apunctg Postat Iunie 14, 2010 Share Postat Iunie 14, 2010 Salut, sunt nou pe acest forum ... si deja am o intrebare tehnica la care nu prea ma pricep. Am incercat sa caut despre problema mea dar nu am gasit nici un topic care sa ma ajute. Am cumparat o yamaha xs 400 care are o mica problema la semnalizare, si anume semnalul de stanga merge perfect dar cand dau semnal de dreapta nu mai este intermitent ci ramane aprins. Am observat ca in momentul in care sunt vibratii semnalizarea merge ( in cazul in care am viteza de +30 km/h. Mi s-a spus ca ar fi de la releul de semnalizare . In momentul cand sta pe loc si dau semnal dreapta daca dau mici bobarnace in releu incepe sa clipoceasca ok ... Inrebarea e daca se poate repara releul asta ... si daca nu se poate repara merge pus unu care sa fie pentru LED-uri ? multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Iunie 14, 2010 Share Postat Iunie 14, 2010 Cel mai probabil ai probleme de contact, ori la iesire din releu ori inauntru lui. Incearca cu un alt releu care are tot atatea fire ca si al tau. Cauta ca este deja un topic de relee si leduri. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Iunie 14, 2010 Share Postat Iunie 14, 2010 Daca becurile sunt bune si de aceiasi putere ca cele de pe partea pe care merg bine cred ca problema nu e de la releu ci de la un contact imperfect, probabil chiar in butonul de semnalizare. Inainte sa schimbi releul verifica bine toate conexiunile legate de circuitul de semnalizare. Eu as incepe chiar cu butonul de pe ghidon. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 14, 2010 Share Postat Iunie 14, 2010 Verifica si tu contactele de la semnalizatoare (instalatie-fire semnalizator) si de la blocul de comenzi (instaltie-mufa blocului de comenzi). Ai putea verifica si luminile din bord si conectorii de pe acolo. De blocul de comenzi din stanga scapi repede: dai cu WD40 si te joci nitel cu butonu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
apunctg Postat Iunie 14, 2010 Autor Share Postat Iunie 14, 2010 am verificat comenzile de la ghidon si mergeau ok ... n-aveau nici o problema ... nu erau murdare, am gasit totusi o rezolvare mai "ciobaneasca" ... si anume am desfacut releul si am infipt un mic cuisor langa clema care face contactul si am micsorat spatiul de contact. (asta dupa ce am umblat la doua magazine cu piese de moto cu releul in mana ... si nimeni nu mi-a putut zice mai nimic) Rezultatul final e ca semnalul de stanga merge mai repede iar ala de dreapta merge un pic mai incet dar totusi merge pe viitor o sa caut un nou releu electronic care sa mearga si pe led si pe becuri incandescente . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
switch Postat Iunie 14, 2010 Share Postat Iunie 14, 2010 E 13 euro un releu nou. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
livius_ereticus007 Postat Iunie 15, 2010 Share Postat Iunie 15, 2010 (editat) Eu am luat cu 7 $ de pe ebay, special pt leduri ... am asteptat cam o luna, ca deh, vine din china, da a meritat. Editat Iunie 15, 2010 de livius_ereticus007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Ianuarie 23, 2011 Share Postat Ianuarie 23, 2011 E vorba de un releu de semnalizare. Ultima oare cand umblasem la moto, flicarea normal semnalizarea. Acum, nu mai vrea, doar ramane aprinsa. (releul clickaie o data, se inchide circuitul, dar tablita nu se mai 'relaxeaza' si astfel circuitul ramane inchis, iar semnalizarea aprinsa) Mi-e sa nu fie stricat de la releul de incarcare, dar nu am apucat sa ma uit inca sa vad cum stau cu incarcarea, dar clar releul de semnalizare nu mai merge. Acum, releul de semnalizare are 2 pini. Cum functioneaza el? Daca il pun la 12V ( + si - la cei doi pini) ar trebui sa se inchida si sa se deschida circuitul (si sa se auda clickaitul nu)? (de curiozitate asta) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
owene Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 daca semnalizarea merge bine pe stanga, sigur e bun releul, deoarece releul are un singur circuit care este comutat pe stanga sau pe dreapta. Cand comuti pe dreapta e ceva dus prin circuit, oxidari, comutatorul, becuri aiurea... Mesaj completat @apunctg : daca semnalizarea merge bine pe stanga, sigur e bun releul, deoarece releul are un singur circuit care este comutat pe stanga sau pe dreapta. Cand comuti pe dreapta e ceva dus prin circuit, oxidari, comutatorul, becuri aiurea... @banzay : releul de semnalizare cu doar 2 pini e electromecanic, cu fir de nichelina. Se mai monteaza asa ceva pe motoare? Pune un voltmetru pe baterie in timp ce merge motorul sa vezi cum iti merge incarcarea, si poti testa separat releul de semnalizare, facand un circuit cu acumulatorul, releul si 2 becuri de semnalizare in paralel. Daca nu clipeste, e dus releul de semnalizare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 o idee: nu stiu cum este la xs dar unele motociclete au relee separate pentru stanga si pentru dreapta. de exemplu rs-ul de 125 are asa... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Si daca pui + si - la singurii 2 pini, ce crezi ca se va intampla cand se inchide circuitul? Face poc? ( eu nu am vazut releu de semnalizare cu doar 2 pini sau papuci ) Schimba papucii/pini intre ei in releu sau in comutator si ar trebui sa mearga dr. si sa ramana aprins pe calalta parte. In felul asta poate aflii de unde e problema. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dracones Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Salut, sunt nou pe acest forum ... si deja am o intrebare tehnica la care nu prea ma pricep. Am incercat sa caut despre problema mea dar nu am gasit nici un topic care sa ma ajute. Am cumparat o yamaha xs 400 care are o mica problema la semnalizare, si anume semnalul de stanga merge perfect dar cand dau semnal de dreapta nu mai este intermitent ci ramane aprins. Am observat ca in momentul in care sunt vibratii semnalizarea merge ( in cazul in care am viteza de +30 km/h. Mi s-a spus ca ar fi de la releul de semnalizare . In momentul cand sta pe loc si dau semnal dreapta daca dau mici bobarnace in releu incepe sa clipoceasca ok ... Inrebarea e daca se poate repara releul asta ... si daca nu se poate repara merge pus unu care sa fie pentru LED-uri ? multumesc. Releul tau de semnalizare este cu 2 pini si este mecanica acesta este influentat direct de temperatura ambianta , ce iti recomand eu e sa iti pui un releu de dacie de semnalizare (electronic (cam 20 , 30 de ron )iar daca nu stii un electronist sa iti arate cum sa il legi am sa te ajut eu cu schema , sincer e foarte usor . ps.tine cont de ce ti-am spus doar daca becurile sant la fel dimensionate si daca nu ai cumva leduri pentru ca se schimba un pic datele problemei. Spor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristi_kake Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 La moto cu un singur releu pt ambele semnale voiam sa spun ca nu are decat 2 papuci. Daca are releu pe fiecare parte cum zice @stress... se simplifica treaba. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 E vorba de un releu de semnalizare. Ultima oare cand umblasem la moto, flicarea normal semnalizarea. Acum, nu mai vrea, doar ramane aprinsa. (releul clickaie o data, se inchide circuitul, dar tablita nu se mai 'relaxeaza' si astfel circuitul ramane inchis, iar semnalizarea aprinsa) Mi-e sa nu fie stricat de la releul de incarcare, dar nu am apucat sa ma uit inca sa vad cum stau cu incarcarea, dar clar releul de semnalizare nu mai merge. Acum, releul de semnalizare are 2 pini. Cum functioneaza el? Daca il pun la 12V ( + si - la cei doi pini) ar trebui sa se inchida si sa se deschida circuitul (si sa se auda clickaitul nu)? (de curiozitate asta) Desfa releul si inlocuieste piesel din el; rezistenta, condensator, etc. Sau ia unu nou cu 7 eur d epe louis Mesaj completat La moto cu un singur releu pt ambele semnale voiam sa spun ca nu are decat 2 papuci. Daca are releu pe fiecare parte cum zice @stress... se simplifica treaba. Estem si cu 3. Estem si cu 12 cum e la al meu Toti utili, nici unu in plus Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 la ce doamne iarta-ma-s ultili 12? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Dan Cata Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 (editat) La mobra mea, am 2 butoane de semnalizat, unu de canceluit, si inca unu de avarii. Fel de fel de optiuni, sa poti sa lasi avariile si dupa ce ai scos cheia din contact, sa ai permanent partea dreapta aprinsa si dupa ce ai luat cheia din contact (asta cred ca ii bug nu feature ). Editat Ianuarie 24, 2011 de Dan Cata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Am rezolvat treaba cu releul. Dar nu reuseam sa inteleg cum merge doar pe 2 fire )))) Ma rog, cred ca eram cu gandul in alta parte. Mi-am luat unul de dacie de 7 lei, si l-am desfacut pe ala si am probat si instalatia cu ocazia asta si am vazut ca vechiul releu era chiar mort. Acum sa vad ce releu imi iau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Banzay Postat Ianuarie 24, 2011 Share Postat Ianuarie 24, 2011 Am rezolvat treaba cu releul. Dar nu reuseam sa inteleg cum merge doar pe 2 fire )))) Ma rog, cred ca eram cu gandul in alta parte. Mi-am luat unul de dacie de 7 lei, si l-am desfacut pe ala si am probat si instalatia cu ocazia asta si am vazut ca vechiul releu era chiar mort. Acum sa vad ce releu imi iau Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.