Sari la conținut

Latime Cauciuc Vs Viteza


yo4hgx
 Share

Postări Recomandate

nu prea am cu ce sa jonglez deoarece exista un suport care tine etrierul spate si asta nu permite un cauciuc mai lat, oricum mie mi se pare ca arata ok si asa si sta si ff bine pe asfalt

p.s. mobra este o yamaha xj din 2001

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 186
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

nu prea am cu ce sa jonglez deoarece exista un suport care tine etrierul spate si asta nu permite un cauciuc mai lat, oricum mie mi se pare ca arata ok si asa si sta si ff bine pe asfalt

p.s. mobra este o yamaha xj din 2001

ce legatura are cauciucul cu acel etrier? vorbin de cauciuc, nu de janta!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat eu la o mobra guma de spate...din 160/50 am pus 170/50 ! nu e diferenta mare...dar am pierdut la top speed 10 km aproximativ si am castigat pe viraje unde pur si simplu parca era alta motocicleta...aveam impresia ca se lasa ea singura si stie ce face

Editat de VladSpeed
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am schimbat eu la o mobra guma de spate...din 160/50 am pus 170/50 ! nu e diferenta mare...dar am pierdut la top speed 10 km aproximativ si am castigat pe viraje unde pur si simplu parca era alta motocicleta...aveam impresia ca se lasa ea singura si stie ce face

 

 

Cred ca mai degraba castigul pe curbe a fost datorat calitatii superioare a gumei noi decat din cauza schimbarii de latime. Pe langa compozitie gumele difera destul de mult ca profil in varianta touring-sport. In plus, desi nu cu mult, cu noile valori ai ridicat motorul de spate, respectiv ai micsorat "trail"-ul...

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana la urma..se poate pune 190/55 in loc de 180/55 ?

Eu am facut schimbul asta pe ninja,si a fost de bine.E mult mai stabil in viraje rapide,si reactioneaza mai fin la schimbarile de directie rapide.Totusi cred ca,compozitia si forma gumei a contribuit mai mult la aceasta inbunatatire,decit latimea.Eu am pus Diablo supercorsa,care se lipeste bine de asfalt.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...
Motoarele mai puternice au gume mai late pentru a avea o suprafata de contact mai mare prin care sa puna puterea la sol. Simplu.

Ciclistica fiecarei trotinete este gandita si reglata in functie de gumele cu dimensiuni stock. Daca schimbati dimensiunile gumelor modificati ciclistica mobrelor, iar eu nu as recomanda acest lucru.

Ce nu inteleg eu e de ce lumea vrea cauciuc mai lat. Tine de orgoliu (mare = putere multa)?

 

Te-ai dat vreodata cu moto tau echipat cu 195/65/17? Evident ca nu. Nici nu ai sa te dai vreodata ca citesti prea multe articole pe net. Da-te odata si ai sa donezi 190/50. Pot spune ca 190/50 e cea mai proasta combinatie de valori. Crede-ma ca am avut toate combinatiile posibile. Un 190/55 e superior celui 190/50 care la rindul lui e slab fata de 180/55. Ar fi bine sa vorbeasca cei care chiar au experimentat, nu cei ce doar tasteaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdane, dar stiu ca scormonesti prin forum, nu gluma. Acum :rolleyes: 2 ani cand a fost scris acel post aveam F4 care avea 180/55 si ma intrebam de ce ar vrea cineva sa'si puna ceva mai mare (lat) decat OEM. Acum am 954, merg pe strada cu 190/50 (dimensiunea OEM), nu cu 190/55 care e probabil superior pe circuit unde te dai tu zeule. De ceva vreme adopti o atitudine de superioritate atat fata de mine dar si fata de altii de pe forum si nu te onoreaza. :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu ai sa te dai vreodata ca citesti prea multe articole pe net.

No offense, dar aici Jagi cam are dreptate. Sunt multi care vorbesc doar din auzite, sau din mentalitati de genul "ce a recomandat producatorul in manual, aia folosesc, nu exista ceva mai bun" (valabil nu numai la caucioace, dar si la uleiuri, bujii etc).

 

Si ca sa revitalizam putin topicul, pt ca si pe mine ma intereseaza subiectul - am schimbat de curand, mai mult de test, 160-ul de pe spate cu un 180.

Plusuri observate - sta mai bine pe viraj si pierd mult mai greu aderenta la frana spate sau de motor sau accelerari mai bruste.

Minusuri observate - sa dea draq daca am observat vreunul din cumplitele parti negative despre care pomenesc unii ca s-ar intampla daca incalci buchia manualului... Nici macar aia cu manevrabilitatea.

Deci ? :rolleyes:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

No offense, dar aici Jagi cam are dreptate. Sunt multi care vorbesc doar din auzite, sau din mentalitati de genul "ce a recomandat producatorul in manual, aia folosesc, nu exista ceva mai bun" (valabil nu numai la caucioace, dar si la uleiuri, bujii etc).

 

Si ca sa revitalizam putin topicul, pt ca si pe mine ma intereseaza subiectul - am schimbat de curand, mai mult de test, 160-ul de pe spate cu un 180.

Plusuri observate - sta mai bine pe viraj si pierd mult mai greu aderenta la frana spate sau de motor sau accelerari mai bruste.

Minusuri observate - sa dea draq daca am observat vreunul din cumplitele parti negative despre care pomenesc unii ca s-ar intampla daca incalci buchia manualului... Nici macar aia cu manevrabilitatea.

Deci ? :rolleyes:

 

Ce latime are janta?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bogdane, dar stiu ca scormonesti prin forum, nu gluma. Acum :rolleyes: 2 ani cand a fost scris acel post aveam F4 care avea 180/55 si ma intrebam de ce ar vrea cineva sa'si puna ceva mai mare (lat) decat OEM. Acum am 954, merg pe strada cu 190/50 (dimensiunea OEM), nu cu 190/55 care e probabil superior pe circuit unde te dai tu zeule. De ceva vreme adopti o atitudine de superioritate atat fata de mine dar si fata de altii de pe forum si nu te onoreaza. :laugh:

 

De ce e superior numai pe circuit? Ca oricum e mai greu ca cel OEM. Si oamenii dau mii e bani sa cumpere roti mai usoare. Si uite cum le strica punind cauciucuri mai grele! Un 195/65/17 e imens de greu pe linga cauciucul tau OEM. Am mai spus, prea multi oameni au placerea sa dea din tastatura fara sa gindeasca deloc. Sint zeci de mii de viitori motociclisti care vor citi sfaturile pretioase ale unor vedete de pe forum care nu fac altceva decit sa se informeze corect. Si vor crede ca BT 016 e the best of the best, pina la prima trinta dupa o frinare OEM.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Well, Yamaha a pus 190/55 pe R1 2009+ ... OEM. Janta este, daca nu ma insel, identica cu cea folosita la modelele anterioare.

Poate sunt prosti si japonezii aia ...

Editat de Zircon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
Diferenta asta de viteza maxima e data in primul rand de eroarea vitezometrului, nu uitati:

Un cauciuc cu dimensiunile 140/50/16 fata de unul 130/50/16 va face ca diametrul total al rotii sa fie mai mare. Din asta rezulta ca roata se va invarti mai rar la o anumita viteza decat cel de 13o. (In cazul tau e posibil ca viteza maxima reala sa fie aceeasi ca inainte, insa kilometrajul a fost pacalit de schimbare)

 

Explicatia consta in faptul ca "50" este procentul din latimea anvelopei, implicit ca 50% din 140 este mai mare decat 50% din 130.

Site-ul exceptional dupa parerea mea, unde gasiti toate explicatiile: http://www.carbibles.com/tyre_bible.html

 

Bafta!

cablul de kilometraj e pe roata fata, deci daca schimbi cauciucul spate nu se pacaleste vitezometrul :peace:

Mesaj completat

am un transalp care are pe spate 120/90/17, daca pun 130/80/17 e ok? sau sa las ce zice fabrica?

top speed daca scade de la 170 la 160 nu ma intereseaza, vreau sa sctiu cum va influenta franarea, echilibrul, curbele, etc,,,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

poti sa iti pui 130 linistit, nu il influenteaza in nici un fel notabil. Oricum cei cu anakee, au de 130 pe spate.

 

De 140 o sa auzi ca se mai schimba putin comportamentul in curbe, adica se comporta ca un cauciuc tocit pe centru.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Recomand calduros sa va documentati inainte sa postati. Inteleg sensul unei discutii, dar nu inteleg de ce se arunca pareri (unele mai nefondate ca altele) pe un forum unde lumea ar trebui sa invete, fara a porni de la o baza concreta. Invatarea presupune consultarea unor materiale existente (varianta inteligenta) sau incercarile repetate si observarea rezultatelor (varianta... euristica). Parerile nu intra in nici una din categorii.

Ca urmare:

foarte pe scurt: http://www.ehow.com/facts_5750698_effect-w...-handling_.html

si mai in detaliu:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pneumatic_trail

http://en.wikipedia.org/wiki/Contact_patch

http://en.wikipedia.org/wiki/Camber_thrust

http://en.wikipedia.org/wiki/Unsprung_weight

http://www.totalmotorcycle.com/photos/tire...re-TyreTech.htm

http://ezinearticles.com/?Motorcycle-Tire-...s&id=530176

 

Sper ca am ajutat. Pentru cei care vor sa afle mai multe, google is your friend.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu daca te-ai referit la mine, dar sper ca nu, pentru ca am vorbit din experienta personala.

Si tind sa cred ca nu, pentru ca daca citeai ce am scris, vedeai ca nu contrazice cu nimic ceea ce zic cei din link-urile date de tine.

 

"Manufacturer Recommendations

In general, a rim can only use tires (sa zicem 130) that are ten millimeters wider or narrower than the stock tire (120). Exceeding this window can result in pinch flats, increased tire wear or blowouts"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fii pe pace, nu m-am referit la nimeni in particular... mi-a obosit mintea dupa primele cateva posturi aiurea, si am zis sa incepem din nou, de data asta cu dreptul, sa discutam pe baza unor referinte. :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am modificat un cb 500 si de la 130 are 160, pe alta janta , de cbr.. am modificat si fatza, toata e de cbr.ce s-a intamplat? a crescut greutatea pe fatza, din cauza furcii si a discurilor ,are stabilitate mult mai mare la viteza, la vant si mai ales cand trec tirurile pe langa nu se mai simte ca isi ia zborul. franeaza excelent si incomparabil de bine cu 2 discuri...

in curbe se lasa mai mult, evident...

minusuri, se comporta ca o sportiva pe teren mai accidentat adica a pierdut la capitolul asta. si am pierdut si la manevrabilitate, asa cred...insa nu stiu sigur ca nu o mai am pe cea veche ca sa o compar.

habar n-am daca s-a pierdut ceva la viteza finala, n-am trecut de 160 cu ea dar mi se pare ca trage mai bine. pinioanele nu-s de cbr, sunt tot de cb...

per total, e mai grea cu cateva kg, dar e muuuult mai stabila. un test pe o pista n-ar strica totusi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Kawa Er-5 are stock 110/70 si 130/70 (/17). Mi-am pus 120/70 fata si 150/70 spate... Prima senzatie placuta a fost la trecerea peste liniile de tramvai, apoi la gropi, denivelari ....e considerabil mai stabila. Pe curbe am incercat sa ma las cat de jos, dar imi ramane o portiune de aprox 1cm pe margine....De 2-3 ori am simtit ca sunt la limita (o fractiune de sec fugea spatele) si totusi nu eram jos de tot. Ori nu stiu cum sa ma las, ori chiar nu se poate. Cu franele nu am treaba - e aproape isesizabila diferenta fata de un bandit 600s, cu 3 discuri (eu am un disc si un tambur). Top speed e cu aprox 10 km mai mic decat in manual (nu are probleme mecanice).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...
Kawa Er-5 are stock 110/70 si 130/70 (/17). Mi-am pus 120/70 fata si 150/70 spate... Prima senzatie placuta a fost la trecerea peste liniile de tramvai, apoi la gropi, denivelari ....e considerabil mai stabila. Pe curbe am incercat sa ma las cat de jos, dar imi ramane o portiune de aprox 1cm pe margine....De 2-3 ori am simtit ca sunt la limita (o fractiune de sec fugea spatele) si totusi nu eram jos de tot. Ori nu stiu cum sa ma las, ori chiar nu se poate. Cu franele nu am treaba - e aproape isesizabila diferenta fata de un bandit 600s, cu 3 discuri (eu am un disc si un tambur). Top speed e cu aprox 10 km mai mic decat in manual (nu are probleme mecanice).

Greu să dai cu scărițele pe jos cu gumele astea. AceaÂşi greÂşeală am făcut-o Âşi eu. Mi-am revenit după ce am luat un Âşanț că n-am putut să mă înclin îndeajuns.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator stress_L&P
190 /50 e o petarda de cauciuc incercati cu 55 si o sa vedeti diferenta.

 

 

depinde de janta pe care il pui. daca il pui pe 5.5 e ok, daca il pui pe 6 da, e petarda! in plus depinde si de producator. michelin e mai ascutit decat dunlop de exemplu. si de carcasa cauciucului si ce presiune te lasa sa folosesti si unde si... si... si........

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Credema ca stiu am toate natile de gume acasa e corect ce spui am observat cauciucuri care au aceleasi masuri sunt defapt diferite unele sunt chiar mai late ... si tot asa si presiunea da se face in functie de carcasa cauciucului

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

gumele sunt perechi. schimbi spatele, schimbi si fata. aici se vorbeste doar de cauciucul spate, despre guma 190/50 ca e o petarda de guma. da, este o petarda de guma dar in combinatie cu ce? combinata cu un120/65 nu e deloc petarda

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...