Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Trebuie sa desfac ambele roti la o motocicleta YAMAHA. Masurate cu sublerul (da, stiu ca ar fi fost corect cu micrometrul), piulitele au dimensiunea de 6 mm. Pe de o parte am varianta de a imi constru singur o cheie, crestand cu panza de flex o bucata de tabla. Pe de alta, am gasit la MotoMike urmatoarele 3 oferte: 40 lei - no name: 43 lei - Buzzetti: 52 lei - Buzetti Ati folosit vreuna dintre ele? Plusuri, minusuri...? Imi recomandati altceva? P.S. - Daca va intereseaza si pe voi un asemenea produs, pe site-urile germane il gasiti sub denumirea "SPEICHENSCHLUESSEL". Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bachus_21 Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Si ce crezi ca se intampla daca iti cumperi din comert o cheie fixa de 6 mm cu 5 lei? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Str33TwuSS Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 (editat) Trebuie sa desfac ambele roti la o motocicleta YAMAHA.Masurate cu sublerul (da, stiu ca ar fi fost corect cu micrometrul), piulitele au dimensiunea de 6 mm. Pe de o parte am varianta de a imi constru singur o cheie, crestand cu panza de flex o bucata de tabla. Pe de alta, am gasit la MotoMike urmatoarele 3 oferte: 40 lei - no name: 43 lei - Buzzetti: 52 lei - Buzetti Ati folosit vreuna dintre ele? Plusuri, minusuri...? Imi recomandati altceva? Eu recomand cheia de spite de la DRC: http://www.dirtbikebitz.com/drc-spoke-wrench-p-3277.html .Are 8 capete care se pot schimba din otel si are pirghie destul de mare incit sa nu te chinui.E cred cea mai buna de pe piata doar ca e un pic mai scumpa dar avind in vedere ca o ai toata viata eu zic ca merita.. P.S. - Daca va intereseaza si pe voi un asemenea produs, pe site-urile germane il gasiti sub denumirea "SPEICHENSCHLUESSEL". Editat Aprilie 10, 2010 de Str33TwuSS Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 (editat) Si ce crezi ca se intampla daca iti cumperi din comert o cheie fixa de 6 mm cu 5 lei? Acum o luna de zile, la roata celeilalte Yamaha (600-le, care are tot spite de 6mm) am folosit cheie de 6mm dintr-o trusa macar medie sa-i zicem (KsTools). Este prea ingusta ca latime. Probabil daca ai fi folosit, ai fi stiut asta deja. Plus ca are tendinta de a rotunji marginile piulitei. Cum am lucrat doar la 3 spite slabite nu am facut o tragedie din timpul in exces pierdut folosind improvizatii si uzura produsa. Acum am de desfacut 2 roti, adica undeva in jur de 70 de bucati. Editat Aprilie 10, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
aplesa Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Acum o luna de zile, la roata celeilalte Yamaha (600-le, care are tot spite de 6mm) am folosit cheie de 6mm dintr-o trusa macar medie sa-i zicem (KsTools). Este prea ingusta ca latime. Probabil daca ai fi folosit, ai fi stiut asta deja. Plus ca are tendinta de a rotunji marginile piulitei. Cum am lucrat doar la 3 spite slabite nu am facut o tragedie din timpul in exces pierdut folosind improvizatii si uzura produsa. Acum am de desfacut 2 roti, adica undeva in jur de 70 de bucati. Ia cheie care este speciala pentru spite si care are "taietura" special pt marimea capului spitei( ex modelul 2, 3 - buzetti). Cheile clasice nu sunt recomandate. Poate Nu prea merita sa incerci cu cea din primul tip pt ca poti foarte usor strica capetele. Si pregatestete, poate ca vor fi capete care sunt intepenite sau se strica si atunci trebuie luate spite. Partea cu inspitatu si echilibratul sa o faci la cineva care stie ca altfel te chinui mult si bine.Spor la munca. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Eu nu am avut de desfacut sau strans 72 de spite dar, pt cateva invarteli necesare pt o mica corectura de centrare, am folosit cu succes o cheie franceza mare. Pt a proteja niplurile. Cheia franceza are o stransoare puternica pe toata suprafata niplului. Mihail Raul, daca nu mesteresti o cheie ca lumea sau cumperi o cheie specializata, poti sa slabesti spitele cu cheia franceza si sa desurubezi niplurile cu surubelnita pe partea cealalta. Dupa ce le-ai imbibat cu WD40, bineinteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 (editat) @ aplesa si @andrei_belcic: Multumesc frumos pentru raspunsuri. Rotile stau de 4 zile (cred ca le-a ajuns) intr-un lighean mare cat China, in 5 litri de motorina, in balcon. Cam la 2-3 ore, intru in balcon si le mai rotesc, ca sa stea mereu cu motorina pe piulite. Treaba cu motorina este in felul urmator - de fiecare data cand am dus roti la spitat, batranul respectiv ma punea sa le tin macar o zi in motorina inainte de a i le duce. Poate daca se vindea si in Timisoara WD40 cum se vinde la Bucuresti (lichid, la bidoane de nu stiu cati litri) le puneam in WD. Imediat dupa ce desfac piulitele, le curat la perie de sarma si le galvanizez. La final am sa duc roata la un batran ce spiteaza roti de bicicleta, la care am mai apelat deja si care face treaba buna. Am cumparat 350-ul de curand si piulitele rotii fata sunt pline de rugina. Fiindca stiu prea bine cum arata oxidul de aluminiu din reactia apa - piulite fier ruginite - janta aluminiu sau o janta de XT buna de aruncat la gunoi (cumparata de pe Ebay cu tot cu gume ), nu vreau sa aman deloc operatia asta. Editat Aprilie 10, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
seby_mf Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 Ia o cheie de spite si cu asta basta,cheia facuta din bucata de tabla am incercat-o si eu si pe langa faptul ca s-a largit la primele 2 spite mi-am facut si o mie de draci. In cele din urma am gasit la un prieten cu o africa-twin in trusa motocicletei o cheie de desfacut roata care la celalalalt capat avea cheie de spite si a mers brici. Da cu degripant pe toate capetele si pe interior si pe exterior ca sigur o sa gasesti unele blocate,foloseste si surubelnita in interiorul jentii unde poti ca sa ai mai multa forta. Ia-ti niste spite de rezerva ca daca nus e strica cand le desfaci se strica cand le strangi Succesuri Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 10, 2010 Share Postat Aprilie 10, 2010 @Seby: Multumesc de raspuns! @Str33TwuSS: Acum am vazut raspunsul tau. Multumesc de pont! Am sa ma interesez sa vad ce si cum cu comanda acelui tip de cheie. Mesaj completat Pentru cheia de spite recomandata de Str33twuSS, respectiv DRC: cea mai buna oferta (am cautat doar Ebay UK si DE) am gasit-o la 15,5 Lire Sterline "la usa casei". Poate va mai intereseaza pe vreunul/-unii: Link - http://tinyurl.com/y9kxuz9 User - kwackers1 Cod produs - 190384009337 Mesaj completat Dintre cele 3 postate in primul post...nimeni nimic? As lua DRC-ul dar parca ma innebuneste atata asteptare . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sasa25 Postat Aprilie 11, 2010 Share Postat Aprilie 11, 2010 Eu am Buzzetti Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 11, 2010 Share Postat Aprilie 11, 2010 Eu am Buzzetti Hai ma, Sasa, nu fi asa telegrafic . Care dintre cele 2? Este buna? Sa o iau sau sa imprumut ceva zilele astea pana vin DRC-urile? Eu am mai avut niste scule Buzzetti (niste leviere) si am sfarsit prin a le da gratis cuiva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ser79ban Postat Aprilie 12, 2010 Share Postat Aprilie 12, 2010 daca ai probleme cu piulitele (zici ca se rotunjesc), eu iti recomand un 'patent-autoblocant' (daca nu poti lucra cu o surubelnita plata/cruce serioasa prin janta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sasa25 Postat Aprilie 12, 2010 Share Postat Aprilie 12, 2010 (editat) Am Buzzetti asta din poza. Am folosit-o cand strangeam spitele la XT, la DRZ am primit o cheie pt spite cum are DRZ-ul, e mai usor de lucrat decat cu cea Buzzetti. Oricum am folosit Buzzetti cum am zis la XT si n-am avut probleme. Ai avantaju ca merge la mai multe dimensiuni de spite. Eu nu am cheile in Timisoara le am la munte ca ti-as da Buzzetti-ul sa il probezi. Daca ai de la cine sa incerci vezi cum ii, daca iti place cum se lucreaza cu ea. Oricum ii mai putin ''comoda'' decat una simpla, dar poti sa iti faci treaba cu ea. Offtopic: am inaltatoare de ghidon de la Buzzetti si is multumit, pana acuma n-am avut probleme. Editat Aprilie 12, 2010 de Sasa25 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator _Raul_ Postat Aprilie 12, 2010 Share Postat Aprilie 12, 2010 (editat) Am lucrat in seara asta cu doua chei de 6 lipite strans cu banda adeziva una de alta. Recomand doar ca solutie de compromis. Cheia de 6 din trusa clasica nu se aseaza fix pe piulita. Am constatat lucrul acesta cu o cheie acum cateva luni, l-am constatat si in seara asta cu doua chei. Diferenta neta insa intre constructia din seara aceasta si folosirea unei singure chei. Latimea cheii folosite conteaza evident. Orice nervi facuti in seara asta au avut insa clar legatura cu jocul minor cheie-piulita si cu colturile rotunjite ale piulitelor (din fabrica). Am terminat roata fata astazi . Toate spitele au mers ok pana la urma. Mai ales dupa ce invatam din mers, mereu din greseli. Cel mai tare a fost cand a trebuit aproape sa remontez toata roata desi eram la doi pasi de final. Poveste olteneasca lunga. Pe de alta parte, 3 spite din totalul de 36 au cedat si au ales pensia. Motorina este ok, dar tot raman la ideea ca WD40 lichid este mai bun. Nu ca ar fi vreo revelatie replica asta... Am dat non stop si cu WD40 spray in timp ce lucram si poate a ajutat si asta. In ce priveste cheia sunt la fel de nehotarat ca si la inceput. Ramane sa ma hotarasc daca merg pe un home-made sau dau cu basca de pamant cand ma trezesc cu o cheie dedicata la fel de larga ca si cea de 6. Mesaj completat Ma rog sa am inspiratia si sa caut o locatie mai decenta pentru a face un scurt tutorial maine cand imi fac de cap cu roata spate. Raman mereu (doar) cu speranta ca greselile mele or fi bune pentru linistea unei maini de oameni, la fel de nepriceputi ca mine. Editat Aprilie 12, 2010 de Popescu_ MihailRaul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DJsven Postat Aprilie 13, 2010 Share Postat Aprilie 13, 2010 Eu folosesc cheie de spițe de la Louis - 8 euro Caut spițe + piuliță pentru roată oțel 18 țoli, 4 mm grosime, 183 mm lungime, capătul nituit îndoit la 45 grade (vreo 10 bucăți) Mă poate ajuta careva ???? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.