llucianf Postat Mai 23, 2010 Share Postat Mai 23, 2010 (editat) Salut, Am un cioper mic, luat de vreo 2 ani pt naveta la servici prin oras dar il folosesc destul de des si pe un drum forestier unde il cam frec cu burta pe jos. As vrea un soft enduro f manevrabil prin oras si care sa se descurce pe drumu asta forestier pe care trebuie sa-l parcurg aproape zilnic. As vrea ceva cat mai usor ca greutate dar si f domestic si usor de manevrat. Am cautat pe aici dar is f multe optiuni si is f dezorientat. Pliz help! Mersi mult! Editat Mai 23, 2010 de llucianf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Mai 23, 2010 Share Postat Mai 23, 2010 Yamaha XT 600 sau modelul nou XT 660. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
llucianf Postat Mai 23, 2010 Autor Share Postat Mai 23, 2010 Judecand dupa fisa tehnica xt 600 pare exact ce-mi trebuie. Imi place ca e usoara (154k) fix cat mini cioperu meu si saua nu e f inalta (85cm). Acu intreb efectiv ca prostul (n-am avut de a face cu eduroaice) xt600 asta are starter electric adica nu e cu pornire la pedala? Din fisa tehnica nu m-am prins de chestia asta. Si m-ar mai intersa cam cat consuma una din asta urban? Mersi mult. Mesaj completat Si am uitat sa mai intreb: fiind racita cu aer e ok de mers cu ea prin urban viteze mici, opriri dese (nu-s genu care sa fac slalom printre coloane)? Servisarea e pretentioasa? Cat de des tre schimbat uleiu etc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Luf Postat Mai 23, 2010 Share Postat Mai 23, 2010 Eu am un Kle si e super pentru oras cat si pentru forestiere. Am facut touring cu el cu bagaje si pasager si s-a comportat exemplar desi are doar 500 cmc., deci e destul de mic in comparatie cu ce ofera concurenta la clasa media enduro-touring. Are 200 kg dar nu le simti, cel putin asa zic amicii mei care ies de pe asfalt ca eu nu practic sportul acesta. Ce pot sa-ti spun eu: e agil in oras si usor de manevrat, intretinerea este simpla: schimbat ulei si filtru de ulei la 10.000, filtru aer la 20.000, uns lant in functie de cat praf ai adunat (eu merg doar pe asfalt si il ung la 500-800 km). Are scut de aluminiu din fabrica care e important pentru forestiere. Are 6 trepte si ii place sa-l tii intre 90-110 km/h. Nu vibreaza deloc. Daca mai ai intrebari iti raspund cu cea mai mare placere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 23, 2010 Share Postat Mai 23, 2010 XT 600 are pornire la pedala si racire pe aer. XT 660 (mai nou) are demaror si racire pe lichid. Pt oras as zice ca musai trebuie racire pe lichid si electroventilator. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
llucianf Postat Mai 24, 2010 Autor Share Postat Mai 24, 2010 Dupa ce am mai frunzarit topicurile pe aici am ramas cu impresia ca un transalp mi s-ar potrivi cel mai bine. Nu stiu cum sta cu manevrabilitatea la greutatea lui de vreo 200k. Ma mai oprisem si la capitolul dominator dar ala e monocilindru si e mai inalt, se preteaza mai bine pt offroad pe cand mie imi trebuie mai mult urban si ceva soft enduro. Multumesc pt sugestii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Luf Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Dupa ce am mai frunzarit topicurile pe aici am ramas cu impresia ca un transalp mi s-ar potrivi cel mai bine. Nu stiu cum sta cu manevrabilitatea la greutatea lui de vreo 200k. Ma mai oprisem si la capitolul dominator dar ala e monocilindru si e mai inalt, se preteaza mai bine pt offroad pe cand mie imi trebuie mai mult urban si ceva soft enduro. Multumesc pt sugestii. E o alegere foarte buna daca vorbim despre cel vechi de 600 cmc, cel de 650 are consumul mai mare putin si nu stiu daca cei 3 cai in plus te ajuta plus ca pretul este mai ridicat. Un amic bun de al meu are cel de 600 si e tare incantat de el. Are peste 70.000 km e din vreo '91 da merge bine si fara fitze. Toata treaba e sa nimeresti unul care a fost intretinut. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
tedted Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 Eu toate XT 600 pe care le stiu au pornire la buton, am auzit ca ar fi si la pedala dar nu am vazut. Am avut XT 600 si XT 660. XT 600 este indestructibila faptul ca nu are radiator de apa, pompa de apa etc. te scuteste de multe emotii daca o mai dai pe jos. Transalpul nu e o idee rea de loc, dar eu nu ma omor dupa semicarenele alea si parbriz. La drum lung sunt oarecum utile dar pe teren, ma refer la drumuri forestiere sau camp cu niste noroi, o sa se cam cifuleasca pentru ca o sa mai pui motocicleta jos. 50 de kg. in plus conteaza destul de mult la capitolul fun pe camp si strecurat in oras. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Sasa25 Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 XT 600 E este cu pornire la buton, fara pedala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
llucianf Postat Mai 24, 2010 Autor Share Postat Mai 24, 2010 XT 600 este indestructibila faptul ca nu are radiator de apa, pompa de apa etc. te scuteste de multe emotii daca o mai dai pe jos. Ai dreptate la faza asta, si eu is adeptul chestiilor simple, cu cat mai simplu e un sistem cu atat mai mica e probabilitatea de defectare (daca e bine conceput). Si cioperashu meu e de ala mic si e racit cu aer dar se descurca bine in regim ruban n-am avut pb cu el in 2 ani de cand il am. Transalpul nu e o idee rea de loc, dar eu nu ma omor dupa semicarenele alea si parbriz. La drum lung sunt oarecum utile dar pe teren, ma refer la drumuri forestiere sau camp cu niste noroi, o sa se cam cifuleasca pentru ca o sa mai pui motocicleta jos. 50 de kg. in plus conteaza destul de mult la capitolul fun pe camp si strecurat in oras. Nici mie nu-mi plac carenele alea, arata pussy pt un motor ce se vrea cat de cat enduro dar m-am oprit asupra lui pentru ca am auzit ca e f fiabil si are saua joasa astfel ca nu tre sa faci pe balerinu cat stai la stopuri. Nu ma incanta deloc cele 50k in plus dar n-am gasit decat capre pur singe in clasa 150kile. Dominatorul se apropie cel mai mult la capitolu asta numa ca e cam inalta. La xt600 nu-mi place aparatoarea aia din fata ca nu e pliata pe guma. In fine, ar trebui sa probez pe viu ca ce impresii am adunat deocamdata is numa bazate pe poze si date de catalog. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Mai 24, 2010 Share Postat Mai 24, 2010 transalp ar fi alegerea perfecta,zic si eu cea mai rentabila varianta acum pe piata ar fi cea cu 2 discuri de frana,de 600,fabricata intre 1997-1999 gasesti intre 1800-2500 euro,depinde de stare si optiuni la optiuni ar fi ok daca ai avea si cric central si crushbar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
llucianf Postat Mai 25, 2010 Autor Share Postat Mai 25, 2010 transalp ar fi alegerea perfecta,zic si eucea mai rentabila varianta acum pe piata ar fi cea cu 2 discuri de frana,de 600,fabricata intre 1997-1999 gasesti intre 1800-2500 euro,depinde de stare si optiuni la optiuni ar fi ok daca ai avea si cric central si crushbar Intreb iarasi ca prostu: cu ce e mai bun cricu central? Ala clasic ce hiba are? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 Intreb iarasi ca prostu: cu ce e mai bun cricu central? Ala clasic ce hiba are? Repari pana de cauciuc mai usor Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
llucianf Postat Mai 25, 2010 Autor Share Postat Mai 25, 2010 Repari pana de cauciuc mai usor Intr-adevar, la asta nu m-am gandit. Pt mine insa nu se renteaza asa ceva pentru ca nu prea merg cu motoru departe de casa si oricum daca as face pana nu as fi in stare sa o rezolv nici daca ar fi suspendata in levitatie. Apropo unde gasesc vreun tutorial despre treaba asta (rezolvarea penelor la gume)? Is curios cam in ce consta daravela. La bicicleta si masina e simplu, am mai facut, dar la motor habar n-am cum se abordeaza chestiunea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrei belcic Postat Mai 25, 2010 Share Postat Mai 25, 2010 la motor habar n-am cum se abordeaza chestiunea. La fel. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
BikerXX Postat Mai 26, 2010 Share Postat Mai 26, 2010 cricul central e bun pentru curatatul si unsul lantului si pentru anumite situatii de parcare,e mai sigur decat pe cel lateral Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Mai 29, 2010 Share Postat Mai 29, 2010 cricul central e bun pentru curatatul si unsul lantului si pentru anumite situatii de parcare,e mai sigur decat pe cel lateral Subscriu. Isi are utilitatea lui cand vine vorba de parcat (stabilitate), depozitat (detensioneaza una din suspensii), precum si la operatiunile de mentenanta uzuale care in alte conditii ar necesita stander fatza/spate. Nu-i vezi rostul pana nu ungi lantul de doua ori, il intinzi odata, toate in aceeasi zi. Nu e o necesitate la majoritatea motocicletelor, insa e un accesoriu care simplifica mult intretinerea; la fel ca trusa de scule a motocicletei. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
llucianf Postat Iunie 4, 2010 Autor Share Postat Iunie 4, 2010 (editat) Ce parere aveti de Honda NX 250? Mi se pare foarte potrivita pt ce-mi trebuie mie dar nu stiu cum e cu mentenanta, se gasesc piese etc. Am vazut ca nu e un model f raspandit la noi. Editat Iunie 4, 2010 de llucianf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 4, 2010 Share Postat Iunie 4, 2010 Ce parere aveti de Honda NX 250? Mi se pare foarte potrivita pt ce-mi trebuie mie dar nu stiu cum e cu mentenanta, se gasesc piese etc. Am vazut ca nu e un model f raspandit la noi. NXul mic e un motor ideal pentru oras. Singura problema la el e legata de cauciucuri: spatele e pe 16 tzoli si ca urmare gasesti greu gume. Asta ar fi singura problema majora. Daca o iei in mintile ei, e un motor foarte fiabil: 250 cc, compresie nu foarte mare, racire pe lichid... una peste alta nu ar trebui sa ai probleme cu asa o jucarie daca nu faci nebuneli. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
llucianf Postat Iunie 5, 2010 Autor Share Postat Iunie 5, 2010 (editat) Dar la alte enduroaie de pilda Dominatoru de 650 cat e roata din spate? Mai mare de 16? Dupa cum m-am uitat la poze pe bikez.com par la fel. Alta chestie pe care vreau s-o intreb e de ce majoritatea enduroaielor au monocilindru? Are ceva avantaj tipu asta de motor fata de altele pt mersu pe drumuri accidentate? In ce priveste decizia mea is f dezorientat. Mi-ar place NX 250 dar am citit ca are probleme cu ceva modul de aprindere si e un model f rar. In plus problema cu guma pe spate care e greu de gasit dupa cum zice switch. Transalpu e cam greu si nu prea corespunde estetic. M-ar tenta Dominatoru de 650 da e cam inalta pt cracii mei tocma am masurat cu bicla si cu scaunu la 88cm stau ca balerinu pe varfuri. Cand te pui pe ea se mai lasa de la greutatea mea (am 95k)? Banuiesc ca da, nu stiu cam cat. Ideea e ca as vrea sa pot sta lejer cu picioarele jos la semafoare. Nu se poate seta la 80cm? Editat Iunie 5, 2010 de llucianf Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
costinell_mc Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 Nu e concludent sa masori inaltimea lasaua moto de pe bicicleta Eu am Trans 2001 si cu saua lowseat anung pe virfuri jos, dar am numai vreo 1.68m Daca ai 1.75 m stai ok pe ea chiar si su saua normala Pot sa zic ca sunt incepator, am 1 an si acum nu mai am pb nici in oras nici afara. Singura chestie este pe denivelari cind tb sa ma prijin si nu mai ajung Nu iti face pb cu greutatea Transului, nici in oras nu e grea, in schimb este f comoda la drum lung, faci 300 km fara sa simti Dar la alte enduroaie de pilda Dominatoru de 650 cat e roata din spate? Mai mare de 16? Dupa cum m-am uitat la poze pe bikez.com par la fel.Alta chestie pe care vreau s-o intreb e de ce majoritatea enduroaielor au monocilindru? Are ceva avantaj tipu asta de motor fata de altele pt mersu pe drumuri accidentate? In ce priveste decizia mea is f dezorientat. Mi-ar place NX 250 dar am citit ca are probleme cu ceva modul de aprindere si e un model f rar. In plus problema cu guma pe spate care e greu de gasit dupa cum zice switch. Transalpu e cam greu si nu prea corespunde estetic. M-ar tenta Dominatoru de 650 da e cam inalta pt cracii mei tocma am masurat cu bicla si cu scaunu la 88cm stau ca balerinu pe varfuri. Cand te pui pe ea se mai lasa de la greutatea mea (am 95k)? Banuiesc ca da, nu stiu cam cat. Ideea e ca as vrea sa pot sta lejer cu picioarele jos la semafoare. Nu se poate seta la 80cm? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 5, 2010 Share Postat Iunie 5, 2010 Dar la alte enduroaie de pilda Dominatoru de 650 cat e roata din spate? Mai mare de 16? Dupa cum m-am uitat la poze pe bikez.com par la fel.Alta chestie pe care vreau s-o intreb e de ce majoritatea enduroaielor au monocilindru? Are ceva avantaj tipu asta de motor fata de altele pt mersu pe drumuri accidentate? In ce priveste decizia mea is f dezorientat. Mi-ar place NX 250 dar am citit ca are probleme cu ceva modul de aprindere si e un model f rar. In plus problema cu guma pe spate care e greu de gasit dupa cum zice switch. Transalpu e cam greu si nu prea corespunde estetic. M-ar tenta Dominatoru de 650 da e cam inalta pt cracii mei tocma am masurat cu bicla si cu scaunu la 88cm stau ca balerinu pe varfuri. Cand te pui pe ea se mai lasa de la greutatea mea (am 95k)? Banuiesc ca da, nu stiu cam cat. Ideea e ca as vrea sa pot sta lejer cu picioarele jos la semafoare. Nu se poate seta la 80cm? La Dominator 650 roata e pe 17. Cu Transplant n-ai ce sa cauti daca in majoritatea timpului o sa faci oras si padurice. E grea si voluminoasa pentru jucat printre conservele moarte in coloana in trafic si la fel si pentru padure - bagi asa o forestiera, un deluletz dar nu mai mult. Ce daca faci 300 km fara sa te doara butchile? Asa faci 300 de km si cu alte motociclete care au vana mai multa decat Transplantul, de pilda sor-sa mai mare - Africa Twin. Dar sa revenim la oile noastre - ceea ce cauti tu - motoreta de oras si padurice. Eu zic sa te sui pe un Dominator 650 sa vezi cum iti sade. Parerea mea e ca la greutatea ta si mai ales daca il lasi jos ai sa te descurci cu ea. In legatura cu monocilindrele - sunt mai potrivite pentru enduro fiindca reprezinta o combinatie de factori ce usureaza munca in teren si nu numai: sunt mai usoare, mai simple (mai usor si mai ieftin de intretinut - reparat), urca repede in ture - e nevoie de "nerv", de raspus rapid cand esti in diverse situatii pe coclau/padure. Au si dezavantajele lor fiind mai dezechilibrate si mai solicitate la drumul lung cu motocicleta incarcata DAR nu e un capat de tzara - modelele "consacrate" sunt destul de bine echilibrate pentru clasa lor si reprezinta niste compromisuri foarte bune si la bani putini, conditia e sa nimeresti una mai putin "jumulita". Spor la alegere. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
llucianf Postat Iunie 5, 2010 Autor Share Postat Iunie 5, 2010 Mersi mult tuturor pt informatii, imi sint foarte utile fiindca nu am avut tangenta pana acum cu zona enduro. Insa acu e musai sa abordez zona asta pentru ca efectiv cu cioperu nu mai pot merge pana la cabana asa de mult s-o inrautatit starea drumului. Un lucru e cert: nu folosesc motorul pt drumuri lungi si nici pt hard enduro ci doar urban si ceva drumuri forestiere. Deocamdata ramane sa ma mai invart in jurul Dominatorului. Stiti si alte modele de acealsi gen dar ceva mai usoare pana in 150k dar nu capre pur sange? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Dar la alte enduroaie de pilda Dominatoru de 650 cat e roata din spate? Mai mare de 16? Dupa cum m-am uitat la poze pe bikez.com par la fel.Alta chestie pe care vreau s-o intreb e de ce majoritatea enduroaielor au monocilindru? Are ceva avantaj tipu asta de motor fata de altele pt mersu pe drumuri accidentate? In ce priveste decizia mea is f dezorientat. Mi-ar place NX 250 dar am citit ca are probleme cu ceva modul de aprindere si e un model f rar. In plus problema cu guma pe spate care e greu de gasit dupa cum zice switch. Transalpu e cam greu si nu prea corespunde estetic. M-ar tenta Dominatoru de 650 da e cam inalta pt cracii mei tocma am masurat cu bicla si cu scaunu la 88cm stau ca balerinu pe varfuri. Cand te pui pe ea se mai lasa de la greutatea mea (am 95k)? Banuiesc ca da, nu stiu cam cat. Ideea e ca as vrea sa pot sta lejer cu picioarele jos la semafoare. Nu se poate seta la 80cm? Domi de 650/500 are guma de 17 pe spate. Iar comportamentului unui motor monocilindric e avantajos in teren in general. Nu-ti pot spune in cifre fix cat se poate lasa un domi, dar stiu tipe de 1,65 care merg pe asa ceva. Ce-i drept, nu ating cu toata talpa, dar n-au probleme. Naiba, nici eu nu ating complet si cu toate astea, l-am inaltat mai mult. E ok. Ideea e ca se poate, doar sa stii cum. Mai un preload la suspensie, mai un infipt amortizoarele in furca. Eventual kit de coborare, daca e cazul. Daca nu ai sub 1.70 nu ar trebui sa ai probleme cu Dominatoru de 650, mai ales la 90kg. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lupu Postat Iunie 7, 2010 Share Postat Iunie 7, 2010 Stiti si alte modele de acealsi gen dar ceva mai usoare pana in 150k dar nu capre pur sange? Mai, modele sunt destule. Acum tre' sa te orientezi si tu la: cam cat de veche ai vrea sa fie, cam cati bani vrei sa dai pe ea, cam ce capacitate cilindrica (si putere/cuplu) vrei sa aiba, etc. Uite - pana in 150 de kg si model raspandit e Suzuki DR 350 dar vezi ca e cam cat un Dominator 650 la bani si nu face sosea la fel de bine ca el. In schimb in oras si prin padure te joci cu ea. Si nu, nu e capra dedicata, e dual sport . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.