Sari la conținut

Uleiurile 10W60


Postări Recomandate

M-am documentat destul. Nu mi-am pus niciodata un ulei W60 in motor, doar vroiam sa stiu de ce se afla pe piata. Cert e ca nu e destinat pentru motoarele supersportivelor moderne. Sfatul tau este cat se poate de gresit, ce daca e stabil cand el nu poate circula corect in motor si nu isi poate indeplini functia ?

Se vede de la o posta ca nu ai citit sau daca ai citit ai citit pe sarite.

Citeste cu mai multa atentie !!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 103
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ok, e parerea ta, ma asteptam sa ai ceva experienta tinand cont ca ai user din 2004 vad.

hai ca te ajut eu cu traducerea.

citez din wikipedia:

Societatea Inginerilor Auto (SAE) a stabilit un sistem de cod numeric de clasificare a uleiurilor de motor în funcție de caracteristicile lor de vâscozitate. Categorii de viscozitate SAE includ următoarele, de la mic la mare de vascozitate: 0, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 40, 50 sau 60. cifrele de la 0, 5, 10, 15 Âşi 25 sunt sufixat cu litera W, desemnarea lor cu "W (winter) de la iarnă in engleza" (nu "greutate") sau la START LA RECE

Numărul 20 vine cu sau fără W, în funcție dacă acesta este utilizat pentru a desemna un grad de vâscozitate la rece sau la cald.

 

Cinematica vâscozitatii este clasificata prin măsurarea timpului necesar pentru o cantitate standard de ulei sa curga printr-un orificiu standard, la temperaturi standard.

 

Rețineți că SAE are un sistem separat de rating pentru viscozitate uleiurilor de cutiede viteze, axe, Âşi uleiuri transmisie manuala

SAE J306, nu ar trebui să fie confundată cu vâscozitatea uleiului de motor. In acest caz un numar mai mare de un ulei de transmisie (de exemplu, 75W-140) nu înseamnă că are vâscozitate mai mare decât un ulei de motor.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok si ? Cred ca tu ar trebui sa citesti mai atent la ce ai dat paste mai sus. Cu cat e cifra mai mare, cu atat e mai vascos reiese de acolo. Cu cat e mai vascos cu atat curge mai greu printr-un motor care nu e construit pentru acest tip de ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok si ? Cred ca tu ar trebui sa citesti mai atent la ce ai dat paste mai sus. Cu cat e cifra mai mare, cu atat e mai vascos reiese de acolo. Cu cat e mai vascos cu atat curge mai greu printr-un motor care nu e construit pentru acest tip de ulei.

 

Test rapid

Care este mai vascos: 10w60 sau 15w50 ? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Niciodata nu se raspunde la o intrebare cu alta intrebare. Decat daca nu stii si vrei s-o lungesti. Daca esti in tema, raspunsul ar trebui sa vina complet de la tine.

Deci ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hehe 15w50 este un ulei mai fluid la cald decat w60, nu se coieste lumea dar ma deranjeaza faptul ca toti se cred mari mesteri si dau sfaturi te 2 lei.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hehe 15w50 este un ulei mai subtire normal, nu se coieste lumea dar ma deranjeaza faptul ca toti se cred mari mesteri si dau sfaturi te 2 lei.

folosesti ulei bardhal, eu nu am azit de el decat pe ici colo am vazut niste demo pe youtube cu acest ulei. nici pe forum n'am vazut la vanzare, poti sa-mi spui una-alta despre acest ulei?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am folosit bardahl xtc c60 si am fost multumit de el. Mi se pare ca este echivalentul lui Motul 7100. Uleiul este ok, e o idee mai ieftin decat 7100 si mi se pare ca isi retine propietatile mai mult decat Motul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia baga niste forje maxime pe circuit cu Bardahl si vezi cum se schimba vitezele.

Intrebare: La mers sportiv cu deschiderea gazului la maxim, turatii mari, versus mers touring cu accelerari usoare, mers constant. Folosim acelasi ulei in ambele cazuri?

 

Parerea mea, in martie e bine sa punem uleiul mai subtire la rece, vara, punem un ulei mai gros. Cum spuneam mai sus, vara, dam cox, oprim la semafor si stam 2 minute, temp e deja la 110grd la lichid, 125grd la metal, automat uleiul e ca apa. Daca de la semafor plecam normal nu-i problema dar daca i-i dam in red zone deja apar vibratii in vibrochen care cresc uzura lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Maestre JAGI, sunt convins ca ai mai multa experienta decat mine dar tin sa te contrazic, nu se merita riscul unui ulei mai gros, implicit al unei ungeri deficitare pentru unele reprize de forja maxima. Daca as folosi motorul numai pe circuit intr-o plaja de ture inalte un ulei gros este obligatoriu dar pentru uz stradal unde doar 20-30 % se umbla intr-o plaja de ture mari iar in rest medii si mici as folosi uleiul recomandat de producator pentru protejarea propulsorului.

 

Daca un ulei e mai subtire nu inseamna ca nu exista acea pelicula de ulei care se afla intre componentele in miscare, consider ca este mai periculos uleiul gros care nu ajunge unde trebuie cand trebuie decat o pelicula mai subtire de ulei.

 

 

Eu ma dau exemplu pe mine, propulsor de 1000 cu un cuplu la ture relativ joase. Eu in oras nu trec de viteza a3.a iar la un mers regulamentar pana in 50 Km/h nu trec de treapta a 2-a pentru ca ar insemna sa-l subturez. Nu cred ca in conditii de trafic normal si mers in limita bunului simt trec de 7000-8000 rpm. La stilul asta de mers un ulei W60 nu ar face altceva decat sa dauneze.

 

Atunci cand iti permiti sa ii dai forja maxima in afara circuitului, motorul se raceste iar uleiul nu este apa cum zici tu. Uleiul gros chiar nu se justifica. Am bagat maxim W50 la 600RR iar aceea o consider limita. W60 nu as recomanda nici la dusmani pentru stilul de mers normal.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa ma contrazici, deasta si facem topicuri. Ideea de baza e ca mai mereu se pierde din vedere esentialul. Pelicula aceea de ulei nu se va sparge, doar ca poate fi prea subtire si deaici apar vibratiile distructive.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru fiecare ulei exista o fisa tehnica in care sunt specificate si vascozitatea la 40 de grade, si la 100 de grade, si alti parametri cum ar fi TBN, flash point, HTHS.

 

Chiar daca 2 uleiuri au acelasi indice de vascozitate, vascozitatea nu e identica. Indicele ala e o valoare aproximativa.

 

Eu schimb uleiul odata pe an si nu trec prea des de 10000rpm. 10W40 merge foarte bine. Probabil 15W50 e mai potrivit pentru cine o forjeaza. 60 zic eu ca e exagerat. Mai uitati-va si pe specificatii, unele uleiuri 60 "racing" sunt mai proaste decat unele normale.

 

HTHS e un parametru care masoara cat de bine rezista un ulei la temperatura si forte mari. De fapt asta urmariti cand va dati racing. Unele uleiuri 10W60 au HTHS destul de mic, mai mic decat altele 10W40 sau 15W50.

Flash point e temperatura la care componentele usoare din ulei se evapora. Daca e mica uleiul va fi consumat si se va ingrosa cu timpul.

TBN e capacitatea uleiului de a neutraliza acizii. Cu cat e mai mare cu atat poate fi tinut mai mult in motor.

 

Cu cat vascozitatea e mai mare cu atat debitul de ulei prin circuitul de ungere e mai mic. Vascozitatea prea mare e la fel de daunatoare ca vascozitatea prea mica. Daca pui 60 si mergi cate 2-3km prin oras nu-i deloc bine.

 

proba HTHS @150ºC rezultate :

 

Mobil 1 0W40 HTHS 3.6

Castrol RS 10w-60 HTHS 3.7

Castrol RS 0w-40 HTHS 3.7

Silkolene PRO S 5w-40 HTHS 4.07

Motul 300V 10w-40 HTHS 4.19

Motul 300V 5w-40 HTHS 4.51

Redline 5w40 HTHS 4.6

Redline 10W40 HTHS 4.7

Mobil 1 15w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO S 10w-50 HTHS 5.11

Silkolene PRO R 15w-50 HTHS 5.23

Motul 300V 15w-50 HTHS 5.33

Redline 15W50 HTHS 5.8

Editat de cristidb
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Perfect corect. Discutia despre uleiurile mai vascoase exista pe majoritatea forumurilor auto cu argumente tehnice iar acolo s-a ajuns la aceeasi concluzie pe care am zis-o eu si cristidb. Subliniez ca totul e argumentat si demonstrat tehnic oriunde exista aceasta discutie.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel de-al doilea indice 30, 40, 50, 60 este indicele care ne arata cat de stabila este molecula uleiului la diverse temperaturi si plaja in care acesta ramane integra. Astfel 30 este stabil pana la o temperatura 100 grade Celsius (valoare pur orientativa), 40 stabil pana la 115grade, si asa mai departe.

 

Ce legatura are stabilitatea..... Standardul prevede masurarea vascozitatii dinamice la 100 de grade celsius (in centiStokes parca)

Nici un ulei de motor nu ajunge la punctul de fum. Ar fi absurd.

 

La cald sau la rece ? :))

 

Justa intrebare.

 

Nu mi-am pus niciodata un ulei W60 in motor

 

Ar fi prea mult. 60 de cele mai multe ori la motorete de cross si enduro unde motorul lucreaza mult la viteze mici si racirea este deficitara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multi ingineri si putine informatii. Unii mai repara si motociclete...

 

Deci, citez din literatura de specialitate:

 

VĂSCOZITATEA ULEIULUI DE MOTOR

Când vorbim despre proprietățile uleiului de motor,vâscozitatea are o foarte mare importanță.Din păcate, este Âşi o parte neînțeleasă a acestor proprietăți.Vâscozitatea unui ulei se referă la rezistența sa relativă la curgere, la diferite temperaturi.Cum am menționat mai devreme, un ulei trebuie, nu numai să fie suficient de “subțire” ca să curgă bine la temperaturi joase, dar să Âşi rămână suficient de “gros” ca să mențină o protecție adecvată la temperaturi înalte.

În mod ideal, uleiul îÂşi va mentine o vîscozitate consistentă într-o gamă foarte largă a temperaturilor. Indexul de vâscozitate al unui ulei(0W, !0W, 15W, 20W, etc) este o măsură a tendinței lui de a-Âşi schimba vâscozitatea odată cu schimbarea temperaturii. Cu cât indexul văscozitătii este mai mare, cu atât mai consistentă va fi vâscozitatea la schimbările de temperatură.

 

Uleiurile multi-vâscoase (multi-grad), cum ar fi 0w30, 5w30, 10w40 Âşi aÂşa mai departe, sunt uleiuri produse pentru aplicații unde schimbările de temperatură pot fi semnificative.De exemplu, uleiurile multi-vâscoase pot fi folosite în climatul nordului Statelor Unite, unde temperaturile pot fi de -29°C iarna, până la +35°C în timpul verii.

 

DESPRE ULEIURILE DE MOTOCICLETĂ

Lichidul de bază sintetic din care sunt produse uleiurile sintetice are punctul de aprindere la temperatură mult mai ridicată decât la uleiul mineral.Pe scurt, punctul de aprindere al unui ulei este punctul în care el începe să se vaporizeze. Cu cât acesta e mai mare, cu atât uleiul va rezista mai bine la temperaturi înalte. În plus, deoarece uleiurile sintetice sunt formate din particule de mărime uniformă, ele au o “fricțiune internă” mai mică decât cele minerale (care sunt formate din particule de mărimi foarte diferite). Acest lucru micÂşorează temperatura uleiului, îmbunătățind astfel proprietățile de răcire ale uleiului. Desigur, rezultatul final va fi un motor cu temperatură mai mică de funcționare. În al doilea rând, uleiurile sintetice nu cauzează “efectul de pătură” pe care uleiurile minerale îl au. Deoarece uleiurile minerale sunt formate din particule de mărimi diferite, cele foarte mici tind să circule liber prin centrul curentului de ulei iar particulele mari tind să fie împinse spre exteriorul curentului de ulei-chiar lângă componentele motorului. O mare parte a acestor particule mari, rămân acolo Âşi nu mai distribuie căldura de la componentele motorului, înapoi la ulei.

Se Âştie că uleiurile minerale lasă în urmă mâl, grăsimi Âşi alte depozite, dar cele sintetice nu. Lichidul de bază, pe bază de petrol, conține multe impurități direct din fabricație. Asta se întâmplă deoarece uleiul mineral este un produs rafinat. Procesul de rafinare trebuie să elimine impuritățile. TotuÂşi, nici o rafinare nu este 100% completă, Âşi pentru a atinge un nivel de rafinare atât de mare, uleiul devine foarte scump. Rezultatul final este un lichid de bază „destul de curat”. Cu toate acestea, un număr de impurități sunt încă prezente in uleiul mineral.

Pe scurt, între uleiurile sintetice Âşi cele minerale pentru motociclete, totul se reduce la următoarele. Dacă nu sunteți pregătiți să folosiți intens motocicleta dumneavoastră, timp de cățiva ani, uleiul mineral va fi bun. TotuÂşi, dacă intenționați să păstrați motocicleta pentru o lungă perioadă cu aceleaÂşi caracteristici de performanță, atunci, cu siguranță veți alege uleiul sintetic. Dar, numai un ulei sintetic de calitate poate garanta o performanță si o protecție adecvată. Uleiurile minerale, pur Âşi simplu, nu vor face față în această situație.

 

CLAR, Domnilor ???

 

 

Ar fi prea mult. 60 de cele mai multe ori la motorete de cross si enduro unde motorul lucreaza mult la viteze mici si racirea este deficitara.

 

Ar fi prea mult la raportul "ce fac cu mobra"/"cat ma costa uleiul", dar daca dai tare in mobra sau stai la semafoare de se inchige si ghidoul este foarte bun pentru saraca mobra. Concluzia este ... scump dar bun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu e clar, ai pastat niste informatii despre ulei dar nimic axat pe subiectul discutat aici.

 

Motul 10W60 e la acelasi pret cu Motul 10W40. Despre ce discuti tu ?

 

Demonstreaza unde zice ca nu are nimic sa bagi un ulei mai gros decat cel pentru care a fost proiectat motorul.

 

P.S. Romania inca se afla in plaja temperaturilor medii, uleiul tau o sa fie bun poate peste 100 ani cand o sa fie desert ca-n Sahara si la noi.

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu e clar, ai pastat niste informatii despre ulei dar nimic axat pe subiectul discutat aici.

 

Motul 10W60 e la acelasi pret cu Motul 10W40. Despre ce discuti tu ?

 

Demonstreaza unde zice ca nu are nimic sa bagi un ulei mai gros decat cel pentru care a fost proiectat motorul.

 

P.S. Romania inca se afla in plaja temperaturilor medii, uleiul tau o sa fie bun poate peste 100 ani cand o sa fie desert ca-n Sahara si la noi.

Sau cand stai la semafor si conditile de functionare aale motorului depasesc limita calculata de fabricant,

Sau cand turezi motorul la 7000 rotatii.min intr-un noroi fara sa te deplasezi ca sa ai racire.

Nu pretul este o caracteristica de alegere a unui ulei deci intrebarea ta nu are relevanta. Poate fi doar o masura de marketing pentru a vinde un ulei.

 

uite aici:

post-3483-0-66314900-1308210095_thumb.jpg

 

A este uleiul monograd

B este uleiul multigrad (cel pe care il folosim noi in mod uzual)

C ulei cu capacitate de ungere imbunatatita.

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde este acea sursa ? Arata-mi domnule unde naiba zice ca nu are nimic daca bagi un ulei mai gras decat cel specificat de proiectant ! Nu mai pasta toate prostiile care sunt pe langa subiect.

 

Uite ce zice manualul meu !

 

Pana si graficul tau nu arata uleiul W60, arata-mi unde zice ca un ulei W60 e mai bun decat W40 intr-un motor care este proiectat in mod normal pentru 10w40.

 

Dupa cum vezi din graficul manualului meu, 10w40 si 10w50 acopera aceeasi plaja de temperaturi.

post-25321-0-25781500-1308210317_thumb.jpg

Editat de sorinm
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu mai cita din literatura de specialitate ca am citit-o si noi. In plus tot ce ai citat e pe langa subiect. Din postul tau reiese ca trebuie folosite uleiuri multigrad sintetice. Asta e clar deja. Subiectul topicului era ce vascozitate e mai potrivita.

 

Vascozitate mai mare nu e intotdeauna egal cu protectie mai buna. In functie de motor, un ulei cu vascozitate mai mica poate asigura suficienta protectie. De exemplu daca motorul contine mult ulei si are radiator de ulei, temeratura la care ajunge uleiul e mai mica. La un motor turbo uleiul ajunge la temperaturi destul de mari cand trece prin turbina. De exemplu la masina folosesc 5W30 asa cum recomanda producatorul.

 

Inca o chestie necunoscuta de multi. Uleiurile multigrad sunt uleiuri de baza cu modificatori de vascozitate, care pe masura ce temperatura creste cresc vascozitatea uleiului. Un ulei 0W40 are mai multi modificatori de vascozitate decat un 5W30. Polimerii astia nu ung. Daca nu folosesti motorul pe o plaja mare de temperaturi e de preferat sa nu folosest uleiuri de genul 0W40 sau 10W60, cu multi modificatori de vascozitate, pentru ca uleiul de baza e mai subtire si nu rezista la fel de bine la conditii extreme, au valoarea HTHS mai mica, asa cum se vede si din tabelul de mai sus.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...