Sari la conținut

Fz6 S/N


Urs_meloman
 Share

Postări Recomandate

Florin_FZN, FZ6 are soc automat, ECU-ul face ce vrea el cand e motorul rece. Daca te uiti la turatie (eu stau cu ea sub forma de cifre) o sa vezi ca e foarte sus, in functie de temperatura. Max am vazut-o pe la 1750-1800, ulterior scazand pana la 1250. In mod cert baga mai multa benzina, finalele sunt reci samd.

 

si eu stau pe cifre cu turometrul, plec cand ajunge la 1300 si relantiul la mine sta pe la un 1050/1100

 

mi-a mai zis cineva ca iarna consumul ajunge la un 10 dar vad ca sunt oameni care zic ca lor nu le consuma asa... oricum iau problema sub forma de discutie nu plang sau ma alarmez in zadar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 5,6k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Vezi ca relantiul trebuie sa fie intre 1250 si 1350. Si al meu a scazut putin, e intre 1200 si 1300 dar al tau e jos rau. Surubul de reglare este sub rezervor, pe partea stanga a motocicletei. Ai acces la el fara sa ridici rezervorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si la mine sta intre 1250 si 1350, dar sa-mi spuneti si mie daca sta stabil la o anumita valoare. La mine sta la 1250 si urca din cand in cand la 1300 si tot asa oscileaza. E normal sau probleme cu bujiile, desi sunt schimbate de 4000 km.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imi cer scuze ca intervin iar.

C1=cilindrul 1 si 4

C2=cilindrul 2 si 3

pentru a incepe o rectificare a setarilor injectiei trebuiesc urmati urmatorii pasi:

-se verifica buna functionare a TPS

-se regleaza pozitia TPS

-se sincronizeaza clapetele de acceleratie(daca este cazul)

pentru setarea electronica se procedeaza astfel:

se i-a contactul motocicletei(butonul de pornit\oprit trebuie sa fie in pozitia OFF )

-se apasa simultan cele doua taste din bord pentru cateva secunde(select si reset) si in acelasi timp pune-ti contactul

-toate informatiile de pe display vor disparea

-apasa butonul SELECT pentru a selecta ajustarea CO sau modul DIAG (daca intri la CO poti ajusta cantitatea de benzina ),la setarea DIAG afli ce erori are motocicleta.

-pentru a avea acces la setari trebuie tinut apasat pe cele doua taste timp de 2sec.

dupa efectuarea setarilor se tine iar apasat timp de 2sec. pentru memorarea lor dupa care se ia contactul

ATENTIE!

inainte de a incepe aceasta operatie trebuie obligatoriu sa deconectati pompa de benzina(scoate-ti mufa de alimentare)

fara a cunoaste valorile standard ale motorului nu e bine sa te apuci de asa ceva. valorile si procedura de reglaj se gaseste in manualul de servicemanual fz6

Editat de laura_tazy
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda. Incep sa ma repet. Operatiunile descrise de laura sunt trecute in manual la sectiune "ADJUSTING THE EXHAUST GAS VOLUME". Nu exista valori standard deoarece acestea variaza de la o motocicleta la alta. Reglarea C1 & C2 este imposibila fara senzor de CO2 (in cazul in care urmariti sa reduceti poluarea) sau dyno, in cazul in care vreti *ceva* performanta (mai degraba neglijabila). Valorile gasite pe net sunt frectie la picior de lemn.

Nu este nevoie sa deconectati pompa de benzina decat daca va jucati in modul DIAG (poate nici atunci, desi e recomanda in manual), or aici este vorba de modul CO.

 

Eu prin setarea injectiei inteleg sincronizarea injectoarelor, in manual la sectiunea "SYNCHRONIZING THE THROTTLE BODIES".

 

Multe succesuri si trageti si cititi manualul acela de service ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pentru ca pompa de ulei nu poate asigura presiune de ulei suficienta in instalatie . am observat ca fz6 functioneaza bine si la 1200rpm. indicat este sa respecti turatia recomandata de producator.

 

injectoarele nu pot fi sincronizate pentru ca sunt comandate electronic,nu au reglaje manuale. numai la clapetele de aer se poate ajusta pozitia (sincronizare).

injectoarele functioneaza in baza informatiilor primite de la senzori.

injectoarele sunt comandate electronic de catre ECU.

eu sunt de parere ca reglajele recomandate in manual sunt destul de precise ,altfel care este rostul acelor cateva sute de ingineri si proiectanti de la yamaha?

:scratch:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca se intreba careva cum ar arata un Fazer in varianta rat-bike, AICI e raspunsul, iar AICI mai e una cu turbo-charger pe ea.

Editat de Metal Heart
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

imediat ce am timp. :laugh:

 

 

Fara suparare, dar am rasfoit manualul si nu am dat de montare/demontare senzor TPS. Nu ma indrumi si pe mine te rog unde sa caut mai exact, eventual si reglajele ulterioare? De ceva reglaje am dat eu dar nu si de senzorul TPS. Mersi mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa fii foarte sigur ca exista o problema la acel senzor. demontarea lui este o operatie foarte complicata.trebuie sa demontezi de pa motor blocul de injectie si apoi cu un imbus torx(daca nu ma insel este T30) demontezi senzorul.ideal este ca inainte de demontare sa marchezi pozitia in care a fost montat.

curatirea lui o faci cu un spray WD40 .verificarea senzorului se face cu un aparat de masura pe pinii senzorului(rotesti stanga sau dreapta de senzor pana obtii valorile indicate de producator).dupa ce ai montat totul la loc trebuie sa-i dai RESET(se uneste + cu - pentru 15 sec. . apoi pornesti motorul si verifici daca functioneaza corect(sa nu scoata fum negru , sa nu galopeze , sa nu se opreasca , sa urce in ture lin ,adica fara vibratii . )

se masoara pe pinii : albastru si negru-albastru (resistenta max. trebuie sa fie de 6.5kohmi iar minim de la 0 la max 5kohmi),daca ai aceste valori inseamna ca senzorul este bun.

pozitia de montare: se monteaza senzotul pe blocul de injectie,se pune mufa la senzor,se conecteaza un voltmetru pe pinii :galben(+) si negru-albastru(-) si se roteste de senzor pana cand voltmetrul va indica 0.63-0.73 volti.

asta a fost tot (aproape tot).

informatiile se gasesc in manual la pag. 7-30 si 7-31. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

trebuie sa fii foarte sigur ca exista o problema la acel senzor. demontarea lui este o operatie foarte complicata.trebuie sa demontezi de pa motor blocul de injectie si apoi cu un imbus torx(daca nu ma insel este T30) demontezi senzorul.ideal este ca inainte de demontare sa marchezi pozitia in care a fost montat.

curatirea lui o faci cu un spray WD40 .verificarea senzorului se face cu un aparat de masura pe pinii senzorului(rotesti stanga sau dreapta de senzor pana obtii valorile indicate de producator).dupa ce ai montat totul la loc trebuie sa-i dai RESET(se uneste + cu - pentru 15 sec. . apoi pornesti motorul si verifici daca functioneaza corect(sa nu scoata fum negru , sa nu galopeze , sa nu se opreasca , sa urce in ture lin ,adica fara vibratii . )

se masoara pe pinii : albastru si negru-albastru (resistenta max. trebuie sa fie de 6.5kohmi iar minim de la 0 la max 5kohmi),daca ai aceste valori inseamna ca senzorul este bun.

pozitia de montare: se monteaza senzotul pe blocul de injectie,se pune mufa la senzor,se conecteaza un voltmetru pe pinii :galben(+) si negru-albastru(-) si se roteste de senzor pana cand voltmetrul va indica 0.63-0.73 volti.

asta a fost tot (aproape tot).

informatiile se gasesc in manual la pag. 7-30 si 7-31. :D

 

 

 

Mersi mult de tot. Stiu ca senzorul este problema deoarece pe langa faptul ca seria este in lotul respectiv, am momente (rare) cand motorul nu sta la relanti si atunci tre sa opresc motorul sa scot cheia si sa repornesc motorul si e ok. Acum nu stiu ca nu am auzit si alt fz6 cum face, dar la relanti merge relativ bine adica merge la 1250 si din cand in cand mai creste la 1300 si scade iar..Asa se comporta normal sau e tot de la senzor, turatia de relanti trebuind sa fie constanta fara oscilatii de acest gen?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

laura are teoretic dreptate. Practic, inlocuirea senzorului nu este atat de complicata, necesitand doar o extensie de cheie tubulara de 15 cm si capete inbus si un torx. Nu marchezi nici o pozitie in care a fost montat, ajustarea se face dupa ce montezi noul senzor, inainte de strangerea finala. Desi in manual scrie ca trebuie un tester, in realitate toate motocicletele de la Yamaha au sistem de diagnostic care permite si verificarea valorilor returnate de senzorul (sau senzorii) TPS. Este vorba de Diagnostic Code 01 (Throttle angle), valorile fiind min 15-17 si max 97-100 (gazul deschis la maxim). 101 este de asemenea o valoare valida, desi nu e trecuta in manual. Pagina 7-11.

 

Btw, este posibil ca senzorul TPS sa fie defect chiar daca returneaza valori valide la tester/diagnostic. Uneori intra in balarii dupa ce se incalzeste, datorita vibratiilor sau cine stie ce camp electromagnetic produs de componentele din apropiere.

 

Variatiile relantiului sunt normale in limita 1250 - 1350. TPS busit = relanti la 750-800 dar acesta nu este singurul simptom si este posibil nici sa nu apara.

Editat de Zircon
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

La multi ani si sa fiti sanatosi si iubiti/iubite, de cateva zile sunt proaspat proprietar al unei moto Yamaha FZ6SA model 2007. Inca nu am apucat sa ma joc cu ea sper sa ne purtam de grija unul altuia. Am citit tot topicul, in general lumea vad ca e multumita de aceasta motocicleta si se pare ca pentru ceea ce am eu nevoie e numai buna . Sa speram ca asa e.

 

Numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...