Sari la conținut

alegerea cauciucurilor


Postări Recomandate

Intradevar 2CT nu mi-au placut deloc in special ptr ca la accelerari puternice la iesirea din viraj aveau tendinta de over spin iar al doilea motiv, ptr ca nu prea se incalzeau.

Pentru incepator iti recomand un cauciuc moale spre foarte moale ca sa iti dea incredere in tine si sa ai siguranta ca la o franare, o accelerare sau o curba neasteptat de stransa, ca nu vei pierde aderenta. Si neaparat trebuie folosita presiunea recomandata de producatorul cauciucului ca fiind optima pentru aderenta sporita, chiar daca se uzeaza cauciucul un pic mai repede, dar viata este mai importanta. Ptr a invata iti trebuie cel mai bun material posibil, fara compromisuri.

 

Nu ti-as recomanda continental ptr ca pur si simplu nu au experienta in fabricarea de pneuri de motocicleta, nu participa in niciun fel de competitii in acest domeniu. Daca tot faci investitii, da un banut in plus ptr o firma mai buna, consacrata in domeniul moto.

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 78
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pune-ti 2CT, facem acelasi traseu in acelasi ritm si verificam cat de tare se incalzesc gumele. Doar pentru ca ai dubii. Sau ma crezi si atat. :laugh:

Nu e disputa de forum aici. Spun ce am verificat si nu altceva :D Daca era in discutie BT 016 sau Qualifier RR nu ma bagam pentru ca n-am facut vreodata comparatie. Ar mai fi Diablo Corsa dar nu am facut niciodata comparatie cu gumele celorlalti din grup. Sunt sigur ca ai inteles ideea.

 

 

Nu, nu e disputa de forum, daca esti atat de sigur pe ceea ce afirmi probabil ca ai dreptate.

 

Eu am spus si repet, fiecare categorie de gume are avantaje-dezavantaje, cele mai bune rezultate obtinandu'se cand se utilizeaza tipul corect pentru scopul pentru care au fost gandite: touring pentru plimbare de placere, race pentru pista si multele variante sport-touring cu accent intr'o directie sau alta functie de motorul si veleitatile sportive ale fiecaruia.

 

La alegerea unui tip de gume mai conteaza foarte mult si zona geografica in care locuiesti sau in care vei folosi mai mult motorul. Pentru cei care locuiesc la ses sau, cum e cazul meu, la mare, gumele extrem de "performante" (moi si scumpe) sunt pur si simplu bani aruncati pe geam. La un moment dat chiar ma gandeam sa caut un set de roti de rezerva pe care sa le echipez cu un set de gume moi si sa le depozitez undeva pe la poalele muntilor... si sa fac schimbul de la touring la sport la trecerea inspre sau dinspre munti spre casa. Am renuntat la idee deoarece schimbul rotilor, in special a celei de spate, nu e o operatiune pe care sa o faci intre doua fumuri de tigara, mai ales la motoarele fara cric central.

 

In incheiere ma repet, ma inclin in fata celor care considera ca orice guma sub GP RACER nu face fata stiului lor de mers.

 

Eu unul, cu PILOT ROAD si BT016, cu pasager si bagaje am polizat toba pana a inceput sa scape gaze... si nu am simtit niciodata nevoia de ceva "mai bun".

 

 

post-11356-1277684215_thumb.jpg

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu, nu e disputa de forum, daca esti atat de sigur pe ceea ce afirmi probabil ca ai dreptate.

 

Eu am spus si repet, fiecare categorie de gume are avantaje-dezavantaje, cele mai bune rezultate obtinandu'se cand se utilizeaza tipul corect pentru scopul pentru care au fost gandite: touring pentru plimbare de placere, race pentru pista si multele variante sport-touring cu accent intr'o directie sau alta functie de motorul si veleitatile sportive ale fiecaruia.

 

La alegerea unui tip de gume mai conteaza foarte mult si zona geografica in care locuiesti sau in care vei folosi mai mult motorul. Pentru cei care locuiesc la ses sau, cum e cazul meu, la mare, gumele extrem de "performante" (moi si scumpe) sunt pur si simplu bani aruncati pe geam. La un moment dat chiar ma gandeam sa caut un set de roti de rezerva pe care sa le echipez cu un set de gume moi si sa le depozitez undeva pe la poalele muntilor... si sa fac schimbul de la touring la sport la trecerea inspre sau dinspre munti spre casa. Am renuntat la idee deoarece schimbul rotilor, in special a celei de spate, nu e o operatiune pe care sa o faci intre doua fumuri de tigara, mai ales la motoarele fara cric central.

 

In incheiere ma repet, ma inclin in fata celor care considera ca orice guma sub GP RACER nu face fata stiului lor de mers.

 

Eu unul, cu PILOT ROAD si BT016, cu pasager si bagaje am polizat toba pana a inceput sa scape gaze... si nu am simtit niciodata nevoia de ceva "mai bun".

 

 

post-11356-1277684215_thumb.jpg

 

 

Ride Safe!

 

A fost buna teoria asta acum ceva vreme in urma dar acum nu mai este de actualitate. :laugh:

Principiu de capatai: guma moale pe fata.

Motoretele de super sport cu gume de supersport. Motoretele de sport "turing" cu gume de sport "turing". Motoretele de "turing" cu gume de ebonita :D Colegule care ai pus intrebarea cred ca ai inteles deja ca n-o sa-ti fie bune in veci gume la care sa le faci carte service ;)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A fost buna teoria asta acum ceva vreme in urma dar acum nu mai este de actualitate. :smoke:

Principiu de capatai: guma moale pe fata.

Motoretele de super sport cu gume de supersport. Motoretele de sport "turing" cu gume de sport "turing". Motoretele de "turing" cu gume de ebonita :lol: Colegule care ai pus intrebarea cred ca ai inteles deja ca n-o sa-ti fie bune in veci gume la care sa le faci carte service :cheers:

 

Un motor super-sport pe mana unui incepator sau sa zicem pe mana unuia mai neexperimentat (care are nevoie de consiliere in alegerea gumelor) TREBUIE exploatat in asa fel incat sa se comporte ca un motor touring, altfel, nici gumele lui Rossi nu vor ajuta. De fapt, polemica noastra are alt fond decat cele mai potrivite gume ci incompatibilitatea a celor doi termeni: motor super-sport si incepator. Dar asta e deja cu totul alta poveste...

 

 

Ride Safe!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-ar putea sa ma bag ca musca in ciorba, dar cum sunt incepator si in topicul asta scriu oameni cu experienta as avea si eu o intrebare: am cauciucuri pirelli diablo strada pe un cbr f3 si prietenii imi spun sa nu ma dau prea tare pe curbe ca risc sa ma imprastii :smoke: Sfatul lor mi-a temperat avantul, recunosc, insa la presiune normala (2.5 fata cu 2.9 spate) cauciucurile se incalzesc destul de bine dupa un mers de circa 5 km prin oras (drumul de acasa la servici), mers normal de oras. Pe ploaie stau foarte bine, desi inca nu am indraznit sa le testez prea tare. Intrebarea mea: sunt cauciucuri cu care sa te dai pe curbe? Gen Cheia? Si daca nu, daca ma dau cu ele cu genunchiul jos inseamna ca sunt un inconstient? Si inca o intrebare: sa pun 170 sau sa raman la 160?

Editat de droom
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cata vreme e doar un genunchi la un moment dat, e ok :lol:

 

stai linistit, ca am fost la un moment dat si cu amandoi pe jos...ouch! dar nu a fost bine deloc :smoke:

Editat de droom
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai si inca mai crezi ca a fost din cauza gumelor?...

 

Ride Safe!

 

multumesc, un lucru am invatat din chestia asta: niciodata sa nu blochezi fata pe marcajul alb dintre benzi, ca faci un lowside de toata frumusetea. Cred ca e valabil cu orice gume ai avea...

Editat de droom
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

parerea mea

gumele le alegi un functie de tipul motorului si stilul de mers.genul pp2ct mi se par foarte ok gumele.la temperaturi de 30 de grade la o utilizare sportiva pe serpentine nu prea simti diferenta intre pp2ct si un gp racer.incalzite, pp2ct iti ofera suficienta aderenta incat sa inclini toata guma fatza in schimb la temperaturi mai scazute pp2ct sunt cam slabute.am patit sa-mi piarda din aderenta guma spate la o curba pe stanga temp aerului undeva la 20, 20 si ceva de grade.oricum eu folosesc slickuri pe strada si sunt foarte multumit de aderenta si de toate.asfalt uscat :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor super-sport pe mana unui incepator sau sa zicem pe mana unuia mai neexperimentat (care are nevoie de consiliere in alegerea gumelor) TREBUIE exploatat in asa fel incat sa se comporte ca un motor touring, altfel, nici gumele lui Rossi nu vor ajuta. De fapt, polemica noastra are alt fond decat cele mai potrivite gume ci incompatibilitatea a celor doi termeni: motor super-sport si incepator. Dar asta e deja cu totul alta poveste...

 

 

Ride Safe!

 

Corect!

 

Mesaj completat

oricum eu folosesc slickuri pe strada si sunt foarte multumit de aderenta si de toate.asfalt uscat :smoke:

 

Bravo! :lol:

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc, un lucru am invatat din chestia asta: niciodata sa nu blochezi fata pe marcajul alb dintre benzi, ca faci un lowside de toata frumusetea. Cred ca e valabil cu orice gume ai avea...

 

am cauciucuri pirelli diablo strada pe un cbr f3 si prietenii imi spun sa nu ma dau prea tare pe curbe ca risc sa ma imprastii :smoke: Sfatul lor mi-a temperat avantul, recunosc, insa la presiune normala (2.5 fata cu 2.9 spate) cauciucurile se incalzesc destul de bine dupa un mers de circa 5 km prin oras (drumul de acasa la servici), mers normal de oras. Pe ploaie stau foarte bine, desi inca nu am indraznit sa le testez prea tare. Intrebarea mea: sunt cauciucuri cu care sa te dai pe curbe? Gen Cheia? Si daca nu, daca ma dau cu ele cu genunchiul jos inseamna ca sunt un inconstient? Si inca o intrebare: sa pun 170 sau sa raman la 160?

 

"Prietenii" probabil ca au vrut sa'ti protejeze orgoliul... de fapt au vrut sa spuna sa nu te "dai prea tare pe curbe" nu pentru ca gumele tale nu sunt bune ci pentru ca inca nu esti pregatit... "cheia"?... "genunchiul jos"?... si abia ai aflat ca marcajul dintre benzi aluneca ?!?!?!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

s-ar putea sa ma bag ca musca in ciorba, dar cum sunt incepator si in topicul asta scriu oameni cu experienta as avea si eu o intrebare: am cauciucuri pirelli diablo strada pe un cbr f3 si prietenii imi spun sa nu ma dau prea tare pe curbe ca risc sa ma imprastii :smoke: Sfatul lor mi-a temperat avantul, recunosc, insa la presiune normala (2.5 fata cu 2.9 spate) cauciucurile se incalzesc destul de bine dupa un mers de circa 5 km prin oras (drumul de acasa la servici), mers normal de oras. Pe ploaie stau foarte bine, desi inca nu am indraznit sa le testez prea tare. Intrebarea mea: sunt cauciucuri cu care sa te dai pe curbe? Gen Cheia? Si daca nu, daca ma dau cu ele cu genunchiul jos inseamna ca sunt un inconstient? Si inca o intrebare: sa pun 170 sau sa raman la 160?

 

Presiunile sunt mult prea mari! mai ales spatele. Care la o motocicleta sport trebuie sa aibe presiune mai mica decat fata, ptr ca greutatea este mai mare pe fata. Restul de explicatii la gasiti pe net, ptr ca mi-e lene sa le mai scriu.

Editat de Bogdis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Presiunile sunt mult prea mari! mai ales spatele. Care la o motocicleta sport trebuie sa aibe presiune mai mica decat fata, ptr ca greutatea este mai mare pe fata. Restul de explicatii la gasiti pe net, ptr ca mi-e lene sa le mai scriu.

 

uita-te ce presiune recomanda producatorul pt gumele respective.personal nu ma pot da cu o presiune de 2 atmosfere pe roata spate ca mi se pare greoi pe curbe si manevrabilitatea e grea.eu folosesc 2.2 fata cu 2.4 spatele si sunt super multumit.numai bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

uita-te ce presiune recomanda producatorul pt gumele respective.personal nu ma pot da cu o presiune de 2 atmosfere pe roata spate ca mi se pare greoi pe curbe si manevrabilitatea e grea.eu folosesc 2.2 fata cu 2.4 spatele si sunt super multumit.numai bine

 

Mergi prea incet. Pune 2.0 sau 1.9 spatele pe slick-urile alea si mergi mai tare.

Mesaj completat

Presiunile sunt mult prea mari! mai ales spatele. Care la o motocicleta sport trebuie sa aibe presiune mai mica decat fata, ptr ca greutatea este mai mare pe fata. Restul de explicatii la gasiti pe net, ptr ca mi-e lene sa le mai scriu.

 

Astia nu invata nimic, cred ca le zicem degeaba :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mergi prea incet. Pune 2.0 sau 1.9 spatele pe slick-urile alea si mergi mai tare.

Mesaj completat

 

 

Astia nu invata nimic, cred ca le zicem degeaba :lol:

 

Eu nu imi mai bat capul...macar stiu pentru mine si pt cei care vor sa inteleaga, restul pot face cum considera. :smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar vad o gramada de sfaturi care sunt date din auzite . ok cel mai important factor pe o motocicleta este cauciucul pentru ca ala te tine pe sosea nu te tine vreo putere mistica :smoke:

Daca vrei niste gume cu o durabilitate buna si sa se incalzeasca bine si repede mergi pe Metzeler k1 , K2 sau rainsport , alta varianta dunlop gp d211 , sau supercorsa sc1 sau 2 se mananca mai repejos da la o franare iti salveaza viata :lol:

Si despre presiune intre 1.4 si 1.6 asta daca vrei sa stai pe sosea daca vrei sa faci drifturi baga 1.9 sau 2.0 bafta la alegere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rainsport

Metzeler Rennsport

 

Si despre presiune intre 1.4 si 1.6 asta daca vrei sa stai pe sosea daca vrei sa faci drifturi baga 1.9 sau 2.0 bafta la alegere.

 

Asta a fost o gluma.(?)

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai eu nu stiu ce tot bagati voi aici cu presiuni scoase de pe site-ul michelin si etc..

De cand am auzit eu de masini/motociclete si am mai citit prin manuale de reparatie intotdeauna presiunea corecta in roti este specificata de producatorul... MOTOCICLETEI / Autoturismului.. si NU de producatorul de pneuri. Producatorul de pneuri poate eventual sugera o presiune si impune niste limite, dar sfant e ce indica fabricantul agregatului, ca ala l-a proiectat.

 

Exact cum e si la bujii - intotdeauna distanta dintre electrozi e specificata de producatorul motorului nu de NGK sau Bosch.. ei eventual sugereaza o distanta generala.

 

Zic si eu, reisarii stiu mai bine ;) la reis the truth is beyond us.. numai cei care fac reis stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai eu nu stiu ce tot bagati voi aici cu presiuni scoase de pe site-ul michelin si etc..

De cand am auzit eu de masini/motociclete si am mai citit prin manuale de reparatie intotdeauna presiunea corecta in roti este specificata de producatorul... MOTOCICLETEI / Autoturismului.. si NU de producatorul de pneuri. Producatorul de pneuri poate eventual sugera o presiune si impune niste limite, dar sfant e ce indica fabricantul agregatului, ca ala l-a proiectat.

 

Exact cum e si la bujii - intotdeauna distanta dintre electrozi e specificata de producatorul motorului nu de NGK sau Bosch.. ei eventual sugereaza o distanta generala.

 

Zic si eu, reisarii stiu mai bine ;) la reis the truth is beyond us.. numai cei care fac reis stiu.

 

Asta ptr ca producatorul recomanda o presiune ptr un consum cat mai mic de combustibil si de asemenea ptr mersul cu pasager sau full loaded, iar specificatiile sunt ptr un anumit tip de cauciuc, nicidecum generale. Ptr ca nici un cauciuc nu e la fel ca altul ma refer intre marci si tipuri, difera foarte mult carcasa care de fapt e cea mai importanta la incalzirea cauciucului si de aici difera si presiunile, difera de asemenea si compozitia si timpii de incalzire. Daca vrei ca aderenta cauciucului sa fie cea recomandata de producator bagi presiunea indicata de ei chiar daca asta inseamna ca se uzeaza mai repede cauciucul, iar daca ai o motocicleta si vrei sa fii in siguranta, nu te vei zgarci la asa ceva. Iar producatorul motocicletei nu are de unde anticipa progresul in tehnologia pneurilor, in momentul in care el fabrica motocicleta asa ca da niste valori ca fiind generale. Ia sa incerci sa mergi vreodata pe circuit sau pe strada(tare pe viraje) cu presiunea recomandata de producatorul motocicletei sa vezi ce se intampla...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai eu nu stiu ce tot bagati voi aici cu presiuni scoase de pe site-ul michelin si etc..

De cand am auzit eu de masini/motociclete si am mai citit prin manuale de reparatie intotdeauna presiunea corecta in roti este specificata de producatorul... MOTOCICLETEI / Autoturismului.. si NU de producatorul de pneuri. Producatorul de pneuri poate eventual sugera o presiune si impune niste limite, dar sfant e ce indica fabricantul agregatului, ca ala l-a proiectat.

 

Exact cum e si la bujii - intotdeauna distanta dintre electrozi e specificata de producatorul motorului nu de NGK sau Bosch.. ei eventual sugereaza o distanta generala.

 

Zic si eu, reisarii stiu mai bine ;) la reis the truth is beyond us.. numai cei care fac reis stiu.

 

Valabil pentru mersul mai mult decat civilizat. Consum o idee mai mci si anduranta mult mult crescuta a pneurilor. Motociclistul de motocicleta sport insa foarte rar merge in astfel de conditii si de cele mai multe ori se duce spre agresiv si necivilizat. Carevasazica baieteala ;) In acel moment daca gumele sunt de lemn si umflate bine bine este praslea in pericol. De aia ne batem gura si nu este invitatie la racing stradal (nu nu, ala e cu mari mari riscuri) ci invitatie la cunoasterea ragaliei cu care se merge si primul pas in siguranta este guma de incredere.

Discutia nu se aplica la motoretele cromate sau de mers pana in Mongolia sau in jurul lumii - doar la motoarele de sport, carevasazica vorbim fineturi :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu imi mai bat capul...macar stiu pentru mine si pt cei care vor sa inteleaga, restul pot face cum considera. :laugh:

Da scuze am gresit .

Cat despre presiune aia e indicata pentru aderenta maxima . Fiecare cum stie , uimestema te rog ce presiune bagi tu in gume ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da scuze am gresit .

Cat despre presiune aia e indicata pentru aderenta maxima . Fiecare cum stie , uimestema te rog ce presiune bagi tu in gume ?

 

 

Da-i cu o pagina in urma ca sa vezi contextul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...