Sari la conținut

achizitie noua, o lista de probleme


XorX
 Share

Postări Recomandate

E o Suzuki DR350, cred ca din 1994, cu pornire la buton, in stare relativ buna (sper eu) dar la care mai am unele chestii de facut, pe care le iau pe rind in speranta ca o sa gasesc ajutor aici.

1. are furca fata cam moale, cred ca trebuie schimbat cel putin uleiul din ea, si puse protectiile de cauciuc peste jambe. - de care ulei, de unde protectiile alea gofrate?

2. are joc in rulmenti la axul rotii spate. - ce rulmenti imi trebuie si de unde sa-i iau?

3. da un pic de ulei pe la unul din suruburile de la capacul de chiulasa. Pe partea cu socul (stinga) se vad in capac doua suruburi cu cap inbus, pe la cel din fata da un pic de ulei. Ce ar trebui facut?

4. am cam mult ulei in ea, si e cam lichid, cred ca baga un pic de benzina in ulei, da si un pic de fum, asta o sa merg sa-i iau o compresie dar nu e urgenta, porneste bine si trage f bine, asa ca probabil o sa mai las punctul asta pentru la iarna.

5. am un cloncanit si un zanganit la motor, cloncanitul e un fel de tac-tac-tac care cred ca e normal pentru DR/DRZ (adica am auzit zgomotul asta la toate DR si DRZ vazute) iar tzacabitul (nu ala de la ghidon :cheers: ) este ca un zgomot de culbutori/tacheti la dacie (pentru cine isi aduce aminte) - ceva pareri de unde poate fi?

6. racordul de cauciuc dintre filtrul de aer si carburoator nu vine "la fix" sta cam pe buza carburatorului, ce se poate face ca am impresia ca trage aer (si) de afara nu numai din filtru. Am incercat sa-l prind mai bine dar parca e prea scurt gitul carburatorului sau lungimea furtunului ala negru cu colier - care ar fi remediul

 

Si, pentru toate astea am nevoie de un manual de service, de care nu am gasit decit in germana (limba complet necunoscuta mie). Are cineva un manual in engleza?

 

thx

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SEKTU

Nu sint mecanic , dar tocmai am desfacut capacul la o chiuloasa de Honda. Ideea e ca in capacul meu sint niste garnituri , sa nu dea ulei pe linga surub. Ale tale or fi vechi ?

Chiar aici , la "SERVICE" , e rubrica "Manuale oferte" , sau cam asa ceva. Poate gasesti ce-ti trebuie.

Succes si nu intra in panica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR-ul nu are garnitura la capacul de chiulasa - e fier pe fier. Lumea pune de obicei silicon acolo.

Cauta pe topicul DR-istilor mai multe informatii la coltul enduristilor - enduro touring si adventure, sigur gasesti raspunsuri acolo la toate problemele.

Am cautat si azi manual azi pe manualedereparatie.info si am gasit tot numai in germana. Tre sa-l aiba cineva si in engleza.

 

Topicul dr-urilor aici: /index.php?showtopic=175263

Scrie si de 350 cred, daca nu cauta mai cu search in sectiunea service - mai exista niste topicuri cu DR350.

 

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o Suzuki DR350, cred ca din 1994, cu pornire la buton, in stare relativ buna (sper eu) dar la care mai am unele chestii de facut, pe care le iau pe rind in speranta ca o sa gasesc ajutor aici.

1. are furca fata cam moale, cred ca trebuie schimbat cel putin uleiul din ea, si puse protectiile de cauciuc peste jambe. - de care ulei, de unde protectiile alea gofrate?

2. are joc in rulmenti la axul rotii spate. - ce rulmenti imi trebuie si de unde sa-i iau?

3. da un pic de ulei pe la unul din suruburile de la capacul de chiulasa. Pe partea cu socul (stinga) se vad in capac doua suruburi cu cap inbus, pe la cel din fata da un pic de ulei. Ce ar trebui facut?

4. am cam mult ulei in ea, si e cam lichid, cred ca baga un pic de benzina in ulei, da si un pic de fum, asta o sa merg sa-i iau o compresie dar nu e urgenta, porneste bine si trage f bine, asa ca probabil o sa mai las punctul asta pentru la iarna.

5. am un cloncanit si un zanganit la motor, cloncanitul e un fel de tac-tac-tac care cred ca e normal pentru DR/DRZ (adica am auzit zgomotul asta la toate DR si DRZ vazute) iar tzacabitul (nu ala de la ghidon :cheers: ) este ca un zgomot de culbutori/tacheti la dacie (pentru cine isi aduce aminte) - ceva pareri de unde poate fi?

6. racordul de cauciuc dintre filtrul de aer si carburoator nu vine "la fix" sta cam pe buza carburatorului, ce se poate face ca am impresia ca trage aer (si) de afara nu numai din filtru. Am incercat sa-l prind mai bine dar parca e prea scurt gitul carburatorului sau lungimea furtunului ala negru cu colier - care ar fi remediul

 

Si, pentru toate astea am nevoie de un manual de service, de care nu am gasit decit in germana (limba complet necunoscuta mie). Are cineva un manual in engleza?

 

thx

in general listele astea care incep cu "Suzuki" sunt mai lungi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@yuk daca lista incepea cu yamaha ar fi fost f scurta, de genul "nu merge nimic" :what:

 

ca sa clarific, uleiul nu curge pe la capac de la stringerea capacului pe chiulasa, curge pe la doua suruburi cu cap inbus care sunt infiletate din lateral in capacul de chiulasa deasupra bujiei.

o sa incerc sa fac o poza sa se vada mai exact pe unde curge.

Mesaj completat

pe la cele doua suruburi indicate cu sageti. evident, exact la alea nu spune nimic in schema, ce rol au, etc...

post-1286-1275647614_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SEKTU

Doar o vorba vreau sa spun "Silicon". Nu-ti bate capul cu "de ce" , "de unde" si "cum". Cine stie de cite ori a fost desfacuta mobra , de cind au facut-o samuraii , e veche (scuze) , incepe sa mai bata si ea cimpii.

Daca desfaci suruburile alea , unde duc ? Ce-i inauntru , sau ce tin ele sa nu cada ? Din desen nu inteleg nimic. Da' nici nu sint mecanic.

Parerea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca e vorba de suruburile 16 din poza pusa de mine, si dupa cum vezi sub ele exista garnitura 17.

 

Suruburile respective sunt efectiv "dopuri" pentru a putea fi scos axul culbutorului din capac, cate unul pentru fiecare culbutor in parte.

 

Deci, le poti desface si pune acolo o garnitura sau ceva - nu stiu daca merge cu silicon.

 

post-7046-1275659262_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Suruburile alea cum a spus si belbody sunt pentru axele la culbutori.Acolo ar trebui sa aibe un o-ring care probabil la tine lipseste.Am avut si eu DR 350/600 cu zgomotul...intradevar are un zgomot mai aparte.Dar iti poti da seama daca tacane culbutorii,zornaie lantul de distributie sau altceva.

Rulmenti la roti eu unul am cumparat de la piese auto SKF.... ieftini si au tinut foarte bine.(nu mai stiu cota)

La carburator acolo daca nu ti se ajunge cotul de la filtru de aer poti cauta sa pui alt racord...se gasesc tot pe la piese auto racoduri flexibile si pot fi montate destul de usor.

La furca si a mea era cam moale.Trebuie sa verifici uleiul(asta daca mai ai)

Uleiul din motor..cu benzina cum zici tu nu am patit si nu cred ca la tine este problema asta.Dr 350 are uleiul pe cadru si nu totdeauna iti arata corect pe joja.Eu am patit sa nu imi arate deloc...si atunci bagasem 2 litri.Ca e prea fluid aia e alta problema.Incearca sa mirosi uleiul si se simte benzina.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci, daca dau suruburile alea afara, fara sa desfac nimic altceva de pe motor, nu e nici un pericol sa se desfaca ceva inauntru.

daca operatia asta ar fi safe, ma gindesc ca daca pun o garnitura de clingherit (sau cum draq se scrie)

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

maestre, daca suruburile sunt gen dop cup arata in pozele primite de la Belbody e ok, nu ai nici o problema poti desface fara probleme, DAR, ATENTIE: daca suruburile sunt lungi, ca in poza pusa de tine e o problema, ele actioneaza ca si ax al culbutorilor(tacheti) si iti va fi greu sa le lui la loc fara sa desfaci semichiuloasa deoarece trebuie sa aduci motorul in PMS(punctul mort suparior) pentru a nu fi atacate supapele. chiar si asa vei avea o toleranta de 15-20 de microni pentru a introduce surubul.

 

bafta multa si daca nu te descurci contacteaza-ma!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

maestre, daca suruburile sunt gen dop cup arata in pozele primite de la Belbody e ok, nu ai nici o problema poti desface fara probleme, DAR, ATENTIE: daca suruburile sunt lungi, ca in poza pusa de tine e o problema, ele actioneaza ca si ax al culbutorilor(tacheti) si iti va fi greu sa le lui la loc fara sa desfaci semichiuloasa deoarece trebuie sa aduci motorul in PMS(punctul mort suparior) pentru a nu fi atacate supapele. chiar si asa vei avea o toleranta de 15-20 de microni pentru a introduce surubul.

 

bafta multa si daca nu te descurci contacteaza-ma!

VEzi ca in poza pusa de el, nu sunt trecute capacelele. Surubul (reper 31) e cel care fixeaza motorul de cadru prin urechea dintre supape.

 

Oricum, nenea XorX: nu-i cazul sa-ti faci griji, cred. Incearca sa stergi zona si vezi daca se murdareste repede. La mine de exemplu am constatat ca ii trebe cateva mii de km sa apara putina mizerie langa un capacel din ala (la mine e ax, ma rog). In concluzie am renuntat la ideea de a mai repara problema.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

din pacate se murdareste repede, in aproximativ 1 min de mers deja apare musteala pe la cel din fata.

oricum, nu e asta problema sstringenta, trebuie sa rezolv cu rulmentii de la roata spate.

Ce viscozitate de ulei recomandati, 10w40 sau 15w50, in conditiile in care motorul scoate un pic de fum daca-l tin 40-50 sec la 6000 rpm cind tai gazul scoate ceva fum albastru. merita sa-i bag un ulei un pic mai gros?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am rezolvat cu rulmentii, 6204 - 2buc, 6205 - 1buc, de la BADI, total 45 RON

miine iau si uleiul, 15w50 motul 5100 si filtru champion.

totusi, la desfacere am vazut ca-mi lipseste simeringul de pe partea cu pinionul, am comandat unul dar care e mai gros cu 2mm, sper sa mearga totusi. oricum, rulmentii sunt capsulati in capsula metalica deci nu ar trebui sa fie probleme daca intra praf .. sau nu??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cu motul 5100 am facut motorul praf....bagat seara ulei si filtru(motul 5100) si a-2-a zi.. am plecat cu prietenii...cand am ajuns acasa ulei - uscat...la papat tot si motorul era perfect nu dadea fum sau ceva..Dumnezeu stie.A inceput sa bata si ala a fost.Brusc.Ai grija la ulei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce viscozitate de ulei recomandati, 10w40 sau 15w50, in conditiile in care motorul scoate un pic de fum daca-l tin 40-50 sec la 6000 rpm cind tai gazul scoate ceva fum albastru. merita sa-i bag un ulei un pic mai gros?

Simeringul de pe supapa de evacuare e praf. Sau e supapra praf. Sau ambele. Albastru = consuma MULT ulei. Scoate si cand il tii turat sau numai pe frana de motor/revenire din ture? Daca scoate constant ai si segmentii dusi.

 

Nici impuscat nu recomand Motul. Sunt atatea branduri pe piata. Yacco, Motorex sau Putoline, Valvoline, Castrol. Motul-ul pe care il gasesti la noi e cam la paritate cu Procycle. Daca il iei de afara e la paritate cu Motorex. Your call.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator SEKTU

Aoleo , am Motul 5100 Ester in mobra mea. Am mai completat , de la schimbul de ulei si filtru de acum 1000 de kilometrii. Si nu da cu fum. Il maninca , il trage pe nas , ce naiba face cu el ? E chiar varza Motul , ca unii au zis ca-i foarte bun. L-am pus intr-o Honda Deauville 650 , din 2001. Ce sa fie ? :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uleiul l-am luat, asa ca asta e, o sa incerc altceva eventual la urmatorul schimb. oricum, in shadow am bagat motul 7100 10w40 si merge f bine, mai bine decit repsolul pe care-l aveam inainte, d'asta am mers tot pe motul. am luat 15w50 ca oricum e vara, cald, si o sa-l incing mai mult pe loc sau la mers incet dar in ture.

fum scoate numai pe decelerare, cind tai gazul, dar nu foate mult, probabil ca ceva probleme mai are si prin motor, dar nu-mi propun sa o fac noua, de tras trage bine asa ca deocamdata ramine asa, poate dupa ce o sa ma plimb cu ea si o sa am chef si de ceva mecanica nu doar plimbare o sa desfac sa reglez supape, carburator, etc. dar pe moment merge bine.

 

am schimbat rulmentii astazi, am luat skf capsulati in metal pe ambele parti. din pacate simeringuri nu am gasit, am comandat ceva, sa vad daca o sa le pot folosi. oricum, dimensiunile simeringurilor din mocrofise mi se par complet aiurea, am masurat si pur si simplu nu se potriveau nicaieri, asa ca am comandat dupa masuratori, o sa vad eu daca am ce face cu ele pina la urma.

 

rulmentul din flansa pe care e prins pinionul are un usor joc in locasul lui, probabil ca asta se va duce destul de repede si ba trebui sa fac un fel de bucsare, stiu ca exista niste foite de otel care se pun intre piesa si rulment care sa preia gradu, o sa caut ceva de genul asta dar nu stiu cum se numesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din cauza simeringurilor de supapa ulei nu sa poate consuma decat pe admisie !!!!!!

 

lasa-l ma ca e si el mic....

 

mai exista posibilitatea alinierii segmentilor, eu o am chiar acu' dar sper sa-si revina singurica...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...