Vizitator stress_L&P Postat Iulie 5, 2010 Share Postat Iulie 5, 2010 Valabil pentru mersul mai mult decat civilizat. Consum o idee mai mci si anduranta mult mult crescuta a pneurilor. Motociclistul de motocicleta sport insa foarte rar merge in astfel de conditii si de cele mai multe ori se duce spre agresiv si necivilizat. Carevasazica baieteala In acel moment daca gumele sunt de lemn si umflate bine bine este praslea in pericol. De aia ne batem gura si nu este invitatie la racing stradal (nu nu, ala e cu mari mari riscuri) ci invitatie la cunoasterea ragaliei cu care se merge si primul pas in siguranta este guma de incredere.Discutia nu se aplica la motoretele cromate sau de mers pana in Mongolia sau in jurul lumii - doar la motoarele de sport, carevasazica vorbim fineturi mai mult decat civilizat? LOL! eu duc gumele la capat pe ambele mobre si folosesc 2.5 spate si 2.3 fata fara pasager, cu pasager 2.9, cum spune in ambele manuale! am avut 2ct noi pe ambele, acum am qualifier rr tot pe ambele... am mers si cu 2.3 pe spate si 2.1 fata si parca sunt pe plastilina chiar si dupa 60-70 de km de serpentine... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 mai mult decat civilizat? LOL! eu duc gumele la capat pe ambele mobre si folosesc 2.5 spate si 2.3 fata fara pasager, cu pasager 2.9, cum spune in ambele manuale! am avut 2ct noi pe ambele, acum am qualifier rr tot pe ambele... am mers si cu 2.3 pe spate si 2.1 fata si parca sunt pe plastilina chiar si dupa 60-70 de km de serpentine... Inseamna ca esti un "profesor". Ne scuzi in cazul asta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 (editat) Eu stiam ca la Galati se merge cu barca, mai ales pe ploile astea Am mai zis si unui coleg mai devreme - trebuie sa mergi mai tare. Poopy! (Nu pe strada - e risc) Editat Iulie 6, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 Despre presiunea in pneuri: http://www.sportrider.com/tech/tires/146_0...sure/index.html Tind sa cred ca pentru a merge pe strada, si orice fel de strada in orice fel de regim, presiunea indicata de producatorul mobrei e mai mult decat de bun simt. Pentru performanta pe pista, in conditiile in care cateva zecimi de secunda pe tur conteaza, atunci DA, se poate lua de buna (alaturi de pneuri de curse - slickuri) si presiunea indicata de producatorii acelor pneuri. In rest, fara suparare, eu nu as lua de bune sfaturile celor care sugereaza presiune scazuta in pneuri pe un astfel de "circuit": . Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OveR Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 ce pot sa zic esti zeu meu din galati poate imi zici si mie unde sunt cei 40 km de serpentine ca vin si eu sa te vad cumte dai tu cu 2.9 pe curbe chiar imi doresc sa te vad cat de talentat esti astept un rasp Mesaj completat ok deci odata accidentul lui soso nu are nici o legatura cu tractiune si cu cauciucuri . Din cate stiam eu cauciucul si aderenta sunt factori care te tin pe sosea dupa care intervine reglaj furca etc, intram in detali . pentru mai multa tractiune se scade presiunea in caiucuri . Si asta nu este o parere si este dovedita si nu pe forum sau pe google , ok sa zicem ca tu rulezi cu 2.7 in cauciuc si eu rulez cu 1.6 cine crezi ca se opreste mai repede dintre noi doi si cine crezi ca pierde tractiune mai repede eu sunt dispus la un test cand vrei . Mai important decat presiunea ar fi alegerea cauciucurilor , aici baiatul de la galati nu are gusturi rele 2 ct e un cauciuc bunicel dar are limitele lui personal am fost mai impresionat de d211 dunlop dimensiuni 200/55 . Acum fiecare merge cum stie si baga ce cauciucuri vrea . Bafta si asfalt uscat. Mesaj completat A imi cer scuze exzista un factor care implica presiune mai mare si acela ar fi greutatea motociclistului ! daca ai 90 kg da bagi 2.0 2.1 Mesaj completat Iar trebuie sa completez ceva nu ati lamurit vorbim de presiune la rece asta inseamna ca daca bagi 1.6 la rece cand cauciucul este incalzit cum trebuie ajunge la 1.8 1.9 va las pe voi sa trageti concluzile Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 Over lasa baieteala ca ne facem de ras cu toate eSplicatiile. Nu e doar unul destept si altii prosti. Nu sunt doi motociclisti sa mearga la fel si pana la o anumita limita gusturile nu se discuta. Dupa acea limita insa (mersul sportiv sa zicem ), gusturile se si discuta dar mai ales se educa. Ce pui tu pe circuit nu este acelasi lucru cu strada unde D211 se incalzeste bine bine dar nu frige. Corect? Sa zicem ca ramanem la gumele de strada si am sa explic si eu de ce nu-mi plac anvelopele "roud". Am fost acum cativa ani nevoit sa franez de urgenta si foarte tare. Aveam Diablo corsa si am cazut cu ele. De atunci si pana in ziua de azi nu mai suport categoria asta de cauciucuri pe motoretele de sport. Sunt bune la touring si la motorete mai grele sau mai cuminti dar la sport sunt pentru mine NO NO! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OveR Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 Pai vezi asta ziceam si eu prefer sa folosesc anvelope cat mai moi cu o presiune adecvata care sa imi dea tractiune maxima . E mai convenabil sa schimbi cauciucul in 4000 km decat sa il schimbi in 10000 si sa vi in cap la prima franare violenta si sa faci pagube de 2000 euro Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 Pai vezi asta ziceam si eu prefer sa folosesc anvelope cat mai moi cu o presiune adecvata care sa imi dea tractiune maxima . E mai convenabil sa schimbi cauciucul in 4000 km decat sa il schimbi in 10000 si sa vi in cap la prima franare violenta si sa faci pagube de 2000 euro 4000 mi se pare un nr corect de km pe care ii poti face cu un set de cauciucuri in conditii de aderenta buna. Nu vad rostul zgarceniei atunci cand e vb de schimbarea cauciucurilor. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OveR Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 Sti ca e o vorba singurul lucru care te tine pe sosea este cauciucul acolo nu e loc de joaca Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
B.B. Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 4000 mi se pare un nr corect de km pe care ii poti face cu un set de cauciucuri in conditii de aderenta buna. Nu vad rostul zgarceniei atunci cand e vb de schimbarea cauciucurilor. Nu uitati ca va aflati pe un topic general despre cauciucuri pe o sectiune generala. Cei care citesc ar putea lua de bune sfaturile voastre sau le-ar putea considera generale. Poti specifica - pentru o motocicleta supersport in conditii de mers "reising" o guma se comporta ideal 4000km sau XX ani/luni. Pentru restul de tipuri de motociclete si tipuri de bikeri afirmatia ta este = 0, pentru ca multi, inclusiv eu, considera ca poti merge lejer peste 10.000km cu un pneu. Mesaj completat Sti ca e o vorba singurul lucru care te tine pe sosea este cauciucul acolo nu e loc de joaca Si creierul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OveR Postat Iulie 6, 2010 Share Postat Iulie 6, 2010 OK creierul nu te mai ajuta cand iti iese unul in fata si esti cu blana in frane si fata iti da drumu , foarte corect eu vorbeam de gume pentru SS nu alte categori de moto . Cu gumele gen track day 2CT , supercorsa , Metzeler K0 k1 k2, Dunlop d211 , etc au si ele o durata de viata au niste cicluri de incalzire sunt foarte bune pe uscat si la o temperatura de 15+ , foarte importat e sa fie incalzite uniform inainte de a abuza de ele , conteza presiunea pe fiecare cauciuc care e influentata de greutatea riderului , Mai mica presiune mai mare suprafata de contact pana la o limita , mai mare presiune mai mica suprafata de contact , va las pe voi sa deduceti mai departe , Concluzia este ca daca nu bagi cheia , slatina , Buzau - brasov , cam astea ar fi locurile unde se duc baieti pe strada ( Stiu nu e safe dar oameni tot merg acolo si sfaturile pot fi de ajutor) Cine vrea niste cauciucuri care sa tina dar sa agate bine pe sosea sa caute compozitie medie gen Metzeler k2 k3 - sau SC2 - SC3 isi fac treaba daca nu vrei sa pui genunchiu jos . SFATURILE DE MAI SUS SUNT DOAR PENTRU SPORTIVEEEE:) a si daca aveti cauciucuri bune reglati si suspensia cum trebuie ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
The Mentalist Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 Merge careva cu cauciuc mai moale pe fata si mai tare pe spate? In cazul PP pe fata si PP 2CT pe spate mi se pare ok, au cam acelasi profil. As face si eu la fel la Dunlop, am Qualifier RR si sunt multumit de guma fata pe franare, dar as pune ceva mai tare pe spate. Dar astia au profil diferit de la o guma la alta. Nu ma dau pe ploaie decat daca ma prinde ploaia si atunci merg pas-pas deci nu ma intereseaza comportamentul pe ploaie. Ia sa auzim pareri! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 (editat) Mai bine nu intrebai Si tu ai pe motoreta fata mai moale si spatele mai dur. Majoritatea seturilor de anvelope pe care le poti cumpara sunt cu guma mai moale pe fata si aia mai dura pe spate. Poti face si pe dos, sa imperechezi cauciucuri de pista (DOT) cu fata hard si spatele soft dar nu stiu cum ar fi asta o alegere isteata. Editat Iulie 7, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 (editat) Pe motorul din semnatura: Am pe fata Michelin Power Race Soft A. Pe spate am avut Michelin Pilot Power - cam praf, derapam destul de usor. Acum am pe spate Michelin Power Pure - mult mai bun; mi se pare ca se incalzeste cam greu totusi ... In concluzie: pe fata am compozitie mai soft decat pe spate; franeaza bine cand sunt incalzite, pot face si stoppie ... Si cand o sa il schimb tot Soft o sa pun pe fata ... Editat Iulie 7, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 ce pot sa zic esti zeu meu din galati poate imi zici si mie unde sunt cei 40 km de serpentine ca vin si eu sa te vad cumte dai tu cu 2.9 pe curbe chiar imi doresc sa te vad cat de talentat esti astept un rasp lol, auzi tu la el zeul pwulii ) braila (de fapt smardan, treci cu bacul pe la braila) - macin - tulcea. 2.9 ma dau cu pasager si bagaje, fara bagaje las la 2.5. cu presiuni mai mici ambele motoare se simt... imprecise.daca la suzuki ai putea da vina pe suspensii care pe fatza nu au decat setare de comprimare (si eventual te mai joci cu uleiul si nivelul lui) si pe spate ai o setare comuna la revenire si amortizare desi culmea, la greutatea mea sunt foarte apropiate de ideal, la aprilia am lucrat aproape 2 saptamani incontinuu pana am setat perfect suspensiile pentru mine si pentru pasagerul cu care mergeam (aveam 2 setari diferite). pe selena in schimb recunosc ca m-am dat bine cu 1.9 spate si 2.1 fatza. dar mai aveam ceva de lucrat la suspensii, fata era ok, in schimb la spate mai aveam de lucrat la revenire. nu am mai avut timp totusi... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cocosound Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 Mai bine nu intrebai Si tu ai pe motoreta fata mai moale si spatele mai dur.Majoritatea seturilor de anvelope pe care le poti cumpara sunt cu guma mai moale pe fata si aia mai dura pe spate. Poti face si pe dos, sa imperechezi cauciucuri de pista (DOT) cu fata hard si spatele soft dar nu stiu cum ar fi asta o alegere isteata. salut, cauciucurile de Pista nu sunt DOT DOT-ul nu este altceva decit saptamina si anul de fabricatie al cauciucului exemplu : DOT 27 09 saptamina calendaristica 27 anul 2009 eu unul nu as opta la presiune mai mica deoarece din momentul ce roata are mai putin aer, suprafata sau contactul cu strada este mai mare. Rezultatul este: cauciucul se incalzeste prea repede se uzeaza mai repede si in unele cazuri se produce asa zisul fenomen - Walking- care are ca cauza desprinderea parti vulcanizate de carcasa sper sa fiu pe intelesul tuturor cu respect si drum bun Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 (editat) salut, cauciucurile de Pista nu sunt DOT DOT-ul nu este altceva decit saptamina si anul de fabricatie al cauciucului exemplu : DOT 27 09 saptamina calendaristica 27 anul 2009 eu unul nu as opta la presiune mai mica deoarece din momentul ce roata are mai putin aer, suprafata sau contactul cu strada este mai mare. Rezultatul este: cauciucul se incalzeste prea repede se uzeaza mai repede si in unele cazuri se produce asa zisul fenomen - Walking- care are ca cauza desprinderea parti vulcanizate de carcasa sper sa fiu pe intelesul tuturor cu respect si drum bun Nu ma refer la data fabricatiei ))) ci la gumele DOT approved (nu-s slick-uri) - DOT este ministerul transporturilor din US. Deci da, ai dreptate, DOT-ul este altceva, despre care tu auzi acum Mesaj completat lol, auzi tu la el zeul pwulii ) braila (de fapt smardan, treci cu bacul pe la braila) - macin - tulcea. 2.9 ma dau cu pasager si bagaje, fara bagaje las la 2.5. cu presiuni mai mici ambele motoare se simt... imprecise.daca la suzuki ai putea da vina pe suspensii care pe fatza nu au decat setare de comprimare (si eventual te mai joci cu uleiul si nivelul lui) si pe spate ai o setare comuna la revenire si amortizare desi culmea, la greutatea mea sunt foarte apropiate de ideal, la aprilia am lucrat aproape 2 saptamani incontinuu pana am setat perfect suspensiile pentru mine si pentru pasagerul cu care mergeam (aveam 2 setari diferite). pe selena in schimb recunosc ca m-am dat bine cu 1.9 spate si 2.1 fatza. dar mai aveam ceva de lucrat la suspensii, fata era ok, in schimb la spate mai aveam de lucrat la revenire. nu am mai avut timp totusi... Ai avea mult mai multa credibilitate cu acel brand gigantic tatuat Editat Iulie 7, 2010 de Cesar Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Bogdis Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 Nu ma refer la data fabricatiei ))) ci la gumele DOT approved (nu-s slick-uri) - DOT este ministerul transporturilor din US. Deci da, ai dreptate, DOT-ul este altceva, despre care tu auzi acum Mesaj completat Ai avea mult mai multa credibilitate cu acel brand gigantic tatuat ) E complexat si el micutul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Vizitator stress_L&P Postat Iulie 7, 2010 Share Postat Iulie 7, 2010 o, da! doi reisari au vorbit inaintea mea! tare as vrea sa va vad pe curbe... indiferent ca pe strada sau pe circuit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 8, 2010 Share Postat Iulie 8, 2010 o, da! doi reisari au vorbit inaintea mea! tare as vrea sa va vad pe curbe... indiferent ca pe strada sau pe circuit! Inca nu s-a priceput ca nu e vorba despre baieteala. Inca nu s-a priceput ca nu recomand racingul stradal (RISC, RISC RISC). Inca nu s-a priceput ca nu e unul destept iar toti ceilalti prosti. Inca nu s-a priceput ca este vorba despre gusturi care se si comenteaza si mai ales se educa. Pana una alta trebuie sa faci ceva cu brandul ala la vedere, cat sa mai insist? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
OveR Postat Iulie 13, 2010 Share Postat Iulie 13, 2010 perfect daca vrei dai un pm si facem o plimbarica pe cheia , sa imi arati si mie cum te dai cu presiunea aia , dai un pm si ne intalnim ca si asa vroiam sa bag o cheia sap viitoare . Oricum un sfat tine minte presiunea la race care o masori tu e dif fata de presiunea la cald . daca bagi 1.6 rece o sa ai 1.9 cald . Bafta astept un pm cand vrei sa facem o plimbarica pe cheia Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 am o dilema. ce cauciuc sa pun pe fata la un scuter/ modelul cross-enduro sau street? am inteles ca primele nu ar derapa pe asfalt ud,datorita crampoanelor... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cesar Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 Usor de ales in functie de drumurile pe care te deplasezi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cata01 Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 (editat) am o dilema. ce cauciuc sa pun pe fata la un scuter/ modelul cross-enduro sau street? am inteles ca primele nu ar derapa pe asfalt ud,datorita crampoanelor... Te dai raceing cu scuterul ? Banuiesc ca nu. Banuiesc ca nu mergi f mult pe ploaie si nu mi se pare un criteriu sa iti alegi cauciucul. Daca cumva chiar mergi mult pe ploaie, unul cu proeminente e mai ok ... primul de exemplu. In mod normal, mergi pe asfalt uscat si atunci recomand un cauciuc cu o compozitie putin mai moale sa te tina pe asfalt (la o frana brusca, in primul rand), fara cine stie ce crampoane ... Si Cesar are dreptate: Tu stii pe unde mergi mai des; primul pare mai pentru drumuri mai dificile, al doilea pt sosea uscata. Editat Iulie 16, 2010 de kta007 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Iulie 16, 2010 Share Postat Iulie 16, 2010 merg cu el peste tot, in general pe asfalt,dar stiti cum e la noi: virezi stanga si dai de o gramada de criblura si-ti fug rotile..una stanga alta dreapta...pe de alta parte viteza de mers este legala, plus 10-20 km/h, si ma gandesc ca la o frana de urgenta sa nu-mi fuga roata daca nu e cauciucul corespunzator... pdap ma tem sa nu distrug prematur cauciucul cross pe asfalt,mi s-a spus ca se cam duce... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.