Sari la conținut

de astazi sunt "endurist"


XorX
 Share

Postări Recomandate

Incep prin a multumi celor care m-au ajutat la alegerea motorului; de astazi sunt oficial "endurist"

Dupa multe cautari, razgindiri, iar cautari, iar razgindiri, etc am ajuns la a oscila intre doua modele Suzuki DR350 sau DRZ400 cu pornire la buton.

Dupa alte multe cautari am gasit-o :cheers: E o Suzuki DR350, cred ca din 1994, cu pornire la buton, in stare relativ buna (sper eu) dar la care mai am unele chestii de facut, pe care le iau pe rind in speranta ca o sa gasesc ajutor aici.

1. are furca fata cam moale, cred ca trebuie schimbat cel putin uleiul din ea, si puse protectiile de cauciuc peste jambe.

2. are joc in rulmenti la axul rotii spate. are cineva idee ce rulmenti imi trebuie si de unde sa-i iau?

3. da un pic de ulei pe la unul din suruburile de la capacul de chiulasa. Pe partea cu socul (stinga) se vad in capac doua suruburi cu cap inbus, pe la cel din fata da un pic de ulei. Ce ar trebui facut?

4. am cam mult ulei in ea, si e cam lichid, cred ca baga un pic de benzina in ulei, da si un pic de fum, asta o sa merg sa-i iau o compresie dar nu e urgenta, porneste bine si trage f bine, asa ca probabil o sa mai las punctul asta pentru la iarna.

5. am un cloncanit si un zanganit la motor, cloncanitul e un fel de tac-tac-tac care cred ca e normal pentru DR/DRZ (adica am auzit zgomotul asta la toate DR si DRZ vazute) iar tzacabitul (nu ala de la ghidon :( ) este ca un zgomot de culbutori/tacheti la dacie (pentru cine isi aduce aminte)

6. racordul de cauciuc dintre filtrul de aer si carburoator nu vine "la fix" sta cam pe buza carburatorului, ce se poate face ca am impresia ca trage aer (si) de afara nu numai din filtru. Am incercat sa-l prind mai bine dar parca e prea scurt gitul carburatorului sau lungimea furtunului ala negru cu colier.

 

Si, pentru toate astea am nevoie de un manual de service, de care nu am gasit decit in germana (limba complet necunoscuta mie). Are cineva un manual in engleza?

 

thx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deci pana la urma ai reusit sa iei un motor. Eu nu m-am mai gandit sa il vand, vremuri grele si achizitia a doua motoare (unul enduro si unul enduro-touring) in aceasta perioada chiar nu merita.

 

P.S. pana la urma ai reusit sa te convingi ca zgomotul este normal pentru aceste modele.

Editat de Dok
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Haida sa-l vedem ;) :cheers:

 

Prima chestie, schimba-i uleiu. Nu costa mult si stai si tu linistit. Pardon, asta e a doua chestie. Prima e sa-ti iei manualu si sa vezi ce trebe facut, cand si cum din punct de vedere al mentenantei.

 

Revenind.

 

-Pui poze :wink:

-Manual de utilizare si verificat intretinerea.

-Schimbat uleiu (si filtru eventual -- nu cred sa fie mai scump de 15 lei)

 

Si pe urma mai vorbim :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. are furca fata cam moale, cred ca trebuie schimbat cel putin uleiul din ea, si puse protectiile de cauciuc peste jambe

 

eu iti recomand cu caldura sa faci revizia la furca si gresare / inlocuire rulmenti la roti, brat, linkage, etc, indiferent de starea lor la prima vedere. nu stii ce a facut cu ea fostul proprietar si cat de multa grija a avut sau nu

 

2. are joc in rulmenti la axul rotii spate. are cineva idee ce rulmenti imi trebuie si de unde sa-i iau?

 

cauta la pivot works pe site pt motorul si anul tau, si o sa iti dea jos si codurile rulmentilor. te duci cu codurile alea la SKF, si ii au pe stoc. la acelasi pret cu pivot works, ai rulmenti SKF :cheers:

 

4. am cam mult ulei in ea, si e cam lichid, cred ca baga un pic de benzina in ulei, da si un pic de fum, asta o sa merg sa-i iau o compresie dar nu e urgenta, porneste bine si trage f bine, asa ca probabil o sa mai las punctul asta pentru la iarna.

 

de asemenea, iti recomand sa ii faci schimb ulei si filtre, sa stii sigur ca e ok din pct asta de vedere, ca ai facut-o cu manutza ta. te poate salva de o gramada de probleme, pe termen lung.

 

7. Si, pentru toate astea am nevoie de un manual de service, de care nu am gasit decit in germana (limba complet necunoscuta mie). Are cineva un manual in engleza?

 

era un site, manuale de reparatie.ro sau asa ceva...vezi ca este sticky topic in "Service

Editat de Daaaaan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incep prin a multumi celor care m-au ajutat la alegerea motorului; de astazi sunt oficial "endurist"

Dupa multe cautari, razgindiri, iar cautari, iar razgindiri, etc am ajuns la a oscila intre doua modele Suzuki DR350 sau DRZ400 cu pornire la buton.

Dupa alte multe cautari am gasit-o :cheers: E o Suzuki DR350, cred ca din 1994, cu pornire la buton, in stare relativ buna (sper eu) dar la care mai am unele chestii de facut, pe care le iau pe rind in speranta ca o sa gasesc ajutor aici.

1. are furca fata cam moale, cred ca trebuie schimbat cel putin uleiul din ea, si puse protectiile de cauciuc peste jambe.

2. are joc in rulmenti la axul rotii spate. are cineva idee ce rulmenti imi trebuie si de unde sa-i iau?

3. da un pic de ulei pe la unul din suruburile de la capacul de chiulasa. Pe partea cu socul (stinga) se vad in capac doua suruburi cu cap inbus, pe la cel din fata da un pic de ulei. Ce ar trebui facut?

4. am cam mult ulei in ea, si e cam lichid, cred ca baga un pic de benzina in ulei, da si un pic de fum, asta o sa merg sa-i iau o compresie dar nu e urgenta, porneste bine si trage f bine, asa ca probabil o sa mai las punctul asta pentru la iarna.

5. am un cloncanit si un zanganit la motor, cloncanitul e un fel de tac-tac-tac care cred ca e normal pentru DR/DRZ (adica am auzit zgomotul asta la toate DR si DRZ vazute) iar tzacabitul (nu ala de la ghidon :( ) este ca un zgomot de culbutori/tacheti la dacie (pentru cine isi aduce aminte)

6. racordul de cauciuc dintre filtrul de aer si carburoator nu vine "la fix" sta cam pe buza carburatorului, ce se poate face ca am impresia ca trage aer (si) de afara nu numai din filtru. Am incercat sa-l prind mai bine dar parca e prea scurt gitul carburatorului sau lungimea furtunului ala negru cu colier.

 

Si, pentru toate astea am nevoie de un manual de service, de care nu am gasit decit in germana (limba complet necunoscuta mie). Are cineva un manual in engleza?

 

thx

 

 

1. Probabil are uleiul uzat sau imputinat. Desfa telescoapele si schimba uleiul. Completeaza ca la carte. Pune burdufuri de cauciuc.

2. Rulmenti+simeringuri uzati. Da-i jos si iei altii de la magazin de rulmenti/simeringuri. Te duci cu iei in mana, pe jos.

3. Probabil surubul este slabit. Strange-l usor, ca sa nu strici filetul. Cel mai bine cu o cheie dinamometrica ca la manual.

4. Probabil segmenti+cilindru uzati. Munca elaborioasa si scumpa. Asta era principalul lucru de care trebuia sa te feresti. Dar acum las-o asa.

5. DR-urile am inteles ca au cloncaitul asta cam toate. De la lantul suplimentar pt arborele balansier. Nu strica, totusi, sa verifici uzura/intinderea lantului balansierului si a lantului axei cu came. Pt. tacanitul gen tacheti de Dacie verifica cu lera distanta dintre culbutori si supape.

6. Poate ca nu e montat cum trebuie carburatorul sau cutia filtrului de aer. Poate intra mizerie in carburator-galerie de admisie-camera de ardere. Daca e asa, probabil din cauza asta s-au uzat cilindru+segmenti.

 

Poate gasesti aici manual in alta limba decat nemteasca.

 

http://www.manualedereparatie.info/categorii/suzuki.html

 

Poate, in final, totul va fi bine ;) Spor!

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de pe siteul asta manualedereparatie.info am luat, dar e in germana.. bine, are si poze, si cu google translate poate ma descurc.

Am mai gasit www.suzukidr350.com unde sunt ceva bucatele de manuale, in engleza. Incerc acum sa le descarc si sa le pun cap-la-cap.

Va tin la curent .. si cu poze.. dar prioritatea ZERO e sa ma dau cu el un pic ca nu mai pot :cheers:)) (face galagie mare ca i-a scos sitele din toba si nu am putut sa ma dau cu ea azi noapte cind am adus-o ca ma omorau vecinii)

Mesaj completat

am mai descoperit o "duda". la furca fata lipseste unul din prezoanele care tin capacelul ce vine peste ax. (cel de jos din exterior) e naspa sau pot merge asa cu ea?

Mesaj completat

de pe siteul asta manualedereparatie.info am luat, dar e in germana.. bine, are si poze, si cu google translate poate ma descurc.

Am mai gasit www.suzukidr350.com unde sunt ceva bucatele de manuale, in engleza. Incerc acum sa le descarc si sa le pun cap-la-cap.

Va tin la curent .. si cu poze.. dar prioritatea ZERO e sa ma dau cu el un pic ca nu mai pot :()) (face galagie mare ca i-a scos sitele din toba si nu am putut sa ma dau cu ea azi noapte cind am adus-o ca ma omorau vecinii)

Mesaj completat

am mai descoperit o "duda". la furca fata lipseste unul din prezoanele care tin capacelul ce vine peste ax. (cel de jos din exterior) e naspa sau pot merge asa cu ea?

 

Mesaj completat

la carte zice ulei 10w-40 (ca la 99,9% din japoneze) oare ar fi rau sa-i bag unul mai gros, de ex 15w-40 sau 15w-50?

banuiesc ca nu se merita sa bag sintetic sau semi, mineral este suficient de bun, mai ales ca se pare ca trebuie schimbat la 1500km

post-1286-1275566750_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

1. Vezi sa nu ai reglajele la furca de asa natura incit sa fie moale. Uleiul din ea se schimba obligatoriu la 2 ani, deci este bine sa faci si asta.

2. Asa cum a mai zis cineva, dai rulmentii jos si iei cotele de pe ei. Se dau jos cu o tija si un ciocan, folosite cu grija. Eu i-am schimbat, dar nu mai retin cotele.

3. Pe capacul ala n-ar prea trebui sa ai imbus, ca se stringe la cuplu... Ai grija la cuplul de stringere.

5. Pina la un nivel, zgomotul de lant de distributie seamana cu ala de culbutori. Vezi si distributia.

 

Ulei intra 2l, cu schimb de filtru. Nu trebuie schimbate la 1500km, decit daca tragi de ea ca naiba... Eu folosesc 10w40, chiar si vara, cind o incing rau si n-a avut treaba. La un moment dat foloseam Castrol si-mi papa cam 150ml/200km! Am renuntat la el si este ok acum. Oricum DR-urile papa, dar nu in halul ala.

 

S-o porti sanatos!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am mai descoperit o "duda". la furca fata lipseste unul din prezoanele care tin capacelul ce vine peste ax. (cel de jos din exterior) e naspa sau pot merge asa cu ea?

 

Daca lipsete prezonul e bine. Poti sa-i pui altul (surub cu capul taiat de ex). Daca e rupt si ramas in paharul telescopului e nasol. Va trebui sa-l extragi (extractoare). Eu n-as umbla cu vreun prezonas d-ala lipsa. Daca zboara roata fata dai in alte belele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

merci frumos de urari :cheers:

din pacate la pivot works nu gasesc in lista suzuki dr350, aveti idee de alt catalog online cu selectie dupa modelul motocicletei? (la skf au catalog dar trebuie sa cunosti cote, etc)

o sa verific daca lipseste sau e rupt prezonul. daca e rupt cred ca ma voi duce la service pt treaba asta ca nu am sculele necesare pentru extragere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

anul este 1994

am mai mers astazi cu ea si am mai descoperit un lucru.. cind e fierbinte porneste f f greu, se ineaca si abia o mai pornesc. adica, daca o oprec 5 minute am cam pus-o, ca mai porneste cind vrea ea.

alta figura ce mi-a facut, mi se opreste motorul daca tai gazul brusc si trag ambreiajul (de ex cind opresti brusc la treceri de pietoni). Adica, daca din turatie trag ambreiajul si tai gazul brusc am toate sansele sa se opreasca si motorul. e normal asta la monocilindru? (parca asa citisem pe undeva pe aici)

am verificat, prezonul nu e rupt, e gaura libera in jamba. acum, sper sa nu fie filetul dus totusi si sa pot baga un prezon. cineva cu experienta in dr350 care a mai scos prezonul ala, este filetat doar intrun singur sens sau este jumate/jumate, adica sa se infileteze in jamba in sens invers (ca sa se stringa cind desfaci piulita)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Nu este normala oprirea aia... Ar putea fi de la carburator, pentru ca la mers normal nu o incingi asa tare, ca sa faca figuri la repornire. Cind mai face asa da-i la demaror cu gazul tras la maxim. In momentul cind porneste, lasi gazul, ca sa nu se tureze inutil. Curata carburatorul si verifica si plutitoarele - cind cuiul pointeau este sus (inchis), ar trebui sa fie cam 6mm intre tija plutitoarelor si marginea carburatorului. Asta poti verifica usor cu o surubelnita, sau tija, de grosime 6mm: daca trece printre plutitoare si marginea carburatorului fix, este bine.

 

La problema cu prezonul verifica daca-i bun filetul in jamba: pune un surub - daca tine este ok, daca nu, refa filetul cu un tarod cu 1mm mai mare si baga surub. Pe capatul din jamba pui Loctite de blocare (la filet), iar la capatul liber tai capul de cheie si vii cu piulita si saiba grover (daca n-ai piulita autoblocanta).

Filetul este normal peste tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am dat fix 1200 pe ea. daca e mult, e putin, habar nu am. oricum, am cautat mult ceva care sa nu aiba probleme majore (sper ca asta nu are), adica am vazut una albastra la brasov (rijnov), cerea pe ea 1500 (pe urma a sunat ca o lasa la 1400) si avea capacul de chiulasa lipit cu poxilina, iar cablul de ambreiaj abia se misca (asta pe linga alte chitibusareli inerente la un enduro din 94-95)

eu cred totusi ca nu e un pret rau, nici pt mine si nici pt vinzator.

Mesaj completat

pina acum mi-am comandat cauciucuri

Heidenau 120/90-18 K74 spate si 90/90-21 K70 fata

ulei motul 5100 10w-40 si filtru mann HM69

daca tot umblu la roti, trebuie sa gasesc si rulmenti pentru spate, am vazut ca de fapt sunt 3 rulmenti. ceva recomandari, dimensiuni, de unde sa-i iau?

si trebuie neaparat sa fac ceva cu furca fata, schimbat ulei si pus protectiile alea de cauciuc. stie cineva unde ar fi posibil sa le gasesc? sunt si astea pe dimensiuni sau sunt standard?

Mesaj completat

am desenat si pe unde pierde ulei, e aiurea ca nu apare pe schema ce rol au suruburile alea, si daca le pot stringe cu simt de raspundere, sau poate le trebuie saiba de cupru. dar ca sa le pun saiba trebuie sa le scot, iar daca le scot fara sa dau capacul poate de fapt tin ceva inauntru si cind le scot cade naiba ceva pe acolo.. cred ca o sa incerc sa le string si atit

post-1286-1275647988_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca tot umblu la roti, trebuie sa gasesc si rulmenti pentru spate, am vazut ca de fapt sunt 3 rulmenti. ceva recomandari, dimensiuni, de unde sa-i iau?

si trebuie neaparat sa fac ceva cu furca fata, schimbat ulei si pus protectiile alea de cauciuc. stie cineva unde ar fi posibil sa le gasesc? sunt si astea pe dimensiuni sau sunt standard?

Mesaj completat

am desenat si pe unde pierde ulei, e aiurea ca nu apare pe schema ce rol au suruburile alea, si daca le pot stringe cu simt de raspundere, sau poate le trebuie saiba de cupru. dar ca sa le pun saiba trebuie sa le scot, iar daca le scot fara sa dau capacul poate de fapt tin ceva inauntru si cind le scot cade naiba ceva pe acolo.. cred ca o sa incerc sa le string si atit

 

Ti-am mai dat link-ul o data: http://www.bikebandit.com/suzuki-motorcycle-parts/oem-parts

Rulmanti spate : 20x47x14 2 buc., 25x52x15 1 buc.

Simeringuri spate: 26x47x5 1 buc., 34x52x6 1 buc.

 

Burdufuri de cauciuc vezi la magazinul din Cotroceni daca au pe stoc. Altfel, la orice magazin moto, louis.de, etc. Parca exista doua dimensiuni mari si late. Tie ti-ar trebui alea mai lungi.

 

Suruburile alea sunt niste capace. Dupa ele sunt niste garnituri (14.1x18x1.5). Dupa garnituri vin axele pe care stau culbutorii. Astea doua axe, de obicei, sunt tinute de suruburile care fixeaza capacul chiulasei. Parerea mea e ca poti sa dai jos capacele sa vezi in ce stare si din ce material sunt garniturile, fara sa dai jos tot capacul chiulasei. Nu forta sa strangi capacele alea doua pt ca au dimensiuni deosebite (14x12) si risti sa nu ai cu ce le inlocui.

 

PS Muta-te pe un topic dedicat DR 350 din sectiunea Hard Enduro.

Mesaj completat

Cam extremist K70 pe fata, cam de noroi. Mai bun era K79. Mai mixt, adica.

Editat de andrei belcic
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci Andrei, nu eram foarte sigur ca ce scria acolo in paranteza sunt dimensiunile.

gata si cu manualul

pentru cine are nevoie se gaseste la adresa asta:

http://www.suzukidr350.com/suzukidr350/majorrepairs/majorrepairsphotos/

la heidenau pe site ziceau ca K79 este sand and mud iar k70 allrounder pentru soft and medium ground

Oricum, o sa merg 90% din timp pe pamanint, drum de tara, iarba, noroi, este extrem de putin probabil sa vad pietre prea curind.

Gata, ma mut pe topicul de DR350 ca sa beneficieze toti cei care sunt interesati de DR350 de preturi, etc pentru model.

 

Merci mult de ajutor si va astept in continuare pe topicul de DR350.

Mesaj completat

adica aici

/index.php?...p;#entry2366418

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...