou (schimbat odata cu mestereala de la carburatoare) pe traseul de la rezervor la carburatoare.

4) La fraza cu compresia cred ca m-am exprimat gresit. Am inteles ca electromotorul nu invarte deoarece nu poate comprima un volum de benzina lichida ca si acelasi volum de aer + putina benzina vaporizata......si atunci se chinuie.....face cate un "tic" in momentul in care apas butonul.

 

 

Inca nu stiu 100% daca cilindrii sunt plini cu benzina.....maine merg din nou la service.

 

In cazul asta poti trage la raspundere mecanicul, cum am mai zis, tu ai plecat cu problema asta de la el din service nu a aparut ulterior.

In mod normal cand tu mergi cu motorul caneaua e deschisa tot timpul, singurul lucru care poate face caneaua sa stea deschisa e mizeria din rezervor. Dar benzina nu ar trebui sa curga in motor pentru ca gunoaiele sunt oprite de filtru, deci nu mai are ce bloca inchiderea cuielor de la plutitor, care in momentul cand camera ajunge la un anumit nivel de benzina inchid, iar cand nivelul scade deschid iar ... samd. Daca un cui a ramas blocat pe deschis automat benzina o sa curga rauri rauri, o parte in motor, o parte pe la supra plin pe jos ...

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum, Pentru punctul 2, TE CONTRAZIC! Am reglat zeci de baterii de carburatoare. La cele vechi, anii 90 se poate regla NIVELUL!!!! La cele mai noi, este FIX.

La comunste da, dar nu e cazul aici, in rest nu am intalnit, indiferent de an.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce cauza poate sa ramana cuiul blocat pe deschis ?

 

ramane blocat din cauza de Mizerie, reglaj (daca carburile respective au reglaj)

 

Poate sa mai curga daca s-au pierdut o-ring-urile de la cuie. Sunt multe motive, e greu sa mi le amintesc pe toate.

Mesaj completat

La comunste da, dar nu e cazul aici, in rest nu am intalnit, indiferent de an.

 

Nu man, la japoneze KEIHIN. Un exemplu: GSX600F 1992! Am si poze sa dovedesc.

 

La comuniste clar da :rose:.

 

Este o lamela care poate fi ajustata, ea stabileste nivelul cuiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce cauza poate sa ramana cuiul blocat pe deschis ?

 

De la mizerie in cele mai multe cazuri, de la uzura mecanismelor mecanice in altele, de la diverse depuneri in general :rose:

Se poate intampla si de la o manevrare gresita a mecanicului...ceva gen daca patratul nu intra prin gaura cerc, il fortam :rose: si de aici diverse rupturi si altele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia e ca NU trebuie sa schimb robinetul ? Trebuie sa stiu ce pot sa accept si ce nu....peste 12h cand voi fi la locul faptei. Mi-a zis si un pret ca m-a dat un pic pe spate (robinet original = 400 ron).

 

aiurea :rose: , incearca sa rezolvi problema in alta parte, ca in felul asta o dai din lac in put cu mecanicu'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din ce cauza poate sa ramana cuiul blocat pe deschis ?

 

La montare dupa curatarea carburatoarelor sunt cazuri cand nu mai calca cum trebuie, problema asta se rezolva de cele mai multe ori si dupa montarea carburatoarelor prin lovirea lor cu un maner de surubelnita, asfel "sare" cuiul pe pozitia buna, doar sa daca e un cui "incapatanat" atunci se desfac din nou carburatoarele. Problema ta acum e faptul ca scurgerea de benzina ti-a stricat uleiul, nici decum pierderea de carburant, asta e o problema minora, mult mai putin costisitoare si banoasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Concluzia e ca NU trebuie sa schimb robinetul ? Trebuie sa stiu ce pot sa accept si ce nu....peste 12h cand voi fi la locul faptei. Mi-a zis si un pret ca m-a dat un pic pe spate (robinet original = 400 ron).

 

 

Sa stii ca motoarele moderne nici nu mai au robinet (au alte sisteme de siguranta).

 

Cand aveam moto pe carburatoare statea mereu pe ON sau PRI (depinde de model).

 

Ma bazam pe cuiele din carb si nu am avut probleme niciodata.

 

 

Mesaj completat

La montare dupa curatarea carburatoarelor sunt cazuri cand nu mai calca cum trebuie, problema asta se rezolva de cele mai multe ori si dupa montarea carburatoarelor prin lovirea lor cu un maner de surubelnita, asfel "sare" cuiul pe pozitia buna, doar sa daca e un cui "incapatanat" atunci se desfac din nou carburatoarele. Problema ta acum e faptul ca scurgerea de benzina ti-a stricat uleiul, nici decum pierderea de carburant, asta e o problema minora, mult mai putin costisitoare si banoasa.

 

 

Asa este. Si eu le ciocaneam mereu un picutz inainte de montare. Sa se aseze cuiele bine.

Neaparat trebuie schimbat uleiul daca are benzina in el!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai asta era si ideea topicului.....cine plateste uleiul !

 

Dupa mintea mea, daca mecanicul a facut o greseala care a avut repercursiuni asupra altor componente, trebuie sa le inlocuiasca.

 

Deci: mecanicul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E usor sa spui ca gresesc cu sondajul, dar pune-te in situatia mea: nou in lumea moto, nepriceput in carburatoare (n-am avut dacie niciodata)....dornic sa am un motor "fara cusur", sa mearga bine sa merg mult si bine fara vizite la service. Incercand sa fac mai bine (sincronizare carburatoare) am ajuns sa patesc mai rau. Si cand vine vorba de bani trebuie stiut macar pe ce ii dai. Ii dai de nevoie sau ii dai din prostie (in cazul meu, din cauza ca nu ma pricep si ala poate sa-mi spuna ce vrea el ca eu n-o sa pot sa-l contrazic, nefiind in tema cu detaliile tehnice). Din start am pornit cu ideea de "amiabil", mai ales ca nu cunosteam cauza problemei si mai ales cui apartine vina (evident ca nu sar in capu` omului daca n-are nici o vina, iar daca are, sper ca o sa si-o recunoasca). Asta nu inseamna ca acum mi-e clar. Cred ca o s-o lamurim la fata locului, cu o supradoza de calm. :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...