Jump to content

Recommended Posts

Anul acesta, Motomall și Sistematic Engineering, în colaborare cu cluburile Dracones Rhabon Craiova și Speed Racing Timișoara, vă invită la un rally raid de 7 zile, între București și Timișoara. Traseul le oferă participanților toate tipurile de relief, purtîndu-i atît pe secțiuni foarte rapide, cît și pe portiuni tehnice, de la Dunăre, la Carpați și Cîmpia de Vest, etapele dificile fiind compensate de peisaje extraordinare.

Raliul - destinat atît piloților experimentați, cît și începătorilor - este împărțit în două module principale: Drachones Sud (29-31 august: București – Craiova – Novaci - Sibiu) și Drachones Vest (1-4 septembrie: Sibiu - Bistrița - Satu Mare - Timișoara).

Drachones Rally este înscris în calendarul FRM/FRAS, ca etapa multiplă a Campionatului Național de Raliuri Tot Teren și se desfășoară după regulamentele federațiilor auto/moto, precum și după regulamentul particular, ce va fi publicat pe site-ul oficial – www.drachones.com.

Clasele de participare sînt Drachones Open (DOC) și Drachones Hobby (DHC), atît la moto/quad, cît și la auto.

Toți concurenții trebuie sa aibă în dotare și un GPS (recomandabil Garmin, la alte tipuri putînd aparea incompatibilitati cu softul organizatorilor).

Concurenții de la clasa hobby pot să nu aibă derulatoare de roadbook. De asemenea, pot participa și în echipe, în acest caz fiind suficient un singur GPS/echipă. În cazul echipelor, timpul luat în considerare va fi al celui mai lent component.

 

Programul raliului:

- 28.VIII - verificări tehnice și administrative - Piața Constituției, București

- 29.VIII - Etapa I: București-Craiova

- 30.VIII - Etapa II: Craiova-Novaci

- 31.VIII - Etapa III: Novaci-Sibiu

- 1.IX - Etapa IV: Sibiu-Bistrița

- 2.IX - Etapa V: Bistrița-Satu Mare

- 3.IX - Etapa VI: Satu Mare-Timișoara

- 4.IX - Etapa VII: Timișoara-Timișoara

- premierea și cina festivă

 

Condiții de participare:

- vehiculul cu care se concurează trebuie să fie înmatriculat, cu toate actele în regulă (asigurare, ITP etc.).

- permis de conducere valabil pentru vehiculul cu care se participă.

- purtarea echipamentului complet de protecție este obligatorie, pe parcursul sectoarelor speciale și de legătură.

- viză de la un cabinet de medicină sportivă.

- asigurare de accident în competiții auto/moto.

- licență pentru concurs - aceasta poate fi obținută și la secretariatul raliului, avantajul fiind că are inclusă și asigurarea de accident.

În fiecare seară, la sedința tehnică, va fi înmînat roadbook-ul pentru a doua zi și va fi prezentat, pe scurt, traseul. De asemenea, echipelor de asistență le va fi explicat modul de a ajunge la punctele de asistență de pe traseu și la bivuacul următor.

Taxele de participare pot fi găsite pe site-ul raliului și includ: roadbook, apă și hrană energizantă, ambulanța, transportul canistrelor cu combustibil la punctele de realimentare (nu și costul combustibilului), cazare+mic dejun (pentru cei cazati la hotel) și cina festivă din ultima seară. Participanții care optează pentru cazare la cort, trebuie să anunțe organizatorii, pentru reducerea taxei de înscriere.

De asemenea, pentru cazuri bine justificate de considerente sportive, sociale sau de marketing, anumiti sportivi pot beneficia de reduceri importante suportate de sponsorii raliului.

De-a lungul traseului vor exista puncte de control orar, precum și puncte de realimentare (la aproximativ 80km unul de altul), unde canistrele concurenților vor fi transportate de organizatori. La aceste puncte pot alimenta atat cei de la clasa DHC, pentru ei cursa fiind neutralizata 15 minute, cat si cei de la clasa DOC, dar pe timpul propriu (fara neutralizare sau cu o neutralizare minimala de 1 minut).

 

Drachones Rally oferă posibilitatea parcurgerii integrale a traseului, doar a unuia dintre module, sau a unei singure etape. Participanții care se înscriu pînă la 5.VIII.2010 beneficiază de o reducere a taxei de participare, iar pentru cei ce doresc să parcurgă mai multe etape, este posibilă obținerea unei reduceri suplimentare.

Modificări/completări ale prezentelor informații, precum și altele (harta traseului, formulare de înscriere, lista de înscrieri, taxe etc.) pot fi obținute consultînd site-ul oficial al raliului: www.drachones.com.

Vă asteptăm!

Link to post
Share on other sites

 

 

Niciodata nu o sa ti se spuna traseul exact la o competitie de genul asta. Anumite informatii despre traseu sint prezentate la sedintele tehnice din fiecare seara, pentru a doua zi. In rest, fiecare se orienteaza cit poate de repede - asta-i ideea principala: orientarea, navigatia.

La rally raid traseul nu este pe asfalt, ci doar pe drumuri de tara, forestiere etc... De aia le si zice raliuri tot teren. Iar ca tip de motocicleta, poti veni de la 350, pina la 750, numai sa nu fie mobra de strada.

Edited by lupu' shui
Link to post
Share on other sites

ei, si acum vin io cu intrebarea magica: DAR CU ATAS SE POATE??? ca de multa vreme ma bate gandul asta netrebnic :crack:

Link to post
Share on other sites
ei, si acum vin io cu intrebarea magica: DAR CU ATAS SE POATE??? ca de multa vreme ma bate gandul asta netrebnic :)

 

 

pe probele speciale s-ar putea include asta in regulamente, eventual cu penalizarile de rigoare pentru pierdut atas/copilot :crack:

 

Problema e pe legaturi/drumuri publice unde vehiculele trebuie sa fie omologate...

 

Oricum la Startul festiv din Piata Constitutiei n-ai nicio restrictie. Acolo o sa fii atractia zilei !

Link to post
Share on other sites
ei, si acum vin io cu intrebarea magica: DAR CU ATAS SE POATE??? ca de multa vreme ma bate gandul asta netrebnic :crack:

 

Din cate cunosc este permis accesul motocicletelor cu atas dar nu este permis accesul triciclurilor , conditia pt rally raid este ca autovehiculele aiba de la 2 la 6 roti si sa lase una sau doua urme la mersul rectiliniu . In principiu orice autovehicul omologat pt circulatia pe drum public poate participa. Totusi prin regulamentul particular se restrictioneaza ( prin delimitarea clara a claselor de autovehicule acceptate ) accesul anumitor categorii de autovehicule .

Daca Jumbomobilul dvs va fi acceptat ramane sa vedem in urma verificarilor tehnice !

Link to post
Share on other sites

Va rog sa nu-l luati "peste picior" pe Jumba - de unde stiti ca nu are mobra pregatita? Altfel s-ar putea sa se supere si mr. Razvan (nu-i tin minte nick-ul de pe forum). Omul are o Africa Twin cu atas si acte in regula si ar putea face treaba cu ea. Si s-au mai vazut si LC 8-uri cu atas.

Cit despe copilot... nu-i musai sa-l ai dupa tine.

Eu te intreb, nenea Jumba: vii, de data asta, sau inca nu ti-au trecut retinerile fata de viteza de la rally raid? :crack:

Link to post
Share on other sites

ba ca repede carcotiti voi... de venit vin oricum, ramane de vazut daca cu atas sau fara... oricum incerc macar pentru startul festiv sa fac o ghidusie :baldy:

Link to post
Share on other sites
ba ca repede carcotiti voi... de venit vin oricum, ramane de vazut daca cu atas sau fara... oricum incerc macar pentru startul festiv sa fac o ghidusie ;)

 

Ahmm... o rulota moto :baldy: ?

Edited by Popescu_ MihailRaul
Link to post
Share on other sites
Participanții care optează pentru cazare la cort, trebuie să anunțe organizatorii, pentru reducerea taxei de înscriere.

De asemenea, pentru cazuri bine justificate de considerente sportive, sociale sau de marketing, anumiti sportivi pot beneficia de reduceri importante suportate de sponsorii raliului.

 

Drachones Rally oferă posibilitatea parcurgerii integrale a traseului, doar a unuia dintre module, sau a unei singure etape. Participanții care se înscriu pînă la 5.VIII.2010 beneficiază de o reducere a taxei de participare, iar pentru cei ce doresc să parcurgă mai multe etape, este posibilă obținerea unei reduceri suplimentare.

 

CRED CA O PREZENTARE ESTIMATIVA A TAXELOR DE PARTICIPARE pe zi de concurs PT CEI CE DORESC REGIMUL LOW-COST AR FI DE BUN AUGUR !!

E DOAR O SUGESTIE !!!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

lung tare raliul asta, cine crede ca rally-raid-ul e usor se inseala amarnic, nu dificultatea traseului te doboara ci lungimea acestuia, in fiecare dimineata te trezesti la 6 si iti dai seama ca e tarziu deja, la 7 esti la start si daca totul merge bine te dai jos in jurul orei 18. in toata perioada asta nu faci decat sa mergi cu motoreta, nu ai timp sa zabovesti nici pe etapele de legatura, abia ai timp sa bagi benzina...

Link to post
Share on other sites

S-a mai dus un rally raid. Din nou (foarte) multa munca si foarte putini participanti. Bag de seama ca oamenii nostri continua sa fie captivati de rally raid si sa tinjeasca dupa el, doar cind se intimpla prin alte tari. Cind un astfel de eveniment se organizeaza la noi, doar strainii sint cu adevarat interesati, participa (nelasind inscrierea pentru ultima zi) si ramin uimiti de peisajele acestei tari. Si asta cu toate ca, de data aceasta, pentru hobby nu s-a cerut decit gps, ca sa se evite costurile instrumentelor de navigatie - derulator si tripmaster.

In sfirsit - a fost, am strabatut citeva mii de km prin tara si am reusit sa fac si ceva poze (mult prea putine, fata de cite trebuia). Mai jos aveti citeva dintre ele.

Interesant si ciudat (avind in vedere ce se intimpla la noi) este ca oamenii care "indraznesc" sa vina o data la raid, ramin atasati de aceasta ramura a motosportului si continua sa participe. Pentru ei merita sa te zbati si sa nu lasi totul balta.

Multumim celor ce au indraznit!

 

 

@Motorus: cine voia cu adevarat sa participe, ar fi dat un semn, ar fi pus o intrebare pe forum, pe mail etc. - erau destule variante de contact.

post-14141-1283855455_thumb.jpg

post-14141-1283855470_thumb.jpg

post-14141-1283855487_thumb.jpg

post-14141-1283855497_thumb.jpg

post-14141-1283855522_thumb.jpg

post-14141-1283855545_thumb.jpg

post-14141-1283855578_thumb.jpg

post-14141-1283855602_thumb.jpg

post-14141-1283855610_thumb.jpg

post-14141-1283855631_thumb.jpg

post-14141-1283855661_thumb.jpg

post-14141-1283855668_thumb.jpg

post-14141-1283855675_thumb.jpg

post-14141-1283855689_thumb.jpg

post-14141-1283855714_thumb.jpg

post-14141-1283855735_thumb.jpg

post-14141-1283855746_thumb.jpg

post-14141-1283855759_thumb.jpg

post-14141-1283855788_thumb.jpg

post-14141-1283855830_thumb.jpg

post-14141-1283855838_thumb.jpg

post-14141-1283855851_thumb.jpg

post-14141-1283855899_thumb.jpg

post-14141-1283855917_thumb.jpg

post-14141-1283855938_thumb.jpg

post-14141-1283855964_thumb.jpg

post-14141-1283856008_thumb.jpg

post-14141-1283856016_thumb.jpg

post-14141-1283856034_thumb.jpg

post-14141-1283856045_thumb.jpg

post-14141-1283856060_thumb.jpg

post-14141-1283856071_thumb.jpg

post-14141-1283856085_thumb.jpg

post-14141-1283856100_thumb.jpg

post-14141-1283856116_thumb.jpg

post-14141-1283856125_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
CRED CA O PREZENTARE ESTIMATIVA A TAXELOR DE PARTICIPARE pe zi de concurs PT CEI CE DORESC REGIMUL LOW-COST AR FI DE BUN AUGUR !!

E DOAR O SUGESTIE !!!

 

 

Draga Motorus,

te anunt pe aceasta cale ca Drachones nu e nici Blue Air, nici WizzAir, nici.... Asa ca nici Low-Cost n-o sa gasiti pe la noi...

In schimb, acum ca s-a terminat si te-ai convins si singur, la noi functioneaza principiul 'decat sa-ti facem o reducere, mai bine te invitam gratis'

Stiu ca suna a misto dar nu e! Explicatia este ca rally raidul este un sport destul de selectiv din cauza costurilor si atunci cand cineva vine si cheltuie cateva mii de euro (daca nu punem la socoteala banii de motor sau masina) ca sa se dea la un raliu nu poti sa ii faci altcuiva de la acceasi clasa un pret de ..."Incepand cu 59 Euro, pana la Paris!"

In schimb asa cum ai vazut au fost piloti care si-au dorit mult sa intre in raliu si pe care i-am invitat gratis. E cea mai buna cale de a pastra nivelul de respectabilitate al cursei si de a nu taia totusi accesul la competitie sportivilor buni. Stiu, nu e in schimb cea mai buna cale de a ne imbogati din raliu dar cum sportul asta n-a fost niciodata sport de masa nici n-am visat asta vreodata :-D

 

Dodo stie de ce!

Mesaj completat

lung tare raliul asta, cine crede ca rally-raid-ul e usor se inseala amarnic, nu dificultatea traseului te doboara ci lungimea acestuia, in fiecare dimineata te trezesti la 6 si iti dai seama ca e tarziu deja, la 7 esti la start si daca totul merge bine te dai jos in jurul orei 18. in toata perioada asta nu faci decat sa mergi cu motoreta, nu ai timp sa zabovesti nici pe etapele de legatura, abia ai timp sa bagi benzina...

 

Pai tu ai ramas cu impresia asta ca ar fi usor de cand erai la asistenta si ma vedeai pe mine in fiecare seara ce relaxat veneam din etapa :-p

Lasand gluma la o parte, ce ati facut voi cei putini care reuseati sa ajungeti in fiecare seara la finish, NU E JOACA DE COPII ! Cine stie ca rally raidul nu e de fapt doar un enduro touring mai alert stie si ce inseamna sa mergi 250 km/zi in off-road cu gazul la cat poti duce+10% sau la cat ai promis acasa+50% :moron: . Mai stie si ca de la 250 la 350 km pe zi e maaare diferenta. voi ati avut peste 900 km doar in primele 2 zile !

 

Cand ma mai adun un pic de pe drumuri o sa incerc sa scriu cateva cuvinte despre cum am gandit try-out-ul raliului Drachones, ce trebuia sa solicite el de la concurenti, in ce doze si cu ce gradatie.

Link to post
Share on other sites

Salutare,

 

Mie mi-a placut :-)

A fost greu in primele 2 zile, dar dupa ele urma traseu lejer, de-aia nici nu l-am mai facut :-)

 

La modul serios acum, ceva feedback(macar pe 2 zile) se cuvine, in primul rind din respect pentru efortul considerabil al organizatorilor:

- foarte bun roadbookul! Cu exceptia erorii din prima zi, eu nu am gasit erori in aproape 700 de km de speciala.

- cazarea a fost buna si organizarea la sosiri a fost OK (poate ca n-ar fi rau ca cineva din organizare sa ajunga mai repede in bivuac)

- 350-400 de km de speciala e prea mult. Nu neaparat din cauza oboselii (accentuate) dar din cauza dimensiunilor impresionante ale roadbookului. Pierderea de timp cu schimbarea roadbookului in mijlocul etapei este considerabila. Mai bine se imparte o etapa lunga in mai multe scurte si avem timp intre sa schimbam roadbookul?

- clasa Open trebuie sa aiba un traseu diferit de clasa hobby. Inteleg ca ideea cu Hobby era sa se atraga curiosi. Dar e frustrant sa te alergi cu cineva cu GPS in timp ce incerci sa navighezi pe roadbook. Ca sa nu mai zic de potentiale "prietenii".

PS

- daca tot aveam GPS de control, poate se reuseste si comunicarea mai rapida a rezultatelor zilei, cu penalizari etc.

- site-ul arata foarte profi dar trebuie si umplut cu continut. Preferabil in timpul cursei.

- de promovare interna nu mai aduc vorba ca ai auzit destule.

- daca cineva ar inchiria echipament de navigatie, cred ca ar fi destui care ar incerca. Si din 3-5 raliuri recuperezi costul (daca nu le chiar cumpara intre timp).

- 7 zile e poate prea mult?

- foarte buna organizarea plecarii festive, nu am auzit de mult raliuri plecate cu atita pompa

- buna si ideea cu echipa de filmare, astept sa vad daca Martin stie ceva sau numai gura e de el :-)

 

Inca o data felicitari si multumiri pentru organizare!

Ne vedem si la anu'

vlad

 

Multumiri si pe aceasta cale echipei de asistenta "Ursu & Dodo". Desi Dodo cam dormea in front :-)

post-730-1285005814_thumb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

povestea mea la Drachone rally raid

 

O zi torida de vara tarzie in piata constitutiei din Bucuresti, incet incet incep sa apara concurenti, organizatori, asistenta, media… toti sunt usor topiti de caldura soarelui arzator. In asteptarea startului festiv ma retrag impreuna cu amicii la un barulet cochet in spatele blocurilor unde la adapostul aerului conditionat cinstim o bere si depanam ceva povesti despre raliurile din anii trecuti.

Este prima oara cand particip ca si concurrent la un rally-raid, va trebui sa navighez dupa road-book in stransa legatura cu tripp-masterul(aparat de masurare a distantelor)

Cateva secrete imi sunt vandute de catre ceilalti participanti, celelalte va trebui sa le descopar singur…

 

In jurul orei 14 se da startul festiv, fiecare concurrent urca pe rampa de start si este prezentat de catre organizatorul acestui raliu, d-nul Dan M. Costescu, actualul campion national al acestei discipline.

Dupa prezentarea echipajelor ne incolonam si traversam orasul intro scurta parada in drumul nostrum spre Ciolpani unde avem bivuacul primei seri.

 

In tabara circuitului de motocross toata lumea isi aranjaza utilajele pentru ziua urmatoare, eu descopar ca am semicadrul rupt si toba imi freaca tare de roata spate, trebuie sa ingineresc ceva si pentru asta trebuie sa ajung la atelier… unul din concurentii turci are probleme cu evacuarea finala care s-a spart, ma ofer sa i-o repar si o incarc in masina dupa care impreuna cu sora-mea si cumnata-miu’ fuga la atelier dupa o vizita pe la practiker de unde am luat ceva jucarele 

 

Timpul zboara fantastic de repede si nici nu stiu cand s-a facut noapte, dupa ce termin reparatiile iau decizia sa raman acasa peste noapte si sa imi repar motoreta dimineata.

 

ZIUA 1 CIOLPANI-CRAIOVA

 

04:00 alarma telefonului ma trezeste din somnul agitate de cateva ore (patru mai exact) ma echipez direct in hainele de cursa si plec impreuna cu Bogdan spre Ciolpani unde ajung in jurul orei 5.

Lumea inca doarme in bivuac si soarele nu a rasarit inca. In liniste imi aduc motoreta in lumina farurilor masinii si incep reparatia… Totul incepe sa se accelereze, concurentii se trezesc si incep sa misune prin tabara, apar masinile de asistenta, glume bancuri, UNDE-I CAFEAUAAAA??? Intre toate astea reusesc sa imi termin motoreta si sa fiu prezent la sedinta tehnica de la ora 06:30 unde mi se inmaneaza roadbookul. Desi clasa la care alerg are asigurata navigatia pe GPS voi incerca sa folosesc roadbookul pentru a ma obisnui cu el in vederea altor curse.

Start, e ora 07:00 fiecare intra pe grila in minutul stabilit, vine si randul meu, 3..2…1…START!!! Gata, s-a consumat startul… si acum… la drum!

O scurta etapa de legatura de vreo 20 de km ne aduce in startul probei speciale ce masoara aproape 400km. Aici alte reguli, alti timpi, alte socoteli, deja nu mai inteleg nimic, regulamentul mi se invarte in cap, primesc tot felul de informatii, gata, m-am saturat, intru in start si vad eu mai incolo ce se intampla. Inping motocicleta catre primul arbitru care ma informeaza ca am venit mai devreme cu 3 minute, timp ce se va dubla si va fi socotit ca penalizare… ups, prima gresala deja…intru pr grila de start, astept minutul stabilit si steagul cade, start in prima proba speciala din raliul drechones!

 

O las mai moale in primii km, inca nu m-am trezit calumea, inca nu inteleg ce trebuie sa fac incerc un pic navigatia pe road book insa adrenalina e prea mare si GPS-ul ma ajuta mai mult la viteza asa ca decide sa navighez cu ajutorul lui o vreme.

 

Ajuns pe malul Argesului ma bucur un pic de drumurile nisipoase si dupa o scurta palavrageala cu un amic aflu ca sunt pe 2 la 15-20 de minute in spatele lui Tara, decid ca merge prea tare pentru mine si imi stapanesc dorinta de a pune gazul in capat desi cunosteam drumul destul de bine din plimbarile facute in anii trecuti. Drumul serpuieste printer copaci si apoi suie pe dig, in sfarsit o sa iau ceva viteza… deodata vad in fata o ambulanta, oameni, agitatie… il gasesc pe Tara asezat deja pe targa, are o fractura de femur… pentru el totul s-a terminat… ajut la dezechiparea lui, ii tai pantalonii si vad ca totul e ok, adica fractura e inchisa…cu destule emotii il urcam in ambulanta unde medical imi da voie sa ii fixez piciorul in pozitia naturala cu o fasa.

 

Timpul trece, vorbesc cu organizatorii care se deplaseaza spre mine deja, mai stau la barfa cu un tataie care l-a vazut cum a cazut ”taica, io am zis ca e gata, a murit, pana am ajuns eu la el iesise de sub motocicleta saracu…”

 

Apare masina de asistenta si o tai la drum, deja m-au depasit cativa concurenti si sunt tentat sa trag tare dupa ei, reusesc sa imi impun un ritm usor alert care sa ma tina concentrat si imi tot repet ca trebuie doar sa imi fac treaba cum stiu mai bine, ceilalti nu conteaza.

 

Kilometri se scurg incet sub rotile motocicletei, o usoara dezamagire ma cuprinde cand dupa 200 de km de la start ies in soseaua nationala de langa Calugareni, tocmai il depasesc pe unul dintre concurentii turci prin lunca Neajlovului…l-o fi lovit gandurile strabunilor ca era cam ametit asa…

 

Ajung in CP 3, mananc ceva si iarasi la drum, drum si inca un drumulet si uite asa mai trece 100de km. Balauresc un pic prin albia unui rau, deja ii prinsesem pe cei de la auto si moralul crescuse enorm. Ultima alimentare am prins-o pe la orele 17 cand am realizat ca merg deja de 10 ore… ultimii 30 de km ii parcurg cu mare grija de teama unei cazaturi din cauza oboselii. Devine deja stresant, mi se pare ca vad tot felul de treburi, franez aiurea… o cam dadusem in paranoia un pic drept sa spun. Deodat pe drumul de tara apar semnalizarile finishului, gata, s-a terminat, ba nu abia e prima zi!!!

 

Dupa o binemeritata pauza alaturi de cei de la auto vine vestea bomba: suntem la aproximativ 100 de km de bivuac(Craiova) si trebuie sa parcurgem aceasta etapa de legatura cat mai curand deoarece se lasa seara.

 

Dupa o scurta pauza de realimentare cu apa si ulei(manca mobra cam un litru de ulei la 100km) ajungem in Craiova la locul bivuacului.

Deja atmosfera e relaxata, glumele cu celilalti colegi de calatorie sunt la ele acasa si seara ne prinde reparand la motorete si povestind pataniile din ziua ce tocmai trecuse pe sub roti.

 

ZIUA 2 CRAIOVA- RANCA....

 

gasiti continuarea aici: http://www.catalin-mitachescu.com/blog/drachones-rally-raid/

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...