Crazy-devil Postat Ianuarie 15, 2013 Share Postat Ianuarie 15, 2013 Moldovene, daca te freci in fund cu toti nespalatii n-o sa ajungi tribolog, tot homosexual ramai. posibil sa intampine probleme la viteza din cauza grosimii latimii raportat la frecare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy Postat Ianuarie 16, 2013 Share Postat Ianuarie 16, 2013 @adrian b....vezi ca e transmisia finala nu distributia finala...... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MihaiVdv Postat Ianuarie 16, 2013 Share Postat Ianuarie 16, 2013 Forta de frecare despre care vorbeam eu este forta de frecare laterala, adica in exteriorul curbei. Adica daca nu e forta de frecare suficienta se intampla un low-side. Forta de frecare in directia de mers este acolo evident, si are legatura cu virajul doar daca accelerezi prea mult si iese un high-side. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian B Postat Ianuarie 16, 2013 Share Postat Ianuarie 16, 2013 @adrian b....vezi ca e transmisia finala nu distributia finala...... ma gandeam la transmisie,dar am scris distributie.... posibil sa intampine probleme la viteza din cauza grosimii latimii raportat la frecare. tre sa fie trist rau pentru tine de comentezi la orice scriu pe forum. Atata bucurie ai si tu, nu ti-o rapeste nimeni... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 16, 2013 Share Postat Ianuarie 16, 2013 tre sa fie trist rau pentru tine de comentezi la orice scriu pe forum. Atata bucurie ai si tu, nu ti-o rapeste nimeni... oooo, iubito, dar la cat ma pupai tu in OO, ce rost mai are acum ca ti-am dat-o de buna voie. dar pana la urma nu te-am bagat eu in seama, ci vorbeam cu BEC. deci tot tu te-ai bagat in seama. dar las ca o sa cresti tu mare si o sa intelegi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 16, 2013 Share Postat Ianuarie 16, 2013 Am inteles ceva, in afara de ceva contre nelipsite de pe orice post, am inteles urmatoarele aspecte: - marirea latimii rotii din spate- efecte, creste forta de tractiune (adica mobra prinde viteza mai repede) dar scade viteza maxima din cauza frortei de frecare cu aerului si a drumului, mareste stabilitatea dar micsoreaza manevrabilitatea (hai ca nu-i greu daca poti mai bine sa stai pe loc, este mai greu sa te misti). Daca se micsoreaza manavrebilitatea, in mod normal o aceiasi curba se ia cu o viteza mai mica la aceiasi inclinare pentru un cauciuc mai lat, exact cum a descris promotorul postului principal. Atentionare, este doar parerea mea! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bec Postat Ianuarie 16, 2013 Share Postat Ianuarie 16, 2013 : - marirea latimii rotii din spate- efecte, creste forta de tractiune (adica mobra prinde viteza mai repede) nu creste forta de tractiune, creste doar maximul fortei transmise la asfalt la un moment dat ,lucru care in cele mai multe cazuri nu este necesar dar scade viteza maxima din cauza frortei de frecare cu aerului si a drumului, probabil dar foarte putin , cred ca adaosul de masa in miscare are un aport mai mare. mareste stabilitatea dar micsoreaza manevrabilitatea (hai ca nu-i greu daca poti mai bine sa stai pe loc, este mai greu sa te misti). Daca se micsoreaza manavrebilitatea, in mod normal o aceiasi curba se ia cu o viteza mai mica la aceiasi inclinare pentru un cauciuc mai lat, exact cum a descris promotorul postului principal. da, insa viteza si inclinarea pe o anumita trasa sunt influentate de mai multi factori, cel mai important este centrul de greutate al ansamblului pilot motocicleta, daca pui cauciuc spate cu 10-20mm mai lat nu afectezi foarte mult manevrabilitatea , trecand de la un 160 vechi si patratit la un 180 nou,poate chiar sa ai un plus de manevrabilitate. stabilitatea este o cu totul alta discutie, ce percepi ca stabilitate sau lispa ei are legatura cu micro pierderile de aderenta , profilul cauciucului, carcasa,presiunea, geometria furcii fata, suspensia etc ... sunt foarte multe variabile. Toata tarasenia e atat de complicata incat nici aia care stiu despre ce vorbesc nu se inteleg intotdeauna intre ei, d-asta ma enervez cand apare cate unu care a luat bacu la seral si explica el repede despre 3 forte si 4 vectori In final sa pui un cauciuc mai lat pe spate este inutil,contraproductiv si scump. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Buggy Postat Ianuarie 16, 2013 Share Postat Ianuarie 16, 2013 (editat) @conatabil....eeeh nu le duce si tu asa la extrem ca e loc de toate prin calculele alea ale inginerilor....asta zis pe scurt...iar manevrabilitatei nu inseaman neaprata ca poti sa iei o curba cu viteza mai mare ..... @bec....aia cu 10 20 mm depinde de motor si janta....cu 10mm clar nu ai probleme este si testat de mine nu ca ar avea vreo relevanta:))))....dar cu 20mm e panica ...mai ales la ex tau la latime de 160 sa pui 180 e panica ....si asat e testat de un preten cu un cbr f2 ....la amckart.....hehe sa imprastiat de nus cate ori in cateva ture din cauza la asta plus ca se vedea clar cum sta cauciucul asezat pe janta mai ales marginile aveau un unghi ))))..... Editat Ianuarie 16, 2013 de Buggy Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 17, 2013 Share Postat Ianuarie 17, 2013 In final sa pui un cauciuc mai lat pe spate este inutil,contraproductiv si scump. Total de acord cu tine, dar ce sa-i faci, cica este cool. @Buggy ..... nu ma duc la extrem, n-am spus cit de mult influenteaza fiecare parametru descris, depinde de fiecare motocicleta in parte, numai inginerii care au proiectat-o pot sti. Eu am vrut de exemplu sa las saua un pic mai jos, si united motors mi-a spus ca pot doar cu 1 sau 2 cm maxim, ca altfel schimb ciclistica, ca atare m-am dus in limitele admise. Pentru mine de exemplu conteaza cel mai mult siguranta, pentru altii conteaza alte lucruri, de aceea sintem atit de diferiti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian B Postat Ianuarie 17, 2013 Share Postat Ianuarie 17, 2013 caz concret: am in casa o guma Pirelli Supercorsa 200/50/17, DOT 1111. ce voi observa daca o pun pe motocicleta mea (care vine cu 190/50/17 din ce-am vazut), iar pe fata 120/70/17 ?? am uitat sa specific ceva important: janta de 6" Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 17, 2013 Share Postat Ianuarie 17, 2013 caz concret: am in casa o guma Pirelli Supercorsa 200/50/17, DOT 1111. ce voi observa daca o pun pe motocicleta mea (care vine cu 190/50/17 din ce-am vazut), iar pe fata 120/70/17 ?? am uitat sa specific ceva important: janta de 6" o manevrabilitate mai greoaie. o apleci mai greu pe curbe, top speed-ul scade. in schimb ai o aderenta mai buna, dar nesesizabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian B Postat Ianuarie 17, 2013 Share Postat Ianuarie 17, 2013 o manevrabilitate mai greoaie. o apleci mai greu pe curbe, top speed-ul scade. in schimb ai o aderenta mai buna, dar nesesizabil. eu cred ca doar repeti ce s-a spus.. ce ai zis tu se aplica poate la un 180 pus pe janta de 5", in loc de 160.. eu am janta de 6" si standard vine cu 190/55/17 sau 190/50/17... de top speed mi se rupe complet, iar de 'aplecat mai greu', nu cred ca se sesizaza. singuru factor care ma intereseaza e stabilitatea pe viraj,odata ce e pe trasa... daca se schimba in bine sau rau........restu' e can can Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 17, 2013 Share Postat Ianuarie 17, 2013 singuru factor care ma intereseaza e stabilitatea pe viraj,odata ce e pe trasa... daca se schimba in bine sau rau........restu' e can can nu te dai tu asa tare pe curbe, incat sa simti diferenta. din experienta mea, cu guma mai mare mi se parea mai stabila pe curbe, in schimb cu guma, mica e mai jucausa. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian B Postat Ianuarie 17, 2013 Share Postat Ianuarie 17, 2013 nu te dai tu asa tare pe curbe, incat sa simti diferenta. din experienta mea, cu guma mai mare mi se parea mai stabila pe curbe, in schimb cu guma, mica e mai jucausa. iarasi,nu te-am intrebat cum crezi tu ca ma dau eu pe curbe, ci te-am intrebat ceva la obiect, de guma. dar nu stiu ce gandeam...... cand o sa ne dam ca sa ne comparam, atunci sa-ti dai cu parerea (asta daca m-ar interesa parerea ta despre cum ma dau eu). incearca sa nu fii un infatuat ... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Contabil Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 caz concret: am in casa o guma Pirelli Supercorsa 200/50/17, DOT 1111. ce voi observa daca o pun pe motocicleta mea (care vine cu 190/50/17 din ce-am vazut), iar pe fata 120/70/17 ?? am uitat sa specific ceva important: janta de 6" Sint modele care la inceput au iesit pe piata cu cauciucuri mai subtiri, dar sursa este forumul si sper ca este adevarat (marja 10mm), cel mai bine este sa incerci, i-ti convine - pastrezi, nu - dai jos. Singura problema adevarata este ca de obicei, cel subtire pe care il schimbi este mult mai uzat fata de cel nou (mai lat) si din aceasta cauza comparatia nu poate fi facuta pertinenta. Ar fi interesanta o comparatie intre cele 2, cu ambele noi, dar costa destul de mult, aceasta observatie nu-i a mea, dar pare foarte ok si la obiect. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian B Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 pai daca as avea de luat guma noua, as lua 190/55 fara sa clipesc. Discutia cu 200/50 ul era ca asta il am acu .... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 Pune-o ca nu strici nimic. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian B Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 Pune-o ca nu strici nimic. Yep doar un aspect am uitat... aparatoarea de la lant e fffffffff aproape de roata, nu stiu de ce au pus-o asa... dar nu-i bai Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 In cazul asta posibil sa o atinga. Dar poti s o modifici putin. Daca e din plastic e chiar usor. Inca ceva - fiind o guma mai inalta, vei avea viteza mai mare decat ce arata bordul dar nu cu mult. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian B Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 da, tre sa iau cativa mm din aparatoarea de plastic, no big case. de toate astea o sa-mi dau seama dupa ce o sa o montez. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 Yep doar un aspect am uitat... aparatoarea de la lant e fffffffff aproape de roata, nu stiu de ce au pus-o asa... dar nu-i bai uite aici ai calculator pt comparatii intre gume. l-am folosit si eu inainte sa montez un 190 in loc de 180 (desi 916 veneau si cu 190) iti da cat mai multe detalii despre. si am avut inca un link unde iti arata si cum va arata guma pe janta. dar daca pui 190/55 iesi mai in avantaj. In cazul asta posibil sa o atinga. Dar poti s o modifici putin. Daca e din plastic e chiar usor.Inca ceva - fiind o guma mai inalta, vei avea viteza mai mare decat ce arata bordul dar nu cu mult. da, dar asta numai daca ai cablul de kilometraj conectat la cutie sau roata spate. dar daca e la cutie, iarasi o poti sau se poate schimba din rapoartele la pinioane. la mine pe fata veneam cu 12/60/17, folosesc 120/70/17 si dupa cum se stie, au un decalaj pe ceas la vitezometru. cu 120/70/17 nu mai am, am mers de mute ori cu GPS-ul incat sa fac diferentele. decalajul este foarte foarte mic, insesizabil. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Adrian B Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 unde-i linku? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Crazy-devil Postat Ianuarie 18, 2013 Share Postat Ianuarie 18, 2013 unde-i linku? scuze. http://www.tacomaworld.com/forum/tirecalc.php Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
chiciu cristian Postat Ianuarie 20, 2013 Share Postat Ianuarie 20, 2013 parerea mea si din masinile avute(nissan pathfinder) cauciucurile recomandate de producator sunt esentiale am schimbat de 3 ori gumele(toate 4) la masina intr-o zi incercand sa schimb configuratia si sfarseam prin aprinderea esp-ului la o anumita viteza pt ca japonezii cand recomanda ceva inseamna ca au studiat intens problema!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
free fly Postat Ianuarie 28, 2013 Share Postat Ianuarie 28, 2013 am o intrebare intrebare pt ce ce au mers si pe 50 si pe 55, nu ma adresez alora ce citesc en eglish pe la altii si ne scriu noua la astia mai prosti. zzr1400 de exemplu zice ca trebuie: 120/70ZR17 cu 190/50/17 intrebarea e simpla daca pui 190/55/17 e mai bine? cum zicea un coleg mai sus "eu zic ca japonezii nu e prosti", plm e prosti?! eu am mers pe xx numai cu ce zicea el, adica 180/55/17, n am incercat altceva. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.