balauronul Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Va salut! Sambata m-am intors de la Ploiesti, dupa o adunare moto in parcul Bucov. De aproximativ o luna, mi-am cumparat o Honda CBR 1100XX din 1997, pe carburatie. La exact 1 km de casa, s-a oprit motorul, si s-au stins toti martorii de la bord. Am crezut ca a murit bateria, ca am mai patit asa cu un CBF. Da nu, bateria era buna, ca am facut contact direct la releul de pornire, intre borna + a bateriei si firul + de la electomotor. Am constatat ca era arsa siguranta principala de 30 A de pe releul de pornire. Dupa ce am schimbat-o, s-a ars iar, dupa 3-4 secunde. Am schimbat-o de data asta cu lițe de cupru, prima oara cu trei fire, care s-au ars, ulterior cu patru fire, care s-au ars si alea, dar nu inainte de a arde regulatorul de incarcare ca a iesit fum din el. Ghinion, ca a inceput si ploaia, si asa am impins-o pana acasa, de mi-au iesit ochii. Acum problema pentru care va scriu, este sufiecient sa schimb releul de incarcare si se rezolva problema, sau il ard si pe asta? Am vazut intr-un manual de reparatii, ca trebuie sa verific si statorul alternatorului, sa aiba 0.22-0.26 ohmi pe fiecare infasurare. Dar daca si asta este in regula, mai trebuie sa verific si altceva? Au releele astea obiceiul sa se arda? Si apropos, aveti careva de vanzare releul, sau il caut pe la magazine? Cu stima! (rog adminii sa ma scuze daca nu am postat unde trebuie!) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Da, releele astea se cam ard Ia un alt releu si masoare tensiunea la borne. Trebuie sa fie intre 13.7 si 14.4 V, +/- . Daca nu e in intervalul asta, masori tensiunea intre fazele alternatorului; pentru referinta la masuratorile astea te uiti in manual si vezi cat trebuie sa fie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balauronul Postat Mai 31, 2010 Autor Share Postat Mai 31, 2010 Da, releele astea se cam ard Ia un alt releu si masoare tensiunea la borne. Trebuie sa fie intre 13.7 si 14.4 V, +/- . Daca nu e in intervalul asta, masori tensiunea intre fazele alternatorului; pentru referinta la masuratorile astea te uiti in manual si vezi cat trebuie sa fie Multumesc pentru raspuns. In manualul de reparatie pe care l-am gasit, am vazut tensiunea maxima de incarcare undeva la 15.1 V la 5000 rpm. Mi se pare totusi cam mult pentru o baterie de 12V. Si totusi de ce se arde siguranta generala, fara sa pun contactul? Cum conectam borna la baterie, se ardea siguranta.Poate fi releul ars cauza? Multumesc! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Da, 99%releul e de vina, e legat direct la baterie , deaia aveai scurt si cu contactul luat. Chiar daca statorul e in scurt nu ti se arde siguranta . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Mai 31, 2010 Share Postat Mai 31, 2010 Poate fi releul ars cauza? Multumesc! Da, clar! Releul devenise "scurt" intre + si - si dovada e ca atunci cand ai pus mai multe litze a inceput sa iasa fum din el. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
balauronul Postat Iunie 4, 2010 Autor Share Postat Iunie 4, 2010 Da, clar! Releul devenise "scurt" intre + si - si dovada e ca atunci cand ai pus mai multe litze a inceput sa iasa fum din el. Asa este, releul era in scurt, de aia ardea siguranta. Dupa ce am reusit sa desfac codita si am decuplat releul ars, am schimbat siguranta, si nu a mai ars-o. Releu, am gasit unul de la alt model, cel original avea mufa pe el, iar cel pe care l-am gasit, avea mufe pe fire, una pe cele de curent alternativ, si una pentru + si -. Am folosit mufa de pe releul original si am cositorit-o pe firele celui nou, asa s-a potrivit la mufa instalatiei, fara sa-i fac modificari. NU stiu daca este reclama, dar releul l-am luat de la un baiat din Cluj, Seby, ii gasiti datele de contact pe bursa moto. A costat 200 ron. Multumesc pentru raspunsuri si asfalt uscat! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.