Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 s-a mai scris de 20 ori, diferente in comportament, majore,apar cand sari calu: ex: pe o janta de 5.5" sa pui guma de 190/50/17 sau mai ales 200/50/17 iar orice 'side efect' este in stransa corelatie cu experienta ride-ului. multi sunt copaci si o sa spuna ca nu vad diferenta daca pe mobra lor (ce vine cu janta de 5.5 si 180/55/17) o sa-si puna 200/50/17... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free fly Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 s-a mai scris de 20 ori, diferente in comportament, majore,apar cand sari calu: ex: pe o janta de 5.5" sa pui guma de 190/50/17 sau mai ales 200/50/17 iar orice 'side efect' este in stransa corelatie cu experienta ride-ului. multi sunt copaci si o sa spuna ca nu vad diferenta daca pe mobra lor (ce vine cu janta de 5.5 si 180/55/17) o sa-si puna 200/50/17... eu am intrebat alceva. alt exemplu ....busa zice ca vrea 190/50/17 pe spate. Multi pun 190/55/17 de ce? am vazut si eu pe net povestea ca pe 55 e mai inalt si asa devine mai ascutit.si e mai bine pe curbe, dar de zic sa pui pe 50? ca cu 50 la linitie ai mai mult cauciuc? doar de asta? care sunt diferentele in rulare? 190/50/17 vs 190/55/17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 pai cred ca ti-ai dat singur raspunsul. pe mine personal m-ar interesa pe care din ele am pata mai mare de contact cand sunt aplecat, in viraje (adica ala care e mai stabil). chiar daca necesita mai multa 'munca' sa-l aplec. nu ma incanta daca mobra se 'culca' singura,sau daca se apleaca usor. ma incanta daca sta stabil pe trasa si daca are aderenta buna atunci cand e pe viraj. cred ca pe viraje, teoretic ar trebui sa fie mai ok 190/55/17. Presupunand ca vorbim de janta de 6" . busa are de 6" nu? am un 200/50/17 care pare destul de ascutit, chiar daca-i /50 si nu /55. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tuning Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 Pe o janta de 5,5 care in mod normal se pune 180/55,daca se monteaza un 190/50 diferentele or sa fie insesizabile la ciclistica si la viteza ,mai ales ca nu se foloseste motocicleta pe pista sau nu avem abilitatea de a o folosi la capacitatea ei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 pai cred ca ti-ai dat singur raspunsul. pe mine personal m-ar interesa pe care din ele am pata mai mare de contact cand sunt aplecat, in viraje (adica ala care e mai stabil). chiar daca necesita mai multa 'munca' sa-l aplec. nu ma incanta daca mobra se 'culca' singura,sau daca se apleaca usor. ma incanta daca sta stabil pe trasa si daca are aderenta buna atunci cand e pe viraj. cred ca pe viraje, teoretic ar trebui sa fie mai ok 190/55/17. Presupunand ca vorbim de janta de 6" . busa are de 6" nu? am un 200/50/17 care pare destul de ascutit, chiar daca-i /50 si nu /55. pai ce aderent mai vrei cand esti aplecat. raspuns vad ca ti-ai dat si tu singur.. 190/55 va sta mult mai usor pe curba, comparativ cu 190/50. acum depinde de modelul cauciucului si de producator. unii le fac ascutite, altii rotunde. 200/50/17 pe ce motor vrei sa-l pui?. e cam mult 200/50. mi se pre o guma turing pe un motor mai mare. nu o guma race, cu care sa te dai pe pista sau de la care sa vrei aderenta pe curba. Pe o janta de 5,5 care in mod normal se pune 180/55,daca se monteaza un 190/50 diferentele or sa fie insesizabile la ciclistica si la viteza ,mai ales ca nu se foloseste motocicleta pe pista sau nu avem abilitatea de a o folosi la capacitatea ei. am avut pe a mea guma 190/50/17 in loc de 180/55/17.pe curba ma chinuiam sa o aplec. trageam de ea ca disperatu. apoi am pus 190/55/17. situatia s-a schimbat foarte mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 (editat) da, cred ca pe un 5.5" (janta), pe care vine stock 180/55/17, decat sa pui 190/50/17, mai bine pui 190/55/17... @crazy, vis a vis de aderenta,vroiam sa spun ca pe o mobra cu janta de 6", cand ai guma de 190/55/17, si esti aplecat sa zicem 45 grade, cred ca ai un patch de contact cu solu mai mare decat ai cu 190/50/17. (datorita felului in care e curbat cauciucul respectiv pe janta respectiva). 190/50 e mai talpa (zic eu...) oricum ce vorbi aici,vorbim stradal. la noi un procent f mic de oameni se dau pe pista. si aici se discuta folosirea pe strada. Editat Ianuarie 29, 2013 de Irinel Stiulete Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 hadriane iti luasi in sfarsit ban pe uzeru vechi? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Theo Biker Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 Jeana nu e moarta Jeana se transforma Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 da bec Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 ala e iubitul tau , de ti l-ai pus la avatar? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
nike Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 hadriane iti luasi in sfarsit ban pe uzeru vechi? Nu a suportat sa stea pe bara. Stiulete, pune guma aia de 200 dupa ce-ti repari mobra si spune-ne ca creizideval n-a avut dreptate cand ti-a spus asta. manevrabilitate mai greoaie. o apleci mai greu pe curbe, top speed-ul scade. in schimb ai o aderenta mai buna, dar nesesizabil. Dpmdv e clar ca vorbesti din auzite sau ca iti dai cu parerea, practica te omora. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 ala e iubitul tau , de ti l-ai pus la avatar? nu raspund la provocari Nu a suportat sa stea pe bara. Stiulete, pune guma aia de 200 dupa ce-ti repari mobra si spune-ne ca creizideval n-a avut dreptate cand ti-a spus asta. asta si intentionez.o pun de nevoie,oricum (nu ca as fi preferat-o pe asta). Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 da, cred ca pe un 5.5" (janta), pe care vine stock 180/55/17, decat sa pui 190/50/17, mai bine pui 190/55/17... @crazy, vis a vis de aderenta,vroiam sa spun ca pe o mobra cu janta de 6", cand ai guma de 190/55/17, si esti aplecat sa zicem 45 grade, cred ca ai un patch de contact cu solu mai mare decat ai cu 190/50/17. (datorita felului in care e curbat cauciucul respectiv pe janta respectiva). 190/50 e mai talpa (zic eu...) oricum ce vorbi aici,vorbim stradal. la noi un procent f mic de oameni se dau pe pista. si aici se discuta folosirea pe strada. da, asa e. 55 e mai ascutit. dar asta sa nu crezi ca faci ce vrei pe curbe, fiind bazat pe aderenta aia in plus. Jeana nu e moarta Jeana se transforma ala e iubitul tau , de ti l-ai pus la avatar? e timid si nu va recunoaste. Nu a suportat sa stea pe bara. Stiulete, pune guma aia de 200 dupa ce-ti repari mobra si spune-ne ca creizideval n-a avut dreptate cand ti-a spus asta. Dpmdv e clar ca vorbesti din auzite sau ca iti dai cu parerea, practica te omora. ma refeream strict la el. la un mers decent, si crede-ma ca nu-mi dau cu parerea sau din auzite. ci din propria experienta. situatia se schimba cand vrei sa faci "performante stradale" inainte de WDW, am avut Dunlop GP Racer D211 190/55/17 iar pt Misano mi-am pus tot D211 doar ca era 180/55/17(ca in acte) situatia s-a schimbat foarte mult. parca faceam jonglerii cu motoru. dadeam guma pe capete fara nicio intentie si intratata ma trezeam ca am aproape genunchiu jos. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 pai tu ai janta de 5.5" am impresia,si nu de 6" este foarte LOGIC sa se comporte mai ok pe viraje cu 180/55 decat 190/55 la tine e evidenta diferenta mai ambigua este situatia la 190/55/ vs 190/50 pe janta de 6" ,ca sa zicem asa Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 29, 2013 Share Postat Ianuarie 29, 2013 da, daca nu ma insel e de 5,5. cert este ca tot pe aceiasi janta au pus 190/50/17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
fuckeru Postat Februarie 1, 2013 Share Postat Februarie 1, 2013 Pune-o ca nu strici nimic. Sau pune-i-o ca nu strici nimic Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Februarie 3, 2013 Share Postat Februarie 3, 2013 de ce nu-i intrebati pe cei care va fac revizia? dac-ati avea accident si vor gasi o alta guma decat cea indicata de constructor puteti spune adio asigurarii. va jucati prosteste Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Februarie 3, 2013 Share Postat Februarie 3, 2013 de ce nu-i intrebati pe cei care va fac revizia? dac-ati avea accident si vor gasi o alta guma decat cea indicata de constructor puteti spune adio asigurarii. va jucati prosteste daca te duci la RAR si treci guma in carte/certificat, nu mai intampini astfel de probleme. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Februarie 3, 2013 Share Postat Februarie 3, 2013 daca te duci la RAR si treci guma in carte/certificat, nu mai intampini astfel de probleme. foarte corect, asta daca ti-o trec ei in carte. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Februarie 3, 2013 Share Postat Februarie 3, 2013 (editat) de ce nu-i intrebati pe cei care va fac revizia? dac-ati avea accident si vor gasi o alta guma decat cea indicata de constructor puteti spune adio asigurarii. va jucati prosteste Tare de tot, nici prin cap nu-mi trecea, cite incoveniente sa te joci cu moto/ viata, te mai costa si altele! Super tare remarca. daca te duci la RAR si treci guma in carte/certificat, nu mai intampini astfel de probleme. Am citit multe posturi app. de gume, din pacate n-am citit o recomandare de genul acesta. Nici macar un singur om n-a spus ca daca te iei dupa ultimele programe de conformat cauciuc/geanta/masina/ moto, poti avea mari probleme cu asigurarile, toate recomandarile au fost "se potriveste perfect - n-ai treaba", TOTAL ERONAT! Scuze pentru cei care citesc asta, dar, ma vad ducindu-ma la RAR sa-mi treaca pe carte noul cauciuc, ma intreaba ala de acolo daca-s sanatos (asa in general) si-i bag site-ul care mi-a recomandat gentile si gumele la inaintare ........ faza, cred de desene animate (pentru el), pentru mine o lectie de retinut! Nu de alta, dar chiar am schimbat aceste caracteristici stantard la o masina, si acum trebuie sa ma interesez daca renunt la app. 2000 ron (genti smechere/gume), sau intru in bucla cu RAR-ul. Editat Februarie 3, 2013 de Contabil Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Februarie 3, 2013 Share Postat Februarie 3, 2013 io-ti zic ca degeaba te duci la ei. cred ca cel care recomanda ca "bah, te duci la ei si se rezolva" nu prea cunoaste ce se intampla in procesul de omologare. eu am lucrat acolo. chiar la incercari pentru omologarea de tip. sunt chestii legale pentru care nu se baga nimeni. daca ai un accident nasol care se termina cu judecata.. nu cred ca cineva e nebun sa-si ia raspunderea sa modifice performantele de stabilitate si franare fara acceptul constructorului. iar constructorul.. trebuie sa fie nebun s-o faca. numai pentru o modificare simpla de bucsa de cauciuc de la bara antiruliu de la diametrul de 25mm s-o aduca la 24.5mm se cheltuie FARA TESTE din partea constructorului peste €30k in caz de accident cu urmari grave si judecata, fiecare incearca sa se spele de pacate. si, daca ajung la schimbarea performatelor dinamice, "tinuta" de drum a vehiculului, atitudinea in curba etc, cel vinovat e cel care a adus modificari. constructorul are un target de performanta si de cost. el face probele aferente de siguranta rutiera, de poluare chimica, acustica si electromagnetica si.., gata. pentru altceva nu-si ia rapsunderea. el nu stie cum arata pata de contact in curba, care e aderenta in curba, in franare, modificarea centrului dem greutate etc. toate modificarile facute de diferite firme, fie ca-s tobe, fie ca-s elemente care schimba geometria, performantele vehiculului, sunt aprobate de constructor si omologate. touratech, wunderlich au omologare tuv sau dekra a ansamblelor respective + omologarea a montajului pe vehicul. pentru asta au platit bani seriosi constructorului, pentru ca in ultima instanta el a facut probele si raspunderea e in totalitate a lui. eu daca schigiuiesc un copil si-l pun pentru restul vietii in carucior, daca se dovedeste ca sistemul de franare (in care pneul este parte), are "scapari", asigurarea ii da banii, urmand ca asigurarea sa si-i recupereze de la vinovat. sincer, va place cum arata un motor cu guma mai groasa... cumparati-va unu care are deja o guma mai groasa. eu cu libertatea si sanatatea mea nu prea negociez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stRADu Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 am impresia ca in noile taloane nu mai sunt trecute dimensiunile gumelor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Tsunami Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 cartea de identitate, ce zice? aia e importanta Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 am impresia ca in noile taloane nu mai sunt trecute dimensiunile gumelor... da, in talon nu mai sunt trecute seriile, dar in carte le trec. la cerere la RAR se pot schimba. eu vreau sa ma duc sa schimb pt ca pe fata nu gasesc sau gasesc mai greu 120/60/17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator Irinel Stiulete Postat Februarie 6, 2013 Share Postat Februarie 6, 2013 da, in talon nu mai sunt trecute seriile, dar in carte le trec. la cerere la RAR se pot schimba. eu vreau sa ma duc sa schimb pt ca pe fata nu gasesc sau gasesc mai greu 120/60/17 gasesti. 120/60/17 e la fel ca aia de pe sv 650......iar sv uri sunt o gramada. nu e o guma rara, ca aia de 130 de pe 919. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.