Sari la conținut

Suzuki Vx 800


OLY
 Share

Postări Recomandate

@Burlaco - Ulei imi consuma si mie, fara sa scoata fum. Si consuma in mod constant cam 700 de ml la mia de km - am mai tot zis asta. E de la semeringurile de supape, pe care nu stiu cand o sa apuc sa le schimb. In tobe si la mine e funingine. Pe de alta parte, daca ai avea amestecul prea bogat ai avea si bujiile innegrite, ceea ce la tine nu e cazul, din cate am inteles, ca de fiecare data cand le-ai verificat erau caramizii - ai pus si o poza pe aici la un moment dat. Eu iti recomand sa nu te apuci de desfacut carburatoare si curatat. Din cate stiu de la tine, motorul l-ai folosit 90% pentru ture lungi. Eu am facut operatia de curatare a carburatoarelor o data pe an pentru ca ma mers mult prin Bucuresti. La ultima desfacere, cea de asta iarna, chiar le-am gasit curatele, in conditiile in care tot anul trecut am facut naveta Bucuresti Ploiesti si alte iesiri din oras, iar prin Bucuresti am mers maxim 300 km tot anul. Asa cum il folosesti tu, cred ca nu e cazul sa te complici. Ce poti sa faci, pentru a te asigura ca le ai curate - ca sa nu ma crezi pe cuvant - e sa iei un aditiv de benzina, il folosesti la trei plinuri si poti fi sigur ca ai carburile curate. Dup-aia ne ocupam de sincronizare - practic ai nevoie doar de sincronizarea in ture, ca ai vazut ca la relanti iti sta gigea - schimbi bujiile, daca nu sunt iridium si in functie de cati km ai, filtrele de aer sa fie proaspete (nu stiu cand ti le-ai schimbat ultima oara) si cam asta e toata revizia. Eu n-am nicio problema sa le desfacem cu totul si sa le suflam cu decarbusolv - imi face mare placere sa surubaresc, cand aveam Jawa ii curatam carburatorul o data pe luna, da' ala saracul se murdarea rau de la uleiul de 2T. Sunt dispus sa stam cu mainile in carburatoarele tale o dupa-amiaza de uichend - nu stiu daca duminica asta o sa pot, te tin la curent - dar la cum iti stiu motorul, ti-am zis ca nu cred ca e cazul de desfacut in amanunt. Cum preferi si tu.

 

In alta ordine de idei, sa va povestesc ce mi s-a intamplat ieri. Asa ma amuz si ma enervez in acelasi timp, de nu se poate. So, pe la 4, cand sa plec de la serviciu, incepe o ploaie torentiala, cu grindina. Asta in Ploiesti, ca in Bucuresti n-a plouat asa tare. Buuun, stau sa se domoleasca ploaia, sa nu mai dea cu grindina si plec pe la patru jumate. Ploua in continuare, dar marunt, era deja genul de ploaie care adauga putina placere plimbarii. In fine, pornesc motorul dupa vreo patru incercari - deja incepusem sa ma panichez. O ia la a cincea incercare, intr-un singur cilindru. Cu socul tras relantiul statea pe la 1100. Plec, in speranta ca isi da drumul si al doilea cilindru.

 

Si isi da drumul treptat, cat sa-mi faca viata mai palpitanta. O tineam intr-a doua, pe la 40kmh pe ora si brusc zvacnea si pleca cu avant cand o lua si al doilea cilindru, apoi iar mergea intr-unul. Face asa cam de trei ori pe o distanta de vreo 300 de metri - va dati seama ce diferenta de turatie era , ca mai aveam si socul tras - pana la urma nu se mai opreste si merge in doi. Inchid socul si ma indrept spre podul de la iesirea din Ploiesti. Vad la baza podului ca e coada de masini, toate cu stopurile de frana aprinsa.

 

In prima faza m-am gandit ca a fost accident, cand m-am apropiat mi-am dat seama de ce se miscau masinile cu viteza melcului - se formase la baza podului un lac, de vreo 40 de cm adancime si cam 50-80 de metri lungime. La dracu', imi zic, si reduc viteza. Dau a intaia si intru in apa. Maxim 20 de kmh la ora. Ma tarasc, dar apa imi ajungea pana la picioare. Ce credeti ca se intampla ? Se opreste motorul, bineinteles. Nici n-am apucat sa urc pe pod. Trag pe dreapta dupa lac, dau de cateva ori de buton, cu soc, fara soc. Nu da niciun semn. OK, e momentul sa ne panicam si sa ne gandim ce dracu' facem. Imi trec mai multe posibilitati prin minte, insa refuz cu obstinatie sa las motorul la serviciu (nu eram departe) si sa iau o masina pana la Bucuresti.

 

Ma intorc cam 200 de metri pana la reprezentanta Yamaha, unde au si service. M-am gandit ca la service gasesc o cheie de bujii (normal ca pe a mea n-o aveam la minte, nu ma invat minte niciodata) sa dau bujiile afara, sa dau la automat in gol de cateva ori, sa-l deznec si sa plec mai departe. Ma gandeam ca a luat apa pe la admisia de la filtrul de aer din spate. Ceea ce in final s-a dovedit a fi adevarat, dar mai e mult pana la final. Ajung la Yamaha, intru in curte. Ei au magazinul si serviceul la etajul 1, accesul se face pe o rampa lunga si destul de abrupta. Las motorul jos, urc si il intreb pe baiatul de acolo daca are o cheie de bujii de 18. Are, normal, ca doar d-aia e service. Ma invita sa urcam motorul. Coboram amandoi si impingem animalul pana sus. Cred ca nu stia la ce se inhama. Eu am impins de ghidon, iar el din spate. Pe toata rampa aia am avut senzatia ca am impins singur, da' n-am avut tupeul sa intorc capul sa ma uit la el, ca mi-era frica sa nu scap motorul. Bine, nici el nu avea o constitutie prea atletica. Ajungem cu chiu, cu vai sus, numai ca sa descoperim ca tubulara de bujii de 18 nu intra in locasul bujiilor la mine. Nici macar la cilindrul spate. Cheie de bujii articulata au, dar doar de 16.

 

Omu' oricum se uita la mine ca la extraterestrii cand ii povesteam despre problemele motorului, cum am izolat bobinele, cum am mai avut probleme cu apa, etc. Era total dezinteresat si imi dadea senzatia ca nu intelege romaneste. De fapt e roman, dar avea un sictir in el de nedescris. Apare sef'su', cu treaba pe acolo. Ma ignora o perioada, timp in care mai incercam sa-l pornesc, sunam prieteni sa gasesc o solutie. La telefon nu am gasit nicio idee salvatoare, motorul tot nu pornea. In sfarsit ma baga in seama sefu'. Baiat extraordinar. Incercam sa-l pornim acoperind cu mana admisia de la filtrul de aer din spate. Cu soc, fara soc, cu acceleratie, fara acceleratie. Semne vagi ca ar lua-o, dar nimic hotarat. Dupa vreo juma de ora de chinuiala decid sa las motorul in curte la serviciu si sa-l iau pe Ia-ma Nene pana acasa.

 

Intorc cu greu motorul in locul stramt si nea sefu' imi zice sa-mi dau drumul pe rampa, in treapta a doua, si sa incerc sa o pornesc asa. Zis si facut: bag a doua, pun contactul, imi dau drumul, pe la jumatatea rampei eliberez ambreiajul, motorul de invarte, dar nu zice nimic. O mai las sa ia avant pana jos, eliberez ambreiajul si o ia intr-un cilindru. Ajung la poarta, unde erau si baietii deja, era cale de maxim 10 metri, si motorul moare. Sefu', cand a vazut ca avem o sansa - eu sa pornesc motorul, el sa scape de mine si sa poata pleca acasa - insista sa mai incercam la automat. Si incercam. Cu mana pe admisia filtrului de aer. Si o ia intr-unul. Apoi imediat si al doilea. Al doilea mai intrerupe, dar pana la urma se stabilizeaza. Mai stam de vorba vreo 10 minute, timp in care el ma sfatuieste sa nu plec pana la Bucuresti asa, mai bine o las in curte la serviciu. Io nici nu vreau sa aud. Ploaia se oprise de tot, n-aveam niciun motiv sa nu duc motorul acasa. In fine, vorbim multe despre posibilele cauze ale acestor manifestari si plec. Pe drum a mai plouat pe alocuri. Motorul a mers fara intreruperi, permanent in ambii cilindri pana acasa. N-a mai facut nicio figura.

 

Explicatia pe care am gasit-o eu: la cilindrul din fata inca mai am intreruperi la bujie. Probabil va trebui sa schimb fisa cu tot cu bobina, oricat am tot izolat eu pe acolo. La cel din spate aveam tubul acela de cauciuc de la admisia filtrului de aer orientat spre spate. Cand am trecut prin lac, a luat apa. In acest mod, cilindrul spate a cedat. Cel din fata era inca in procesul de intrare in functiune - cand face figuri, trebuie tinut turat motorul, fie din acceleratie, fie din soc. Eu tocmai inchisesem socul de tot si mergeam foarte incet. Au cedat amandoi. Pana la urma motorul a pornit, pentru ca una peste alta am stat cam o ora la adapost, timp in care s-au mai uscat chestiile. Toate.

 

Azi sunt anuntate averse dupa-amiaza. Daca iar e inundatie la iesirea din Ploiesti, ocolesc tot orasul de doua ori - ies spre Brasov si ma intorc pe centura - decat sa mai trec prin vreun lac. Aseara am intors admisia de la filtrul de aer din spate cu gura in sus - am mai castigat vreo 10 cm in felul asta - si am aplicat restul de izolatie primita de la Lonerider pe fisa de la bujia fata - la imbinarea dintre pipa si fisa, acolo mi se pare un loc vulnerabil. Multumesc mult, Lonerider. Trebuie neaparat sa imi cumpar si eu o rola de izolatie de genul asta, mi-am lipit si crapatura de la plasticul de sub sa cu ea. E polivalenta si face o treaba excelenta.

 

Inca un post luuuung... cat o zi de post :) Ma opresc aici, dar va amenint ca mai povestesc. Viata cu VXul e palpitanta - Burlacu', dupa cum vezi nu e poveste de dragoste, nici n-ar putea fi, ca VXul meu e masculin, eu am familie si nu sunt gay :eek:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inca un post luuuung... cat o zi de post :P Ma opresc aici, dar va amenint ca mai povestesc. Viata cu VXul e palpitanta

 

Eheeeey asta-i dragoste cu nabadai :P Intr-adevar un post lung, dar l-am savurat de la inceput pana la sfarsit. O adevarata aventura din care iese la iveala personalitatea VX-ului dar si a Riderului :) In uichend o sa ii fac si io niste poze noi, mai ales ca duminica ce a trecut am lustruit la el vreo 3 ore (deh...m-a prins o ploicica de cativa stropi in plimbarea de sambata dar au fost de ajuns sa ii stinga stralucirea)

 

Parca intr-un mod mai diabolic asa abia astept sa vad daca s-a mai intamplat ceva cu tine azi :eek: Oricum se pare ca motocicletele astea au o atractie deosebita la apa.Eu cel putin de foarte putine ori am plecat la plimbare fara sa fiu nevoit sa imi pun combinezonul de ploaie :D

 

In ceea ce priveste carbelitoarele mele, o sa iti ascult sfatul: cand ai o dupa amiaza libera facem o sincronizare ca la carte si poate reglajul de amestec si vad dupa aia ce se intampla, cum se comporta, cum trage etc.Oricum, bujiile sunt iridium, schimbate inainte de iernat ( adica acum maxim 1000 de km), filtrele de aer la fel.Practic sunt ca si noi. O sa verific oricum bujiile sa vad ce culoare mai arata acum si functie de asta vedem daca ne bagam si la reglarea amestecului sau nu.

 

" Chip in taci" ca sa zic asa si poate ne mai delectezi cu un post luuuuung

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Got the beer ? Got the popcorn ? OK, here we go:

 

Ieri cand am plecat incepuse furtuna in Ploiesti - vant puternic, se innorase foarte tare, tuna si fulgera, dar nu era niciun strop de ploaie. Am pornit voiniceste spre Bucuresti, echipat cu pantalonii de ploaie, asteptand sa ma ud. Dar... iar am luat teapa. Inspre Bucuresti era din ce in ce mai senin, din ce in ce mai cald. Am ajuns acasa cam transpirat din cauza echipamentului de ploaie si fara nicio aventura personala. Pe drum am asistat doar la o aventura, la care insa din pacate nu am putut sa ajut prea mult.

 

Trecand prin Tancabesti am vazut pe sensul celalalt trei motoare oprite cu patru baieti invanrtindu-se in jurul unui dintre ele. Am intors la intersectia cu soseaua spre Snagov, gandindu-ma ca macar cu o cheie de bujii pot ajuta. M-am oprit langa ei, ne-am salutat si am aflat cateva detalii - un gsxr mai vechiut ramasese fara baterie. M-am gandit - si eu, si ceilalti - la releul de incarcare si la siguranta centrala, ca si cauze posibile. A scos omul bateria si a probat-o pe motorul unuia dintre ceilalti - tot un VX (mov, din 93). Baterie era alive and well. Ramasese siguranta centrala, pe care se chinuiau sa o gaseasca. M-au intrebat pe mine daca ma pricep la electrica, unde ar fi siguranta buclucasa. Din pacate electrica nu e punctul meu forte - dupa cum se vede si la aventurile cu motorul meu.

 

Am fost partial folositor cu o cheie de 10, un sfat de achizitionare cauciucuri de pe cauciucurimoto.ro pentru posesorul celui de-al treilea motor (un VFR750), o confirmare catre posesorul VXului ca nu trebuie sa zdrangane nimic la ambreiaj, si cam atat. Un nene cu masina (ii cunostea, nu stiu cine era) pornise deja in cautarea unui electrician. Am intrebat daca mai pot ajuta cu ceva, mi s-a confirmat ca nu, si am plecat spre casa. Vestea buna e ca azi dimineata, trecand spre serviciu, nu mai erau acolo :) deci au rezolvat-o cumva.

 

Azi e innorat, racoare, sigur ploua - cel putin din ce au zis la prognoza meteo. Eu sper numai sa ploua cat timp stau eu pe la munca, sa se opreasca pe la 4.

 

@Burlacu' - esti obsedat de lustrul motorului tau :eek: Luni seara, cand am umblat sa-i modific admisia la filtrul de aer si am izolat fisa, am curatat-o si eu bine pe a mea, profitand ca ii dadusem jos plasticul de sub sa si am acces si la parti mai ascunse. Arata superb. Ieri dimineata cand am plecat de acasa udasera pe Chitila si pe Bucurestii Noi deja - aia a fost singura bucata de drum uda din cei 55 de km pana la serviciu. Am ajuns cu ea la munca la fel de murdara ca si cu o zi inainte. Imi ziceau colegii (aia motociclisti, ca suntem vreo 5 pe aici) "bai, da' n-ai curatat-o si tu ?" si nu ma credea niciunul ca am curatat-o. Asa ca aseara ce crezi ca am facut ? Am baut o bere, am citit revista Bike si am fumat vreo 3 tigari. :D La ce naiba sa-l mai spal ? Azi oricum o sa ploua, se face din nou ca porcul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buun, dupa "provocarea" lansata de @ottoMan, m-am hotarat sa fac si eu un update cu si depsre VX-ul meu.

Asadar, am mers aproape ca la un "blind date" sa il intalnesc la Targu Mures acum trei ani, in august 2006. Spun "aproape un blind date", pentru ca apucasem sa ii cunosc un "văr" de-al lui care isi facea veacul pe aici prin Bucuresti, strunit de un Chitilist convins, si cel putin stiam cum arata live si in ce hal arat pe el. Mi-a placut din prima poza care am vazut-o iar descrierea tehnica nu a facut decat sa intareasca.Era fix ce imi doream: clasic, cu doua ceasuri pe bord si far rotund.La vremea aia cam asa arata motocicleta visurilor mele si nu conta ca era fabricata in 63 sau 2004.Estetic asa doream sa fie si PUNCT. Stiu ca sunt multe care indeplineau criteriile astea dar tot timpul am gasit chichite...ba ca rezervoul e prea racing, ba ca saua e prea in sus, ba ca nu are sapca si asa mai departe.Ei bine cu VX-ul a fost altceva.

L-am vazut, si in 10 minute maxim am incheiat tranzactia. Habar nu aveam de nimic depre el, optic arata foarte bine dar mecanic tot ce mi-am dat seama a fost ca a pornit iar restul...ei bine restul a fost incredere oarba.Ceva mi-a spus ca nu voi da gres.

Primul drum cu el, bineinteles ca a insemnat si prima ploaie, si se pare ca "ploaia aia" ma urmareste mai mereu.Incantarea nu poate fi descrisa in vorbe.

Au urmat schimburile de consumabile si apoi plimbari.VX-ul a fost cel care m-a dus prima data pe Transfagarasan,mai mult de jumate din drum pe ploaie, dar tot el a fost cel care a incasat, la intoarcere, in cauciucul spate, o minunata cheie de 10-12 care de la gropi a cazut din trusa de scule ce era sub Âşa.

Tot VX-ul a fost primul care m-a dus pentru prima data peste hotare, prima oara pana la Ruse apoi pana la Sofia, bineinteles tot pe ploaie ( de la Giurgiu la Sofia si ceva din retur ), dar tot el m-a trantit in capitala bulgareasca cand a simtit la copite piatra cubica uda.Doar ca atunci s-a cam pacalit, pentru ca eu am scapat fara nimic ( aveam 15-20 km/h)dar el si-a strambat un semnal si infundata rezervorul. Rezervorul este asa si in ziua de azi, este destul de putin infundat, insa fara nici o zgarietura, si nici nu cred ca o sail mai indrept vreodata...ii da o nota aparte :) plus ca este amintirea mea si vreau sa o pastrez.

Se pare ca i-a placut tare mult Bulgaria calutului meu pentru ca a mai vazut-o de 2-3 ori.

 

Intre timp si eu am avut grija de el...i-am dat ulei bun la fiecare 5000 de km, schimbat intodeauna impreuna cu filtrul de ulei, filtrele de aer de asemenea nu au fost neglijate,la fel uleiul in furca, lichid de frana si racire schimbat cam la fiecare an, i-am pus manere incalzite, arcuri progresive la furca, plus un windshield sa nu strice freza.

 

Am avut si dureri de cap cu el, sau mai degraba dureri in cap, pentru ca tot auzeam țacăneli, si alte zgomote prin motor.TOATA lumea mi-a zis ca tacanitul sunt eu si eventual ca am o casca poate prea silentioasa, ca motorul nu are nimic si ca sa ma rog sa traiesc eu cat o sa tina motorul asta.( sper sa nu fi fost vreun fel de blestem ca am pus-o).Eu capos, am reglat tachetii si de 2 ori intr-un uichend, am fost si la Doctorul VX-urilor, pana in Alba Iulia la Lonirider ( :cheers:si multumesc pe aceasta cale) de se cruceau toti cand auzeau motivul pentru care am venit din Bucuresti pana in Alba.

 

Revizia facuta cu Lonirider si ASX la Alba era doar inceputul pentru pregatirile "marii plimbari" - Turul Europei.Asadar, l-am incaltat cu caucioace noi, i-am pus furtun de frana cu inserie metalica pe fata, i-am schimbat placutele de frana fata spate cu EBC double sinterised care se zice ca sunt printre cele mai bune, a afumat doar bujii Iridium, si i-am luat 2 frati top case-ului din dotare: 2 side case-uri de 46 de litri.

 

In 14 august 2008 am plecat in marea provocare.O motocicleta de 14 ani atunci la un drum de 8000 de km timp de 18 zile cu vreo 4 zile pauza.M-a dus si peste 700 de km pe zi, incarcat cu top case, 2 side case, rucsac de vreo 60 litri pe locul pasagerului, tank bag pe rezervor, toate incarcate la maxim si pe mine la carma fara nici o problema tehnica.Evident, drept rasplata, la jumatatea drumului, in Valencia, i-am pus sange nou - Castrol 15W50 si se pare ca i-a placut foarte tare ca de atunci numa d-ala ii dau.

La intoarcere, probabil ca era stresat si obosit ca prin Croatia a dat cu mine de pamant iarasi, dar de data asta a avut grija sa nu se mai pacaleasca: el nu a patit nimic dar mie mi-a bagat un picior in gips.N-am comentat nimic...poate ca era dreptul lui :eek:

 

Ei bine, si usor usor ne apropiem de zilele noastre, multe nu prea s-au mai intamplat, dar simt ca ii este dor de mine.Simt ca ma asteapta in garaj in fiecare sambata sau duminica, asa cum ii era obiceiul, iar eu, din cauza timpului prea putin nu ii mai acord atentia necesara.De multe ori doar trec pe la el, il mangai, de multe ori chiar ii vorbesc si ceva mai rar ca altadata il scot la plimbare.

 

Si DA, spal si lustruiesc la el de fiecare data cand am timp si poate daca o fi criza economica chiar criza, si o sa am de ales in a-mi cumpara mie un parfum sau lui un polish o sa aleg polish-ul. Pentru ca imi place sa il vad curat, pentru ca imi da o senzatie de bine sa il stiu ingrijit nu doar mecanic ci si estetic, pentru ca uneori sunt putin paranoia ca " nu cumva sa imi rugineasca mie tobele daca sta noroiul pe ele", si de sa fiu ipocrit si sa mint...pentru ca imi place atunci cand un necunoscut si necunoscator in ale motocicletelor ma intreaba: "Este nou???", iar eu ii raspund cu mandrie: " NU, are 14 ani..."

 

Stiu ca suna infantil, ridicol si poate melancolic pentru foarte multa lume dar nu imi pot ascunde aceste ganduri despre motocicleta asta.Nu vreau sa o vand niciodata, si imi doresc sa imi pot permite inca una pe care sa o pot privi neutru, ...ca pe un fier, ca pe o pereche de pantofi, sa ma duca de la A la B, sa am grija de ea cum am de o preche de pantofi fara nici un fel de implicatie..."ii mai dau cu crema din cand in cand, iar cand se strica ii arunc", dar tare mi-e frica ca lucrul acesta nu se va intampla..

 

Asadar, uite ca implinim mai bine de 25.000 de km din august 2006 si pana azi, 99% facuti in afara orasului, si zic eu ca am avut destul de bine grija unul de celalalt.

Dar, motocicleta asta a facut chiar mai mult de atat, motocicleta asta mi-a facut prieteni.Pe cei mai multi poate ii vad o data pe an, dar nu asta conteaza, eu stiu ca sunt acolo si oricare din ei mi-ar da o mana de ajutor la nevoie.

Va salut pe toti bravi VX-ari, cu chipiul in mana si fruntea spre pamant!

 

PS: In uichend trag si cateva poze noi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buun, dupa "provocarea" lansata de @ottoMan, m-am hotarat sa fac si eu un update cu si depsre VX-ul meu.

Asadar, am mers aproape ca la un "blind date" sa il intalnesc la Targu Mures acum trei ani, in august 2006. Spun "aproape un blind date", pentru ca apucasem sa ii cunosc un "văr" de-al lui care isi facea veacul pe aici prin Bucuresti, strunit de un Chitilist convins, si cel putin stiam cum arata live si in ce hal arat pe el. Mi-a placut din prima poza care am vazut-o iar descrierea tehnica nu a facut decat sa intareasca.Era fix ce imi doream: clasic, cu doua ceasuri pe bord si far rotund.La vremea aia cam asa arata motocicleta visurilor mele si nu conta ca era fabricata in 63 sau 2004.Estetic asa doream sa fie si PUNCT. Stiu ca sunt multe care indeplineau criteriile astea dar tot timpul am gasit chichite...ba ca rezervoul e prea racing, ba ca saua e prea in sus, ba ca nu are sapca si asa mai departe.Ei bine cu VX-ul a fost altceva.

L-am vazut, si in 10 minute maxim am incheiat tranzactia. Habar nu aveam de nimic depre el, optic arata foarte bine dar mecanic tot ce mi-am dat seama a fost ca a pornit iar restul...ei bine restul a fost incredere oarba.Ceva mi-a spus ca nu voi da gres.

Primul drum cu el, bineinteles ca a insemnat si prima ploaie, si se pare ca "ploaia aia" ma urmareste mai mereu.Incantarea nu poate fi descrisa in vorbe.

Au urmat schimburile de consumabile si apoi plimbari.VX-ul a fost cel care m-a dus prima data pe Transfagarasan,mai mult de jumate din drum pe ploaie, dar tot el a fost cel care a incasat, la intoarcere, in cauciucul spate, o minunata cheie de 10-12 care de la gropi a cazut din trusa de scule ce era sub Âşa.

Tot VX-ul a fost primul care m-a dus pentru prima data peste hotare, prima oara pana la Ruse apoi pana la Sofia, bineinteles tot pe ploaie ( de la Giurgiu la Sofia si ceva din retur ), dar tot el m-a trantit in capitala bulgareasca cand a simtit la copite piatra cubica uda.Doar ca atunci s-a cam pacalit, pentru ca eu am scapat fara nimic ( aveam 15-20 km/h)dar el si-a strambat un semnal si infundata rezervorul. Rezervorul este asa si in ziua de azi, este destul de putin infundat, insa fara nici o zgarietura, si nici nu cred ca o sail mai indrept vreodata...ii da o nota aparte :laugh: plus ca este amintirea mea si vreau sa o pastrez.

Se pare ca i-a placut tare mult Bulgaria calutului meu pentru ca a mai vazut-o de 2-3 ori.

 

Intre timp si eu am avut grija de el...i-am dat ulei bun la fiecare 5000 de km, schimbat intodeauna impreuna cu filtrul de ulei, filtrele de aer de asemenea nu au fost neglijate,la fel uleiul in furca, lichid de frana si racire schimbat cam la fiecare an, i-am pus manere incalzite, arcuri progresive la furca, plus un windshield sa nu strice freza.

 

Am avut si dureri de cap cu el, sau mai degraba dureri in cap, pentru ca tot auzeam țacăneli, si alte zgomote prin motor.TOATA lumea mi-a zis ca tacanitul sunt eu si eventual ca am o casca poate prea silentioasa, ca motorul nu are nimic si ca sa ma rog sa traiesc eu cat o sa tina motorul asta.( sper sa nu fi fost vreun fel de blestem ca am pus-o).Eu capos, am reglat tachetii si de 2 ori intr-un uichend, am fost si la Doctorul VX-urilor, pana in Alba Iulia la Lonirider ( :cheers:si multumesc pe aceasta cale) de se cruceau toti cand auzeau motivul pentru care am venit din Bucuresti pana in Alba.

 

Revizia facuta cu Lonirider si ASX la Alba era doar inceputul pentru pregatirile "marii plimbari" - Turul Europei.Asadar, l-am incaltat cu caucioace noi, i-am pus furtun de frana cu inserie metalica pe fata, i-am schimbat placutele de frana fata spate cu EBC double sinterised care se zice ca sunt printre cele mai bune, a afumat doar bujii Iridium, si i-am luat 2 frati top case-ului din dotare: 2 side case-uri de 46 de litri.

 

In 14 august 2008 am plecat in marea provocare.O motocicleta de 14 ani atunci la un drum de 8000 de km timp de 18 zile cu vreo 4 zile pauza.M-a dus si peste 700 de km pe zi, incarcat cu top case, 2 side case, rucsac de vreo 60 litri pe locul pasagerului, tank bag pe rezervor, toate incarcate la maxim si pe mine la carma fara nici o problema tehnica.Evident, drept rasplata, la jumatatea drumului, in Valencia, i-am pus sange nou - Castrol 15W50 si se pare ca i-a placut foarte tare ca de atunci numa d-ala ii dau.

La intoarcere, probabil ca era stresat si obosit ca prin Croatia a dat cu mine de pamant iarasi, dar de data asta a avut grija sa nu se mai pacaleasca: el nu a patit nimic dar mie mi-a bagat un picior in gips.N-am comentat nimic...poate ca era dreptul lui :P

 

Ei bine, si usor usor ne apropiem de zilele noastre, multe nu prea s-au mai intamplat, dar simt ca ii este dor de mine.Simt ca ma asteapta in garaj in fiecare sambata sau duminica, asa cum ii era obiceiul, iar eu, din cauza timpului prea putin nu ii mai acord atentia necesara.De multe ori doar trec pe la el, il mangai, de multe ori chiar ii vorbesc si ceva mai rar ca altadata il scot la plimbare.

 

Si DA, spal si lustruiesc la el de fiecare data cand am timp si poate daca o fi criza economica chiar criza, si o sa am de ales in a-mi cumpara mie un parfum sau lui un polish o sa aleg polish-ul. Pentru ca imi place sa il vad curat, pentru ca imi da o senzatie de bine sa il stiu ingrijit nu doar mecanic ci si estetic, pentru ca uneori sunt putin paranoia ca " nu cumva sa imi rugineasca mie tobele daca sta noroiul pe ele", si de sa fiu ipocrit si sa mint...pentru ca imi place atunci cand un necunoscut si necunoscator in ale motocicletelor ma intreaba: "Este nou???", iar eu ii raspund cu mandrie: " NU, are 14 ani..."

 

Stiu ca suna infantil, ridicol si poate melancolic pentru foarte multa lume dar nu imi pot ascunde aceste ganduri despre motocicleta asta.Nu vreau sa o vand niciodata, si imi doresc sa imi pot permite inca una pe care sa o pot privi neutru, ...ca pe un fier, ca pe o pereche de pantofi, sa ma duca de la A la B, sa am grija de ea cum am de o preche de pantofi fara nici un fel de implicatie..."ii mai dau cu crema din cand in cand, iar cand se strica ii arunc", dar tare mi-e frica ca lucrul acesta nu se va intampla..

 

Asadar, uite ca implinim mai bine de 25.000 de km din august 2006 si pana azi, 99% facuti in afara orasului, si zic eu ca am avut destul de bine grija unul de celalalt.

Dar, motocicleta asta a facut chiar mai mult de atat, motocicleta asta mi-a facut prieteni.Pe cei mai multi poate ii vad o data pe an, dar nu asta conteaza, eu stiu ca sunt acolo si oricare din ei mi-ar da o mana de ajutor la nevoie.

Va salut pe toti bravi VX-ari, cu chipiul in mana si fruntea spre pamant!

 

sa traiesti etern , si sa-ti mearga mult timp motocicleta pe care o iubesti atat de mult.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Burlacu'-i mai romantic, eu sunt mai pragmatic. Adica genul ala descris spre finalul postului, si recunosc asta. Da, pentru mine motorul e un fier, cu caracteristici practice indiscutabile si care imi ofera, intr-adevar, satisfactii dincolo de planul cerebral. Recunosc ca si eu descopar in fiecare zi cat de misto de VXul si cate avantaje are - cardan, dimensiuni suficient de mari cat sa ofere confort, dar suficient de mici cat sa fie usor de strecurat prin trafic, muschi potriviti pentru ceea ce-mi doresc, intretinere usoara din toate punctele de vedere, cand l-am doborat sau l-am lovit de masini n-a zis nici pas. Toate astea contribuie la satisfactiile oferite in fiecare zi, si sunt chiar fericit ca am ocazia sa merg 120 de km in fiecare zi cu el.

 

Dar, exista un dar. Am mers zilele trecute cu VStromul unuia dintre colegii motociclisti. N-am avut ocazia sa calaresc multe motoare la viata mea, m-am format cu comuniste, in afara de VX am mai mers considerabil pe un Shadow de 600, pe Cagiva Raptor de 1000 si foarte putin pe un GSXR de 1000.

 

Shadowul mi-a intarit parerea ca chopperele nu-s de mine - pozitie incomoda pentru mine, prea joase si o atitudine care nu rimeaza cu starea mea de spirit. Raptorul este o motocicleta incantatoare - un muscle naked cu motorul de TLR bine tunat, are 108 cai la roata, cu o protectie la vant incredibila pentru un naked, motor in V cu un cuplu de-ti intinde bratele ca la maimuta. Mergeam cu 160 la ora cu ea si nu am constientizat viteza decat cand m-am uitat pe vitezometru. Vantul si efortul motorului erau echivalente cu 120 kmh pe VX. Dar, are lant (ma innebuneste ideea de ingrijire a lantului), bordul e urat si are o sa tare de pe mine ma durea dosul dupa 60 de km pe ea.

 

GSXRul a fost o experienta scurta in tinerete, eram intre Nipru si Jawa la momentul ala. Am apucat sa-i dau a doua, sa prind cam 130 cu ea si sa experimentez franele. Genial motor, pozitie super pe ea, nu tradeaza niciun moment viteza, nici prin efortul motorului, nici prin curentul de aer. E genul de motor care - si asta cred ca e si greseala incepatorilor - iti da atat de multa incredere in tine incat poti sa ti-o furi oricand. Si se dovedeste asta in fiecare zi. Ocupa in continuare un loc special in sufletul si in mintea mea, alaturi de Hayabusa si Honda Fireblade.

 

Dar sa revenim cu picioarele pe pamant. Acum cateva zile i-am cerut colegului cu VStromul de 650 sa ma lase sa ma dau. Si m-a lasat. Toata ziua respectiva nu am mai facut nimic la serviciu, m-am dat cu motorul omului. Ei bine, VStromul asta mic este aproape perfect. Pozitia in sa este de-a dreptul neutra, poti sa stai si drept ca pe enduro, si aplecat in fata daca vrei sa te dai "race", si sa te lasi pe spate sa lenevesti la o croaziera lunga. Omu' are si un parbriz imens pus after market si nu te bate vantul pe nicaieri, nici fara casca nu simti vant. M-am dat fara casca prin parcarea de la noi de la serviciu. Motorasul de 650 cmc e atat de familiar venind de pe VX, incat nu m-a surprins decat de tupeul pe care il are de la 1500 de rpm. Performantele lui sunt asemanatoare cu VXul - 67 de cai si un cuplu de aproape 70 Nm daca tin minte bine. E familiar, dar ma dadeam prin parcare (o parcare de genul celor de la supermarketuri) doar intr-a doua intre 1500 si 6000 de rpm si n-a sughitat niciun moment. Trage hotarat si are o ciclistica de-a dreptul uluitoare. Intram incet intr-o curba de 90 de grade pe o alee de 2 metri latime, o inclinam la viteza aia mica din ce in ce mai mult si acceleram brusc. Se inclina numai din impulsul neuronului, trage exact asa cum de astepti, nu te surprinde si nu te sperie cu nimic. Este delicios. Exemplarul are si ABS, l-am testat si e de mare angajament si asta. Am franat de la viteza mare ca taranul, am simtit ABSul la ambele frane, dar in aceeasi fran am putut sa virez stanga si sa parchez motorul. Siguranta de a nu bloca rotile in nicio situatie si de a avea directia si stabilitatea cu care esti obisnuit indiferent de cat de tare franezi este un mare plus pe care ni-l aduce tehnologia. Da, are lant, recunosc ca e urat - mie imi place cum arata, dar obiectiv imi dau seama ca e o motocicleta urata - si e mai mare decat un porc ingrasat pentru Craciun. E foarte lat, lungimea fiind cam aceeasi cu a VXului. Dar bracheaza roata mai mult :)

 

Concluzia - ca mi-am adus aminte de astea citind ce a zis Burlacu', ca si-ar lua alt motor de care sa nu-i pese (nu-ti face griji, man, tie nu poate sa nu-ti pese de vreun motor, indiferent ce vei detine in viata asta cu toate o sa te comporti la fel cum faci acum cu VXul). Eu recunosc, dupa jucatul cu VStromul, ca asta micu' (VStromul de 650, adica) ar fi o urmare excelenta pentru mine. Consuma 4.5 la suta cand mergi cuminte - croaziera la 120 kmh- si maxim 6 cand tragi de ea - cum as trage eu de una, daca as avea :P .Avantajele bat dezavantajele, in mintea mea. Are si un pret imbatabil, in comparatie cu altele din clasa ei. Transalpul, Ful de la BMW sunt mai scumpe, iar Versysul de la Kawa nu e aceeasi mancare de peste.

 

Ce vreau sa zic este ca si eu apreciez VXul in fiecare zi, dar recunosc ca in momentul in care o sa-mi permit voi schimba motorul. Daca pana la momentul ala am ocazia sa fac vreun drive test cu o Hayabusa, va anunt, ca sa stati acasa in ziua aia :laugh:

 

Sunt offtopic. Aici discutam despre VX, nu despre VStromi albastri pe pereti (e albastru motorul colegului meu). Revin la VXul meu si continui "blogul" inceput aici :o Ieri m-a plouat, dar nu la ducere la munca, si nici la intoarcere. Am avut treaba prin Ploiesti pe la pranz si m-am dat cu motorul cand era ploaia mai puternica. Nu a mai avut nici o intrerupere, nu a mai sughitat deloc - si a stat in udatura toata ziua in parcare, a plouat tot timpul pe el. Sper ca am rezolvat-o si pot sa-l fac si amfibiu - adica sa-mi mearga fara probleme pe ploaie. Azi sunt in Bucuresti, oricum nu mai ploua, dar maine dimineata il man iar pe DN1 printre conserve si motoristi. Zed are 18 ani si merge ca in prima zi - papa ulei, ca la batranete cu totii avem nevoie de vitamine - dar are inima tanara si muschii i se incordeaza la fel ca in tinerete. :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zed are 18 ani si merge ca in prima zi - papa ulei, ca la batranete cu totii avem nevoie de vitamine - dar are inima tanara si muschii i se incordeaza la fel ca in tinerete. :)

 

La multi ani sa poate ne chemi si pe noi la majorat :laugh: :P

 

Dar sa revenim cu picioarele pe pamant. Acum cateva zile i-am cerut colegului cu VStromul de 650 sa ma lase sa ma dau. Si m-a lasat. Toata ziua respectiva nu am mai facut nimic la serviciu, m-am dat cu motorul omului. Ei bine, VStromul asta mic este aproape perfect.

 

Asa este.De un an de zile cochetez (mai in secret asa..)cu ideea unui V-strom, dar ala marele de 1000, sa fiu sigur ca simt diferenta de cuplu si cai.Numa' ca a venit criza asta si ...va trebui sa mai astept.Oricum raport pret/performante/mentenanta mai bun de atat, pentru ceea ce vreau eu nu cred ca gasesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu stiu motivul dar se incinge motorul foarte repede, ventilatorul porneste in cateva minute cu relantul la 1200,,, am schimbat apa, am spalat interiorul cu furtunul, am incerca si o sulite speciala de curatat... si cand se incinge papa ulei :P(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am ramas dator cu niste poze recente.Asadar azi am avut sedinta foto, din pacate dotat doar cu camera de la telefon asa ca nu sunt foarte calitative.

 

Asadar am implinit putin peste 55.000 de km (cel putin asa arata ceasul) din care vreo 26.000 impreuna

 

post-6237-1242489985_thumb.jpg

 

"coafura" a rezistat de duminica trecuta cand a avut ultima cosmetizare

post-6237-1242490150_thumb.jpg

post-6237-1242490296_thumb.jpg

post-6237-1242490349_thumb.jpg

post-6237-1242490604_thumb.jpg

post-6237-1242490716_thumb.jpg

post-6237-1242490798_thumb.jpg

post-6237-1242490920_thumb.jpg

 

Si cam asa arata cand il pregatesc de drum lung...lipseste tank bag-ul care i l-am luat acu 2 saptamani din motive de "uitare de a-l aduce din casa:P"

 

post-6237-1242490991_thumb.jpg

 

nu stiu motivul dar se incinge motorul foarte repede, ventilatorul porneste in cateva minute cu relantul la 1200,,, am schimbat apa, am spalat interiorul cu furtunul, am incerca si o sulite speciala de curatat... si cand se incinge papa ulei :P(

imi dau si io cu parerea ca tot romanul...poate e defect senzorul de temperatura si in loc sa porneasca la 110 grade ( parca asta e prgul unde porneste electroventilatorul) porneste la o temperatura mai joasa...mult mai joasa daca zici ca la 2 min de mers la relanti pleaca ventilatorul.Altceva nu imi vine in cap.

Intrebare: in circuitul de racire ai pus apa chioara sau solutie de lichid de racire ( 50% antigel +50% apa distilata)??Din ce ma documentasem eu stiu ca are o importanta destul de mare lucrul asta si la racire efectiva dar si in a proyeja pompa de apa.) antigelul contine glycol care are proprietati lubrifiante ce ajuta la angrenajele pompei de apa, spre deosebire de apa chioara care are efecte corozive)

 

Edit: NU stiu de ce mai apare odata poza asta ca la mine in "preview post" nu apare ca sa o pot sterge.....

post-6237-1242490465_thumb.jpg

Editat de Burlacu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit motivul. Mersi Burlacu. mi am dat sema ca temperatura normala ar fi undeva intre 105 si 115 grade. la 105 porneste ventilatorul, la 115 se aprinde beculetul (o singura data mi sa intamplat) practic ceva trebui sa reduca diametrul intr-un fourtun undeva la o valoare fixa... am dat cu toate feurile de solutii aceeasi rezultat. am desfacut pompa... perfect. atunci m-am gandit la termostat. am scos si neavand termometru am bagat in apa in fierbere . s-a deschis la cca2mm in loc de 6mm la 95 grade. azi am scos de tot. si merge perfect motoreta:P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit motivul. Mersi Burlacu. mi am dat sema ca temperatura normala ar fi undeva intre 105 si 115 grade. la 105 porneste ventilatorul, la 115 se aprinde beculetul (o singura data mi sa intamplat) practic ceva trebui sa reduca diametrul intr-un fourtun undeva la o valoare fixa... am dat cu toate feurile de solutii aceeasi rezultat. am desfacut pompa... perfect. atunci m-am gandit la termostat. am scos si neavand termometru am bagat in apa in fierbere . s-a deschis la cca2mm in loc de 6mm la 95 grade. azi am scos de tot. si merge perfect motoreta:P

 

 

Ma bucur sa vad ca s-a rezolvat problema :unsure:

Deci sa inteleg ca termostatul era stricat.Si acum ce faci? O sa mergi fara termostat, sau e doar un provizorat pana o sa iti iei unul nou?

 

Toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vara poti sa mergi fara termostat, pentru ca oricum se incalzeste motorul repede.

Cand se raceste vremea trebuie pus neaparat termostatul. Asa ca ai timp sa il inlocuiesti inca vreo 3-4 luni de-acum incolo.

 

Am avut si eu inca o experienta ciudatica saptamana trecuta. Marti dimineata, cand am venit la serviciu, simteam ca parca motorul se balbaie in ture mari - peste 5000 rpm. Adica se simtea alternativ ba ca trage, ba ca nu trage. Cand am plecat de la munca, motorul a inceput sa dea rateuri in frana de motor. Si ce rateuri ! A bubuit o data la Ciolpani de m-am speriat si eu, si am speriat si toate vietatile pe o raza de un kilometru.

 

OK - prima cauza posibila, amestecul prea sarac. Cum naiba sa se fi dereglat amestecul de capul lui ? Verifica, amestecul e reglat ca intotdeauna, nu-i problema.

 

Plec mai departe, rateurile de manifesta constant la frana de motor de la orice turatie, cu intesitate cu atat mai mare cu cat turatia de la care intru in frana de motor e mai mare. A doua cauza posibila, benzina naspa. Opresc la un Agip si alimentez cu benzina de 98. Am bagat 12 litri pana la plin, deci mai erau 6 litri in rezervor. Mergem mai departe, nicio schimbare, motorul da rateuri impresionante.

 

A doua zi invinuiesc in continuare benzina - cat de proasta sa fie ? - si iau si o butelca de Octane Booster. Canci, niciun efect. Citesc manualul, descopar informatiile despre circuitul din carburatoare care e folosit la frana de motor, si simbata desfac carburatoarele - fara sa le dau jos de pe motor. Dau cu niste spray prin ele, fara prea multa convingere, ca erau curate. Pun totul la loc, pornesc si evaluez situatia la relanti. Odata cu rateurile in frana de motor s emai manifesta ciudat si la relanti, in sensul ca nu puteam sa o tin turata la 1500 - 2000 de ture. Se balbaia, ba se accelera, ba scadea, pana cand, dupa un minut de tinut acceleratia putin deschisa, se inneca si murea de tot. Dupa asa zisa curatenie la carburatoare, am testat din nou la relanti si facea din nou.

 

Descoperind manifestarea asta la mersul in gol, mi-a traznit o idee ca ar putea fi carburatoarele atat de desincronizate in ture, incat sa se balbaie motorul de tot. Asa ca am slabit surubul de pe cablul de acceleratie si, cu motorul pornit, am inceput sa desfiletez de cablu. Problema se inrautatea. Asa ca l-am infiletat. Din ce in ce mai bine, m-am oprit in momentul in care nu se mai balbaia deloc, am mai strans putin - inevitabil, cand strangi cotra-piulita, se strange putin si cablul - si l-am testat la mersul in gol. Putin cate putin deschideam acceleratia. Tinea rotatia constanta la orice valoare.

 

OK, problem solved. Azi am venit cu ea la munca (evident). Asa cum v-am obisnuit cu pataniile mele, acum urmeaza partea in care sa spun ca in continuare da rateuri in frana de motor - ieri nu am apucat sa fac si testul in mers. Dar iata ca de data asta fabula e putin diferita. Problem solved cu totul, nici rateuri nu mai am. Si, fabula fiind, am inteles si morala - sincronizarea carburatoarelor in ture este foarte importanta. Ignorarea acestui aspect poate duce la manifestari care mai de care mai ciudate. Adevarul e ca la mers neregulat in ture ma asteptam atunci cand carburile sunt desincronizate. Pentru rateuri n-am reusit inca sa gasesc o explicatie. Stiu ca rateurile au legatura cu vacuumul, dar inca nu am inteles pe deplin de ce diferenta de vacuum intre cele doua carburatoare poate naste rateuri.

 

So, Burlaco, stiu ca te-am anuntat din scurt uichendul asta, ca nici eu nu stiam ce timp am. Cand am vazut ca nu raspunzi, m-am gandit ca esti plecat. Dar pentru uichendul aviator crezi ca putem stabili o intalnire ? Vreau si eu sa masor ce am facut la ale mele - acum sunt reglate dupa ureche si, oi sti io sa cant la chitara si am niste ureche muzicala, da' muzica motorului e putin diferita - si sa le vedem si pe ale tale. Procesul e chiar simplu, m-am convins de asta acum.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

..............

 

So, Burlaco, stiu ca te-am anuntat din scurt uichendul asta, ca nici eu nu stiam ce timp am. Cand am vazut ca nu raspunzi, m-am gandit ca esti plecat. Dar pentru uichendul aviator crezi ca putem stabili o intalnire ? Vreau si eu sa masor ce am facut la ale mele - acum sunt reglate dupa ureche si, oi sti io sa cant la chitara si am niste ureche muzicala, da' muzica motorului e putin diferita - si sa le vedem si pe ale tale. Procesul e chiar simplu, m-am convins de asta acum.

 

Toparceanu o sa ajunga pistol cu apa cu fabulele lui in comparatie cu ale tale.

Mi-a parut tare rau ca am plecat din Bucresti cand am vazut mesajul de la tine, dar din pacate nu mai aveam cum sa dau inapoi :)

Ramane stabilit pentru uichendul viitor, sambata sau duminica, cand ai tu timp.

 

(stiu ca ai scapat o injuratura printre dinti ca tu ti-ai tras ceasuri de sincronizat si in loc sa le folosesti regelzi motorul din "mi" ca pe chitara, ca ceasurile stau pe la nepriceputi in garaj, dar sper sa ma revansez)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am gasit motivul. Mersi Burlacu. mi am dat sema ca temperatura normala ar fi undeva intre 105 si 115 grade. la 105 porneste ventilatorul, la 115 se aprinde beculetul (o singura data mi sa intamplat) practic ceva trebui sa reduca diametrul intr-un fourtun undeva la o valoare fixa... am dat cu toate feurile de solutii aceeasi rezultat. am desfacut pompa... perfect. atunci m-am gandit la termostat. am scos si neavand termometru am bagat in apa in fierbere . s-a deschis la cca2mm in loc de 6mm la 95 grade. azi am scos de tot. si merge perfect motoreta:P

Am o intrebare daca ai scos termostatul ,electroventilator cand porneste?

Motorul daca merge sub temperatura nu poate duce la uzura prematura.

Dca esti interesat de termostat vezi ca are la Suzuki de pe centura,B&S a fost comandat de mine si platit juma in avans poate iti face o reducere ca tot stau cu el pe stoc.

Poate sa spuna careva care este deosebirea dintre VX si VS ca nu am gasit decat elemente decorative

Multumesc

post-31161-1243278833_thumb.jpg

Editat de orlyy9
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Termostatul poate fi luat de la orice magazin de piese auto - trebuie numai sa deschida la 90 de grade si sa aiba aceleasi dimensiuni. Cred ca iesi mai ieftin asa, decat sa comanzi de la Suzuki.

Daca mergi cu motorul prea rece, uzura e mai accentuata decat in mod normal. Dar in perioada asta, cand e cald, motorul se incalzeste destul de repede oricum. Problemele pot aparea iarna - desi anul trecut, in iarna, am mers cu masina fara termostat cam o luna, si facem bucuresti-ploiesti in fiecare zi, si nu a patit nimic.

 

@Burlacu' - uichendul asta cred ca duminica dimineata ar fi treaba cel mai sigur. Oricum, te anunt din timp - adica vineri cel tarziu, ca sa stii daca mai vrei sa pleci pe undeva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Burlacu' - uichendul asta cred ca duminica dimineata ar fi treaba cel mai sigur. Oricum, te anunt din timp - adica vineri cel tarziu, ca sa stii daca mai vrei sa pleci pe undeva :)

 

Deja imi frec palmele.

Astept confirmarea vineri.

 

Toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faza cu mersul anapoda mi s-a intamplat si mie. Am fost nevoit sa schimb benzina sau bujia/bujiile. Rateurile alea nu le-am inteles nicicum. Credeam ca imi sar tobele de la loc... De obicei disparea la fel cum a aparut fenomenul, dupa vreo 2 zile, alteori numai cu alta benzina sau bujii.

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Lonerider - ma bucur sa vad ca ai revenit ! Frumoasa plimbarica, aveti o zona de invidiat acolo.

Dupa cum am zis, la mine rateurile si mersul anapoda n'a fost nici de la bujii, nici de la benzina (cum ma gandisem si eu). Oricum, e bine ca i-am dat de cap.

 

@Burlacu' - ramane pe duminica dimineata. O sa te si sun, oricum.

 

Pana atunci, keep on riding :) chiar daca acum ma ameninta o ploaie de zile mari. Vedem cum o sa fie pe la patru, sper sa n-am subiecte de post kilometric aici :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sambata, sambata, sambata :) La 10, nu la 7, dar sambata, sambata, sambata. Am schimbat programul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

So, sambata asa cum planificasem, am fost la @ottoMan :D (multzam man, inca o data), si am sincronizat carburatoarele.Totul a decurs bine, maiestria lui a facut ca operatiunea sa nu dureze foarte mult.Cu aceasta ocazie, ne-am uitat la bujii si am zis ca ar fi bine si un reglaj la amestec deoarece la cilindrul din fata bujia spunea ca am amestec cam sarac iar la cea din spate ca ar fi prea bogat.

 

Dupa aceste reglaje am iesit la drive test. Un lucru este cert: se simte mai vanjos motorul cand trag de acceleratie, "lag-ul" fiind ceva mai mic decat inainte.Acest lucru este destul de sesisabil mai ales in treptele 1-2-3. Totusi, in treapta 5-a parca tot nu pleaca cum stiam eu, ca la 4000 de rpm daca ii dadeam gaz abia ma tineam cu mainile de ghidon.Sau poate ca m-am invatat io prea tare cu ea si vreau mai mult.Ma gandesc sa nu se fi tocit placile de ambreiaj.Cel putin la masini stiu ca atunci cand ambreiajul incepe sa isi dea ultima suflare, primul semn il da in treptele superioare de viteza.

 

Un alt semn cum ca ambreiajul meu ar putea fi pe duca e faptul ca mi-a crescut turatia la aceeasi viteaza.Acum la 100 km/h in treapta 5 am undeva la 4500-4600rpm, fata de putin peste 4000 cat era inainte.Dar totusi lucrul asta parca s-a intamplat cam brusc...

 

Ar mai fi o sansa pentru mine....sa schimb uleiul.Poate am nimerit un ulei prost.Acum am un Castrol 10W40.NU am mai pus niciodata in motor asa ceva.Am mai pus o singura data Castrol dar era 15W50 si am fost foarte multumit.Poate uleiul asta nu ii place mobrei mele.

O sa revin la ce i-a placut ei cel mai mult, Mobil 10W40 sau 15W50 si vedem atunci ce mai zice.

 

Toate bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...