Sari la conținut

de ce nu se poate?


Postări Recomandate

Am tot auzit ca daca faci enduro cu un motor de cross "te rupe", "iti da in cap", "iti rupe miinile din umeri" si tot astfel de sperietori. Care este de fapt realitatea? De ce nu se poate merge enduro cu un motor de cross? Mie mi se pare ca ar fi tocmai invers, un cross f usor si puternic ar fi mult mai misto de endureala (doar sa nu te prinda noaptea ca nu ai lumina...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am tot auzit ca daca faci enduro cu un motor de cross "te rupe", "iti da in cap", "iti rupe miinile din umeri" si tot astfel de sperietori. Care este de fapt realitatea? De ce nu se poate merge enduro cu un motor de cross? Mie mi se pare ca ar fi tocmai invers, un cross f usor si puternic ar fi mult mai misto de endureala (doar sa nu te prinda noaptea ca nu ai lumina...)

 

 

 

Ai si tu dreptate! dak poti sa faci enduro cu un motor cross, e foarte ok treaba. Dar din ce am auzit, nu le convin multora

din cauza greutatii reduse si cred k si suspensiei. Mai da cu tine in sus de la hopuri, la viteze. bagaje ceva, ciuciu, etc...

 

 

 

ENDURO = Touring :laugh:

Editat de maryusmaryus
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cind zic enduro nu ma gindesc la touring. Stiu ca un cross are rezervorul mic, nu iei bagaj, etc. Dar comparatie stricta intre un enduro si un cross.

Sa zicem ce poti face cu un KTM 250 SX-F si nu poti cu un KTM 250 EXC-F, sau invers, din punct de vedere scrict enduro, adica dat pe noroaie, bolovani, etc.

(sa nu-mi ziceti ca nu poti face flash cu farul la SX-F sau sa claxonezi veveritele :laugh: )

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cind zic enduro nu ma gindesc la touring. Stiu ca un cross are rezervorul mic, nu iei bagaj, etc. Dar comparatie stricta intre un enduro si un cross.

Sa zicem ce poti face cu un KTM 250 SX-F si nu poti cu un KTM 250 EXC-F, sau invers, din punct de vedere scrict enduro, adica dat pe noroaie, bolovani, etc.

(sa nu-mi ziceti ca nu poti face flash cu farul la SX-F sau sa claxonezi veveritele :drink: )

1. suspensiile sunt tari fata de enduro si asta inseamna ca mobra nu va sta bine pe sol si iti va obosi mainile mult mai repede decat ale prietenilor de tura cu motoare de enduro.

2. rapoartele cutie de viteze sunt mai lungi si asta reprezinta la enduro un dezavantaj. In loc sa inveti tehnica de enduro te vei chinui sa gasesti raportul cel mai bun pinion- foaie ca sa poti face ce fac prietenii cu enduroaice.

3. deloc de neglijat este si inmatricularea. Nu exista tura de endurela mai lunga fara se mergi putin si pe drum public si nu stii niciodata peste cine dai sa te controleze la acte. :laugh:

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cind zic enduro nu ma gindesc la touring. Stiu ca un cross are rezervorul mic, nu iei bagaj, etc. Dar comparatie stricta intre un enduro si un cross.

Sa zicem ce poti face cu un KTM 250 SX-F si nu poti cu un KTM 250 EXC-F, sau invers, din punct de vedere scrict enduro, adica dat pe noroaie, bolovani, etc.

(sa nu-mi ziceti ca nu poti face flash cu farul la SX-F sau sa claxonezi veveritele :laugh: )

 

Parerea mea este ca pana la un nivel (mediu) sa poate face enduro cu motor cross.

Am prieten care face enduro cu motor cross,merge destul de bine,dar cand vine vorba de hard enduro,sa descurca mai greu.

Diferenta vine din cutia de viteza....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am motocicleta de cross si am mai bagat-o si pe la enduro.

Suspensia nu pot sa spun ca ma dezantajeaza ft. tare in afara de zonele cu pietre multe (mi se pare mult mai ok pe coborari)

Diferenta vine insa din cutie. Motoarele de enduro au cuplu la turatii mult mai mici face de cele de MX ( conteaza fff. mult)

Bine mai sunt si alte chestii care conteaza cu mar fi volanta mai grea, janta pe 18" pe spate , etc.

Pornirea electrica iar nu o vad un dezantaj prea mare, dar asta pentru ca motoru meu porneste f.usor.

A si sa nu uitam de rezervorul mai mic, cateodata chiar stau cu grija ca poate nu imi ajunge benzina sa ma intorc acasa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ar mai fi o chestie legata de suspensie......ca toti se gandesc doar la mers la orizontala. Vei avea probleme la urcarea pantelor abrupte. Suspensia fiind tare, daca suprafata are denivelari mari, roata spate va pierde aderenta. Asta inseamna ca nu urci......

 

Motoarele sunt facute fiecare pentru ceva anume......crossul e pentru circuit.....

 

Daca e problema de buget sau este primul motor .......merge orice.

Editat de gabi bv
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de greutate si dimensiuni, ca motor usor si pe care sa stea ok o persoana de 160 nu prea gasesti enduro. Ce optiuni are pentru enduro cineva de dimensiunile 160cm/60kg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de greutate si dimensiuni, ca motor usor si pe care sa stea ok o persoana de 160 nu prea gasesti enduro. Ce optiuni are pentru enduro cineva de dimensiunile 160cm/60kg.

 

125 2T sau 250 4T sunt suficiente. La cele 60 kg, cu motorete mai mari nu ai ce face cu puterea si greutatea suplimentara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este vorba de greutate si dimensiuni, ca motor usor si pe care sa stea ok o persoana de 160 nu prea gasesti enduro. Ce optiuni are pentru enduro cineva de dimensiunile 160cm/60kg.

 

 

Motoarele cross sunt mult mai inalte fata de enduro asa ca nu inteleg care este problema ta cu dimensiunile. Ca sunt putin mai grele ?

Daca ai 60 de kg nu alegi un DR. Mai bine un Honda 250 CRF X sau KTM 125 ,200 EXC 2t-motoare ff usoare si ff misto....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR = 2000eur; CRF-X = 4000 eur; intretinere cvadrupla la CRF. In plus, daca nu le ai cu coclaul, DR-ul e ceva mai cumintel si mai ok la inceput. Si nu isi pierde valoarea la revanzare daca ai grija de el.

 

La 160/60kg, poti lasa in jos un motor enduro si gata. Motoarele de cross sunt chiar mai inalte decat cele enduro, deci mai greu cu cei scunzi. Poate doar ceva CRF-150r, care e un exotism de mini-capra cu 17 spate si 19 fatza. Am vazut unul la o tipa care nu cred ca avea 1.65 si nici prea multa experienta enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

DR = 2000eur; CRF-X = 4000 eur; intretinere cvadrupla la CRF. In plus, daca nu le ai cu coclaul, DR-ul e ceva mai cumintel si mai ok la inceput. Si nu isi pierde valoarea la revanzare daca ai grija de el.

 

La 160/60kg, poti lasa in jos un motor enduro si gata. Motoarele de cross sunt chiar mai inalte decat cele enduro, deci mai greu cu cei scunzi. Poate doar ceva CRF-150r, care e un exotism de mini-capra cu 17 spate si 19 fatza. Am vazut unul la o tipa care nu cred ca avea 1.65 si nici prea multa experienta enduro.

 

 

Na fost pus intrebarea care motor e mai ieftin .omul a intrebat ce motor enduro ar merge pentru talia lui de 160 cm/60kg.

DR =2000 eur=140kg=ani fabricatie undeva 1993-96

CRF x=4000 eur=105kg=la banii asta gasesti din 2006in sus

 

Adica spui ca la 60 kg a lui e mai bine o vaca de 140 de kg decat un crfx de105 kg ......pentru ca e mai cumintel...... :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ xorx......de fapt care e problema ta? inaltimea/greutatea calaretului sau bugetul prea mic ? fiecare din ce 2 tipuri de motorete (cross si enduro) au avantaje si dezavantaje, insa asa cum presupui deja roata a fost deja inventata iar cele 2 "tabere" incearca sa raspunda cat mai bine solicitarilor specifice.

ca sa faci placuta o motoreta de cross pt enduro bagi bani in ea cat nu merita, sau o poti lua deja facuta, sub forma unei moto dedicata enduro. valabil si reciproca, nu e prea fun sa te dai pe traseul de motocros cu o moto setata enduro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

moto asta imi trebuie pentru o fata, cu experienta ZERO in moto. Deci, mi se pare inutil sa iau un motor scump, sa vad ca nu-i place, sau pur si simplu nu poate merge cu el. De exemplu cu DR-ul meu de 350 nu poate merge pentru ca nu ajunge cu picioarele jos de nici un fel, mai are aproximativ 5 cm pe fiecare parte iar sa invete de la inceput sa plece cu un picior jos si unul in scarita nu se poate.

Ce am gasit cit de cit sa merite ar fi fost niste cross-uri de 50, 85, 125 in 2t dar care sunt cross. care ar fi problema sa folosesti una d'asta?

Peste 125 nici nu ma gindesc sa-si ia 2t pentru ca devine prea violenta si nu se justifica.

 

deci, gresesc cu ceva?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca riderul 160cm nu cred ca ii va fi prea usor sa porneasca la pedala, tot timpul va avea nevoie sa gaseasca ceva mai inalt de sprijin, pt ca sigur nu va ajunge cu picioarele jos nici pe un enduro KTM EXC 250 cum recomanda cineva.. si cred ca nici pe cel de 125cc, inaltimea la sa este aproape la fel.

 

Daca nu ajungi bine la pedala, din punctul meu de vedere e fff important sa ai pornire la buton, iar la cross nu prea ai parca, nu ? poate la modele mai noi....

 

Daca te dai doar pe circuit e mai ok, terenul nu are "capcane" , dar in padure se schimba situatia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci, gresesc cu ceva?

 

DA!

ai gresit cum ai pornit topicul. Tu ai intrebat de ce nu se poate face enduro cu un motor de cross (raspunsul e normal ca se poate, sunt mai multe dezavantaje, dar sunt si avantaje).

De fapt, problema ta este "cu ce motor poate invata enduro o fata de inaltime 1,xx m?"

Raspunsurile au fost corecte. Intrebarea a fost gresita

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu tot la un 85 ma gindeam, poate chiar si 50. 125 cum am mai zis ar fi la limita de sus. Deci, se poate sa te dai totusi prin padure cu un cros de 85...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Honda CRF 150R, modelul cu roti de 19/16, nu 17/14. Parca are alternator mic. Trebe adaptat un kit stradal (cu far de 35w si restu full-led) pe urma dus la RAR. Am vazut inmatriculat, deci se poate.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu tot la un 85 ma gindeam, poate chiar si 50. 125 cum am mai zis ar fi la limita de sus. Deci, se poate sa te dai totusi prin padure cu un cros de 85...

copii din pozele de mai sus sunt pe circuitul de motocross din sibiu, nu sunt chiar in padure, dar daca nu exagerezi si mergi pe carari usoare sau forestiere cred ca nu o sa fie vreo problema ca nu o sa urce... cred

 

bafta

Mesaj completat

50cc cred totusi ca e prea mic, mai ales daca rotile sunt ca alea care le-am vazut eu la motocross, dar poate se pot pune si alte roti, mai mari .. sau poate se pot cumpara din start cu roti mai mari.. habar n-am. Oricum 50cc eu zic ca e chiar prea mic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fata 17" si spate 14" mi se pare cam prea mici, probabil ca este ceva de genul medium size. Bine, cel mai bine ar fi un DR 125 sau XT 125 dar ce am vazut fie erau rupte de tot fie erau la niste preturi de nu te atingeai.

@Pijama: da, ar fi perfect, dar de unde??? :baldy:

Editat de XorX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...