ottoMan Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 Man, daca ti se duce ambreiajul se simte cand accelerezi brusc intr-a cincea, de pe la 4 - 5 mii de ture si iti creste turatia, dar nu si viteza. Asta se intampla o secunda, doua, dupa care turatia scade usor si incepe sa creasca proportional cu viteza. Deci patinarea aia de de moment, doar la accelerare brusca, si intr-adevar se simte numai in treptele superioare, ca la plecare de pe loc n-o sa ai probleme. Dar nu patineaza permanent, pentru ca placile intra in ritm pana la urma si trag motorul. Asta inseamna ca schimbarea turelor vs. viteza nu ar trebui sa fie de la ambreiaj. Ce pot sa-ti zic este ca si la mine s-a schimbat proportia putin azi, dupa ce m-am jucat si la carburatoarele mele ieri. Le-am egalat ( nu a fost doar de acordat fin ca la tine, a fost ceva mai mult de munca) si se simte intr-adevar in mers - trage mai prompt, asa cum ai zis si tu, si in plus parca si frana de motor e mai puternica acum. Dar nu mai are acelasi raport turatie - viteza cum iti povesteam io sambata. Inainte aveam 6500 intr-a cincea la 150, acum am vreo 200 de ture in plus la aceeasi viteza. Deci e si asta o influenta (desi nu gasesc nicio explicatie logica). Ramane sa vad cum se modifica la consum. Pe de alta parte, schimba-i si uleiul, asa cum ai zis. Si el influenteaza cu siguranta. Oricum, la cat de bibilit e motorul tau, detaliile astea parca nici nu mai conteaza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 Man, daca ti se duce ambreiajul se simte cand accelerezi brusc intr-a cincea, de pe la 4 - 5 mii de ture si iti creste turatia, dar nu si viteza. Asta se intampla o secunda, doua, dupa care turatia scade usor si incepe sa creasca proportional cu viteza. Deci patinarea aia de de moment, doar la accelerare brusca, si intr-adevar se simte numai in treptele superioare, ca la plecare de pe loc n-o sa ai probleme. Dar nu patineaza permanent, pentru ca placile intra in ritm pana la urma si trag motorul. Asta inseamna ca schimbarea turelor vs. viteza nu ar trebui sa fie de la ambreiaj. Ce am bold-uit in textul de mai sus parca mi se intampla mie.La fel de bine poate sa fie doar o senzatie.Sper sa ma conving cand o sa schimb uleiul sa vedem daca se modifica ceva.In schimb, urmand fisul logic al descrierii tale iti dau dreptate: la mers constant, deci nu la acceleratie schimbarea turelor nu ar trebui sa aiba legatura cu viteza. Ce pot sa-ti zic este ca si la mine s-a schimbat proportia putin azi, dupa ce m-am jucat si la carburatoarele mele ieri. Le-am egalat ( nu a fost doar de acordat fin ca la tine, a fost ceva mai mult de munca) si se simte intr-adevar in mers - trage mai prompt, asa cum ai zis si tu, si in plus parca si frana de motor e mai puternica acum. Dar nu mai are acelasi raport turatie - viteza cum iti povesteam io sambata. Inainte aveam 6500 intr-a cincea la 150, acum am vreo 200 de ture in plus la aceeasi viteza. Deci e si asta o influenta (desi nu gasesc nicio explicatie logica). Ramane sa vad cum se modifica la consum. Acum imi dau seama cat de bivol am fost Am venit la tine, mi-ai facut treaba, m-am vazut cu sacii in caruta dar nu m-a dus capu macar sa te intreb daca vrei sa stau sa te ajut sa facem acelasi lucru si la motorul tau.Sincer, nu ma grabeam nicaieri, doar ca nu vroiam sa iti fur toata sambata si de aici prostia din capul meu....Scuze man. Din ce imi spui tu mine acum, ma mai relaxez un pic.Ideea e ca la mine doar la viteza de 100-110 km la ora s-a schimbat turatia.In rest e cam tot pe unde o stiam eu.Adica :120km/h - cam 5200rpm, 140km/h - cam 6000rpm, 160km/h - cam 7000 si un pic rpm.Poate s-a dus ori cablul de kilometraj, sau turometrul nu mai interpreteaza corect....habar nu am. Pe de alta parte, schimba-i si uleiul, asa cum ai zis. Si el influenteaza cu siguranta. Oricum, la cat de bibilit e motorul tau, detaliile astea parca nici nu mai conteaza Bibilit, bibilit dar sa fie si in parametri tehnici Stiu....poate cer cam multe de la o "pustoaica" de 15 ani. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 Stai, bre, linistit, ca dupa ce mi-am facut mana pe carburatoarele tale, la mine stiam exact ce am de facut Motorul tau a fost subiect de experiment, dupa cum vezi Glumesc, da' chiar e simplu de manarit sincronizarea asta, cand toate sunt la locul lor. Si la mine (ca si la tine) toate sunt la locul lor, ai vazut ca nu e mare filozofie. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lonerider Postat Iunie 1, 2009 Share Postat Iunie 1, 2009 ...ca la 4000 de rpm daca ii dadeam gaz abia ma tineam cu mainile de ghidon... Poate te-ai dezvatat de ghidonul ala al tau Acu una peste alta... @ottoMan@ lucrezi pe la Ploiesti... Nu stii vreun cotidian local din Campina. Am nevoie de unul sa dau un anunt. Poate cunosc ceva colegi de serviciu (poate ai chiar din Campina pe careva), ca pe internetul asta, sa stau in limba daca ma descurc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 2, 2009 Share Postat Iunie 2, 2009 @Lonerider - e adevarat ca lucrez la Ploiesti, da' pe cuvant ca nu am cunostinte prea multe despre locul asta. Nu m-am interesat pana acum de ziare si alte traditii din zona, dar voi cauta informatii printre colegii de serviciu sa vad ce presa exista pe plan local. Inteleg ca te intereseaza sa dai un anunt care sa apara si sa fie vazut in Campina, da ? In alta ordine de idei, pe timp de criza am luat o decizie de criza si vand Zedul - adica VXul, da. E asa cum il stiti, la pret de promotie de iarna 1000 de euroi. Daca stiti pe cineva care vrea unul dintre cele mai tari motoare de pe planeta, bagati o vorba si din partea mea Nu glumesc, chiar il dau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 In alta ordine de idei, pe timp de criza am luat o decizie de criza si vand Zedul - adica VXul, da. E asa cum il stiti, la pret de promotie de iarna 1000 de euroi. Daca stiti pe cineva care vrea unul dintre cele mai tari motoare de pe planeta, bagati o vorba si din partea mea Nu glumesc, chiar il dau. Dar ce va veni la toti sa vinedti VX-ul? ottoMan-e, e criza asa dureroasa sau ai pus ochiu pe vre-un BMW ca sambata nu ai zis nimic ca ai de gand sa il vinzi. Ce sa zic...bafta la vanzare dar cu juma de gura ca o sa raman singurel p-aici. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Cine mai vinde VXul ? Unde-i concurenta ? Nu, man, nu BMW. Am ocazie de un Suzuki (chiar sunt fan al marcii) in haine italienesti. Indicii - tot naked, tot V2, tot negru, dar mai nou - din 2004 - pe injectie, din fericire, transmisie pe lant, din pacate, cutie in 6 trepte, iar e un plus. Si il iau in rate de 100 de euro pe luna, ca il cunosc pe proprietar. E o Cagiva Raptor de 1000, are motorul de Suzuki TL1000 si cadrul asemanator cu cel de la Ducati - e creat de acelasi designer cu cel care a desenat Monsterul, doar ca e mai fiabila decat Ducati-ul datorita motorizarii de la Suzuki. M-am hotarat sa fac schimbarea in primul rand datorita motorizarii pe injectie - care implica mai putina intretinere - si a performantelor suplimentare (105 cai la roata si un cuplu de 89 Nm) care chiar se simt in mers. Stiu, sunt nebun, ca in realitate nu o sa merg mai tare decat mergeam cu VXul, doar accelerez mai repede (ca cuplul e ala care conteaza in realitate). Si am renuntat si la excelenta transmisie pe cardan - faptul ca trebuie sa curat si sa ung lantul nu este tocmai un detaliu pe gustul meu. Insa este un mic pas inainte. Am VXul de trei ani de zile - in iunie 2006 l-am cumparat, nu mai stiu data exacta - si peste 30.000 de km (a sarit de 63.000 pe ceas si ma mai dau cu el). Nu pot sa zic ca nu m-a lasat niciodata - mi-a facut probleme la udeala, dar le-am dat de cap intr-un final (apropo, pipele de bujii erau problema la mine, le-am schimbat ieri) - insa overall pot spune ca este un motor bullet proof, care te poate duce mult si bine, oriunde in lumea asta. Aceste carcteristici le caut la orice motocicleta, si Raptorul corespunde acestei descrieri - fiind motorizata de Suzuki este capabila sa te duca mult si bine, oriunde in lumea asta. Da, am o obsesie, chiar imi plac modelele din Hamamatsu. Acestea fiind zise, tot pe aici o sa-mi fac veacul. Oricum, pana dau VXul sunt in continuare posesor de asa ceva Si dupa aceea o sa ma mai bag in seama, ca topic de Raptor nu exista si nici nu cred ca ar putea exista inca (prea putine exemplare ) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 3, 2009 Share Postat Iunie 3, 2009 Cine mai vinde VXul ? Unde-i concurenta ? Nu, man, nu BMW. Am ocazie de un Suzuki (chiar sunt fan al marcii) in haine italienesti. Indicii - tot naked, tot V2, tot negru, dar mai nou - din 2004 - pe injectie, din fericire, transmisie pe lant, din pacate, cutie in 6 trepte, iar e un plus. Si il iau in rate de 100 de euro pe luna, ca il cunosc pe proprietar. E o Cagiva Raptor de 1000, are motorul de Suzuki TL1000 si cadrul asemanator cu cel de la Ducati - e creat de acelasi designer cu cel care a desenat Monsterul, doar ca e mai fiabila decat Ducati-ul datorita motorizarii de la Suzuki. M-am hotarat sa fac schimbarea in primul rand datorita motorizarii pe injectie - care implica mai putina intretinere - si a performantelor suplimentare (105 cai la roata si un cuplu de 89 Nm) care chiar se simt in mers. Stiu, sunt nebun, ca in realitate nu o sa merg mai tare decat mergeam cu VXul, doar accelerez mai repede (ca cuplul e ala care conteaza in realitate). Si am renuntat si la excelenta transmisie pe cardan - faptul ca trebuie sa curat si sa ung lantul nu este tocmai un detaliu pe gustul meu. Insa este un mic pas inainte. Am VXul de trei ani de zile - in iunie 2006 l-am cumparat, nu mai stiu data exacta - si peste 30.000 de km (a sarit de 63.000 pe ceas si ma mai dau cu el). Nu pot sa zic ca nu m-a lasat niciodata - mi-a facut probleme la udeala, dar le-am dat de cap intr-un final (apropo, pipele de bujii erau problema la mine, le-am schimbat ieri) - insa overall pot spune ca este un motor bullet proof, care te poate duce mult si bine, oriunde in lumea asta. Aceste carcteristici le caut la orice motocicleta, si Raptorul corespunde acestei descrieri - fiind motorizata de Suzuki este capabila sa te duca mult si bine, oriunde in lumea asta. Da, am o obsesie, chiar imi plac modelele din Hamamatsu. Acestea fiind zise, tot pe aici o sa-mi fac veacul. Oricum, pana dau VXul sunt in continuare posesor de asa ceva Si dupa aceea o sa ma mai bag in seama, ca topic de Raptor nu exista si nici nu cred ca ar putea exista inca (prea putine exemplare ) Pai si @Lonerider avea un anunt pe aici cu vanzarea VX-ului... Intr-adevar din ce spui tu (modalitatea de achizitie a Raptorului) ar fi o super afacere Raptoru.Si motorul ala...yam yam...motorul ala este si pe V-stromul de 1000 si din ce spun posesorii e tot bullet proof. Iti doresc succes fara limita, si chiar daca vinzi VX-ul tot in ograda asta o sa te invarti...tot Suzuki, tot V-twin. Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 4, 2009 Share Postat Iunie 4, 2009 Pai si @Lonerider avea un anunt pe aici cu vanzarea VX-ului... What? Where ? When ? Lonerider, d-aia cauti cotidian de Campina ? Vrei sa-ti dai motorul in Prahova ? Intr-adevar din ce spui tu (modalitatea de achizitie a Raptorului) ar fi o super afacere Raptoru.Si motorul ala...yam yam...motorul ala este si pe V-stromul de 1000 si din ce spun posesorii e tot bullet proof. Iti doresc succes fara limita, si chiar daca vinzi VX-ul tot in ograda asta o sa te invarti...tot Suzuki, tot V-twin. Toate bune! Da, motorul ala a fost folosit pe mult modele - si pe VStrom, si pe SV si pe Raptor, si chiar bullet proof. In plus astia de la MV Agusta au facut o motocicleta de buget din Cagiva asta Raptor foarte bine dotata: furca fata upside-down Marzochi, frane Brembo, amortizor Ohlins, furtunasele de frana metalice, etc. Tot felul de chestii de detaliu care fac o diferenta si la un pret cu vreo 20% mai mic decat Ducati Monster. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 6, 2009 Share Postat Iunie 6, 2009 Da, motorul ala a fost folosit pe mult modele - si pe VStrom, si pe SV si pe Raptor, si chiar bullet proof.In plus astia de la MV Agusta au facut o motocicleta de buget din Cagiva asta Raptor foarte bine dotata: furca fata upside-down Marzochi, frane Brembo, amortizor Ohlins, furtunasele de frana metalice, etc. Tot felul de chestii de detaliu care fac o diferenta si la un pret cu vreo 20% mai mic decat Ducati Monster. So, am vazut in alt topic ca ai luat-o, sau am am vazut io stramb? Daca ai luat-o sa o stapanesti sanatos...japoneza in haina de italianca, sau invers , oricum imi place ideea. Poate le pastrezi pe amandoua pana la urma sau daca nu vinzi VX-ul si trece criza il cumpar eu la banii aiasi o sa dorm si mai linistit! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lonerider Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 (editat) What? Where ? When ?Lonerider, d-aia cauti cotidian de Campina ? Vrei sa-ti dai motorul in Prahova ? Vreau sa dau motorul din motive medicale in primul rand, mai apoi din motive financiare. Dar nu las la pret prea mult. Daca il dau la cat cer (sau negociat), e okay, daca nu, ramane la mine. Chiar degeaba nu il vand. Oricum, nu cred ca oi ramane beteag o viata, desi recomandarea e sa nu mai urc pe motocicleta. Cu cotidianul de Campina e o treaba de instanta. Sunt in litigiu cu un cumparator al IMZ-ului, din Campina, vandut in 2006, pe care nu-l mai gasesc, iar instanta m-a pus sa fac o instiintare in cotidian local de Campina sau din judetul Prahova, mai apoi sa duc ziarul respectiv, ca dovada, la urmatoarea prezentare. Sa stapanesti sanatos mototrul care ti l-ai luat. Editat Iunie 8, 2009 de Lonerider Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Andras Postat Iunie 8, 2009 Share Postat Iunie 8, 2009 Am o intrebare daca ai scos termostatul ,electroventilator cand porneste?Motorul daca merge sub temperatura nu poate duce la uzura prematura. Dca esti interesat de termostat vezi ca are la Suzuki de pe centura,B&S a fost comandat de mine si platit juma in avans poate iti face o reducere ca tot stau cu el pe stoc. Poate sa spuna careva care este deosebirea dintre VX si VS ca nu am gasit decat elemente decorative Multumesc scuze pt raspuns intarziat... sambata am fost pana la Tg Mures... tura cea mai lunga cu ea... si nu stiu ce sa spun... ventilatorul nu merge continuu... cand vrea el porneste cand nu se opreste.. oricum e o diferenta enorma.... dupa cum am inteles termostatul este folosit numai la porniri... diferenta este ca pe rece porneste mult mai greu ... sunt interesat de termostatul respectiv... are acest magazin o adresa web sau e-mail? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 9, 2009 Share Postat Iunie 9, 2009 So, am vazut in alt topic ca ai luat-o, sau am am vazut io stramb?Daca ai luat-o sa o stapanesti sanatos...japoneza in haina de italianca, sau invers , oricum imi place ideea. Poate le pastrezi pe amandoua pana la urma sau daca nu vinzi VX-ul si trece criza il cumpar eu la banii aiasi o sa dorm si mai linistit! Da, am luat-o, ma dau cu ea in fiecare zi. Nu pot sa le tin pe amandoua, ca trebuie sa si platesc Cagiva. Oricum, sunt similare motoarele, nu as avea de ce sa le tin pe amandoua. Daca vrei sa-l iei tu ar fi excelent, depinde cand trece criza Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrey_832 Postat Iunie 10, 2009 Share Postat Iunie 10, 2009 salutare! De vreo cateva zile sunt si eu posesor de vx, si cum l-am cumparat second...cred ca am mici probleme cu el...sau doar sunt eu paranoic. Una din probleme ar fi un clank zgomotos cand cuplez viteza 1, si 2, mai sus se aude "normal" cred. Ma gandesc ca poate fi: 1 - de la ulei...pe care trebe sa il schimb ca deja are cam 6000km 2 - ambreiajul probabil cam prost reglat 3 - de la cutie(sper sa nu) avand in vedere ca a facut multi km doar prin oras 4 - paranoia sau poate e un "-" al VX-urilor Daca aveti/ati aut probleme asemanatoare si le-ati gasit solutia spuneti-mi si mie. Multumesc. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 10, 2009 Share Postat Iunie 10, 2009 salutare! De vreo cateva zile sunt si eu posesor de vx, si cum l-am cumparat second...cred ca am mici probleme cu el...sau doar sunt eu paranoic.Una din probleme ar fi un clank zgomotos cand cuplez viteza 1, si 2, mai sus se aude "normal" cred. Ma gandesc ca poate fi: 1 - de la ulei...pe care trebe sa il schimb ca deja are cam 6000km 2 - ambreiajul probabil cam prost reglat 3 - de la cutie(sper sa nu) avand in vedere ca a facut multi km doar prin oras 4 - paranoia sau poate e un "-" al VX-urilor Daca aveti/ati aut probleme asemanatoare si le-ati gasit solutia spuneti-mi si mie. Multumesc. Salut! Clank-ul de care spui este prezent la mai toate VX-urile cand introduci in viteza I.Este mai putin accentuat atunci cand motorul este rece( uleiul este mai vascos ca nu apuca sa se incalzeasca foarte tare) si mai accentuat atunci cand motorul este cald.De asemenea in cazul meu am observat ca in functie de uleiul folosit poate fi mai "CLANK" sau mai putin "clank".In viteza a doua eu personal nu am simtit asa ceva, cu mentiunea ca daca schimbi din I in II la peste 5000 de ture, trebuie sa fii un hotarat cu levierul schimbatorului de viteze, altfel e posibil sa ai parte ori de un ...."clank" ori de un mic "carait". Poti sa reglezi si ambreiajul.Reglajul fin se face de la surubul de langa maneta si cel mai grosier de pe partea stanga a motorului, este un capac in care intra cablul de ambreiaj, prins in 3 suruburi (parca...sau 4).Le dai jos, scoti capacul si reglezi cablul cum scrie la carte.Daca nu ai cartea, striga pe aici si iti dam pe mail sau link. Mie nu mi se pare chiar un mare minus....mai toate motocicletele cu care am mers aveau acel "clank" de care spui cand bagi din Neutral in viteza I.Eu m-am obisnuit. In alta ordine de idei sa il stapanesti sanatos si poate ne dai si noua vreo poza doua, cu detalii specifice: an fabricatie, extra-uri montate, cat a costat etc PS: Din cate sriu mai exista un VX-ar prin Iasi ( ca vad ca ai numar de Iasi).Userul MariusS sau mai nou parca isi zice Vreascu' Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 11, 2009 Share Postat Iunie 11, 2009 salutare! De vreo cateva zile sunt si eu posesor de vx, si cum l-am cumparat second...cred ca am mici probleme cu el...sau doar sunt eu paranoic.Una din probleme ar fi un clank zgomotos cand cuplez viteza 1, si 2, mai sus se aude "normal" cred. Ma gandesc ca poate fi: 1 - de la ulei...pe care trebe sa il schimb ca deja are cam 6000km 2 - ambreiajul probabil cam prost reglat 3 - de la cutie(sper sa nu) avand in vedere ca a facut multi km doar prin oras 4 - paranoia sau poate e un "-" al VX-urilor Daca aveti/ati aut probleme asemanatoare si le-ati gasit solutia spuneti-mi si mie. Multumesc. Sa-l stapanesti sanatos, ca sunt sigur ca o sa te bucuri de el foarte mult ! Nu e nici un minus, cutia de la suzuki-urile din anii '90 are aceasta caracteristica - este dura in treptele inferioare. Clank-ul ala il are si al meu, indiferent de reglajul ambreiajului sau de uleiul folosit. Mi s-a confirmat de catre un posesor inrait de gsxr 1000 - a avut modelele de la mijlocul anilor '90 pana la Hayabusa k7 - ca asa face cutia si la gsxr-urile din '90. Dupa ce o sa te obisnuiesti cu ideea asta, o sa capeti alta paranoia - ii tacane tachetii (intreaba-l pe Burlacu' ). Dupa ce o sa-i reglezi de vreo trei ori ca la carte - gasesti manualul de service pe http://www.vx800.net - o sa te obisnuiesti si cu tacanitul asta. Probabil ca timp de vreun an o sa mai capeti tot felul de mici obsesii, cu care o sa te obisnuiesti pe parcurs. Apoi, dupa cam un an, un an jumate de utilizare o sa-ti dai seama ca este un motor foarte robust si extrem de fiabil. Foloseste ulei bun - orice marca, nu folosi no-name-uri de pe Louis - schima-i consumabilele la timp, pastreaza un cablu de ambreiaj de rezerva permanent, pune-i un parbriz (daca nu are deja), fa-i cel putin o sincronizare de carburatoare o data pe an (daca o folosesti mult prin oras, e necesara si curatarea carburilor) - si o sa ai alaturi un partener de nadejde pe care te poti baza cu toata increderea. Si daca prin urbea ta o sa faci furori cu motorul vezi ca Lonerider si cu mine le vindem . Nu de alta, da' la vremea cand l-am luat eu a fost destul de contagios - Burlacu' l-a luat dupa ce l-a vazut la mine, hehehehe. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 11, 2009 Share Postat Iunie 11, 2009 Dupa ce o sa te obisnuiesti cu ideea asta, o sa capeti alta paranoia - ii tacane tachetii (intreaba-l pe Burlacu' ). Dupa ce o sa-i reglezi de vreo trei ori ca la carte - gasesti manualul de service pe http://www.vx800.net - o sa te obisnuiesti si cu tacanitul asta. Probabil ca timp de vreun an o sa mai capeti tot felul de mici obsesii, cu care o sa te obisnuiesti pe parcurs. Apoi, dupa cam un an, un an jumate de utilizare o sa-ti dai seama ca este un motor foarte robust si extrem de fiabil. Foloseste ulei bun - orice marca, nu folosi no-name-uri de pe Louis - schima-i consumabilele la timp, pastreaza un cablu de ambreiaj de rezerva permanent, pune-i un parbriz (daca nu are deja), fa-i cel putin o sincronizare de carburatoare o data pe an (daca o folosesti mult prin oras, e necesara si curatarea carburilor) - si o sa ai alaturi un partener de nadejde pe care te poti baza cu toata increderea. Si daca prin urbea ta o sa faci furori cu motorul vezi ca Lonerider si cu mine le vindem . Nu de alta, da' la vremea cand l-am luat eu a fost destul de contagios - Burlacu' l-a luat dupa ce l-a vazut la mine, hehehehe. Radem, glumim dar nu parasim incinta cu tachetii aia da? Altfel spus, pentru a 100-a oara in topicul asta in care doar laudam VX-urile, DA este o motocicleta robusta si de incredere. Si....ottoMane, fa si tu un pic de review vis-a-vis de Raptoru asta.Cum ii place naveta, "cat baga", se da pe o roata..chestii d-astea, si daca crezi ca nu e foarte deplasat cum e fata de VX overall (pozitieconfort, frane, motor, capacitate touring) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 11, 2009 Share Postat Iunie 11, 2009 O sa-i fac si review, deocamdata inca ma mai obisnuiesc cu acceleratia, ca are un cuplu de peste 70Nm de pe la 4000 de ture Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrey_832 Postat Iunie 12, 2009 Share Postat Iunie 12, 2009 foarte frumoasa prezentare, si da, deja am inceput sa ma bucur la maxim de el. E un motor care face fata cu usurinta si aglomerarii de cacao din oras.Parbriz am deja si cand l-am luat prima idee a fost sa ii dau jos cand ajung acasa, parbrizul. Dupa drumul Bucuresti-Iasi, am vazut ca ii prinde bine cu parbrizul, plus ca ii confera o alura mai de turing.Ca ulei am sa folosesc semisinteticul de la Motul 15w50, iar la reglaje cu cred ca am sa ma bag decat la ambreiaj putin deocamdata, bineinteles cu manualul in fata. Imi pare rau ca le vindeti, am citit topicul asta (recunosc, nu tot) si am vazut ca ati fost/sunteti impatimiti Vx-eri, dar oricine trebe sa treaca la un moment la pasul urmator. Am sa intreb printre prieteni de vx-urile voastre, dar sa puneti niste date/poze/pret sau un link cu si despre ele. Numai bine. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 12, 2009 Share Postat Iunie 12, 2009 foarte frumoasa prezentare, si da, deja am inceput sa ma bucur la maxim de el. E un motor care face fata cu usurinta si aglomerarii de cacao din oras.Parbriz am deja si cand l-am luat prima idee a fost sa ii dau jos cand ajung acasa, parbrizul. Dupa drumul Bucuresti-Iasi, am vazut ca ii prinde bine cu parbrizul, plus ca ii confera o alura mai de turing.Ca ulei am sa folosesc semisinteticul de la Motul 15w50, iar la reglaje cu cred ca am sa ma bag decat la ambreiaj putin deocamdata, bineinteles cu manualul in fata. Imi pare rau ca le vindeti, am citit topicul asta (recunosc, nu tot) si am vazut ca ati fost/sunteti impatimiti Vx-eri, dar oricine trebe sa treaca la un moment la pasul urmator.Am sa intreb printre prieteni de vx-urile voastre, dar sa puneti niste date/poze/pret sau un link cu si despre ele. Numai bine. Inca o data, sa o stapanesti sanatos ! O sa devii si tu impatimit de ea si o sa iti ofere multe amintiri de neuitat. Cat despre oferta de vanzare, este aici Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 12, 2009 Share Postat Iunie 12, 2009 Si....ottoMane, fa si tu un pic de review vis-a-vis de Raptoru asta.Cum ii place naveta, "cat baga", se da pe o roata..chestii d-astea, si daca crezi ca nu e foarte deplasat cum e fata de VX overall (pozitieconfort, frane, motor, capacitate touring) Imi zicea un amic bun, mecanic de masini, ca italiencele sunt curve frumoase, dar scumpe. Se referea la Alfa Romeo, atunci. In privinta Alfelor i-am dat dreptate. In privinta motoarelor ii dau dreptate partial - sunt curve frumoase, da' unele nu sunt chiar asa de scumpe. Comuniunea designului european - italienii au un stil distinct, chiar pun suflet din punctul asta de vedere - si tehnologia cea mai avansata din lume - adica cea japoneza - nu poate avea decat un rezultat dintre cele mai bune. Si Raptorul de 1000 este un exemplu pentru asta. Motorul este de-a dreptul delicios, cutia are aspecte de perfectiune, sasiul este foarte bine gandit, franele sunt excelente, ergonomia e... foarte ok. Per total, un motor specific italienesc - ori il iubesti, ori il urasti de la prima vedere. Asta se cam spune despre toate motoarele italienesti, mai ales despre Ducati. Ce nu se spune nicaieri cand se foloseste cliseul asta este ca o motocicleta de genul asta te poate face sa o iubesti, chiar daca nu ti-a placut la inceput. Cam asa e povestea cu Cagiva asta - cand am vazut-o la amicul asta al meu acum 3 ani cand si-a luat-o, nu mi-a placut. Eu mi-am luat VXul, care mi-a placut foarte tare. Anul trecut, in februarie, am imprumutat-o de la amicul asta al meu sa fac naveta cu ea. VXul era la iernat dupa ce nu mai voise sa porneasca in decembrie, si eram in asteptare de ulei si alte consumabile inainte sa-l pun pe roti. So, am luat Raptorul - care a pornit chiar si fara soc la 3 grade, cat erau in seara aia - si m-am dat cu el Bucuresti Ploiesti intr-o saptamana de februarie care a semanat mai mult cu martie, pana pe 15 cand m-a prins ninsoarea pe drum si m-a blocat la Tancabesti. Vremea fiind destul de rece, eu stiindu-ma cu motorul altcuiva, mergand cu ceva mai multa grija decat de obicei, la momentul ala nu am putut sa observ decat ca are ceva mai multa protectie la vant datorita rezervorului exagerat de lat (numai forma e de el, din pacate, ca n-are decat 15 litri). Mergeam cu 140 kmh si ma simteam ca la 100 kmh pe VX. Numai vitezometrul (din pacate cu afisaj electronic) ma trezea la realitate. Dupa experienta de atunci pot spune ca am ramas putin cu gandul la motorul ala super potent, alura ceva mai sportiva - motocicleta e un pigmeu pe langa VX - greutatea mult mai mica, manevrabilitatea mai... facila, ca nici VXul nu duce lipsa. In toamna trecuta amicul asta si-a luat un Sprint ST 1050 - alt deliciu de motor. Asta-i Triumph - sunt convins ca stie toata lumea - motor 3 cilindri paralel, foarte civilizat si foarte manevrabil. Ma rog, s-a hotarat sa vanda Cagiva. M-am ofticat putin ca n-aveam bani, am trecut mai departe. Am bagat kilometri si bani in VX pana cand mi-a propus omu' afacerea - bani in rate si VXul la schimb, cu conditia sa-l vand eu. Adica sa-i dau banii pe care ii scot de pe VX, restul in rate. Am fost de acord. Cunosteam deja marfa. Mersesem cu ea. So, cu pararere de rau, dau anuntul de vanzare, si cu bucurie iau Raptoru' la colindat pe DN1. Evident, cand stii ca motorul e al tau, nu mai esti atat de stresat ca atunci cand mergi cu motorul altuia. Un V de 1000 de cmc, cu un cuplu... cel putin nesimtit, asezat intr-un cadru extrem de usor de manvrat (nu stiu cum sa zic, mie imi da senzatia ca merg pe bicicleta, pur si simplu nu simti motorul sub tine, nu faci nici cel mai mic efort pentru a o apleca in curbe, nimic) toate astea te indeamna. Chiar e curva, italianca asta. Dupa doua zile de mers am descoperit cat de imatur, cat de infantil sunt. Motocicleta ma atrage in mrejele ei cu un cuplu bestial, iar eu ma las vrajit ca la 18 ani. OK, sa incerc sa explic de ce - la VX cand tragi acceleratia, motorul pleaca. Ca sa plece ceva mai tare, trebuie sa tragi ceva mai tare de acceleratie. Daca iti bagi mana in acceleratie la maxim, simti cum da sa fuga de sub tine si chiar accelereaza puternic, intinzandu-ti putin mainile. La Raptor, cand tragi de acceleratie... esti mancat. Daca misti acceleratia un milimetru, efectul este similar cu deschiderea acceleratiei in mod obisnuit la VX - motorul pleaca previzibil, fara sa ai prea multe probleme. Inca un milimetru in plus, si deja trebuie sa te tii bine. Daca deschizi acceleratia la jumatate, fii pregatit sa te ridici pe o roata, tine-te bine de ghidon, strange rezervorul intre genunchi si ranjeste-te tamp. Mie asta mi se intampla in ultima saptamana. Ranjesc tamp. Singura problema cu genul acesta de aceleratie - extrem de sensibila si brutala - este la manevrele pe care incerci sa le faci cu viteza mica - gen mers prin parcarea de la serviciu, intr-a-ntaia, printre masini, cu 20 kmh. Acum m-am obisnuit sa manevrez cu maaaare finete acceleratia, dar in primele doua zile la genul asta de mers imi era imposibil sa tin acceleratia constanta. Efectiv lucreaza in milimetri. Acum m-am obisnuit. Dar placerea asta imi da dependenta, si ma tampeste dupa cum ziceam. Asa se face ca, desi eu am impresia ca ma deplasez cu aceleasi viteze cu care ma deplasam cu VXul pe drumul binecunoscut pana la serviciu si inapoi acasa, am reusit sa scurtez timpul cu 10 minute. M-am surprins facand manevre aparent riscante printre masini - depasiri din scurt, chestii d-astea - care in continuare mi se par periculoase. Constientizez ca fac prostii uneori, bazandu-ma pe increderea pe care mi-o ofera motorul incredibil - o sa afirm toata viata mea ca motorul de TL chiar a fost si este unul de exceptie. Astazi am constientizat ca cu VXul mergeam atent la trafic, fiind pregatit de frana si cautand in permanenta cale de scapare in cazuri de urgenta. Cu Raptoru' merg la fel de atent la trafic, cautand in permanenta cale de scapare, dar ma bazez pe acceleratie in cazuri de urgenta. Efectiv, sunt multe situatii in trafic in care cea mai simpla scapare este acceleratia puternica pe culoarul de scapare. Am fost de multe ori calarit de diversi soferi care mai de care piloti si am cedat mereu prin incetinire si lasandu-i sa se duca. Multi insa nu se duceau si continuau sa ma calareasca, asa ca incercam sa scap prin acceleratie. Cu VXul scapam usor de majoritatea masinilor, dar am avut si experiente neplacute cu Audiuri si BMWuri cu motoare pentru care se platesc impozite de trei ori cat salariul meu. Cu Raptoru' nu mai exista acest pericol. Revenind la lucruri mai umane - consumul este surprinzator de mic, dat fiind faptul ca nu m-am abtinut de la turat motorul - 5.5 la suta. E adevarat, mergand in afara orasului. Pozitia este arhicunoscuta, ceva mai sportiva din cauza scaritelor care se afla putin mai sus si mai in spate decat la VX. Vantul te bate ceva mai putin, dupa cum ziceam, si datorita rezervorului mai lat. Cutia de viteze este enervant de silentioasa si de precisa. Cursa la schimbator este insa la fel de lunga ca la VX. Franele sunt excelente, confera un mare grad de incredere - am avut ocazia sa fiu nevoit sa opresc la treceri de pietoni pe DN1 de la viteze de peste suta (da, sunt ilegalist) si am oprit fara emotii. Ca minusuri - transmisia pe lant (nimic nu e ca cardanul ) care implica in primul rand cheltuieli suplimentare cu sprayuri de curatat si de uns lantul. Apoi galeria de evacuare de la pistonul din spate - chiar teva care iese din piston - se afla sub sa, coboara la verticala, oarecum aproape de piciorul stang. La drum lung nu se simte, dar in oras emana o caldura de te doboara. Si cam atat cu minusurile. Ar mai fi costurile mai ridicate de intretinere - bujiile sunt CRK care sunt cam dublu la pret fata de DPRurile de pe VX, cauciucul spate e de 180 si e cam cu 50% mai scump decat cel de 150 de pe VX, are doua discuri de frana fata - avantaj frana - dar schimbatul placutelor implica un cost dublu. Imensa furca upsidedown e de 45mm - semeringurile sunt mai scumpe. Baia de ulei e de 3300 ml vs. 2800 ml la VX. Plus cheltuielile suplimentare cu schimbatul lantului. Toate astea aduna o suma considerabila in plus la intretinerea motocicletei. Si da, asta este un minus, fara doar si poate. Insa... nu pot descrie - cel putin nu acum - ce se intampla cand accelerezi. O sa incerc sa dau un exemplu. Miercuri ma intorceam acasa pe la ora 4 jumate. Eram intre doua localitati, pe DN1, mergand legal, adica cu 150. Culmea e ca intr-a sasea are acelasi raport turatie - viteaza pe care il aveam cu VXul. Adica 6000 rpm la 150. Banda a doua libera, banda intai ocupata de trei masini razlete. O linie dreapta cam de 3 km pana la Ciolpani. Mergeam relaxat. Vad in zare pe banda a doua o masina gri care avea un spate interesant. Mi s-a parut a fi Mustang. Initial mi-am zis "las' ca vad io ce e cand o ajung". Dupa care m-am gandit "i-a sa vad ce masina e asta" si am tras putin acceleratia. Nu vreau sa exagerez, dar de la 6000 rpm si 150 a urcat ca gandul la 7500 rpm si 180 kmh, ajuntandu-ma sa ajung in spatele respectivei masini cam in 3 sau 4 secunde. Singurul impediment a fost zgomotul vantului. Am fost atat de placut surprins de reactia motorului la viteza respectiva incat i-am multumit soferului din masina respectiva, care s-a dat pe prima banda din timp, si nici n-am mai incetinit pana am intrat in localitate. Evident ca am uitat sa ma uit ce masina era. Cred ca era Mustang. Dar ce mai conteaza ? Abia acum mi-am adus aminte faza asta, la momentul ala am uitat de ce accelerasem. Efectul este devastator. Si nu glumesc. Chiar este devastator. Juma de centimetru de acceleratie in plus iti poate crea necazuri imense. Si sunt constient de asta. Da' al naibii sa fiu ca e extrem de placut ! Si chiar nu exagerez cu viteza, in general viteza mea de deplasare pe DN1 este 130 kmh in afara localitatilor. Mai am evadari scurte la viteze mai inalte, cand e mai liber. Viteza chiar nu e palpitanta deloc. Acceleratia, insa... Este geniala. Concluzia - mi-am luat motor care papa mai multi bani, dar a carui acceleratie face toti banii Hai ca ma opresc aici, mai zic altele si alta data. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 12, 2009 Share Postat Iunie 12, 2009 ......................................................... Concluzia - mi-am luat motor care papa mai multi bani, dar a carui acceleratie face toti banii Hai ca ma opresc aici, mai zic altele si alta data. Un review comparativ ca al tau nu gasesti in nici o revista de profil. Complet si savuros. Multumesc ottoMan . Totusi ( tre sa o spun ca nu ma pot abtine), parca parca in spatele tuturor cuvintele tale se observa o exaltare, o multumire, o bucurie...o...ceva, mai mare decat ne spui tu direct referitor la Italianca asta focoasa.Eu cred ca incerci sa ne protejezi, sa dormim in continuare bine cu gandul ca VX-ul e un motor minunat Adica, sper ca realizam cu totii ca(,) Cagiva e mult superioara VX-ului, sunt cativa ani buni diferenta intre ele si tehnica a evoluat, asa ca nu mai tine in tine, ...BUCURA-TE din toata inima (let it go dude, ...let it go...) Sa o stapanesti sanatos man, si sa iti aduca numa placere. Si un lucru sa iti fie clar, eu unu nu ma urc pe asta noua a ta ca stiu ce am patit cu VX-ul....de la tine "se ia" si cine stie ce patesc.Poti sa ma rogi cum vrei tu ca nu ma urc decat poate odata in gluma asa, maxim de doua ori Toate bune! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
andrey_832 Postat Iunie 13, 2009 Share Postat Iunie 13, 2009 aveti idee daca cablul de km se potriveste si de pe altceva, sau poate fi facut dintr-un alt cablu tot de japan? Nu de altceva de e 80 ron un cablu. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
ottoMan Postat Iunie 15, 2009 Share Postat Iunie 15, 2009 @andrey 832 - cablul de kilometraj ar trebui sa se potriveasca de la orice suzuki care are sistemul similar - cablu invartit de roata fata care se baga in fundul ceasului de kilometraj. De exemplu un GS500. Da' nu intreba la dealeri sau reprezentante, cauta in anunturile cu motoare dezmembrate. @Burlacu' - sa stii ca nu am incercat sa-mi ascund multumirea. Cei 15 ani diferenta de tehnologie se vad si se simt la orice pas. Cat despre drive-test... hehehehe, nu ma tem ca o sa te apuce pe tine bazdacii sa-ti iei un Raptor, da' merita sa vezi cam ce ar putea face un VStrom de 1000 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
G.Burlacu Postat Iunie 19, 2009 Share Postat Iunie 19, 2009 Ieri am avut ocazia sa merg in paralel cu alt VX si sa compar km/h ai mei raportat la rpm, cu celalalt VX. Mi-am dat seama de ce imi arata mie la 100km/h cam 4500 rpm.Acum stiu.E ceva stricat Cand eu aveam 100 la ora VX-ul celalalt arata vreo 110km/h.In concluzie..cam la orice viteza imi arata cu 10 km/h mai putin , astefel ca dupa ceasurile mele la 90 km/h si 4000 de ture, in realitate sunt asa cum stiam si eu 100km/h. Problema este ca nu stiu ce e stricat: sa fie cablul de acceleratie, sa fie melcul de la roata, sau sa fie tot ceasul?? Vreo idee aveti?? Eu parca as pune banii pe cablu..... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.