Jump to content

Latime Cauciuc Vs Viteza


Recommended Posts

Guest stress_L&P
gumele sunt perechi. schimbi spatele, schimbi si fata. aici se vorbeste doar de cauciucul spate, despre guma 190/50 ca e o petarda de guma. da, este o petarda de guma dar in combinatie cu ce? combinata cu un120/65 nu e deloc petarda

 

 

depinde si de janta. de ex. pe aprilia am de 6 spatele. da, e un gunoi. daca ai 5.5 nu e petarda deloc. personal prefer 190/55 pe janta de 6. cat despre inaltimea gumei de fata te poti juca si din amortizoare, mutandu-le in jug mai sus sau mai jos, in functie de ce ai pe spate si de ce procent de greutate vrei fata-spate. pe strada sunt mai mult decat multumit cu 50-50. pe circuit merg pe 55 fata, 45 spate. sunt multe de discutat dar sa spui pur si simplu ca 190/50 e proasta e cam deplasat :moto:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 171
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

depinde si de janta. de ex. pe aprilia am de 6 spatele. da, e un gunoi. daca ai 5.5 nu e petarda deloc. personal prefer 190/55 pe janta de 6. cat despre inaltimea gumei de fata te poti juca si din amortizoare, mutandu-le in jug mai sus sau mai jos, in functie de ce ai pe spate si de ce procent de greutate vrei fata-spate. pe strada sunt mai mult decat multumit cu 50-50. pe circuit merg pe 55 fata, 45 spate. sunt multe de discutat dar sa spui pur si simplu ca 190/50 e proasta e cam deplasat ;)

acelasi lucru am vrut sa spun si eu, ca este deplasat sa spui ca 190/50 este proasta, probabil nu m-am exprimat cum trebuie. multi nu tin cont de janta, de cauciucul fata, nici macar de presiunea din roti apoi dau vina pe guma.

Link to comment
Share on other sites

Guest stress_L&P
acelasi lucru am vrut sa spun si eu, ca este deplasat sa spui ca 190/50 este proasta, probabil nu m-am exprimat cum trebuie. multi nu tin cont de janta, de cauciucul fata, nici macar de presiunea din roti apoi dau vina pe guma.

 

 

corect! si majoritatea au jafoneze! ;) ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Inainte am avut un GPZ cu latimea corecta. Acum am luat un CBR F3 si spatele are 170/60 zr17. Fata este cea corecta 120/60 zr17 (55w). Am venit pe ea cam 120km cand am cumparat-o dar am mers incet caci guma de pe fata era tocita. Cauciucul spate era nou. Este vreo problema ca nu este ca cel normal de 160? Ma gandesc sa nu am probleme la mers.

Link to comment
Share on other sites

Guest stress_L&P

nu ar trebui. doar o idee mai instabila in linie dreapta. diferenta nu este mare. banuiesc ca nu ai cum sa mai ridici jugurile. dar iti recomand sa mergi cu roata spate mai umflata. adica daca spune in manual 2.5 de exemplu la solo tu sa pui 2.6 sau chiar 2.7 ca sa exiti flexarea carcasei cauciucului. un cauciuc cu acelasi raport de inaltime dar mai lat pe aceeasi janta va fi mai inalt pentru ca se strange pe janta ;) deasemenea, daca nu ai senzor/melc la roata de fata o sa iti indice viteza eronat. o sa iti arate mai putin decat ai.

Link to comment
Share on other sites

Inainte am avut un GPZ cu latimea corecta. Acum am luat un CBR F3 si spatele are 170/60 zr17. Fata este cea corecta 120/60 zr17 (55w). Am venit pe ea cam 120km cand am cumparat-o dar am mers incet caci guma de pe fata era tocita. Cauciucul spate era nou. Este vreo problema ca nu este ca cel normal de 160? Ma gandesc sa nu am probleme la mers.

 

 

probleme de mers nu o sa ai ca nu se simte foarte tare diferenta, fata de cel original care este de 160/60 zr17 ,eu am avut akm 3 ani un F2 si am avut pe spate de 170/60 zr 17 si nu am avut probleme de aderenta ,dar la fel ca tine am avut si eu cauciucul pe fata tocit si nu ma lasam foarte tare pe curbe, teoretic dak schimbi si cauciucul fata cu unul nou nu o sa ai probleme ...presiunea spate este de 2.5-2.9 BAR recomandata, akm depinde si de greutatea ta ...

Link to comment
Share on other sites

probleme de mers nu o sa ai ca nu se simte foarte tare diferenta, fata de cel original care este de 160/60 zr17 ,eu am avut akm 3 ani un F2 si am avut pe spate de 170/60 zr 17 si nu am avut probleme de aderenta ,dar la fel ca tine am avut si eu cauciucul pe fata tocit si nu ma lasam foarte tare pe curbe, teoretic dak schimbi si cauciucul fata cu unul nou nu o sa ai probleme ...presiunea spate este de 2.5-2.9 BAR recomandata, akm depinde si de greutatea ta ...

 

eu am cauciuc de 180/55 spate cand in talon e trecut sa pun de 170. pe fata e corect, 120.

ce presiune ar trebui sa bag pe spate daca am 55 de kg? eu stiam de 2.5 ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest stress_L&P

vezi ce scrie in manual pentru solo si baga cat scrie acolo. 180/55 pe aceeasi janta facuta pentru un 170/60 nu sta mult ridicat. diferenta de inaltime este de aproximativ 4.5 mm. tu la 55 de kile n-ai treaba, unul de 70 de kile ar trebui sa bage cu 0.2 in plus

Mesaj completat

la 180/55 inaltimea este de 99 mm. la 170.60 inaltimea este de 102 mm. dat fiind faptul ca janta nu este de 5.5 cat este janta clasica pentru 180/55 ci mai ingusta, cred ca de 5.25 ai tu, daca nu cumva de 5. marginile cauciucului fiind mai stranse inaltimea creste...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Trebuie sa schimb si eu cauciucul spate la o yamaha thundercat.Dimensiunea recomandata de producator este 160/60.As vrea sa ii pun de 180/55.Ce dezavantaje credeti ca ar putea sa apara?Dar avantaje?

Cateva pagini mai in urma un coleg forumist(mac) spunea ca a facut aceasta schimbare(tot la thundercat) si ca au aparut numai dezavantaje.Totosi...mai e cineva care a facut aceasta modificare?Vreau sa mai aud si alte pareri inainte de a da banii pe cauciuc.

P.S-guma fata e de 120/60 zr17

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa schimb si eu cauciucul spate la o yamaha thundercat.Dimensiunea recomandata de producator este 160/60.As vrea sa ii pun de 180/55.Ce dezavantaje credeti ca ar putea sa apara?Dar avantaje?

Cateva pagini mai in urma un coleg forumist(mac) spunea ca a facut aceasta schimbare(tot la thundercat) si ca au aparut numai dezavantaje.Totosi...mai e cineva care a facut aceasta modificare?Vreau sa mai aud si alte pareri inainte de a da banii pe cauciuc.

P.S-guma fata e de 120/60 zr17

 

De ce vrei sa-i pui 180/55?

Link to comment
Share on other sites

@ wxy :

Daca ai 160 si pui 180 o sa ai dezavantajul ca nu se mai misca asa bine pe curbe.Daca ai fi marit latimea cauciucului la masina,efectul ar fi fost invers,ar fi crescut aderenta pe curbe,dar masina nu se inclina :D.Cu cat e roata mai groasa cu atat devine mai greu sa o convingi sa se incline.Ar trebui de asemenea sa ai un consum mai mare deoarece contactul cu asfaltul e mai mare,dar cred ca la motoare e insesizabil fata de masini.

Avantajul (pe care nu cred sa il simti precum o sa simti dezavantajul) e ca suprafata de contact fiind mai mare,spatele o sa piarda mai greu aderenta la accel bruste.Alt avantaj la care banuiesc ca te gandesti e ca o sa arate mai bine,mai musculoasa cu 180 pe spate,da o sa arate ;)

Edited by Method
Link to comment
Share on other sites

tu ce crezi ca e in mintea lui ?;) hai sa-ti raspund eu Survolaj...sa dea bine la terasa , nu?

producatorul e un tampit wxy`i, sa nu citesti in talon ce scrie , uita de el

Mesaj completat

vrei o pata de contact mai pare pe spate cand esti pe curba de unde si o aderenta mai buna ?

atunci accelereaza !! , pt a avea acest lucru CHIAR nu trebuie sa schimbi dimensiunile cauciucului , e o regula simpla pe care cred ca toata lumea poata sa o inteleaga ,chiar si unul "ATEHNIC" k mine deci...

Edited by cmd
Link to comment
Share on other sites

Da m-am convins....

Latimea jantei (5,0)face ca guma de 180 sa nu se aseze bine si sa modifice ciclistica.Daca ar fi sa schimb cu tot cu janta (adica janta de 5,5 la guma de 180) probabil ca totul ar fi ok,asta daca intra janta de 5,5 si nu loveste in bascula sau aripa.Deci raman pe 160.

P.S- 1-Si da vroiam 180/55 strict pt. aspect(pt. mine nu pt. terasa)

2-Multumesc pt. sfaturi !

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Am si eu o intrebare , In talon scrie 120/90/17 64s dar pe cauciucul ce il am pe mobra scrie 150/70/17(Cauciuc de iarna cica ) ? intrebarea mea este daca pot sa pun pe 120/90/17 mai cramponat cross/enduro si care ar fi +/- Mersi.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Avind in vedere ca topicul este deschis cu tema "Latime Cauciuc Vs Viteza", cauciucurile/gentile pot avea modificari pentru a atinge o limita de viteza mai mare sau mai mica, dar in detrimentul altor parametrii (adica pierzi undeva si cistigi in alta parte). De notat este ca producatorul a conformat geanta/cauciuc astfel incit sa gasesca echilibrul cit mai corect in toti parametrii.

Deci, depinde ce vrei mai mult stabilitate, manevrabilitate, design, sau viteza.

Link to comment
Share on other sites

De notat este ca producatorul a conformat geanta/cauciuc astfel incit sa gasesca echilibrul cit mai corect in toti parametrii.

 

Hornetul de 250 (model Japan) vine cu roata spate pe 180. Unele roti sunt mai alte doar ca sa arate motociclete bine. Direct din fabrica :)

Link to comment
Share on other sites

Hornetul de 250 (model Japan) vine cu roata spate pe 180. Unele roti sunt mai alte doar ca sa arate motociclete bine. Direct din fabrica :)

 

Foarte posibil, dar acest lucru nu inseamna oare un compromis facut si de ei in favoarea vinzarilor?

Link to comment
Share on other sites

Nu stiu daca s-a discutata dar Gv-ul ala nu e foarte corect...

La contactul cu solul Gv-u se descompune pe orizontala si pe verticala. Ce e pe verticala se egaleaza cu Forta Normala si ce este pe orizontala se egaleaza cu Forta de frecare. Si discutia ar trebui facuta in functie de Forta de frecare, care daca nu este suficienta, pierzi aderenta.

Link to comment
Share on other sites

forta de frecare a kwrului pe asfalt, dc va place sa vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti si nu le intelegeti?

cauciucurile se invart pe asfalt nu se freaca de asfalt ...ffs

 

N-ar exista doar daca ai sub roata - gheata perfecta, adica una mult mai buna decit cea de la patinuar.

Link to comment
Share on other sites

forta de frecare a kwrului pe asfalt, dc va place sa vorbiti despre lucruri pe care nu le cunoasteti si nu le intelegeti?

cauciucurile se invart pe asfalt nu se freaca de asfalt ...ffs

 

Sincer, habar n`ai despre ce e vorba acolo...Ai zis-o p-aia cu cauciucurile se invart :crack: .

Si nu ma chinui sa iti explic despre ce forta de frecare este vorba.

Link to comment
Share on other sites

Moldovene, daca te freci in fund cu toti nespalatii n-o sa ajungi tribolog, tot homosexual ramai.

posibil sa intampine probleme la viteza din cauza grosimii latimii raportat la frecare.

Link to comment
Share on other sites

Forta de frecare despre care vorbeam eu este forta de frecare laterala, adica in exteriorul curbei. Adica daca nu e forta de frecare suficienta se intampla un low-side.

Forta de frecare in directia de mers este acolo evident, si are legatura cu virajul doar daca accelerezi prea mult si iese un high-side.

Link to comment
Share on other sites

tre sa fie trist rau pentru tine de comentezi la orice scriu pe forum. Atata bucurie ai si tu, nu ti-o rapeste nimeni...

oooo, iubito, dar la cat ma pupai tu in OO, ce rost mai are acum ca ti-am dat-o de buna voie. dar pana la urma nu te-am bagat eu in seama, ci vorbeam cu BEC. deci tot tu te-ai bagat in seama. dar las ca o sa cresti tu mare si o sa intelegi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...